Leuk idee, maar zie jammer genoeg het topic nu pasquote:Op maandag 13 november 2006 08:18 schreef JCdeLeeuwarden het volgende:
aqua-barbie girl
meat loaf & ellen foley-paradise by the dashboard light
soul ii soul-back to life
red hot chili peppers-under the bridge
Beetje uitgebreide tvp dusquote:5. Gezien het feit dat het stemmen toch wel redelijk loopt en om ervoor te zorgen dat we in 2176 niet nog bezig zijn zal er twee maal per week een poule verschijnen. Om precies te zijn iedere vrijdag en maandag (tenzij ik geen verbinding heb )
blue & elton john-sorry seems to be the hardest wordquote:Op dinsdag 14 november 2006 08:16 schreef JCdeLeeuwarden het volgende:
Mon excuses.... Het is niet geheel gelukt om gisteren rond 15:00 de boel online te krijgen. Maar dan nu alsnog een nieuwe poule. Dit keer kan je stemmen op:
Verbazend dat zoveel fokkers die van Vader Abraham kennen. Is toch al echt oud en heb ik al jaren niet meer op de radio gehoord.quote:Op dinsdag 14 november 2006 14:50 schreef JCdeLeeuwarden het volgende:
De uitslag van de vorige poule dan: Zou het erg zijn lieve opa? Volgende de Fokkers wel en daarom zien we deze plaats van Vader Abraham en wilma terug in de volgende ronde voor de slechtste nummer 1. Dit doen ze samen met dei plastic pop van Matell in de uitvoering van Aqua. Oftewel Barbie girl.
oooowwwww... sarcastisch nou valt t hele nummer ineens op zn plekquote:Op dinsdag 14 november 2006 15:00 schreef ranja het volgende:
[..]
Verbazend dat zoveel fokkers die van Vader Abraham kennen. Is toch al echt oud en heb ik al jaren niet meer op de radio gehoord.
En niemand snapt het sarcasme van Barbie Girl blijkbaar
Tja qua idee is Barbie Girl niet veel anders dan Stupid Girls van Pinkquote:Op dinsdag 14 november 2006 15:07 schreef JCdeLeeuwarden het volgende:
oooowwwww... sarcastisch nou valt t hele nummer ineens op zn plekDenk dat de meeste mensen niet bezig zijn met de achterliggende gedachten van het nummer maar slechts klinkt het leuk of niet... Maar idd de combi van zowel nummer als tekst als clip is wel doordacht..
Taste-o-meterquote:Op woensdag 15 november 2006 15:36 schreef bigshadow het volgende:
Wat een keuzes weer
city to city-the road ahead (miles of the unknown)
outlandish-aicha
police-every little thing she does is magic
vanilla ice-ice ice baby
Goede keuzes Buk
inderdaadquote:Wat een kutnummers...
Beste, lijkt mequote:Op maandag 20 november 2006 12:21 schreef JCdeLeeuwarden het volgende:
Art Garfunkel en zijn Bright eyes en de Police met everything little she does is magic zien we graag terug in de 2e ronde als het gaat om de slechtste nummer 1 ooit. Over een kleine 3 uurtjes wordt de volgende poule gepubliceerd.
Ik had van te voren al het idee dat dit qua TOP een hele spannende kon worden omdat er niet echt veel nuttigs tussenstaat..quote:Op donderdag 23 november 2006 22:53 schreef Laxe het volgende:
comment:
Sode*** hier is eigenlijk maar 1 top in te vinden en het is een hele toer de beroerdste flops te kiezen. Onbegrijpelijk wat sommige mensen hier nog top in vinden![]()
Vooral veel middelmatig wat mij betreft. Na eerste schifting had ik 4 kanshebbers voor beide categorienquote:Op vrijdag 24 november 2006 10:15 schreef JCdeLeeuwarden het volgende:
Ik had van te voren al het idee dat dit qua TOP een hele spannende kon worden omdat er niet echt veel nuttigs tussenstaat..
In de jaren 60 werd er met enig regelmaat hetzelfde nummer door meerdere artiesten/bands uitgebracht. Er is toen ook vaak voor gekozen om deze noteringen samen te voegen. Dit zie je bijvoorbeeld bij: hot butter/popcornmakers/anarchic system met het nummer popcorn en met trio hellenique/duo acropoulos/mikis theodorakis-la danse de zorba. Maar tegenwoordig komt dit niet meer voor...quote:Op donderdag 30 november 2006 10:53 schreef ranja het volgende:
ik ken die versie van the Dukes trouwens helemaal niet
Ja, nee, dat weet ik wel. Maar die van de Dukes heb ik dus nog nooit gehoord. Is dat Nederlands?quote:Op donderdag 30 november 2006 11:20 schreef JCdeLeeuwarden het volgende:
[..]
In de jaren 60 werd er met enig regelmaat hetzelfde nummer door meerdere artiesten/bands uitgebracht. Er is toen ook vaak voor gekozen om deze noteringen samen te voegen. Dit zie je bijvoorbeeld bij: hot butter/popcornmakers/anarchic system met het nummer popcorn en met trio hellenique/duo acropoulos/mikis theodorakis-la danse de zorba. Maar tegenwoordig komt dit niet meer voor...
Denk dat bij het nummer popcorn dit zo ongeveer voor t laatst gebeurde..
Betekende dat dan ook dat de verkoop van alle versies gezamelijk telde als 1 notering?quote:Op donderdag 30 november 2006 11:32 schreef ranja het volgende:
[..]
Ja, nee, dat weet ik wel. Maar die van de Dukes heb ik dus nog nooit gehoord. Is dat Nederlands?
In 1984 had je Selfcontrol van Laura Branigan en RAF die tegelijk werden uitgebracht. Volgens mij hebben die nog 1 week 'samen' in de tipparade gestaan voor ze uit elkaar getrokken werden en bleek dat Laura verreweg het meest verkocht werd. Later heb je nog een Kalimba da Luna in 3 versies gehad, oa van Boney M, weet niet zeker hoe lang die samengevoegd zijn geweest.
Dukes is idd een Nederlandse band... Hier kan je een cd waar ze op staan vinden... Is verder weinig info over ze te vinden... Ik weet dat er in het boek van J. van Sloten over alle nummer 1hits iets meer info staat.. Maar die heb ik hier niet zo bij de hand. Maar meen me te kunnen herinneren dat de verkopen van de Easybeats veel hoger lagen.quote:Op donderdag 30 november 2006 11:32 schreef ranja het volgende:
[..]
Ja, nee, dat weet ik wel. Maar die van de Dukes heb ik dus nog nooit gehoord. Is dat Nederlands?
In 1984 had je Selfcontrol van Laura Branigan en RAF die tegelijk werden uitgebracht. Volgens mij hebben die nog 1 week 'samen' in de tipparade gestaan voor ze uit elkaar getrokken werden en bleek dat Laura verreweg het meest verkocht werd. Later heb je nog een Kalimba da Luna in 3 versies gehad, oa van Boney M, weet niet zeker hoe lang die samengevoegd zijn geweest.
Zie het al in de Top40 staan.... Coole Piet/Frans Bauer-paniek in de confettifabriek...... of wat dacht je van Pussycat Dolls/Kus- I don't need a man... misschien aardige combi's... Maar wat er wel mee te maken heeft is dat de laatste 25 jaar de Nederlandse muziekindustrie meer oog heeft gekregen voor wat de Nederlandse bands nou willen.. (oftewel eigen materiaal uitbrengen) in de jaren 60/70 werd dat als "gewaagd" beschouwd... want ja wie kent die liedjes nou? Dus werd er vaak voor gekozen om met een nederlandse band het nummer nog eens op te nemen...quote:Op donderdag 30 november 2006 12:33 schreef bukgeit het volgende:
Gek dat dat dan tegenwoordig niet meer gedaan wordt, omdat er enig commercieel gewin mee te behalen valt.
Dat lijkt me een goede verklaring al ben je er dan nog niet helemaal, want eerder genoemde voorbeelden waren juist instrumentale tracks (Popcorn en Zorba). De noodzaak om meerdere, bijvoorbeeld anderstalige versies op te nemen geldt dan niet.quote:Op donderdag 30 november 2006 13:49 schreef JCdeLeeuwarden het volgende:
[..]
Zie het al in de Top40 staan.... Coole Piet/Frans Bauer-paniek in de confettifabriek...... of wat dacht je van Pussycat Dolls/Kus- I don't need a man... misschien aardige combi's... Maar wat er wel mee te maken heeft is dat de laatste 25 jaar de Nederlandse muziekindustrie meer oog heeft gekregen voor wat de Nederlandse bands nou willen.. (oftewel eigen materiaal uitbrengen) in de jaren 60/70 werd dat als "gewaagd" beschouwd... want ja wie kent die liedjes nou? Dus werd er vaak voor gekozen om met een nederlandse band het nummer nog eens op te nemen...
Soms is de scheidslijn daarin wat vaag... Mooi voorbeeld daarvan is: napoleon xiv/floris vi/hugo de groot-Titelquote:Op donderdag 30 november 2006 14:05 schreef bukgeit het volgende:
[..]
Dat lijkt me een goede verklaring al ben je er dan nog niet helemaal, want eerder genoemde voorbeelden waren juist instrumentale tracks (Popcorn en Zorba). De noodzaak om meerdere, bijvoorbeeld anderstalige versies op te nemen geldt dan niet.
Ongelofelijkquote:Op donderdag 30 november 2006 16:11 schreef JCdeLeeuwarden het volgende:
De uitslag van poule 17:
Flop
jeugd van tegenwoordig-watskebeurt?!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |