abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 10 januari 2002 @ 13:12:14 #1
2722 Quenda®
*Poison for You.
pi_2768539
Hallo, ik hoop hiermee een redelijke discussie op gang te brengen n.a.v een aantal users die het hier niet fijn vinden omdat zij zich continu "aangevallen"voelen op hun spelfouten..

o.a Berney schreef mij vanmorgen een berichtje dat ze er genoeg van heeft en hier niet meer wil posten vanwege het gezeur op haar postings, Hummerr schreef ook al een aantal maal dat hij weg ging vanwege datzelfde gegeven..

Kan iemand mij uitleggen waarom 'blijkbaar zo "funny"is om elke posting door de spelcontrole te halen en de plaatster van "spelfoutpostings"daarop te attenderen?

De meeste users die ietwat dyslectisch zijn wéten écht wel vanzichzelf dat ze foutjes maken, wat voegt zo'n reply dan nog toe? Gemakkelijk kwetsen?

donderdag 10 januari 2002 @ 13:17:32 #2
1434 Oxazepam
Signature ©Dr.Daggla
pi_2768611
Het werkwoord hoeren betekent hetzelfde als hoereren..(ontuchtig leven leiden)De meest logische vertaling voor ophoeren is dus"Weg hier en ga een ontuchtig leven leiden.."Beetje raar advies;ga slapen of ga hier weg om een ontuchtig leven te leiden
pi_2768613
Ik denk dat je aan de ene kant de zeikerds hebt Quenda en aan de andere kant mensen die het goedbedoelen (en dan ook meteen goedbedoelde zeikerds zijn). Ikzelf zou het vervelend vinden als iemand de hele tijd mijn typo's gaat corrigeren (ik weet zelf ook wel dat het fout is!), maar ik vind het wel prettig als iemand me zegt dat het niet zowiezo is maar sowieso (of zoiets). Ik leer graag van m'n fouten.

Kan me daarnaast voorstellen dat als je nou eenmaal niet goed bent in spelling door wat voor reden dan ook het ontzettend vervelend is dat je steeds wordt gecorrigeerd

Zeg eens, mierenneukers/betweters/taalpuristen die steeds corrigeren, waarom doen jullie dat?

"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_2768619
Maar hij maakt wel weer mooie lijstjes.
pi_2768628
Wie kaatst, kan de bal verwachten.
I wasn't supposed to BE here today!
pi_2768654
De kwaliteit van het onderwijs op het gebied van spelling is helaas al meer dan 25 jaar van een zeer slecht niveau. Dat merk ik ook aan mijn eigen taalfouten.
Ik vind dat er dus ook niet moet worden gezeken op een enkel spelfoutje, maar soms kom je berichten tegen die werkelijk zo vol staan met fouten dat reacties wel te verwachten zijn.
  donderdag 10 januari 2002 @ 13:21:37 #7
9112 Joz
museumkids.nl/profile/21725
pi_2768662
ik kan me er idd zo nu en dan ook ontzettend aan ergeren, net alsof t uitmaakt of een bericht goed of slecht gespeld is zolang je t maar kan lezen. En al helemaal op fok!, het is hier toch niet een of ander officieel gedoe ofzo, have fun, enzo.

(owh ja ik ben zelf ook licht dyslectisch en ja ik weet dat ik zo nu en dan (zeg maar vaak) met spelfouten schrijf)

Nog 10 stemmen en mijn dochtertje maakt kans op een prijs! (museumbezoek met de klas)
<a href="https://www.museumkids.nl/profile/21725" target="_blank" >https://www.museumkids.nl/profile/21725</a>
Klik op stem - 2 sec werk geen login nodig!
pi_2768668
Ik wijs niemand op z'n spelfouten, maar ik vind het wel behoorlijk irritant lezen.

Wat is er zo moeilijk aan om een beetje correct Nederlands te schrijven?
Het is hier toch geen analfabeten-forum?

(Het is natuurlijk een ander verhaal als iemand gewoon dyslectisch is)

[Dit bericht is gewijzigd door Hawk op 10-01-2002 13:23]

-------Practice Mindfulness-------
  donderdag 10 januari 2002 @ 13:23:09 #9
2722 Quenda®
*Poison for You.
pi_2768678
quote:
Op donderdag 10 januari 2002 13:17 schreef Oxazepam het volgende:
Quenda, bedoel je dit?

Speciaal voor morpheus_at_work en berney.
Speciaal voor morpheus_at_work.
Speciaal voor Koekepan en zodiaque.

Die heb ik dus nog niet eens gelezen Oxazepam..
Ik kreeg vanmorgen een icq berichtje van Berney die stelde dat "ik net ben als de rest"en dat ze nooit "geholpen"is als mensen haar massaal afzeiken in topics omdat ze foutjes maakt...

Dat en nog een aantal dingen die ik weleens zie op Fok als mensen idd niet schrijven volgens het Groene Boekje en "'t kofschip" maakten dat ik (alweer) een poging doe om dit bespreekbaar te maken.

Heb dit (in een grijs verleden) ook al gedaan, dan zie je dat mensen enorm genieten van zelfs fouten als "dt""t""d" en ik vraag me gewoon af wat het nut ervan is...

Moderator donderdag 10 januari 2002 @ 13:23:11 #10
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_2768679
Ach, je leert nog eens wat als iemand je posts verbetert...

Ik vind het zelf altijd vervelend als mensen 'per se' verkeerd schrijven, maar da's gewoon een tic.

In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
  donderdag 10 januari 2002 @ 13:24:13 #11
13018 Redman
Are u sick in the head kid?
pi_2768690
* Redman kon er wel om lachen om die topics.
In het kader van de door de regering gevorderde zendtijd voor lokale omroepen, volgt nu een uitzending van Radio Bergeijk.
  donderdag 10 januari 2002 @ 13:25:10 #12
2722 Quenda®
*Poison for You.
pi_2768704
quote:
Op donderdag 10 januari 2002 13:23 schreef Mike het volgende:
Ach, je leert nog eens wat als iemand je posts verbetert...
Dat werkt dus blijkbaar niet zo bij alle mensen Mike..
En als mensen duidelijk maken dat ze het écht vervelend vinden dat ze een andere user met een rode pen langs hun postings zien gaan, waarom dan doorgaan?
pi_2768724
quote:
Op donderdag 10 januari 2002 13:23 schreef Quenda® het volgende:

Heb dit (in een grijs verleden) ook al gedaan, dan zie je dat mensen enorm genieten van zelfs fouten als "dt""t""d" en ik vraag me gewoon af wat het nut ervan is...

Mijn tenen krommen ook als ik woorden als vondt en krandt (echt waar!) tegenkom.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  donderdag 10 januari 2002 @ 13:27:06 #14
3767 Herald
Come get some
pi_2768734
het is gewoon irritant dat de 'ik doe niet mee met de massa' Fok!kertjes en masse nieuwsschierig, enigste en stiekum schrijven. Jemig dan kun je net zo goed een Britney CD kopen hoor.

[edit] spelfout [/edit]

[Dit bericht is gewijzigd door Herald op 10-01-2002 13:45]

*But in my own way, I am king. Hail to the king baby.*
  Moderator donderdag 10 januari 2002 @ 13:27:10 #15
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_2768737
quote:
Op donderdag 10 januari 2002 13:25 schreef Quenda® het volgende:
Dat werkt dus blijkbaar niet zo bij alle mensen Mike..
En als mensen duidelijk maken dat ze het écht vervelend vinden dat ze een andere user met een rode pen langs hun postings zien gaan, waarom dan doorgaan?
Ik ben het met je eens dat het bijzonder vervelend is als een user alleen maar op de spelfouten in je posts gaat letten. Maar dan gaat het ook niet meer om de spelfouten, maar om de relatie tussen de twee die heel slecht geworden is...
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
pi_2768781
quote:
Op donderdag 10 januari 2002 13:12 schreef Quenda® het volgende:
wat voegt zo'n reply dan nog toe? Gemakkelijk kwetsen?
dat komt omdat de spelfoutenmierneuker/ster n-e-u-r-o-t-i-s-c-h is en een (1) van de kenmerken van een neurose is dat je er zo verrekte d-w-a-n-g-m-a-t-i-g van gaat doen.

De spelfoutenmiere(n)neuk(st)er moet, moet MOET (IK MOET IK MOET, dat kan ik niet zo laten staan daar MOET MOET MOET ik wat van zeggen)moet moet wel omdat ie anders lichtelijk van slag raakt.

Als "excuus" posten we er dan meestal een zogenaamd "leuke" smiley (deze schijnt wel te roe(ou)leren onder het neurotisch Dikke van Dale volk en schijnt je mierespelfoutneukpost automagisch grappig te maken). Maar eigenlijk ben je gewone een snueue flikker als je continue de leraar Nederland(sch) uit loopt te hangen.

De neuroot voelt zich een hele peer, terwijl het gros het waarschijnlijk al lang en breed zat (ik wel)

en het is ook zooooooooooooooooooooo goed voor het vertrouwen van de gemidelde persoon met dyslexie om constant op je tekortkomingen te worden gewezen, echt joh, je helpt ze er mee niet normaal meer.

pi_2768784
of ben ik nu te sarcastisch?
  donderdag 10 januari 2002 @ 13:31:00 #18
17205 Profesor
I have a dream!
pi_2768791
Ik had er ook last van maar sinds mijn onderschrift is aangepast niet meer je hebt het dus een beetje zelf in de hand.
Maar het is wel vervelend als zo een topic wordt verneukt maar dit gebeurt ook door mensen die "lollig" proberen te zijn.

ik niet hoor
[url=http://forum.fok.nl/showtopic.php/297546] ~Profesor geeft spreekuur~ [/url] Professor zou wel een vrij trieste and pretentieuze nick zijn voor iemand die zoveel semi-doordachte nonsens post.
pi_2768831
Ik ben dus zo iemand die bol staat van de spelfouten.
Ik ben mezelf heel erg bewust dat ik heel veel fouten maak en vind het op zich niet erg om op me fouten te worden aangesproken.
Maar het gaat mij wel vaak om de manier waarop dit gebeurd.
Je kan het aardig vertellen en opmerken of je kan heel erg grof er om gaan schelden.

En geloof me ik ben echt de koning der spelfouten hier op Fok!

Profiel opgeheven.
pi_2768928
Ik vraag me nu trouwens wel serieus af of ik in mijn vorige posting ook spelfouten heb gemaakt?
Ik probeer er echt aan te werken vandaar.
(nee dit is geen grap)
Profiel opgeheven.
pi_2768938
quote:
Op donderdag 10 januari 2002 13:27 schreef Herald het volgende:
het is gewoon irritant dat de 'ik doe niet mee met de massa' Fok!kertjes en masse nieuwsschierig, enige en stiekum schrijven. Jemig dan kun je net zo goed een Britney CD kopen hoor.
Enige is goed, hoor.
  Moderator donderdag 10 januari 2002 @ 13:41:22 #22
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_2768954
quote:
Op donderdag 10 januari 2002 13:39 schreef Bierie het volgende:
Ik vraag me nu trouwens wel serieus af of ik in mijn vorige posting ook spelfouten heb gemaakt?
Ik probeer er echt aan te werken vandaar.
(nee dit is geen grap)
gebeurt is dus met een t.

En 'me fouten' is 'mijn fouten' of 'm'n fouten'.

In de laatste zin mag achter 'En geloof me' een komma.

[Dit bericht is gewijzigd door Mike op 10-01-2002 13:42]

pi_2768956
Zie Mike dus.
  donderdag 10 januari 2002 @ 13:44:33 #24
3767 Herald
Come get some
pi_2769006
quote:
Op donderdag 10 januari 2002 13:40 schreef Bazyx het volgende:
Enige is goed, hoor.
kijk dat komt ervan, doe ik het zelf fout!
pi_2769060
quote:
Op donderdag 10 januari 2002 13:41 schreef Mike het volgende:

[..]

gebeurt is dus met een t.

En 'me fouten' is 'mijn fouten' of 'm'n fouten'.

In de laatste zin mag achter 'En geloof me' een komma.

[Hoe maak je jezelf een jackass deel2]

Okee dat van "mijn" fouten zie ik nu ook, dat van die komma ook.
Maar ik kan echt nooit dat hele gedoe volgen rond d-t regels.
Kan iemand mij hier een link op internet over geven of een korte uitleg?
Ik heb dus mijn MAVO diploma afgerond maar om de een of andere reden hebben ze nooit aandacht geschonken aan dat stukje grammatica.
(armoedig zootje op scholen tegenwoordig)

Profiel opgeheven.
  donderdag 10 januari 2002 @ 13:58:07 #26
2722 Quenda®
*Poison for You.
pi_2769174
quote:
Op donderdag 10 januari 2002 13:49 schreef Bierie het volgende:

Ik heb dus mijn MAVO diploma afgerond maar om de een of andere reden hebben ze nooit aandacht geschonken aan dat stukje grammatica.
(armoedig zootje op scholen tegenwoordig)

Diploma's zeggen dus helemaal nix..

Het is bij de verenging van Dyslectie juist opvallend dat er bijvoorbeeld zeer veel mensen van o.a de TU dyslectisch zijn, zij komen vaak tijdens symposium's vertellen over zichzelf.

Op een groot projectiescherm beginnen ze dan met een brief, vol spelfouten waar het publiek vaak direct op magreageren...later blijkt dat die brieven zijn geschreven door mensen met een afgeronde univesitaire opleiding..

donderdag 10 januari 2002 @ 14:00:28 #27
13217 HH
(HeftigHaar)
pi_2769200
quote:
Op donderdag 10 januari 2002 13:21 schreef Joz het volgende:
ik kan me er idd zo nu en dan ook ontzettend aan ergeren, net alsof t uitmaakt of een bericht goed of slecht gespeld is zolang je t maar kan lezen. En al helemaal op fok!, het is hier toch niet een of ander officieel gedoe ofzo, have fun, enzo.
Ik vind lappen tekst zonder enig leesteken of zonder hoofdletters erg slecht leesbaar. Als daarnaast woorden ook nog bijna fonetisch geschreven worden, haak ik af.

Een foutje hier en daar moet kunnen. Tijdens het nationaal dictee blijkt elk jaar weer dat er geen enkele nederlander het nederlands volledig beheerst.

Het doel van iets posten hier is mensen iets duidelijk maken. Als het te veel moeite kost om te begrijpen wat er nou eigenlijk staat (vaak door het maar voor te lezen), haken mensen af en bereik je je doel niet.

Zelf had ik ook grote problemen met correct spellen en al helemaal met grammatica. Tot ik ging chatten. Mensen wezen me steeds op mijn fouten en in plaats van me daar aan irriteren heb ik ervan geleerd.

Als de mensen die proberen te corrigeren dat wat minder bot doen, en de mensen die de fouten maken wat doen met de correcties of ze negeren, dan wordt het hier weer een stukje gezelliger.

"Ooit hoop ik over haar iets te zeggen wat nog nooit over een vrouw gezegd is."
  donderdag 10 januari 2002 @ 14:02:10 #28
2722 Quenda®
*Poison for You.
pi_2769226
quote:
Op donderdag 10 januari 2002 13:30 schreef crackmonkey het volgende:
Neen, je bent een watje
pi_2769506
Het stomste van die spelfoutmiereneukers vind ik nog wel dat ze lijken te denken dat wij minder begaafden het niet zullen snappen zonder hun mierenneukergeverbeter
Freestyle
pi_2769543
quote:
Op donderdag 10 januari 2002 13:30 schreef crackmonkey het volgende:
Nee je hebt gelijk.

Echt spelfoutmierenneuken gebeurt alleen door Nederlands-studenten die geen werk hebben gevonden na hun studie.

(Zijn er uberhaupt (ja ik weet dat daar puntjes op moeten) studenten Nederlands die wel werk hebben gevonden na hun studie?)

Disclaimer: bovenstaande geldt ook voor geschiedenis-studenten

pi_2769608
quote:
Op donderdag 10 januari 2002 14:31 schreef Ron_Jeremy het volgende:
(Zijn er uberhaupt (ja ik weet dat daar puntjes op moeten) studenten Nederlands die wel werk hebben gevonden na hun studie?)

Disclaimer: bovenstaande geldt ook voor geschiedenis-studenten

Die docenten Nederlands en geschiedenis/staatsinrichting moeten toch ergens vandaan komen?
pi_2769784
"Dees en tees" zijn er bij mij ingeramd, die gebruik ik niet vaak verkeerd. Lees ik een stukje waarin dergelijke fouten gemaakt zijn stoort me dat behoorlijk. Mijn lezen "hapert" erdoor.
En dit zijn dan werkwoordvoegingen, daar maakt iedereen wel eens een fout mee. Maar ik heb hier ook ooit eens, vraag me niet waar, een zelfstandig naamwoord met "dt" gezien...
Kijk, dat is ernstig.

Maar ik voel me niet geroepen anderen daarop te wijzen, dat is onnodig. Net zoals de gevoelige tenen van de gecorrigeerden overdreven zijn.
En het summum is natuurlijk een blijk van gevoelige tenen die aan jou persoonlijk is gericht in een topic te plaatsen... Dat is kinderachtig, hou het in algemene termen, dan wordt je punt ook wel duidelijk!

Some people say that you have to forgive and forget. I dunno; I say forget about forgiving and just accept.
pi_2769815
quote:
Op donderdag 10 januari 2002 14:37 schreef weerdo het volgende:

[..]

Die docenten Nederlands en geschiedenis/staatsinrichting moeten toch ergens vandaan komen?

Klopt.
En dat zijn dan ook de enige baantjes waar je wat aan die studie hebt.
  donderdag 10 januari 2002 @ 14:54:32 #34
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_2769855
quote:
Op donderdag 10 januari 2002 14:27 schreef ALTER-EGO het volgende:
Het stomste van die spelfoutmiereneukers vind ik nog wel dat ze lijken te denken dat wij minder begaafden het niet zullen snappen zonder hun mierenneukergeverbeter
Het grappigste vind ik nog altijd dat men denkt dat de persoon die wel eens een spelfoutje maakt minder intelligent is. LOL

Alsof een spelfoutje op een snel getypt internetforumpje iets over mijn geestelijke vermogens zou ontrafelen.

Buiten dat, ik was een Beta-student he... ik concentreerde me meer op de concrete kant van het geheel, ipv de spelling.

Einstein scheen trouwens ook een beroerde schrijver te zijn...

Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
Gegen die Mauer und Abschießen
  donderdag 10 januari 2002 @ 14:55:30 #35
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_2769869
quote:
Op donderdag 10 januari 2002 14:52 schreef Ron_Jeremy het volgende:

[..]

Klopt.
En dat zijn dan ook de enige baantjes waar je wat aan die studie hebt.

Tuurlijk niet, het blijft een universitaire studie waarmee je bijna bij elk bedrijf mee kan komen aanzetten hoor.
pi_2769911
quote:
Op donderdag 10 januari 2002 14:55 schreef Tijn het volgende:
Tuurlijk niet, het blijft een universitaire studie waarmee je bijna bij elk bedrijf mee kan komen aanzetten hoor.
mijn baas heeft geen werk voor me...

Succes!

pi_2769961
quote:
Op donderdag 10 januari 2002 14:54 schreef X-Ray het volgende:

Einstein scheen trouwens ook een beroerde schrijver te zijn...

Evenals dat Einstein bekend staat als een Beroemde ADHD-er
die in veel gevallen ook last van dyslexie hebben
Freestyle
pi_2769963
quote:

[..]

Je hebt dan tenminste ook kans aangenomen te worden, al was het maar door je correct gespelde sollicitatiebrief...

Ik geef zelf Engels op een VMBO-school. Dan is het vaak best moeilijk een foutief gespeld woord ook daadwerkelijk fout te rekenen, wanneer het bijvoorbeeld een vertaling betreft. De opdracht is dan een Engelse zin (of een woord) te vertalen, maar die vertaling is dan niet goed gespeld. Om dit probleem op te lossen krijgen mijn leerlingen twee kolommen met 'fouten'; een voor de fouten tegen het Engels, en een voor de 'schrijffouten' ofwel de afbreuk aan het Nederlands. Ik heb overigens niet de illusie dat het ooit beter zal worden dan het nu is...helaas. Maar alle kleine beetjes helpen, nietwaar?

...een helaas veel te vroeg in onbruik geraakte term...
  donderdag 10 januari 2002 @ 15:07:30 #39
4428 Dash
We Are Right! (yeah sure...)
pi_2770043
Vaak lukt het sommige mensen niet om een stelling/mening onderuit te halen dmv argumenten, en dus proberen ze diegende die de betreffende stelling/mening heeft gepost onderuit te halen door op spelfouten te wijzen.
Kinderachtig.

Vaak zat gezien: "jij moet cursus nederlands..." of "ga eerst een cursus nederlands volgen..."

Tja, sommige discussies zijn moeilijk....

Da makt mijne zeik nie lauw!
  Moderator donderdag 10 januari 2002 @ 15:11:36 #40
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_2770082
Bierie, een link voor je:

spellingslink

[Dit bericht is gewijzigd door Mike op 10-01-2002 15:17]

pi_2770753
quote:
Op donderdag 10 januari 2002 13:27 schreef Herald het volgende:
het is gewoon irritant dat de 'ik doe niet mee met de massa' Fok!kertjes en masse nieuwsschierig, enigste en stiekum schrijven. Jemig dan kun je net zo goed een Britney CD kopen hoor.
Ja ik moet zeggen dat ik ook met kromme tenen zit te lezen af en toe...
Kijk als je af en toe een spelfout maakt vooruit, maar mensen die 3 regels voltypen zonder 1 leesteken te gebruiken... aargh

Het is niet zo dat je je beter probeert te voelen door andere mensen op hun fouten te wijzen, maar het is gewoon pure frustratie... sowieso (wie kan dat nog goed spellen tegenwoordig ) kan men vandaag de dag bar slecht spellen maar sommige simpele woorden....
Je krijgt gewoon de neiging om te verbeteren, en ik hou me in bijna alle gevallen ook in moet ik zeggen. En als ik het noodzakelijk vind doe ik het netjes, dus niet zo asociaal als Oxazepam in dat topic of zo, dat is echt niet leuk meer.

Just my $0.02

"As soon as the land of any country has all become private property, the landlords, like all other men, love to reap where they never sowed, and demand a rent even for its natural produce."
Das Kapital, Karl Marx Wealth of Nations, Adam Smith
pi_2770780
quote:
Op donderdag 10 januari 2002 15:58 schreef MadScientist het volgende:
zo asociaal als Oxazepam in dat topic of zo, dat is echt niet leuk
Ik vind het ontzettend leuk!!
  donderdag 10 januari 2002 @ 16:04:19 #43
1434 Oxazepam
Signature ©Dr.Daggla
pi_2770822
quote:
dus niet zo asociaal als Oxazepam in dat topic of zo, dat is echt niet leuk meer.
Huh? Op welk topic doel je nu? En welke asociale opmerking heb ik dan gemaakt?
Het werkwoord hoeren betekent hetzelfde als hoereren..(ontuchtig leven leiden)De meest logische vertaling voor ophoeren is dus"Weg hier en ga een ontuchtig leven leiden.."Beetje raar advies;ga slapen of ga hier weg om een ontuchtig leven te leiden
  donderdag 10 januari 2002 @ 16:04:41 #44
2722 Quenda®
*Poison for You.
pi_2770825
quote:

[..]

Ja ik moet zeggen dat ik ook met kromme tenen zit te lezen af en toe...
Kijk als je af en toe een spelfout maakt vooruit, maar mensen die 3 regels voltypen zonder 1 leesteken te gebruiken... aargh

Het is niet zo dat je je beter probeert te voelen door andere mensen op hun fouten te wijzen, maar het is gewoon pure frustratie... sowieso (wie kan dat nog goed spellen tegenwoordig ) kan men vandaag de dag bar slecht spellen maar sommige simpele woorden....
Je krijgt gewoon de neiging om te verbeteren, en ik hou me in bijna alle gevallen ook in moet ik zeggen. En als ik het noodzakelijk vind doe ik het netjes, dus niet zo asociaal als Oxazepam in dat topic of zo, dat is echt niet leuk meer.

Just my $0.02

Waarmee je, mijns insziens, aangeeft dat het wel degelijk het aan het aan het onvermogen van sommige lezers ligt en niet aan de mensen die die foutjes maken.

Je kunt er toch ook gewoon overheen lezen zonder er een hatelijke opmerking bij te plaatsen die buitengewoon pijnlijk kan zijn? (en volkomen overbodig is )

pi_2770856
quote:
Op donderdag 10 januari 2002 14:27 schreef ALTER-EGO het volgende:
Ik voel mezelf totaal niet minder begaafd
pi_2770885
quote:
Op donderdag 10 januari 2002 16:04 schreef Oxazepam het volgende:

[..]

Huh? Op welk topic doel je nu? En welke asociale opmerking heb ik dan gemaakt?

Dat eerste topic dat je bovenaan noemt, waar Berney op haar komma-techniek mag oefenen... tsja het is onzin forum, maar zoiets vind ik te ver gaan
quote:
Op donderdag 10 januari 2002 16:04 schreef Quenda® het volgende:

[..]

Waarmee je, mijns insziens, aangeeft dat het wel degelijk het aan het aan het onvermogen van sommige lezers ligt en niet aan de mensen die die foutjes maken.

Je kunt er toch ook gewoon overheen lezen zonder er een hatelijke opmerking bij te plaatsen die buitengewoon pijnlijk kan zijn? (en volkomen overbodig is )

Ik merk ook op dat ik nooit mensen ga uitzeiken, en als ik ze verbeter dan iig geen hatelijke opmerking of ze aan de schandpaal nagelen in een 'oefen'-topic.
Maar ik spreek hier voornamelijk voor mijzelf, zoals het woord 'sowieso' dat ik noem, als ik dat verkeerd zie staan dan zit ik wel mijn tenen krom te buigen, maar ik zal er hooguit terloops een opmerking over maken...
Het is toch dweilen met de kraan open
"As soon as the land of any country has all become private property, the landlords, like all other men, love to reap where they never sowed, and demand a rent even for its natural produce."
  donderdag 10 januari 2002 @ 16:13:56 #47
1434 Oxazepam
Signature ©Dr.Daggla
pi_2770919
quote:
Op donderdag 10 januari 2002 16:10 schreef MadScientist het volgende:
Dat eerste topic dat je bovenaan noemt, waar Berney op haar komma-techniek mag oefenen... tsja het is onzin forum, maar zoiets vind ik te ver gaan
Als jij een topic over komma's al te ver vindt gaan, dan zul jij het nog knap lastig krijgen in je leven.

Veel succes en sterkte alvast!

donderdag 10 januari 2002 @ 16:14:06 #48
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_2770920
quote:

[..]

Aha.
En wat wou gij toevoegen met een studie Nederlands of Geschiedenis bij een commercieel bedrijf?
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
pi_2770955
quote:
Op donderdag 10 januari 2002 16:07 schreef Juup© het volgende:

[..]

Ik voel mezelf totaal niet minder begaafd

Gelukkig maar!
Freestyle
pi_2770959
Leuke discussie Quenda

Ik ga niet in op spelfouten, iedereen maakt er wel eens een, vooral als je haast hebt met posten of niet precies weet hoe iets geschreven moet worden. Aan dit soort spelfouten stoor ik mij ook niet. Niet iedereen is zo begaafd dat hij of zij alle grammaticaregels uit zijn of haar hoofd kent.

Waar ik me vreselijk aan stoor zijn opzettelijk gemaakte spelfouten, zoals 'mun' en 'drinkuh'. Nu heb ik begrepen dat dat 'in' is onder de zestien- en zeventienjarigen, een soort nieuwe internettaal die zich aan het ontwikkelen is. Mij zul je er niet aan mee zien doen en ik zal er ook geen commentaar op geven. Nadeel is wel, dat ik er moeite mee heb om mensen die constant zo schrijven serieus te nemen. Ik vind het wat kinderachtig overkomen. Misschien moet ik er nog aan wennen?

Waarschijnlijk ligt het aan de generatiekloof en word ik gewoon een ouwe doos.

#geen
pi_2770982
quote:
Op donderdag 10 januari 2002 16:13 schreef Oxazepam het volgende:

[..]

Als jij een topic over komma's al te ver vindt gaan, dan zul jij het nog knap lastig krijgen in je leven.

Waar het mij om gaat is dat Berney er duidelijk niet van gediend was, en er dan toch nog doorgedramd wordt...
pi_2770989
quote:
Op donderdag 10 januari 2002 16:14 schreef X-Ray het volgende:

[..]

Aha.
En wat wou gij toevoegen met een studie Nederlands of Geschiedenis bij een commercieel bedrijf?

Je kunt hun brieven schrijven, reclame gaan schrijven, cursussen welbespraaktheid gaan geven. En waarom zou het per definitie een commercieel bedrijf moeten wezen? Ik ben blij dat er nog wat studies bestaan die onze 'cultuur' in stand houden en niet primair op het bedrijfsleven zijn gericht.
Wittgenstein
pi_2770991
quote:

[..]

Mee eens, dat leest gewoon niet lekker.
#geen
  donderdag 10 januari 2002 @ 16:19:16 #54
1434 Oxazepam
Signature ©Dr.Daggla
pi_2770995
quote:
Op donderdag 10 januari 2002 16:17 schreef MadScientist het volgende:
Waar het mij om gaat is dat Berney er duidelijk niet van gediend was, en er dan toch nog doorgedramd wordt...
Waar heb jij mij door zien drammen dan?
pi_2771006
quote:
Op donderdag 10 januari 2002 16:10 schreef MadScientist het volgende:

[..]

Helaas is dat natuurlijk wel een mooi excuus voor een hatelijk topic.
#geen
  donderdag 10 januari 2002 @ 16:22:05 #56
1434 Oxazepam
Signature ©Dr.Daggla
pi_2771023
quote:
Op donderdag 10 januari 2002 16:19 schreef DuchessX het volgende:
Helaas is dat natuurlijk wel een mooi excuus voor een hatelijk topic.
Wat was er dan hatelijk aan dat topic?
pi_2771032
quote:
Op donderdag 10 januari 2002 16:13 schreef Oxazepam het volgende:

[..]

Veel succes en sterkte alvast!

Jeetje wat ben jij snel aangebrand zeg. Dat is gewoon de mening van MadScientist, daar hoef jij het toch niet mee eens te zijn?
#geen
  donderdag 10 januari 2002 @ 16:23:58 #58
1434 Oxazepam
Signature ©Dr.Daggla
pi_2771046
quote:
Op donderdag 10 januari 2002 16:22 schreef DuchessX het volgende:
Jeetje wat ben jij snel aangebrand zeg.
Wat gaf jou het gevoel dat ik aangebrand was in die post?
  donderdag 10 januari 2002 @ 16:24:09 #59
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_2771049
quote:
Op donderdag 10 januari 2002 16:18 schreef Koekepan het volgende:

[..]

Je kunt hun brieven schrijven,

Daar is een cursus secretaresse genoeg voor. Iedereen kan trouwens wel een brief schrijven aangezien Nederlands in iedere HBO of Universitaire opleiding ook verplicht is.
quote:
reclame gaan schrijven, cursussen welbespraaktheid gaan geven.
Dat lijkt me nu niet zo'n enorm beroepsveld.
quote:
En waarom zou het per definitie een commercieel bedrijf moeten wezen? Ik ben blij dat er nog wat studies bestaan die onze 'cultuur' in stand houden en niet primair op het bedrijfsleven zijn gericht.
Cultuur in stand houden?
Mwoah. Is wel een beetje dramatisch hoor.

Net zoals bv kunstvorming. 9 v/d 10 zijn later werkeloos en lopen op kosten v/d staat 'kunstzinnig' (lees zuipen, blowen en zo nu en dan tegen een schilderij aan staat pissen) te doen.

Al is dit tuurlijk wat overdreven en generaliserend...

PS.KP, jij studeert Nederlands of bent al afgestudeerd?
Mag ik vragen wat je dan wil gaan doen of doet? Gewoon nieuwsgierigheid...

Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
pi_2771073
quote:
Op donderdag 10 januari 2002 16:16 schreef DuchessX het volgende:
Leuke discussie Quenda

Ik ga niet in op spelfouten, iedereen maakt er wel eens een, vooral als je haast hebt met posten of niet precies weet hoe iets geschreven moet worden. Aan dit soort spelfouten stoor ik mij ook niet. Niet iedereen is zo begaafd dat hij of zij alle grammaticaregels uit zijn of haar hoofd kent.

Waar ik me vreselijk aan stoor zijn opzettelijk gemaakte spelfouten, zoals 'mun' en 'drinkuh'. Nu heb ik begrepen dat dat 'in' is onder de zestien- en zeventienjarigen, een soort nieuwe internettaal die zich aan het ontwikkelen is. Mij zul je er niet aan mee zien doen en ik zal er ook geen commentaar op geven. Nadeel is wel, dat ik er moeite mee heb om mensen die constant zo schrijven serieus te nemen. Ik vind het wat kinderachtig overkomen. Misschien moet ik er nog aan wennen?

Waarschijnlijk ligt het aan de generatiekloof en word ik gewoon een ouwe doos.

Als ik in serieuze fora post, dan zal ik altijd letten op mijn taalgebruik en proberen om zo min mogelijk spel/typ fouten te maken.
Maar ik merk wel dat ik, door en tijdens veel chatten en icq-en, bepaalde i-net afkortingen gebruik en woorden verbaster voor het gemak, zo zeg ik bijvoorbeeld vaak text in plaats van tekst. Dit doe ik puur omdat ik in zulke gevallen in mijn snelheid nogal snel letters omdraai en ik text makkelijker typ dan tekst.
Voor mij staat het dus los van trends en dergelijke, daar ben ik namelijk ook al veel te oud voor.
Freestyle
pi_2771087
quote:
Op donderdag 10 januari 2002 16:19 schreef Oxazepam het volgende:

[..]

Waar heb jij mij door zien drammen dan?

Moet ik het er nog uit vissen ook?
quote:
Op woensdag 09 januari 2002 19:30 schreef berney het volgende:
zielepoot,om een ander zo te moeten "pakken"
De komma staat weer niet goed, berney.
Ik raad je aan nog flink te oefenen, maar daar is dit topic dan ook voor.
  donderdag 10 januari 2002 @ 16:29:14 #62
1434 Oxazepam
Signature ©Dr.Daggla
pi_2771104
quote:
Op donderdag 10 januari 2002 16:27 schreef MadScientist het volgende:
De komma staat weer niet goed, berney.
Ik raad je aan nog flink te oefenen, maar daar is dit topic dan ook voor.

Ja maar, schelden is ook niet lief.

[Dit bericht is gewijzigd door Oxazepam op 10-01-2002 16:30]

pi_2771106
quote:
Op donderdag 10 januari 2002 16:22 schreef Oxazepam het volgende:

[..]

Wat was er dan hatelijk aan dat topic?

Ik had het niet specifiek over jouw topic OxaSanniepammetje, maar over sommige topics in Onzin in het algemeen. Ik heb vaak het gevoel dat mensen zich veel durven te permitteren omdat 'het toch maar in onzin staat'. Terwijl een bepaalde opmerking, topictitel of verklote quote (o.i.d.) dan net zo goed kwetsend overkomen kan. Maar vaak wordt daar niet aan gedacht, tracht men enkel ten koste van anderen zich lollig voor te doen.

Nou ja smaken (humor) verschillen denk ik.

#geen
pi_2771116
quote:
Op donderdag 10 januari 2002 16:23 schreef Oxazepam het volgende:

[..]

Wat gaf jou het gevoel dat ik aangebrand was in die post?

Tja ik rook ineens een enorme brandlucht
#geen
pi_2771147
quote:
Op donderdag 10 januari 2002 16:24 schreef X-Ray het volgende:

[..]

Daar is een cursus secretaresse genoeg voor. Iedereen kan trouwens wel een brief schrijven aangezien Nederlands in iedere HBO of Universitaire opleiding ook verplicht is.
[..]

Dat lijkt me nu niet zo'n enorm beroepsveld.

Nee, maar je kúnt het wel gaan doen. Ook al ben je overgekwalificeerd. Je kunt trouwens ook leraar worden.
quote:
Cultuur in stand houden?
Mwoah. Is wel een beetje dramatisch hoor.
Vind ik niet. Ik vind het belangrijk dat mensen over driehonderd jaar nog weten wie Simon Vestdijk en W.F. Hermans waren en meer van die dingen. Zodat de mensen die erin geinteresseerd zijn hun nieuwsgierigheid kunnen bevredigen.
quote:
Net zoals bv kunstvorming. 9 v/d 10 zijn later werkeloos en lopen op kosten v/d staat 'kunstzinnig' (lees zuipen, blowen en zo nu en dan tegen een schilderij aan staat pissen) te doen.

Al is dit tuurlijk wat overdreven en generaliserend...

Goed dat je het zegt ja. . Kunstopleidingen moeten er gewoon zijn imo, zelfde verhaal, en als er dan een deel van de studenten van gaat profiteren dan is dat jammer.
quote:
PS.KP, jij studeert Nederlands of bent al afgestudeerd?
Mag ik vragen wat je dan wil gaan doen of doet? Gewoon nieuwsgierigheid...
Nee, ik studeer wiskunde. Ik wil later graag bij een grote vervuilende industrieel gaan werken. .
Wittgenstein
pi_2771157
quote:
Op donderdag 10 januari 2002 16:29 schreef Oxazepam het volgende:

[..]

Ja maar, schelden is ook niet lief.

*zucht* laat maar, ik ben ook geen scheidsrechter of zo
pi_2771162
quote:
Op donderdag 10 januari 2002 16:26 schreef ALTER-EGO het volgende:

[..]

Als ik in serieuze fora post, dan zal ik altijd letten op mijn taalgebruik en proberen om zo min mogelijk spel/typ fouten te maken.
Maar ik merk wel dat ik, door en tijdens veel chatten en icq-en, bepaalde i-net afkortingen gebruik en woorden verbaster voor het gemak, zo zeg ik bijvoorbeeld vaak text in plaats van tekst. Dit doe ik puur omdat ik in zulke gevallen in mijn snelheid nogal snel letters omdraai en ik text makkelijker typ dan tekst.
Voor mij staat het dus los van trends en dergelijke, daar ben ik namelijk ook al veel te oud voor.

Ik denk ook niet dat jij in de door mij bedoelde doelgroep valt.

Ik heb het meer over dit soort dingen:
'Me moeda heeft lekka breezah gedronkuh'
Of iets dergelijks. Zo heb ik jou nog niet zien posten hoor.

Maarre, ik denk dat we teveel van de discussie afwijken.

#geen
  donderdag 10 januari 2002 @ 16:34:52 #68
3155 MeneerTim
de verschrikkelijke.
pi_2771172
Ik vind spellingsfouten van andere verbeteren vaak zeer ongepast. Het is (niet altijd, maar vaak wel) iets denigrerends waarbij de ene user de andere user laat zien hoe slim hij/zij wel niet is, en hoe dom de ander is. (nogal zwart-wit, maar mijn punt is duidelijk)

En bijvoorbeeld Berney de hele tijd pakken op haar spelling is gewoon flauw en eigenlijk gewoon een pesterij van basisschool niveau.

Zelf vind ik dat je je moedertaal gewoon grotendeels moet beheersen en het aantal spelfouten minimaal moet kunnen houden, maar je hoeft er anderen niet mee lastig te vallen.

donderdag 10 januari 2002 @ 16:35:15 #69
3767 Herald
Come get some
pi_2771177
quote:
Op donderdag 10 januari 2002 16:24 schreef X-Ray het volgende:
je zit in een spelfoutentopique, mensen leren niks van Nederlandse les. En zeker geen spelfouten ontdekken, want ze rammen gewoon op F7. Het komt juist door deze minachting voor de Nederlandse taal dat mensen fouten gaan maken, niet alleen in spelling maar ook in grammatica (waar komma's ook bij horen).
  donderdag 10 januari 2002 @ 16:36:59 #70
3767 Herald
Come get some
pi_2771198
quote:
Op donderdag 10 januari 2002 16:34 schreef DuchessX het volgende:
'Me moeda heeft lekka breezah gedronkuh'
Ju FerGeeT Du RaNdoM CapZzz
pi_2771208
quote:
Op donderdag 10 januari 2002 16:32 schreef Koekepan het volgende:
Nee, ik studeer wiskunde. Ik wil later graag bij een grote vervuilende industrieel gaan werken. .
Zo mag ik dat horen, Koekepan! .

.

donderdag 10 januari 2002 @ 16:39:13 #72
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_2771230
quote:
Op donderdag 10 januari 2002 16:35 schreef Herald het volgende:

[..]

je zit in een spelfoutentopique, mensen leren niks van Nederlandse les. En zeker geen spelfouten ontdekken, want ze rammen gewoon op F7. Het komt juist door deze minachting voor de Nederlandse taal dat mensen fouten gaan maken, niet alleen in spelling maar ook in grammatica (waar komma's ook bij horen).

Onzin. Ik heb toch echt tijdens mijn schooljaren geleerd te schrijven en daar de spellings- en grammaticaregels geleerd.
Niet elders.
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
  donderdag 10 januari 2002 @ 16:41:42 #73
2722 Quenda®
*Poison for You.
pi_2771260
quote:
Op donderdag 10 januari 2002 16:39 schreef X-Ray het volgende:

[..]

Onzin. Ik heb toch echt tijdens mijn schooljaren geleerd te schrijven en daar de spellings- en grammaticaregels geleerd.
Niet elders.

Daar ga je dus al, het is spelling en niet spellings.
  donderdag 10 januari 2002 @ 16:42:44 #74
12091 Sjaakman
heeft weer wat te zeiken...
pi_2771274
Daar gaan we weer...

Verschil tussen spel-, tik- en taalfouten.
en/of
Oneigenlijk gebruik van het woord "dus".

Mensen aanvallen vanwege hun (foutieve) spelling keur ik overigens af...

[Dit bericht is gewijzigd door Sjaakman op 10-01-2002 16:46]

Remember... Chicken is not a meal... It's a sport :P
pi_2771285
quote:
Op donderdag 10 januari 2002 16:34 schreef MeneerTim het volgende:
En bijvoorbeeld Berney de hele tijd pakken op haar spelling is gewoon flauw en eigenlijk gewoon een pesterij van basisschool niveau.
Je hebt gelijk.
Wittgenstein
pi_2771310
quote:
Op donderdag 10 januari 2002 16:36 schreef Herald het volgende:

[..]

Ju FerGeeT Du RaNdoM CapZzz

Brrrrrrrrrrr!!

*kippenvel*

#geen
  donderdag 10 januari 2002 @ 16:48:22 #77
3767 Herald
Come get some
pi_2771340
quote:
Op donderdag 10 januari 2002 16:39 schreef X-Ray het volgende:
Niet elders.
maar de meeste mensen leren ze niet, ze passen de regels slechts toe als ze een dictee of tentamen moeten maken. Als iedereen zoals jij beweert Nederlandse les zou hebben gehad (en dat hebben ze ook) dan zou niemand spel- of grammaticafouten maken. Maar daar dat toch gebeurt blijkt Nederlandse les toch niet zo effectief.
  donderdag 10 januari 2002 @ 16:50:59 #78
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_2771369
quote:
Op donderdag 10 januari 2002 16:48 schreef Herald het volgende:

[..]

maar de meeste mensen leren ze niet, ze passen de regels slechts toe als ze een dictee of tentamen moeten maken. Als iedereen zoals jij beweert Nederlandse les zou hebben gehad (en dat hebben ze ook) dan zou niemand spel- of grammaticafouten maken. Maar daar dat toch gebeurt blijkt Nederlandse les toch niet zo effectief.

Dat geldt net zo hard voor de wiskundeles als je wiskunde voor de rest niet dringend nodig hebt.
Het is een kwestie van noodzaak en wat je vaak doet.
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
  donderdag 10 januari 2002 @ 16:52:36 #79
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_2771399
quote:
Op donderdag 10 januari 2002 16:41 schreef Quenda® het volgende:

[..]

Daar ga je dus al, het is spelling en niet spellings.

Oh jee, da's al een grammaticafout.
Ik ging er per abuis van uit dat de spellingregels meervoud moest zijn omdat regels dit nu eenmaal is.
Helaas ging ik voorbij aan het feit dat regels zelf al in meervoud is.

Blont....

Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
pi_2771522
quote:
Op donderdag 10 januari 2002 16:48 schreef Herald het volgende:
Als iedereen zoals jij beweert Nederlandse les zou hebben gehad (en dat hebben ze ook) dan zou niemand spel- of grammaticafouten maken. Maar daar dat toch gebeurt blijkt Nederlandse les toch niet zo effectief.
Als je vaak boeken leest of de krant of zo dan helpt dat ook heel erg...
school is ook niet alles!
pi_2772475
quote:
Op donderdag 10 januari 2002 16:59 schreef MadScientist het volgende:

[..]

Als je vaak boeken leest of de krant of zo dan helpt dat ook heel erg...

school is ook niet alles!

Dat is juist best wel frappant want mijn spelling is behoorlijk slecht maar ik lees wel heel veel, van boeken tot tijdschiften en als ik mezelf ertoe kan zetten om alle slechte nieuws aan te horen ook de krant.

Nou weet ik ook heus wel dat je niet alle mensen aan 1 kant moet scheren maar ik kon het niet latem om deze opmerking te maken
Profiel opgeheven.
pi_2772777
quote:
Op donderdag 10 januari 2002 18:27 schreef Bierie het volgende:

[..]

Dat is juist best wel frappant want mijn spelling is behoorlijk slecht maar ik lees wel heel veel, van boeken tot tijdschiften en als ik mezelf ertoe kan zetten om alle slechte nieuws aan te horen ook de krant.

Nou weet ik ook heus wel dat je niet alle mensen aan 1 kant moet scheren maar ik kon het niet latem om deze opmerking te maken

Hm tsja er is natuurlijk ook nog zoiets als taalgevoel...
Sommige mensen hebben een enorme talenknobbel, anderen zullen het wel nooit leren (en mensen met dyslexie hebben amper de kans om het ooit goed te leren). Daar kun je uiteraard weinig aan doen.

Zo slecht is je typen niet bovendien: Ik zie maar 1 echte taalfout en 2 typfoutjes...
(sorry ik kon het ook niet laten, 't is goed bedoeld )

pi_2773032
quote:
Op donderdag 10 januari 2002 16:34 schreef MeneerTim het volgende:

Zelf vind ik dat je je moedertaal gewoon grotendeels moet beheersen en het aantal spelfouten minimaal moet kunnen houden, maar je hoeft er anderen niet mee lastig te vallen.

En mij maakt dat geen flikker uit , ik heb liever dat er iets inhoudelijks gezegt wordt. Ik kan niet blind typen en heb al op enter (submit) geramt voordat ik heb gekeken wat ik heb getypt. Daarna zie ik vaak fouten maar heb ik geen zin om te editten. Om dan over d's en t's te gaan zitten zeiken is een lowlife tweakers actie.

Ik heb liever dat mensen zich gedragen in het verkeer dan dat ze zorgen dat alle texten door een spellingsedittor gehaald worden.

Dat JIJ vindtdtdtdt dat de nederlandse taal wat beter beheerst moet worden kan een ander dus GEEN FLIKKER uitmaken.

Ik vind dat alleen in het "LITERATUUR en nogwat" forum zulke verbeteringen (soms) wel redelijk zijn. (grappig danwel behulpzaam).

Deze post was niet tegen Timmie maar ff gebruikt als zijnde tegen al die eikels die constant anderen verbeteren zoals arcee/quenda/larissa enzo.

[b]Op zaterdag 20 april 2002 14:27 schreef Guus het volgende:[/b][br]Beeeh! blaat blaat meeeuh boeeeh oink oink! knor knor knor![br][br]ThaMarco.
pi_2773196
quote:
Op donderdag 10 januari 2002 19:12 schreef Guus het volgende:

[..]

En mij maakt dat geen flikker uit , ik heb liever dat er iets inhoudelijks gezegt wordt. Ik kan niet blind typen en heb al op enter (submit) geramt voordat ik heb gekeken wat ik heb getypt. Daarna zie ik vaak fouten maar heb ik geen zin om te editten. Om dan over d's en t's te gaan zitten zeiken is een lowlife tweakers actie.

Ik heb liever dat mensen zich gedragen in het verkeer dan dat ze zorgen dat alle texten door een spellingsedittor gehaald worden.

Dat JIJ vindtdtdtdt dat de nederlandse taal wat beter beheerst moet worden kan een ander dus GEEN FLIKKER uitmaken.

Ik vind dat alleen in het "LITERATUUR en nogwat" forum zulke verbeteringen (soms) wel redelijk zijn. (grappig danwel behulpzaam).

Deze post was niet tegen Timmie maar ff gebruikt als zijnde tegen al die eikels die constant anderen verbeteren zoals arcee/quenda/larissa enzo.

Met deze ben ik het he-le-maal eens Guus

* ALTER-EGO zou het hooguit wat genuanceerder uitdrukken

Freestyle
  donderdag 10 januari 2002 @ 21:15:28 #85
2722 Quenda®
*Poison for You.
pi_2774755
quote:

1* Ik heb geen eikel
2* Ik maak spelfouten
pi_2774875
quote:
Op donderdag 10 januari 2002 21:15 schreef Quenda® het volgende:

[..]

1* Ik heb geen eikel

#geen
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 10 januari 2002 @ 21:23:53 #87
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_2774950
quote:
Op donderdag 10 januari 2002 13:12 schreef Quenda® het volgende:
Hallo, ik hoop hiermee een redelijke discussie op gang te brengen n.a.v een aantal users die het hier niet fijn vinden omdat zij zich continu "aangevallen"voelen op hun spelfouten..

o.a Berney schreef mij vanmorgen een berichtje dat ze er genoeg van heeft en hier niet meer wil posten vanwege het gezeur op haar postings, Hummerr schreef ook al een aantal maal dat hij weg ging vanwege datzelfde gegeven..

Kan iemand mij uitleggen waarom 'blijkbaar zo "funny"is om elke posting door de spelcontrole te halen en de plaatster van "spelfoutpostings"daarop te attenderen?

De meeste users die ietwat dyslectisch zijn wéten écht wel vanzichzelf dat ze foutjes maken, wat voegt zo'n reply dan nog toe? Gemakkelijk kwetsen?

Makkelijk scoren.
En als je dan foutloos tikt, hebben we altijd de goede oude interpunctie nog om mee te schermen.

Inderdaad redelijk triest, mits er echt grove fouten instaan welke de leesbaarheid zwaar verneuken.

En helaas maak ik me zelf wel eens schuldig aan beide (het maken van spelfouten en er over zeiken bij anderen)

pi_2774997
quote:
Op donderdag 10 januari 2002 18:27 schreef Bierie het volgende:

[..]

Geen wonder dat je spelling niet beter wordt, wanneer je de krant aanhoort.
"The messiah will only come when he is no longer needed" - Kafka
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 10 januari 2002 @ 22:07:29 #89
862 Arcee
Look closer
pi_2775765
Er wordt inderdaad slecht gespeld op Internet, maar goed, da's nog geen reden om iedereen te gaan verbeteren en dat doe ik dan ook niet. Ik verbeter alleen diegenen die dat zelf ook doen of mensen die, net als ik, correcte spelling belangrijk vinden. Het is dan meer een onderlinge strijd. Op het Onzin-forum verbeter ik ook nog wel 'es her en der wat, omdat 't toch maar onzin is en ik verbeter wel 'es fouten in zeikerige discussies. Doet 't altijd leuk om dan gelijk ff een spelfoutje mee te nemen. In serieuze discussies op R&P of waar dan ook zal ik nooit iets verbeteren en van mensen van wie ik weet dat ze er moeite mee hebben ook nooit.

't Ligt dus allemaal wel wat genuanceerder dan af en toe wordt gesuggereerd. Dat wil ik er maar mee zeggen.

Misschien vind ik stijl nog wel belangrijker dan spelling. Een bericht dat er qua stijl netjes uitziet ben je eerder geneigd te lezen. Wat er bijvoorbeeld niet uitziet: geen of juist overdadig veel hoofdletters, punten en komma's gebruiken. Een bericht kan er zeer onleesbaar door worden. Als daar ook nog de nodige typefouten bijkomen, dan nodigt het geheel bepaald niet uit om gelezen te worden en dat kan nooit de bedoeling zijn van de schrijver.

Zelf streef ik er altijd naar correct te spellen. Ik vind het een uitdaging en het is ook leerzaam. Door vaak woorden op te zoeken ga je ze vanzelf goed spellen. Althans, da's mijn ervaring. Dingen die ik vaak fout doe zijn woorden aan elkaar schrijven die los moeten en omgekeerd en daarnaast wel of geen verbindingsstreepje. Ook haal ik woordjes die veel op elkaar lijken (zoals "dat" en "dan") wel 'es door elkaar. Het is idd zeer zeker niet eenvoudig altijd correct te spellen, zéker niet als je geen tijd hebt om er goed op te letten. Overigens maak ik wel veel gebruik van afkortingen als iig, idd, kep, eik, ff, enzo.

Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_2776616
quote:
Op donderdag 10 januari 2002 21:15 schreef Quenda® het volgende:

1* Ik heb geen eikel
2* Ik maak spelfouten

Dit valt bij mij onder dezelfde noemer. Geen inhoudelijke bijdrage en GEEN grappige post verder. Je reageert op iets wat niet het onderwerp is. Jij hebt er ook een handje van om alleen een smiley ( ) te posten.

ROT OP !

[b]Op zaterdag 20 april 2002 14:27 schreef Guus het volgende:[/b][br]Beeeh! blaat blaat meeeuh boeeeh oink oink! knor knor knor![br][br]ThaMarco.
  donderdag 10 januari 2002 @ 23:05:07 #91
262 Re
Kiss & Swallow
pi_2776695
quote:
Op donderdag 10 januari 2002 22:07 schreef Arcee het volgende:
Wat er bijvoorbeeld niet uitziet: geen of juist overdadig veel hoofdletters, punten en komma's gebruiken. Een bericht kan er zeer onleesbaar door worden.
Ja Daar Ken Ik Er Wel Een Van
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  donderdag 10 januari 2002 @ 23:11:49 #92
2722 Quenda®
*Poison for You.
pi_2776798
quote:
Op donderdag 10 januari 2002 22:59 schreef Guus het volgende:

[..]

Dit valt bij mij onder dezelfde noemer. Geen inhoudelijke bijdrage en GEEN grappige post verder. Je reageert op iets wat niet het onderwerp is. Jij hebt er ook een handje van om alleen een smiley ( ) te posten.

ROT OP !

Die smiley is niet geschikt voor mij aangezien ik juist meer leestekens gebruik in postings dan de gemiddelde one-liner op fokzine.

Ik reageerde op je posting en dat is op dat moment een reactie op het oorspronkelijke onderwerp. Mocht jij vinden dat dat niet zo is dan heeft dat meer te maken met jou reactie dan met mijn antwoord op je reactie .

**Wacht vol spanning op de volgende reactie btw.

donderdag 10 januari 2002 @ 23:12:09 #93
2207 Juan Zueco
Rap is geen muziek!
pi_2776804
Elke aanval is terecht.

J.

You bend your words like Uri Geller spoons...
pi_2777509
Het valt me btw wel op dat het altijd en eeuwig dezelfden zijn die de spelfoutenverbeterpolitie over zich heen krijgen. Als ik net wakker ben en met een half slaperige kop, lurkend aan mn koffie een reply type, staat ie gegarandeerd stijf van de spelfouten maar vreemd genoeg krijg ik nooit van die neurotenpostertjes achter me aan. ( durven we niet of zo?). Bij een aantal personen hoeft er maar een punt teveel te staan of er duikt binnen een seconde zo`n spelfoutnazi op, om de persoon eens lekker voor proberen te zetten. En wat al eerder aangehaald is natuurlijk door verschillende personen: als we het niet kunnen winnen dan gaan we de aandacht maar afleiden van de eigen tekortkomingen door te proberen de ander voor lul te zetten. Zielig. sneu. laf.laag.
  vrijdag 11 januari 2002 @ 00:56:08 #95
2207 Juan Zueco
Rap is geen muziek!
pi_2778066
quote:
Op vrijdag 11 januari 2002 00:06 schreef crackmonkey het volgende:

een redelijk verhaal....

Gelukkig met spelfouten.

J.

You bend your words like Uri Geller spoons...
  † In Memoriam † vrijdag 11 januari 2002 @ 03:20:39 #96
7074 moussy
kuttekop
pi_2778926
quote:

[..]

[knip]

Het belang van leestekens:
Zin 1: Hij zat op haar schoot en rustte uit.
Zin 2: Hij zat op haar, schoot en rustte uit.

[/plak]

Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_2778957
quote:
Op vrijdag 11 januari 2002 03:20 schreef moussy het volgende:

[..]

[knip]

[/plak]

Hier blijkt idd het belang van leestekens, het is namelijk :

Zin 2: Hij zat op haar, schoot, en rustte uit.

vrijdag 11 januari 2002 @ 03:37:59 #98
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_2778983
Spelling.......ik begrijp er ondertussen niets meer van, oude spelling, nieuwe spelling.......Weer allemaal nieuwe regeltjes, het is kippensoep of kippesoep, ik weet het niet meer. Maar idd (afkorting van inderdaad, wordt vaak gebruikt in de computerwereld) wordt er behoorlijk gewezen op spelfouten, interpuncties en weet ik veel wat. Terwijl meer dan de helft hier zich veel bezighoudt met een computer, de gemiddelde irc channels kunnen ze prima volgen en als je dat steno kunt volgen wat daar getypt wordt, moet je ook in staat zijn om alles hier te kunnen volgen.
  † In Memoriam † vrijdag 11 januari 2002 @ 03:39:03 #99
7074 moussy
kuttekop
pi_2778986
quote:
Op vrijdag 11 januari 2002 03:28 schreef gelly het volgende:

[..]

niet, want voor "en" hoort geen ,

Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_2781783
quote:
Op vrijdag 11 januari 2002 03:20 schreef moussy het volgende:
[knip]

[/plak]

Hans zei Grietje zal ik mijn korte rokje aantrekken

Hans zei: "Grietje, zal ik mijn korte rokje aantrekken?"
"Hans", zei Grietje, "zal ik mijn korte rokje aantrekken?"
(Herman Finkers)

vrijdag 11 januari 2002 @ 13:50:24 #101
1078 Machiel
Ookwel Machielovic
pi_2782001
quote:
Op vrijdag 11 januari 2002 03:28 schreef gelly het volgende:

[..]

Whehehehe *proest*

Maak me niet druk om het spelingsgezeik schijnt dat er een paar zo laf waren om achter m'n rug om op een of ander forum over m'n spelling te zeiken Ik begrijp wel dat het voor mensen met Dyslexie moeilijk kan zijn om het gezeik over hun fouten gewoon te negeren en zeker van degenen die het weten dat diegene Dyslexie heeft.. Maar erg jammer dat iemand z'n plezier in fok! verloren heeft hierdoor. Het zou zoiezo niet nodig moeten zijn om over spelling te zeuren zeker als er verder nergens op ingegaan wordt!

It's my life.. It's now or never! I aint gonna live forever...
  vrijdag 11 januari 2002 @ 13:54:28 #102
3767 Herald
Come get some
pi_2782060
quote:
Op vrijdag 11 januari 2002 13:34 schreef MadScientist het volgende:
Hans zei Grietje zal ik mijn korte rokje aantrekken

Hans zei: "Grietje, zal ik mijn korte rokje aantrekken?"
"Hans", zei Grietje, "zal ik mijn korte rokje aantrekken?"
(Herman Finkers)

Chrietje
pi_2782657
quote:
Op vrijdag 11 januari 2002 13:54 schreef Herald het volgende:

[..]

Chrietje

Dat weet je nog niet als ie op dat punt in zijn verhaal is
  vrijdag 11 januari 2002 @ 14:40:45 #104
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_2782720
quote:
Op vrijdag 11 januari 2002 00:06 schreef crackmonkey het volgende:
Het valt me btw wel op dat het altijd en eeuwig dezelfden zijn die de spelfoutenverbeterpolitie over zich heen krijgen. Als ik net wakker ben en met een half slaperige kop, lurkend aan mn koffie een reply type, staat ie gegarandeerd stijf van de spelfouten maar vreemd genoeg krijg ik nooit van die neurotenpostertjes achter me aan. ( durven we niet of zo?). Bij een aantal personen hoeft er maar een punt teveel te staan of er duikt binnen een seconde zo`n spelfoutnazi op, om de persoon eens lekker voor proberen te zetten. En wat al eerder aangehaald is natuurlijk door verschillende personen: als we het niet kunnen winnen dan gaan we de aandacht maar afleiden van de eigen tekortkomingen door te proberen de ander voor lul te zetten. Zielig. sneu. laf.laag.
Tja, bei, mij durfen se het ook! nooid
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
  vrijdag 11 januari 2002 @ 18:00:01 #105
5636 Vamos
Vamos Vidi Vici!
pi_2785943
quote:
Zelf erger ik me alleen als mensen d's en t's door elkaar halen. Dat Fuckschaap regeltje moet er onderhand toch wel zo ingeramt zijn dat je daar geen fouten meer mee kan maken. Dat zou automatisch goed moeten gaan. Dat je letters verwisselt enzo maakt me niet zoveel uit.

In 2 van de 3 voltooide deelwoorden in 1 paragraafje de d en t verwisselen vind ik slordig. Maar ik zou er nooit op gereageerd hebben ware het niet dat dit topic erover gaat

Religie maakt meer kapot dan je lief is
  vrijdag 11 januari 2002 @ 19:51:36 #106
19727 yingyang
Still alive
pi_2787034
Ikzelf snap dat ook niet.

Als ik op fok iets lees dan kijk ik naar de woorden en niet naar de letters.

Als ik het begrijp dan ga ik niet zeuren omdat er een D inplaats van DT staat.

Als je praat met elkaar dan hoor je die D of DT ook niet.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')