Dus jij zal ook nooit windows updates draaien op je windows PC? Tenslotte werkt het toch?quote:Op zondag 12 november 2006 14:55 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Mensen zijn niet bang voor verandering, er is alleen geen noodzaak voor verandering. Mensen die disfunctioneren kun je nu ook al ontslaan. Maar dan moet je als werkgever wel je zaakjes op orde brengen. En dat stigma van die ambtenaar zonder verantwoordelijkheidsgevoel moet je ook maar eens vanaf.
Een illegale windows versie werkt ook, net als al die illegalen in de tuinbouw of andere sectoren.quote:Op zondag 12 november 2006 15:02 schreef draaijer het volgende:
[..]
Dus jij zal ook nooit windows updates draaien op je windows PC? Tenslotte werkt het toch?
Geen noodzaak voor verandering?! Ongelofelijk, of je surft voor de golf, of je staat er bovenop, maar jij zit achter de golf. De wereld ontwikkeld zich en dus is verandering noodzakelijk. Uiteraard de voors en tegens tegen elkander afwegen.
Laatste keer, er is voor een werkgever al ontslagrecht, als je als werkgever mij wilt ontslaan en je hebt daar goede redenen voor, word je als werkgever geen strobreed in de weg gelegd.quote:Op zondag 12 november 2006 15:02 schreef draaijer het volgende:
[..]
Dus jij zal ook nooit windows updates draaien op je windows PC? Tenslotte werkt het toch?
Geen noodzaak voor verandering?! Ongelofelijk, of je surft voor de golf, of je staat er bovenop, maar jij zit achter de golf. De wereld ontwikkeld zich en dus is verandering noodzakelijk. Uiteraard de voors en tegens tegen elkander afwegen.
Laatst keer dat k het uitleg. Wat jij hierboven omschrijft is niet zo. Het duurt erg lang voordat je een case compleet hebt. Met een goede reden kom je er niet. Tenzij iemand b.v. aan het stelen is geslagen bij zijn of haar werkgever.quote:Op zondag 12 november 2006 15:07 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Laatste keer, er is voor een werkgever al ontslagrecht, als je als werkgever mij wilt ontslaan en je hebt daar goede redenen voor, word je als werkgever geen strobreed in de weg gelegd.
Het probleem is altijd dat managers/werkgevers pas een dossier beginnen aan te leggen, op het moment dat er besloten is dat iemand niet meer functioneert/ontslagen moet worden. Dit is natuurlijk te laat. Het niet functioneren is of als iemand ongeschikt is (proeftijd of tijdelijk contract niet verlengen), of en dat komt denk ik vaker voor, en proces van een zekere tijd. Als je dus pas na die zekere tijd een dossier begint aan te leggen ben je gewoon als manager/werkgever aan het verzaken. Zou je een dossier hebben aangelegd vanaf het begin, zie je het verloop en kun je aantonen dat je tijdig geprobeerd heb bij te sturen.quote:Op zondag 12 november 2006 15:13 schreef draaijer het volgende:
[..]
Laatst keer dat k het uitleg. Wat jij hierboven omschrijft is niet zo. Het duurt erg lang voordat je een case compleet hebt. Met een goede reden kom je er niet. Tenzij iemand b.v. aan het stelen is geslagen bij zijn of haar werkgever.
Het opbouwen van een case duurt lang omdat je ook de persoon in kwestie tijd moet gunnen om zich te corrigeren. Plus je moet het al een aantal malen hebben verteld wat hij / zij fout doet en dit vastleggen. bla bla bla
Het duurt echt langer dan je zou willen. Dat zou makkelijker moeten gaan.
tevens kost het een werkgever veel geld. Soms moet je na uitspraak een zak geld meegeven, het kost geld gedurende de periode dat die persoon niet (goed) zijn werk doet + de tijd die jij en je collega's bezig zijn geweest om die persoon op de rit te krijgen.
Volgens mij is Draaijer enkel van mening dat het ontslagrecht soepeler moet omdat het hem beter uit zou komen. Just a thought. Probeer je eens te verplaatsen in al die anderen. Je kunt toch wel inzien dat dit enkel zal leiden tot een harde en killere samenleving?quote:Op zondag 12 november 2006 10:09 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Het is een VVD-punt, dus wat denk je zelf?
Er worden genoeg veranderingen doorgevoerd in Nederland. Elke dag weer. Soms zijn mensen angstig voor een verandering, ja. Omdat het ze denkwerk kost, omdat ze er op achteruit gaan of omdat het gewoon even onwennig is. Maar je mag niet stellen dat 'wij Nederlanders' bang zijn voor veranderingen. Niet altijd moet je een verandering doorvoeren: dit omdat die verandering niet veel meer op zal leveren dan de huidige situatie of zelfs een hoop organisatorisch gedoe met zich meebrengt en het onzeker is of het de moeite waard is.quote:Op zondag 12 november 2006 10:51 schreef draaijer het volgende:
[..]
Inderdaad.
Alsof de huidige manier waterdicht is en alsof niemand last heeft van de huidige situatie.
Wij NL'ders zijn gewoon een beetje bang voor verandering heb ik het idee
Dat is onzin. Ik val toch zelf ook onder de eventuele versoepeling van het onstlagrecht. Ik ben net zoals mijn mensen de in loondienst van onze gezamenlijke werkgever. Ik ben van mening het sneller aanpakken van low of non performers beter voor de arbeidsmarkt is. Meer instroom en meer uitstroom.quote:Op zondag 12 november 2006 15:33 schreef Sodium het volgende:
[..]
Volgens mij is Draaijer enkel van mening dat het ontslagrecht soepeler moet omdat het hem beter uit zou komen. Just a thought. Probeer je eens te verplaatsen in al die anderen. Je kunt toch wel inzien dat dit enkel zal leiden tot een harde en killere samenleving?![]()
Het klinkt mij wel als ideale baan in de orenquote:Op zondag 12 november 2006 15:38 schreef draaijer het volgende:
[..]
Dat is onzin. Ik val toch zelf ook onder de eventuele versoepeling van het onstlagrecht. Ik ben net zoals mijn mensen de in loondienst van onze gezamenlijke werkgever. Ik ben van mening het sneller aanpakken van low of non performers beter voor de arbeidsmarkt is. Meer instroom en meer uitstroom.
Ja, mensen die de kantjes ervan af lopen, zullen het inderdaad zwaarder krijgen. Maar jij bent toch ook niet voor het op houden van handjes en maar geld uitdelen zonder er wat voor te doen?
Inderdaad tijdig beginnen met sturen. Handig als je weet wat er in de toekomst gaat gebeuren. Achteraf praten is altijd makkelijk. Ik heb by weekly een 1 op 1 met mijn mensen. Daarvan krijgen ze ook steeds een verslag.quote:Op zondag 12 november 2006 15:33 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Het probleem is altijd dat managers/werkgevers pas een dossier beginnen aan te leggen, op het moment dat er besloten is dat iemand niet meer functioneert/ontslagen moet worden. Dit is natuurlijk te laat. Het niet functioneren is of als iemand ongeschikt is (proeftijd of tijdelijk contract niet verlengen), of en dat komt denk ik vaker voor, en proces van een zekere tijd. Als je dus pas na die zekere tijd een dossier begint aan te leggen ben je gewoon als manager/werkgever aan het verzaken. Zou je een dossier hebben aangelegd vanaf het begin, zie je het verloop en kun je aantonen dat je tijdig geprobeerd heb bij te sturen.
quote:Op zondag 12 november 2006 15:40 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Het klinkt mij wel als ideale baan in de orenmaar ik ben bang dat het niet lang zal duren
![]()
In dat geval kun je toch aantonen dat je er tijdig bij bent/was toen minder functioneren tersprake kwam ? Je moet de managers de kost geven die achteraf een dossier van een paar jaar gaan opbouwen.quote:Op zondag 12 november 2006 15:40 schreef draaijer het volgende:
[..]
Inderdaad tijdig beginnen met sturen. Handig als je weet wat er in de toekomst gaat gebeuren. Achteraf praten is altijd makkelijk. Ik heb by weekly een 1 op 1 met mijn mensen. Daarvan krijgen ze ook steeds een verslag.
Ik ben er zeker niet voor dat mensen de kantjes er vanaf lopen en hun hand ophouden. Juist niet. Ook ik heb daar een gruwelijke hekel aan. Maar door het ontslagrecht te versoepelen, pak je niet enkel die mensen aan, maar ook de mensen die misschien wat minder hard werken om andere redenen. En dat is geen eerlijk beleid. Ik denk dat je bij de andere kant moet beginnen: misschien moeten we een betere screening bij het aannemen van personeel invoeren. Maar dat heb ik nog niet overdacht (het zal vast een hoop rompslomp met zich meebrengen en misschien is die oplossing net zo kwalijk als het versoepelen van het ontslagrecht).quote:Op zondag 12 november 2006 15:38 schreef draaijer het volgende:
[..]
Dat is onzin. Ik val toch zelf ook onder de eventuele versoepeling van het onstlagrecht. Ik ben net zoals mijn mensen de in loondienst van onze gezamenlijke werkgever. Ik ben van mening het sneller aanpakken van low of non performers beter voor de arbeidsmarkt is. Meer instroom en meer uitstroom.
Ja, mensen die de kantjes ervan af lopen, zullen het inderdaad zwaarder krijgen. Maar jij bent toch ook niet voor het op houden van handjes en maar geld uitdelen zonder er wat voor te doen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |