dat is geen waterdichte redenatie; tegen balkenende is niet per sé voor bos.quote:Op maandag 13 november 2006 12:34 schreef Theamerican het volgende:
waarom is iedereen tegen wouter bos dacht dat iedereen balkenelende weg wilde hebben omdat die er een zooitje van heeft gebakken
Angst. Ze zijn bang voor een socialere samenleving, in plaats van het ikke ikke ikke denken wat onder Balkje en de VVD wordt gepropageerd en uitgevoerd.quote:Op maandag 13 november 2006 12:34 schreef Theamerican het volgende:
waarom is iedereen tegen wouter bos
Yepquote:Op maandag 13 november 2006 12:34 schreef Theamerican het volgende:
waarom is iedereen tegen wouter bos dacht dat iedereen balkenelende weg wilde hebben omdat die er een zooitje van heeft gebakken
Bos heeft wat rare praatjes en actie's de laatste tijd, daarom heeft hij mijn stem verloren.quote:Op maandag 13 november 2006 12:40 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Angst. Ze zijn bang voor een socialere samenleving, in plaats van het ikke ikke ikke denken wat onder Balkje en de VVD wordt gepropageerd en uitgevoerd.
Ik vind die Rutte een grotere nepert, met z'n gelul over zekerheidquote:Op maandag 13 november 2006 12:31 schreef PierreBetfair het volgende:
Bos zal de dag na de enorme nederlaag zelf aftreden neem ik aan..............en anders wordt ie er wel uitgeschopt. Daarna mag meneer z'n irritante grijns weer in het bedrijfsleven gaan opzetten.........gelukkig komt ie dan zelden of nooit meer op TV.
Nog 10 dagen en dan is de grootste nepper uit de politiek eindelijk opgerot.![]()
Je gaat zelf maar werken, luie hondquote:Op maandag 13 november 2006 12:40 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Angst. Ze zijn bang voor een socialere samenleving, in plaats van het ikke ikke ikke denken wat onder Balkje en de VVD wordt gepropageerd en uitgevoerd.
Je leeft nog in 2003....het is inmiddels 3 jaar later. JP stijgt naar ongekende populariteit, Bos wordt nu zelfs door eigen achterban uitgekotst. Het is over voor hem. Ben benieuwd wie er nu naar voren wordt geschoven bij de PvdA. Jeltje misschienquote:Op maandag 13 november 2006 12:34 schreef Theamerican het volgende:
quote:Op maandag 13 november 2006 12:40 schreef yeremy het volgende:
Yep
Ik ga ook Wouter Bos stemmen.
PVDA gaat de grootste worden.
Denk maar aan de vorige verkiezingen en de peilingen er voor.
Hadden ze de PVDA ook 10 zetels lager gepeild
Jeltje.. vast niet.. Waarschijnlijk (heel politiek correct) Albayrakquote:Op maandag 13 november 2006 12:44 schreef PierreBetfair het volgende:
[..]
Je leeft nog in 2003....het is inmiddels 3 jaar later. JP stijgt naar ongekende populariteit, Bos wordt nu zelfs door eigen achterban uitgekotst. Het is over voor hem. Ben benieuwd wie er nu naar voren wordt geschoven bij de PvdA. Jeltje misschien![]()
zo kun je het ook zeggenquote:Op maandag 13 november 2006 12:43 schreef devv05 het volgende:
Bos is een ongeloofwaardige gladjakker, dat mensen daar intrappen zeg![]()
[..]
Je gaat zelf maar werken, luie hond![]()
Ja want de jaren 90 waren toch sociaalquote:Op maandag 13 november 2006 12:40 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
mooi gezegd.quote:Op maandag 13 november 2006 13:04 schreef Chewie het volgende:
een socialere samenleving komt uit de samenleving niet uit de politiek.
Waar heb je het overquote:Op maandag 13 november 2006 13:02 schreef Theamerican het volgende:
laten we eerlijk zijn elke politiekleider liegt![]()
alleen om stemmen te halen ze hebben zulke grote eisen die ze willen doen en verbeteren net zoals 4 jaar geleden met cda en wat is er van uitgekomen? kost ons alleen maar meer geld.
Niet iedereen is daar bang voor. Ik hang persoonlijk een linkse politiek aan. Heb ook wel eens PvdA gestemd. Dit keer schuif ik echter naar de SP door. Eén van de redenen daarvoor is Wouter Bos.quote:Op maandag 13 november 2006 12:40 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Waarom zouden mensen in godsnaam bang zijn voor een socialere samenleving?quote:Op maandag 13 november 2006 12:40 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Kost je geld.quote:Op maandag 13 november 2006 13:22 schreef Seneca het volgende:
[..]
Waarom zouden mensen in godsnaam bang zijn voor een socialere samenleving?
Nog socialer? Je betaalt je nu al helemaal blauw aan belastingen en premies. Hoeveel socialer moet het nog voordat de mensen eens tevreden zijn?quote:Op maandag 13 november 2006 13:22 schreef Seneca het volgende:
[..]
Waarom zouden mensen in godsnaam bang zijn voor een socialere samenleving?
Alsof een sociale samenleving alleen betekent dat mensen die niet werken een uitkering krijgen.quote:Op maandag 13 november 2006 12:43 schreef devv05 het volgende:
Bos is een ongeloofwaardige gladjakker, dat mensen daar intrappen zeg
[..]
Je gaat zelf maar werken, luie hond![]()
Heb ik nu bonuspunten?quote:Op maandag 13 november 2006 13:31 schreef Chewie het volgende:
[..]
Heel goed, je geeft in 1 korte zin aan wat er precies mis is met de "linkse" partijen.
Programma is voor mij absoluut de nr 1 in mijn beslissing. Wat niet wil zeggen dat ik, tegen beter weten in, mij deels laat voeren door de uitstraling. Echter met een reden: voor mijn gevoel kan een programma wel kloppen, maar als de lijsttrekker niet overkomt als iemand die zijn programma de komende 4 jaar kan verdedigen, haak ik af..quote:Op maandag 13 november 2006 14:04 schreef Oud_student het volgende:
Het gaat natuurlijk helemaal niet om de programma's, maar om de uitstraling van de lijsttrekkers.
De afgelopen dagen heeft Wouter slecht gescoord in de media, hij bevestigt een draaikont te zijn en komt zielig over, kortom geen charisma. De kiezer houdt nu eenmaal van een sterke persoonlijkheid (iig iemand die zich als zodanig presenteert) die doet wat hij zegt en betrouwbaar overkomt.
Dat was Kok wel een beetje, Melkert totaal niet en Bos ook niet.
Het kan niet anders dan een debâcel worden voor de PvdA
En Rutte en Pechtold hebben dat al helemaal niet. Halsema eigenlijk ook niet. Blijft over Balkenende en Marijnissen. Op basis van de peilingen klopt jouw reactie volledig.quote:Op maandag 13 november 2006 14:04 schreef Oud_student het volgende:
Het gaat natuurlijk helemaal niet om de programma's, maar om de uitstraling van de lijsttrekkers.
De afgelopen dagen heeft Wouter slecht gescoord in de media, hij bevestigt een draaikont te zijn en komt zielig over, kortom geen charisma. De kiezer houdt nu eenmaal van een sterke persoonlijkheid (iig iemand die zich als zodanig presenteert) die doet wat hij zegt en betrouwbaar overkomt.
Dat was Kok wel een beetje, Melkert totaal niet en Bos ook niet.
Het kan niet anders dan een debâcel worden voor de PvdA
Als GL weer een zetel verliest dan zou dat de 3e rampverkiezing op rij zijn. Dan moet Femke vertrekken. Alleen vind ik GL niet de partij om daadkrachtig te zijn. Ze zullen haar dan eerst een tijdje laten bungelen.quote:Op maandag 13 november 2006 13:57 schreef Timmehhh het volgende:
Halsema
Het moet niet socialer. Het is prima zoals het is.quote:Op maandag 13 november 2006 13:36 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Nog socialer? Je betaalt je nu al helemaal blauw aan belastingen en premies. Hoeveel socialer moet het nog voordat de mensen eens tevreden zijn?
NU SP!
Nepper en polulist zijn 2 heel verschillende dingen. Bos is idd geen populist, want polulisten doen het vaak stukken beter in de politiek. Hij is wel een nepper, die z'n mening net zo vaak herziet als het hem uitkomt. Dat is nu wel algemeen bekend, die reputatie raakt hij echt niet meer kwijt. Vandaar dat PvdA als een baksteen naar beneden valt. In de komende 9 dagen poets je zoiets nooit meer weg, denk dat het alleen maar erger en erger wordt voor de rooien. Mensen verkassen massaal naar Marijnissen, iemand die wel oprecht en helder is. Maargoed, JP gaat fluitend naar de zege.....dat is nu al zeker.quote:Op maandag 13 november 2006 14:29 schreef dVTB het volgende:
Wat een tendentieuze stemmingmakerij zeg. "De grootste nepper uit de politiek" - Hoezo?
Populist? - Iemand die zegt "Bij ons is uw hypotheekrenteaftrek veilig" is GEEN populist?
Nee CDA en PVDA gaan samen regeren dan blijft Bos Fractie voorzitter.quote:Op maandag 13 november 2006 13:54 schreef I.R.Baboon het volgende:
Zoals de peilingen nu staan denk ik evt Bos. Rutte zal nog wel een kans krijgen. Balkenende treedt af als het CDA niet meer de grootste is.
Reden te meer om SP te stemmen toch, nederland kan wel een harde hand gebruiken, die rottige overlegcultuur begint me danig de strot uit te komen.quote:Op maandag 13 november 2006 15:08 schreef 7th_wave het volgende:
Jan M. Omdat 1 dag voor de verkiezingen bekend wordt dat zijn familie vroeger iets te innige contacten had met Stalin, en dat Jan de buitenechtelijke kleinzoon van hem blijkt te zijn.
En als jouw reactie serieus bedoeld is, dan geef jij in 1 zin aan wat er mis is met de "rechtse" medemens: alleen interese in het saldo van de eigen bankrekening.quote:Op maandag 13 november 2006 13:31 schreef Chewie het volgende:
[..]
Heel goed, je geeft in 1 korte zin aan wat er precies mis is met de "linkse" partijen.
tja, enerzijds had ikde PVDA met een nek-aan-nek-race de beste kansen gegeven, de stemmers voor de PvdD en veel SP-stemmer zouden toch op het laatste moment de overstap kunnen maken, dat zou PVDA een zetel-sprong van tegen de 5 zetels kunnen geven...quote:Op maandag 13 november 2006 15:33 schreef SCH het volgende:
Ik verwacht toch nog wel een verrassing als het om de PvdA gaat, het wordt zeker nek-aan-nek dus dan is er een gerede kans dat Balkenende aan het kortste eind trekt en dan is hij direct foetsie.
Dan lees jij denk ik verkeerd, het is nogal absurd om te denken dat meer geld herverdelen/uitgeven door de overheid zal leiden tot een socialere samenlevingquote:Op maandag 13 november 2006 15:43 schreef mazeind het volgende:
[..]
En als jouw reactie serieus bedoeld is, dan geef jij in 1 zin aan wat er mis is met de "rechtse" medemens: alleen interese in het saldo van de eigen bankrekening.
Het tegendeel is zelfs waar, het leidt tot een asocialere samenleving, zoals we dagelijks om ons heen kunnen zien.quote:Op maandag 13 november 2006 15:47 schreef Chewie het volgende:
Dan lees jij denk ik verkeerd, het is nogal absurd om te denken dat meer geld herverdelen/uitgeven door de overheid zal leiden tot een socialere samenleving
Rekening houden met elkaar is immers erg slecht...quote:Op maandag 13 november 2006 15:18 schreef Deetch het volgende:
[..]
Reden te meer om SP te stemmen toch, nederland kan wel een harde hand gebruiken, die rottige overlegcultuur begint me danig de strot uit te komen.
eh ik denk dat jij je vergistquote:Op maandag 13 november 2006 12:31 schreef PierreBetfair het volgende:
Bos zal de dag na de enorme nederlaag zelf aftreden neem ik aan..............en anders wordt ie er wel uitgeschopt. Daarna mag meneer z'n irritante grijns weer in het bedrijfsleven gaan opzetten.........gelukkig komt ie dan zelden of nooit meer op TV.
Nog 10 dagen en dan is de grootste nepper uit de politiek eindelijk opgerot.![]()
En met de dood van Marijnissen bezwijkt ook de SPquote:Op maandag 13 november 2006 17:44 schreef Tikorev het volgende:
Dat zou mooi zijn. Halsema en Bos weg wegen slechte resultaten en Marijnissen die bezwijkt aan een hartaanval door de onverwachte score van 30 zetels...
30 zetels kan net. Maar meer kandidaten heeft de SP niet.quote:Op maandag 13 november 2006 17:44 schreef Tikorev het volgende:
Dat zou mooi zijn. Halsema en Bos weg wegen slechte resultaten en Marijnissen die bezwijkt aan een hartaanval door de onverwachte score van 30 zetels...
Dan fuikt er weer een nieuwe linkse partij in dat gatquote:Op maandag 13 november 2006 17:49 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
En met de dood van Marijnissen bezwijkt ook de SP![]()
Maar het zal mogelijk wel voor verdeeldheid op links zorgenquote:Op maandag 13 november 2006 19:17 schreef du_ke het volgende:
[..]
Dan fuikt er weer een nieuwe linkse partij in dat gat. Op links zijn nu eenmaal zeker 60 zetels te verdelen
.
Gelukkig hebben ze daar op rechts in het geheel geen last van.quote:Op maandag 13 november 2006 19:18 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Maar het zal mogelijk wel voor verdeeldheid op links zorgen![]()
Niet of nauwelijks inderdaadquote:Op maandag 13 november 2006 19:24 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Gelukkig hebben ze daar op rechts in het geheel geen last van.![]()
Vertel toch maar alvast wat die cijfers zijn.quote:Op maandag 13 november 2006 21:20 schreef BB6kijker het volgende:
Bos stopt. Kijk vanavond (maandag) maar naar de politieke barometer. Ik ken de cijfers, maar mag er nog niets over zeggen. Maar ze zijn spectaculair!
Helaas...quote:Op maandag 13 november 2006 21:22 schreef Falco het volgende:
[..]
Vertel toch maar alvast wat die cijfers zijn.
Dat zijn momenteel wel de grootste kanshebbers, maar toch denk ik dat Rutte eerder zal hangen daar bij de VVD Verdonk al achter de schermen staat te wachten om de leiding over te nemen. Bij de PvdA is er niet direct een automatische opvolger voor handen, maar als het verlies echt groot zou worden dan zal Bos natuurlijk ook op moeten stappen.quote:Op maandag 13 november 2006 22:20 schreef Martijn_77 het volgende:
Rute en Bos beide vanwege het tegenvallend aantal stemmen
Dat zou zonder meer de verstandigste oplossing zijn, maar het is de vraag of Verdonk makkelijk te passeren valt.quote:Op dinsdag 14 november 2006 12:47 schreef Chewie het volgende:
Ik denk dat mocht het verlies echt groot worden bij de VVD dat Rutte en Verdonk afgeserveerd worden en dat Kamp dan naar voren wordt geschoven.
quote:Op maandag 13 november 2006 21:20 schreef BB6kijker het volgende:
Bos stopt. Kijk vanavond (maandag) maar naar de politieke barometer. Ik ken de cijfers, maar mag er nog niets over zeggen. Maar ze zijn spectaculair!
Denk het wel zeker als de VVD in de oppositie komt.quote:Op dinsdag 14 november 2006 12:48 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Dat zou zonder meer de verstandigste oplossing zijn, maar het is de vraag of Verdonk makkelijk te passeren valt.
Zou Kamp het willen? Ik heb me destijds al verbaasd dat hij niet geprobeerd heeft om lijsttrekker te worden. Ik denk namelijk dat hij een goede kans maakte om te winnen (zowel de lijsttrekkersverkiezing, alswel een goede uitslag bij de verkiezingen)daar hij enerzijds vermoedelijk meer kiezers zou trekken dan Rutte en anderzijds toch bij het establishment van de VVD hoort. Hij zou derhalve vermoedelijk de beste kandidaat geweest zijn.quote:Op dinsdag 14 november 2006 13:03 schreef Chewie het volgende:
[..]
Denk het wel zeker als de VVD in de oppositie komt.
Kamp was toen ook al mijn eerste keus. Of Kamp interesse heeft weet ik niet maar dat hij de vorige keer niet heeft meegedaan was volgens eigen zeggen omdat hij Rutte een goede kandidaat vond en zelf denk ik dat Afghanistan op dat moment ook een belangrijke motivatie was om niet mee te doen.quote:Op dinsdag 14 november 2006 13:06 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Zou Kamp het willen? Ik heb me destijds al verbaasd dat hij niet geprobeerd heeft om lijsttrekker te worden. Ik denk namelijk dat hij een goede kans maakte om te winnen (zowel de lijsttrekkersverkiezing, alswel een goede uitslag bij de verkiezingen)daar hij enerzijds vermoedelijk meer kiezers zou trekken dan Rutte en anderzijds toch bij het establishment van de VVD hoort. Hij zou derhalve vermoedelijk de beste kandidaat geweest zijn.
Ik denk dat Kamp er toen bewust niet voor heeft gekozen omdat hij mijn inziens verstandig genoeg was om in te zien dat het toen er niet de tijd naar is.. Mocht er nu weer een "vacature" zijn, dan verwacht ik wel dat hij zich kandidaat stelt..quote:Op dinsdag 14 november 2006 13:06 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Zou Kamp het willen? Ik heb me destijds al verbaasd dat hij niet geprobeerd heeft om lijsttrekker te worden. Ik denk namelijk dat hij een goede kans maakte om te winnen (zowel de lijsttrekkersverkiezing, alswel een goede uitslag bij de verkiezingen)daar hij enerzijds vermoedelijk meer kiezers zou trekken dan Rutte en anderzijds toch bij het establishment van de VVD hoort. Hij zou derhalve vermoedelijk de beste kandidaat geweest zijn.
en dat ook..quote:Op dinsdag 14 november 2006 13:09 schreef Chewie het volgende:
[..]
Kamp was toen ook al mijn eerste keus. Of Kamp interesse heeft weet ik niet maar dat hij de vorige keer niet heeft meegedaan was volgens eigen zeggen omdat hij Rutte een goede kandidaat vond en zelf denk ik dat Afghanistan op dat moment ook een belangrijke motivatie was om niet mee te doen.
of hij zag het verkiezingsdebacle aankomen en vodn het beter om een pion (Rutte/ Verdonk) op te offeren dan zelf de schuld van de Nederlaag te krijgen..quote:Op dinsdag 14 november 2006 13:09 schreef Chewie het volgende:
Kamp was toen ook al mijn eerste keus. Of Kamp interesse heeft weet ik niet maar dat hij de vorige keer niet heeft meegedaan was volgens eigen zeggen omdat hij Rutte een goede kandidaat vond en zelf denk ik dat Afghanistan op dat moment ook een belangrijke motivatie was om niet mee te doen.
dat is precies wat ik bedoeldequote:Op dinsdag 14 november 2006 13:13 schreef Napalm het volgende:
[..]
of hij zag het verkiezingsdebacle aankomen en vodn het beter om een pion (Rutte/ Verdonk) op te offeren dan zelf de schuld van de Nederlaag te krijgen..
lijkt me sterk dat iemand het verlies van de VVD zou hebben zien aankomen, zo lang van te voren.quote:Op dinsdag 14 november 2006 13:13 schreef Napalm het volgende:
[..]
of hij zag het verkiezingsdebacle aankomen en vodn het beter om een pion (Rutte/ Verdonk) op te offeren dan zelf de schuld van de Nederlaag te krijgen..
Dat kan inderdaad een overweging geweest zijn. Het is immers makkelijker om na een verkiezingsnederlaag een partij vanuit de oppositie te gaan leiden, zeker als dat tegen een CDA-PvdA-kabinet zou zijn, hetgeen destijds toch de meest realistische optie was.quote:Op dinsdag 14 november 2006 13:13 schreef Napalm het volgende:
[..]
Vraag ik me af, peilingen waren rond die verkiezing en de weken daarna best goed voor de VVD.quote:Op dinsdag 14 november 2006 13:13 schreef Napalm het volgende:
[..]
Maar dat is natuurlijk logisch aangezien de VVD toen verreweg de meeste publiciteit kreeg, dat het daarna (enigszins) zou inzakken zou niet zo'n gewaagde voorspelling zijn.quote:Op dinsdag 14 november 2006 13:15 schreef Chewie het volgende:
[..]
Vraag ik me af, peilingen waren rond die verkiezing en de weken daarna best goed voor de VVD.
Door de grote aandacht voor de lijsttrekkersrace. En dus onhoudbaar op termijn Het kabinet was niet poplair en daarmee een belangrijker factor?quote:Op dinsdag 14 november 2006 13:15 schreef Chewie het volgende:
[..]
Vraag ik me af, peilingen waren rond die verkiezing en de weken daarna best goed voor de VVD.
Ik heb hoop...quote:Op dinsdag 14 november 2006 12:48 schreef Plato1980 het volgende:
Dat zou zonder meer de verstandigste oplossing zijn, maar het is de vraag of Verdonk makkelijk te passeren valt.
Jij staat op het punt om onthullingen over haar gedrag als minister te doen?quote:
Dit is Fok, niet de doorsnee Nederlander. Ik zie persoonlijk liever Balkenende vertrekken. Bos gun ik wel een kans. Van de mensen die zullen opstappen verwacht ik: Rutte, Pechtold en Pastors wegens tegenvallende resultaten.quote:Op maandag 13 november 2006 12:34 schreef Theamerican het volgende:
Het is een misvatting dat CDA-VVD niet sociaal zouden zijn. Ook deze partijen geven om goede zorg, ouderen, kinderen, arbeidsongeschikten. Het punt is alleen dat onder paars bijvoorbeeld meer dan één miljoen mensen in de WAO zat...nu is dan ineens enorm veel minder. Zeg zou zelf, zijn ze ineens allemaal weer arbeidgeschikt geworden?quote:Op maandag 13 november 2006 13:37 schreef northernlight81 het volgende:
[..]
Alsof een sociale samenleving alleen betekent dat mensen die niet werken een uitkering krijgen.
Het gaat ook om ouderen, kinderen, arbeidsongeschikten. Ook het feit dat wanneer je ziek wordt je niet zelf voor de kosten moet opdraaien, de thuiszorg in orde is enz.
Veel van die punten zijn uitstekend in orde in Nederland gelukkig. Als je ziek wordt en een behandeling van een ton of meer nodig hebt krijg je die, en hoor je daar niemand over klagen.
Veel mensen stemmen rechts, omdat het buitenlanderbeleid zo goed is. Ziet dan niemand dat door de laatste 3 jaar de haat tussen allochtonen en autochtonen alleen is toegenomen. Je kan wel hard zijn aan de grens, maar het probleem bevind zich allang binnen de grens. Verdonk is een persoon die veel harde en ook terechte beslissingen heeft genomen en erg standvast is. Maar ze is ook de persoon die de verdeeltheid tussen allochtonen en autochtonen in Nederland heeft vergroot.
Zoals iemand hierboven al zei moeten de mensen het zelf doen. De overheid kan hier echter wel bij helpen. Zo ben ik voor meer jongerencentra, die vaker open zijn (iedere avond) en waar jongeren een joint kunnen roken en wat kunnen drinken. Zo kun je hangjongeren daarnaartoe verplichten te gaan. Zo hou je er als politie zijnde een beetje controle op en gaan mensen zich 's avonds wat veiliger voelen op straat. Ook moeten alle scholen open worden. Al die religieuse scholen werken integratie van allochtonen alleen maar tegen.
Zo komen allochtonen jongeren al vanaf het begin in aanraken met de cultuur en normen en waarden die hier gelden.
Bij Pastors zou het meteen het einde van die partij zijn, Pechtold zal denk ik niet geslachtofferd worden.quote:Op dinsdag 14 november 2006 16:43 schreef onemangang het volgende:
[..]
Dit is Fok, niet de doorsnee Nederlander. Ik zie persoonlijk liever Balkenende vertrekken. Bos gun ik wel een kans. Van de mensen die zullen opstappen verwacht ik: Rutte, Pechtold en Pastors wegens tegenvallende resultaten.
Zulke cijfers zeggen niets. Het kabinet heeft de grens van de arbeidsongeschiktheid verschoven en de keuring strenger gemaakt, geen wonder dat het aantal mensen wat aanspraak op wao kan maken daalt. De vraag is alleen, zijn ze ook aan het werk?quote:Op dinsdag 14 november 2006 16:46 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Het is een misvatting dat CDA-VVD niet sociaal zouden zijn. Ook deze partijen geven om goede zorg, ouderen, kinderen, arbeidsongeschikten. Het punt is alleen dat onder paars bijvoorbeeld meer dan één miljoen mensen in de WAO zat...nu is dan ineens enorm veel minder. Zeg zou zelf, zijn ze ineens allemaal weer arbeidgeschikt geworden?![]()
Er zijn mensen die misbruik maken van de sociale voorzieningen in Nederland, dat moet worden tegen gegaan want dat kost ons écht geld. De PvdA doet dat veel te weinig.
Dit ben ik niet met je eens. Zo min mogelijk mensen in de WAO die het niet verdienen is net zo sociaal als zoveel mogelijk mensen in de WAO die het wel verdienen. Het feit dat mensen een WAO-uitkering krijgen terwijl ze het niet verdienen is juist zeer asociaal. Ze laten andere mensen betalen voor hun inkomen en doen er zelf niets voor. Noem jij dat sociaal? Dat mensen profiteren van het geld van de hardwerkende mensen in Nederland?quote:Op dinsdag 14 november 2006 17:21 schreef kingmob het volgende:
[..]
Zulke cijfers zeggen niets. Het kabinet heeft de grens van de arbeidsongeschiktheid verschoven en de keuring strenger gemaakt, geen wonder dat het aantal mensen wat aanspraak op wao kan maken daalt. De vraag is alleen, zijn ze ook aan het werk?
Idem met bijvoorbeeldde daling van het aantal vreemdelingen etc. Het zijn allemaal cosmetische aanpassingen waar de mensen zelf niet direct iets aan hebben enkel de schatkist. Dat is niet mijn definitie van sociaal.
Op zich zeg je het zelf al, de VVD wil zo min mogelijk mensen in de WAO die het niet verdienen, dat is geen sociaal standpunt. De pvdA wil dat zo veel mogelijk mensen die het verdienen WAO krijgen, dat is een sociaal standpunt. Het ene standpunt is niet sociaal en zorgt er voor dat mensen die er recht op horen te hebben geen uitkering ontvangen maar brengt geld op voor andere zaken, het andere is wel sociaal en kost geld en zorgt ervoor dat mensen onterecht een uitkering ontvangen.
Het accent dat je legt op de sociale zekerheid bepaald of je sociaal bent of niet en door hun acties hebben het CDA en de VVD dus laten zien niet sociaal te zijn, omdat zij minder belang hechten aan die mensen die buiten de boot vallen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |