O, dat verhaal. Schiet mij weer te binnen: beetje dollen met een aantal mensen in de studio. Bush wist niet dat de camera aanstond. Stom, maar net even wat anders dan je middelvinger opsteken gericht tegen iemand in het openbaar.quote:Op vrijdag 10 november 2006 12:37 schreef Yildiz het volgende:
Zie edit dan.
Edit: zo moeilijk was het niet dan: Google
Om een middelvinger. Geloof je het zelf?quote:Op vrijdag 10 november 2006 12:35 schreef DS4 het volgende:
[..]
Briefje sturen met daarin als kern: je bent ontslagen om die en die reden. Echt, zo moeilijk is het niet.
En niemand in de studio die ging huilen: 'oeeeuhhhh hij stak zijn middelvinger op, mijn voorbeeld, wat doe je!?'quote:Op vrijdag 10 november 2006 12:41 schreef DS4 het volgende:
[..]
O, dat verhaal. Schiet mij weer te binnen: beetje dollen met een aantal mensen in de studio. Bush wist niet dat de camera aanstond. Stom, maar net even wat anders dan je middelvinger opsteken gericht tegen iemand in het openbaar.
Ik heb gisteren Resident Evil gezien met allemaal zombies. Wou je beweren dat dat echt was?quote:Op vrijdag 10 november 2006 12:35 schreef Yildiz het volgende:
Hoe kun je met photoshop filmpjes maken? Alle frames aanpassen?
Is dit allemaal nep? http://www.youtube.com/watch?v=YVynnbx1Xsc
Welk bewijs is er voor de echtheid?quote:Op vrijdag 10 november 2006 12:35 schreef Yildiz het volgende:
Overigens wel interessant, vooral als men Nietzsche erbij pakt, dat mensen proberen te beweren dat het photoshop is, terwijl daar geen enkel bewijs voor is. Een creeëren van een eigen acceptabele waarheid.
Bekeken. Het gedrag laat zien dat dit helemaal niet op tv was maar gewoon een dolletje bij het testen voor de camera. Oh, Bush maakt een grapje. Schandalig! Impeachen!quote:Op vrijdag 10 november 2006 12:35 schreef Yildiz het volgende:
http://www.youtube.com/watch?v=YVynnbx1Xsc
quote:"My fellow Americans, I am pleased to tell you I just signed legislation which outlaws Russia forever. The bombing begins in five minutes."- Ronald Reagan, Said during a radio microphone test, 1984"
Nee. Maar je bewering 'photoshop' (nep!) aan de hand van 1 foto slaat nergens op.quote:Op vrijdag 10 november 2006 12:45 schreef Napalm het volgende:
[..]
Ik heb gisteren Resident Evil gezine met allemaal zombies. Wou je beweren dat dat echt was?
Er is geen echtheid.quote:[..]
Welk bewijs is er voor de echtheid?
Helemaal niet impeachen. Wat maakt het nou uit als iemand zijn middelvinger opsteekt? Ik geef er geen donder om in ieder geval. Ik vind het fucking hypocriet om iemand voor het opsteken van zijn middelvinger te ontslaan. Kom op zeg. En dan maakt het niet uit wie het was, president of buschaffeur. Wat is dat trouwens voor slachtofferrol die je aanneemt, alsof ik lange tenen heb ofzo. En wat heeft een acteur als president er nou in godsnaam mee te maken. Zo'n microfoon test? Dan moet je maar gewoon eens normaal een microfoon testen, zoals bij elke sound-check. Maar blijkbaar moeten presidenten even pimpen met wat ze kunnen.quote:[..]
Bekeken. Het gedrag laat zien dat dit helemaal niet op tv was maar gewoon een dolletje bij het testen voor de camera. Oh, Bush maakt een grapje. Schandalig! Impeachen!Doet me denken aan Ronald Reagan.
quote:[..]
Mederwerker van een cliënte heeft iemand ontslagen nadat ze een (goede) klant "klootzak" had genoemd (overigens dacht zij niet dat hij het hoorde). Klant diende klacht in en e.e.a. heeft geleid tot ontslag en de rechter kon zich daar in vinden nu werkgever mocht verwachten van werknemers dat zij dergelijk gedrag niet zouden vertonen.quote:Op vrijdag 10 november 2006 12:41 schreef Yildiz het volgende:
Om een middelvinger. Geloof je het zelf?
Wat denk je zelf..?quote:En niemand in de studio die ging huilen: 'oeeeuhhhh hij stak zijn middelvinger op, mijn voorbeeld, wat doe je!?'
En dat bij een dolletje... rare jongens, die Amerikanen.quote:Sterker nog, er is gelach op de achtegrond.
Je argument had ergens over gegaan als Bush klant was. Dat is hij niet. Hij is ook geen baas, geen manager en géén medewerker. Hij staat los van zijn clientèle, met een duur woord.quote:Op vrijdag 10 november 2006 12:54 schreef DS4 het volgende:
[..]
Mederwerker van een cliënte heeft iemand ontslagen nadat ze een (goede) klant "klootzak" had genoemd (overigens dacht zij niet dat hij het hoorde). Klant diende klacht in en e.e.a. heeft geleid tot ontslag en de rechter kon zich daar in vinden nu werkgever mocht verwachten van werknemers dat zij dergelijk gedrag niet zouden vertonen.
Nee, natuurlijk niet. Je gaat toch niet huilen om een middelvinger, kom op zeg.quote:En in de VS heb je minder reden nodig om iemand buiten te knikkeren...
Hoe dan ook, mijn werknemers kunnen vertrekken als ze dit soort idioot gedrag gaan vertonen.
[..]
Wat denk je zelf..?
Dat was enkel om aan te geven dat men het opsteken van een middelvinger niet erg vond. Meer niet.quote:[..]
En dat bij een dolletje... rare jongens, die Amerikanen.![]()
Oh, nu gaan we het ineens op 'moral values' gooien. Stak ie zijn vinger op naar een klant? Een mogelijke klant? Niet echt hè. Daarnaast snap ik het argument van het bedrijf ook niet. Zelfs als hij afgesneden zou worden, en dan een middelvinger op zou steken, zou hij ontslagen worden. Hoe zou dat gaan?quote:Overigens, ook al maakt Bush zich ook wel eens schuldig aan middelvingers opsteken, dan nog behoor je het gedrag van de buschauffeur te beoordelen naar de "standaardnorm": als buschauffeur hoor je je fatsoenlijk te gedrag, aangezien jouw gedrag voor een groot deel de uitstraling van het bedrijf bepaalt.
Maar de uitstraling van het bedrijf was wel in geding en klanten kunnen zich er ook aan ergeren als medewerkers naar derden zich onfatsoenlijk gedragen.quote:Op vrijdag 10 november 2006 12:59 schreef Yildiz het volgende:
Je argument had ergens over gegaan als Bush klant was. Dat is hij niet. Hij is ook geen baas, geen manager en géén medewerker. Hij staat los van zijn clientèle, met een duur woord.
Kun jij nou niet begrijpen dat dit een totaal andere situatie is dan die buschauffeur?quote:Dat was enkel om aan te geven dat men het opsteken van een middelvinger niet erg vond. Meer niet.
Heeft niets met klanten te maken, maar met fatsoen en uitstraling.quote:Oh, nu gaan we het ineens op 'moral values' gooien. Stak ie zijn vinger op naar een klant? Een mogelijke klant? Niet echt hè.
Dit is echt precies dezelfde situatie...quote:Op vrijdag 10 november 2006 12:59 schreef Yildiz het volgende:
"Ja, hallo met mevrouw zeikwijf, ik heb net een chaffeur van jullie afgesneden, en hij stak zijn middelvinger op, zouden jullie hem kunnen ontslaan?"
Dat is het argument wat het bedrijf naar voren haalt in het nieuwsbericht, een vergelijking van het bedrijf zélf. Ik weet niet wat je loopt te zwaaien ofzo.quote:Op vrijdag 10 november 2006 13:05 schreef DS4 het volgende:
[..]
Dit is echt precies dezelfde situatie...![]()
quote:[..]“If the bus driver had made the gesture to a driver who cut her off on a local road, we would have taken the same action,” Barry said[..]
Nee, dat snap ik niet.quote:Op vrijdag 10 november 2006 13:03 schreef DS4 het volgende:
[..]
Kun jij nou niet begrijpen dat dit een totaal andere situatie is dan die buschauffeur?
[..]
Heeft niets met klanten te maken, maar met fatsoen en uitstraling.
[..]
Maar het is niet de discussie. De discussie is of het ontslag in dit geval terecht is of niet.quote:Op vrijdag 10 november 2006 13:06 schreef Yildiz het volgende:
Dat is het argument wat het bedrijf naar voren haalt in het nieuwsbericht, een vergelijking van het bedrijf zélf. Ik weet niet wat je loopt te zwaaien ofzo.
Dat vind ik dus echt onbegrijpelijk...quote:
Als je niet begrijpt dat in een niet openbare omgeving voor de lol een middelvinger opsteken iets totaal anders is dan in het openbaar een ambtsbekleder middels opgestoken middelvinger afkeuring te laten blijken (want het was natuurlijk geen dolletje, anders zou het ontslag terecht zijn omdat de chauffeur dan gewoon te dom is om een bus te besturen), dan houdt het al snel op. Je kan je nou eenmaal meer permiteren in beschermde omgeving dan in het openbaar.quote:De ene keer verdedig je de president onder het mom van 'dolletje', en de andere keer veroordeel je die chaffeur tot 'ontslag' vanwege eenzelfde 'dolletje'. Nee, dat snap ik niet nee. Omdat het de ene keer niet persoonlijk was gericht, maar tegen een camera die 'per ongeluk' aan stond? Was dat ook niet een gebrek aan datzélfde fatsoen? De president vind een middelvinger, volgens jouw zeggen, een 'dolletje', en dan moet er een chaffeur ontslagen worden?
Misschien omdat Dick Cheney begreep dat die man uit wanhoop zijn uitspraak deed. Dat maakt het niet goed, maar het kan een aanleiding zijn om het te laten gaan...quote:Op vrijdag 10 november 2006 12:59 schreef Yildiz het volgende:
Ik kan me een uitzending van MSNBC herinneren, waarin Dick Cheney bij de ramp van Katrina in New Orleans staat. Vervolgens komt een man door beeld die zegt: "Fuck you Dick Cheney, fuck you."
Maakte hij zich druk daarom? Nee. En terecht.
Ja. En heel eerlijk gezegd vind ik het niet zo heel vreemd. Het beschadigt namelijk het imago van het bedrijf (of de instelling) waar je voor werkt.quote:Op vrijdag 10 november 2006 12:41 schreef Yildiz het volgende:
Om een middelvinger. Geloof je het zelf?
Erg hè, dat ik niet vind dat hij ontslagen moet worden om een simpel handgebaar?quote:Op vrijdag 10 november 2006 13:13 schreef DS4 het volgende:
[..]
Dat vind ik dus echt onbegrijpelijk...
Voor de lol? Misschien, en dat weet ik wel haast zeker, was het politiek gebonden? Waar het bedrijf het in de OP ook over heeft? Misschien is hij het gewoon helemaal niet eens met wat Bush doet, en, misschien heeft zijn beleid een invloed gehad op het leven van die chaffeur. Iets wat je niet zomaar van 'elke willekeurige derde' kunt zeggen.quote:[..]
Als je niet begrijpt dat in een niet openbare omgeving voor de lol
Duidelijk is dus, dat hij het gericht naar de president doet, en niet naar 'een willekeurige derde'. Ook niet naar een klant. Een klant loopt dus, voor zover hierop gebaseerd kan worden, niet het risico de middelvinger te krijgen.quote:een middelvinger opsteken iets totaal anders is dan in het openbaar een ambtsbekleder middels opgestoken middelvinger afkeuring te laten blijken (want het was natuurlijk geen dolletje, anders zou het ontslag terecht zijn omdat de chauffeur dan gewoon te dom is om een bus te besturen), dan houdt het al snel op. Je kan je nou eenmaal meer permiteren in beschermde omgeving dan in het openbaar.
quote:Misschien dat je het nog ooit leert. Ik hoop het voor je.
P.s.
Ik verdedig het "dolletje" van Bush overigens niet, ik noemde het een stomme actie (oid).
Dat zou hier ook wel eens het geval kunnen zijn, niet?quote:Op vrijdag 10 november 2006 13:16 schreef DS4 het volgende:
[..]
Misschien omdat Dick Cheney begreep dat die man uit wanhoop zijn uitspraak deed. Dat maakt het niet goed, maar het kan een aanleiding zijn om het te laten gaan...
Natuurlijk, maar zeg nu zelf, de vergelijking met 'elk ander persoon' slaat toch nergens op? Het lijkt mij vrij duidelijk dat hij het niet eens is met Bush, en dat op deze manier laat blijken.quote:Op vrijdag 10 november 2006 13:19 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
[..]
Ja. En heel eerlijk gezegd vind ik het niet zo heel vreemd. Het beschadigt namelijk het imago van het bedrijf (of de instelling) waar je voor werkt.
Je mag het van mij best vinden. Maar er stond dus dat ik het onbegrijpelijk vind dat jij het verschil niet ziet tussen de situatie van de chauffeur en het dolletje van Bush. Maar dat wist jij hopelijk ook wel...quote:Op vrijdag 10 november 2006 13:21 schreef Yildiz het volgende:
Erg hè, dat ik niet vind dat hij ontslagen moet worden om een simpel handgebaar?
Met voor de lol had ik het natuurlijk over Bush. Maar dat wist jij hopelijk ook wel...quote:Voor de lol? Misschien, en dat weet ik wel haast zeker, was het politiek gebonden? Waar het bedrijf het in de OP ook over heeft? Misschien is hij het gewoon helemaal niet eens met wat Bush doet, en, misschien heeft zijn beleid een invloed gehad op het leven van die chaffeur. Iets wat je niet zomaar van 'elke willekeurige derde' kunt zeggen.
Laat ik het anders zeggen: IK zou mij er aan irriteren als een medewerker van een bedrijf waar ik klant ben zich zo idioot gedraagt.quote:Duidelijk is dus, dat hij het gericht naar de president doet, en niet naar 'een willekeurige derde'. Ook niet naar een klant. Een klant loopt dus, voor zover hierop gebaseerd kan worden, niet het risico de middelvinger te krijgen.
Maar er is geen enkele aanwijzing voor... Misschien had hij zich wel in zijn middelvinger geprikt en wilde hij aan Bush laten zien dat hij bloedde, in de hoop een pleister te krijgen... Misschien... maar zeer waarschijnlijk niet.quote:Dat zou hier ook wel eens het geval kunnen zijn, niet?
Dat verandert niets aan de zaak.quote:Op vrijdag 10 november 2006 13:22 schreef Yildiz het volgende:
Natuurlijk, maar zeg nu zelf, de vergelijking met 'elk ander persoon' slaat toch nergens op? Het lijkt mij vrij duidelijk dat hij het niet eens is met Bush, en dat op deze manier laat blijken.
Voor mij wel, en zolang niet bewezen is dat de chaffeur dit tegen allerlei mensen doet, kan ik me er niet aan ergeren.quote:
Dus als hij het tegen Bush doet is het goed, want dat is toch maar een eikel oid? Wat een beperkte blik...quote:Op vrijdag 10 november 2006 13:33 schreef Yildiz het volgende:
Voor mij wel, en zolang niet bewezen is dat de chaffeur dit tegen allerlei mensen doet, kan ik me er niet aan ergeren.
Nee, omdat men zich verdedigd achter 'stel dat hij het bij anderen doet'. Dat slaat nergens op.quote:Op vrijdag 10 november 2006 14:04 schreef DS4 het volgende:
[..]
Dus als hij het tegen Bush doet is het goed, want dat is toch maar een eikel oid? Wat een beperkte blik...
Terwijl hij in functie is, in een voertuig van het 'bedrijf' zit en in het openbaar de middelvinger opsteken naar de president van het land. (Wat feitelijk neerkomt op iemand een 'fuck you' toeschreeuwen.)quote:Op vrijdag 10 november 2006 13:22 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Natuurlijk, maar zeg nu zelf, de vergelijking met 'elk ander persoon' slaat toch nergens op? Het lijkt mij vrij duidelijk dat hij het niet eens is met Bush, en dat op deze manier laat blijken.
Ben ik het niet mee eens. Als hij het tegen Bush doet is de kans groot dat hij het vaker doet.quote:Op vrijdag 10 november 2006 14:06 schreef Yildiz het volgende:
Nee, omdat men zich verdedigd achter 'stel dat hij het bij anderen doet'. Dat slaat nergens op.
Een kotsgebaar is hetzelfde als een middelvinger opsteken?quote:Op vrijdag 10 november 2006 14:43 schreef gronk het volgende:
Ik geloof dat een tijdje geleden een zekere minister van volksgezondheid in dit land een kotsgebaar maakte tijden een kamerdebat. Dat kwam 'm op 'n standje te staan en publiekelijke excuses, maar hij mocht daarna gewoon blijven zitten.
Ik zie niet in waarom de huilies hier voor buschauffeurs en ministers met twee maten willen meten.
En dat is nergens op gebaseerd.quote:Op vrijdag 10 november 2006 14:38 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ben ik het niet mee eens. Als hij het tegen Bush doet is de kans groot dat hij het vaker doet.
Weet je, het gebeurt niet vaak, maar je hebt me overtuigd.quote:Op vrijdag 10 november 2006 14:12 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
[..]
Terwijl hij in functie is, in een voertuig van het 'bedrijf' zit en in het openbaar de middelvinger opsteken naar de president van het land. (Wat feitelijk neerkomt op iemand een 'fuck you' toeschreeuwen.)
Als ik dat, onder dezelfde omstandigheden, hier zou doen kan ik m'n spullen ook pakken hoor. En terecht.
En ja, je zou het kunnen scharen onder 'meningsuiting', maar dat doe je maar fijn in je eigen tijd, niet terwijl die mening die je op die manier meent te moeten uiten in verband kan worden gebracht met je werkgever.
Laten we even duidelijk zijn: ook van hem werd dat gedrag niet getolereerd.quote:Op vrijdag 10 november 2006 14:43 schreef gronk het volgende:
Ik geloof dat een tijdje geleden een zekere minister van volksgezondheid in dit land een kotsgebaar maakte tijden een kamerdebat. Dat kwam 'm op 'n standje te staan en publiekelijke excuses, maar hij mocht daarna gewoon blijven zitten.![]()
De huilies hier zijn degene die vinden dat de "zielige" buschauffeur niet ontslagen had mogen worden. Wel even opletten...quote:Ik zie niet in waarom de huilies hier voor buschauffeurs en ministers met twee maten willen meten.
Dat is gebaseerd op het feit dat iemand die op deze manier zijn mening kenbaar wil maken, dat ook eerder geneigd zal zijn te doen in andere situaties. Het is vrij vreemd als je wel naar Bush een middelvinger opsteekt (doet bijna niemand), maar in het verkeer nooit (niet geheel ongebruikelijke reactie).quote:
Leg mij eens even uit wat er zo verschillend is aan een buschauffeur die z'n vinger opsteekt en Hoogervorst die met z'n middelvinger in z'n keel een kotsgebaar maakt.quote:Op vrijdag 10 november 2006 15:01 schreef DS4 het volgende:
En verder gaat het niet om twee maten. Het zijn twee totaal verschillende situaties.
'Hoogervorst zal ook in andere situaties ongepast gedrag vertonen, en dus niet houdbaar als minister.'quote:Op vrijdag 10 november 2006 15:03 schreef DS4 het volgende:
[..]
Dat is gebaseerd op het feit dat iemand die op deze manier zijn mening kenbaar wil maken, dat ook eerder geneigd zal zijn te doen in andere situaties. Het is vrij vreemd als je wel naar Bush een middelvinger opsteekt (doet bijna niemand), maar in het verkeer nooit (niet geheel ongebruikelijke reactie).
Kun je dat echt niet zelf bevatten? Kun je echt niet begrijpen dat een Minister die tijdens een debat in Nederland een kotsgebaar maakt niet te vergelijken is met een buschauffeur die in het openbaar een zittende president in de VS een middelvinger geeft? Begrijp je werkelijk niet dat er een verschil is in procedures om de Minister af te zetten en de buschauffeur te ontslaan? Heb je werkelijk niet door dat een buschauffeur makkelijker te vervangen is dan een Minister? Enz.quote:Op vrijdag 10 november 2006 15:06 schreef gronk het volgende:
Leg mij eens even uit wat er zo verschillend is aan een buschauffeur die z'n vinger opsteekt en Hoogervorst die met z'n middelvinger in z'n keel een kotsgebaar maakt.
Ben ik het eigenlijk wel mee eens. Ik zou hem graag nooit meer terugzien als Minister.quote:Op vrijdag 10 november 2006 15:07 schreef gronk het volgende:
'Hoogervorst zal ook in andere situaties ongepast gedrag vertonen, en dus niet houdbaar als minister.'
Joh, doe eens normaal.quote:
Dat je een hypocriete lul bent. QED.quote:
Moment, ik moet even m'n kaak van m'n bureau tillenquote:Op vrijdag 10 november 2006 15:00 schreef Yildiz het volgende:
Weet je, het gebeurt niet vaak, maar je hebt me overtuigd.
Op zich is zo'n gebaar onfatsoenlijk en moeten er maatregelen genomen worden tegen dit soort acties. Een boete, of een berisping ofzo. Ontslag gaat wel erg ver.quote:Op donderdag 9 november 2006 21:28 schreef Viajero het volgende:
Er staat dus duidelijk dat die buschaufeur ontslagen is vanwege gebrek aan fatsoen in een voorbeeldfunctie voor kinderen.
maar USA/Bush bashen is altijd lachen natuurlijk..![]()
Wat ik niet zo goed begrijp van onze ontslag-roepers is wat ze d'r mee willen bereiken. Het valt mij iedere keer weer op dat er een clubje mensen is die 'anderen' KEI en KEIHARD wil aanpakken, waarbij 'redelijkheid en billijkheid' vervelende ouderwetse linkse woorden zijn. Behalve natuurlijk als ze zelf de lul zijn, want dan is zoiets opeens onredelijk. Is dat nou alleen maar een beetje stoerdoenerij op internet, of lopen d'r in nederland echt zoveel gefrustreerde, bloeddorstige debielen rond?quote:Op vrijdag 10 november 2006 18:47 schreef Nielsch het volgende:
Op zich is zo'n gebaar onfatsoenlijk en moeten er maatregelen genomen worden tegen dit soort acties. Een boete, of een berisping ofzo. Ontslag gaat wel erg ver.
Iedereen loopt hier maar te bleren over ongewenste publiciteit, maar weet iemand om welke busmaatschappij 't gaat? Is in dit topic al geroepen dat busmaatschappij X een beroerde busmaatschappij is? Nee. Ergo, bullshitargument.quote:Op vrijdag 10 november 2006 19:11 schreef sp3c het volgende:
ik weet het niet hoor, dit lijkt me heel erg ongewenste publiciteit voor zo'n busmaatschappij en dan maakt het me niet uit of hij nou zijn moeder of zijn president een dergelijk saluut geeft ... ik zou de man er ook uittrappen
Het enige wat nu bewezen is dat fatsoen je niet goed afgaat (geen wonder dat je ontslag ver vind gaan...) en je argumenten op zijn.quote:
quote:Op vrijdag 10 november 2006 21:32 schreef DS4 het volgende:
[..]
Het enige wat nu bewezen is dat fatsoen je niet goed afgaat (geen wonder dat je ontslag ver vind gaan...) en je argumenten op zijn.
Dat heeft er geen ruk mee te maken: je kunt in de VS in vrijwel alle staten ontslagen worden om het eender welke reden. En in Nederland kun je vrijwel niet ontslagen worden. Je vergelijkt appels met peren.quote:Op donderdag 9 november 2006 14:01 schreef freud het volgende:
[..]
Maar dan werd je niet ontslagen. Hoogstens een boete vanwege majesteitschennis.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |