abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_43561671
quote:
Op vrijdag 10 november 2006 19:22 schreef Roeji het volgende:
Mijn ouders zijn op dit moment op vakantie, ze komen over 1 week terug. Nu weet ik sinds afgelopen dinsdag dat een van hun beste vrienden zeer plotseling is overleden. Ik ben dus gisteren alleen naar de begrafenis geweest.
Probleem is dus dat mijn ouders nog van niks weten. Na overleg met de vrouw van de overleden vriend en nog een aantal andere mensen heb ik besloten om mijn ouders niet te gaan bellen, maar te wachten met het te vertellen tot ze terug zijn.

Alleen hoe vertel je zoiets? Ik zie het niet echt zitten om ze bij thuiskomst te moeten vragen hoe het is geweest om er vervolgens achteraan te zeggen: 'oja, die en die is overleden en al een week geleden begraven'.
Heeft iemand een idee hoe dit zo voorzichtig mogelijk te brengen? En graag serieus, aangezien ik hier op dit moment kapot aan ga. Ik moet dit nog een week verzwijgen voor mn ouders en aangezien ze om de haverklap (en onverwacht) bellen, zie ik hier niet graag van die zogenaamd 'leuke' opmerkingen verschijnen. Het is al klote genoeg.

thanx voor diegene die me hier een beetje mee kan helpen.
Bij binnenkomst gelijk vertellen en niet omheen draaien.
Maar breng het niet te lomp.
Ik trouw later met het zusje van BrauN,omdat ik dan zijn Schlager word.
  woensdag 15 november 2006 @ 08:40:27 #102
145755 kahaarin
You are my sunshine......
pi_43568609
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 16:23 schreef Roeji het volgende:

[..]

Ze weet dat ze misschien vrijdag nog langskomen, daar hadden we het in het eerste gesprek al over gehad. Zij gaf dat zelf al aan dat ze welkom zijn. Ik wil het alleen nog even bevestigen of het aanbod nog steeds staat. Of dat ze misschien die avond niet kan ofzo. Je weet nooit of dan haar kinderen misschien dan daar zijn.
Misschien vind ze dat juist wel fijn, een beetje steun erbij....
Idd even goed afspreken.
be nice or go away
  vrijdag 17 november 2006 @ 21:17:32 #103
63411 Roeji
Oost West Thuis is t ook niks
pi_43643268
Nou het ligt nu allemaal achter me (althans de stress om hoe ik het moest vertellen).

Ik heb de juiste beslissing gemaakt door het niet te vertellen, dat vonden mn ouders dus ook en was dus geen enkel probleem. Natuurlijk is het een enorme klap geweest voor ze, maar ze gingen met de weduwe bellen toen ik de deur uit liep bij hun, ik hoop dat ze dat een beetje 'goed' doet (voor zover je over goeddoen kunt praten in deze situatie). Mijn pa vond het moeilijk te bevatten, aangezien hij dus zelf op de ehbo heeft gezeten dezelfde dag dat zn vriend overleden is. En dat het (doodgaan) nu ineens zo kortbij was omdat de overledene een jaar jonger dan mijn ouders is.

Maar goed het ergste hebben we gehad, we kunnen nu het hele gebeuren gaan verwerken en proberen achter ons te laten. Het zal voor mn ouders nog wel een flinke tijd gaan duren aangezien ze mekaar zo'n 40 jaar kenden. Dat is toch niet niks.

Ik wil iedereen bedanken voor alle steun, heeft me toch flink geholpen om het op een zo goed mogelijke manier te vertellen. Dankjewel allemaal.
Ik ben zo blij, zo blij
Dat mn neus van voren zit en niet van opzij.
M.C.S.E = Minesweeper Consultant & Solitaire Expert
pi_43643315
Heel fijn dat het goed gegaan is. Achteraf heb je je waarschijnlijk voor niets "druk" gemaakt.
Maar je pa was op de ehbo toen die vriend overleed? Hoe dat zo?
Veel sterkte iig aan jullie. Het komt wel goed, dat zie je.
  vrijdag 17 november 2006 @ 21:26:57 #105
63411 Roeji
pi_43643462
quote:
Op vrijdag 17 november 2006 21:19 schreef vencodark het volgende:
Heel fijn dat het goed gegaan is. Achteraf heb je je waarschijnlijk voor niets "druk" gemaakt.
Maar je pa was op de ehbo toen die vriend overleed? Hoe dat zo?
Veel sterkte iig aan jullie. Het komt wel goed, dat zie je.
Ik heb me idd voor niets druk gemaakt, maar dan nog. Ik heb 2 weken mn mond moeten houden over iets wat je voor niemand wilt verzwijgen.

Mijn pa is een paar uur voor ze op vakantie gingen naar de ehbo gegaan met hartklachten Ik wist eerder niet hoe laat precies, nu blijkt dat dat laat op de avond was. Die vriend is laat in de middag overleden. Ze hadden de weduwe daar dus toch niet tegen het lijf kunnen lopen. Er zat teveel tjd tussen.

Dankjewel voor je steun en ja alles komt goed. Soms is hetgeen wat je mee moet dragen even iets teveel en dan is het fijn als je je hart even op fok! kunt luchten

thanx nogmaals
Ik ben zo blij, zo blij
pi_43709363
Fijn dat het meegevallen is, want is toch iets wat erg moeilijk is om te vertellen.
Al was het moeillijk om het voor je te houden, soms klopt de uitdrukking erg goed, spreken is zilver, zwijgen is goud.
Sterkte met het verwerken verder
  † In Memoriam † maandag 20 november 2006 @ 10:37:20 #107
43556 miss_dynastie
pi_43710701
Wat fijn dat je ouders je goede bedoelingen direct snapten
  maandag 20 november 2006 @ 11:15:10 #108
145755 kahaarin
You are my sunshine......
pi_43711548
quote:
Op vrijdag 17 november 2006 21:17 schreef Roeji het volgende:
Nou het ligt nu allemaal achter me (althans de stress om hoe ik het moest vertellen).

Ik heb de juiste beslissing gemaakt door het niet te vertellen, dat vonden mn ouders dus ook en was dus geen enkel probleem. Natuurlijk is het een enorme klap geweest voor ze, maar ze gingen met de weduwe bellen toen ik de deur uit liep bij hun, ik hoop dat ze dat een beetje 'goed' doet (voor zover je over goeddoen kunt praten in deze situatie). Mijn pa vond het moeilijk te bevatten, aangezien hij dus zelf op de ehbo heeft gezeten dezelfde dag dat zn vriend overleden is. En dat het (doodgaan) nu ineens zo kortbij was omdat de overledene een jaar jonger dan mijn ouders is.

Maar goed het ergste hebben we gehad, we kunnen nu het hele gebeuren gaan verwerken en proberen achter ons te laten. Het zal voor mn ouders nog wel een flinke tijd gaan duren aangezien ze mekaar zo'n 40 jaar kenden. Dat is toch niet niks.

Ik wil iedereen bedanken voor alle steun, heeft me toch flink geholpen om het op een zo goed mogelijke manier te vertellen. Dankjewel allemaal.
Goed gedaan, gelukkig begrepen ze je dilemma, nu hebben zij rustig kunnen genieten en zijn helemaal opgeladen voor de komende moeilijke tijd, zij kunnen nu optimaal de weduwe opvangen.
Hopelijk valt het mee met de klachten van je vader.
Veel sterkte voor jullie.
be nice or go away
  maandag 20 november 2006 @ 11:22:47 #109
63411 Roeji
pi_43711716
quote:
Op maandag 20 november 2006 09:36 schreef neyk het volgende:
Fijn dat het meegevallen is, want is toch iets wat erg moeilijk is om te vertellen.
Al was het moeillijk om het voor je te houden, soms klopt de uitdrukking erg goed, spreken is zilver, zwijgen is goud.
Sterkte met het verwerken verder
Dankjewel. Klopt idd dat spreekwoord
Ik ben zo blij, zo blij
  maandag 20 november 2006 @ 11:34:15 #110
63411 Roeji
pi_43712055
quote:
Op maandag 20 november 2006 11:15 schreef kahaarin het volgende:

[..]

Goed gedaan, gelukkig begrepen ze je dilemma, nu hebben zij rustig kunnen genieten en zijn helemaal opgeladen voor de komende moeilijke tijd, zij kunnen nu optimaal de weduwe opvangen.
Hopelijk valt het mee met de klachten van je vader.
Veel sterkte voor jullie.
Met mijn vader gaat het op dit moment prima. Gelukkig geen klachten meer.
Gisteren het er nog uitgebreid met hen over gehad. Bleek dat de zoon van de weduwe hun toch nog op de ehbo heeft gezien, ze zijn schijnbaar toch nog tot 's avonds laat met de overledene bezig geweest om hem nog proberen te redden. Mijn ouders hebben hem niet gezien, gelukkig maar.
Met de weduwe gaat het goed, althans ze is extreem kalm en rustig. Maar meestal komt de klap pas na een paar weken, als het geregel achter de rug is en het bezoek niet meer dagelijks op de stoep staat en het ineens stil in huis is. Ik denk ook dat dat bij haar gebeurd, dat het nu nog niet doordringt.
Mijn ouders gaan daarom nu niet meteen langs, het is veel te druk daar. Ze bellen wel om de paar dagen. Volgende week gaan ze er pas heen. De weduwe gaf dat zelf ook al aan, dat het dan allemaal teveel is en ze dan niet rustig met mn ouders kan praten. Er rennen nu zo'n 6 of 7 kleinkinderen rond plus dan nog een 5 tal volwassen (haar kinderen).

Het heeft even zn tijd nodig, maar het verdriet slijt wel in de toekomst.

Nogmaals bedankt
Ik ben zo blij, zo blij
pi_43713904
Roeji,
Ik ben blij voor je dat ondanks de negatieve reacties op dit topic je toch de juiste keuzes hebt gemaakt en dat het vrijdag goed verlopen is.
De klap werd er voor je ouders niet minder om natuurlijk, maar jij kent je ouders het beste en wist het beste wat je hun wel en niet zou vertellen.

Sterkte met je vader in ieder geval en hopen dat hij vrij blijft van z'n klachten.
Op dinsdag 16 maart 2010 18:45 schreef henrydg het volgende:
Wat is er mis met de Prius?
[ afbeelding ]
Ik vind 't een hele mooie auto.
  maandag 20 november 2006 @ 12:45:38 #112
149616 Frau.Pfeffertopf
heeft een eigen cheer smiley!
pi_43713938
quote:
Op vrijdag 10 november 2006 19:27 schreef Pure-Poison het volgende:
Zou het er gewoon uitgooien,een perfecte manier om zoiets te vertellen is er toch niet.
Dat denk ik ook. Want je kunt het wel uitstellen en met een mooie omhaal van woorden het nieuws proberen te brengen, maar het is en blijft gewoon rotnieuws
  maandag 20 november 2006 @ 12:48:30 #113
74548 Jo0Lz
Lick the box!
pi_43714009
Gelukkig maar dat het allemaal zo gelopen is TS.
Nu maar hopen dat alle partijen zo goed als mogelijk is hun dagelijkse leven weer op kunnen pakken.
Yes we can! | I didn't fail, it's just postponed success.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')