quote:
Op dinsdag 14 november 2006 15:00 schreef dVTB het volgende:Het 398e suggestieve links-bash topic, geopend door SeLang. Ik vind het uitermate vermoeiend worden, zo onderhand. Het lijkt haast wel of sommige mensen stelselmatig bezig zijn hier. Alsof het 'dreigende' succes van de SP moet worden afgewend.
Iedere vergelijking gaat trouwens compleet mank.
Ik vinde vergelijking met de LPF zelf ook ver gaan, maar het lijstje hieronder is ook niet alles...
quote:
- De LPF speelde in op onderbuikgevoelens
Doet de SP ook, door keihard te roepen hoe slecht het wel niet gaat en dat zij wel even de uitkeringen omhoog zullen gooien.
quote:
- De LPF was zeer rechts, de SP is links
- De PvdA staat in de peilingen zo'n 16 zetels hoger dan toen ze door de LPF werden leeggevreten
Kloppen beide.
quote:
- Er is niks zuurs aan Bos (het argument doet sowieso niet terzake, want de SP zou immers de nieuwe LPF zijn, niet de nieuwe PvdA)
Bos (de loverboy van Nederland) of Marijnissen (de Stalin) het maakt beide niet uit.
quote:
- De LPF was volledig nieuw, kwam met stip de kamer binnen op 26 zetels, De SP is al jaren actief en is stukje bij beetje gegroeid
Klopt.
quote:
- De LPF had geen fatsoenlijke lijst met kamerleden.
De SP dan wel? Vrolijk word ik niet van de mensen op die lijst, maar dat word ik bij meer partijen wel niet
quote:
- De LPF dreef volledig op de lijsttrekker, de SP heeft weliswaar een sterke lijsttrekker maar drijft daarnaast ook op een landelijk netwerk, nauw verbonden met de lokale bevolking, door middel van diverse acties
De SP moet het ook bijna alleen maar hebben van "onze Jan". En dat sterke netwerk is niks meer dan één grote familie die elkaar "controleerd" en erg veel inteelt.
quote:
- Bij de verkiezingen van 2002 werden alle regeringspartijen weggevaagd. Nu verliest alleen de VVD (licht) terrein, dus van een signaal van de kiezer is amper sprake.
Nou, zo hard als de SP stijgt in de peiling is er zeker wel een signaal van de kiezer, maar of dat van de kortzichtige kiezer is of van mensen die alleen een tegenstem uitbrengen tegen het huidige beleid...ik zou het niet weten.
quote:
Samenvattend: ONZIN
Nou de vergelijking met de LPF is zeker wel onzin, ook al is jou lijstje niet super