Waarom gaat dat met die hond van een kennis wel en een nieuwe niet? Denk dat gezelschap van een andere hond dat beestje niet bepaalt eenzaam zal laten voelen. Dr door de achterdeur afvoeren wel.quote:Op woensdag 8 november 2006 22:17 schreef Yucko het volgende:
Maar onze huidige hond zal zich waarschijnlijk eenzaam gaan voelen en moe worden van een nieuwe hond. (We hebben wel eens een hond van een kennis hier als hun op vakantie gaan, dat gaat wel goed)
ethiek he. dit moeten jij en jouw familie zelf uitzoeken, wat het beste is voor het dier. jullie zijn de verantwoordelijken die deze grote stap moeten nemen om het leven van het hondje dat al 15 jaar bij jullie is te beeindigen.quote:Op woensdag 8 november 2006 22:26 schreef Yucko het volgende:
Alhoewel ik het er ook niet echt mee eens ben, ik heb het wel wat zacht uitgedrukt. Het lijkt erop dat ze gewoon dement is maar wanneer laten ze een hond inslapen? Als hij écht ziek is en elke dag dood gaat van de pijn, of ook als ze nog maar half weet waar ze zich bevindt en doet?
Als de dierenarst vast stelt dat het beeste elke dag pijn heeft, of binnen korte tijd veel pijn gaat krijgen EN er is niks aan te doen dan kun je hem/haar in laten slapen...quote:Op woensdag 8 november 2006 22:26 schreef Yucko het volgende:
Alhoewel ik het er ook niet echt mee eens ben, ik heb het wel wat zacht uitgedrukt. Het lijkt erop dat ze gewoon dement is maar wanneer laten ze een hond inslapen? Als hij écht ziek is en elke dag dood gaat van de pijn, of ook als ze nog maar half weet waar ze zich bevindt en doet?
Ze gaan wel serieus op je topic inquote:Op woensdag 8 november 2006 22:26 schreef Yucko het volgende:
plast/poept binnen = blaas danwel neurologisch/cognitief probleemquote:Op woensdag 8 november 2006 22:17 schreef Yucko het volgende:
Wij hebben een 15 jarige poedel, maar de laatste paar maanden plast/poept ze elke dag een paar keer binnen, terwijl ze daarvoor netjes op haar plek in de tuin haar behoefte deed.
Ook springt ze elke kant op als je een beweging naar haar maakt, en ze glijdt steeds uit op de vloer.
Ze ziet en hoort ook niet erg goed meer, maar dat valt nog wel mee.
Haar hart begint dus langzamerhand op te raken.
Ik denk dat mijn patiënten het niet echt accepteren als ik zeg dat ze een hartkwaal hebben als ze incontinent zijn met slechte ogen en achteruitgaand gehoorquote:Haar hart begint dus langzamerhand op te raken
Verkoop jij je kinderen op Marktplaats? Nee, hoe kun je een hond vergelijken met een oma?quote:Op woensdag 8 november 2006 22:22 schreef Matness het volgende:
of laat je oma ook inslapen als ze incontinent en bangig begint te worden, en wat eenzaam wordt?
Niet als je niet naar de dierenarts geweest bent. Iets wat je dus ook nog niet hebt gedaan en wat je zeker had moeten doen toen dit allemaal begon.quote:Op woensdag 8 november 2006 22:36 schreef Yucko het volgende:
Dus als een hond bijna niet meer op kan staan maar steeds door de poten zakt;
De uitwerpselen er uitvallen zonder dat ze het merkt;
Je ongeveeer moet schreeuwen voordat ze je hoort;
Recht voor haar moet staan omdat ze je anders niet ziet;
Ze omvalt en alle kanten op springt als je van de bank op staat;
Niet veel meer eet en veel eruit kotst,
Is niet genoeg om haar te laten inslapen?
Zo'n ziek beestje en dan ben je nóg niet naar de dierenarts geweest?!quote:Op woensdag 8 november 2006 22:36 schreef Yucko het volgende:
Begrijp me niet verkeerd, we geven veel om haar maar ze kan het langzamerhand niet echt meer aan.
Ik zal eens de dierenarts ervan vragen wat hij er van vindt, we zijn er nog niet geweest, [...]
quote:Op woensdag 8 november 2006 22:36 schreef Yucko het volgende:
Ik zal eens de dierenarts ervan vragen wat hij er van vindt, we zijn er nog niet geweest, ik maar ik wou eens kijken wat de dierenkenners hier er over dachten..
Kost geld hèquote:Op woensdag 8 november 2006 22:39 schreef imago het volgende:
Zo'n ziek beestje en dan ben je nóg niet naar de dierenarts geweest?!
Ze zouden jou en je moeder moeten laten inslapen
Nou normaal gesproken als je beestje even zichzelf niet is, of wat raar verdrag vertoond ga je naar de dierenartsquote:Op woensdag 8 november 2006 22:36 schreef Yucko het volgende:
Begrijp me niet verkeerd, we geven veel om haar maar ze kan het langzamerhand niet echt meer aan.
Ik zal eens de dierenarts ervan vragen wat hij er van vindt, we zijn er nog niet geweest, ik maar ik wou eens kijken wat de dierenkenners hier er over dachten..
Toch bedankt voor het reageren.
Het is niet dat dit allemaal in één keer begonnen is, het is met de maanden/jaren gekomen. Nu lijkt het steeds erger te worden daarom vroeg ik jullie hier over jullie meningen. We gaan wel naar de dierenarts maar daar gaan we zo laat niet meer heen, daarom vroeg ik hier vast wat de dierenkenners erover dachten.quote:Op woensdag 8 november 2006 22:39 schreef imago het volgende:
[..]
Zo'n ziek beestje en dan ben je nóg niet naar de dierenarts geweest?!
Ze zouden jou en je moeder moeten laten inslapen
Ach via marktplaats heb je al voor 200 euro een raspup tochquote:Op woensdag 8 november 2006 22:42 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Kost geld hèEn die nieuwe hond is natuurlijk ook niet gratis.
Dus had je jaren geleden eigenlijk al naar de dierenarts moeten gaan. Punt uit.quote:Op woensdag 8 november 2006 22:43 schreef Yucko het volgende:
[..]
Het is niet dat dit allemaal in één keer begonnen is, het is met de maanden/jaren gekomen. Nu lijkt het steeds erger te worden daarom vroeg ik jullie hier over jullie meningen. We gaan wel naar de dierenarts maar daar gaan we zo laat niet meer heen, daarom vroeg ik hier vast wat de dierenkenners erover dachten.
Als ze even heeft gelegen loopt ze de eerste paar meters wat wiebelend, daarna wel gewoon recht maar wel stapvoets.quote:Op woensdag 8 november 2006 22:41 schreef BaraCuda het volgende:
dat uitglijden kan ook rotte heupen zijn...
loopt ze nog fatsoelijk?
Slechte heupen is bij honden wel een inslaapverhaal vaak..
Maar met kleine mankementjes die soms voorkomen ga je nog niet naar de dierenarts. Nu wordt het steeds erger, vandaag dit topic.quote:Op woensdag 8 november 2006 22:44 schreef ijsmeis het volgende:
[..]
Dus had je jaren geleden eigenlijk al naar de dierenarts moeten gaan. Punt uit.
De laatste paar maanden poept en plast ze elke dag binnen, en dan gaat er echt geen belletje rinkelen om naar de DA te gaan?quote:Op woensdag 8 november 2006 22:47 schreef Yucko het volgende:
[..]
Maar met kleine mankementjes die soms voorkomen ga je nog niet naar de dierenarts. Nu wordt het steeds erger, vandaag dit topic.
Je zegt dat het steeds erger werd.quote:Op woensdag 8 november 2006 22:47 schreef Yucko het volgende:
[..]
Maar met kleine mankementjes die soms voorkomen ga je nog niet naar de dierenarts. Nu wordt het steeds erger, vandaag dit topic.
Ome Arma hier. Merel wees mij op dit stukje dus als ik hierna een ban heb dan is het niet mijn schuld. Ik vermijd dit soort shit meestal.quote:Op woensdag 8 november 2006 22:17 schreef Yucko het volgende:
Wij hebben een 15 jarige poedel, maar de laatste paar maanden plast/poept ze elke dag een paar keer binnen, terwijl ze daarvoor netjes op haar plek in de tuin haar behoefte deed.
Ook springt ze elke kant op als je een beweging naar haar maakt, en ze glijdt steeds uit op de vloer.
Nu zit m'n moeder al maanden op internet te zoeken naar een nieuwe hond, en ze heeft nu een goede gevonden. We zijn er al wezen kijken en waarschijnlijk kunnen we haar zaterdag komen ophalen. Maar onze huidige hond zal zich waarschijnlijk eenzaam gaan voelen en moe worden van een nieuwe hond. (We hebben wel eens een hond van een kennis hier als hun op vakantie gaan, dat gaat wel goed)
Dus... Nou willen we haar laten in slapen, maar zijn deze redenen wel goed genoeg om een einde aan haar leven te maken? Of moet ze echt ziek zijn oid. En kan je elke dag bij een dierenarts terecht ervoor, of kan dat niet zo maar en moet er eerst wat geregeld worden of is er een wachtlijst? Of kunnen we daar vrijwel meteen terecht (Denk dat dat bij de meeste artsen wel ongeveer hetzelfde gaat)?
Graag gedaan.quote:Op woensdag 8 november 2006 22:58 schreef reese.com het volgende:
Blij dat andere mensen verwoorden wat ik zo ongeveer dacht
en weer iemand met het relativeringsvermogen van een struikgewas.quote:Op woensdag 8 november 2006 22:53 schreef Armageddon het volgende:
[..]
Ome Arma hier. Merel wees mij op dit stukje dus als ik hierna een ban heb dan is het niet mijn schuld. Ik vermijd dit soort shit meestal.
Beste Yucko hier komt ie dan hè. Ga je er even lekker voor zitten.
Tuig zoals jij soort mensen zijn het niet waard om een hond te hebben. Als ik je schrijfsel zo lees dan ben je godverdomme zelfs nog te beroerd om het beestje even uit te laten. Ik zou het ook aan m'n hart krijgen als ik elke dag in de tuin moest schijten. Dat het beestje elke keer een rare beweging maakt komt waarschijnlijk door het feit dat het beestje denkt dat ie een spuitje of een hengst van je krijgt. Het kan ook zijn dat je een kop als een koekie hebt waar het beest een hartverlamming van krijgt.
Ik wil je adviseren om het poedeltje naar het asiel te brengen waar het misschien nog een jaar een waardiger bestaan kan hebben dat dat het bij jullie heeft gehad in 15 jaar. Ik wil je ook adviseren om geen nieuwe hond te nemen achterlijke dakhaas dat je er rondloopt. Zoals wij op GeenStijl altijd zeggen. Ongezien de tiefus en een ziekte aan je hart voor jou en je moeder.
Suc6 ermee!
Had je wat?quote:Op woensdag 8 november 2006 23:00 schreef releaze het volgende:
[..]
en weer iemand met het relativeringsvermogen van een struikgewas.
Dat dacht ik al. Als je zo'n wijsneus bent dan moet je ook even vertellen wat je op je hart hebt.quote:
Je kunt zelf hele goed inschatten in hoeverre jullie poedel hier last van heeft. Ligt ze wanhopig te spartelen op de grond, of glijdt ze af en toe uit?quote:Op woensdag 8 november 2006 22:36 schreef Yucko het volgende:
Da's voornamelijk jullie probleem. Erg vervelend, maar zolang de hond er zelf geen last van heeft, vind ik het i.i.g. geen reden om haar in te laten slapen. Oude dieren (en mensen) worden nu eenmaal incontinent.quote:De uitwerpselen er uitvallen zonder dat ze het merkt;
In de OP zei je dat dat nogal mee viel:quote:Je ongeveeer moet schreeuwen voordat ze je hoort;
quote:Op woensdag 8 november 2006 22:17 schreef Yucko het volgende:
Maak geen onverwachte bewegingen. Zorg dus dat ze weet waar je bent. Leg voordat je op staat bijvoorbeeld even een hand op d'r koppie.quote:Ze omvalt en alle kanten op springt als je van de bank op staat;
Daarmee zou ik toch echt even langs de dierenarts gaan.quote:Niet veel meer eet en veel eruit kotst,
Jij!!!quote:Op woensdag 8 november 2006 22:17 schreef Yucko het volgende:
Nu zit m'n moeder al maanden op internet te zoeken naar een nieuwe hond, en ze heeft nu een goede gevonden. We zijn er al wezen kijken en waarschijnlijk kunnen we haar zaterdag komen ophalen. Maar onze huidige hond zal zich waarschijnlijk eenzaam gaan voelen en moe worden van een nieuwe hond. (We hebben wel eens een hond van een kennis hier als hun op vakantie gaan, dat gaat wel goed)
Dus... Nou willen we haar laten in slapen, maar zijn deze redenen wel goed genoeg om een einde aan haar leven te maken? Of moet ze echt ziek zijn oid. En kan je elke dag bij een dierenarts terecht ervoor, of kan dat niet zo maar en moet er eerst wat geregeld worden of is er een wachtlijst? Of kunnen we daar vrijwel meteen terecht (Denk dat dat bij de meeste artsen wel ongeveer hetzelfde gaat)?
Ik zou zelf iets minder smilies gebruiken maar voor de rest een aardige reply! Ga zo door!quote:Op woensdag 8 november 2006 23:18 schreef White_Pearl het volgende:
[..]
Jij!!!![]()
![]()
bent geen hond waard je moet je schamen met je achterlijke wezenloze tering thyfes uitspraken,achterlijk tering gladiool! sorry medeusers
normaal zou ik niet zo reageren maar iemand die zo wezenloos over dieren praat, die is ze niet waard! vragen op een forum of je naar een dierenarts moet vuile debiel! zie je dat zelf dan niet! met je achterlijke clownskop! En nu al op zoek naar een nieuwe hond
![]()
zou je niet wachten tot deze arme schat van de aarde is, En een wachtlijst bij de dierenarts? ben je wel helemaall goed bij je botte kop?? een dierenarts ziet of een beest op is sorry maar eigenlijk zouden ze jou moeten laten inslapen
![]()
Sorry medeusersen ja als het te grog is ban me dan maar, kan me niks schelen deze clown spoort niet!!!
![]()
Ben wit verziekendheet, maar je hebt gelijkquote:Op woensdag 8 november 2006 23:20 schreef Armageddon het volgende:
[..]
Ik zou zelf iets minder smilies gebruiken maar voor de rest een aardige reply! Ga zo door!
Als ie regt om deze vraag te stellen dan vrees ik het ergste Bluezz.quote:Op woensdag 8 november 2006 23:34 schreef Bluezz het volgende:
Ik dacht eerst even dat het weer een grappig bedoeld topic was onder de clown van Boebiedoe of iets dergelijks, en begon al te lachen bij de OP
Voor de rest sluit ik me helemaal aan bij de reakties.
De vraag is alleen, dóet de TS hier iets mee
Geregd op 5 nov.......
http://forum.fok.nl/user/history/161239quote:Op woensdag 8 november 2006 23:36 schreef Armageddon het volgende:
Als ie regt om deze vraag te stellen dan vrees ik het ergste Bluezz.
Maak je niet te druk. Lees mijn topics dan ben je zo weer boven jan!quote:Op woensdag 8 november 2006 23:39 schreef White_Pearl het volgende:
Niet veel tijd om online te zijn en dan zie je gvd zoiets je zou hem zo met zijn kop door zijn beeldscherm rukken, denk ga even op Fok! kijken en dan zie je zoiets, maar goed heb mijn zegje gezegd, en er zal wel niets mee gedaan worden ja mij bannen, nou ze gaan hun goddelijke gang maar!![]()
En dan heb je ook nog studentes pedagogiek die mij even de les willen gaan lezen. Laat die geitewollentrut maar komen met haar verhaal.quote:Op woensdag 8 november 2006 23:52 schreef Pure-Poison het volgende:
Het is al erg genoeg dat jullie niet naar de dierenarts zijn gegaan.Maar dat je moeder al een nieuw puppy heeft uitgezocht en nu opeens van de oude hond af moet is toch wel het top punt,alsof het gewoon een ding is dat je ff vervangt.Niet normaal dit!!!
Hahahahaquote:Op woensdag 8 november 2006 23:49 schreef Armageddon het volgende:
[..]
Maak je niet te druk. Lees mijn topics dan ben je zo weer boven jan!![]()
Die moeder is nog erger, gewoon allebei inslapen, word het een stuk beter vanquote:Op woensdag 8 november 2006 23:52 schreef Pure-Poison het volgende:
Het is al erg genoeg dat jullie niet naar de dierenarts zijn gegaan.Maar dat je moeder al een nieuw puppy heeft uitgezocht en nu opeens van de oude hond af moet is toch wel het top punt,alsof het gewoon een ding is dat je ff vervangt.Niet normaal dit!!!
quote:Op donderdag 9 november 2006 00:09 schreef Armageddon het volgende:
Ik zeg altijd maar. Mensen die dieren niet respecteren zijn het respect van de mens niet waard.
Man wat zeg je dat toch weer behoorlijk op een nette manier. Restecp ouwe!quote:Op donderdag 9 november 2006 00:39 schreef Jordy-B het volgende:
Je had uiteraard direct naar de dierenarts moeten gaan toen de hond rare dingen ging doen. Dat is en blijft een feit.
Aan de andere kant zijn het wel gebruikelijke ouderdomsverschijnselen en wat dat betreft heb je gelijk dat je het beestje een spuitje wil geven, zodat het dier het verdere aftakelen tot de dood niet meer hoeft mee te maken.
En jouw gezin natuurlijk ook niet, want men kan wel een grote bek opzetten dat het belachelijk zou zijn, maar zij hoeven niet de pis, stront en kots op te ruimen.
En een hond waarbij het zicht en het gehoor hard achteruit gaan, heeft eigenlijk geen leven meer. In tegenstelling tot je oma, voorzie je een hond niet van een bril en hoortoestel. Wat je dus overhoudt is een hond die weinig tot niets meer zelfstandig kan (die waarschijnlijk 's ochtends wakker wordt in de eigen uitwerpselen) en die gewoon aan het wachten is op de dood. Valt weinig meer aan te redden en je kan het beest gewoonweg geen fijn leven meer geven, omdat je de ouderdomskwalen niet goed kan verbeteren -- spuitje, dus.
Is verder niets raars aan, alleen het feit dat je al een "nieuwe" hond hebt uitgezocht voordat je van deze hond afscheid hebt genomen, is behoorlijk dubieus. Hele jonge en hele oude honden vergen ontzettend veel aandacht. Als het je met een oude hond al overloopt, ben je gewoonweg niet in staat om ook nog eens voor een jonge hond te zorgen. Je had gewoon moeten wachten met een andere hond totdat deze hond overleden was (al dan niet door een spuitje). Je hebt daarna gewoon een periode van rouw (mag ik toch hopen na 15 jaar samen gewoond te hebben) en ik vind het persoonlijk knap onbehoorlijk om dan gelijk een andere hond te nemen om dat gat op te vullen.
Och, het kan geen kwaad het op diverse manieren te proberen om zo hopenlijk die chinese muur voor z'n kop weg te krijgen.quote:Op donderdag 9 november 2006 00:44 schreef Armageddon het volgende:
Ik denk alleen niet dat de manier waarop jij het zegt overkomt op dit persoon.
quote:Op donderdag 9 november 2006 01:17 schreef broer het volgende:
Kwestie van goed nadenken over wat je in je OP zet. Als daar niet had gestaan dat er al een nieuwe hond op komst was geweest, waren er alleen maar reacties gekomen dat je een zieke, oude hond een waardig einde moet gunnen.
Even voor jouw informatie, de twee honden waarmee ik ben opgegroeid, zijn in vrij korte tijd achter elkaar overleden toen ze beide 14 jaar waren. De honden waren een golden retriever en een labrador-kruising.quote:Op donderdag 9 november 2006 01:06 schreef White_Pearl het volgende:
[..]
Zegge Jongeman, mag ik jou er misschien even op wijzen dat ik geen grote bek op zet en weet waar ik over praat aangezien ik ze hier zelf rondspringen heben 8 maanden geleden de liefste lieverd van de wereld moest laten inslapen omdat ze op was, en ook wil ik je er even op wijzen dat als een hond welk ras dan ook, door een goeie dierenarts niet zomaar een injectie krijgt om zijn of haar oogjes te sluiten. als een hond ouder word gaan ze moeilijker lopen en minder zien en worden een beetje doof, maar dat is voor de dierenarts geen reden om het beestje in te laten slapen pas als ze bv ziek zijn niet meer eten en drinken en idd een behoefte laten lopen ect dan zal hij of zij samen met jou die beslissing nemen, om het beestje uit zijn lijden te verlossen. En weet je hoe het voelt om die beslissing te nemen? vreselijk! omdat ze wel voelen dat hun einde nadert maar niet bij je weg willen, omdat ze weten hoeveel je van hun houd, en ze niet missen wil, maar je laat een mens niet lijden en een dier ook niet, en tracht je de juiste beslissing te nemen. Dus kom bij mij niet met kots poep en plas op ruimen, want daar draai ik mijn handen niet voor om.
Mis je allerliefste lieverd van me nog iedere dag![]()
Voor hetzelfde geld loopt het beestje al maanden/jaren met een oorontsteking of iets dergelijks.quote:Op woensdag 8 november 2006 22:44 schreef Yucko het volgende:
[..]
Als ze even heeft gelegen loopt ze de eerste paar meters wat wiebelend, daarna wel gewoon recht maar wel stapvoets.
Wij gaan inderdaad niet zo snel naar een arts toe, tenzij het er erg uit ziet. Met de hond maar ook met onszelf. Het is niet alsof de problemen in één keer ontstonden, maar he ging heel geleidelijk aan, als het een infectie was zou het veel sneller verergerd moeten zijn.quote:Op donderdag 9 november 2006 08:29 schreef senesta het volgende:
[..]
Voor hetzelfde geld loopt het beestje al maanden/jaren met een oorontsteking of iets dergelijks.
Ik heb niet alleen medelijden met dit hondje maar ook met het puppie dat jullie uitgezocht hebben![]()
Waarvoor dat? Ik heb nog 2 andere accounts inderdaad, maar ik post nu op deze alleen. Ik hoef me niet te schuilen achter een inactief accountje hoor, als jullie me vanaf nu haten dan hou ik jullie niet tegen. Denk er alleen aan dat het bij jou misschien anders overkomt dan het eigenlijk is.quote:Op woensdag 8 november 2006 23:34 schreef Bluezz het volgende:
En ik zou even een klooncheck aanvragen bij de FA's.
Kan me niet voorstellen dat als jullie Pallas zo slecht was dat de dierenarts dan nog na denken moest, zegt iets over de dierenarts in kwestie, en ik ben het ook met je eens begrijp me niet verkeerd, trouwens dat had ik ook al vermeld, maar de manier hoe Yucko over de hond praat en naar mijn inziens veel te laat naar de dierenarts gaat, ect daar gaat het hierover, en je laat een hond ook niet aftakelen, dat zei ik in mijn vorige post ook al dat doe je met mensen niet en met dieren ook niet.quote:Op donderdag 9 november 2006 01:38 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Even voor jouw informatie, de twee honden waarmee ik ben opgegroeid, zijn in vrij korte tijd achter elkaar overleden toen ze beide 14 jaar waren. De honden waren een golden retriever en een labrador-kruising.
Bouli (de labrador-kruising) kreeg in één nacht meerdere beroertes en was praktisch verlamd. Heeft 's middags een spuitje gekregen van de dierenarts die hiervoor thuis langs kwam. Een van de weinige keren dat ik echt niet in staat was om de tranen vast te houden.
De golden retriever, Pallas, was in de periode daarvoor (heb ik het over enkele jaren) al behoorlijk aan het aftakelen. We hebben de gang (waar ze sliepen) in die periode al van plastic schrootjes en zeil voorzien om het schoonmaakwerk te vergemakkelijken! Iedere ochtend konden we de stront opscheppen en de gang schoonmaken.
De hond was ook al een poos zo doof als een kwartel, waardoor je erg goed moest oppassen met uitlaten, want als 'ie je kwijt raakte ging hij op eigen houtje terug naar huis. Nou was Pallas wel goed opgevoed, want hij kon zelfstandig de straat oversteken... netjes wachten op auto's, enzo.
Nadat Bouli overleed, is Pallas hard achteruit gegaan. Steeds vaker moest ik hem helpen om omhoog te komen. Hij ging tijdens het uitlaten gewoon liggen, omdat 'ie niet verder kon. Toen hij 's ochtends niet meer op kon staan, hebben we hem naar de dierenarts gebracht om in te laten slapen. En als ik het me goed herinner heeft de dierenarts zelfs toen nog geprobeerd om het uit te stellen... Een hond die nauwelijks meer kon lopen en bijna iedere ochtend in zijn eigen uitwerpselen wakker werd!
Beweer alsjeblieft niet dat ik geen idee heb wat erbij komt kijken om zo'n beslissing te nemen. Het is geen toffe beslissing waarbij je even over één nacht ijs gaat, maar als je de voor- en nadelen bij elkaar optelt (zowel die voor de hond als die voor jezelf) moet je tot conclusie kunnen komen dat je het dier een spuitje geeft.
Persoonlijk heb ik er een vrij rationele opvatting over, denk ik. Ik vind het niet tof om zo'n vriend(in) te zien gaan, maar dat kan ik niet laten meespelen in de keus om het dier een spuitje te geven. Ik zal dan ook niet beïnvloed worden door een "omdat ze wel voelen dat hun einde nadert maar niet bij je weg willen"-achtige gedachte.
Kijk wat het beste is voor het dier (als de gezondheid al vrij slecht is en enkel nog verder kan aftakelen, bijvoorbeeld), maar hou er ook rekening mee wat je er zelf voor werk van hebt. Ik kon het echt niet waarderen dat ik 's ochtends voordat ik naar school ging nog fijn even stront kon scheppen en de gang kon schoonmaken. Laat staan als ze in de poep waren gaan staan of liggen.
Je doet een baby niet weg (net zo goed dat je een pup geen spuitje geeft), maar oma's worden doorgaans in het verzorgingstehuis gezet zodra ze niet meer zelfstandig kunnen zijn. Voor honden heb je geen vergelijkbaar alternatief en de periode tussen aftakelen en de dood is een stuk korter (duurt in ieder geval geen tien jaar meer). Ik vind dat je dan een spuitje moet kunnen geven.
Dat kan helpen ja, bij sommige mensen ook niet die willen eerst hun verdriet een plekje geven, maar daar gaat het nu niet over het gaat over het feit en de vraag of je nu al besloten hebt om naar de dierenarts te gaan? ipv hier te zitten ik zou toch denken dat je wel wat beters te doen hebt, misschien kun je dan tonen dat je net zoals ijsmeis zegt om het beestje te geven.quote:Op donderdag 9 november 2006 08:29 schreef Yucko het volgende:
. Maar ondanks we haar wel zouden missen, zou een nieuwe hond daarbij goed kunnen helpen.
Dan moet jij maar nooit aan kinderen beginnen.quote:Op donderdag 9 november 2006 01:06 schreef White_Pearl het volgende:
[quote]Op donderdag 9 november 2006 00:39 schreef Jordy-B het volgende:
Je had uiteraard direct naar de dierenarts moeten gaan toen de hond rare dingen ging doen. Dat is en blijft een feit.
want men kan wel een grote bek opzetten dat het belachelijk zou zijn, maar zij hoeven niet de pis, stront en kots op te ruimen.
quote:Op donderdag 9 november 2006 15:34 schreef ymme het volgende:
Wat ziek, je oude hond laten inslapen voor een nieuwe
Er zit nogal een verschil tussen kinderen/pups en oude honden. Kinderen/pups houden tzt op met de boel onder te schijten. Oudere honden ook wel, maar dat is dan omdat ze dood zijn.quote:Op donderdag 9 november 2006 15:36 schreef ymme het volgende:
[..]
Dan moet jij maar nooit aan kinderen beginnen.
En bij een hond als huisdier is ook dat iets wat voor kan komen.
Dit neem je dan maar voor lief. En als je van het beestje houdt doe je dat graag.
zoeken naar een reden om een dier in te ruilen voor een levendiger exemplaar... daar zijn geen worden voor... een scheldwoord is nog te veel. Jullie hadden beter eerder een andere hond kunnen nemen, oudjes zijn nog flexbeler dan je denkt.quote:Dus... Nou willen we haar laten in slapen, maar zijn deze redenen wel goed genoeg om een einde aan haar leven te maken? Of moet ze echt ziek zijn oid.
Offtopic, maar ik hoorde deze week dat de SP de verpleeghuizen wil afschaffen (helemaal dus) en de SP doet het erg goed in de peilingen, dus wie weet mag je je moeder's billen wassen in de toekomstquote:Op donderdag 9 november 2006 16:18 schreef Jordy-B het volgende:
Kom maar terug als jij zelf degene bent die je demente oma de schone luiers omdoet, als je dan toch een argument wil hebben.
We schreeuwen niet tegen haar hoor.quote:Op donderdag 9 november 2006 17:52 schreef moussy het volgende:doof blind en schrikeffecten vallen al af om in te slapen, net als de stramme spieren bij het opstaan. Ipv te schreeuwen tegen je hond had je aantikcommando's kunnen leren met dat beetje, oud betekend niet dom.
Dat doet het ook soms. Onder andere ook nadat ze buiten is geweest, dan rent ze elke keer precies hetzelfde rondje door de kamer en keuken.quote:Op donderdag 9 november 2006 17:52 schreef moussy het volgende:Dement is het beest ook niet, dan zou het als een jonge dolle hond door het huis lopen rennen en vliegen.
Onze hond krijgt geen standaard portie per dat oid. Ze eet gewoon wanneer ze zin heeft. We letten er natuurlijk wel op dat ze genoeg eet.quote:Op donderdag 9 november 2006 17:52 schreef moussy het volgende:Braken, kan, 1e kwaal van een oude hond wat te veel eten krijgt. Hond is oud, beweegt niet, krijgt de ouderwetse volle bak voer, wordt totaal niks van verbruikt dus kotsen.
Daar heb je misschien wel gelijk in idd..quote:Op donderdag 9 november 2006 17:52 schreef moussy het volgende: zoeken naar een reden om een dier in te ruilen voor een levendiger exemplaar... daar zijn geen worden voor... een scheldwoord is nog te veel. Jullie hadden beter eerder een andere hond kunnen nemen, oudjes zijn nog flexbeler dan je denkt.
Klopt dit is ook niet echt een reden om haar te laten inslapen, maar wel één van. Wij hebben, hoe erg het misschien ook klinkt, niet echt zin in nog meer last dan vreugde van de hond. Op dit moment gaat het nog maar als het met dit tempo blijft verslechteren wordt het lastiger. Ik vind het dan ook knap dat jullie hond al zo oud is en dat jullie er zoveel energie voor over hebben.quote:Op donderdag 9 november 2006 17:52 schreef moussy het volgende:Poepen en piesen, triest, maar ik kan nergens vinden dat het zo etreem was als bij Jordy en zijn honden, geen reden tot inslapen, wel een reden om ieder uur buiten te laten en al is het maar in een achtertuin, het beestje zal niet écht veel behoefte hebben om te wandelen met stramme oude spieren en botten. plassen in huis, met het braken kan ook nog wijzen op iets met de nieren, simpel urinetestje en ander voer er tegen aan gooien, had al maanden eerder gedaan kunnen worden, op het moment dat je moeder ging zoeken naar een andere hond, blijkbaar zag ze toen al aankomen dat het oudje op begon te raken. Op hoeft nog niet meteen dood te betekeken.
We hebben morgenochtend een afspraak.quote:Op donderdag 9 november 2006 18:05 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Offtopic, maar ik hoorde deze week dat de SP de verpleeghuizen wil afschaffen (helemaal dus) en de SP doet het erg goed in de peilingen, dus wie weet mag je je moeder's billen wassen in de toekomst
En, TS, wat zei de dierenarts?
Toevallig heb ik 2 jaar lang mijn doodzieke moeder verzorgt.quote:Op donderdag 9 november 2006 16:18 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Er zit nogal een verschil tussen kinderen/pups en oude honden. Kinderen/pups houden tzt op met de boel onder te schijten. Oudere honden ook wel, maar dat is dan omdat ze dood zijn.
Kom maar terug als jij zelf degene bent die je demente oma de schone luiers omdoet, als je dan toch een argument wil hebben.
Dit anwoord gaf je in je quote aan mij en Jordy-B ik wil je er wel even op wijzen dat het een quote is en de teksten die erin staan van Jordy-B zijn hoor en ik ze in mijn quote even bold heb gedaan, meestal doe je zoiets om ergens de nadruk op te leggenquote:Op donderdag 9 november 2006 15:36 schreef ymme het volgende:
[..]
Dan moet jij maar nooit aan kinderen beginnen.
En bij een hond als huisdier is ook dat iets wat voor kan komen.
Dit neem je dan maar voor lief. En als je van het beestje houdt doe je dat graag.
OMFG...quote:Op donderdag 9 november 2006 18:41 schreef Yucko het volgende:
Wij hebben, hoe erg het misschien ook klinkt, niet echt zin in nog meer last dan vreugde van de hond. Op dit moment gaat het nog maar als het met dit tempo blijft verslechteren wordt het lastiger. Ik vind het dan ook knap dat jullie hond al zo oud is en dat jullie er zoveel energie voor over hebben.
[..]
dus als het even niet meer leuk is om een hond te hebben maak je een waslijst aan klachten zodat je de dierenarts kunt overtuigen... Zolang het beestje geen pijn heeft hebben jullie niet het recht om haar een spuitje te laten geven. Het is toch mooi om te zien dat ze kwispelt als ze je ziet, dat je kunt zien dat ze nog lol heeft in haar oude leventje? asjeblieft gun haar nog een mooie tijd en maak geen stomme beslissingenquote:Op donderdag 9 november 2006 18:41 schreef Yucko het volgende:
[..]
Klopt dit is ook niet echt een reden om haar te laten inslapen, maar wel één van. Wij hebben, hoe erg het misschien ook klinkt, niet echt zin in nog meer last dan vreugde van de hond.
[..]
Nee, daarom hoeft je hond ook niet nu per se even dood terwijl hij al maanden klachten heeft en zaterdag de nieuwe pup komt. Ik hoop voor je ma dat je pa haar niet in laat slapen als ie een jonger, beter en strakker exemplaar tegenkomt, of nee, eigenlijk kan me dat nog niks schelen ook.quote:Op donderdag 9 november 2006 16:01 schreef Yucko het volgende:
[..]Lezen graag. We willen graag zo snel mogelijk een nieuwe hond nadat deze zou overlijden, we gaan haar niet laten inslapen omdat we zo graag een nieuwe hond willen.
quote:Op vrijdag 10 november 2006 19:29 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Nee, daarom hoeft je hond ook niet nu per se even dood terwijl hij al maanden klachten heeft en zaterdag de nieuwe pup komt. Ik hoop voor je ma dat je pa haar niet in laat slapen als ie een jonger, beter en strakker exemplaar tegenkomt, of nee, eigenlijk kan me dat nog niks schelen ook.
Zal ik je de afloop vertellen van die oude poedel??quote:Op zaterdag 11 november 2006 19:34 schreef Kaatje_1406 het volgende:
Maar....Hoe is het afgelopen bij de DA?
@Sprookjesbos sterktequote:Op zaterdag 11 november 2006 19:14 schreef Sprookjesbos het volgende:
Voorbeeld verhaal van hoe het wel moet en kan
Onze oude hond durfde alleen nog maar in de tuin haar behoefte te doen. Dit omdat ze doof was en steeds minder kon zien. Ze was dan ook erg bang voor alle geluiden buitenshuis, omdat ze deze niet meer kon plaatsen wat wat nou was.quote:Op zondag 12 november 2006 16:59 schreef CherryLips het volgende:
Maar wat ik nog het walgelijkst vind is dat er al een nieuwe hond in huis komt en dat je de oude wegdoet alsof het een kapotte video is. Ik word er echt kotsmisselijk van. Ook omdat de hond blijkbaar altijd z'n behoefte in de tuin moest doen. Valt nog mee dat dat arme beestje niet al zelfmoord heeft gepleegd
.
Ik heb het idee dat de hond van de TS met enige regelmaat voor het gemak de tuin in werd gestuurd. Toen jullie hond niet doof en blind was, lieten jullie haar toen ook uit in de achtertuin?quote:Op zondag 12 november 2006 17:24 schreef SaS21 het volgende:
[..]
Onze oude hond durfde alleen nog maar in de tuin haar behoefte te doen. Dit omdat ze doof was en steeds minder kon zien. Ze was dan ook erg bang voor alle geluiden buitenshuis, omdat ze deze niet meer kon plaatsen wat wat nou was.
De tuin was voor haar veilig en ze wist dat ze daar rustig haar behoefte kon doen.
En ik ben blij dat we haar die veiligheid toch konden bieden. Want ze vond het zelf ook niet fijn dat ze haar behoefte in huis deed. De tuin biedde echt een uitkomst.
Jammer dat je meteen zo'n mening hebt!
Heel soms wel, maar dat was alleen wanneer de hond buiten harde knallen van vuurwerk ofzo had gehoord waar ze bang voor was en haar gedachten alleen nog waren hoe snel ze naar huis moest komen. Maar dat was alleen in december/ januari.quote:Op zondag 12 november 2006 17:34 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ik heb het idee dat de hond van de TS met enige regelmaat voor het gemak de tuin in werd gestuurd. Toen jullie hond niet doof en blind was, lieten jullie haar toen ook uit in de achtertuin?
Dat bedoel ikquote:Op zondag 12 november 2006 18:17 schreef SaS21 het volgende:
[..]
Heel soms wel, maar dat was alleen wanneer de hond buiten harde knallen van vuurwerk ofzo had gehoord waar ze bang voor was en haar gedachten alleen nog waren hoe snel ze naar huis moest komen. Maar dat was alleen in december/ januari.
Bovendien zijn we elke week wel een aantal keer met haar naar het bos gegaan etc. om een grote wandeling met haar te maken. Daar was het rustig en kon ze lekker haar eigen gang gaan zonder een irritante riem om haar nek
Het gaat erom dat alle gebreken die eerst geen reden waren tot een spuitje, na het uitzoeken van de nieuwe hond opeens wel reden zijn om de oude poedel in te laten slapen. Natuurlijk moet je een hond die pijn heeft niet te lang laten lijden. Daarin ben ik het met je eens. Maar de redenen die TS opnoemt lijken meer op excuses dan op medelijden met de poedel.quote:Op zondag 12 november 2006 19:38 schreef CodeCaster het volgende:
Heerlijke reacties, echt...
Hoe zou die hond zich voelen, wanneer ie eigenlijk bijna niet meer ziet, hoort, proeft... En aan alle kanten zijn halfverteerde voedsel lekt? Jullie willen zo'n totaal afgetakeld beest zichzelf dood laten kotsen en schijten?
Nee, dát getuigt van liefde voor een beest, joh!Maak er dan gewoon een eind aan.
Ik geef TS groot gelijk. En misschien was de huidige hond wel een maatje van hem en z'n ma, genoten ze beiden van de aanwezigheid. En nu niet meer. Het is een behoorlijke last, zorgen voor een oud, ziek dier.
Ik zou zeggen, zodra deze overleden is, al dan niet middels een zetje in die richting: gewoon een nieuw maatje uitzoeken!
Wel voortaan eerder naar de dierenarts bij het optreden van gebreken...
een behoorlijke last??? Dat is de consequentie als je een dier neemt; die wordt oud jaquote:Op zondag 12 november 2006 19:38 schreef CodeCaster het volgende:
Hoe zou die hond zich voelen, wanneer ie eigenlijk bijna niet meer ziet, hoort, proeft... En aan alle kanten zijn halfverteerde voedsel lekt? Jullie willen zo'n totaal afgetakeld beest zichzelf dood laten kotsen en schijten?
Nee, dát getuigt van liefde voor een beest, joh!Maak er dan gewoon een eind aan.
Ik geef TS groot gelijk. En misschien was de huidige hond wel een maatje van hem en z'n ma, genoten ze beiden van de aanwezigheid. En nu niet meer. Het is een behoorlijke last, zorgen voor een oud, ziek dier.
Ik zou zeggen, zodra deze overleden is, al dan niet middels een zetje in die richting: gewoon een nieuw maatje uitzoeken!
Het verbaast me niets als TS niet mee meeleest en niet meer gaat reageren. Die hond hebben ze al lang laten inslapen.quote:Op zondag 12 november 2006 17:27 schreef Alicey het volgende:
Ik denk dat het beter is als jullie geen nieuwe hond meer nemen.
Nee, we wandelden vaak met haar. Het is niet alsof we niet veel om haar geven, dat doen we zeker wel, maar in mindere mate als alle die hard dieren fans hier, wat voor hun weer schokkend over kan komen. We lieten haar vaak uit maar omdat haar zich achteruit ging struikelde ze regelmatig ergens overheen en ze zakte altijd door haar poten als ze ging rennen.quote:Op zondag 12 november 2006 17:34 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ik heb het idee dat de hond van de TS met enige regelmaat voor het gemak de tuin in werd gestuurd. Toen jullie hond niet doof en blind was, lieten jullie haar toen ook uit in de achtertuin?
Zo denk ik er dus ook over.quote:Op zondag 12 november 2006 19:38 schreef CodeCaster het volgende:
Met dat 1e bedoel ik dat we best hard moeten praten anders hoorde ze ons niet, met het 2e dat we niet boos op haar zijn dat ze zoveel mankementen heeft ofzo.quote:Op zondag 12 november 2006 19:19 schreef duivelin1 het volgende:
Je antwoorden kloppen niet met elkaar; in het ene zeg je dat je tegen het hondje moet schreeuwen, in de andere zeg je "we schreeuwen niet tegen haar hoor".
Dat is hoe ík ben, niet mijn familie, en ook niet hoe ik met dieren om ga. Ik kon wel meteen Boomer zeggen maar jullie kenden haar niet dus dit leek me duidelijker. Dit zou ik overigens ook zo over mijn vader of wie dan ook zeggen.quote:Op maandag 13 november 2006 21:50 schreef Sprookjesbos het volgende:
Drie pagina's over een oude hond die nu naar de regenboogbrug is. Eigenlijk ben ik blij voor het diertje dat het naar de betere wereld is en ik hoop dat, als er iets van een hondenhemel bestaat dat onze Chakra haar tegenkomt en ze samen kunnen spelen.
Bij het lezen van dit laatste bericht van TS besefte ik me ook dat we ons drie pagina's lang druk hebben gemaakt om een oude hond waarvan we alleen maar weten dat het een poedel betrof die aan vervanging toe was.
We weten geen naam en er is geen foto aan te pas gekomen...
Typerend voor de manier waarop TS en zijn familie met dieren omgaan.
Beste TS ondanks alles wens ik je veel plezier met jullie nieuwe hond (zou toch afgelopen zaterdag komen??) en tevens hoop ik, waarschijnlijk tegen beter weten in, dat je dankzij de massale reacties die je op dit topic hebt gekregen toch een beetje gaat nadenken over de manier waarop bij jullie thuis met dieren wordt omgegaan.
Dan komt het niet juist bij jou over. Je moest eens weten hoe weinig mijn moeder heeft geslapen de laatste dagen voor Boomer's einde. Het is gewoon een feit dat - ook als we haar niet lieten inslapen - het geen 2008 meer zou meemaken. Het is niet dat we niet meer naar haar keken en alleen maar wanhopig opzoek naar een nieuwe waren, meer vast informatie zoeken over een ras voor een nieuwe hond wat ons wel zou bevallen, en welke van deze zo al verkocht werden.quote:Op maandag 13 november 2006 21:54 schreef tonja het volgende:
Ik geloof best dat het hondje er slecht aan toe was. Wat mij niet lekker zit is het feit dat jullie niet al maanden geleden de dierenarts hebben bezocht. Ook komt het zeer hard over dat jullie tijdens zijn laatste periode al op zoek gingen naar een nieuw hondje.
Dat komt op mij over alsof jullie hondje alleen bestaansrecht had als het niet teveel overlast gaf. Dat vind ik hard. Keihard.
Beste Yucko,quote:Op maandag 13 november 2006 21:58 schreef Yucko het volgende:
[................]
Begrijp ons niet verkeerd; een hond is voor ons niet alleen maar een decoratie, we zijn bereid er veel tijd aan te besteden, en gunnen elke hond een zo goed mogelijk leven! Je moest eens weten hoeveel mensen er wel zo veel slechter om mee gaan als wij, en dan heb ik het niet over maniakken in India.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |