Nou hoop ik datquote:Op donderdag 9 november 2006 00:21 schreef BrandX het volgende:
[..]
oh, en hint over de vraag:
het zijn pockets.
ik zal de laatste hint ook even herhalen:
de schrijver heeft dezelfde voornaam als de schrijver van Das Kapital
aanvulling op deze hint; ook de eerste twee letters van de achternaam zijn hetzelfde, beiden hebben ook een vierletterige achternaam, dus alleen de laatste twee letters zijn anders....
Zijn overwinning op Sergi Bruguera in de Davis Cup-ontmoeting tegen Spanje (Nederland wint met 2-3)quote:Op donderdag 9 november 2006 03:31 schreef tong80 het volgende:
Wat is de grootste triomf van de tenniser Mark Koevermans ?
Karl May is de schrijver en de Winnetoo serie heeft hij o.a. geschreven.quote:Op woensdag 8 november 2006 23:53 schreef BrandX het volgende:
werd geboren in Hohenstein-Ernstthal, als vijfde kind van de wever (papa) en zijn echtgenote (mama). Kort na zijn geboorte werd hij blind door vitaminegebrek. Negen van de dertien andere kinderen in het gezin stierven op jeugdige leeftijd. Gedurende zijn blinde kinderjaren vertelde zijn grootmoeder hem veel sprookjes, waardoor zijn fantasie zich ontwikkelde. Op vier- of vijfjarige leeftijd werden hem na medisch onderzoek de juiste voedingsmiddelen (vitamine A & D) toegediend, waarna hij kon zien.
De onderhavige persoon is dief geweest, en heeft daarvoor diverse malen vastgezeten. Ook is hij leraar geweest, en heeft zich uitgegeven voor vermogend arts (de stoutert), waarna hij (nadat hij betrapt was) ook weer diverse malen op het dievenpad geraakte en vastzat.
Uiteindelijk eindigde hij op een uitgeverij waar hij korte verhalen begon te schrijven. De jaren 1881-1887 vertegenwoordigden een hoogtepunt in zijn schrijversbestaan. De schrijver is echter wereldberoemd geworden om zijn westernverhalen.
wie is de schrijver, en welke westernverhalen bedoel ik?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |