Bronquote:Balkenende: linkse coalitie niet goed voor Nederland
Een linkse coalitie is niet goed voor Nederland. Dat heeft CDA-lijsttrekker Balkenende gezegd tijdens een verkiezingsbijeenkomst in Limburg. Balkenende vreest dat een linkse coalitie, bestaande uit GroenLinks, SP en PvdA, de successen van het gevoerde beleid van de afgelopen jaren zal wegspoelen. De CDA-voorman waarschuwt dat een dergelijke coalitie het geld over de balk zal smijten. Uit de laatste peilingen blijkt overigens dat het CDA de grootste partij wordt.
Ja, natuurlijk help Nederland maar naar de knoppen dat is goed voor iedereen!!quote:Op zondag 12 november 2006 20:18 schreef Genverbrander het volgende:
NATUURLIJK gaat links al zijn plannen ongedaan maken, en dat is maar goed ook!!!!![]()
Pas had een groot economische kredietverstrekker, nog geen week geleden, toch gezegd dat dat niet uitmaakt?quote:Op zondag 12 november 2006 20:16 schreef Jurgen21 het volgende:
Kijk, dit is taal die ik als rechtse CDA'er graag hoor. Nederland kan niet genoeg gewaarschuwd worden voor de gevaren van een volledig linkse coalitie. Balkenende probeert met deze uitspraken een keuze van Wouter Bos voor een linkse coalitie onmogelijk te maken. Eens afwachten hoe Bos gaat reageren op de oproep van de PvdA-prominenten.
[..]
Bron
Het tegenhouden van een generaal pardon bijvoorbeeld.quote:
De zorgverzekering natuurlijk.quote:
De andere kandidaat-PM dreigt met achterbuurtrellen als we niet op hem stemmen.quote:Op zondag 12 november 2006 21:21 schreef Yildiz het volgende:
Maar, we hebben zelfs een minister-president die op angsten en onderbuik inspeelt. Nou nou nou, wat tof hey.
Wat hij zegtquote:Op zondag 12 november 2006 21:20 schreef FritsBom het volgende:
Ik weet eerlijk gezegd niet waar ik het op baseer, maar nu weet ik al hoe gigantisch ik ga balen als er wel een linkse coalitie komt..
Wat een gebazel.quote:Op zondag 12 november 2006 21:19 schreef Genverbrander het volgende:
Vooral de mensen in Wassenaar en Bilthoven zullen daar beter van worden.![]()
Derde huisje kopen? Geen probleem met de hypotheekrenteaftrek.
Zoonlief kan nog gerust naar de universiteit want pa heeft geld zat om wat extra jaartjes leerrechten te kopen.
Dochter chronisch ziek? Geen probleem, die wachtlijsten in de zorg zijn alleen voor sloebers.
Studentenkamer huren? 50 euro per maand extra door liberalisering is toch een fooi.
Leve VVD/CDA!![]()
Het enige zinnige wat de PvdA-prominenten vandaag te melden hadden bij Buitenhof was dat de PvdA niets, maar dan ook niets bij dit CDA te zoeken heeft.
Wat natuurlijk het gedrag van de huidige minister-president volledig goedpraat.quote:Op zondag 12 november 2006 21:23 schreef PJORourke het volgende:
[..]
De andere kandidaat-PM dreigt met achterbuurtrellen als we niet op hem stemmen.
Dit kabinet verwachtte oorlog als we nee zouden zeggen tegen de EU.quote:Op zondag 12 november 2006 21:23 schreef PJORourke het volgende:
[..]
De andere kandidaat-PM dreigt met achterbuurtrellen als we niet op hem stemmen.
Hij gedraagt zich toch netjes?quote:Op zondag 12 november 2006 21:24 schreef Yildiz het volgende:
Wat natuurlijk het gedrag van de huidige minister-president volledig goedpraat.
1. Welke successen doelt hij op? Kan hij het 'wegspoelen' van deze successen onderbouwen met passages uit de verkiezingsprogrammas van de PvdA, SP en GL?quote:Balkenende vreest dat een linkse coalitie, bestaande uit GroenLinks, SP en PvdA, de successen van het gevoerde beleid van de afgelopen jaren zal wegspoelen. De CDA-voorman waarschuwt dat een dergelijke coalitie het geld over de balk zal smijten.
Die gaat eerst langs bij Michael Moore natuurlijk.quote:Op zondag 12 november 2006 21:25 schreef FritsBom het volgende:
En dan zeker olv Wouter Bos die niet eens weet een stropdas te knopen. Hij heeft misschien een lekker kontje en een vlotte babbel...maar zie je hem al bij Bush binnen lopen?
Als je het maar vaak genoeg zegt wordt het vanzelf waar blijkt maar weerquote:Op zondag 12 november 2006 20:23 schreef Lord_Vetinari het volgende:
"De successen van het gevoerde beleid van de afgelopen jaren"... JP wordt humoristisch op zijn oude dag
Nou, die oorlog zal ooit wel komen. Wat meer geduld graag!quote:Op zondag 12 november 2006 21:25 schreef Wombcat het volgende:
Dit kabinet verwachtte oorlog als we nee zouden zeggen tegen de EU.
We hebben nee gezegd, en nog geen oorlog.
Ja natuurlijk, hij draagt een stropdas, heeft zijn veters gestrikt en vouwt zijn toiletpapier.quote:
Dat was helemaal niet wat ze zeiden.quote:Op zondag 12 november 2006 21:19 schreef Genverbrander het volgende:
Het enige zinnige wat de PvdA-prominenten vandaag te melden hadden bij Buitenhof was dat de PvdA niets, maar dan ook niets bij dit CDA te zoeken heeft.
Ja, maar dat was met de puinhopen van paars ook al zo.quote:Op zondag 12 november 2006 21:27 schreef kingmob het volgende:
[..]
Als je het maar vaak genoeg zegt wordt het vanzelf waar blijkt maar weer
Neejoh, eerst heulen met wat terroristen, het land moet tenslotte wel 'er aan'.quote:Op zondag 12 november 2006 21:26 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Die gaat eerst langs bij Michael Moore natuurlijk.
En kan je dan niet op dit ene woonhuis een heel hoge hypotheek nemen met de andere huizen als onderpand? Ongetwijfeld.quote:
Normaal tempo = nominaal lopen? Helaas is dit geen normaal tempo, getuige de cijfers. Niet in het minst door alle bijbaantjes die studenten hebben om rond te komen.quote:Iedereen krijgt voldoende leerrechten om een normale studie in een normaal tempo af te ronden
Nog wel. Nog even en de beste doktoren werken in de duurste ziekenhuizen.quote:In de zorg wordt iedereen gelijk behandeld
Want alle studenten wonen in een studentenkamerquote:De huurliberalisering raakt studenten niet, omdat hun kamers buiten de liberalisatie vallen
Was het maar zo zwart-wit.quote:Vier leugens dus in één bericht.![]()
Dus het CPB sluit nu uit dat de PvdA geld gaat verspillen?quote:Op zondag 12 november 2006 21:28 schreef Yildiz het volgende:
Ja natuurlijk, hij draagt een stropdas, heeft zijn veters gestrikt en vouwt zijn toiletpapier.
Hij drukt zich niet netjes uit, door op deze manier in te spelen op de angst. Er staat nergens dat de PvdA 'geld over de balk gaat smijten'. Sterker nog, daar heeft het CPB al naar gekeken. Je kunt het natuurlijk altijd oneens zijn met dat rapport. Dat kan. Maar dan vraag ik me wel af waar Balkenende zijn onderbuik op baseerd.
Het voorspellen van de komst van de duivel heeft de kerk ook jaren in het zadel gehouden. En nu hebben we een pastoor die rampen voorspelt als minister-president. Ik vind het niet netjes nee.
Ach, je kan wel dom blijven schoppen, maar zelfs Marijnissen en Bos hebben Balkenende bij herhaling gecomplimenteerd/gefeliciteerd met de resultaten die het gevoerde beleid op bijv. concurrentiepositie op de wereldmarkt, werkgelegenheid en het begrotingstekort (overschot) gehad heeft. Natuurlijk is dat niet de enige peiler waarop een kabinet afgerekend wordt. Natuurlijk roept links dat het allemaal socialer kan, dat het milieu te weinig aandacht heeft gekregen, en dat we niet achter Bush aan moeten lopen. Natuurlijk roepen ze dat. Als oppositie is het makkelijk roepen en zagen aan de poten van een kabinet. Maar wat ze zelf willen...weet jij het? Ja, natuurlijk weet je dat: links wil een socialer nederland, met beter onderwijs, een betere veiligheid, meer kansen voor meer mensen, een beter milieu en een kleinere kloof tussen burger en politiek!quote:Op zondag 12 november 2006 21:26 schreef ErikT het volgende:
[..]
1. Welke successen doelt hij op? Kan hij het 'wegspoelen' van deze successen onderbouwen met passages uit de verkiezingsprogrammas van de PvdA, SP en GL?
2. Ik kan me berekeningen van het CPB herinneren die voor de begrotingen van de SP, PvdA en GL nette uitkomsten hadden.
Wederom kansloze retoriek van JP. Minder dan 3 jaar geleden had ik nog best was respect voor deze man, maar er komt al een jaar niets dan onzin over zijn lippen.
Bos is ruim 9 jaar een grote speler geweest binnen Shell, dus ja, ik zie hem wel bij Bush binnenlopen. Heb je daar een stropdas voor nodig? Of liever een kant- en klare PowellPointpresenTatie?quote:Op zondag 12 november 2006 21:25 schreef FritsBom het volgende:
En dan zeker olv Wouter Bos die niet eens weet een stropdas te knopen. Hij heeft misschien een lekker kontje en een vlotte babbel...maar zie je hem al bij Bush binnen lopen?
Het probleem is opgelost? Ik dacht het niet. Die 26000 mensen zijn naar mijn weten nog steeds in Nederland.quote:Op zondag 12 november 2006 21:22 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Het tegenhouden van een generaal pardon bijvoorbeeld.
Nee, hoor, een uitgavenverhoging van 24% in een jaar is onhoudbaar gebleken. Dat anderen die poep hebben moeten opruimen, maakt het gedrag niet minder onverantwoordelijk.quote:Op zondag 12 november 2006 21:29 schreef Wombcat het volgende:
En het geldverslindende kabinet Den Uyl.
Ook van die door rechts gecreëerde mythes.
Dat klopt, maar voornamelijk omdat links niet wil dat Verdonk actief razzia's gaat houden. Zie het gezeur om de prestatiecontracten van de pliesie.quote:Op zondag 12 november 2006 21:34 schreef ErikT het volgende:
Het probleem is opgelost? Ik dacht het niet. Die 26000 mensen zijn naar mijn weten nog steeds in Nederland.
Dit kan je toch geen succes noemen, als ik zo vrij mag zijn om aan te nemen dat je ze het land uit wilt hebben?
Tijdens een simpel televisiedebat op een volkszender als rtl4 verliest hij het qua uitstraling en geloofwaardigheid al van nota bene JP...quote:Op zondag 12 november 2006 21:33 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Bos is ruim 9 jaar een grote speler geweest binnen Shell, dus ja, ik zie hem wel bij Bush binnenlopen. Heb je daar een stropdas voor nodig? Of liever een kant- en klare PowellPointpresenTatie?
Criminelen uitroeien is inderdaad niet mogelijk nee. Maar, dat wil 'links' inderdaad.quote:Op zondag 12 november 2006 21:35 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Dat klopt, maar voornamelijk omdat links niet wil dat Verdonk actief razzia's gaat houden. Zie het gezeur om de prestatiecontracten van de pliesie.
Daar komt nog bij, dat links criminelen ook wilt regulariseren.
Mijn vraag was dus: waar haalt Balkenende het vandaan dat deze successen weggespoeld gaan worden door een linkse coalitie?quote:Op zondag 12 november 2006 21:33 schreef FritsBom het volgende:
Ach, je kan wel dom blijven schoppen, maar zelfs Marijnissen en Bos hebben Balkenende bij herhaling gecomplimenteerd/gefeliciteerd met de resultaten die het gevoerde beleid op bijv. concurrentiepositie op de wereldmarkt, werkgelegenheid en het begrotingstekort (overschot) gehad heeft.
Dit is een beetje een vaag stukje, maar ik geloof dat ik wel begrijp wat je bedoelt.quote:Natuurlijk is dat niet de enige peiler waarop een kabinet afgerekend wordt. Natuurlijk roept links dat het allemaal socialer kan, dat het milieu te weinig aandacht heeft gekregen, en dat we niet achter Bush aan moeten lopen. Natuurlijk roepen ze dat. Als oppositie is het makkelijk roepen en zagen aan de poten van een kabinet. Maar wat ze zelf willen...weet jij het? Ja, natuurlijk weet je dat: links wil een socialer nederland, met beter onderwijs, een betere veiligheid, meer kansen voor meer mensen, een beter milieu en een kleinere kloof tussen burger en politiek!
Iets wat het huidige kabinet natuurlijk niet wil...En als je dan aan links vraagt hoe ze het dan willen doen? Dan krijg je hetzelfde antwoord als wat ze willen. En dat wil rechts natuurlijk ook.
Dát, is uiteraard een kwestie van perceptie. Als JP het al 'wint' (volgens Elsevier, goh) omdat ie een das om heeft, nou, dát zijn wel argumenten hoor hey! Deeee *tromgeroffel* das-analyse!quote:Op zondag 12 november 2006 21:37 schreef FritsBom het volgende:
[..]
Tijdens een simpel televisiedebat op een volkszender als rtl4 verliest hij het qua uitstraling en geloofwaardigheid al van nota bene JP...
Wat lul je nou? Er was een kamermeerderheid, dan kan je dingen regelen. Dat is in dit geval gewoon niet gebeurd.quote:Op zondag 12 november 2006 21:35 schreef PJORourke het volgende:
Dat klopt, maar voornamelijk omdat links niet wil dat Verdonk actief razzia's gaat houden.
Jij vindt het wel een goed idee om politieagenten af te rekenen op het aantal bekeuringen dat ze uitdelen?quote:Zie het gezeur om de prestatiecontracten van de pliesie.
En de klap op de vuurpijl.quote:Daar komt nog bij, dat links criminelen ook wilt regulariseren.
Ik denk dat Balkenende doelt op de fundamenten die nu zijn gelegd en worden gelegd voor de komende decennia en dat hij bang is dat links de komende vier jaar al volop gaat profiteren van deze basis om die vier jaar daarna alles weer bij het oude te brengen. Door inderdaad met geld te smijten waarmee niet gesmeten kan worden met het oog op bijvoorbeeld de vergrijzing.quote:Op zondag 12 november 2006 21:39 schreef ErikT het volgende:
[..]
Mijn vraag was dus: waar haalt Balkenende het vandaan dat deze successen weggespoeld gaan worden door een linkse coalitie?
[..]
Ik bedoel dat links van alles roept, maar nooit roepen hoe ze dat gaan doen. Bos schermt altijd met beter onderwijs.quote:Dit is een beetje een vaag stukje, maar ik geloof dat ik wel begrijp wat je bedoelt.
Maar wil je zeggen dat omdat het natuurlijk is dat links roept "dat het allemaal socialer kan, dat het milieu te weinig aandacht heeft gekregen, en dat we niet achter Bush aan moeten lopen", dat het daarom niet waar is?
Ik denk dat ik dan een zelfverzekerde regeringsleider bij een collega binnen zie lopen in plaats van een verlegen schooljongetje dat bij de rector op het matje wordt geroepen. En zelfs Bush kan de naam van Bos onthouden, al ben ik bang dat hij die nog zal verwarren met z'n eigen naam.quote:Op zondag 12 november 2006 21:25 schreef FritsBom het volgende:
Mijn beeld: Bos kwam zenuwachtig, geprogrammeerd en onzeker over.quote:Op zondag 12 november 2006 21:39 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Dát, is uiteraard een kwestie van perceptie. Als JP het al 'wint' (volgens Elsevier, goh) omdat ie een das om heeft, nou, dát zijn wel argumenten hoor hey! Deeee *tromgeroffel* das-analyse!
quote:Op zondag 12 november 2006 21:45 schreef CoolKappie het volgende:
is dit een verborgen flirt naar de VVD van Balkenende??
'simpel' en 'volkszender' zijn hier natuurlijk van enorm belangquote:Op zondag 12 november 2006 21:37 schreef FritsBom het volgende:
[..]
Tijdens een simpel televisiedebat op een volkszender als rtl4 verliest hij het qua uitstraling en geloofwaardigheid al van nota bene JP...
Bos werd meermalen door Frits Wester en Balkenende (in het begin) onderbroken. Bos onderbrak Balkenende veel minder (ja, ik heb het bij zitten houden). Maar dat kun je natuurlijk wegzetten onder 'lef'. Balkenende kwam op mij niet veel meer over als een machine, die even niet meer wist waar hij het moest zoeken in zijn geheugen. Bos had een goed verhaal voorbereid. Dit zou je natuurlijk ook weer weg kunnen zetten onder 'Balkenende kwam autenthieker over'. Wat natuurlijk onzin is, iedereen weet dat er spindoctors rondom zitten. Balkenende zag ik zenuwachtig achter de katheder staan, alsof hij elke keer dat ding vast wou pakken en dacht 'oh nee, ik mocht daar niet aan zitten'. Daarnaast had Balkenende opvallend vaak geen antwoord op de vraag van Bos. Een beetje pure politiek.quote:Op zondag 12 november 2006 21:43 schreef FritsBom het volgende:
[..]
Mijn beeld: Bos kwam zenuwachtig, geprogrammeerd en onzeker over.
Balkenende was ook niet altijd even zeker, maar nam het allemaal met een zekere luchtigheid op, en had het idee dat hij Bos aankon.
Hoe zag jij het?
ach, we bekijken het allebei duidelijk door een andere bril. En ik denk dat we allebei gelijk hebben en dat het misschien allebei geen waardige leiders zijn. Als er dan een links kabinet moet komen zie ik het lieft Jan M. als mp.quote:Op zondag 12 november 2006 21:47 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Bos werd meermalen door Frits Wester en Balkenende (in het begin) onderbroken. Bos onderbrak Balkenende veel minder (ja, ik heb het bij zitten houden). Maar dat kun je natuurlijk wegzetten onder 'lef'. Balkenende kwam op mij niet veel meer over als een machine, die even niet meer wist waar hij het moest zoeken in zijn geheugen. Bos had een goed verhaal voorbereid. Dit zou je natuurlijk ook weer weg kunnen zetten onder 'Balkenende kwam autenthieker over'. Wat natuurlijk onzin is, iedereen weet dat er spindoctors rondom zitten. Balkenende zag ik zenuwachtig achter de katheder staan, alsof hij elke keer dat ding vast wou pakken en dacht 'oh nee, ik mocht daar niet aan zitten'. Daarnaast had Balkenende opvallend vaak geen antwoord op de vraag van Bos. Een beetje pure politiek.
X: meneer, u bent een moordenaar
Y: u, daarentegen, ben een pedofiel!
Dat niveau, ongeveer.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |