quote:Op dinsdag 14 november 2006 20:33 schreef Bafnek het volgende:
Hallo,
Hoe kan ik aanzetten dat ik na een apostrophe een spatie moet doen, zodat ik bijv makkelijk accenten op de e kan zetten?
Hallo.
Nee, dat staat niet altijd zo. Dat is een instelling.quote:Op dinsdag 14 november 2006 20:37 schreef HiDiHo het volgende:
[..]
dat staat toch altijd zo ?
tik "e en je krijgt ë
of 'e = é
Dat is niet handig, dat is ongelofelijk stom, krom en des microsoftsquote:Op dinsdag 14 november 2006 20:37 schreef HiDiHo het volgende:
[..]
dat staat toch altijd zo ?
tik "e en je krijgt ë
of 'e = é
... en als jij het niet handig vindt, is het voor de rest van de wereld stom, krom, en ook niet handig? De alt+cijfer-combinaties is net zo goed iets wat Microsoft heeft geimplementeerd, maar wat niet per se ook onder andere besturingssystemen werkt.quote:Op woensdag 15 november 2006 07:30 schreef MREn het volgende:
[..]
Dat is niet handig, dat is ongelofelijk stom, krom en des microsofts
Als ik 'Er was...' wil tikken, dan doe ik dat, en dan wil ik gvd niet ér was...' krijgen.
Gewoon alt-130 dus.
Nee hoor, Engels, Frans of Svahili is ook prima hier...quote:Op woensdag 15 november 2006 07:28 schreef FredvZ het volgende:
VS international als toetsenbordindeling alleen is niet genoeg, ook de taal moet op Nederlands staan
Nee hoor, het aanpassen van de toetsenbordindeling is voldoende.quote:Op woensdag 15 november 2006 07:28 schreef FredvZ het volgende:
VS international als toetsenbordindeling alleen is niet genoeg, ook de taal moet op Nederlands staan
Dat is een must!quote:Op woensdag 15 november 2006 13:07 schreef Vloris het volgende:
[..]
Nee hoor, Engels, Frans of Svahili is ook prima hier...
Het is wel het eerste wat uit gaat op een computer waar ik langer dan een minuut op moet werken. Voor eindgebruikers vast handig, maar ik kan me niet voorstellen dat dit door een programmeur bedacht is (daarvoor gebruiken ze veel te veel apostrophes en aanhalingstekensquote:Op woensdag 15 november 2006 12:59 schreef gday het volgende:
[..]
... en als jij het niet handig vindt, is het voor de rest van de wereld stom, krom, en ook niet handig?
Nee. Dat is gewoon het principe van de 'dode' toetsen. Historisch gezien komt het van de manier waarop vroeger accenten werken getypt met een schrijfmachine. Als je dan een accent of trema typte schoof de wagen (de rol met het papier) niet op, zodat een volgende letter direct onder het accent kwam. Dat spaarde toetsaanslagen omdat je dan geen backspace nodig had.quote:Op woensdag 15 november 2006 07:30 schreef MREn het volgende:
[..]
Dit is heel eenvoudig: als je na het accent of trema eerst een spatie typt, krijg je de gewenste enkele of dubbele aanhalingstekens.quote:Als ik 'Er was...' wil tikken, dan doe ik dat, en dan wil ik gvd niet ér was...' krijgen.
Ik programmeer vaak genoeg, en ik gebruik ook VS Internationaal. Wat is je punt?quote:Op woensdag 15 november 2006 13:19 schreef Litpho het volgende:
[..]
Het is wel het eerste wat uit gaat op een computer waar ik langer dan een minuut op moet werken. Voor eindgebruikers vast handig, maar ik kan me niet voorstellen dat dit door een programmeur bedacht is (daarvoor gebruiken ze veel te veel apostrophes en aanhalingstekens).
Die punt werkt prima. Het zijn de aanhalingstekens die weliswaar op een schrijfmachine ook dode toetsen waren (maar daar programmeerde ik nooit opquote:Op woensdag 15 november 2006 14:18 schreef gday het volgende:
[..]
Ik programmeer vaak genoeg, en ik gebruik ook VS Internationaal. Wat is je punt?![]()
Precies, het komt er dus gewoon op neer wat je voorkeur is. Ondanks dat ik veel programmeer en dus ook inderdaad veel dubbele aanhalingstekens gebruik, vind ik het toch handiger om VS Internationaal te gebruiken. Dat komt omdat ik het gewend ben om te gebruiken als handigheidje als ik niet aan het programmeren ben, en als ik wel aan het programmeren ben heb ik ook geen zin om dat te ontwennen.quote:Op woensdag 15 november 2006 14:21 schreef Litpho het volgende:
[..]
Die punt werkt prima. Het zijn de aanhalingstekens die weliswaar op een schrijfmachine ook dode toetsen waren (maar daar programmeerde ik nooit op), maar waar ik intussen aan gewend ben dat ik niet meer iedere keer een spatie achter hoef te tikken. Aangezien ik aanzienlijk vaker aanhalingstekens of apostrophes gebruik dan diacritische tekens voel ik ook geen behoefte dat te ontwennen.
Als ik op de spatiebalk druk, wil ik een spatie krijgen, dat lijkt me toch niet zo moelijk?quote:Op woensdag 15 november 2006 13:28 schreef Riparius het volgende:
Dit is heel eenvoudig: als je na het accent of trema eerst een spatie typt, krijg je de gewenste enkele of dubbele aanhalingstekens.
Mooi voor jou dat je dat wilt. Dan gebruik je die instelling toch lekker. Wat is je probleem? Is je probleem dat andere mensen wel graag die instelling gebruiken die jij niet wilt?quote:Op woensdag 15 november 2006 20:50 schreef MREn het volgende:
[..]
Als ik op de spatiebalk druk, wil ik een spatie krijgen, dat lijkt me toch niet zo moelijk?
Je bedoelt dat het een instelling is met een lange historie in de ontwikkeling van de schrijfmachine en uiterst geschikt voor mensen die iets beters te doen hebben dan Alt-codes uit hun hoofd te leren?quote:Op woensdag 15 november 2006 21:10 schreef MREn het volgende:
Ja, wegens het feit dat het een klote-instelling is voor taalkundige losers.
Pardon? Wat is dat voor drogreden? In plaats van dat je je eigen taalkundige kwaliteiten gaat verheerlijken kun je je beter minder druk maken om het feit dat sommige mensen nou eenmaal een voorkeur hebben voor een bepaalde instelling die overigens absoluut niks te maken heeft met linguistiek op wat voor manier dan ook.quote:Op woensdag 15 november 2006 21:10 schreef MREn het volgende:
Ja, wegens het feit dat het een klote-instelling is voor taalkundige losers.
Dat is niet "gewoon", tenzij je zo gestoord bent dat je de complete ASCII- of ANSI-tabel kunt opdreunen.quote:Op woensdag 15 november 2006 07:30 schreef MREn het volgende:
Gewoon alt-130 dus.
Dat dus. bokke instellingquote:Op woensdag 15 november 2006 07:30 schreef MREn het volgende:
[..]
Als ik 'Er was...' wil tikken, dan doe ik dat, en dan wil ik gvd niet ér was...' krijgen.
Gewoon alt-130 dus.
quote:Op woensdag 15 november 2006 21:30 schreef r_one het volgende:
[..]
Dat is niet "gewoon", tenzij je zo gestoord bent dat je de complete ASCII- of ANSI-tabel kunt opdreunen.
Of heb je zo'n schattig spieklijstje op de rand van je monitor geplakt?
ga ff door !quote:
Slotjesroepersquote:
Off-topic !quote:
Als je er vaak genoeg mee werkt blijft er vanzelf wat hangen. Of heb jij een spiekbriefje voor de naam van je collega's?quote:Op woensdag 15 november 2006 21:30 schreef r_one het volgende:
[..]
Dat is niet "gewoon", tenzij je zo gestoord bent dat je de complete ASCII- of ANSI-tabel kunt opdreunen.
Wel voor hun telefoonnummers.quote:Op woensdag 15 november 2006 21:45 schreef Litpho het volgende:
Als je er vaak genoeg mee werkt blijft er vanzelf wat hangen. Of heb jij een spiekbriefje voor de naam van je collega's?.
Zoals je zelf zegt: een paar blijven er wel hangen. Dat zijn er dus ongeveer 5.. en ik gebruik geregeld maar NIET uitsluitend de volgende karakters: Ä, ä, á, é, č, ë, ď, Ö, ö, ó, Ř, ř, Ć, ć, Ĺ, ĺ, Đ, đ, Ţ, ţ .. en dan zit ik al op 20 karakters (en ik heb nog niet eens alle niet-standaard karakters opgenoemd die ik geregeld gebruik), die ik in een handomdraai tevoorschijn tover mbv VS Internationaal. Sorry, maar die ga ik echt niet uit m'n hoofd leren omdat MRen me anders een taalkundige loser vindt.quote:Op woensdag 15 november 2006 21:45 schreef Litpho het volgende:
[..]
Als je er vaak genoeg mee werkt blijft er vanzelf wat hangen. Of heb jij een spiekbriefje voor de naam van je collega's?.
Je bent gewoon niet gemotiveerd genoegquote:Op woensdag 15 november 2006 21:52 schreef gday het volgende:
Sorry, maar die ga ik echt niet uit m'n hoofd leren omdat MRen me anders een taalkundige loser vindt.
Nee, want in tegenstelling tot sommige personen werk ik al een aardige tijd met pc's en vroeger had je niets anders dan die alt-codes (WP4, 5.2 enzo).quote:Op woensdag 15 november 2006 21:30 schreef r_one het volgende:
[..]
mieruhneuker of is het mierenneuker?quote:Op woensdag 15 november 2006 23:38 schreef MREn het volgende:
Valt me op trouwens dat nog niemand heeft opgemerkt dat zo'n worm al enige jaren een apostrof heet, ik vraag me zelfs af of het in het Nederlands zelfs ooit apostrophe heeft geheten.
Je gaat nu twintig posts zeiken over het feit dat het woord in de franse spelling geschreven is in plaats van de nederlandse?quote:Op donderdag 16 november 2006 00:01 schreef MREn het volgende:
Och, je kan het ook gewoon goed doen. Maar dat lijkt de huidge generatie niet erg te snappen.
Als je mijn naam verkeerd gaat schrijven ga ik ook mieruhneukuhquote:Op donderdag 16 november 2006 00:07 schreef MREn het volgende:
Nee, ik merkte het alleen op, HiDoHo begon met zeuren
quote:Op donderdag 16 november 2006 00:11 schreef MREn het volgende:
Mensen die overvloedig de letter 'h' gebruiken, geven blijk van een niet bijster hoog IQ, en dalen dan ook vrij vlot in mijn achting.
Onder anderen bekend als 'BrEeEzAaAhH' geloof ik.
Je EQ is duidelijk lager dan je IQ. Ik heb ook een sterk bovenmodaal IQ. Ik gebruik dat nochtans niet om mensen terecht te wijzen. Zou je ook eens moeten proberen.quote:Op donderdag 16 november 2006 00:11 schreef MREn het volgende:
Mensen die overvloedig de letter 'h' gebruiken, geven blijk van een niet bijster hoog IQ, en dalen dan ook vrij vlot in mijn achting.
Onder anderen bekend als 'BrEeEzAaAhH' geloof ik.
Eindelijk iemand die het zegt.quote:Op donderdag 16 november 2006 00:42 schreef gday het volgende:
[..]
Je EQ is duidelijk lager dan je IQ. Ik heb ook een sterk bovenmodaal IQ. Ik gebruik dat nochtans niet om mensen terecht te wijzen. Zou je ook eens moeten proberen.
Nooit iets van gemerkt :-)quote:Op donderdag 16 november 2006 00:42 schreef gday het volgende:
[..]
Je EQ is duidelijk lager dan je IQ. Ik heb ook een sterk bovenmodaal IQ.
Ik denk dat het je zal verbazen hoe sociaal ik 'in het echt' ben...quote:Op donderdag 16 november 2006 00:42 schreef gday het volgende:
[..]
Je EQ is duidelijk lager dan je IQ. Ik heb ook een sterk bovenmodaal IQ. Ik gebruik dat nochtans niet om mensen terecht te wijzen. Zou je ook eens moeten proberen.
Hoezo, kon je dat zelf niet?quote:
Nog erger?quote:Op donderdag 16 november 2006 00:49 schreef MREn het volgende:
[..]
Ik denk dat het je zal verbazen hoe sociaal ik 'in het echt' ben...
quote:
Op me numpad zit geen ~quote:
Hé, in het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst.quote:Op donderdag 16 november 2006 00:48 schreef rekenwonder het volgende:
[..]
Nooit iets van gemerkt :-)
Dat niet alleen... mijn notebook heeft niet echt een numpad.quote:
quote:Op donderdag 16 november 2006 00:55 schreef gday het volgende:
[..]
Dat niet alleen... mijn notebook heeft niet echt een numpad.
Moet je een numpad kopenquote:Op donderdag 16 november 2006 00:55 schreef gday het volgende:
[..]
Dat niet alleen... mijn notebook heeft niet echt een numpad.
... want dat zou namelijk heel handig zijn om mee te slepen enzo! Wat een sublieme oplossing! WOW!quote:
Inderdaad, geen dankquote:Op donderdag 16 november 2006 00:59 schreef gday het volgende:
[..]
... want dat zou namelijk heel handig zijn om mee te slepen enzo! Wat een sublieme oplossing! WOW!
EQ heeft twee betekenissen. De ene kom je op geluidsapparatuur tegen, de andere is de troostprijs voor mensen die slecht zijn in IQ-testjes, ook wel bekend als de muts met de strijdkreet "ja, maar ik heb wel een hoog EQ hňňr"quote:Op donderdag 16 november 2006 00:42 schreef gday het volgende:
[..]
Nogal handig op n laptop zonder apart nummeriek deel.....quote:Op woensdag 15 november 2006 07:30 schreef MREn het volgende:
[..]
Gewoon alt-130 dus.
En nou verwacht je zeker commentaar op 't ontbreken van de apostrophes in je post? Bij deze dan maar.quote:Op donderdag 16 november 2006 12:25 schreef Walter81 het volgende:
Nogal handig op n laptop zonder apart nummeriek deel.....
Ze noemen het niet voor niets voorkeursinstellingen.
T is maar wat je zelf t snelste vindt werken en t makkelijkste.
Wees blij dat je t kan veranderen...
Om eerlijk te zijn,quote:Op donderdag 16 november 2006 14:34 schreef r_one het volgende:
[..]
En nou verwacht je zeker commentaar op 't ontbreken van de apostrophes in je post? Bij deze dan maar.
Ligt er veel te dik bovenop.
~ is geen apostrof, zo'n ding heet een tilde.quote:
Slotjesvragers krijgen niks van Sinterklaas!quote:Op vrijdag 17 november 2006 13:16 schreef Bafnek het volgende:
Ik ben dan wel dit topic begonnen, maar... wat een KUTTOPIC.
Het 'probleem' is opgelost slotje aub.
Jammer voor ze.quote:Op vrijdag 17 november 2006 13:20 schreef gday het volgende:
[..]
Slotjesvragers krijgen niks van Sinterklaas!
Is dit wel het goede topic schoonheid? Lquote:Op woensdag 22 november 2006 14:57 schreef Kiteless het volgende:
pfff, wat een gezeur en dat allemaal alleen maar omdat MREn een kleine piemel heeft
Als je in de programma's waar het niet werkt op SHIFT+CONTROL drukt, werkt het dan wel?quote:Op woensdag 22 november 2006 14:40 schreef linda856763 het volgende:
Ja, kuttopic, maar ik zit er ook mee....
sinds onze pc opnieuw geinstalleerd is, werkt deze functie niet meer. Ik wil dus wel 'e tikken en dan gelijk é krijgen, maar dat lukt niet. Ik heb wel de toetsenbord indeling al veranderd naar VS internationaal, en in Word is het wel goed, maar niet in Outlook en Firefox.
Heeft iemand nog suggesties?
Volgens mij bedoel je alt+shift en niet control+shift. (Sowieso, shift moet achteraan want alt en ctrl zijn de modifier-toetsen.)quote:Op woensdag 22 november 2006 15:19 schreef Jo0Lz het volgende:
[..]
Als je in de programma's waar het niet werkt op SHIFT+CONTROL drukt, werkt het dan wel?
Zo ja, dan hebben die programma's je oude instellingen nog.
Je kunt ook gewoon de NL weggooien en alleen de VS houden. Moet je die wel eerst als default instellen.
Het is aan de linkerkant CTRL+SHIFT.quote:Op woensdag 22 november 2006 15:46 schreef gday het volgende:
[..]
Volgens mij bedoel je alt+shift en niet control+shift. (Sowieso, shift moet achteraan want alt en ctrl zijn de modifier-toetsen.)
Het is inderdaad in dit geval het beste om alleen VS Internationaal te behouden bij die instellingen, en alle andere instellingen eruit te gooien.
I knowquote:Op woensdag 22 november 2006 16:21 schreef linda856763 het volgende:
Test: ë é á
Verhip, het werkt! Die alt+shift werkte niet, maar alle andere talen weggooien wel!
tnx!
Op geen van mijn computers hier doet ctrl+shift iets. Alt+shift daarentegen wel.quote:Op woensdag 22 november 2006 16:23 schreef Jo0Lz het volgende:
[..]
Het is aan de linkerkant CTRL+SHIFT.
Zeker weten, hier op laptop getest en op de VMware bak.
[..]
I know
Geen probleem, alhowel CTRL+SHIFT Ook zou moeten werken.
Dit is een betere oplossing, kun je ook per ongeluk de instellingen niet wijzigen (met CTRL+SHIFT)
Geinig, ik gebruik ook altijd ctrl-shift en dat werkt uitsteekbaar! Zie in mijn instellingen ook alt-shift staan... raar?quote:Op woensdag 22 november 2006 16:29 schreef gday het volgende:
[..]
Op geen van mijn computers hier doet ctrl+shift iets. Alt+shift daarentegen wel.
Dit is de standaard instelling:
[afbeelding]
Ik weet niet wat voor instelling jij hebt, maar ctrl+shift is zeker niet de standaard instelling.
Kijk ook op een site van Microsoft voor het bewijs.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |