Subclavian steal syndromequote:Op zondag 12 november 2006 17:35 schreef darkie_blue het volgende:
Casus
Wat is de naam van de klinische diagnose die hier speelt?
Noem een aanvullend onderzoek dat deze diagnose kan bevestigen.
Welke therapie is hier geïndiceerd?
Weefsels worden meestal bekeken op het lab en daar zit meestal geen arts, maar een onderzoeken, biomedicus bijvoorbeeld, die de richting pathologie heeft gekozenquote:Op zondag 12 november 2006 20:13 schreef Kang-He het volgende:
[..]
Je hebt zo'n ding toch nodig om weefsels en grampreparaatjes enzo te bekijken.
Gewoon basiskennisquote:Op zondag 12 november 2006 15:45 schreef Spyronius het volgende:
[..]
He?? Waarom moet een arts weten hoe een microscoop nu weer werkt, dat ik dat als biomedicus het moet weten, kan ik me nog wat bij voorstellen, maar een arts![]()
Vriescoupes worden ook gewoon door een patholoog bekeken, niet door de chirurgquote:Op zondag 12 november 2006 21:14 schreef gohan16 het volgende:
chirurgen moeten wel kunnen analyseren tijdens een ingreep. Bijvoorbeeld om te kijken of het infiltraat in een lymfe maligne is of niet.
Nee helaas niet. Anders had ik meteen een case report geschrevenquote:Op dinsdag 14 november 2006 15:49 schreef intoxicated het volgende:
Voet op sterk water.
Iemand toevallig ooit meegemaakt dat een pt echt met zoiets in een pot formaline naar huis ging?![]()
Welke? Met die ECG voorbeelden? Dat is een goed boek ja. Dat is vertaald uit het Engelsquote:Op woensdag 15 november 2006 17:29 schreef intoxicated het volgende:
Woei, geniaal ECG-boek gekocht. NL's, uit 2006, 464 blz A4 formaat, en véél plaatjes![]()
D'r staan idd veel voorbeelden in, maar 'tis niet echt zo'n voorbeelden-boekje als waar jij nu denk ik op doeltquote:Op woensdag 15 november 2006 19:35 schreef DDM het volgende:
[..]
Welke? Met die ECG voorbeelden? Dat is een goed boek ja. Dat is vertaald uit het Engels![]()
Verloskunde of Gynaecologie?quote:Op woensdag 15 november 2006 21:50 schreef Nuna het volgende:
Ik heb vandaag te horen gekregen dat ik mijn verpleegstage op de afdeling Verloskunde mag doen. Ook nog in het Radboud
.
Nee, Verloskunde. Zit dat trouwens bij elkaar? Tijdens de introductie heb ik met mijn mentorgroep wel een rondleiding gehad op Gynaecologie. Weet niet meer hoe die man ook alweer heette..quote:Op woensdag 15 november 2006 22:07 schreef fee-tje het volgende:
[..]
Verloskunde of Gynaecologie?
En wanneer moet je lopen?
Ik heb zelf op Gyn gezeten. Ik werk nu op de typkamer daar
.
Gyn is koel
prijs valt me nog mee, had gedacht dat zo'n boek veel duurder zou zijnquote:Op woensdag 15 november 2006 21:59 schreef intoxicated het volgende:
[..]
D'r staan idd veel voorbeelden in, maar 'tis niet echt zo'n voorbeelden-boekje als waar jij nu denk ik op doeltIk heb de 2e druk van "ECG uit en in het hoofd". In tegenstelling tot dat boekje van Dubin is deze wel echt op artsen gericht; Dubin is meer voor verpleegkundigen en dat kan je aan het niveau ook wel zien
![]()
ow ik had op een belgische site 34,95 gevondenquote:Op donderdag 16 november 2006 11:06 schreef intoxicated het volgende:
idd, 79,50 maar![]()
Ik overweeg ook nog Cardiology van Crawford te kopen, maar ja, 189 euro voor iets waarvan ik over een paar jaar dan toch wel de nieuwe druk moet kopen...![]()
het is wel leuk ja, maar niet als je van elke mogelijke parasiet/bacterie/virus de naam moet kennen, wat ze veroorzaken, waar ze voorkomen etc.quote:Op vrijdag 17 november 2006 15:29 schreef intoxicated het volgende:
Infectieziekten is als onderwerp toch best wel leuk? Of word het afschuwelijk slecht gegeven oid?![]()
Zeg uit rijtjes leren bestaat het grootste gedeelte van de eerste paar jaar bij geneeskunde toch?quote:Op vrijdag 17 november 2006 15:42 schreef Repeat het volgende:
[..]
het is wel leuk ja, maar niet als je van elke mogelijke parasiet/bacterie/virus de naam moet kennen, wat ze veroorzaken, waar ze voorkomen etc.
Ik heb geen idee waar de Gyn-verpleegafdeling zit eik. Ik heb stage gelopen in het oude gebouw en ik zit nu op de poliquote:Op donderdag 16 november 2006 10:28 schreef Nuna het volgende:
[..]
Nee, Verloskunde. Zit dat trouwens bij elkaar? Tijdens de introductie heb ik met mijn mentorgroep wel een rondleiding gehad op Gynaecologie. Weet niet meer hoe die man ook alweer heette..
In December mag ik beginnen.
Ja, daar ben ik geweest! Heb toen ook nog zo'n verloskamer gezien, daarnaast zit nog een kamer voor als er iets mis is met de baby geloof ik.quote:Op zaterdag 18 november 2006 09:50 schreef fee-tje het volgende:
[..]
Ik heb geen idee waar de Gyn-verpleegafdeling zit eik. Ik heb stage gelopen in het oude gebouw en ik zit nu op de poli. Ik weet wel waar de kraam zit: ik geloof op de eerste verdieping van het nieuwe gebouw, helemaal achterin
. Rechts daarvan zitten de verloskamers. Woei, daar ben ik nog geweest met mn zwangerschapsproject
.
Schotwonden in Los Angeles here i come!quote:29 november: informatiebijeenkomst voor geneeskundestudenten over onderzoek, co-schappen of studie in de VS
Op woensdag 29 november organiseert het Fulbright Center een informatiebijeenkomst over mogelijkheden voor geneeskundestudenten om in Amerika onderzoek te doen, co-schappen te lopen, de USMLE toets, en het vinden van een residency of opleidingsplaats.
De bijeenkomst duurt van 19.30 tot 21.00 uur en vindt plaats in de Hogeschool van Amsterdam, Weesperzijde 190 (nabij NS station Amsterdam Amstel) in zaal C0104. Toegang is gratis. Een routebeschrijving is te vinden op de site van de UvA: www.hva.nl (locatie Leeuwenburg). Aanmelden verplicht via info@fulbright.nl
www.fulbright.nlquote:Op zaterdag 18 november 2006 20:35 schreef Kang-He het volgende:
Hoe weet je overigens hiervan Repeat? Is dit alleen voor UL of? Maar zo te zien is het voornamelijk voor de wat ouderejaars bedoeld...
Ik heb mn P gehaald zonder ook maar 1 rijtje te leren...quote:Op vrijdag 17 november 2006 20:21 schreef Spyronius het volgende:
[..]
Zeg uit rijtjes leren bestaat het grootste gedeelte van de eerste paar jaar bij geneeskunde toch?
't Enige rijtje wat ik ooit heb moeten leren waren de speciele en de tractus anamnesequote:Op vrijdag 17 november 2006 20:21 schreef Spyronius het volgende:
[..]
Zeg uit rijtjes leren bestaat het grootste gedeelte van de eerste paar jaar bij geneeskunde toch?
ppf embryologie, wie dat vak heeft uitgevondenquote:Op maandag 20 november 2006 21:52 schreef Bhai het volgende:
Heerlijk is het: geen embryologie![]()
Kan ik Moore nu ritueel verbranden of zal ik het nog nodig hebben?![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |