Dan zou je gevraagd hebben: wat wil je bewijzen, en niet hoe wil je het bewijzen.quote:
quote:Op vrijdag 17 november 2006 12:38 schreef ArendBarend het volgende:
[..]
Dan zou je gevraagd hebben: wat wil je bewijzen, en niet hoe wil je het bewijzen.
quote:Op vrijdag 17 november 2006 16:39 schreef Oversight het volgende:
[..]
of hoe laat het is, of welke schoenmaat je hebt...
quote:Op vrijdag 17 november 2006 21:11 schreef ArendBarend het volgende:
[..]Doe nou niet zo eigenwijs, en geef gewoon toe dat dit niet bedoeling van de reisovereenkomsten is... pfff, dan ben je van me af, hoor
Je gaf eerder wel toe dat je zou kunnen stellen dat jij zelf de voorwaarden breekt door de conducteur te ontlopen.quote:Op vrijdag 17 november 2006 23:23 schreef Oversight het volgende:
[..]
Nooit!
De bedoeling van de NS is om de treinen op tijd, en volgens afgesproken voorwaarden te laten rijden...
De bedoelingen van een reisovereenkomst zijn waterdicht beschreven in de vervoersregelementen.
Volgens dat regelement, heb ik gewoon recht op restitutie.
quote:Op zaterdag 18 november 2006 11:08 schreef ArendBarend het volgende:
[..]
Je gaf eerder wel toe dat je zou kunnen stellen dat jij zelf de voorwaarden breekt door de conducteur te ontlopen.
Het was op het moment dat de NS het in haar beheer had jouw geld helemaal niet.quote:Op zaterdag 18 november 2006 11:24 schreef Oversight het volgende:
[..]je kunt ook stellen dt ik recht heb op wettelijke rente bovenop de restitutie,..voor de tijd dat de NS mijn geld onder haar beheer had...
quote:Op zaterdag 18 november 2006 16:23 schreef Oksel het volgende:
En wat vraag je nou precies bij de balie, als jij daar op het 2 uur later op het eindstation staat, in Groningen, terwijl je 2 uur daarvoor vanuit Utrecht bent vertrokken?
quote:Op zondag 19 november 2006 22:34 schreef RemcoDelft het volgende:
Kan iemand hier die voorwaarden van NS bij posten?
quote:Op maandag 20 november 2006 01:03 schreef Orealo het volgende:
Alleen als er een stempel van het loket opzit dat hij niet gebruikt is.
http://www.google.com/search?q=ns+voorwaardenquote:Op zondag 19 november 2006 22:34 schreef RemcoDelft het volgende:
Kan iemand hier die voorwaarden van NS bij posten?
Tja het plaatje eerder in dit topic doet het niet meer.quote:Op maandag 20 november 2006 12:46 schreef Oversight het volgende:
[..]
![]()
EN,.... wat heeft de reiziger moeten doen voor dat stempel...?
Even langs de baliemevrouw, zie OP!
quote:Op dinsdag 21 november 2006 14:50 schreef ThaNetRunner het volgende:
En toch is het binnen een half uur. De tijden staan op elke kaart!
Had je die toevallig rond 10 over 6 savonds gehaald?quote:Op dinsdag 21 november 2006 15:38 schreef Oversight het volgende:
[..]
Behalve de kaart die je uit de automaat haalt, op datum geldig....
[afbeelding]![]()
quote:Op dinsdag 21 november 2006 16:02 schreef ThaNetRunner het volgende:
[..]
Had je die toevallig rond 10 over 6 savonds gehaald?
quote:Op dinsdag 21 november 2006 21:32 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Waarom zou je niet gewoon betalen als je van de dienstverlening van de NS gebruik maakt?
quote:Op vrijdag 24 november 2006 12:31 schreef Oksel het volgende:
Dus: Kaartje uit automaat halen, op datum. Staat geen tijd op. Reizen, met kaartje. Zorgen dat hij niet gestempeld wordt. Na het reizen naar loket toe, zeggen dat je hem niet hebt gebruikt, en je restitutie wilt. Stempel erop krijgen. Bij het loket (ander of dezelfde) het geld terugvragen.
Nee, je levert je ongestempelde kaartje weer in in ruil voor geld, dus per saldo heb je niet betaald voor je treinreis. Je bent gewoon een ordinaire profiteur.quote:Op vrijdag 24 november 2006 12:04 schreef Oversight het volgende:
[..]
dat doe ik toch, check het vervoersbewijs, dacht je dat ze die weggaven?
quote:Op vrijdag 24 november 2006 19:15 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Nee, je levert je ongestempelde kaartje weer in in ruil voor geld, dus per saldo heb je niet betaald voor je treinreis. Je bent gewoon een ordinaire profiteur.
Geef het maar op, Oversight is de nieuwe definitie van koppig en eigenwijs.quote:Op vrijdag 24 november 2006 19:15 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Nee, je levert je ongestempelde kaartje weer in in ruil voor geld, dus per saldo heb je niet betaald voor je treinreis. Je bent gewoon een ordinaire profiteur.
quote:Op vrijdag 24 november 2006 22:24 schreef LintuxCx het volgende:
[..]
Geef het maar op, Oversight is de nieuwe definitie van koppig en eigenwijs.
Je hebt je vervoerbewijs gebruikt (namelijk om je te laten vervoeren). Je kunt dus geen beroep doen op die restitutieregeling want die gaat over ongebruikte kaartjes. Als je dat wel doet is het fraude (en diefstal bovendien). Opzet en kwader trouw blijken overduidelijk uit de teksten die je hier geschreven hebt. Je bent een dief, een fraudeur en een ordinaire uitvreter.quote:Op vrijdag 24 november 2006 19:24 schreef Oversight het volgende:
[..]
Dus ik heb gewoon betaald.
En mijn geld later teruggevraagd, (...en gekregen), omdat dat de afspraak was toen ik betaalde....
Ik ben het *schok!* eens met Oversight.quote:Op zaterdag 25 november 2006 09:56 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Je hebt je vervoerbewijs gebruikt (namelijk om je te laten vervoeren). Je kunt dus geen beroep doen op die restitutieregeling want die gaat over ongebruikte kaartjes. Als je dat wel doet is het fraude (en diefstal bovendien). Opzet en kwader trouw blijken overduidelijk uit de teksten die je hier geschreven hebt. Je bent een dief, een fraudeur en een ordinaire uitvreter.
Telt voor het bereiken van de eindbestemming de trein uit getrapt worden ook als "prima vervoerd"?quote:Op zaterdag 25 november 2006 10:47 schreef Danny het volgende:
Je gebruikt de trein om je te laten vervoeren. Niet dat kaartje. Zonder kaartje word je ook prima vervoerd namelijk
Omdat als de conducteur niet langskomt, iedereen begint te mekkerenquote:Op zaterdag 25 november 2006 15:51 schreef ArendBarend het volgende:
Enig idee waarom zo'n kaartje een vervoersbiljet wordt genoemd in plaats van een conducteurstempelkaartje?
vervoersbewijs zelfs.quote:Op zaterdag 25 november 2006 15:51 schreef ArendBarend het volgende:
Enig idee waarom zo'n kaartje een vervoersbiljet wordt genoemd in plaats van een conducteurstempelkaartje?
Je gebruikt de trein tegen betaling om je te laten vervoeren. En daarvoor heb je een kaartje (of een abonnement of wat dan ook) nodig. Zonder kaartje zou je niet prima vervoerd mogen worden.quote:Op zaterdag 25 november 2006 10:47 schreef Danny het volgende:
Je gebruikt de trein om je te laten vervoeren. Niet dat kaartje. Zonder kaartje word je ook prima vervoerd namelijk
Bij MP3's is het simpel: Volgens de Nederlandse wet is het toegestaan om werken (boeken, maar ook muziek) voor eigen gebruik te kopiëren (downloaden). Voor de downloader helemaal legaal.quote:Op zaterdag 25 november 2006 16:27 schreef Danny het volgende:
och, het is puur gebruik maken van de mazen in de regels. ongeveer hetzelfde als het downloaden van films en muziek. De mensen die hier het hardst moord en brand schreeuwen zijn ook niet te beroerd om een mp3 te downen, en als ze beweren nooit mp3's te hebben gedownload liegen ze dat ze barsten
en dat kaartje wordt ook netjes gekocht.quote:Op zaterdag 25 november 2006 17:28 schreef ChrisJX het volgende:
Je gebruikt de trein tegen betaling om je te laten vervoeren. En daarvoor heb je een kaartje (of een abonnement of wat dan ook) nodig. Zonder kaartje zou je niet prima vervoerd mogen worden.
dat de NS zich aan zijn eigen voorwaarden moet houdenquote:Bij MP3's is het simpel: Volgens de Nederlandse wet is het toegestaan om werken (boeken, maar ook muziek) voor eigen gebruik te kopiëren (downloaden). Voor de downloader helemaal legaal.
Welke maas in welke wet is vwb de treinkaartjes te vinden?
Je gebruikt dat kaartje om een vervoersovereenkomst met de NS aan te gaan.quote:Op zaterdag 25 november 2006 10:47 schreef Danny het volgende:
[..]
Ik ben het *schok!* eens met Oversight.
Je gebruikt de trein om je te laten vervoeren. Niet dat kaartje. Zonder kaartje word je ook prima vervoerd namelijk
Dat een ongestempeld kaartje kennelijk voor ongebruikt aangezien moet worden en zonder meer teruggegeven kan worden.quote:Op zaterdag 25 november 2006 17:28 schreef ChrisJX het volgende:
Bij MP3's is het simpel: Volgens de Nederlandse wet is het toegestaan om werken (boeken, maar ook muziek) voor eigen gebruik te kopiëren (downloaden). Voor de downloader helemaal legaal.
Welke maas in welke wet is vwb de treinkaartjes te vinden?
Wat dat betreft zit er trouwens wel een fout van de NS: Er zou gewoon altijd een conducteur langs moeten komen.quote:Op zaterdag 25 november 2006 18:35 schreef LintuxCx het volgende:
Dat een ongestempeld kaartje kennelijk voor ongebruikt aangezien moet worden en zonder meer teruggegeven kan worden.
Precies. Dat gebeurt echter niet en dat zal met reden zijn. Ze betalen liever af en toe een handjevol mensen een kaartje terug dan extra conducteurs te moeten betalen. Persoonlijk zou ik het lef niet hebben om met dat kaartjesverhaal bij de balie te komen, maar ik kan mensen die er wel gebruik van maken geen ongelijk geven. Het is niet zo dat de NS een enorme service levert ofzo.quote:Op zaterdag 25 november 2006 18:41 schreef ChrisJX het volgende:
Wat dat betreft zit er trouwens wel een fout van de NS: Er zou gewoon altijd een conducteur langs moeten komen.
Als we het over service gaan hebben mogen de kaartjes sowieso een stuk goedkoperquote:Op zaterdag 25 november 2006 18:49 schreef Danny het volgende:
Het is niet zo dat de NS een enorme service levert ofzo.
- op tijd rijdenquote:Op zaterdag 25 november 2006 19:33 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
Als we het over service gaan hebben mogen de kaartjes sowieso een stuk goedkoper
quote:Op zaterdag 25 november 2006 20:40 schreef yvonne het volgende:
Oy, dus alle keren dat ik niet gecontroleerd ben en m'n kaartje heb weggemikt ben ik een dief van m'n eigen portemonee geweest?
Dan wil ik graag toevoegen:quote:Op zaterdag 25 november 2006 19:47 schreef Danny het volgende:
[..]
- op tijd rijden
- zonder botsingen
- gewoon weer lekker koffie, thee en gevulde koeken in de trein
- grotere rookzones op de perrons (het is buiten for fuck's sake, en nee ik rook al bijna een jaar niet meer)
zou an sich een leuk begin zijn
Gewoon eerlijkquote:Op zaterdag 25 november 2006 20:40 schreef yvonne het volgende:
Oy, dus alle keren dat ik niet gecontroleerd ben en m'n kaartje heb weggemikt ben ik een dief van m'n eigen portemonee geweest?
face it, ze is genaaid en ik durf te wedden dat ze er nog weinig lol aan heeft beleefd ookquote:
Een winkeldief is geen winkeldief als hij na gebruik zijn produkt retourneert voor restitutie. Als je een kaartjesautomaat openbreekt ben je een dief (en een vandaal, maar dat terzijde), maar ik vind het knap dat men je dief kan noemen als ze zelf besluiten jouw geld terug te geven. En bij een rechter zullen ze toch moeten aantonen dat jij WEL in de trein hebt gezeten. Kan wel, want op nagenoeg elk perron staan camera's, maar dat zullen ze wel teveel werk vinden. Dat is dan weer niet het probleem van de reizigerquote:Op zondag 26 november 2006 09:44 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Als jij in Rotterdam woont en je vriendin in Drenthe dan ben je dus voor een enkele reis 15 euro kwijt. Dat lijkt me toch een heel schappelijke prijs voor die afstand.
Als de NS mijn winkel was en ik de winkelier, dan is OS de winkeldief. Wie echt denkt dat het hier gaat over mazen in de regels daag ik uit dit door de rechter te laten toetsen.
Dan is hij een dubbele dief. Eerst jat hij een product en daarna wisselt hij het om voor geldquote:Op zondag 26 november 2006 09:50 schreef Danny het volgende:
Een winkeldief is geen winkeldief als hij na gebruik zijn produkt retourneert voor restitutie.
quote:Op zondag 26 november 2006 09:50 schreef Danny het volgende:
En bij een rechter zullen ze toch moeten aantonen dat jij WEL in de trein hebt gezeten.
quote:Kan wel, want op nagenoeg elk perron staan camera's, maar dat zullen ze wel teveel werk vinden.
Als je het te duur vindt ga je toch met de fiets? Of is het dan opeens dat geld wel waard?quote:Op zondag 26 november 2006 01:43 schreef Yi-Long het volgende:
Mooi topic
Ook fantastisch dat sommige mensen verontwaardigt zijn dat mensen op deze manier gratis willen reizen. Alsof de NS ONS niet al jaren lang volkomen leegrooft met belachelijk hoge prijzen en belabberde service!?
Als ik 6x per jaar naar mijn vriendin wil met de trein, dan ben ik (MET VOORDEELKAART) al 180 EURO kwijt. Dat is zomaar 400 ouderwetse guldens! Absoluut belachelijk natuurlijk.
Nope, als de NS zo omgaat met klanten, en ze gewoon berooft, dan is het volkomen logisch dat men naar alternatieven gaat kijken.
ik bedoel dat dat hij het koopt, zoals Oversight ook gewoon zijn kaartje koopt.quote:Op zondag 26 november 2006 11:25 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
Dan is hij een dubbele dief. Eerst jat hij een product en daarna wisselt hij het om voor geld
En een kaartje dat gebruikt is geeft geen recht op restitutie. Jullie interpretatie dat een ongestempeld kaartje ongebruikt is zal door iedere rechter van tafel worden geveegd, om de simpele reden dat die interpretatie niet strookt met de geest van de wet. De meest voor de hand liggende interpretatie, namelijk dat een kaartje gebruikt is als (een deel van) de corresponderende reis er mee gemaakt is, is wel naar de geest en letter van de wet.quote:Op zondag 26 november 2006 18:54 schreef Danny het volgende:
[..]
ik bedoel dat dat hij het koopt, zoals Oversight ook gewoon zijn kaartje koopt.
Die niet aantoonbaar/bewijsbaar is. een mooie maas in de wetgeving dus, veroorzaakt door brakke voorwaarden van de NSquote:Op zondag 26 november 2006 19:07 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
En een kaartje dat gebruikt is geeft geen recht op restitutie. Jullie interpretatie dat een ongestempeld kaartje ongebruikt is zal door iedere rechter van tafel worden geveegd, om de simpele reden dat die interpretatie niet strookt met de geest van de wet. De meest voor de hand liggende interpretatie, namelijk dat een kaartje gebruikt is als (een deel van) de corresponderende reis er mee gemaakt is, is wel naar de geest en letter van de wet.
Conclusie: kaartje kopen, reis maken en daarna je kaartje als zijnde ongebruikt weer inleveren is gewoon een vorm van diefstal door middel van fraude.
quote:Op zondag 26 november 2006 19:26 schreef cinnamongirl het volgende:
Als iemand hier een tip heeft om mijn jaartrajectkaart 1e klas twv 4600 euro aan te passen zodat hij ook volgend jaar geldig is, houd ik me aanbevolen!
Hm kan werken, je mag de kaart echter alleen met bepaalde omschreven redenen beeindigen. Dus bijv. bij ziekte, of einde arbeidsovereenkomst. Maar goed, ook dat valt te faken!quote:
quote:Op zondag 26 november 2006 19:58 schreef cinnamongirl het volgende:
Hier trouwens een handige RSS-feed met alle NS-vertragingen, kun je maximaal vertragingsrestitutie aanvragen. Heb je een jaar(traject)kaart, dan kun je dat via een online formulier doen!
Er wordt steekproefsgewijs gecontroleerd op dit type misbruik omdat deze truc veel gebruikt werd met de OV studentenkaart. De kans op controle is niet heel groot maar reken maar dat je goed zuur bent als je gepakt wordt.quote:Op zondag 26 november 2006 19:39 schreef Oversight het volgende:
[..]
Ben je hem al eens verloren?
en heb je toen een duplicaat opgevraagd?
en heb je toen na ontvangst van de duplicaat jaartrajectlkaart gemeld dat je geen gebruik meer wilde maken van je jaartrajectkaart?
en heb je die duplicaat jaartrajectkaart toen teruggestuurd, en restitutie gevraagd voor de niet gebruikte maanden?
En intussen vrolijk verder gereisd met de kaart die je terugvond, nadat je had gemeld dat je hem verloren had?
dan kun je dit jaar voor vrij weinig een jaar verder reizen....
Vergeet niet je nieuwe kaart ook even direct te verliezen...
quote:Op zondag 26 november 2006 20:27 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Er wordt steekproefsgewijs gecontroleerd op dit type misbruik omdat deze truc veel gebruikt werd met de OV studentenkaart.
quote:De kans op controle is niet heel groot maar reken maar dat je goed zuur bent als je gepakt wordt.
Och, geniaal, als dit het geniaalste is wat OS ooit bedacht heeft hoop ik toch echt dat dat Admin verhaal een lang lopende grap is. Iedereen die niet vies is van een beetje frauderen en weet heeft van deze mogelijkheid tot geldteruggave kan dit verzinnen.quote:Op zondag 26 november 2006 19:20 schreef Danny het volgende:
Nogmaals; ik zou er geen gebruik van durven maken, maar ik vind 'm geniaal gevonden
als je er weet van hebt hoef je het niet te verzinnen.quote:Op maandag 27 november 2006 21:58 schreef LintuxCx het volgende:
Och, geniaal, als dit het geniaalste is wat OS ooit bedacht heeft hoop ik toch echt dat dat Admin verhaal een lang lopende grap is. Iedereen die niet vies is van een beetje frauderen en weet heeft van deze mogelijkheid tot geldteruggave kan dit verzinnen.
NS miep:quote:Op maandag 27 november 2006 22:25 schreef yvonne het volgende:
Vrouwen en bonnetjes in portemonnees
gevonden!
Ik ga het proberen!
quote:Op maandag 27 november 2006 22:26 schreef Danny het volgende:
[..]
NS miep:
'hoi Yvonne, ik herkende je van FOK!. je komt geld claimen?'
Of kaarsvet. Zo ken ik 'm in ieder geval. Dát is nou geniaal.quote:Op dinsdag 28 november 2006 08:09 schreef cinnamongirl het volgende:
Zo herinner ik me ook een trucje om je strippenkaart steeds opnieuw te gebruiken door de inkt van de stempel te 'wissen'.
Dat was iets met Pritt en plakbandjes. Ik heb het zelf nog nooit geprobeerd...
quote:Op dinsdag 28 november 2006 08:09 schreef cinnamongirl het volgende:
Zo herinner ik me ook een trucje om je strippenkaart steeds opnieuw te gebruiken door de inkt van de stempel te 'wissen'.
Dat was iets met Pritt en plakbandjes. Ik heb het zelf nog nooit geprobeerd...
Labello.quote:Op dinsdag 28 november 2006 09:59 schreef LintuxCx het volgende:
[..]
Of kaarsvet. Zo ken ik 'm in ieder geval. Dát is nou geniaal.
onzin, de vorige keer dat ik het had, kwam er gewoon een conducteur met zo'n scan-apparaatje netjes de barcodes scannenquote:Op maandag 27 november 2006 20:09 schreef Oversight het volgende:
[..]
en net die controle,
(herkenbaar aan de conducteur met heel team NS'ers en spoorwegpolitie, en grote laptop.....) kies je uit om je kaart te zijn "vergeten".
Yeps, fraude. Net als het doen alsof je het kaartje niet gebruikt hebt omdat er toevallig geen stempel op zit. Waar in de voorwaarden staat dit trouwens lettelijk?quote:
quote:Op donderdag 30 november 2006 17:36 schreef fokME2 het volgende:
Dus Oversight. Ik heb hier 2 onbestempelde retourkaartjes van afgelopen weekend. Kan ik hier iets mee?![]()
quote:Op woensdag 29 november 2006 13:16 schreef erikkll het volgende:
[..]
onzin, de vorige keer dat ik het had, kwam er gewoon een conducteur met zo'n scan-apparaatje netjes de barcodes scannen
quote:Op donderdag 30 november 2006 18:04 schreef Oversight het volgende:
[..]
Zucht , jongens lees nou ff het topic door, of stel gerichte vragen.
Als de kaartjes:
uit een automaat komen EN,
ze zijn geprint met een specifieke geldigheidsdatum EN,
die datum is reeds vertreken is EN,
het verstrijken van die datum van niet langer geleden dan 364 dagen EN,
er geen stempel van een conducteur op te vinden is,
Yep, dan kun je er iets mee...
quote:Op donderdag 30 november 2006 23:49 schreef fokME2 het volgende:
(Het hele topic staat vol met ôh wat ben je stout geleuter.)
Het probleem echter is dat je je oude OV-kaart alleen gebruikt nadat je je nieuwe hebt moeten inleveren, en je je dus heel goed beseft dat je geen geldige OV-kaart hebt. Je wordt waarschijnlijk door zowel de NS als de IB-Groep gepakt op fraude.quote:Op donderdag 30 november 2006 18:06 schreef Oversight het volgende:
WOW een scan apparaat, en ik heb mijn kaart als verloren gemeld, maar ben vergeten het terugvinden ervan weer aan te geven....
quote:Op vrijdag 1 december 2006 09:23 schreef LintuxCx het volgende:Leshy
Wedden dat Oversight nu je post gaat negeren?
quote:Op vrijdag 1 december 2006 03:08 schreef Leshy het volgende:
[..]
Het probleem echter is dat je je oude OV-kaart alleen gebruikt nadat je je nieuwe hebt moeten inleveren, en je je dus heel goed beseft dat je geen geldige OV-kaart hebt.
quote:Je wordt waarschijnlijk door zowel de NS als de IB-Groep gepakt op fraude.
quote:Bovendien is het scan-apparaat slechts zo groot als de standaard palmtops die ze bij zich hebben, dus je zult verdomd goed moeten opletten of de conducteur nog andere mensen met OV-kaart controleert voordat je die van jou tevoorschijn trekt.
quote:Bovendien gaat het je elke keer 35 euro + ritprijs tegen treintarief kosten,
quote:wat bij een toenemende controle-frequentie een probleem voor je gaat worden.
quote:Je vergeet bovendien één klein puntje bij je grote gratis reizen truc.
quote:Op het moment dat jij de NS geld op jouw rekening laat storten, hebben ze jouw gegevens en kunnen ze in hun archieven exact nagaan hoe vaak jij treinkaartjes koopt die je niet blijkt te gebruiken om je geld terug te krijgen.
quote:Als je dit één of twee keer doet, is er geen probleem - als je dit echter regelmatig doet, ga jij echt niet aan een rechter uitleggen
quote:dat je constant treinkaartjes koopt die je niet gebruikt, en gaat hij echt wel doorhebben dat jij de boel aan het oplichten bent; zeker wanneer je een flinterdunne verdediging probeert op te hangen door te stellen dat volgens jou een treinreis maken niet gelijk staat aan het gebruiken van een vervoersbewijs.
quote:Je plan werkt ongetwijfeld, maar op het moment dat de NS besluit achter je aan te komen, ben je hoe dan ook de lul
quote:- al is het alleen maar omdat je meer geld kwijt gaat zijn aan een juridisch adviseur dan je je met al die treinreisjes hebt bespaard.
quote:Bovendien geldt dat als je je treinkaartje koopt uit een automaat en elektronisch betaalt - zoals bij moderne automaten geloof ik moet, de NS sowieso al een link heeft tussen uitgiftenummer van het kaartje en het feit dat jij die gekocht hebt, inclusief tijd waarop je hem gekocht hebt, en via de loketstempel de tijd waarop je hem als "niet gebruikt" weer inlevert, wat nog meer kracht geeft aan de visie van de NS dat je fraudeert - wat natuurlijk ook het geval is.
quote:Op vrijdag 1 december 2006 23:28 schreef Geqxon het volgende:
En wat als er een ooggetuige is die je in een trein zag stappen?
M'n zus wel. Plakband er overheen... dan niet de normale gladde (die weerspiegelt licht), maar de mattere variant. Kon je de inkt zo vanaf vegen na een busreis... daar heeft ze behoorlijk wat geld mee bespaard. Heb het zelf niet gedaan... 't is de moeite niet. Ben maar gewoon gaan fietsen.quote:Op dinsdag 28 november 2006 08:09 schreef cinnamongirl het volgende:
Zo herinner ik me ook een trucje om je strippenkaart steeds opnieuw te gebruiken door de inkt van de stempel te 'wissen'.
Dat was iets met Pritt en plakbandjes. Ik heb het zelf nog nooit geprobeerd...
Je gaf het excuus aan dat je slechts vergeten was het terugvinden van je oude OV-kaart te melden; ik stelde dat dit excuus absoluut niet werkt. Ga je voor de optie waarbij je je kaart vergeten bent, kom je uiteraard 'slechts' met de 35 euro + treinkosten weg.quote:Op vrijdag 1 december 2006 23:08 schreef Oversight het volgende:
Waarom wordt ik gepakt voor het vergeten van mijn kaart?
"bij een toenemende controle-frequentie"quote:3 x per jaar, en daarvan ontloop ik m gemiddeld 3 x per jaar, omdat ik domweg naar het einde van de trein wandel zodra hij in zicht komt op zo'n moment.
De NS heeft je aangeklaagd omdat ze erachter zijn gekomen dat jij wel heel erg vaak "ongebruikte" kaartjes uren na aankoop inlevert om je geld terug te krijgen, en beschuldigt je van fraude en valsheid in geschrifte :cool:quote:BOEHAHAHA, waarom zou ik nou ineens voor die rechter staan?
En wat als de NS dat gewoon wel doet? Wat ga jij dan doen?quote:de NS kan mijn verzoek niet weigeren
En nou gaat OS je uitleggen dat het kaartje niet gebruikt is omdat een kaartje pas gebruikt is als er een stempel op zit. Of er nou wel of niet een reis gemaakt is maakt niet uit. Dit staat nergens in de voorwaarden maar is een uitleg die OS goed uitkomt.quote:Op zaterdag 2 december 2006 00:24 schreef Leshy het volgende:
De NS heeft je aangeklaagd omdat ze erachter zijn gekomen dat jij wel heel erg vaak "ongebruikte" kaartjes uren na aankoop inlevert om je geld terug te krijgen, en beschuldigt je van fraude en valsheid in geschrifte :cool:
"De reiziger koopt geen vervoersbewijs, de reiziger koopt het recht vervoerd te worden, waar het kaartje slechts een fysiek bewijs van is. Daar het zeer aannemelijk te maken is dat de reiziger meerdere malen van dit recht gebruik heeft gemaakt, geldt het aan hem uitgereikte vervoersbewijs voor deze gelegenheden dan ook als gebruikt, ongeacht of dit bewijs daadwerkelijk afgestempeld is of niet.quote:Op zaterdag 2 december 2006 00:44 schreef LintuxCx het volgende:
En nou gaat OS je uitleggen dat het kaartje niet gebruikt is omdat een kaartje pas gebruikt is als er een stempel op zit. Of er nou wel of niet een reis gemaakt is maakt niet uit. Dit staat nergens in de voorwaarden maar is een uitleg die OS goed uitkomt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |