Je koopt het recht om gebruik te mogen raken van de trein. Het is dan ook een vervoersbewijs. Je koopt niet het kaartje, en je koopt ook niet de stempel van de conducteur, je koopt de reis.quote:Op woensdag 15 november 2006 19:24 schreef Oversight het volgende:
[..]
[..]
![]()
[..]
Nee, liegen hoef ik gelukkig niet.
Ik vertel die vriendelijke treinmevrouw dat ik van het vervoersbiljet geen gebruik heb kunnen maken.
Dat klopt ook, want "gebruik maken" van het vervoersbiljet kan namelijk maar op 1 manier, het ter controle overhandigen aan een conducteur (die er nadrukkelijk naar vraagt), om er vervolgens een stempel op te zetten, dit weer ten teken dat het vervoersbewijs (het woord zegt het al) "gebruikt" is.
En door het aan de treinmevrouw terug te geven bij de balie, kan ik wettig en overtuigend bewijzen dat het vervoersbiljet ongebruikt is, en krijg ik gewoon mijn geld terug, meestal gewoon cash, soms met een formulier op mijn rekening gestort.....
[..]
Dat staat me daar helemaal niet in de weg....
quote:Op woensdag 15 november 2006 20:33 schreef Piovan het volgende:
[..]
Omg.
Dus daarom lopen zoveel mensen steeds hier op het station om naar een andere coupe/treinstuk weet veel hoe het heet.
Geld het ook met maandkaarten?
Ben benieuwd.quote:Op woensdag 15 november 2006 20:41 schreef Oversight het volgende:
[..]
Daar hebben we een andere "mogelijkheid" voor.
hou LEF in de gaten, en wacht ff tot ik van kleur verander.(...binnenkort)
quote:Op woensdag 15 november 2006 20:37 schreef ArendBarend het volgende:
[..]
Je koopt het recht om gebruik te mogen raken van de trein.
quote:Het is dan ook een vervoersbewijs.
quote:Je koopt niet het kaartje, en je koopt ook niet de stempel van de conducteur, je koopt de reis.
quote:Op woensdag 15 november 2006 20:42 schreef Piovan het volgende:
[..]
Ben benieuwd.
Nog ongeveer 5 maandkaartjes heb ik nodig, en het is niet goedkoop dusssss
Ander subject /quote:Op woensdag 15 november 2006 20:46 schreef Oversight het volgende:
[..]
Mail Yvonne: "Oversight moet snel rood!"
quote:Op woensdag 15 november 2006 20:48 schreef Piovan het volgende:
[..]
Ander subject /
Zijn die kaarten ook te vervalsen mien jong?
Geld natuurlijk niks.quote:Op woensdag 15 november 2006 20:49 schreef Oversight het volgende:
[..]
Alles is altijd te vervalsen, hoeveel tijd en geld wil je kwijt?
Het feit dat jij denkt dat dit recht te praten valt betekent dat je ouders wel ergens een steekje hebben laten vallen in je opvoedingquote:Op woensdag 15 november 2006 20:46 schreef Oversight het volgende:
[..]
Bijna, je sluit een overeenkomst met de nederlandse spoorwegen, en deel van die overeenkomst is dat je een vervoersbewijs aanschaft.
[..]
hihi, dat klopt....
[..]
Hoho,...we waren nog niet klaar ArendBarend, deel van de overeenkomst is OOK dat je recht hebt op je geld terug, onder bepaalde omstandigheden.....
en die omstandigheden zijn helder beschreven en zoals je hebt kunnen lezen hoef ik nergens te liegen of te frauderen om mijn geld terug te krijgen na het reizen......
Nu mag jij best een andere mening heben, maar dit is de wet..
Die maandkaarten he, dat zijn gewone kaartjes alleen met zijkantjes eraan die je aan de onderkant kan buigen.quote:Op woensdag 15 november 2006 20:58 schreef Oversight het volgende:
[..]
Post je bedoeling, en ik post advies!
quote:Op woensdag 15 november 2006 21:04 schreef Piovan het volgende:
[..]
Die maandkaarten he, dat zijn gewone kaartjes alleen met zijkantjes eraan die je aan de onderkant kan buigen.
Nu heb ik een goede printer scanner troep thuis.
Dan haal ik die maand eraf op een manier, of ik grijp me een blanco kaartje bij het postkantoor.
Die scan ik in, en maak hem helemaal na.
Het zit toch in een plastic mapje, dus kwaliteit zien ze niet echt.
ADVIES ADVIES ADVIES
Ja, dat stukje las ik ook in het archief (als je het niet erg vindt ga ik niet alle 23+ topic lezenquote:Op woensdag 15 november 2006 19:24 schreef Oversight het volgende:
Dat klopt ook, want "gebruik maken" van het vervoersbiljet kan namelijk maar op 1 manier, het ter controle overhandigen aan een conducteur (die er nadrukkelijk naar vraagt), om er vervolgens een stempel op te zetten, dit weer ten teken dat het vervoersbewijs (het woord zegt het al) "gebruikt" is.
(Puntje 8.1definities waarin je kaartje in beslag wordt genomen en je de trein uit wordt gezet. Een soortgelijke quote komt ook nog op andere plaatsen voor.)quote:8.1b de Reiziger zich bedient van een niet geldig Vervoerbewijs dan wel een Vervoerbewijs misbruikt of de controle van zijn Vervoerbewijs belemmert of verhindert;
he ! ik ken die avatarquote:Op donderdag 16 november 2006 00:08 schreef jmac het volgende:
tvp
quote:Op donderdag 16 november 2006 00:24 schreef LintuxCx het volgende:
[..]
Ja, dat stukje las ik ook in het archief (als je het niet erg vindt ga ik niet alle 23+ topic lezen). Dat is dan niet echt tactisch opgesteld. Maar waar staat dit precies? Ik kan het woord "gebruik" veel vinden in de voorwaarden, maar deze definitie staat er niet. Of is dit een definitie die een van die juristen er toen van gemaakt heeft?
quote:Overigens zou je kunnen stellen dat jouw ontwijken van de conducteur valt onder het verhinderen of belemmeren van kaartcontrole.
[..]
(Puntje 8.1definities waarin je kaartje in beslag wordt genomen en je de trein uit wordt gezet. Een soortgelijke quote komt ook nog op andere plaatsen voor.)
Volgens mij is het meer het omgekeerde: Niemand kan bewijzen dat 'ie wel gebruikt is. Als dat juridisch hetzelfde is, dan heeft de NS inderdaad een probleem. Ik heb geen rechten gestudeerd, dus ik zou dat niet weten. Maar dat is uit die WGR discussie gekomen?quote:Op donderdag 16 november 2006 00:59 schreef Oversight het volgende:ik kan "bewijzen" dat mijn vervoersbewijs ongebruikt is, er heeft immers geen conducteur een stempel op geplaatst die bewijst dat het vervoersbiljet wel gebruikt is.
Vast en zeker, maar als je dat vertelt na een reis van Rotterdam tot Groningen word je opgesloten wegens ontoerekeningsvatbaarheid (mmm, mooi scrabble woord) omdat je wel heel zot moet zijn, wil je dat op ieder station weer gaan doen.quote:"Maar meneer de rechter, ik wilde uitstappen, en eenmaal lopend op het perron bedacht ik me en ben weer ingestapt om mijn reis toch verde te vervolgen....."
Waterdicht!
quote:Op donderdag 16 november 2006 08:57 schreef LintuxCx het volgende:
[..]
Volgens mij is het meer het omgekeerde: Niemand kan bewijzen dat 'ie wel gebruikt is. Als dat juridisch hetzelfde is, dan heeft de NS inderdaad een probleem. Ik heb geen rechten gestudeerd, dus ik zou dat niet weten. Maar dat is uit die WGR discussie gekomen?
quote:Vast en zeker, maar als je dat vertelt na een reis van Rotterdam tot Groningen word je opgesloten wegens ontoerekeningsvatbaarheid (mmm, mooi scrabble woord) omdat je wel heel zot moet zijn, wil je dat op ieder station weer gaan doen.
Bron?quote:Op donderdag 16 november 2006 10:09 schreef Oversight het volgende:
[..]
"Gebruik maken van het vervoersbiljet" doe ik uitsluitend door het te laten controleren en stempelen door een conducteur.
Dus nu ben ga je akkoord met de constatering dat het illegaal is wat je doet?quote:Op donderdag 16 november 2006 00:59 schreef Oversight het volgende:
[..]
Dat zou je kunnen stellen...
Maar hoe ga je het bewijzen ter terechtzitting?
"Maar meneer de rechter, ik wilde uitstappen, en eenmaal lopend op het perron bedacht ik me en ben weer ingestapt om mijn reis toch verde te vervolgen....."
Waterdicht!
quote:Op donderdag 16 november 2006 14:09 schreef ArendBarend het volgende:
Dus nu ben ga je akkoord met de constatering dat het illegaal is wat je doet?
Wat bedoel je dan met ":? Maar hoe ga je het bewijzen ter terechtzitting?" ???quote:Op donderdag 16 november 2006 14:14 schreef Oversight het volgende:
[..]
Nope.
Niet illegaal, niet frauduleus, geen oplichting, geen diefstal.
Gewoon gebruik maken van de rechten de je hebt, na het afsluiten van een vervoersovereenkomst.
![]()
quote:Op donderdag 16 november 2006 23:46 schreef ArendBarend het volgende:
[..]
Wat bedoel je dan met ":? Maar hoe ga je het bewijzen ter terechtzitting?" ???
Als er niets illegaals is gebeurt dan valt er ook niets te bewijzen.
quote:Op donderdag 16 november 2006 14:36 schreef koemleit het volgende:
Dus als ik het goed begrijp... Je koopt een kaartje. Het kaartje wordt niet gestempeld. Je gaat naar de bali (natuurlijk op het beginstation) en je zegt dat je niet geweest bent. En je krijgt je geld terug?
Dan zou je gevraagd hebben: wat wil je bewijzen, en niet hoe wil je het bewijzen.quote:
quote:Op vrijdag 17 november 2006 12:38 schreef ArendBarend het volgende:
[..]
Dan zou je gevraagd hebben: wat wil je bewijzen, en niet hoe wil je het bewijzen.
quote:Op vrijdag 17 november 2006 16:39 schreef Oversight het volgende:
[..]
of hoe laat het is, of welke schoenmaat je hebt...
quote:Op vrijdag 17 november 2006 21:11 schreef ArendBarend het volgende:
[..]Doe nou niet zo eigenwijs, en geef gewoon toe dat dit niet bedoeling van de reisovereenkomsten is... pfff, dan ben je van me af, hoor
Je gaf eerder wel toe dat je zou kunnen stellen dat jij zelf de voorwaarden breekt door de conducteur te ontlopen.quote:Op vrijdag 17 november 2006 23:23 schreef Oversight het volgende:
[..]
Nooit!
De bedoeling van de NS is om de treinen op tijd, en volgens afgesproken voorwaarden te laten rijden...
De bedoelingen van een reisovereenkomst zijn waterdicht beschreven in de vervoersregelementen.
Volgens dat regelement, heb ik gewoon recht op restitutie.
quote:Op zaterdag 18 november 2006 11:08 schreef ArendBarend het volgende:
[..]
Je gaf eerder wel toe dat je zou kunnen stellen dat jij zelf de voorwaarden breekt door de conducteur te ontlopen.
Het was op het moment dat de NS het in haar beheer had jouw geld helemaal niet.quote:Op zaterdag 18 november 2006 11:24 schreef Oversight het volgende:
[..]je kunt ook stellen dt ik recht heb op wettelijke rente bovenop de restitutie,..voor de tijd dat de NS mijn geld onder haar beheer had...
quote:Op zaterdag 18 november 2006 16:23 schreef Oksel het volgende:
En wat vraag je nou precies bij de balie, als jij daar op het 2 uur later op het eindstation staat, in Groningen, terwijl je 2 uur daarvoor vanuit Utrecht bent vertrokken?
quote:Op zondag 19 november 2006 22:34 schreef RemcoDelft het volgende:
Kan iemand hier die voorwaarden van NS bij posten?
quote:Op maandag 20 november 2006 01:03 schreef Orealo het volgende:
Alleen als er een stempel van het loket opzit dat hij niet gebruikt is.
http://www.google.com/search?q=ns+voorwaardenquote:Op zondag 19 november 2006 22:34 schreef RemcoDelft het volgende:
Kan iemand hier die voorwaarden van NS bij posten?
Tja het plaatje eerder in dit topic doet het niet meer.quote:Op maandag 20 november 2006 12:46 schreef Oversight het volgende:
[..]
![]()
EN,.... wat heeft de reiziger moeten doen voor dat stempel...?
Even langs de baliemevrouw, zie OP!
quote:Op dinsdag 21 november 2006 14:50 schreef ThaNetRunner het volgende:
En toch is het binnen een half uur. De tijden staan op elke kaart!
Had je die toevallig rond 10 over 6 savonds gehaald?quote:Op dinsdag 21 november 2006 15:38 schreef Oversight het volgende:
[..]
Behalve de kaart die je uit de automaat haalt, op datum geldig....
[afbeelding]![]()
quote:Op dinsdag 21 november 2006 16:02 schreef ThaNetRunner het volgende:
[..]
Had je die toevallig rond 10 over 6 savonds gehaald?
quote:Op dinsdag 21 november 2006 21:32 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Waarom zou je niet gewoon betalen als je van de dienstverlening van de NS gebruik maakt?
quote:Op vrijdag 24 november 2006 12:31 schreef Oksel het volgende:
Dus: Kaartje uit automaat halen, op datum. Staat geen tijd op. Reizen, met kaartje. Zorgen dat hij niet gestempeld wordt. Na het reizen naar loket toe, zeggen dat je hem niet hebt gebruikt, en je restitutie wilt. Stempel erop krijgen. Bij het loket (ander of dezelfde) het geld terugvragen.
Nee, je levert je ongestempelde kaartje weer in in ruil voor geld, dus per saldo heb je niet betaald voor je treinreis. Je bent gewoon een ordinaire profiteur.quote:Op vrijdag 24 november 2006 12:04 schreef Oversight het volgende:
[..]
dat doe ik toch, check het vervoersbewijs, dacht je dat ze die weggaven?
quote:Op vrijdag 24 november 2006 19:15 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Nee, je levert je ongestempelde kaartje weer in in ruil voor geld, dus per saldo heb je niet betaald voor je treinreis. Je bent gewoon een ordinaire profiteur.
Geef het maar op, Oversight is de nieuwe definitie van koppig en eigenwijs.quote:Op vrijdag 24 november 2006 19:15 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Nee, je levert je ongestempelde kaartje weer in in ruil voor geld, dus per saldo heb je niet betaald voor je treinreis. Je bent gewoon een ordinaire profiteur.
quote:Op vrijdag 24 november 2006 22:24 schreef LintuxCx het volgende:
[..]
Geef het maar op, Oversight is de nieuwe definitie van koppig en eigenwijs.
Je hebt je vervoerbewijs gebruikt (namelijk om je te laten vervoeren). Je kunt dus geen beroep doen op die restitutieregeling want die gaat over ongebruikte kaartjes. Als je dat wel doet is het fraude (en diefstal bovendien). Opzet en kwader trouw blijken overduidelijk uit de teksten die je hier geschreven hebt. Je bent een dief, een fraudeur en een ordinaire uitvreter.quote:Op vrijdag 24 november 2006 19:24 schreef Oversight het volgende:
[..]
Dus ik heb gewoon betaald.
En mijn geld later teruggevraagd, (...en gekregen), omdat dat de afspraak was toen ik betaalde....
Ik ben het *schok!* eens met Oversight.quote:Op zaterdag 25 november 2006 09:56 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Je hebt je vervoerbewijs gebruikt (namelijk om je te laten vervoeren). Je kunt dus geen beroep doen op die restitutieregeling want die gaat over ongebruikte kaartjes. Als je dat wel doet is het fraude (en diefstal bovendien). Opzet en kwader trouw blijken overduidelijk uit de teksten die je hier geschreven hebt. Je bent een dief, een fraudeur en een ordinaire uitvreter.
Telt voor het bereiken van de eindbestemming de trein uit getrapt worden ook als "prima vervoerd"?quote:Op zaterdag 25 november 2006 10:47 schreef Danny het volgende:
Je gebruikt de trein om je te laten vervoeren. Niet dat kaartje. Zonder kaartje word je ook prima vervoerd namelijk
Omdat als de conducteur niet langskomt, iedereen begint te mekkerenquote:Op zaterdag 25 november 2006 15:51 schreef ArendBarend het volgende:
Enig idee waarom zo'n kaartje een vervoersbiljet wordt genoemd in plaats van een conducteurstempelkaartje?
vervoersbewijs zelfs.quote:Op zaterdag 25 november 2006 15:51 schreef ArendBarend het volgende:
Enig idee waarom zo'n kaartje een vervoersbiljet wordt genoemd in plaats van een conducteurstempelkaartje?
Je gebruikt de trein tegen betaling om je te laten vervoeren. En daarvoor heb je een kaartje (of een abonnement of wat dan ook) nodig. Zonder kaartje zou je niet prima vervoerd mogen worden.quote:Op zaterdag 25 november 2006 10:47 schreef Danny het volgende:
Je gebruikt de trein om je te laten vervoeren. Niet dat kaartje. Zonder kaartje word je ook prima vervoerd namelijk
Bij MP3's is het simpel: Volgens de Nederlandse wet is het toegestaan om werken (boeken, maar ook muziek) voor eigen gebruik te kopiëren (downloaden). Voor de downloader helemaal legaal.quote:Op zaterdag 25 november 2006 16:27 schreef Danny het volgende:
och, het is puur gebruik maken van de mazen in de regels. ongeveer hetzelfde als het downloaden van films en muziek. De mensen die hier het hardst moord en brand schreeuwen zijn ook niet te beroerd om een mp3 te downen, en als ze beweren nooit mp3's te hebben gedownload liegen ze dat ze barsten
en dat kaartje wordt ook netjes gekocht.quote:Op zaterdag 25 november 2006 17:28 schreef ChrisJX het volgende:
Je gebruikt de trein tegen betaling om je te laten vervoeren. En daarvoor heb je een kaartje (of een abonnement of wat dan ook) nodig. Zonder kaartje zou je niet prima vervoerd mogen worden.
dat de NS zich aan zijn eigen voorwaarden moet houdenquote:Bij MP3's is het simpel: Volgens de Nederlandse wet is het toegestaan om werken (boeken, maar ook muziek) voor eigen gebruik te kopiëren (downloaden). Voor de downloader helemaal legaal.
Welke maas in welke wet is vwb de treinkaartjes te vinden?
Je gebruikt dat kaartje om een vervoersovereenkomst met de NS aan te gaan.quote:Op zaterdag 25 november 2006 10:47 schreef Danny het volgende:
[..]
Ik ben het *schok!* eens met Oversight.
Je gebruikt de trein om je te laten vervoeren. Niet dat kaartje. Zonder kaartje word je ook prima vervoerd namelijk
Dat een ongestempeld kaartje kennelijk voor ongebruikt aangezien moet worden en zonder meer teruggegeven kan worden.quote:Op zaterdag 25 november 2006 17:28 schreef ChrisJX het volgende:
Bij MP3's is het simpel: Volgens de Nederlandse wet is het toegestaan om werken (boeken, maar ook muziek) voor eigen gebruik te kopiëren (downloaden). Voor de downloader helemaal legaal.
Welke maas in welke wet is vwb de treinkaartjes te vinden?
Wat dat betreft zit er trouwens wel een fout van de NS: Er zou gewoon altijd een conducteur langs moeten komen.quote:Op zaterdag 25 november 2006 18:35 schreef LintuxCx het volgende:
Dat een ongestempeld kaartje kennelijk voor ongebruikt aangezien moet worden en zonder meer teruggegeven kan worden.
Precies. Dat gebeurt echter niet en dat zal met reden zijn. Ze betalen liever af en toe een handjevol mensen een kaartje terug dan extra conducteurs te moeten betalen. Persoonlijk zou ik het lef niet hebben om met dat kaartjesverhaal bij de balie te komen, maar ik kan mensen die er wel gebruik van maken geen ongelijk geven. Het is niet zo dat de NS een enorme service levert ofzo.quote:Op zaterdag 25 november 2006 18:41 schreef ChrisJX het volgende:
Wat dat betreft zit er trouwens wel een fout van de NS: Er zou gewoon altijd een conducteur langs moeten komen.
Als we het over service gaan hebben mogen de kaartjes sowieso een stuk goedkoperquote:Op zaterdag 25 november 2006 18:49 schreef Danny het volgende:
Het is niet zo dat de NS een enorme service levert ofzo.
- op tijd rijdenquote:Op zaterdag 25 november 2006 19:33 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
Als we het over service gaan hebben mogen de kaartjes sowieso een stuk goedkoper
quote:Op zaterdag 25 november 2006 20:40 schreef yvonne het volgende:
Oy, dus alle keren dat ik niet gecontroleerd ben en m'n kaartje heb weggemikt ben ik een dief van m'n eigen portemonee geweest?
Dan wil ik graag toevoegen:quote:Op zaterdag 25 november 2006 19:47 schreef Danny het volgende:
[..]
- op tijd rijden
- zonder botsingen
- gewoon weer lekker koffie, thee en gevulde koeken in de trein
- grotere rookzones op de perrons (het is buiten for fuck's sake, en nee ik rook al bijna een jaar niet meer)
zou an sich een leuk begin zijn
Gewoon eerlijkquote:Op zaterdag 25 november 2006 20:40 schreef yvonne het volgende:
Oy, dus alle keren dat ik niet gecontroleerd ben en m'n kaartje heb weggemikt ben ik een dief van m'n eigen portemonee geweest?
face it, ze is genaaid en ik durf te wedden dat ze er nog weinig lol aan heeft beleefd ookquote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |