het ziet er ook zo onpartijdig uit he met het pvda-logo rechts bovenin.....quote:Op zondag 12 november 2006 10:52 schreef yeremy het volgende:
Nu de Huurmarkt in 2007 word vrijgeven door het CDA.
Ben ik benieuwd wat mensen hun huren gaan kosten.
Ik woon alkmaar en mijn huur gaat van 297 naar 405
http://www.watmaghurenkosten.nl/
En het CDA maar zeggen dat ik in koopkracht er op voor uit ga . De Leugenaars.
CDA wil ook geen aantasting van het onslagrecht op een website.quote:Op zondag 12 november 2006 10:55 schreef Isabeau het volgende:
Het CDA is het daar niet mee eens hoor... (tenminste niet op stemwijzer.nl). Ze willen juist geen vrije huurmarkt. De VVD wil dat weer wel. Daarbij is iets als 'wat màg het kosten' niet echt een goed beeld van wat je huur daadwerkelijk ook gáát kosten in 2007![]()
Ik weet niet of je het weet of je wel eens een krant lees.quote:Op zondag 12 november 2006 10:55 schreef Isabeau het volgende:
Het CDA is het daar niet mee eens hoor... (tenminste niet op stemwijzer.nl). Ze willen juist geen vrije huurmarkt. De VVD wil dat weer wel. Daarbij is iets als 'wat màg het kosten' niet echt een goed beeld van wat je huur daadwerkelijk ook gáát kosten in 2007![]()
Je kan alle gevens na checkenquote:Op zondag 12 november 2006 10:54 schreef dennistd het volgende:
[..]
het ziet er ook zo onpartijdig uit he met het pvda-logo rechts bovenin.....
Huren stijgen ook nooit met meer dan een paar procenten per keer en er is ook geen enkele partij die dat anders wil zien. En huur stijgt ook zeker niet per 1 januari als het altijd in juli stijgt. Maar je moet toch wat als je mensen van je eigen gelijk wilt overtuigen; bang maken is dan een prima middel. Want denkt TS nou werkelijk zo ongelofelijk veel meer te gaan betalen voor zijn huis volgend jaar? Welnee.quote:Op zondag 12 november 2006 11:03 schreef digitaLL het volgende:
Ik krijg meestal ik d8 in juli een brief met de huurverhoging van de woningstichting. De huurverhogingen zijn meestal erg laag. De andere verhogingen zoals rioolrecht etc knallen daar echt vele malen overheen.
WHOEHAA HA HA... Wederom een mooie grap om zieltjes te winnen. ha ha haquote:Op zondag 12 november 2006 10:54 schreef dennistd het volgende:
[..]
het ziet er ook zo onpartijdig uit he met het pvda-logo rechts bovenin.....
Ik geloof er niks van dat jouw huur volgend jaar met 36% stijgt.quote:Op zondag 12 november 2006 10:52 schreef yeremy het volgende:
En ik geloof niet dat hij dat zelf wel gelooftquote:Op zondag 12 november 2006 11:11 schreef Solid_Snake het volgende:
Ik geloof er niks van dat jouw huur volgend jaar met 36% stijgt.
Nou als de Hypotheek rente word afgeschafd gaat mijn huur niet omhoog.quote:Op zondag 12 november 2006 11:17 schreef neo2000 het volgende:
Hmm..
voorstel voorstel kabinetten Balkenende voor zittende huurders
Jan. 2007 ¤ 450,00
Juli 2007 ¤ 468,00 (+ 2,50% + 1,50% inflatie)
Juli 2008 ¤ 486,72 (+ 2,50% + 1,50% inflatie)
Juli 2009 ¤ 508,62 (+ 3,00% + 1,50% inflatie)
voorstel voorstel kabinetten Balkenende voor nieuwe huurders
Prijs: 88,23 x ¤ 4,22 = ¤ 372,32
voorstel VVD
Jan. 2007 ¤ 452,25
Juli 2007 ¤ 472,60 (+ 3,00% + 1,50% inflatie)
Juli 2008 ¤ 496,23 (+ 3,50% + 1,50% inflatie)
Juli 2009 ¤ 523,52 (+ 4,00% + 1,50% inflatie)
voorstel PvdA
Jan. 2007 ¤ 450,00
Juli 2007 ¤ 456,75 (+ 1,50% inflatie)
Juli 2008 ¤ 463,60 (+ 1,50% inflatie)
Juli 2009 ¤ 470,56 (+ 1,50% inflatie)
Ik denk dat ik mezelf maar eens moet gaan hoereren als de plannen van de VVD doorgaan..![]()
Vind trouwens de calculator niet echt goed werken, de helft van de gegevens die je in moet vullen zijn oudere waardes, die nergens fatsoenlijk terug te vinden zijn. Tevens heeft mijn woningstichting er een handje van om tussentijds de huur meermalen te verhogen, dus dit plaatje klopt ook al niet echt meer. Als de hypotheekrenteaftrek afschaffing ook nog eens door gaat, denk ik dat straks half nederland in kartonnen dozen moet wonen, met de stijging energieprijzen etc. erbij..![]()
Je kan altijd je kop in het zandsteken.quote:Op zondag 12 november 2006 11:05 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Huren stijgen ook nooit met meer dan een paar procenten per keer en er is ook geen enkele partij die dat anders wil zien. En huur stijgt ook zeker niet per 1 januari als het altijd in juli stijgt. Maar je moet toch wat als je mensen van je eigen gelijk wilt overtuigen; bang maken is dan een prima middel. Want denkt TS nou werkelijk zo ongelofelijk veel meer te gaan betalen voor zijn huis volgend jaar? Welnee.
Dat komt omdat er nu heel erg aantrekkelijke woningen voor ver onder de marktwaarde worden verhuurd. Het is dus goed als dat rechtgetrokken kan worden.quote:Op zondag 12 november 2006 11:25 schreef yeremy het volgende:
Maar als je verhuis kan de verhuurder tot 50 % meer vragen dan wat hij eerst deed.
Nee want die markt waarde is kunstmatig gestegen door de hypotheekrente aftrek die voor een grotere vraag heeft gezorgd dus een HOGERE prijs.quote:Op zondag 12 november 2006 11:28 schreef Solid_Snake het volgende:
[..]
Dat komt omdat er nu heel erg aantrekkelijke woningen voor ver onder de marktwaarde worden verhuurd. Het is dus goed als dat rechtgetrokken kan worden.
Schaf de HRA af en de huizenprijzen dalen tot het normale nivoquote:Op zondag 12 november 2006 11:36 schreef yeremy het volgende:
[..]
Nee want die markt waarde is kunstmatig gestegen door de hypotheekrente aftrek die voor een grotere vraag heeft gezorgd dus een HOGERE prijs.
Huurder betalen dus dubbel mee aan de HRA terwijl ze er zelf niet van profiteren
Of de martkwaarde kunstmatig is gestegen is niet relevant. Het gaat erom dat sommige huurwoningen per saldo veel minder kosten dan een koopwoning met dezelfde eigenschappen. Dat is een onjuiste situatie die moet worden rechtgetrokken. Dat kan gelukkig met de nieuwe huurwet.quote:Op zondag 12 november 2006 11:36 schreef yeremy het volgende:
Nee want die markt waarde is kunstmatig gestegen door de hypotheekrente aftrek die voor een grotere vraag heeft gezorgd dus een HOGERE prijs.
Foute redenering. Het tekort aan (betaalbare) koopwoningne heeft de huizenprijs opgejaagd, niet de HPA. Je weet wel, vraag en aanbod.quote:Op zondag 12 november 2006 11:22 schreef yeremy het volgende:
[..]
Nou als de Hypotheek rente word afgeschafd gaat mijn huur niet omhoog.
Dat snap je toch ook wel.
De HRA heeft de huizenprijzen opgejaagd en nu met die liberalisering van de huurmarkt moet ik dus ook huur over die 20 % lucht gaan betalen (wat nu in de prijs van een huis zit door de HRA (meer vraag hogere prijs)
Heeft de CDA dit alleen besloten? Denk ik niet is namelijk een besluit van het kabinet.quote:Op zondag 12 november 2006 10:52 schreef yeremy het volgende:
Nu de Huurmarkt in 2007 word vrijgeven door het CDA.
Heb je dit al bevestigd gekregen van je verhuurder? Nee, dan is dat nog een speculatie en moet je eerst maar eens afwachten wat er gebeurd.quote:Op zondag 12 november 2006 10:52 schreef yeremy het volgende:
Als ze het op andere punten compenseren dan kun je er nog best op vooruit gaan maar dat wil je met je linkse blik natuurlijk niet zien.quote:Op zondag 12 november 2006 10:52 schreef yeremy het volgende:
En het CDA maar zeggen dat ik in koopkracht er op voor uit ga . De Leugenaars.
Dan ga ik VVD stemmen!quote:Op zondag 12 november 2006 11:17 schreef neo2000 het volgende:
Hmm..
voorstel voorstel kabinetten Balkenende voor zittende huurders
Jan. 2007 ¤ 450,00
Juli 2007 ¤ 468,00 (+ 2,50% + 1,50% inflatie)
Juli 2008 ¤ 486,72 (+ 2,50% + 1,50% inflatie)
Juli 2009 ¤ 508,62 (+ 3,00% + 1,50% inflatie)
voorstel voorstel kabinetten Balkenende voor nieuwe huurders
Prijs: 88,23 x ¤ 4,22 = ¤ 372,32
voorstel VVD
Jan. 2007 ¤ 452,25
Juli 2007 ¤ 472,60 (+ 3,00% + 1,50% inflatie)
Juli 2008 ¤ 496,23 (+ 3,50% + 1,50% inflatie)
Juli 2009 ¤ 523,52 (+ 4,00% + 1,50% inflatie)
voorstel PvdA
Jan. 2007 ¤ 450,00
Juli 2007 ¤ 456,75 (+ 1,50% inflatie)
Juli 2008 ¤ 463,60 (+ 1,50% inflatie)
Juli 2009 ¤ 470,56 (+ 1,50% inflatie)
Ik denk dat ik mezelf maar eens moet gaan hoereren als de plannen van de VVD doorgaan..![]()
Vind trouwens de calculator niet echt goed werken, de helft van de gegevens die je in moet vullen zijn oudere waardes, die nergens fatsoenlijk terug te vinden zijn. Tevens heeft mijn woningstichting er een handje van om tussentijds de huur meermalen te verhogen, dus dit plaatje klopt ook al niet echt meer. Als de hypotheekrenteaftrek afschaffing ook nog eens door gaat, denk ik dat straks half nederland in kartonnen dozen moet wonen, met de stijging energieprijzen etc. erbij..![]()
Nee, ik bedoel meer, dubbele moraal.. Als de HRA afgeschaft wordt, zullen de huizenprijzen toch echt ietwat dalen. Leuk voor de starters die dan uiteindelijk kunnen kopen i.p.v. huren, lullig voor de huizenbezitters die eens hun huizen in waarde af zien nemen i.p.v. toenemen. Laten we wel wezen, als 1 verdiener in Nederland is het niet echt een optie om een huis te kopen. Dus moet je bijna wel huren. Frappante is dat ik qua huur nu zit op het niveau wat iemand 2 jaar geleden aan hypotheek aflossing betaalde..quote:Op zondag 12 november 2006 11:22 schreef yeremy het volgende:
[..]
Nou als de Hypotheek rente word afgeschafd gaat mijn huur niet omhoog.
Dat snap je toch ook wel.
De HRA heeft de huizenprijzen opgejaagd en nu met die liberalisering van de huurmarkt moet ik dus ook huur over die 20 % lucht gaan betalen (wat nu in de prijs van een huis zit door de HRA (meer vraag hogere prijs)
Geloof me, ik ben echt niet pro PVDA. De PVDA draagt geen oplossingen aan, alleen korte termijn, dat ziet iedereen wel denk ik.quote:Op zondag 12 november 2006 13:51 schreef draaijer het volgende:
[..]
Dan ga ik VVD stemmen!
Die denkt lange termijn. PVDA denkt het zo op te kunnen vangen. Zucht
Jij gaat er volgens mij vanuit dat je je hele leven hetzelfde blijft verdienen!! Het gaat hier om enkele tientjes over een aantal jaar. Waar praat je over?
Alles word duurder zodat bedrijven meer winsten kunnen halen.quote:Op zondag 12 november 2006 15:31 schreef neo2000 het volgende:
[..]
Nee, ik bedoel meer, dubbele moraal.. Als de HRA afgeschaft wordt, zullen de huizenprijzen toch echt ietwat dalen. Leuk voor de starters die dan uiteindelijk kunnen kopen i.p.v. huren, lullig voor de huizenbezitters die eens hun huizen in waarde af zien nemen i.p.v. toenemen. Laten we wel wezen, als 1 verdiener in Nederland is het niet echt een optie om een huis te kopen. Dus moet je bijna wel huren. Frappante is dat ik qua huur nu zit op het niveau wat iemand 2 jaar geleden aan hypotheek aflossing betaalde..
[..]
Geloof me, ik ben echt niet pro PVDA. De PVDA draagt geen oplossingen aan, alleen korte termijn, dat ziet iedereen wel denk ik.
Ik ga niet heel mijn leven hetzelfde blijven verdienen. Maar ik betaal nu 450 huur per maand, dat is in 2 jaar een verhoging vmet uiteindelijk 70 euro per maand... Tel daarbij de energie kosten op welke omhoog gaan, plus verhoging ziektekostenverzekeringen.. Ik vraag me gewoon af waarom ALLES opeens duurder wordt.
Ik kan het alleen beredeneren vanuit mijn huidige situatie, ik weet simpelweg niet wat ik over 2 jaar verdien, of ik nog bij dezelfde werkgever werk.. Woon met m'n vriendin samen, zij studeert nog, ik werk fulltime en het is krap.. (and i aint talking "ik heb geen plasma tv aan de muur boehoe"-krap)
Als zij straks ook werkt, gaan wij er echt niet veel op vooruit, wij gaan alleen meer afdragen. Kom nu niet in aanmerking voor huursubsidie omdat m'n huur te hoog is.. (na 4 jaar ingeschreven te hebben gestaan bij een woningstichting was dit het enige waar ik voor in aanmerking kwam, tsjah, je moet wat he..?)
Fijn land.
Leg me eens even uit waarom je niet meer je huis uit kan? Ik kan nog iedere dag prima mijn huis uit.quote:Op zondag 12 november 2006 13:07 schreef sjonnieH het volgende:
De huur van het huis naast me is leegegekomen en is gestegen van 540 naar 720 euro, dus niet je huis uit want dat kan niet meer
Starters zullen niet makkelijker een huis kunnen huren als er geen HRA meer is. De huizenprijzen zullen dan misschien wel lager zijn, maar de hypotheek die ze kunnen krijgen zal ook lager zijn. Waardoor starters er per saldo niks op vooruit gaan.quote:Op zondag 12 november 2006 15:31 schreef neo2000 het volgende:
Als de HRA afgeschaft wordt, zullen de huizenprijzen toch echt ietwat dalen. Leuk voor de starters die dan uiteindelijk kunnen kopen i.p.v. huren
Energiekosten: stijgende olieprijs, ooit van gehoord?quote:Tel daarbij de energie kosten op welke omhoog gaan, plus verhoging ziektekostenverzekeringen.
Ik heb nieuws voor je: vroeger werd ook alles duurder.quote:Ik vraag me gewoon af waarom ALLES opeens duurder wordt.
Onzin. Tenzij ze het minimumloon gaat verdienen. Anders ga je echt wel verschil merken. Laat staan over een jaar of 8, als jullie allebei weer een stuk meer zijn gaan verdienen.quote:Als zij straks ook werkt, gaan wij er echt niet veel op vooruit, wij gaan alleen meer afdragen.
Ja, dar heb je inderdaad een punt. Wie gaat er dan uiteindelijk op vooruit door deze regeling? Ik bedoel wat zijn de voordelen dan..?quote:Op zondag 12 november 2006 20:52 schreef Solid_Snake het volgende:
[..]
Starters zullen niet makkelijker een huis kunnen huren als er geen HRA meer is. De huizenprijzen zullen dan misschien wel lager zijn, maar de hypotheek die ze kunnen krijgen zal ook lager zijn. Waardoor starters er per saldo niks op vooruit gaan.
Aan de andere kant gaan mensen die al een woning hebben er op achteruit, omdat hun bezit minder waard is geworden, terwijl ze nog wel een schuld hebben aan de bank.
[..]
Noordzee, ooit van gehoord..?quote:Energiekosten: stijgende olieprijs, ooit van gehoord?
Ziektekostenverzekeringen: steeds meer ouderen die zorg nodig hebben, ooit van gehoord?
[..]
Toen stegen de lonen ook enigzins mee..quote:Ik heb nieuws voor je: vroeger werd ook alles duurder.
[..]
Wij zijn beide starters, dus je hebt het inderdaad niet over een topsalaris nee.. Het is geen minimumloon, maar er is geen enkele werkgever die je zomaar de hoofdprijs gaat overhandigen.quote:Onzin. Tenzij ze het minimumloon gaat verdienen. Anders ga je echt wel verschil merken. Laat staan over een jaar of 8, als jullie allebei weer een stuk meer zijn gaan verdienen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |