abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 9 november 2006 @ 16:33:35 #51
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_43399227
tan'(x) = 1 + (tan x)^2?

Die regel is mij niet bekend eik. Zal eens proberen.
  donderdag 9 november 2006 @ 16:40:19 #52
75592 GlowMouse
l'état, c'est moi
pi_43399481
Dat is eenvoudig in te zien:
tan'(x) = d/dx sin(x)/cos(x) = [cos^2(x) + sin^2(x)] / cos^2(x) = 1/cos^2(x).
Omdat 1 = cos^2(x) + sin^2(x) = cos^2(x) + cos^2(x)tan^2(x) = cos^2(x) [ 1 + tan^2(x) ] geldt
tan'(x) = 1/ [1 / (1 + tan^2(x) ] = 1 + tan^2(x)
eee7a201261dfdad9fdfe74277d27e68890cf0a220f41425870f2ca26e0521b0
  donderdag 9 november 2006 @ 16:51:17 #53
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_43399844
Ik kom er niet uit. Met de quotientregel én met die regel tan'(x) = 1 + (tan x)^2 niet.
  donderdag 9 november 2006 @ 16:55:12 #54
75592 GlowMouse
l'état, c'est moi
pi_43399995
quote:
Op donderdag 9 november 2006 16:51 schreef Zwansen het volgende:
Ik kom er niet uit. Met de quotientregel én met die regel tan'(x) = 1 + (tan x)^2 niet.
Heb je de afleiding gegeven die ik direct gaf? Zoja, snap je de kettingregel?
eee7a201261dfdad9fdfe74277d27e68890cf0a220f41425870f2ca26e0521b0
  donderdag 9 november 2006 @ 16:55:45 #55
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_43400011
tan(tan x)' =

cos(tan (x))*cos(tan (x))*(1+tan^2(x)) + sin(tan (x))*sin(tan (x))*(1+tan^29x)) /
cos(tan (x))*cos(tan (x))

De noemer wordt 1+ tan^2(x) en de teller cos^2(tan (x))

Dit klopt dus niet.

Trouwens, ik ben hier nog aan het worstelen met quotientregel.
  donderdag 9 november 2006 @ 17:02:17 #56
75592 GlowMouse
l'état, c'est moi
pi_43400260
quote:
Op donderdag 9 november 2006 16:55 schreef Zwansen het volgende:
Dit klopt dus niet.
Het is juist, dus ik vraag me af waarom je denkt dat dat niet zo is.
eee7a201261dfdad9fdfe74277d27e68890cf0a220f41425870f2ca26e0521b0
  donderdag 9 november 2006 @ 17:02:38 #57
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_43400273
quote:
Op donderdag 9 november 2006 16:55 schreef GlowMouse het volgende:

[..]

Heb je de afleiding gegeven die ik direct gaf? Zoja, snap je de kettingregel?
f'(x) = g'(h(x)) * h'(x) als f(x) = g(h(x))

Als ik ff snel reken dan komt dit eruit: tan(x) * 3tan^3(x)
  donderdag 9 november 2006 @ 17:03:40 #58
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_43400310
quote:
Op donderdag 9 november 2006 17:02 schreef GlowMouse het volgende:

[..]

Het is juist, dus ik vraag me af waarom je denkt dat dat niet zo is.
Als ik dat invoer in die integrator komt er iets heel anders uit.
  donderdag 9 november 2006 @ 17:11:23 #59
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_43400564
Oh, nu kom ik met de kettingregel op tan(x) + 2tan^3(x) + tan^5(x), maar weer klopt het niet.
  donderdag 9 november 2006 @ 17:14:50 #60
75592 GlowMouse
l'état, c'est moi
pi_43400682
quote:
Op donderdag 9 november 2006 17:03 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Als ik dat invoer in die integrator komt er iets heel anders uit.
Dan klopt jouw invoer of dat ding niet, want het is wel goed. Voor de directe afleiding zonder quotient:
> Nemen we bijvoorbeeld de tan'(x) = tan^2(x) + 1, dan volgt dat d/dx tan(tan(x)) = (tan^2(tan(x)) + 1) * (tan^2(x)+1).
eee7a201261dfdad9fdfe74277d27e68890cf0a220f41425870f2ca26e0521b0
  donderdag 9 november 2006 @ 17:16:23 #61
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_43400725
Ah, ze gebruiken de sec zie ik. Dan kan het dus wel kloppen.
  donderdag 9 november 2006 @ 17:19:59 #62
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_43400837
quote:
Op donderdag 9 november 2006 17:14 schreef GlowMouse het volgende:

[..]

Dan klopt jouw invoer of dat ding niet, want het is wel goed. Voor de directe afleiding zonder quotient:
> Nemen we bijvoorbeeld de tan'(x) = tan^2(x) + 1, dan volgt dat d/dx tan(tan(x)) = (tan^2(tan(x)) + 1) * (tan^2(x)+1).
Idd, dat had ik ook. En mn quotient gerommel klopte ook? 1+ tan^2(x)/cos^2(tan (x))

pff, ben ik zo een uur bezig voor een afgeleide.

Thnx trouwens.
  vrijdag 10 november 2006 @ 18:43:09 #63
129451 ThaRooP
T h a R o o P
pi_43433996
Omdat me eigen topic dicht werd gegooid hier nog maar een keer:
quote:
Goedemiddag!

Nou had ik afgelopen maandag een fijn wiskunde b1,2 tentamen van 150 minuten De toets ging vooral over verwachtingen, statistiek, limieten en integralen. Echter stond er op de toets een som waar ongeveer niemand uit kwam, en ik heb zoiets ook nog nooit in het boek zien staan laat staan dat we het in de les behandeld hebben.

Eigenlijk ben ik dus wel benieuwd hoe je deze som moet oplossen, dus wie zin heeft in een sommetje, hier is die:

Bereken x:


En ik hoop dus dat die niet meetelt voor het tentamen
Hierop kreeg ik wat reacties waaronder deze:
quote:
[quote]Op donderdag 9 november 2006 14:39 schreef Bioman_1 het volgende:
Dit is een standaardsom: De som van 1/(n^k) met k van 0 tot oneindig convergeert naar de waarde

1 / (1 - 1/n)

Dus in dit geval geldt:

1 / (1 - 1/(2x)) = 8

En dat kan je vast wel oplossen
Hij kan wel standaard zijn, ik heb nog nooit zo een som gezien, tot maandag dan
quote:
Op donderdag 9 november 2006 14:57 schreef Sherkaner het volgende:
bewijs: som(k=0 tot oneindig) 1/n^k = z
Dan geldt ook 1 + som(k=1 tot oneindig) 1/n^k = z
n * som(k=1 tot oneindig) 1/n^k = som(k=0 tot oneindig) 1/n^k (als geldt n<1) = z
en dus geldt 1 + z/n = z.
en uiteindelijk z/(z-1) = n. (andere vorm van 1 / (1 - 1/n)=z)
voor z = 8 en n = 2x levert dit 4/7
Maar is wel erg pittig voor middelbare school.
vanaf de derde regel snap ik t al niet

Kun je misschien nog een poging wagen ?


Ik hoop dus dat iemand mij hier verder mee kan helpen, misschien het bewijs uitleggen ?
Hoe dik is dat dan wel niet?
pi_43436300
quote:
Op vrijdag 10 november 2006 18:43 schreef ThaRooP het volgende:

[snip]

Ik hoop dus dat iemand mij hier verder mee kan helpen, misschien het bewijs uitleggen ?
Dit is echt heel eenvoudig hoor. Voor 1 / (2x)k kun je schrijven (1/2x)k. Je hebt dus een meetkundige reeks waarvan de eerste term gelijk is aan (1/2x)0 = 1, terwijl de rede gelijk is aan 1/2x. Als je nu de somformule voor een meetkundige reeks neemt, dan kun je voor de som van de eerste n termen (dus van k=0 tot en met k=n-1) schrijven:

Sn = (1 - (1/2x)n) / (1- (1/2x))

Deze reeks is convergent als de absolute waarde van de rede (1/2x) ligt tussen 0 en 1 (zodat de absolute waarde van iedere term kleiner is dan die van de voorgaande term). In dit geval zal (1/2x)n tot 0 naderen als we n steeds groter nemen. De uiteindelijke som van de (oneindige) reeks wordt dus:

S = 1 / (1- (1/2x))

En zoals is gegeven moet deze som 8 zijn, dus hebben we:

1 / (1- (1/2x)) = 8

1 - (1/2x) = 1/8

(1/2x) = 7/8

2x = 8/7

x = 4/7
  maandag 13 november 2006 @ 18:42:53 #65
8369 speknek
Another day another slay
pi_43515930
Zeg, ben ik nou gek?

Ik probeer de optimale field of view van een computergame te berekenen. I.h.a. wordt de verticale field of view gebruikt, en bij de meeste spellen is dat 90 graden.

Ik zit 60cm van het beeldscherm af, en m'n 20" beeldscherm is 31cm hoog.
Dan krijg ik dus een kijkhoek van tan(a) = 15.5 / 60
a * 2= 29 graden. Huh?
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_43516131
Weet je zeker dat ze 90 graden gebruiken in de meeste spellen? Ik dacht altijd dat het minder was.
  maandag 13 november 2006 @ 20:36:53 #67
8369 speknek
Another day another slay
pi_43520263
Ja, meestal 90. Bij Half-Life 2 is het 75 graden, en dat wordt algemeen gezien als dè hoofdreden waarom meer mensen cybersickness krijgen bij het spelen van het spel (omdat het anders is dan mensen gewend zijn), terwijl dat dus nou juist dichter bij de werkelijkheid hoort te liggen.
Heel apart allemaal.

Ik heb 29 graden geprobeerd, maar het ziet er echt niet uit. Misschien is het natuurlijker, maar je ziet geen reet van de wereld.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_43520978
quote:
Op maandag 13 november 2006 20:36 schreef speknek het volgende:
Ja, meestal 90. Bij Half-Life 2 is het 75 graden, en dat wordt algemeen gezien als dè hoofdreden waarom meer mensen cybersickness krijgen bij het spelen van het spel (omdat het anders is dan mensen gewend zijn), terwijl dat dus nou juist dichter bij de werkelijkheid hoort te liggen.
Heel apart allemaal.

Ik heb 29 graden geprobeerd, maar het ziet er echt niet uit. Misschien is het natuurlijker, maar je ziet geen reet van de wereld.
Ik begrijp je hele probleem niet zo en heb de indruk dat je een paar begrippen door elkaar haalt. Als de hoogte van je scherm 31 cm is en je neemt een kijkafstand van 15,5 cm (!) gemeten in een lijn loodrecht op het centrum van het scherm dan heb je een verticale view angle van 90 graden. Dat heeft verder niets te maken met wat er op dat scherm is te zien.
  maandag 13 november 2006 @ 21:19:40 #69
8369 speknek
Another day another slay
pi_43522313
1) je zit niet 15 cm van het scherm af, dan zit je praktisch met je neus ertegenaan. Een normale afstand is ongeveer 50-60cm.
2) de FOV heeft wel te maken met hoeveel je van de wereld ziet:

They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_43522867
quote:
Op maandag 13 november 2006 21:19 schreef speknek het volgende:
1) je zit niet 15 cm van het scherm af, dan zit je praktisch met je neus ertegenaan. Een normale afstand is ongeveer 50-60cm.
Dat begrijp ik ook wel, het is alleen een rekenvoorbeeld.
quote:
2) de FOV heeft wel te maken met hoeveel je van de wereld ziet:

[afbeelding]
Ja, maar dat bestrijd ik ook niet.

Ondertussen begrijp ik nog steeds je probleem niet. Als jij beweert dat een FOV van 90 graden normaal zou zijn dan kan ik alleen maar constateren dat dat niet zo is omdat dat in de praktijk niet wordt gerealiseerd.
  maandag 13 november 2006 @ 21:36:27 #71
8369 speknek
Another day another slay
pi_43523149
Ehm, ik zal het nog een keer proberen uit te leggen. 90 graden is de standaard in computer games, maar dit is dus schijnbaar heel ver af van hoe het zou moeten zijn. Als je probeert het beeld op zo'n manier in te stellen zodat het natuurlijk wordt, zeg maar dat de monitor gewoon een raam is waar je uit kijkt, dan kom je niet verder dan een beeld van 29 graden.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_43523472
quote:
Op maandag 13 november 2006 21:36 schreef speknek het volgende:
Ehm, ik zal het nog een keer proberen uit te leggen. 90 graden is de standaard in computer games, maar dit is dus schijnbaar heel ver af van hoe het zou moeten zijn. Als je probeert het beeld op zo'n manier in te stellen zodat het natuurlijk wordt, zeg maar dat de monitor gewoon een raam is waar je uit kijkt, dan kom je niet verder dan een beeld van 29 graden.
Geef eens een bron voor die bewering dat 90 graden een standaard zou zijn. Zoals je zelf constateert is dat met een normaal scherm en een normale kijkafstand niet te realiseren, dus wat heeft het dan voor zin dat tot een standaard uit te roepen?
  maandag 13 november 2006 @ 22:39:39 #73
8369 speknek
Another day another slay
pi_43525828
Hier bijvoorbeeld:
http://developer.valvesoftware.com/wiki/Fov

Het nut is waarschijnlijk tweeledig, een grotere field of view geeft een beter zicht van de wereld waardoorheen je navigeert, het is niet gebruikersvriendelijk als je door een koker kijkt bij het spelen van een spel, en ten tweede leidt een grotere kijkhoek tot meer immersie.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_43526308
Op zich zou de afstand van oog tot beeldscherm er niet zoveel mee te maken moeten hebben. Anders zou je als je tv kijkt helemaal niks kunnen zien.
  maandag 13 november 2006 @ 23:14:01 #75
8369 speknek
Another day another slay
pi_43527383
Ehm, ik weet niet of je dat 1 op 1 kunt mappen, want een tv camera kun je bijvoorbeeld heel ver weg zetten, en dan krijg je met een kleine kijkhoek toch een heel persoon op het beeld. Je knipt als het ware gewoon een stuk afstand weg. Bij een computergame is het meestal wel belangrijk dat je dichtbij staat, omdat je moet navigeren en diepte schatten.

edit: wegknippen klopt niet helemaal, maar inzoomen en uitzoomen kun je met fov regelen. Bij een groothoeklens lijkt alles verder weg, en bij een smalle lens zoom je in. Bij computerspellen wordt voor een sniperrifle meestal simpelweg de fov naar beneden gezet.

[ Bericht 27% gewijzigd door speknek op 13-11-2006 23:19:47 ]
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_43559972
Eigenlijk een combinatie van economie en wiskunde (statistiek) dus stel hem ook wel in Gamma
Ik had de vraag al in een ander topic gesteld maar kreeg daar geen antwoord op:
Kan iemand me hier misschien mee helpen:
Ik snap niet hoe ik dit probleem kan aanpakken.

Joey Tolbert, the production manager for Hill Street Enterprises, is uncertain about both the price and the variable costs for one of the company’s main products. The market has been fairly stable lately and the Sales Department estimates that the mean price will be $25 with a standard deviation of $0.10.

The plant is using some new materials and, while fixed costs seem fairly set, there is some doubt about variable costs. Mean variable costs are estimated to be $15 with a standard devia-tion of $0.80. Both the distribution for price and for variable cost seem close enough to a normal distribution that this assumption can be used.

Gevraagd:
Mr. Tolbert has decided that he is willing to use these expected values and measures of variation in his decision process. With a unit contribution margin of $10 ($25 - $15), he is willing to produce additional units until the marginal increase in the variance of the con-tribution margin times .001 is greater than the marginal increase in total contribution margin. To the nearest hundred, find the production quantity indicated under this strategy.
  dinsdag 14 november 2006 @ 22:41:49 #77
75592 GlowMouse
l'état, c'est moi
pi_43560921
Dit is geen statistiek maar kansrekening. De winst is normaal verdeeld met verwachting 10 en variantie 0,65 (mits er geen covariantie is tussen in- en verkoopkosten bestaat is de variantie van de som gelijk aan de som van de varianties). Kom je er zo uit?
eee7a201261dfdad9fdfe74277d27e68890cf0a220f41425870f2ca26e0521b0
pi_43561683
ja, dat snap ik, maar de vraagstelling begrijp ik niet helemaal.
Hij produceert extra producten totdat de minimale toename van de variantie van de contributiemarge x 0,001 groter is dan de minimale toename van de totale contributiemarge

Kan je me daar misschien mee helpen?

[ Bericht 0% gewijzigd door ryan_atwood op 14-11-2006 23:11:45 ]
  dinsdag 14 november 2006 @ 23:11:30 #79
75592 GlowMouse
l'état, c'est moi
pi_43562200
Ik had de winst per product uitgerekend. Bij twee producten is de verwachting ook twee keer zo groot maar variantie vier keer zo groot.
"groter is dan de minimale toename van de totale contributiemarge" moet marginale zijn.
Probeer nu maar wat vergelijkingen op te stellen.

Druk dus zowel de winst als de variantie van de winst uit in het aantal te produceren goederen. Door vervolgens te differentieren naar het aantal te produceren goederen krijg je de marginale winst en variantie. Daarna de factor 0,001 verwerken, een lineaire vergelijking oplossen, en je bent klaar.

[ Bericht 34% gewijzigd door GlowMouse op 14-11-2006 23:16:55 ]
eee7a201261dfdad9fdfe74277d27e68890cf0a220f41425870f2ca26e0521b0
pi_43562469
Hmm, dat gaat me niet lukken vrees ik. Ik heb ook niet echt voorbeelden hoe ik dat kan doen.
  dinsdag 14 november 2006 @ 23:23:33 #81
75592 GlowMouse
l'état, c'est moi
pi_43562641
Wat gaat niet lukken? Stel eerst die vergelijkingen eens op. Noem het aantal te produceren goederen x. De verwachte winst is dan echt niet zo moeilijk, en de variantie ook niet.
eee7a201261dfdad9fdfe74277d27e68890cf0a220f41425870f2ca26e0521b0
pi_43562905
De variantie van de winst per product x 0,001 > variantie van de totale winst

==> 0,68 x 0,001 > 0,68 ( X * 10)
Bedoel je hem zo?
  dinsdag 14 november 2006 @ 23:37:00 #83
75592 GlowMouse
l'état, c'est moi
pi_43563082
Nee, bij het begin beginnen. Je wilt uiteindelijk marginale dingen met elkaar vergelijken, en nu doe je dat niet. Eerst:
Verwachte winst is 10x
Marginale verwachte winst is dus ...
Verwachte variantie is ...
Marginale verwachte variantie is dus ...
eee7a201261dfdad9fdfe74277d27e68890cf0a220f41425870f2ca26e0521b0
pi_43563206
ja, maar wat wordt er dan verstaan onder de marginale verwachte winst?
  dinsdag 14 november 2006 @ 23:42:54 #85
75592 GlowMouse
l'état, c'est moi
pi_43563279
Dat is de hoeveelheid winst die je extra hebt als je één extra eenheid produceert. Economen schijnen vaak te vergeten dat je alleen een geheeltallig aantal producten hebt, en maken het zich makkelijk door gewoon de afgeleide te nemen.
eee7a201261dfdad9fdfe74277d27e68890cf0a220f41425870f2ca26e0521b0
pi_43563438
de marginale verwachte winst is dus 10x+10
de verwachte variantie is 0,68
  dinsdag 14 november 2006 @ 23:57:18 #87
75592 GlowMouse
l'état, c'est moi
pi_43563795
10x gedifferentieerd naar x is geen 10x+10. En de variantie hangt af van het aantal producten: "Bij twee producten is de verwachting ook twee keer zo groot maar variantie vier keer zo groot.". Nog een keer proberen.
eee7a201261dfdad9fdfe74277d27e68890cf0a220f41425870f2ca26e0521b0
pi_43564056
hmm, sorry, differentieren heb ik nooit geleerd dus dit gaat niet lukken.
  woensdag 15 november 2006 @ 00:14:12 #89
75592 GlowMouse
l'état, c'est moi
pi_43564335
Zonder differentieren zul je enige vraag met 'marginal' erin nooit kunnen maken.
eee7a201261dfdad9fdfe74277d27e68890cf0a220f41425870f2ca26e0521b0
pi_43577818
Zou je misschien de oplossing van de vraag kunnen geven? Met de berekening.
Dan kan ik andere vragen wel oplossen namelijk.
Alvast bedankt
pi_43578749
quote:
Op woensdag 15 november 2006 00:04 schreef ryan_atwood het volgende:
hmm, sorry, differentieren heb ik nooit geleerd dus dit gaat niet lukken.
Welke vooropleiding heb jij eigenlijk?
pi_43579083
quote:
Op woensdag 15 november 2006 15:28 schreef Riparius het volgende:

[..]

Welke vooropleiding heb jij eigenlijk?
havo --> wiskunde A, differentieren nooit gehad of ik ben het echt al weer vergeten
pi_43580411
quote:
Op woensdag 15 november 2006 15:38 schreef ryan_atwood het volgende:

[..]

havo --> wiskunde A, differentieren nooit gehad of ik ben het echt al weer vergeten
Dat zal dat laatste dan wel zijn. Teveel uit het raam gekeken of teveel mooie meisjes in de klas misschien ? Maar kijk eens hier, dit is een prima tutorial waarmee je de schade in kunt halen (ik neem aan dat je geen probleem hebt met Engels).
pi_43583635
quote:
Op woensdag 15 november 2006 16:31 schreef Riparius het volgende:

[..]

Dat zal dat laatste dan wel zijn. Teveel uit het raam gekeken of teveel mooie meisjes in de klas misschien ? Maar kijk eens hier, dit is een prima tutorial waarmee je de schade in kunt halen (ik neem aan dat je geen probleem hebt met Engels).
ok, bedankt. maar daar heb ik niet heel veel tijd voor om dat nu allemaal door te nemen. weet je wat het antwoord op de vraag is?
  woensdag 15 november 2006 @ 20:12:37 #95
75592 GlowMouse
l'état, c'est moi
pi_43586707
Wat heb je aan een antwoord als je een cruciale stap niet kunt/wilt volgen?
eee7a201261dfdad9fdfe74277d27e68890cf0a220f41425870f2ca26e0521b0
pi_43587795
quote:
Op woensdag 15 november 2006 20:12 schreef GlowMouse het volgende:
Wat heb je aan een antwoord als je een cruciale stap niet kunt/wilt volgen?
omdat ik dan verder kan gaan met een vervolgsom
pi_43593808
Ik heb een statistiek vraagje:

De beknopte vraag:

1. mean price will be $25
2. with a standard deviation of $0.10.

The plant is using some new materials and, while fixed costs seem fairly set, there is some doubt about variable costs.
4. Mean variable costs are estimated to be $15
5.with a standard deviation of $0.80.

Both the distribution for price and for variable cost seem close enough to a normal distribution that this assumption can be used.

Required:

Mr. Tolbert has decided that he is willing to use these expected values and measures of variation in his decision process. With a unit contribution margin of $10 ($25 - $15), he is willing to produce additional units until the marginal increase in the variance of the contribution margin times .001 is greater than the marginal increase in total contribution margin. To the nearest hundred, find the production quantity indicated under this strategy.


Kan iemand mij wellicht helpen met deze vraag?
Rot signature
  woensdag 15 november 2006 @ 23:59:01 #98
75592 GlowMouse
l'état, c'est moi
pi_43595028
Wat is dat toch met Mr. Tolbert? Rieski: kijk eens naar de 10 berichtjes boven je.
eee7a201261dfdad9fdfe74277d27e68890cf0a220f41425870f2ca26e0521b0
pi_43595071
quote:
Op woensdag 15 november 2006 23:59 schreef GlowMouse het volgende:
Wat is dat toch met Mr. Tolbert? Rieski: kijk eens naar de 10 berichtjes boven je.
Dat is een groot ondernemer GlowMous
Rot signature
  vrijdag 17 november 2006 @ 20:14:01 #100
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_43642223
Programma:
quote:
int lengte1 = sc.nextInt();
int lengte2 = sc.nextInt();
int lengte3 = sc.nextInt();

int a;
int b;
int c;

if (lengte1 > lengte2) {
lengte1 = c;
} else {
lengte2 = c;
}
if (lengte3 > c) {
lengte3 = c;
}
if (lengte1 == c) {
lengte2 = a;
lengte3 = b;
}
if (lengte2 == c) {
lengte1 = a;
lengte3 = b;
}
if (lengte3 == c) {
lengte1 = a;
lengte2 = b;
}

if (a + b <= c) {
System.out.println("Dit is geen driehoek.");
}
if (a^2 + b^2 == c^2) {
System.out.println("Dit is een rechthoekige driehoek.");
}
if (a^2 + b^2 < c^2) {
System.out.println("Dit is een scherphoekige driehoek.");
}
if (a^2 + b^2 > c^2) {
System.out.println("Dit is een stomphoekige driehoek.");
}
Dit geeft ie als ik em compile:
quote:
Pythagoras.java:41: operator ^ cannot be applied to int,boolean
if (a^2 + b^2 == c^2) {
^
Pythagoras.java:41: incompatible types
found : int
required: boolean
if (a^2 + b^2 == c^2) {
^
Pythagoras.java:44: operator ^ cannot be applied to int,boolean
if (a^2 + b^2 < c^2) {
^
Pythagoras.java:44: incompatible types
found : int
required: boolean
if (a^2 + b^2 < c^2) {
^
Pythagoras.java:47: operator ^ cannot be applied to int,boolean
if (a^2 + b^2 > c^2) {
^
Pythagoras.java:47: incompatible types
found : int
required: boolean
if (a^2 + b^2 > c^2) {
^
6 errors
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')