quote:Op dinsdag 14 november 2006 21:00 schreef --Christiaan-- het volgende:
1. Hoe oud bent u? (18- / 18-30 / 30+ is genoeg) 30+
2. Bent u een man of vrouw? de laatste x dat ik checkte vrouw
3. Bent u donor? Zo ja, wat voor organen staat u af? ja behalve huid
4. Waarom bent u wel/geen donor? ik heb er niks meer aan, iemand anders misschien wel
5. Wat vindt u van xenotransplantatie (dierenorganen gebruiken)? eng
6. Vindt u dat de 'normale' mensen voorrang hebben bij een transplantatie boven rokers of drinkers definieer normale mensen
7. Wilt u dezelfde regel als in België dat je altijd donor bent tenzij u dit schriftelijk weigert? ja prima
8. Vindt u het goed dat mensen organen krijgen maar geen donor zijn? nee eigenlijk niet, vandaar ook dat ik donor ben, dat telt wel mee, voor wat hoort wat..
9. Bent u bereid om een dubbel orgaan af te staan als u nog leeft (bijvoorbeeld een nier)? [ligt er helemaal aan aan wie, niet aan n vreemde/b]
10. Moeten kinderen vanaf 10 jaar al donor kunnen zijn? [b]mmm moeilijk...
11. Zou u donor worden als u een vast bedrag per jaar ervoor zou krijgen? ik ben al donor en ik weet niet of dat wel n goed idee is...
12. Als het systeem van vraag 7 wordt ingevoerd zou worden, zou u dan een brief sturen waarin u zegt dat u geen donor wilt zijn? nee want ik ben al donor ik ga dat niet intrekken, dan ist mooi meegenomen
13. Vindt u dat er iets aan de lange wachtlijsten moet worden gedaan? Zo ja, hoe denk u dat men dit het beste kan doen? [/b] ja maar hoe....geen idee[/b]
Even op terugkomen:quote:Op woensdag 15 november 2006 00:07 schreef SterkStaaltje het volgende:
1. Hoe oud bent u? (18- / 18-30 / 30+ is genoeg)
24
2. Bent u een man of vrouw?
man
3. Bent u donor? Zo ja, wat voor organen staat u af?
Weet het niet meerGa het uitzoeken
![]()
4. Waarom bent u wel/geen donor?
Het leven van een dialyse patiënt lijkt me vreselijk. Ik heb er dood niets aan, iemand anders misschien wel.
5. Wat vindt u van xenotransplantatie (dierenorganen gebruiken)?
Twijfelachtig omdat de gevolgen op lange termijn onbekend zijn. Zeer voorzichtig mee omgaan.
6. Vindt u dat de 'normale' mensen voorrang hebben bij een transplantatie boven rokers of drinkers
Nee
7. Wilt u dezelfde regel als in België dat je altijd donor bent tenzij u dit schriftelijk weigert?
Nee
8. Vindt u het goed dat mensen organen krijgen maar geen donor zijn?
Ja
9. Bent u bereid om een dubbel orgaan af te staan als u nog leeft (bijvoorbeeld een nier)?
Niet aan onbekende, tenzij het een ruil betreft, wat steeds vaker voorkomt.
10. Moeten kinderen vanaf 10 jaar al donor kunnen zijn?
ja
11. Zou u donor worden als u een vast bedrag per jaar ervoor zou krijgen?
Geld is geen motivatie.
12. Als het systeem van vraag 7 wordt ingevoerd zou worden, zou u dan een brief sturen waarin u zegt dat u geen donor wilt zijn?
Nee
13. Vindt u dat er iets aan de lange wachtlijsten moet worden gedaan? Zo ja, hoe denk u dat men dit het beste kan doen?
Campagne voeren voor donorschap.
quote:Op woensdag 15 november 2006 00:28 schreef SterkStaaltje het volgende:
[..]
Even op terugkomen:
![]()
Heb zojuist het formulier ingevuld, en uitgeprint. Gaat morgen op de bus. Ik gooi alles in de uitverkoop behalve hoornvlies / huid / Botweefsel, kraakbeen en pezen. Waarom? Geen idee, kreeg er de kriebels van. Misschien omdat het geen levensreddende materialen zijn.
Zo, deze enquête is wel goed voor de samenleving zegquote:Op woensdag 15 november 2006 00:28 schreef SterkStaaltje het volgende:
[..]
Even op terugkomen:
![]()
Heb zojuist het formulier ingevuld, en uitgeprint. Gaat morgen op de bus. Ik gooi alles in de uitverkoop behalve hoornvlies / huid / Botweefsel, kraakbeen en pezen. Waarom? Geen idee, kreeg er de kriebels van. Misschien omdat het geen levensreddende materialen zijn.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |