Bij binnenkomst gelijk vertellen en niet omheen draaien.quote:Op vrijdag 10 november 2006 19:22 schreef Roeji het volgende:
Mijn ouders zijn op dit moment op vakantie, ze komen over 1 week terug. Nu weet ik sinds afgelopen dinsdag dat een van hun beste vrienden zeer plotseling is overleden. Ik ben dus gisteren alleen naar de begrafenis geweest.
Probleem is dus dat mijn ouders nog van niks weten. Na overleg met de vrouw van de overleden vriend en nog een aantal andere mensen heb ik besloten om mijn ouders niet te gaan bellen, maar te wachten met het te vertellen tot ze terug zijn.
Alleen hoe vertel je zoiets? Ik zie het niet echt zitten om ze bij thuiskomst te moeten vragen hoe het is geweest om er vervolgens achteraan te zeggen: 'oja, die en die is overleden en al een week geleden begraven'.
Heeft iemand een idee hoe dit zo voorzichtig mogelijk te brengen? En graag serieus, aangezien ik hier op dit moment kapot aan ga. Ik moet dit nog een week verzwijgen voor mn ouders en aangezien ze om de haverklap (en onverwacht) bellen, zie ik hier niet graag van die zogenaamd 'leuke' opmerkingen verschijnen. Het is al klote genoeg.
thanx voor diegene die me hier een beetje mee kan helpen.
Misschien vind ze dat juist wel fijn, een beetje steun erbij....quote:Op dinsdag 14 november 2006 16:23 schreef Roeji het volgende:
[..]
Ze weet dat ze misschien vrijdag nog langskomen, daar hadden we het in het eerste gesprek al over gehad. Zij gaf dat zelf al aan dat ze welkom zijn. Ik wil het alleen nog even bevestigen of het aanbod nog steeds staat. Of dat ze misschien die avond niet kan ofzo. Je weet nooit of dan haar kinderen misschien dan daar zijn.
Ik heb me idd voor niets druk gemaakt, maar dan nog. Ik heb 2 weken mn mond moeten houden over iets wat je voor niemand wilt verzwijgen.quote:Op vrijdag 17 november 2006 21:19 schreef vencodark het volgende:
Heel fijn dat het goed gegaan is. Achteraf heb je je waarschijnlijk voor niets "druk" gemaakt.
Maar je pa was op de ehbo toen die vriend overleed? Hoe dat zo?
Veel sterkte iig aan jullie. Het komt wel goed, dat zie je.![]()
Goed gedaan, gelukkig begrepen ze je dilemma, nu hebben zij rustig kunnen genieten en zijn helemaal opgeladen voor de komende moeilijke tijd, zij kunnen nu optimaal de weduwe opvangen.quote:Op vrijdag 17 november 2006 21:17 schreef Roeji het volgende:
Nou het ligt nu allemaal achter me (althans de stress om hoe ik het moest vertellen).
Ik heb de juiste beslissing gemaakt door het niet te vertellen, dat vonden mn ouders dus ook en was dus geen enkel probleem. Natuurlijk is het een enorme klap geweest voor ze, maar ze gingen met de weduwe bellen toen ik de deur uit liep bij hun, ik hoop dat ze dat een beetje 'goed' doet (voor zover je over goeddoen kunt praten in deze situatie). Mijn pa vond het moeilijk te bevatten, aangezien hij dus zelf op de ehbo heeft gezeten dezelfde dag dat zn vriend overleden is. En dat het (doodgaan) nu ineens zo kortbij was omdat de overledene een jaar jonger dan mijn ouders is.
Maar goed het ergste hebben we gehad, we kunnen nu het hele gebeuren gaan verwerken en proberen achter ons te laten. Het zal voor mn ouders nog wel een flinke tijd gaan duren aangezien ze mekaar zo'n 40 jaar kenden. Dat is toch niet niks.
Ik wil iedereen bedanken voor alle steun, heeft me toch flink geholpen om het op een zo goed mogelijke manier te vertellen. Dankjewel allemaal.![]()
Dankjewel. Klopt idd dat spreekwoordquote:Op maandag 20 november 2006 09:36 schreef neyk het volgende:
Fijn dat het meegevallen is, want is toch iets wat erg moeilijk is om te vertellen.
Al was het moeillijk om het voor je te houden, soms klopt de uitdrukking erg goed, spreken is zilver, zwijgen is goud.
Sterkte met het verwerken verder
Met mijn vader gaat het op dit moment prima. Gelukkig geen klachten meer.quote:Op maandag 20 november 2006 11:15 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Goed gedaan, gelukkig begrepen ze je dilemma, nu hebben zij rustig kunnen genieten en zijn helemaal opgeladen voor de komende moeilijke tijd, zij kunnen nu optimaal de weduwe opvangen.
Hopelijk valt het mee met de klachten van je vader.
Veel sterkte voor jullie.![]()
Dat denk ik ook. Want je kunt het wel uitstellen en met een mooie omhaal van woorden het nieuws proberen te brengen, maar het is en blijft gewoon rotnieuwsquote:Op vrijdag 10 november 2006 19:27 schreef Pure-Poison het volgende:
Zou het er gewoon uitgooien,een perfecte manier om zoiets te vertellen is er toch niet.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |