Je lijkt Bos wel.quote:Op zondag 12 november 2006 21:58 schreef SCH het volgende:
[..]
En hup, weer zo'n wanstaltige en kwetsende one-liner.![]()
Als ik Bos was geweest had ik mijn opmerking nu in getrokken heb hem nu alleen verduidelijkt en toegelichtquote:
Gut wat slap weer. Alleen van linkse partijen de uitspraken pakken.quote:
Als we dan ontopic kijken, wat doet Bos?quote:Op zondag 12 november 2006 22:56 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Gut wat slap weer. Alleen van linkse partijen de uitspraken pakken.![]()
Vriend, die ken ik ondertussen wel. Ik keur het af, maar ik heb er wel begrip voor. Je zou gewoon eens op moeten komen voor vrije meningsuiting en democratie.quote:Op zondag 12 november 2006 22:28 schreef ErikT het volgende:
Volgens mij maakt die collega het daar wel een beetje zelf naar. Ik ga de bedreigingen niet goed praten, maar constructief een probleem aanpakken is heel iets anders.
Als je het drie maanden geleden had gezegd was je helemaal the man, maar nu...quote:Op dinsdag 14 november 2006 10:52 schreef fokkersdelight het volgende:
Op zich geen opzienbarende uitspraak maar ik voorspel dat Wouter Bos gaat sneuvelen op deze verkiezingen.
Fd
Maar ben je het met me eens, dat Bos in een paar weken tijd, door eigen schuld, zijn krediet verspeeld?quote:Op dinsdag 14 november 2006 10:55 schreef Genverbrander het volgende:
[..]
Als je het drie maanden geleden had gezegd was je helemaal the man, maar nu...![]()
Mja deels. Ik was het wel eens met de analyse van Kay van der Linden bij Pauw & Witteman gisteren. Het ligt ook aan het feit dat CDA en VVD al een jarenlange campagne aan het voeren zijn om de geloofwaardigheid van Bos in twijfel te trekken. Het gaat er vrij smerig aan toe. Maar Bos speelt er zelf ook zeker een rol in. Het telegraaf-artikel is moordend geweest.quote:Op dinsdag 14 november 2006 10:58 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Maar ben je het met me eens, dat Bos in een paar weken tijd, door eigen schuld, zijn krediet verspeeld?
Hou nou toch op. Bos is net zo 'smerig' als de anderen. Hij heeft jarenlang het kabinet het vuur aan de schenen gelegd en daar ook flink van geprofiteerd. Maar nu het ineens slecht staat, kan meneer alleen maar janken.quote:Op dinsdag 14 november 2006 11:02 schreef Genverbrander het volgende:
[..]
Mja deels. Ik was het wel eens met de analyse van Kay van der Linden bij Pauw & Witteman gisteren. Het ligt ook aan het feit dat CDA en VVD al een jarenlange campagne aan het voeren zijn om de geloofwaardigheid van Bos in twijfel te trekken. Het gaat er vrij smerig aan toe. Maar Bos speelt er zelf ook zeker een rol in. Het telegraaf-artikel is moordend geweest.
CDA/VVD dan. Hebben 5 jaar lang geregeerd en kunnen alleen maar Bos aanvallen. Echt diep triest.quote:Op dinsdag 14 november 2006 11:35 schreef X. het volgende:
[..]
Hou nou toch op. Bos is net zo 'smerig' als de anderen. Hij heeft jarenlang het kabinet het vuur aan de schenen gelegd en daar ook flink van geprofiteerd. Maar nu het ineens slecht staat, kan meneer alleen maar janken.
Echt diep triest van Wouter Bush.
Pardon? Dat heet gewoon verkiezingsstrijd. En ze vallen echt niet alleen maar de PvdA aan. Dat is ronduit flauwekul.quote:Op dinsdag 14 november 2006 11:39 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
CDA/VVD dan. Hebben 5 jaar lang geregeerd en kunnen alleen maar Bos aanvallen. Echt diep triest.![]()
Kan je nagaan wat een zielig zooitje campagnevoeren is, als het normaal wordt gevonden dat mensen persoonlijk worden aangevallen...quote:Op dinsdag 14 november 2006 11:40 schreef X. het volgende:
[..]
Pardon? Dat heet gewoon verkiezingsstrijd. En ze vallen echt niet alleen maar de PvdA aan. Dat is ronduit flauwekul.
als je niet tegen campagnevoeren kunt, heb je niks te zoeken in de politiek.
Welkom in de echte wereld.quote:Op dinsdag 14 november 2006 12:01 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Kan je nagaan wat een zielig zooitje campagnevoeren is, als het normaal wordt gevonden dat mensen persoonlijk worden aangevallen...
Leer eens lezen. Ik zeg nergens dat ik begrip heb voor bedreigingen. Ik zeg dat Geert Wilders er een contraproductieve tactiek op na houdt.quote:Op maandag 13 november 2006 15:04 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Vriend, die ken ik ondertussen wel. Ik keur het af, maar ik heb er wel begrip voor. Je zou gewoon eens op moeten komen voor vrije meningsuiting en democratie.
Absoluut, en als ik een column zou schrijven in en krant met dezelfde ongenuanceerde teksten en eenzijdig benadering van de situatie, dan kan ik fluiten naar een jarenlange door de overheide betaalde bescherming. Laat Wilders maar eens beseffen dat het doen van uitspraken consequenties heeft, en dat je niet aan een stuk door naderen kunt blijven beledigen, zeker niet als je politicus bent in een regering van een land dat steeds verder verdeelt raakt door de ongenuanceerde aanpak van de verschillen onder zijn bevolkingquote:Op dinsdag 14 november 2006 13:19 schreef ErikT het volgende:
[..]
Leer eens lezen. Ik zeg nergens dat ik begrip heb voor bedreigingen. Ik zeg dat Geert Wilders er een contraproductieve tactiek op na houdt.
Dit is nog wel het ergste, dat het gewoon normaal wordt gevonden allemaal.quote:
tja, nu het puntje bij het paaltje moet komen blijkt hij toch maar weinig voor te stellen.quote:Op dinsdag 14 november 2006 10:58 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Maar ben je het met me eens, dat Bos in een paar weken tijd, door eigen schuld, zijn krediet verspeeld?
Inderdaad de PvdA zegt dat door het beleid van CDA doden vallen, hoe laag kun je zakken.quote:Op dinsdag 14 november 2006 15:47 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Dit is nog wel het ergste, dat het gewoon normaal wordt gevonden allemaal.![]()
quote:Geheim! Het uitgelekte memo voor Wouter Bos
dinsdag 14 november 2006 11:21
(Ik heb de geheime discussiepuntenlijst van het afgelopen weekend van het geheime PvdA-campagneteam anoniem toegestuurd gekregen, en die wil ik graag met u delen.)
Wout, ’t gaat kut en we moeten iets doen. Platte Jan is een ophitser van de eerste orde en in plaats van dat hij Jeepee aanpakt vreet hij ons op, de rotzak.
Dus, Wout, je moet je linkser voordoen dan je bent, en dus moet je nu gaan doen alsof het land op het punt staat failliet te gaan, onder water te lopen, te worden uitgezogen door de kapitalisten, een provincie van Bush te worden – whatever, als de kiezer maar bang wordt (pik gewoon een paar truukjes van Platte Jan).
Hieronder een paar voorstellen hoe je iedereen bang kunt maken, Wout. Gewoon wat roepen en er heel serieus bij kijken! Daar trappen altijd veel kiezers in (zie Platte Jan).
Het is nog niet te laat, we hebben nog negen dagen.
1. Negen dagen voor de verkiezingen: Wouter, beweer dat huurders 50 euro per maand meer moeten gaan betalen, en dan zul je zien wat er gebeurt! Weliswaar zijn de huren sinds 1959 nooit zo gering gestegen, maar als je met die vijftig euro gaat zwaaien moet het CDA uit de verdediging terugkomen en dat is altijd lastig.
2. Acht dagen voor de verkiezingen: Wouter, roep dat Nederland het armste land in de wereld is en dat Balkenende alleen de rijken steunt. Vergeet niet te zeggen dat de rijken rijker en de armen armer zijn geworden (klopt niet, maar de kiezers zijn dom) en dat het belastingtarief voor de rijken omlaag gaat wanneer het CDA verder regeert.
3. Zeven dagen voor de verkiezingen: Wouter, beweer dat je een coalitie wilt met PSV en RBC, en verklaar daarna dat het een grapje was! Alle lachers krijg je daarmee op de hand!
4. Zes dagen voor de verkiezingen: Wouter, beweer dat Nederland Indonesië gaat veroveren om er weer Nederlands-Indië van te maken. Balkenende zinspeelde daarop toen hij zijn opmerking over de VOC maakte, en je zult zien: hij komt er niet uit wanneer hij daarmee wordt geconfronteerd!
5. Vijf dagen voor de verkiezingen: Wouter, beweer dat Zalm alle mensen die minder dan 3 miljoen per jaar verdienen zwaarder wil belasten, zeg maar de armentax! Geheid haal je hiermee het Journaal!
6. Vier dagen voor de verkiezingen: Wouter, beweer dat Jan Peter, die fatsoensrakker, poedelnaakt met zijn vrouw in de Playboy zal verschijnen, net als Heleen van Royen met haar man. Alle bladen zullen erop duiken! Voordat dit uit de lucht is, zijn de verkiezingen al voorbij en heb je gescoord!
7. Drie dagen voor de verkiezingen: Wouter, beweer dat Rita Verdonk alle buitenlanders in de voetbalcompetitie naar huis zal sturen! De supporters breken het halve land af! Raak!
8. Twee dagen voor de verkiezingen: Wouter, scheer je haar af tot je een mooie glimmende knikker hebt, doe een glanzende stropdas om, verlaat je vrouw en verklaar dat je homo bent! Het Fortuyn Effect is voor jou!
9. Eén dag voor de verkiezingen: Wouter, verzilver je Shell-aandelen, koop een ticket naar de Seychellen, en neem een jaartje de tijd voor het schrijven van het boek 'Hoe ik de verkiezingen verloor van een Brabantse Trotskist en van een politieke kleuter die denkt dat Mama Mia het mooiste liedje in de wereld is'. Wordt een bestseller!
Beetje jammer deze opmerking weer. Versterkt weer eens het beeld dat ik heb van de standaard rechtse user hier, namelijk die van een blinde vink die alleen maar kan huilen op links maar weigert fouten van rechts te zien.quote:Op dinsdag 14 november 2006 16:31 schreef more het volgende:
[..]
Inderdaad de PvdA zegt dat door het beleid van CDA doden vallen, hoe laag kun je zakken.
[..]
quote:Stil maar, Woutertje! Kom maar bij Mark
Anders Wellebeeke
Zit toch niet zo te snotteren, Woutertje! Je moet niet huilen als je gepest wordt door Maxime. Kom maar bij Mark.
13 november 2006
O, je huilt om de vele voedselbankjes? Dat hoeft toch niet, Woutertje. Vind je het niet mooi als burgers elkaar helpen. Liefdadigheid hoeft heus niet afgedwongen te worden door de ome staat, hoor, lief ventje van me.
O jee, je bent ook zo verdrietig omdat de huurtjes straks worden vrijgelaten. Stil maar, Woutertje. Met hogere huurtjes wordt het interessanter om nieuwe huisjes te bouwen. Als er meer huisjes komen gaan de huurtjes juist omlaag, snap je?
Och arm, je bent bang dat niet iedereen een mooie oude dag krijgt? Maar Woutertje, dan moet je toch geen centjes gaan afpakken van andere oudjes?! Kereltje, je moet nog zo veel leren...
Het komt wel goed, Woutertje. Trek je niks aan van Maxime. En als je het even niet meer weet, joh, kom dan maar bij Mark. Ik help je wel, sympathiek ventje van me.
Zo blijft er van de vrijheid van meningsuiting alleen het recht van de grootste blaffer over. Zwakjes.quote:Op dinsdag 14 november 2006 13:47 schreef DivineJester het volgende:
Absoluut, en als ik een column zou schrijven in en krant met dezelfde ongenuanceerde teksten en eenzijdig benadering van de situatie, dan kan ik fluiten naar een jarenlange door de overheide betaalde bescherming. Laat Wilders maar eens beseffen dat het doen van uitspraken consequenties heeft, en dat je niet aan een stuk door naderen kunt blijven beledigen, zeker niet als je politicus bent in een regering van een land dat steeds verder verdeelt raakt door de ongenuanceerde aanpak van de verschillen onder zijn bevolking
Voordat er eer iemand over begint: Ik keur het afschieten van wie dan ook om zijn uitspraken niet goed, en kan het ook niet begrijpen, maar heb wel het besef dat je verantwoordelijk bent voor je eigen daden. Als je je daar te groot voor voelt, dan moet je de consequenties ook durven dragen.
Ik lees tussen de regels door. Ik ken deze Meulenbeltse taktieken wel.quote:Op dinsdag 14 november 2006 13:19 schreef ErikT het volgende:
Leer eens lezen. Ik zeg nergens dat ik begrip heb voor bedreigingen. Ik zeg dat Geert Wilders er een contraproductieve tactiek op na houdt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |