abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_43425975
Grappig dat de mensen hier zo goed weten te verwoorden wat de inwoners van Ravenstein denken en vinden. Ook grappig dat het dezelfde mensen zijn die menen het recht te hebben om Verdonk te mogen veroordelen, toegang te weigeren, als uitzetminister te mogen typeren, te gaan zeiken over de koran, etc.
Zouden die mensen eens willen aantonen dat ze echt voor de inwoners van Ravenstein praten?
Geloven is zeker weten dat je het niet weet.
Geloven maakt meer kapot dan je lief is.
Vloeken is aangeleerd...geloven ook.
pi_43426022
quote:
Op vrijdag 10 november 2006 14:03 schreef okee6 het volgende:

[..]

PvdA-burgemeester Klitsie zal ook vast vanuit dat principe redeneren, maar goed dat doet niet af aan de impact. Verdonk is als minister van integratie ietwat ongeloofwaardig. Haar positie is zwak geworden als gevolg van de slachtoffers die ze op haar andere beleidsterrein -Vreemdelingenzaken- heeft gemaakt. Haar nu het kerstverhaal laten lezen is dus minder effectief dan zou hebben gekund.
Want? Blijkbaar denken mensen daar anders over want die hebben haar uitgenodigd.
pi_43426059
Als groenlinks slim is geven ze gewoon aan dat wat hen betreft ze gewoon mag komen, maar dat alle groenlinksers weigeren haar de hand te schudden als ze dat evenement bezoekt
Je bent pas geslaagd, als je niemand hebt laten zakken...
pi_43426064
quote:
Op vrijdag 10 november 2006 14:08 schreef wonko het volgende:

[..]

Want? Blijkbaar denken mensen daar anders over want die hebben haar uitgenodigd.
precies
pi_43426087
Hey, das hier vlakbij.. ik woon in Oss
pi_43426156
quote:
Op vrijdag 10 november 2006 14:03 schreef okee6 het volgende:

[..]

PvdA-burgemeester Klitsie zal ook vast vanuit dat principe redeneren, maar goed dat doet niet af aan de impact. Verdonk is als minister van integratie ietwat ongeloofwaardig. Haar positie is zwak geworden als gevolg van de slachtoffers die ze op haar andere beleidsterrein -Vreemdelingenzaken- heeft gemaakt. Haar nu het kerstverhaal laten lezen is dus minder effectief dan zou hebben gekund.
Het laten voorlezen van de kerstboodschap door een zo controversieel figuur is bij uitstek passend bij de kerstboodschap dunkt me.

Veel meer kracht kan je de boodschap van vergeven van vijanden niet bijzetten.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_43426371
quote:
Op vrijdag 10 november 2006 14:08 schreef wonko het volgende:

[..]

Nou dat zal via de warme lijntjes zijn verlopen, Verdonk heeft nou niet bepaald een lege agenda. Waarschijnlijk had ze nog geen andere kerstverhalen te lezen en was dit een goede optie voor haar.
quote:
Op vrijdag 10 november 2006 14:12 schreef sigme het volgende:

[..]

Het laten voorlezen van de kerstboodschap door een zo controversieel figuur is bij uitstek passend bij de kerstboodschap dunkt me.

Veel meer kracht kan je de boodschap van vergeven van vijanden niet bijzetten.
Toch is het pijnlijk, en dan vooral voor de slachtoffers.
pi_43426655
quote:
Op vrijdag 10 november 2006 14:18 schreef okee6 het volgende:

Toch is het pijnlijk, en dan vooral voor de slachtoffers.
Des te groter de waarde van vergeving.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_43426859
quote:
Op vrijdag 10 november 2006 14:18 schreef okee6 het volgende:
Nou dat zal via de warme lijntjes zijn verlopen, Verdonk heeft nou niet bepaald een lege agenda. Waarschijnlijk had ze nog geen andere kerstverhalen te lezen en was dit een goede optie voor haar.
Ze heeft zichzelf laten uitnodigen? En vertel eens hoe jij zo goed weet wat de inwoners van Ravenstein willen.
pi_43426973
quote:
Op vrijdag 10 november 2006 14:27 schreef sigme het volgende:

[..]

Des te groter de waarde van vergeving.
Het kerstverhaal is geen smeekbede, lees het eens zou ik zeggen
pi_43426996
quote:
Op donderdag 9 november 2006 19:09 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Um, uit eigen observatie (ik ken wat mensen in ravenstein, ook niet-Groen Linksers) kan ik meedelen, dat een groot deel van de bevolking niet op Rita zit te wachten en haar eigenlijk niet op een kerstfeest wil hebben.

Iemand die zo met mensen omgaat hoort niet op een Kerstfeest, is de algemene opinie.
De mensen die dat zeggen weten idd zelf ook erg goed wat de kerstgedachte is.

De TT en ook de OP laten wel mooi zien wat voor dictatuur GL graag heeft.

Vraag me af als de rollen omgekeerd zouden zijn .......wat er dan gezegd zou worden hier.
Call me black
pi_43427047
quote:
Op vrijdag 10 november 2006 14:33 schreef wonko het volgende:

[..]

Ze heeft zichzelf laten uitnodigen? En vertel eens hoe jij zo goed weet wat de inwoners van Ravenstein willen.
Dit spreekt toch wel aan.
pi_43427144
quote:
Op vrijdag 10 november 2006 14:38 schreef Jack_Pershing het volgende:

[..]

De mensen die dat zeggen weten idd zelf ook erg goed wat de kerstgedachte is.

De TT en ook de OP laten wel mooi zien wat voor dictatuur GL graag heeft.

Vraag me af als de rollen omgekeerd zouden zijn .......wat er dan gezegd zou worden hier.
Ik zeg niet dat Verdonk moet worden uitgesloten van een dergelijk evenement. Het is wel zeer merkwaardig dat iemand die doodvonnissen tekende, en zich daarvan distantieert -dat is wat ergerlijk is, het kerstverhaal voorleest. Ze is daarmee leidend voorwerp.
pi_43427170
quote:
Op vrijdag 10 november 2006 14:37 schreef okee6 het volgende:

[..]

Het kerstverhaal is geen smeekbede, lees het eens zou ik zeggen
Het ging toch om de 'kerstachtigheid' van het evenement? Dan denk ik niet aan de inhoud van het kerstverhaal, maar aan de overdrachtelijke waarde die men seculier, christelijk en zelfs andersgelovend aan kerstmis hecht. Je weet wel: oorlogen die even stilliggen enzo.
pi_43427217
Verdonk voor de menigte zetten is grievend, althans voor sommigen. Dat is niet in de idee van de overdrachtelijke waarde die men seculier, christelijk en zelfs andersgelovend aan kerstmis hecht.
pi_43427389
quote:
Op vrijdag 10 november 2006 14:45 schreef okee6 het volgende:
Verdonk voor de menigte zetten is grievend, althans voor sommigen. Dat is niet in de idee van de overdrachtelijke waarde die men seculier, christelijk en zelfs andersgelovend aan kerstmis hecht.
Nogmaals: niemand is op enigerlei wijze verplicht die lezing bij te wonen. Je wordt geacht daarvoor je lol te komen. Wat de gemiddelde dominee ten gehore brengt aan de menigte is ook enorm grievend voor velen. Als de gemeente deze lezing van deze mevrouw niet wenst aan te horen.. gaan ze toch niet luisteren? De organisatie die een voorlezer vraagt wil wel graag deze mevrouw horen. Lijkt me een win-win situatie.

Wie een andere lezing van de kerstboodschap wil (op 16 december notabene!) kan de daarvoor gewenste aanwezigen noden.
pi_43427428
quote:
Op vrijdag 10 november 2006 14:42 schreef okee6 het volgende:

[..]

Ik zeg niet dat Verdonk moet worden uitgesloten van een dergelijk evenement. Het is wel zeer merkwaardig dat iemand die doodvonnissen tekende, en zich daarvan distantieert -dat is wat ergerlijk is, het kerstverhaal voorleest. Ze is daarmee leidend voorwerp.
Doodvonissen...in Nederland?

Je bedoelt uitzettingen.

De enige die een doodvonnis voltrok was de smeerpijp die de schipholbrand aanstak.
Maar over deze arme jongen horen we niets ....oh ja vrijspraak voor doodlag
Call me black
pi_43427497
quote:
Op vrijdag 10 november 2006 14:53 schreef Jack_Pershing het volgende:

De enige die een doodvonnis voltrok was de smeerpijp die de schipholbrand aanstak.
Door wie was het vonnis geveld wat hij voltrok?
pi_43427548
quote:
Op vrijdag 10 november 2006 14:52 schreef sigme het volgende:

[..]

Nogmaals: niemand is op enigerlei wijze verplicht die lezing bij te wonen. Je wordt geacht daarvoor je lol te komen. Wat de gemiddelde dominee ten gehore brengt aan de menigte is ook enorm grievend voor velen. Als de gemeente deze lezing van deze mevrouw niet wenst aan te horen.. gaan ze toch niet luisteren? De organisatie die een voorlezer vraagt wil wel graag deze mevrouw horen. Lijkt me een win-win situatie.

Wie een andere lezing van de kerstboodschap wil (op 16 december notabene!) kan de daarvoor gewenste aanwezigen noden.
Mag ik je iets toevertrouwen? Een dominee maakt geen deel uit van het kabinet, heeft geen politieke rol en heeft al helemaal geen bloed aan de handen. Uiteraard mag de organisatie wel doen wat het wil, maar tegengeluid mag ook.
pi_43427552
quote:

Kerstmis, de geboorte van Christus, Zoon van God, ter aarde gekomen om voor onze zonden te sterven.
Die uitspraken deed als:
Hij die zonder zonde is werpe de eerste steen
Als men u op de linker slaat keer hem dan oook de rechter toe
Vergeef ons onze schuld, gelijk wij anderen.....

En jij durft te beweren dat die achtergrond een reden is om Rita daar weg te houden.
Call me black
pi_43427685
quote:
Op vrijdag 10 november 2006 14:53 schreef Jack_Pershing het volgende:

[..]

Doodvonissen...in Nederland?

Je bedoelt uitzettingen.

Maar over deze arme jongen horen we niets ....oh ja vrijspraak voor doodlag
Aan de Schipholbrand had Rita geen schuld, daar was immers adequaat gehandeld Ik had het over de uitwijzingen van enkele Iraniėrs en het verstrekken van informatie over vluchtelingen aan het buitenland, waardoor hun terugkeer fataal werd.
pi_43427742
quote:
Op vrijdag 10 november 2006 14:58 schreef okee6 het volgende:

[..]

Mag ik je iets toevertrouwen? Een dominee maakt geen deel uit van het kabinet, heeft geen politieke rol en heeft al helemaal geen bloed aan de handen.
En dat is allemeel volstrekt irrelevant (overigens: dat van dat geen bloed aan de handen hangt ook maar van je lezing af).
quote:
Uiteraard mag de organisatie wel doen wat het wil, maar tegengeluid mag ook.
'tuurlijk. Het is alleen een ontolerant, haatzaaiend, verdeling zaaiend rotgeluid. En dat uit naam van de 'kerstachtigheid'.
pi_43427821
quote:
Op vrijdag 10 november 2006 14:39 schreef okee6 het volgende:

[..]

Dit spreekt toch wel aan.
Iemand die wat mensen kent. Ik ken ook wat mensen en die hebben er op zeker geen bezwaar tegen.
pi_43427832
quote:
Op vrijdag 10 november 2006 15:02 schreef okee6 het volgende:

[..]

Aan de Schipholbrand had Rita geen schuld, daar was immers adequaat gehandeld Ik had het over de uitwijzingen van enkele Iraniėrs en het verstrekken van informatie over vluchtelingen aan het buitenland, waardoor hun terugkeer fataal werd.
Dat bedoelde ik ook, dat is nog steeds geen doodvonnis
Dat was een uitzetting,
Jammer waar gehakt wordt vallen spaandders
Call me black
pi_43427918
quote:
Ik vind heel het kerstfeest zoals men het nu 'viert' grievend. Geef mij de oude heidense betekenis maar. En ik denk dat er nog wel wat sommigen zijn die zo denken. Ga ik lopen schreeuwen dat kerstmis verboden moet worden?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')