Dan zou je gevraagd hebben: wat wil je bewijzen, en niet hoe wil je het bewijzen.quote:
of hoe laat het is, of welke schoenmaat je hebt...quote:Op vrijdag 17 november 2006 12:38 schreef ArendBarend het volgende:
[..]
Dan zou je gevraagd hebben: wat wil je bewijzen, en niet hoe wil je het bewijzen.
Doe nou niet zo eigenwijs, en geef gewoon toe dat dit niet bedoeling van de reisovereenkomsten is... pfff, dan ben je van me af, hoorquote:Op vrijdag 17 november 2006 16:39 schreef Oversight het volgende:
[..]
of hoe laat het is, of welke schoenmaat je hebt...
Nooit!quote:Op vrijdag 17 november 2006 21:11 schreef ArendBarend het volgende:
[..]
Doe nou niet zo eigenwijs, en geef gewoon toe dat dit niet bedoeling van de reisovereenkomsten is... pfff, dan ben je van me af, hoor
Je gaf eerder wel toe dat je zou kunnen stellen dat jij zelf de voorwaarden breekt door de conducteur te ontlopen.quote:Op vrijdag 17 november 2006 23:23 schreef Oversight het volgende:
[..]
Nooit!
De bedoeling van de NS is om de treinen op tijd, en volgens afgesproken voorwaarden te laten rijden...
De bedoelingen van een reisovereenkomst zijn waterdicht beschreven in de vervoersregelementen.
Volgens dat regelement, heb ik gewoon recht op restitutie.
je kunt ook stellen dt ik recht heb op wettelijke rente bovenop de restitutie,..voor de tijd dat de NS mijn geld onder haar beheer had...quote:Op zaterdag 18 november 2006 11:08 schreef ArendBarend het volgende:
[..]
Je gaf eerder wel toe dat je zou kunnen stellen dat jij zelf de voorwaarden breekt door de conducteur te ontlopen.
Het was op het moment dat de NS het in haar beheer had jouw geld helemaal niet.quote:Op zaterdag 18 november 2006 11:24 schreef Oversight het volgende:
[..]
je kunt ook stellen dt ik recht heb op wettelijke rente bovenop de restitutie,..voor de tijd dat de NS mijn geld onder haar beheer had...
Of ze dat ooit nog een tweede keer gaat lukken,... Utrecht <-> Groningen is normaal gesproken zeker 3 uur reizen....quote:Op zaterdag 18 november 2006 16:23 schreef Oksel het volgende:
En wat vraag je nou precies bij de balie, als jij daar op het 2 uur later op het eindstation staat, in Groningen, terwijl je 2 uur daarvoor vanuit Utrecht bent vertrokken?
quote:Op zondag 19 november 2006 22:34 schreef RemcoDelft het volgende:
Kan iemand hier die voorwaarden van NS bij posten?
quote:Op maandag 20 november 2006 01:03 schreef Orealo het volgende:
Alleen als er een stempel van het loket opzit dat hij niet gebruikt is.
http://www.google.com/search?q=ns+voorwaardenquote:Op zondag 19 november 2006 22:34 schreef RemcoDelft het volgende:
Kan iemand hier die voorwaarden van NS bij posten?
Tja het plaatje eerder in dit topic doet het niet meer.quote:Op maandag 20 november 2006 12:46 schreef Oversight het volgende:
[..]
EN,.... wat heeft de reiziger moeten doen voor dat stempel...?
Even langs de baliemevrouw, zie OP!
Behalve de kaart die je uit de automaat haalt, op datum geldig....quote:Op dinsdag 21 november 2006 14:50 schreef ThaNetRunner het volgende:
En toch is het binnen een half uur. De tijden staan op elke kaart!
Had je die toevallig rond 10 over 6 savonds gehaald?quote:Op dinsdag 21 november 2006 15:38 schreef Oversight het volgende:
[..]
Behalve de kaart die je uit de automaat haalt, op datum geldig....
[afbeelding]
Nee, ongeveer 09:45 uur....ochtend...quote:Op dinsdag 21 november 2006 16:02 schreef ThaNetRunner het volgende:
[..]
Had je die toevallig rond 10 over 6 savonds gehaald?
dat doe ik toch, check het vervoersbewijs, dacht je dat ze die weggaven?quote:Op dinsdag 21 november 2006 21:32 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Waarom zou je niet gewoon betalen als je van de dienstverlening van de NS gebruik maakt?
op een klein detail na, perfect!quote:Op vrijdag 24 november 2006 12:31 schreef Oksel het volgende:
Dus: Kaartje uit automaat halen, op datum. Staat geen tijd op. Reizen, met kaartje. Zorgen dat hij niet gestempeld wordt. Na het reizen naar loket toe, zeggen dat je hem niet hebt gebruikt, en je restitutie wilt. Stempel erop krijgen. Bij het loket (ander of dezelfde) het geld terugvragen.
Nee, je levert je ongestempelde kaartje weer in in ruil voor geld, dus per saldo heb je niet betaald voor je treinreis. Je bent gewoon een ordinaire profiteur.quote:Op vrijdag 24 november 2006 12:04 schreef Oversight het volgende:
[..]
dat doe ik toch, check het vervoersbewijs, dacht je dat ze die weggaven?
Dus ik heb gewoon betaald.quote:Op vrijdag 24 november 2006 19:15 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Nee, je levert je ongestempelde kaartje weer in in ruil voor geld, dus per saldo heb je niet betaald voor je treinreis. Je bent gewoon een ordinaire profiteur.
Geef het maar op, Oversight is de nieuwe definitie van koppig en eigenwijs.quote:Op vrijdag 24 november 2006 19:15 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Nee, je levert je ongestempelde kaartje weer in in ruil voor geld, dus per saldo heb je niet betaald voor je treinreis. Je bent gewoon een ordinaire profiteur.
.....en gratis treinreizen....quote:Op vrijdag 24 november 2006 22:24 schreef LintuxCx het volgende:
[..]
Geef het maar op, Oversight is de nieuwe definitie van koppig en eigenwijs.
Je hebt je vervoerbewijs gebruikt (namelijk om je te laten vervoeren). Je kunt dus geen beroep doen op die restitutieregeling want die gaat over ongebruikte kaartjes. Als je dat wel doet is het fraude (en diefstal bovendien). Opzet en kwader trouw blijken overduidelijk uit de teksten die je hier geschreven hebt. Je bent een dief, een fraudeur en een ordinaire uitvreter.quote:Op vrijdag 24 november 2006 19:24 schreef Oversight het volgende:
[..]
Dus ik heb gewoon betaald.
En mijn geld later teruggevraagd, (...en gekregen), omdat dat de afspraak was toen ik betaalde....
Ik ben het *schok!* eens met Oversight.quote:Op zaterdag 25 november 2006 09:56 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Je hebt je vervoerbewijs gebruikt (namelijk om je te laten vervoeren). Je kunt dus geen beroep doen op die restitutieregeling want die gaat over ongebruikte kaartjes. Als je dat wel doet is het fraude (en diefstal bovendien). Opzet en kwader trouw blijken overduidelijk uit de teksten die je hier geschreven hebt. Je bent een dief, een fraudeur en een ordinaire uitvreter.
Telt voor het bereiken van de eindbestemming de trein uit getrapt worden ook als "prima vervoerd"?quote:Op zaterdag 25 november 2006 10:47 schreef Danny het volgende:
Je gebruikt de trein om je te laten vervoeren. Niet dat kaartje. Zonder kaartje word je ook prima vervoerd namelijk
Omdat als de conducteur niet langskomt, iedereen begint te mekkerenquote:Op zaterdag 25 november 2006 15:51 schreef ArendBarend het volgende:
Enig idee waarom zo'n kaartje een vervoersbiljet wordt genoemd in plaats van een conducteurstempelkaartje?
vervoersbewijs zelfs.quote:Op zaterdag 25 november 2006 15:51 schreef ArendBarend het volgende:
Enig idee waarom zo'n kaartje een vervoersbiljet wordt genoemd in plaats van een conducteurstempelkaartje?
Je gebruikt de trein tegen betaling om je te laten vervoeren. En daarvoor heb je een kaartje (of een abonnement of wat dan ook) nodig. Zonder kaartje zou je niet prima vervoerd mogen worden.quote:Op zaterdag 25 november 2006 10:47 schreef Danny het volgende:
Je gebruikt de trein om je te laten vervoeren. Niet dat kaartje. Zonder kaartje word je ook prima vervoerd namelijk
Bij MP3's is het simpel: Volgens de Nederlandse wet is het toegestaan om werken (boeken, maar ook muziek) voor eigen gebruik te kopiëren (downloaden). Voor de downloader helemaal legaal.quote:Op zaterdag 25 november 2006 16:27 schreef Danny het volgende:
och, het is puur gebruik maken van de mazen in de regels. ongeveer hetzelfde als het downloaden van films en muziek. De mensen die hier het hardst moord en brand schreeuwen zijn ook niet te beroerd om een mp3 te downen, en als ze beweren nooit mp3's te hebben gedownload liegen ze dat ze barsten
en dat kaartje wordt ook netjes gekocht.quote:Op zaterdag 25 november 2006 17:28 schreef ChrisJX het volgende:
Je gebruikt de trein tegen betaling om je te laten vervoeren. En daarvoor heb je een kaartje (of een abonnement of wat dan ook) nodig. Zonder kaartje zou je niet prima vervoerd mogen worden.
dat de NS zich aan zijn eigen voorwaarden moet houdenquote:Bij MP3's is het simpel: Volgens de Nederlandse wet is het toegestaan om werken (boeken, maar ook muziek) voor eigen gebruik te kopiëren (downloaden). Voor de downloader helemaal legaal.
Welke maas in welke wet is vwb de treinkaartjes te vinden?
Je gebruikt dat kaartje om een vervoersovereenkomst met de NS aan te gaan.quote:Op zaterdag 25 november 2006 10:47 schreef Danny het volgende:
[..]
Ik ben het *schok!* eens met Oversight.
Je gebruikt de trein om je te laten vervoeren. Niet dat kaartje. Zonder kaartje word je ook prima vervoerd namelijk
Dat een ongestempeld kaartje kennelijk voor ongebruikt aangezien moet worden en zonder meer teruggegeven kan worden.quote:Op zaterdag 25 november 2006 17:28 schreef ChrisJX het volgende:
Bij MP3's is het simpel: Volgens de Nederlandse wet is het toegestaan om werken (boeken, maar ook muziek) voor eigen gebruik te kopiëren (downloaden). Voor de downloader helemaal legaal.
Welke maas in welke wet is vwb de treinkaartjes te vinden?
Wat dat betreft zit er trouwens wel een fout van de NS: Er zou gewoon altijd een conducteur langs moeten komen.quote:Op zaterdag 25 november 2006 18:35 schreef LintuxCx het volgende:
Dat een ongestempeld kaartje kennelijk voor ongebruikt aangezien moet worden en zonder meer teruggegeven kan worden.
Precies. Dat gebeurt echter niet en dat zal met reden zijn. Ze betalen liever af en toe een handjevol mensen een kaartje terug dan extra conducteurs te moeten betalen. Persoonlijk zou ik het lef niet hebben om met dat kaartjesverhaal bij de balie te komen, maar ik kan mensen die er wel gebruik van maken geen ongelijk geven. Het is niet zo dat de NS een enorme service levert ofzo.quote:Op zaterdag 25 november 2006 18:41 schreef ChrisJX het volgende:
Wat dat betreft zit er trouwens wel een fout van de NS: Er zou gewoon altijd een conducteur langs moeten komen.
Als we het over service gaan hebben mogen de kaartjes sowieso een stuk goedkoperquote:Op zaterdag 25 november 2006 18:49 schreef Danny het volgende:
Het is niet zo dat de NS een enorme service levert ofzo.
- op tijd rijdenquote:Op zaterdag 25 november 2006 19:33 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
Als we het over service gaan hebben mogen de kaartjes sowieso een stuk goedkoper
quote:Op zaterdag 25 november 2006 20:40 schreef yvonne het volgende:
Oy, dus alle keren dat ik niet gecontroleerd ben en m'n kaartje heb weggemikt ben ik een dief van m'n eigen portemonee geweest?
Dan wil ik graag toevoegen:quote:Op zaterdag 25 november 2006 19:47 schreef Danny het volgende:
[..]
- op tijd rijden
- zonder botsingen
- gewoon weer lekker koffie, thee en gevulde koeken in de trein
- grotere rookzones op de perrons (het is buiten for fuck's sake, en nee ik rook al bijna een jaar niet meer)
zou an sich een leuk begin zijn
Gewoon eerlijkquote:Op zaterdag 25 november 2006 20:40 schreef yvonne het volgende:
Oy, dus alle keren dat ik niet gecontroleerd ben en m'n kaartje heb weggemikt ben ik een dief van m'n eigen portemonee geweest?
face it, ze is genaaid en ik durf te wedden dat ze er nog weinig lol aan heeft beleefd ookquote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |