Het beste argument tegen democratie was toch een gesprek met de gemiddelde kiezer? (Was dat Churchill die dat zei?)quote:Op zondag 12 november 2006 14:08 schreef Nosh het volgende:
Het is puur het gevoel dat ik krijg als ik zo benaderd wordt. Alsof we een groep amoebes zijn, die weerloos naar de meest gemakkelijk in het gehoor liggende partijprogramma waggelen.
Ik heb geen enkele politicus horen zeggen dat er met de beste man samen te werken valt, hij heeft aardige ideeen mbt. lastenverlichting en bestuurlijke vernieuwingen maar samen met een andere partij wordt het volgens mij helemaal niks...quote:Op zondag 12 november 2006 15:07 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Ze zitten op of rond de 75. Het kan dus goed komen.
Waarom zou Wilders geen serieuze optie zijn? Als CDA-VVD op 72 zou staan, gaan ze heus wel voor het machtsargument.
Hoe bedoel je dat precies? Hun eigen baantjes behouden?quote:Op zondag 12 november 2006 15:33 schreef digitaLL het volgende:
[..]
Die werkelijke inhoud is het in stand houden van de staat. De rest is opsmuk.
Inderdaad, het is nu volkomen onduidelijk hoe het CDA op de zorg wil bezuinigen, hoeveel immigranten de VVD wil, hoe de PvdA de bureaucratie denkt aan te pakken, of het ontslagrecht nu wel of niet flexibeler moet, enz.quote:Op zondag 12 november 2006 15:35 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Terwijl er op zich inhoud genoeg zou kunnen zijn. Zorg, huur, werkgelegenheid, veiligheid. Ik noem maar wat. Maar iedereen blijft steken in gegil van "keiharde aanpak" (word ik echt MOE van) en "geen cent meer naar de...".
Da's een goed plan. Een debatcultuur hebben we toch niet.quote:Op zondag 12 november 2006 16:03 schreef SCH het volgende:
Misschien moeten we de campagnes maar afschaffen of tot 1 week beperken.
Yep, en hun eigen HRA doorbetaald krijgen, vette pensioenen etc.quote:Op zondag 12 november 2006 15:54 schreef rebel6 het volgende:
Hoe bedoel je dat precies? Hun eigen baantjes behouden?
Je hebt er toch echt 76 nodig.quote:Op zondag 12 november 2006 15:07 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Ze zitten op of rond de 75. Het kan dus goed komen.
Nee, dat is uitgesloten. Ze gaan echt niet met Wilders regeren. De VVD zeker niet.quote:Waarom zou Wilders geen serieuze optie zijn? Als CDA-VVD op 72 zou staan, gaan ze heus wel voor het machtsargument.
De PvdA bureaucratie aanpakken, dat is net zoiets als een wolf die vegetarier wordt. Gelul waarin alleen 8erlijken geloven.quote:Op zondag 12 november 2006 16:03 schreef rebel6 het volgende:
Inderdaad, het is nu volkomen onduidelijk hoe het CDA op de zorg wil bezuinigen, hoeveel immigranten de VVD wil, hoe de PvdA de bureaucratie denkt aan te pakken, of het ontslagrecht nu wel of niet flexibeler moet, enz.
Als de keuze is : Wilders of oppositie, kiezen ze Wilders.quote:Op zondag 12 november 2006 16:09 schreef SCH het volgende:
Nee, dat is uitgesloten. Ze gaan echt niet met Wilders regeren. De VVD zeker niet.
No way, dat zie je echt verkeerd.quote:Op zondag 12 november 2006 16:10 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Als de keuze is : Wilders of oppositie, kiezen ze Wilders.
eens.quote:Op zondag 12 november 2006 16:17 schreef nonzz het volgende:
Je moet gewoon stoppen met je in politiek te verdiepen op het moment dat de campagnes beginnen. En weer beginnen na de verkiezingen en je dan een beeld vormen....
Onzin, dat zou voor nieuwe partijen een onmogelijke situatie creeeren.quote:Op zondag 12 november 2006 16:17 schreef nonzz het volgende:
Je moet gewoon stoppen met je in politiek te verdiepen op het moment dat de campagnes beginnen. En weer beginnen na de verkiezingen en je dan een beeld vormen....
quote:
Ik heb het niemand horen zeggen... Zou wel fijn zijn als men aangeeft wat ze zeker niet zouden doen maar daarvoor hebben maar weinigen het lef.quote:Op zondag 12 november 2006 16:09 schreef SCH het volgende:
Nee, dat is uitgesloten. Ze gaan echt niet met Wilders regeren. De VVD zeker niet.
Ook met Fortuyn ging het nergens over natuurlijk. Dat werd pas zo toen hij vermoord was. Anders was hij met 15 zetels de kamer in gekomen en dus gelijk weer vertrokken omdat hij niet de grootste was.quote:Op zondag 12 november 2006 14:35 schreef Napalm het volgende:
Deze campagne? Dat is toch normaal de laatste 15 jaar? Enkel de campagne met Fortuyn ging ergens over. Verder moet je voor onderscheidende standpunten bij de kleine partijen zijn. Daar gaat het wel ergens over.
Zet Marco Pastors en Marianne Thieme maar bij elkaar...
Zelfs als je overweegt om op een nieuwe partij te stemmen, zou ik die keuze niet van de laatste weken voor de verkiezingen af laten hangen. De campagnes zijn toch altijd een hoop gebral en proefballonnetjes.quote:Op zondag 12 november 2006 17:25 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
Onzin, dat zou voor nieuwe partijen een onmogelijke situatie creeeren.
Precies. Het is verschrikkelijk hoe het CDA campagne voert, maar het antwoord van de andere partijen is verbijsterend zwakjes... In een opinie-artikel in het NRC werd gesproken over 'de zoete wraak van Balkenende' en dan moet ik weer denken aan die SP-betogingen met het bebloede hoofd van Balkenende in papier marché op stokken gespiest.quote:Op zondag 12 november 2006 23:22 schreef dryfit het volgende:
Naar mijn idee is er maar 1 party die niet echt campagne voert en dat is cda, deze durven zich nergens echt over uit te laten bang om stemmen te verliezen. Pvda probeert tenminste nog om ze uit de tent te lokken. De kranten en de tv maken de boel inhoudloos, deze willen USA taferelen debaten of iemand een strodas om heeft of de x factor en of iemand een vriendin kan krijgen. En wij slikken het als zoete koek die prive en story taferelen want das sensatie.
Welke partij geeft er nou gedoogsteun aan het regeerakkoord van een kabinet waar ze zelf niet aan mee mag doen? Voor hetzelfde geld kun je namelijk een ministerspost kopen.quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |