quote:Zij moet mij toch ook een beetje helpen met over haar heen te komen? Ze gaf tenslotte om me. Dan kan ze het toch best opbrengen om hem gewoon op een laag pitje te zetten en mij eerst te helpen? Dan kan ze daarna nog altijd zien.
Dat die vriendin dat zei, heeft misschien te maken met de verhalen die zij verteld heeft tegen haar vriendin, iemand die in een relatie zit, ziet dat zelf soms niet zo in, terwijl het voor een objectief persoon weldegelijk het geval is.quote:Op donderdag 9 november 2006 01:15 schreef Arokh86 het volgende:
@ Mikkie: Precies, daar ben ik me allemaal van op de hoogte. Maar het vreet enorm aan me dat het moois dat wij zo hadden, met onze principes, ineens over is. Sterker nog; dat ik word vervangen door iemand anders, die haar naar mijn egoïstische inziens helemaal niet kan geven wat ik haar gaf. Ik kan niet toezien hoe zij ineens iemand anders heeft. Ik moet er inderdaad overheen komen, maar ik ben bang dat als ze écht iets met hem krijgt ik in een nog dieper dal val en er dan helemaal niet meer bovenop kom. Het gaat nu gewoon zwaar kut en alle 'symptomen' die ik heb beschreven zijn vrij ernstig en niet overdreven. Alles gaat ineens kut sinds het uit is met haar. Of beter, sinds ze die ander zo leuk vindt. Zij moet mij toch ook een beetje helpen met over haar heen te komen? Ze gaf tenslotte om me. Dan kan ze het toch best opbrengen om hem gewoon op een laag pitje te zetten en mij eerst te helpen? Dan kan ze daarna nog altijd zien.
En inderdaad, zoals ik ook al zei: het is een cliché. Maar als zo'n emotioneel gesloten meisje helemaal in tranen vertelt dat ze altijd bij je wil blijven en ineens haar grootste geheimen aan je prijsgeeft, dan ga je zoiets toch niet in de wind slaan.
Verder; ze zei inderdaad dat ze het gevoel al 'iets langer' niet meer heeft. Twee weken voordat het uit was is ze gaan nadenken zei ze. Afgelopen donderdag kwam er voor het eerst uit dat ze dit heeft gedaan omdat een vriendin tegen haar zei: "Jullie relatie is niet goed". Hoe ze hierbij kwam snap ik niet en snapt niemand uit m'n omgeving. Zijzelf zag er blijkbaar wel iets in.
maar je kan daar niets aan doen. dat is het probleemquote:Op donderdag 9 november 2006 01:21 schreef Arokh86 het volgende:
Ik moet over haar heen komen, dat in ieder geval. Maar als ik haar niet zie, gaat zij rustig haar gang en kom ik vroeg of laat te weten dat ze verkering hebben. Die klap wordt me echt teveel, vrees ik. Ik kan daarom niet machteloos toezien.
Niet alleen een marteling, maar ook een bron van hoop... Dat is funest..quote:Op donderdag 9 november 2006 01:22 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Ik begrijp dat je je kut voelt en dat je er misschien wel van schrikt dat ze al zo snel weer bij iemand anders is, maar kun je mij eens uitleggen wat volgens jou het voordeel is als ze jóu eerst helpt? Wat is voor jou het voordeel als zij nog vaak bij je is en nog knuffelt en alles? Denk je dat dan je verliefdheid wegzakt? Nee, dan is elke aanraking, elk contact, elk gesprek een marteling omdat jullie gevoelens niet overeen komen.
dat zou ik persoonlijk heel knap vindenquote:Op donderdag 9 november 2006 01:24 schreef Arokh86 het volgende:
Nou, zoals ik al aangeef praat zij dus helemaal nergens over met haar vriendin. Een klein beetje over ons ja, maar verder niet. Ze kon ook helemaal geen negatieve dingen vertellen over onze relatie, dus ik kan me niet voorstellen dat die vriendin die conclusie op basis daarvan heeft getrokken. Die basis is er immers niet.
Ik denk persoonlijk dat ik het beste over haar heen kom wanneer ik er aan wen dat ze 'gewoon een vriendin' is.
Nee, precies. Maar ze heeft eerder nooit een vriend gehad, iets wat ze met mij had had ze nog nooit meegemaakt. En nu binnen één maand tijd heeft ze dat wel met twee verschillende personen?quote:Op donderdag 9 november 2006 01:26 schreef Houniet het volgende:
[..]
dat zou ik persoonlijk heel knap vindenmaar dat gaat je niet lukken denk ik.
je wilt niet dat ze een ander krijgt. wat vroeg of laat toch gebeurt. en als jij dan een goede vriend bent, dan hang je daar alleen maar omheen, en dat is niet leuk kan ik je vertellen
Elke miniscule hint dat ze jou nog leuk vind zal jou gevoel versterken, maar zeker niet afzwakken...quote:Op donderdag 9 november 2006 01:25 schreef Arokh86 het volgende:
Maar zou ik er niet aan kunnen wennen dat ze 'maar een vriendin' is? Als ze die ander op een laag pitje zet en mij gewoon goed te vriend houd? Ik weet dat het nooit meer goed gaat komen, om bovengenoemde redenen. Ik moet er dus rustig uit zien te komen, en ikzelf denk dat dat het beste gaat door haar ook echt te zien als vriendin.
Tja, dat is het moeilijke, de aandacht ergens anders bijhouden. Ik kan constant alleen aan haar denken. Jullie hebben waarschijnlijk gelijk als jullie zeggen dat ik haar juist niet moet zien, maar dat is zo moeilijk... al die leuke dingen die we nog samen zouden gaan doen... ik had een erg goede band met haar familie ook en ik zou ook met die leuke familie en haarzelf nog een heleboel gaan ondernemen (familieweekendjes, feestjes, nieuwjaar, kerstmis...). Het doet gewoon ontzettend veel pijn om dat a. te moeten missen en b. iemand anders dat wel te zien meemaken.quote:Op donderdag 9 november 2006 01:28 schreef Cageon het volgende:
[..]
Elke miniscule hint dat ze jou nog leuk vind zal jou gevoel versterken, maar zeker niet afzwakken...
Je wordt constant geconfronteerd met hoe lief, en aardig ze voor je is en hoe fijn het is om in haar armen te zijn en te knuffelen...
Je kan je beter focussen op iets anders, je hobbies, vrienden iets of iemand anders.
liefde kan mooi zijnquote:Op donderdag 9 november 2006 01:27 schreef Arokh86 het volgende:
[..]
Nee, precies. Maar ze heeft eerder nooit een vriend gehad, iets wat ze met mij had had ze nog nooit meegemaakt. En nu binnen één maand tijd heeft ze dat wel met twee verschillende personen?
En dat is het precies, je bent er aan gewend, en als je het blijft doen, raak je die gewenning niet kwijt. Het is als een verslaving die alsmaar 'erger' wordt...quote:Op donderdag 9 november 2006 01:33 schreef Arokh86 het volgende:
[..]
Tja, dat is het moeilijke, de aandacht ergens anders bijhouden. Ik kan constant alleen aan haar denken. Jullie hebben waarschijnlijk gelijk als jullie zeggen dat ik haar juist niet moet zien, maar dat is zo moeilijk... al die leuke dingen die we nog samen zouden gaan doen... ik had een erg goede band met haar familie ook en ik zou ook met die leuke familie en haarzelf nog een heleboel gaan ondernemen (familieweekendjes, feestjes, nieuwjaar, kerstmis...). Het doet gewoon ontzettend veel pijn om dat a. te moeten missen en b. iemand anders dat wel te zien meemaken.
Maar ik heb het niet alleen over de mentale pijn, ik heb het over mijn situatie in het geheel. Alles om me heen gaat er zienderogen op achteruit: ik heb (weer) ruzie met m'n ouders, m'n schoolresultaten gaan er nu al op achteruit en ik heb nergens meer zin in. Ik doe wel alles (meer dan dat zelfs), maar ik heb nergens zin in. Ik kan niet meer slapen, eten en m'n handen trillen alsof ik Parkinson heb. Ik zie het af en toe absoluut niet meer zitten en ik vraag me af hoe dit zou gaan wanneer ze iets met die jongen gaat doen.quote:Op donderdag 9 november 2006 01:31 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Persoonlijk denk ik dat je misschien beter af bent door eerst terug te gaan naar een soort van nulpunt, waar de verliefdheid voorbij is, om vervolgens weer een vriendschap op te bouwen. Bij dat opbouwen begin je natuurlijk niet vanuit het niets, maar heb je in elk geval de zware erfenis van jullie relatie grotendeels (het belangrijkste, vriendschap belettende deel) weten af te breken.
lichtelijk herkenbaar jouw situatie nu. zoek daarom ook afleiding. zoek vrienden op ofzoquote:Op donderdag 9 november 2006 01:37 schreef Arokh86 het volgende:
[..]
Maar ik heb het niet alleen over de mentale pijn, ik heb het over mijn situatie in het geheel. Alles om me heen gaat er zienderogen op achteruit: ik heb (weer) ruzie met m'n ouders, m'n schoolresultaten gaan er nu al op achteruit en ik heb nergens meer zin in. Ik doe wel alles (meer dan dat zelfs), maar ik heb nergens zin in. Ik kan niet meer slapen, eten en m'n handen trillen alsof ik Parkinson heb. Ik zie het af en toe absoluut niet meer zitten en ik vraag me af hoe dit zou gaan wanneer ze iets met die jongen gaat doen.
Je vriend of je pa moet je een knal voor je kop geven en zeggen dat je verder moet gaan met je levenquote:Op donderdag 9 november 2006 01:37 schreef Arokh86 het volgende:
[..]
Maar ik heb het niet alleen over de mentale pijn, ik heb het over mijn situatie in het geheel. Alles om me heen gaat er zienderogen op achteruit: ik heb (weer) ruzie met m'n ouders, m'n schoolresultaten gaan er nu al op achteruit en ik heb nergens meer zin in. Ik doe wel alles (meer dan dat zelfs), maar ik heb nergens zin in. Ik kan niet meer slapen, eten en m'n handen trillen alsof ik Parkinson heb. Ik zie het af en toe absoluut niet meer zitten en ik vraag me af hoe dit zou gaan wanneer ze iets met die jongen gaat doen.
beetje hard verwoord, maar hij heeft wel gelijkquote:Op donderdag 9 november 2006 01:53 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Je vriend of je pa moet je een knal voor je kop geven en zeggen dat je verder moet gaan met je leven
Je vriendin komt toch niet meer terug
Hoe moeilijk het ook is, je zult zelf moeten doorzetten en toch je gedachten ergens anders op moeten gaan focussen. Je verspilt alleen maar je tijd door erover na te gaan denken en je zult er simpelweg niks mee bereiken behalve jezelf ontzettend klote te laten voelen.quote:Op donderdag 9 november 2006 01:33 schreef Arokh86 het volgende:
[..]
Tja, dat is het moeilijke, de aandacht ergens anders bijhouden. Ik kan constant alleen aan haar denken. Jullie hebben waarschijnlijk gelijk als jullie zeggen dat ik haar juist niet moet zien, maar dat is zo moeilijk... al die leuke dingen die we nog samen zouden gaan doen... ik had een erg goede band met haar familie ook en ik zou ook met die leuke familie en haarzelf nog een heleboel gaan ondernemen (familieweekendjes, feestjes, nieuwjaar, kerstmis...). Het doet gewoon ontzettend veel pijn om dat a. te moeten missen en b. iemand anders dat wel te zien meemaken.
Vergeet haar, bedenk wat ze je heeft geflikt. Fuck al die positieve dingen die je hebt meegemaakt met haar, dat zijn herinneringen voor later. Nu concentreer je je op hoe fucked up ze je heeft behandeld en dan raak je vanzelf over haar heen.quote:Op donderdag 9 november 2006 01:33 schreef Arokh86 het volgende:
Het doet gewoon ontzettend veel pijn om dat a. te moeten missen en b. iemand anders dat wel te zien meemaken.
Als je haar als gewone vriendin wil zien, moet je je dus wel realiseren dat je die Mark moet accepteren en haar niet vragen om hem op een laag pitje te zetten. Dat doet ze toch niet (iig niet om jou), als je verliefd bent dan zet je dat niet ff op een laag pitjequote:Op donderdag 9 november 2006 01:25 schreef Arokh86 het volgende:
Maar zou ik er niet aan kunnen wennen dat ze 'maar een vriendin' is? Als ze die ander op een laag pitje zet en mij gewoon goed te vriend houd? Ik weet dat het nooit meer goed gaat komen, om bovengenoemde redenen. Ik moet er dus rustig uit zien te komen, en ikzelf denk dat dat het beste gaat door haar ook echt te zien als vriendin.
Wat je gaat doen als ze echt met die jongen gaat? Dan ga je heel hard huilen totdat je tranen ophouden en dan kom je er langzaam overheen. Dit heet liefdesverdriet en het zal waarschijnlijk niet de laatste keer zijn dat je dat in je leven zal krijgenquote:Op donderdag 9 november 2006 01:37 schreef Arokh86 het volgende:
[..]
Sjezus gozer! Hoe meer aandacht zij aan je besteed hoe meer je je aan haar hecht. Zij ziet dat nu omdat ze nuchter naar de situatie kijkt! Ga er nou maar vanuit dat dit het beste is. Vergeet haar...quote:Zij moet mij toch ook een beetje helpen met over haar heen te komen? Ze gaf tenslotte om me. Dan kan ze het toch best opbrengen om hem gewoon op een laag pitje te zetten en mij eerst te helpen? Dan kan ze daarna nog altijd zien.
Hoezo is dit verwarrend? Dit doet er toch helemaal niet meer toe. Probeer wat minder bezig te zijn met wat ze allemaal uitspookt en met wie ze omgaat.quote:Op donderdag 9 november 2006 15:04 schreef Arokh86 het volgende:
Oh, misschien ook leuk om te vermelden: haar nieuwe to-be-lover is evengroot als ik, heeft dezelfde kleur haar, dezelfde kleur ogen, dezelfde lichaamsbouw en dezelfde humor als ik. Ook iets wat de verwarring niet vermindert.
Het valt niet mee idd, maar het is niet onmogelijk. En het gaat nu niet om haar, het gaat om jou die verder moet. En dat lukt gewoon niet als je in blijft gaan op haar smeekbedes(quote:Op donderdag 9 november 2006 15:19 schreef Arokh86 het volgende:
Niet met haar bezig zijn valt niet mee als je verliefd bent en zij in tranen en zodoende op haar meest overtuigende moment in heel haar vroegere en verdere leven smeekt om goede vrienden te blijven.
Nee, dat moet ze helemaal niet, uit is uit en ze is niet je moeder.quote:Op donderdag 9 november 2006 01:15 schreef Arokh86 het volgende:
Zij moet mij toch ook een beetje helpen met over haar heen te komen? Ze gaf tenslotte om me. Dan kan ze het toch best opbrengen om hem gewoon op een laag pitje te zetten en mij eerst te helpen? Dan kan ze daarna nog altijd zien.
Dan zal ze dat wel niet willen, Maar eerlijk gezegd, het is logisch dat je dat wilt denken, maar het is niet reeel.quote:Diep in haar weet ze gewoon dat er nog wel 'iets' is, maar ze is zo eigenwijs dat ze zegt: "Nee, in geen geval kan het og iets worden." Dat weet ik omdat ik haar intussen erg goed ken.Ik weet gewoon zeker dat er nog een vlammetje ergens is, en ik weet zeker dat dat vlammetje aan te wakkeren is. Het muurtje dat zij gebouwd heeft zorgt er echter voor dat ik het vuurtje niet aan kán wakkeren.
Klopt. Daarom wil ik tenminste nog één keer goed met haar praten voordat ik haar zeg maar helemaal 'afgeef'.quote:Op donderdag 9 november 2006 15:22 schreef Onlyy het volgende:
Natuurlijk is dat niet makkelijk. Helemaal als zij zulke tegenstrijdige signalen geeft aan jou.
Probeer aan jezelf te denken. Hier wordt je gék van!
Veel dichter bij een smeekbede zal ik nooit bij iemand komen iig.quote:Op donderdag 9 november 2006 15:24 schreef Moja het volgende:
[..]
Het valt niet mee idd, maar het is niet onmogelijk. En het gaat nu niet om haar, het gaat om jou die verder moet. En dat lukt gewoon niet als je in blijft gaan op haar smeekbedes() of weetikveelwat, zodat jij ergens weer hoop krijgt dat ze tóch nog opeens het licht ziet en voor jou kiest. Als je echt verder wilt denk dan aan jezelf en neem afstand.
De dramatiek van de eerste liefdequote:Op donderdag 9 november 2006 01:37 schreef Arokh86 het volgende:
[..]
Ze wil dat niet omdat ze eigenwijs is. Als Ajax tegen PSV voetbalt zondag en Ajax wint met 10 - 0, dan zul je een veeg om je oren krijgen als je beweert dat PSV het onderspit heeft moeten delven tegen Ajax. Niet alleen omdat ze een groot PSV-fan is, maar omdat ze daar te eigenwijs voor is.quote:Op donderdag 9 november 2006 15:29 schreef Vivi het volgende:
[..]
Dan zal ze dat wel niet willen, Maar eerlijk gezegd, het is logisch dat je dat wilt denken, maar het is niet reeel.
Probeer het los te laten voor het een obsessie wordt, en projecteer niet voortdurend al jouw gevoelens en principes op haar. Blijkbaar is ze toch anders dan jij bent, en voelt ze ook andere dingen dan jij. het helpt je niet om je aan een illusie te blijven vastklampen.
Je moet niet denken in termen als "ja maar, ja maaaaar"quote:Op donderdag 9 november 2006 15:32 schreef Arokh86 het volgende:
[..]
Veel dichter bij een smeekbede zal ik nooit bij iemand komen iig.En ik weet dat ik verder moet, maar aangezien ik haar overal gewoon zie kan ik niet zomaar niet aan haar denken. Dan is die afstand toch weer klein, aangezien ik haar niet kan zien en zomaar kan negeren.
Ik hoop dat ik over haar heen ben voordat ze echt een nieuwe vriend heeft. Ik wil die klap die ik dan vang niet meekrijgen.quote:Op donderdag 9 november 2006 15:34 schreef Vivi het volgende:
[..]
De dramatiek van de eerste liefde
Je zwelgt een beetje in het zelfmedelijden en dat mag wel hoor, maar probeer een beetje te relativeren. Wat je nu voelt is normaal, en je moet er even doorheen, maar je moet er geen Romo & Julia -achtige vertoning van maken.
Het klinkt gemeen, maar ik hoop voor jou dat ze snel een andere vriend krijgt, des te eerder houd jij op met jullie relatie te idealiseren en je rond te wentelen in zelfbeklag.
Alleen met hem heeft ze chemistry en met jou niet.quote:Op donderdag 9 november 2006 15:04 schreef Arokh86 het volgende:
Oh, misschien ook leuk om te vermelden: haar nieuwe to-be-lover is evengroot als ik, heeft dezelfde kleur haar, dezelfde kleur ogen, dezelfde lichaamsbouw en dezelfde humor als ik. Ook iets wat de verwarring niet vermindert.
En daar snap ik dus geen ene flikker van.quote:Op donderdag 9 november 2006 15:37 schreef Vivi het volgende:
[..]
Alleen met hem heeft ze chemistry en met jou niet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |