Andre Rouvoet Trofee - Beste discussievoerder.
tvxld. Ik ben het lang niet altijd met hem eens maar hij kan goed discussiëren. Weet meestal wel vast te houden aan de oorsprong van een discussie zonder af te wijken.
Boer Koekoek Trofee - Slechtste discussievoerder.
Hier zou ik vele users kunnen nomineren maar ik nomineer er een die er met vlag en wimpel boven uitsteekt namelijk
SCH. Is in staat om elke discussie om zeep te helpen met persoonlijke aanvallen en belachelijke aantijgingen.
Gerrit Zalm Trofee - User met meeste "dossierkennis".
Freako. Ik zie hem niet zo vaak posten maar als hij post getuigt het wel van kennis.
Hans van Mierlo Trofee - Beste topicopener.
pberends. Wat zou POL voorstellen zonder de threads van pberends.
Piet Hein Donner Trofee - Beste schrijfstijl.
tvxld. Weet met zijn schrijfstijl teksten mooi tot leven te brengen.
Erica Terpstra Trofee - De leuke gezellige user die altijd aanwezig is, maar nauwelijks iets inhoudelijks bijdraagt.
Rock_de_Braziliaan. Lijkt niet te weten dat POL groter is dan de slowchat.
Pim Fortuyn Trofee - Wie mis je het meest?
Rm-rf en
Lodewijk NapoleonMarco Pastors Trofee - Beste nieuwkomer.
Er zijn een hoop nieuwe maar daar zitten vooral veel bagger users bij. Een positieve uitzonderingen daarop zijn
corelli en
Jurgen21Roel Pieper Trofee - Beste potentiële aanwinst (een Trofee voor iemand die nauwelijks in POL komt, maar bij wie uit de bijdrages in andere fora blijkt dat het een goede aanwinst zou zijn).
Pracissor. Hij moet weer eens wat vaker in POL komen.
Prinses Irene Trofee - Beste bomen/allochtonen-knuffelaar.
Natuurlijk gaat deze award naar
du_ke. Zou het liefst een grote knuffelende wereld willen hebben.
Joop den Uyl Trofee - Meest dogmatisch linkse user.
Ook hier zijn vele namen mogelijk. Maar ik kies voor
Genverbrandervanwege zijn blinde geloof in links.
Joseph Luns Trofee - Meest dogmatisch rechtse user.
Finder_elf_Towns. Hetzelfde als bij bovenstaande alleen dan moet links rechts zijn.
Joop Glimmerveen Trofee - Grootste xenofoob.
KirimiBeyaz of hoe je het ook schrijft vanwege zijn angst voor alles niet-islamitisch en zijn extreem-nationalistische Turkse sympathieën. Wel knap voor iemand die in Nederland woont
![]()
.
Jan Marijnissen Trofee - User die de meest nutteloze topics opent.
yeremy Volgens mij een vrij nieuwe user maar verdient direct deze nominatie. Dat zegt wel wat.
Femke Halsema trofee - User die het meest moreel verontwaardigd is over elk wissewasje.
mariatrepp. Vanwege het feit dat ze voortdurend parallellen ziet met de nazi's. Het lijkt bijna een obsessie.
Tony Blair award - User die de feiten het best kan verdraaien.
EchtGaaf. Wil vooral het kabinet van alles de schuld geven. Erg kortzichtig.
Ayaan Hirsi Ali trofee - User die zich het meest in een onderwerp vastbijt.
Mutant01 zolang het over de islam gaat. Slaat dan vaak volkomen door maar over het algemeen is het best een plezierige user
![]()
.
Ad Melkert Trofee - De zuurste user.
Zijn manier van posten straalt een dergelijke zuurheid uit dat deze nominatie maar voor een user kan zijn namelijk
Verbal.
G.J. Schutte Trofee - User die altijd netjes blijft en ook eigenlijk altijd gelijk heeft.
Apropos. Wordt niet snel boos en weet altijd wel de kern van iets te raken.
Gonny van Oudenallen Trofee - User die graag meepraat maar die helaas het niet helemaal bevat.
JohnDope. Ik hoop nog steeds voor hem dat hij een kloon is van een andere user.