Dan hoop ik voor jou dat het nooit gaat gebeuren, hoe hoger je in gewicht gaat hoe hoger de kans van wel...quote:Op vrijdag 24 november 2006 18:14 schreef ivosnivo het volgende:
[..]
Toch vind ik het maar apart. Ik heb nog nooit (het idee) gehad dat ie weggleed. En doe het werkelijkwaar met alle oefeningen zo. En ik kan me voorstellen dat je grip minder is, maar als ik de stang neerleg op de manier waarop ik het doe kan ie gewoon niet wegglijden. Of ik moet me armen horizontaal gaan houden oid.
20x benen is overdone voor stervelingen, alles daaronder is okequote:Op vrijdag 24 november 2006 18:30 schreef ConQuestador het volgende:
Ik zit nog lang niet op een gewicht waar dit kan gebeuren, maar ik kan me wel indenken dat het inderdaad kan gebeuren als je je duim er niet omheen slaat. Hoe dan ook: Zolang ik niet op enorm hoge gewichten zit doe ik het lekker met de duim aan dezelfde kant... het bespaard me gewoon polsblessures.
Nog een vraagje: aangezien ik nu geen bovenlichaam kan trainen door die kloteblessure doe ik alleen benen. Is het verstandig 3x per week benen te doen, of is dit echt overdone ?
Het gaat niet om absolute gewichten, maar om relatieve gewichten (intensiteit in %) waarbij je maximale controle nodig hebt.quote:Op vrijdag 24 november 2006 18:30 schreef ConQuestador het volgende:
Ik zit nog lang niet op een gewicht waar dit kan gebeuren, maar ik kan me wel indenken dat het inderdaad kan gebeuren als je je duim er niet omheen slaat. Hoe dan ook: Zolang ik niet op enorm hoge gewichten zit doe ik het lekker met de duim aan dezelfde kant... het bespaard me gewoon polsblessures.
Nog een vraagje: aangezien ik nu geen bovenlichaam kan trainen door die kloteblessure doe ik alleen benen. Is het verstandig 3x per week benen te doen, of is dit echt overdone ?
Ben ik dan op zon aparte manier in elkander gezet dat ik er geen last van heb? Ik heb nog nooit het gevoel gehad van oei dat ging maar net goed, of oei hij bewoog een beetje.quote:Op vrijdag 24 november 2006 18:53 schreef LedZep het volgende:
[..]
Het gaat niet om absolute gewichten, maar om relatieve gewichten (intensiteit in %) waarbij je maximale controle nodig hebt.
Het feit dat er zo vaak een ongeluk gebeurd, benadrukt alleen maar dat bijna niemand door heeft wat er kan gebeuren met zo'n grip. Is dus niet verwonderlijk.quote:Op vrijdag 24 november 2006 22:12 schreef ivosnivo het volgende:
[..]
Ben ik dan op zon aparte manier in elkander gezet dat ik er geen last van heb? Ik heb nog nooit het gevoel gehad van oei dat ging maar net goed, of oei hij bewoog een beetje.
* Webkim zwijgt en legt later nog wel eens uit waarom...quote:Op vrijdag 24 november 2006 18:09 schreef Calyptus het volgende:
[..]
Hij trekt zijn handen niet weg, de barbell schuift uit zijn handen door de slechte grip, en als resultaat dondert het gewicht op je borst/nek/kop. In het beste geval ben je er vanaf met wat gekneusde ribben, maar meestal is het een erg serieuse verwonding of zelfs dood
Ik heb mn post aangepast, bij de laatste zie je zijn grip duidelijker, en wat er gebeurt
Ik train al jaren lang met mijn duim aan dezelfde kant als de rest van mijn vingers, maar ik train ook al jaren met handschoenen aan met rubber, dus kans van glijden lijkt mij minimaal.quote:Op vrijdag 24 november 2006 22:16 schreef LedZep het volgende:
[..]
Het feit dat er zo vaak een ongeluk gebeurd, benadrukt alleen maar dat bijna niemand door heeft wat er kan gebeuren met zo'n grip. Is dus niet verwonderlijk.
Ik smijt zelfs 90kg naar de positie van military press toe met me duimen verkeerd, en zelfs dan floept ie niet door een ruit.quote:Op vrijdag 24 november 2006 23:41 schreef McGilles het volgende:
[..]
Ik train al jaren lang met mijn duim aan dezelfde kant als de rest van mijn vingers, maar ik train ook al jaren met handschoenen aan met rubber, dus kans van glijden lijkt mij minimaal.
en dan vraagt tie als ik ga deadliften om het te filmenquote:Op zaterdag 25 november 2006 01:14 schreef ivosnivo het volgende:
[..]
Ik smijt zelfs 90kg naar de positie van military press toe met me duimen verkeerd, en zelfs dan floept ie niet door een ruit.
Wauw zou dit nooit durven.quote:Op vrijdag 24 november 2006 23:43 schreef McGilles het volgende:
Trouwens, ik ging even zoeken naar fullsquats om te vergelijken hoe ik het doe en dit komt het dichtsbij, gewoon van exrx!
[afbeelding]
Met deze grip kun je je polsen ontlasten omdat er geen druk op zit. Als je je duim er omheen doet moet je het gewicht recht houden met je polsen.quote:Op zaterdag 25 november 2006 10:01 schreef mister_popcorn het volgende:
[..]
en dan vraagt tie als ik ga deadliften om het te filmen![]()
Waar ik dus echt niet bij kan is hoe het nou gezonder kan zijn voor je polsen met je duimen aan dezelfde kant als de rest van je vingers. Dan maakt je pols toch meteen al een hoek van 90 graden, tov van een veel kleinere hoek als je je duim normaal houdt? Alhoewel de polsen bij een frontsquat ook niet bepaald recht zijn. Ik niet snap?
Goed opwarmen, ik doe meestal 10 minuten vooraf warmingup + rekoefeningen voor mijn benen, een wereld van verschil, echt!quote:Op zaterdag 25 november 2006 21:26 schreef Fugie het volgende:
als ik fullsquats doe dan gaan we gewrichten een beetje lope knakken enzo
Platte kaas is gewoon hetzelfde als kwark. Je hebt ook tientallen soorten kwark en daar valt platte kaas ook gewoon onder.quote:Op zondag 26 november 2006 18:14 schreef LedZep het volgende:
Kwark is erg verschillend van kwaliteit bij de verschillende merken. In principe is platte kaas gewoon een Vlaamse benaming, maar de productie kan daar wel iets anders zijn (zelfde als Vlaamse friet - patat)
Eiwitten 3 keer per dag. En creatine maximaal 2 keer een maand per jaar.quote:Op zondag 26 november 2006 15:29 schreef ukga het volgende:
ff algemeen vraagje; wie gebruikt hier eigenlijk voedingssupplementen/aanvulling(creatine en eiwitten e.d.) en/of anabolen?
ik heb een tijd creatine gebruikt, daarna ook eiwitpoeder, maar heb nooit echt het idee gehad dat dit echt werkte.
Kijk eerst al 10kg er bovenop en dan nog gewoon doorgaan ook he. Zeer netjes!!quote:Op zondag 26 november 2006 15:08 schreef ConQuestador het volgende:
Ik heb vorige week een pr gezet met fullsquatsIk deed altijd 3x8x52,5 kilo. Maar vrijdag ging het gewoon super uiteindelijk gesquat :
8x 42,5 (opwarmen)
8x 52,5
8x 57,5
8x 62,5
en aangezien het nogsteeds goed aanvoelde (ook in de rug, waar ik vaak last van heb/krijg) nog meer gewicht erop gepleurd en PR gezet :
4x 67,5 !!![]()
![]()
![]()
Optrekken met alleen rechts?quote:Op maandag 27 november 2006 08:53 schreef JediMindTricks het volgende:
Ik wilde nog iets zeggen over oefeningen met m'n rechterhand, maar ik zal het hier maar bij laten.
hmja, maar dat is nog een onduidelijk doel.quote:Op maandag 27 november 2006 09:50 schreef J-Will het volgende:
ik heb trouwens een nieuw doel, voor komend jaar: kunnen chinnen met één hand
Ik denk niet dat het je in 1 jaar lukt, maar ik heb wel 2 links die handig kunnen zijnquote:Op maandag 27 november 2006 09:50 schreef J-Will het volgende:
ik heb trouwens een nieuw doel, voor komend jaar: kunnen chinnen met één hand
Dit kan niet serieus zijn.quote:Op maandag 27 november 2006 08:44 schreef JediMindTricks het volgende:
Maar ik eet nu al 1 bakje kwark per dag.
Ik druk ook 10 keer op elke ochtend.
Volgens mij word ik echt een beest binnenkort.
op supadudes.nl zeker, maar hier... nehquote:
dat je er uberhaupt zo uit WILT zien. maar met de juiste anabolen kan het best gok ik.quote:Op maandag 27 november 2006 17:49 schreef Skazminko het volgende:
Hoeveel tijd heb je nodig hebben om er als Cutler of COleman uit te zien. Dus helemaal bij het begin beginnen, en meteen vanaf het begin een goed trainingsschema, voedingsschema en slaapschema en natuurlijk een trainer. Plus AAS (Ik ga dr vanuit dat zij AAS hebben gebruikt) en supplementen (Shakes ed). Als je alles perfect in orde hebt, 7 á 8 jaar?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |