Voor echt bouwtips hoefde je idd niet te kijken. 't Was bijna leedvermaak soms, zoals met andere emo-tv.quote:
Het waren duidelijk twee vrouwenquote:Op woensdag 26 september 2007 12:07 schreef Orval het volgende:
beetje gejat van een engels programma.
en gister....3 maanden bezig met twee man en dan ¤11.000 als overwaarde
Ik vond het ook nogal tegenvaller, helemaal als je kijkt naar de koopprijs van het huis.quote:Op woensdag 26 september 2007 12:07 schreef Orval het volgende:
en gister....3 maanden bezig met twee man en dan ¤11.000 als overwaarde..........(als het ze al lukt om het voor het taxatiebedrag te verkopen)...........2 man, 3 maanden is een half jaar werk.....komt neer op een jaarsalaris van ¤22.000 voor lange weken, veel stress en een bak onzekerheid..........vind ik geen leuke overwaarde, is een lachertje.
Over smaak valt te twisten......quote:en over het huis zelf.......volgehangen met flatscreens en dan een houtpatroonzeiltje in de slaapkamer....triest
klopt helemaal.......alleen......als ik een huis zou kopen heb ik liever een mooie vloer en een lelijke tv als ik kom kijken dan een mooie tv en een lelijke vloer......de tv gaat namelijk mee met de vorrige "bewoners" en de vloer blijft achter. Ik vind het een verkeerde keuze om dan veel geld uit te geven aan de tv.........ik zou het als toekomstige koper liever anderom zien.quote:Over smaak valt te twisten......
Ik bedoelde meer dat die twee vrouwen het misschien WEL mooi vindenquote:Op donderdag 27 september 2007 10:50 schreef Orval het volgende:
[..]
klopt helemaal.......alleen......als ik een huis zou kopen heb ik liever een mooie vloer en een lelijke tv als ik kom kijken dan een mooie tv en een lelijke vloer......de tv gaat namelijk mee met de vorrige "bewoners" en de vloer blijft achter. Ik vind het een verkeerde keuze om dan veel geld uit te geven aan de tv.........ik zou het als toekomstige koper liever anderom zien.
maar mischien dat potentiele huizenkopers daar niet doorheen prikken......dat het huis wordt verkocht op het leuke gordijntje in de keuken ofzo.......![]()
quote:Ik bedoelde meer dat die twee vrouwen het misschien WEL mooi vinden
Ja maar je moet goed begrijpen dat dit soort programma's expres een negatieve invalshoek (tegenvallers) hebben. Dat is namelijk leuk om naar te kijken. Deze tegenvallers zijn meestal helemaal niet zo'n erge tegenvallers, maar door de manier van presenteren en de voice over etc, lijkt het allemaal dramatisch. Aan het einde komt alles goed.quote:Op donderdag 27 september 2007 12:59 schreef michiel5 het volgende:
Verder wel leuk om af en toe te zien, vooral als ze onverwachte grote tegenvallers tegenkomen. Heerlijk ook hoe de voice-over altijd alles beter weet
Ja maar door die uitbouw was de garage waardeloos geworden want er kan geen auto meer over het pad. Verder was de garage niet zoveel soeps: gewoon zo'n metalen prefab box.quote:Best raar trouwens dat ze op zo'n huis (350k+ euro en een hoekhuis in de randstad) zo weinig overwaarde krijgen, terwijl er toch een uitbouw op de begane grond is gemaakt en op de zolder twee dakkapellen waren geplaatst.... zoveel waren ze toch niet over hun budget heen?
quote:Op donderdag 27 september 2007 11:52 schreef Orval het volgende:
[..]
tja......gister een latertje....zit er niet zo scherp bij vandaag
Inderdaad. Een rotte vloerbalk bv komt heel regelmatig voor maar in het programma komt het haast over als iets wat onoverkomelijk is.quote:Op donderdag 27 september 2007 13:11 schreef josvr het volgende:
[..]
Ja maar je moet goed begrijpen dat dit soort programma's expres een negatieve invalshoek (tegenvallers) hebben. Dat is namelijk leuk om naar te kijken. Deze tegenvallers zijn meestal helemaal niet zo'n erge tegenvallers, maar door de manier van presenteren en de voice over etc, lijkt het allemaal dramatisch. Aan het einde komt alles goed.
Klopt, maar daar maken ze geen geheim van. Toen de onderwerpen op waren deden ze er gewoon afleveringen uit de UK doorheen.quote:Op woensdag 26 september 2007 12:07 schreef Orval het volgende:
die was idd geniaal.....en nog met winst verkocht ookquote:Op donderdag 27 september 2007 14:49 schreef heijx het volgende:
[..]
Klopt, maar daar maken ze geen geheim van. Toen de onderwerpen op waren deden ze er gewoon afleveringen uit de UK doorheen.
De mooiste was die met twee meiden die een enorm en duur Art Deco huis kopen, het prachtig (dat moet gezegd) uitbreiden met een dakkamer en ik weet niet wat...... en er dan met voor duizenden ponden aan paars plastic kroonluchters en Indiaase WC-muurtegeltjes een boudoir van maken.![]()
![]()
![]()
Haha, dat was inderdaad een geniale afleveringquote:Op donderdag 27 september 2007 14:49 schreef heijx het volgende:
[..]
Klopt, maar daar maken ze geen geheim van. Toen de onderwerpen op waren deden ze er gewoon afleveringen uit de UK doorheen.
De mooiste was die met twee meiden die een enorm en duur Art Deco huis kopen, het prachtig (dat moet gezegd) uitbreiden met een dakkamer en ik weet niet wat...... en er dan met voor duizenden ponden aan paars plastic kroonluchters en Indiaase WC-muurtegeltjes een boudoir van maken.![]()
![]()
![]()
Lol, dat was precies wat ik ook dacht. Maar blijkbaar was ze toch knap genoeg om twee hanzen en nog iemand tussendoor (vader van het kind) te verslijten. Licht dit programma rare relaties die gaan klussen eruit ofzo?quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 22:23 schreef lady-wrb het volgende:
wat had die vrouw een afschuwelijk hinnik-lachje en het was gewoon een irritant wijf
Ja maar die US programma's zijn allemaal zo overdreven. "AMAZING". "WOW", etc. etc. en dat dan een uur lang. Ook die bouwvakkers komen allemaal zo super amicaal over. Het lijkt wel of al die bouwvakkers acteurs zijn. "Really GREAT", "Amazing", "Super"....quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 22:29 schreef winterapfel het volgende:
ik kijk persoonlijk veel liever naar het engelse programma waarin nieuwe (enigszins experimentele huizen) worden gebouwd, waarin Kevin McCloud de presentatie doet
Dit programma speelt zich af in 12 weken (soms wat uitloop maar er wordt altijd de suggestie gewekt dat het niet zo lang is). Heb jij ook de indruk dat hier niks van klopt?quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 22:16 schreef quo_ het volgende:
Alleen diegenen die echt wel eens wat zelf doen kunnen zien dat er maaaanden werk in zit.
Het is geloof ik al eerder gemeld: Dit programma is hoofdzakelijk bedoeld als Emo-TV, niet om de technische details van bouwkundige oplossingen te belichten.quote:Op woensdag 3 oktober 2007 08:41 schreef boofer het volgende:
[..]
Lol, dat was precies wat ik ook dacht. Maar blijkbaar was ze toch knap genoeg om twee hanzen en nog iemand tussendoor (vader van het kind) te verslijten. Licht dit programma rare relaties die gaan klussen eruit ofzo?
Ik denk dat hier wel markt voor is, woonprogramma's zijn populair en klusprogramma's zijn populair. Als je wat nuttige adviezen (bouwkundig, stylist, architect ofzo) in zo'n programma stopt dan blijft het hoofdzakelijk emo tv maar dan heb je er ook nog een beetje wat aan. Nu geeft die Bob Sikkes ook wel een paar tips en meningen maar die zijn van het niveau dat iedereen zelf ook wel kan bedenken (b.v. van een paar afleveringen terug: dat je niet kunt verwachten dat vrienden zich net zoveel voor jouw verbouwing inzetten als jij zelf of jij zou willen).quote:Op woensdag 3 oktober 2007 09:50 schreef heijx het volgende:
Het is geloof ik al eerder gemeld: Dit programma is hoofdzakelijk bedoeld als Emo-TV, niet om de technische details van bouwkundige oplossingen te belichten.versus
in John de Mol termen zeg maar.
De uitzending van gisteren was trouwens goed voor bijna 1 miljoen kijkers. Is toch best goed.quote:Op woensdag 3 oktober 2007 09:50 schreef heijx het volgende:
[..]
Het is geloof ik al eerder gemeld: Dit programma is hoofdzakelijk bedoeld als Emo-TV, niet om de technische details van bouwkundige oplossingen te belichten.versus
in John de Mol termen zeg maar.
Volgens mij kruising Juliana van Stolberglaan/Laan van Nieuw Oost-Indie. (dus bij ons om de hoek)quote:Op woensdag 3 oktober 2007 12:04 schreef Charisma het volgende:
waar stond dit huis van gisteren ? In Den Haag toch?
inderdaad fietste net langs , is ook bij mij om de hoekquote:Op woensdag 3 oktober 2007 15:50 schreef CollinDH het volgende:
[..]
Volgens mij kruising Juliana van Stolberglaan/Laan van Nieuw Oost-Indie. (dus bij ons om de hoek)
Er staat nu een ander pand uit het zelfde rijtje te koop.
Ik heb net de eerste keer gekeken (laatste 20 minuten) maar het is toch behoorlijk Brits, hoor.quote:Op woensdag 3 oktober 2007 09:44 schreef josvr het volgende:
[..]
Ja maar die US programma's zijn allemaal zo overdreven. "AMAZING". "WOW", etc. etc. en dat dan een uur lang. Ook die bouwvakkers komen allemaal zo super amicaal over. Het lijkt wel of al die bouwvakkers acteurs zijn. "Really GREAT", "Amazing", "Super"....
quote:Op woensdag 3 oktober 2007 22:47 schreef heijx het volgende:
[..]
Ik heb net de eerste keer gekeken (laatste 20 minuten) maar het is toch behoorlijk Brits, hoor.
Schitterend huis trouwens, ik ben benieuwd hoe het er uit ziet wanneer het af is...
denk dat je in de war bent met extreme makeover home edition....waarin een zielig gezin wordt gezocht en er dan door een kleine honderd man een houtenschuur van een vierkante kilometere wordt neergezet.quote:Op woensdag 3 oktober 2007 09:44 schreef josvr het volgende:
[..]
Ja maar die US programma's zijn allemaal zo overdreven. "AMAZING". "WOW", etc. etc. en dat dan een uur lang. Ook die bouwvakkers komen allemaal zo super amicaal over. Het lijkt wel of al die bouwvakkers acteurs zijn. "Really GREAT", "Amazing", "Super"....
Klinkt interessant:quote:Op donderdag 4 oktober 2007 11:20 schreef Orval het volgende:
dat britse programma moet je echt eens ziien, dat is best mooi opgenomen, en heeft vaak ook bijzondere huizen of bouwmethoden....zo war er een keer een man die een schriftelijke cursus milieuvriendelijk bouwen had gevolgd en toen een heel huis uit stro en leem had gemaakt........achteraf een geniaal huis geworden......
Dat is inderdaad een uitstekend programma! Helaas naar een rottig tijdstip verschoven..quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 22:29 schreef winterapfel het volgende:
ik kijk persoonlijk veel liever naar het engelse programma waarin nieuwe (enigszins experimentele huizen) worden gebouwd, waarin Kevin McCloud de presentatie doet
[afbeelding]
Woensdagavond (denk rond half 9) op SBS6. Iets met droomhuis in de titel geloof ik. Prachtige huizen die daar gebouwd worden!quote:Op donderdag 4 oktober 2007 12:03 schreef josvr het volgende:
[..]
Klinkt interessant:Hoe heet dit programma? NL naam + Engelse naam Welke zender zend dit uit?
quote:In een van de best bekeken en meest gewaardeerde woonprogramma’s van Groot-Brittannië, De Grote Verbouwing, volgt architect Kevin McCloud mensen bij de totstandkoming van bijzondere en ambitieuze woningen. Van computervisualisatie tot oplevering, alle aspecten van het ongewone bouwproject worden door McCloud op professionele wijze belicht.
Architect Kevin McCloud is de presentator van De Grote Verbouwing, het uiterst succesvolle woonprogramma dat in Groot-Brittannië al sinds 1999 wordt uitgezonden.
McCloud doet elke aflevering verslag van een bijzonder architectonisch bouwproject. Aan het begin van de aflevering maakt hij kennis met de mensen achter het ambitieuze project. Vervolgens worden de bouwplannen aan de hand van computervisualisatie doorgenomen. Als het project al een tijdje gaande is, doet McCloud verslag van de vorderingen. Ook belicht hij de tegenslagen die in veel gevallen aan de orde komen, zoals budgettekorten en foutieve planning. Maar als McCloud het eindresultaat kan bewonderen, blijkt vaak dat het allemaal de moeite waard is geweest.
ik ben het helemaaal met je eens ! ik kijk dit programma ook iedere week.. en ik kon die vrouw na 5 min al niet meer uitstaanquote:Op dinsdag 2 oktober 2007 22:23 schreef lady-wrb het volgende:
wat had die vrouw een afschuwelijk hinnik-lachje en het was gewoon een irritant wijf
wat een achterlijke doos was dat zeg:
haha het viel mij inderdaad ook op dat ze dr haar anders had zitten.quote:Op donderdag 4 oktober 2007 13:30 schreef Linda_is_lief het volgende:
[..]
ik ben het helemaaal met je eens ! ik kijk dit programma ook iedere week.. en ik kon die vrouw na 5 min al niet meer uitstaanheb je trouwens ook gezien dat ze in het begin van de aflevering lang haar had, en bij de oplevering was het super kort.. hmmzz
( vrouwen he die letten overal op
)
Echt een top programma!! Vroeger was het altijd op zondagmiddag om 6 uur. Was een betere tijd. Deze projecten worden ook echt soms wel over 2 jaar gefilmd. Iemand de afleveringen gezien over die architect wiens droom een kasteel was?quote:Op donderdag 4 oktober 2007 12:06 schreef Cheiron het volgende:
Dat is inderdaad een uitstekend programma! Helaas naar een rottig tijdstip verschoven..
Woensdagavond (denk rond half 9) op SBS6. Iets met droomhuis in de titel geloof ik. Prachtige huizen die daar gebouwd worden!
ja die heb ik ook gezien!quote:Op donderdag 4 oktober 2007 16:13 schreef MissX het volgende:
[..]
Echt een top programma!! Vroeger was het altijd op zondagmiddag om 6 uur. Was een betere tijd. Deze projecten worden ook echt soms wel over 2 jaar gefilmd. Iemand de afleveringen gezien over die architect wiens droom een kasteel was?
Die was echt geniaal, man had gewoon een oud kasteel gekocht. Wat eigenlijk niet meer overeind stond en alleen maar een hoop stenen was. En het uiteindelijk helemaal nagebouwd in de vroegere kasteelstijl, incl de oude stenen. Was echt zoo fantastische mooi geworden.
da's weer een ander programma! dat project ontwikkelaartje spelen!!quote:Op donderdag 4 oktober 2007 16:19 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
ja die heb ik ook gezien!
was echt gaaf
maar dat engelse programma kan je toch niet vergelijken met het nederlandse? het is toch zo dat bij de nederlandse versie de kopers het huis opknappen en ook gaan bewonen, terwijl in de engelse versie het huis eigenlijk altijd verkocht gaat worden omdat men zo nodig projectontwikkelaartje wil spelen?
Inderdaadquote:Op vrijdag 5 oktober 2007 08:01 schreef meisterfens het volgende:
Ja Bob Sikkes die roelt.
Ouwe meuk
Mooie straat maar zij hebben het lelijkste huis
enz enz.
quote:Op zaterdag 6 oktober 2007 08:29 schreef WRH het volgende:
Die budgetten begrijp ik echt niet,
dat vind jij.quote:Op woensdag 10 oktober 2007 08:32 schreef Orval het volgende:
het ergste is die presentator...........waarom hij........laat die jonge lekker comentaar blijven geven over de hoed van beatrix, de schoenen van maxima en de stropdas van willem.......maar klussen........hij weet volgens mij het verschil niet tussen een schroef en een spijker.......
quote:Op woensdag 10 oktober 2007 08:40 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
dat vind jij.
ik vind m wel grappig. juist omdat hij de indruk wekt er totaal geen verstand van te hebben.
volgens mij hebben ze hem juist daarom op die plek gezet.
voor de kennis op dat gebied is die bob toch?
is de aflevering terug te zien ergens? ik wil toch wel weten hoe het afgelopen is.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Die gozer liet wel makkelijk over zich heen lopen door die trien.
Oh en het eind resultaat vond ik wel aardig. Zag er netjes uit.
Ik weet niet of RTL4 een soort van "uitzendinggemist" heeft?
ja, dat vind ik ja......quote:Op woensdag 10 oktober 2007 08:40 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
dat vind jij.
ik vind m wel grappig. juist omdat hij de indruk wekt er totaal geen verstand van te hebben.
volgens mij hebben ze hem juist daarom op die plek gezet.
voor de kennis op dat gebied is die bob toch?
is de aflevering terug te zien ergens? ik wil toch wel weten hoe het afgelopen is.
Yep, RTL heeft ook "RTL gemist": http://www.rtl.nl/service/gemist/dinsdag/quote:Op woensdag 10 oktober 2007 08:40 schreef lady-wrb het volgende:
tuurlijk niet. gelukkig mogen we in nederland onze eigen mening hebben en uiten.quote:Op woensdag 10 oktober 2007 09:56 schreef Orval het volgende:
[..]
ja, dat vind ik ja......![]()
En dat ze hem daarom op die plek hebben gezet denk ik ook.....maar daarom hoef ik het nog niet met de beslissing eens te zijn, toch?![]()
Al heb je de hele DVD collectie met alle afleveringen van boulevard voor een gezellige zondagmorgen......quote:Op woensdag 10 oktober 2007 12:40 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
tuurlijk niet. gelukkig mogen we in nederland onze eigen mening hebben en uiten.
ik heb er geen probleem me dat jij het een zak hooi vind, als jij er maar geen probleem van maakt dat ik hem wel grappig vind.
Dat behangtje was idd best fout maar nog wel een van de minste dingen van die uitzending.quote:Op dinsdag 9 oktober 2007 22:02 schreef bleiblei het volgende:
Zo, wat heb ik me zitten irriteren aan die lompe domme lui net.
En wat een gruwelijke mazzel hebben die gehad.
En die boerentrien hangt zonder te overleggen roze behang op in die kamer. Lekker respectvol tov. je vriend
![]()
. Ik had dat echt niet gepikt
.
- misplaatsen aanvraag***quote:Op woensdag 10 oktober 2007 16:48 schreef bleiblei het volgende:
Welke 3 fouten hebben ze begaan dan?
Alleen die aanvraag die "verdwenen" was, was me opgevallen.
Vond het ook wel typisch hoe die ambtenaar erbij liep.
Als je op tv komt trek je toch ff een pak aan? Of op z'n minst een overhemd.
Zolang de aanvraagprocedure binnen het termijn geschied kan de gemeente niks verweten worden. Het zou wat zijn als ze vanwege een TV-programma mensen gaan voortrekken. Wat dat betreft vond ik de gang met betrekking tot de bouwaanvraag normaal; traag as usual.quote:Op woensdag 10 oktober 2007 19:46 schreef tnimble het volgende:
[..]
- misplaatsen aanvraag***
- niet stilleggen van de bouw*
- verlenen vergunning**
quote:Op donderdag 11 oktober 2007 08:32 schreef josvr het volgende:
Ik heb gisteren (wo) het programma "De grote verbouwing" gezien (SBS6, 21:30) en dit is toch een stuk beter dan de UK of NL uitvoering van Bouwval Gezocht. Het ging over een huis bouwen van hole piepschuim Lego blokken, die gevuld werden met beton. Maar dit ging weer helemaal mis omdat de bewapening door de piepschuim heen prikte of bij het volstorten de piepschuim muur het begaf.
Dat ging helemaal niet "helemaal mis", ze waren iets langer bezig om de bewapening te vlechten en om een bouwvergunning te krijgen voor dat "nietjesbeton" wat nooit eerder in de UK was gebruikt. Ja, er ontstond een uitzakking, maar die werd gewoon gestut met hout tot het uitgehard was.quote:Op donderdag 11 oktober 2007 08:32 schreef josvr het volgende:
Maar dit ging weer helemaal mis omdat de bewapening door de piepschuim heen prikte of bij het volstorten de piepschuim muur het begaf.
Mischien even beter lezen. Nergens staat dat de gemeente nu sneller moet werken, er staat juist dat in dit soort gevallen de gemeente juist op elk detail moet letten en niet zoals nu helemaal los van de werkelijkheid een standaard procedure op uiterst lakse wijze aan het door kruipen is.quote:Op woensdag 10 oktober 2007 23:11 schreef Forno het volgende:
[..]
Zolang de aanvraagprocedure binnen het termijn geschied kan de gemeente niks verweten worden. Het zou wat zijn als ze vanwege een TV-programma mensen gaan voortrekken. Wat dat betreft vond ik de gang met betrekking tot de bouwaanvraag normaal; traag as usual.![]()
Een monumenten status is niet bedoelt om mensen dwars te zitten maar voor grote fouten te behoeden. En je zit zeker geen half jaar te niksen. De procedure duurt idd langer omdat er gedegen onderzoek wordt gedaan, subsiedie aanvragen, zoeken naar de juiste mensen, zoeken naar juiste materialen enz enz enz. allemaal om te voorkomen dat 20 jaar later het huis niet alsnog van ellende uit elkaar valt door het vergeten zijn om dingen ook aan te pakken, verkeerde materialen, door roesten van verankeringen omdat ze in beweging zijn gekomen tijdens werkzaamheden enz.quote:Ze hebben trouwens geluk dat het bouwwerk geen monument is, want dan kan de aanvraagprocedure met maanden worden verlengd.Zit je zo mooi een half jaar te niksen.
Inderdaad dat is best wel eigenaardig. Vooral bij deze aflevering. De tekeningen, berekeningen en de aannemer is niet direct geregeld. De bewoners hebben kennelijk hier enkele maanden bezig geweest om van alles te regelen behalve de bouwvergunning. Waarschijnlijk is die pas aangevraagd nadat het programma er bij kwam en bleek dat ze daar totaal nog niets aan gedacht hadden. Kun je je meteen afvragen wat voor aannemer dat is. Waarvoor die aannemer nu precies ingehuurd was is me ook niet helemaal duidelijk. Ik heb eigenlijk alleen maar die mensen zelf zien beunen.quote:Wat ik wel enigzins ongeloofwaardig vind is de enorme voortgang van de verbouwing in Deventer in "Bouwval gezocht" (en andere). Zo staan ze wat te dromen in een bouwval, een moment later is de bouwaanvraag de deur uit, de constructeur klaar met zijn berekeningen en zijn de werktekeningen gereed. Zoef zoef!!!! Normaliter kost dit proces alleen al maanden. Vervolgens staat de aannemer met een paar blikken bouwvakkers klaar, zo even ergens vandaan gehaald. Huppa! En dat kost nauwelijks geld. Iets doet me vermoeden dat de rode draad gescript is en er maanden aan voorbereiding in zitten. Desondanks vind ik het wel een geinig programma.
Ben je toevallig een ambtenaar voor de afdeling Bouwen en Wonen?quote:Op donderdag 11 oktober 2007 11:09 schreef tnimble het volgende:
En je zit zeker geen half jaar te niksen. De procedure duurt idd langer omdat er gedegen onderzoek wordt gedaan, subsiedie aanvragen, zoeken naar de juiste mensen, zoeken naar juiste materialen enz enz enz. allemaal om te voorkomen dat 20 jaar later het huis niet alsnog van ellende uit elkaar valt door het vergeten zijn om dingen ook aan te pakken, verkeerde materialen, door roesten van verankeringen omdat ze in beweging zijn gekomen tijdens werkzaamheden enz.
viel te verwachten natuurlijk....ik heb het gezien tot 5 weken voor tijd......net de betonnen vloer gestort en nog alle profielen voor de tussenwanden op de bovenverdieping gereed......dan lukt het natuurlijk nooit in 5 weken om het af te krijgen, maar wist eigenlijk niet dat ze dan ook zouden stoppen met filmen of dat ze zouden laten zien hoeveel weken ze er langer over hebben gedaan. dacht dat dit mischien al een jaar geleden was opgenomen.quote:Op woensdag 17 oktober 2007 10:43 schreef Marloes het volgende:
Er was geen eindresultaat
Ze hebben het niet afgekregen![]()
Ja het is 260.000 euro voor 70 m2 (zeggen ze), maar de eerste verdieping is een punt dak (pyramidedak) en 7m tuin.quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 20:40 schreef witte_fantasie het volgende:
Het huis ziet er crap uit zeg. Veel te klein en dat voor dat geld... Maar ja ben ook benieuwd wat ze er van maken.
260K betaald, 100K budget, en verwachten 420K aan taxatiewaarde.quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 20:44 schreef Brighteyes het volgende:
Ik heb het begin gemist. Wat hebben ze ervoor betaald dan?
ik vind het niet zo'n spectaculaire verbouwing.quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 21:16 schreef josvr het volgende:
Trouwens: de kijker mist weer een hoop. Het storten van een betonvloer bestaat uit een slurf waaruit beton komt (de isolatie en bewapening ligt al in ieder huis!!).
Hebben zij wel een funderingsberekening laten maken? Beton weegt wel wat meer dan houten balken.
Trouwens, zo'n uitbouw met zadeldak haalt de charme van zo'n puntdak weg. Zo'n puntdak met grote overstek gecombineerd met een vierkant huis, heeft toch een beetje een notariswoning uitstraling. Met zo'n zadeldak als uitbouw haal je toch een gedeelte van de charme weg.
Een vraagprijs willen van 420.000 euro voor een kleine 3-kamer woning... Beetje naief van ze of niet?quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 20:46 schreef josvr het volgende:
[..]
Ja het is 260.000 euro voor 70 m2 (zeggen ze), maar de eerste verdieping is een punt dak (pyramidedak) en 7m tuin.
MAAR, dit is WEL de VELUWE (Oterlo) EN VRIJSTAAND, dus dat scheelt. Oterlo = nationaal park om de hoek.
Alles leek ook best soepel te gaan eigenlijk, afgezien van het huwelijksaanzoek was het niet zo'n opvallende aflevering.quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 21:21 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
ik vind het niet zo'n spectaculaire verbouwing.
dat stel met die litouwse zwager, dat was veeeeeel leuker om te zien.
dit is net eigen huis en tuin: een droge opsomming van feiten met weinig inhoudelijks
quote:Op woensdag 24 oktober 2007 00:58 schreef Marsepein het volgende:
Ik vond het allemaal erg neutraal en standaard![]()
En het kan wel in Otterlo staan, 420.000 EURO verwachten voor een 3 kamer woning.... Dat koopt toch echt niemand? Hoeveel m2 grond zat er eigenlijk bij?
Ik heb een paar klusacties van die jongen gezien. Het schuren van wat balken boven. 'Alles klaar en gedaan?', 'Ja, alles gedaan', 'Hier ook?', 'Nee, daar moet nog', 'En hier dan?', 'Nee, ook nog even doen', 'En dit balkje?', ' Ohhh, vergeten', 'Ja dat dacht ik wel!'
En dan de buitengevel in de voorstrijk zetten. Zien dat het niet klaar is en dan nog een tip moeten krijgen dat echt alles in de voorstrijk moet
Wij kijken vooral voor Bob. Ouwe meuk, ouwe zooi, enz.quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 23:17 schreef Jape het volgende:
[..]
Alles leek ook best soepel te gaan eigenlijk, afgezien van het huwelijksaanzoek was het niet zo'n opvallende
Moest wel lachen om de opmerking van Bob Sikkes dat het boven net een seniorenflat was
Inderdaad aankoop 260K + KK (25K? of is 260K inclusief?) + 112K verbouwen = kleine 4 ton voor een gast van 26 die net zijn eigen bedrijf is begonnen en een studentje en die telt niet mee voor hypo-verschaffer. Lijkt me een beetje onrealistisch. Ondernemers krijgen alleen ene hypotheek na overleg van 3 jaar financiele details en dan krijgen ze nog een conservatieve hypotheek.quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 23:17 schreef Jape het volgende:
[..]
Wel leuk dat de mensen +/- even oud waren als mijn vrienin en ik, maar welke starters wonen er nou in een huis van 370.000 euro? Of dat eigen bedrijfje van die jongen loopt heel goed, of papa en mama hebben bijgesproken, lijkt me zo.
Weer iemand die een mening heeft maar nooit kijkt....quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 21:21 schreef lady-wrb het volgende:
dit is net eigen huis en tuin: een droge opsomming van feiten met weinig inhoudelijks
net op internet even gekeken...rare lui ja.quote:Op woensdag 24 oktober 2007 09:51 schreef FoXje het volgende:
Het waren iid behoorlijke kakkers, en niet erg sympathiek!
Verwacht jij een programma van 4 uur ofzo?quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 21:16 schreef josvr het volgende:
Trouwens: de kijker mist weer een hoop. Het storten van een betonvloer bestaat uit een slurf waaruit beton komt (de isolatie en bewapening ligt al in ieder huis!!).
Hebben zij wel een funderingsberekening laten maken? Beton weegt wel wat meer dan houten balken.
Trouwens, zo'n uitbouw met zadeldak haalt de charme van zo'n puntdak weg. Zo'n puntdak met grote overstek gecombineerd met een vierkant huis, heeft toch een beetje een notariswoning uitstraling. Met zo'n zadeldak als uitbouw haal je toch een gedeelte van de charme weg.
371.000 staat hier ergens in het topic.quote:Op woensdag 24 oktober 2007 11:21 schreef Scorpie het volgende:
Hoeveel was nou uiteindelijk de taxatiewaarde?
idd, ik zou daar 't eindresultaat nog wel eens willen zienquote:Op dinsdag 23 oktober 2007 21:21 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
ik vind het niet zo'n spectaculaire verbouwing.
dat stel met die litouwse zwager, dat was veeeeeel leuker om te zien.
quote:Op woensdag 24 oktober 2007 10:20 schreef bbtb77 het volgende:
[..]
Weer iemand die een mening heeft maar nooit kijkt....
Bekende voice -overquote:Op donderdag 27 september 2007 12:59 schreef michiel5 het volgende:
Is toch gewoon een kopie van een engels programma?
Verder wel leuk om af en toe te zien, vooral als ze onverwachte grote tegenvallers tegenkomen. Heerlijk ook hoe de voice-over altijd alles beter weet
Klopt 371.000, notabene ze waren teleurgesteld ookquote:Op woensdag 24 oktober 2007 11:23 schreef bleiblei het volgende:
[..]
371.000 staat hier ergens in het topic.
En dan ook niet door hebben dat ze dan net ff een tandje minder hard werken dan wanneer je het in de gaten houdt en vooral normaal doetquote:Op donderdag 25 oktober 2007 09:37 schreef Petra76 het volgende:
Ik vond die twee kakkers te triest voor woorden. En die bouwvakkers maar werken, terwijl de opdrachtgevers gewoon dagen niet komen kijken naar de vorderingen...ja alleen om vanuit de auto een fotootje te nemen van het huis.
Die bouwvakker zei al dat ze niet veel belangstelling hebben, ik vind dat erg onbeschoft van hunquote:Op donderdag 25 oktober 2007 09:37 schreef Petra76 het volgende:
Ik vond die twee kakkers te triest voor woorden. En die bouwvakkers maar werken, terwijl de opdrachtgevers gewoon dagen niet komen kijken naar de vorderingen...ja alleen om vanuit de auto een fotootje te nemen van het huis.
En dan die belachelijke vraagprijsWaar halen ze uberhaupt het geld vandaan vroeg ik me af. Zij studeert nog en hij heeft pas een eigen bedrijfje opgericht. Daar moeten wel rijke ouders achter zitten.
Vooral die jongen was echt een zak, ik snap niet dat zij nog met zo'n eikel wil trouwen. Ze mag niet eens commentaar op hem leveren; hij riep tot twee keer toe voor de camera dat ze d'r bek moest houden![]()
Nou ja, het gaat vooral om het werk dat ze doen, ik snap niet waarom ze daar geen interesse in hadden. Ruim zelf even op i.p.v. dat die lui op jouw kosten doen in een lager tempo dan dat je het zelf kan. Ik heb zelf nooit zoveel met bouwvakkers 'verwennen', ik heb daar serieus op een ander forum eens een draadje over gezien, hoe zorg je ervoor dat ze zich vrolijk voelen qua eten en drinken. Nou, niet, eten en zo zorgen ze zelf maar voor, ik zou pannenbier brengen en verder moeten ze zich toch zelf redden, maar dat je er vooral op vertrouwt dat die mensen even hard werken als jij er niet bent, dat snap ik niet.quote:Op donderdag 25 oktober 2007 10:41 schreef Haaibaaike het volgende:
[..]
Die bouwvakker zei al dat ze niet veel belangstelling hebben, ik vind dat erg onbeschoft van hunGeen koffie met broodjes kwam ze brengen
Goed, ze worden wel voor betaald, maar ik vond dat ze wel belangstelling moesten tonen naar die harde werkers
![]()
mijnquote:Op donderdag 25 oktober 2007 10:47 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Nou ja, het gaat vooral om het werk dat ze doen, ik snap niet waarom ze daar geen interesse in hadden. Ruim zelf even op i.p.v. dat die lui op jouw kosten doen in een lager tempo dan dat je het zelf kan. Ik heb zelf nooit zoveel met bouwvakkers 'verwennen', ik heb daar serieus op een ander forum eens een draadje over gezien, hoe zorg je ervoor dat ze zich vrolijk voelen qua eten en drinken. Nou, niet, eten en zo zorgen ze zelf maar voor, ik zou pannenbier brengen en verder moeten ze zich toch zelf redden, maar dat je er vooral op vertrouwt dat die mensen even hard werken als jij er niet bent, dat snap ik niet.
Die fragmenten werden ook nog even herhaald bij De Wereld Draait Doorquote:Op donderdag 25 oktober 2007 09:37 schreef Petra76 het volgende:
Vooral die jongen was echt een zak, ik snap niet dat zij nog met zo'n eikel wil trouwen. Ze mag niet eens commentaar op hem leveren; hij riep tot twee keer toe voor de camera dat ze d'r bek moest houden![]()
quote:Op donderdag 25 oktober 2007 13:45 schreef Jape het volgende:
[..]
Die fragmenten werden ook nog even herhaald bij De Wereld Draait Door
Reactie: "Wat een zak!!"![]()
'Gewone' mensen kunnen het werk beter waarderen denk ik. Ik ben zelf een simpele ventquote:Op donderdag 25 oktober 2007 13:01 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
en het gekke is: hoe poeniger de klant, hoe erger de omstandigheden.
Dan waren ze helemaal niet klaar met het huis..terwijl het nu ook niet helemaal af is.quote:Op donderdag 25 oktober 2007 10:47 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Nou ja, het gaat vooral om het werk dat ze doen, ik snap niet waarom ze daar geen interesse in hadden. Ruim zelf even op i.p.v. dat die lui op jouw kosten doen in een lager tempo dan dat je het zelf kan. Ik heb zelf nooit zoveel met bouwvakkers 'verwennen', ik heb daar serieus op een ander forum eens een draadje over gezien, hoe zorg je ervoor dat ze zich vrolijk voelen qua eten en drinken. Nou, niet, eten en zo zorgen ze zelf maar voor, ik zou pannenbier brengen en verder moeten ze zich toch zelf redden, maar dat je er vooral op vertrouwt dat die mensen even hard werken als jij er niet bent, dat snap ik niet.
Je laat de bouwvakkers niet werken zonder koffie en wat te eten.quote:Op donderdag 25 oktober 2007 11:04 schreef FoXje het volgende:
Zo werkt het niet met bouwvakkers. Zorg voor koffie en broodjes en alles gebeurt ineens een stuk netter. Niet moeilijk over doen, gewoon accepteren, iedereen blij.
Tuurlijk, dat lijkt me logisch. Maar het moet geen gewoonte zijn dat je mensen moet verwennen, opdat ze normaal hun werk doen. En dat wordt soms wel gesuggereerd (niet door jou dus he, absoluut niet). Ik ben wel benieuwd waar je dan moet plassen volgens die mensen? Een schilder zal toch niet bij elk klusje zo'n dixie meenemen, lijkt me.quote:Op donderdag 25 oktober 2007 13:01 schreef lady-wrb het volgende:
en je hoeft ze niet te verwennen met broodjes enzo, maar gewoon al normaal een praatje maken, interesse tonen en ja, wat extra drinken op een gruwelijk hete dag of iets extra warms als het koud is, kan hij best waarderen.
Koffie kan ik op zich inkomen, waarom een bouwvakker niet voor zijn eigen eten kan zorgen is me een raadsel en daar zou ik beslist geen gewoonte van maken.quote:Op donderdag 25 oktober 2007 15:53 schreef Haaibaaike het volgende:
Je laat de bouwvakkers niet werken zonder koffie en wat te eten.
Wel erg hoor ..Dat is hier bij ons wel koffie zit er wel in.Vind ik heel normaal.
waar ze moeten plassen? in de tuin,tegen de muur, of als ze in de buurt van de werkplaats aan het werk zijn, gaan ze daar.quote:Op donderdag 25 oktober 2007 16:09 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Tuurlijk, dat lijkt me logisch. Maar het moet geen gewoonte zijn dat je mensen moet verwennen, opdat ze normaal hun werk doen. En dat wordt soms wel gesuggereerd (niet door jou dus he, absoluut niet). Ik ben wel benieuwd waar je dan moet plassen volgens die mensen? Een schilder zal toch niet bij elk klusje zo'n dixie meenemen, lijkt me.
[..]
Koffie kan ik op zich inkomen, waarom een bouwvakker niet voor zijn eigen eten kan zorgen is me een raadsel en daar zou ik beslist geen gewoonte van maken.
zo denk jij erover, maar neem nou van mij aan dat er mensen zijn die :quote:Op donderdag 25 oktober 2007 17:14 schreef FoXje het volgende:
Als het toilet beschikbaar is dan zie ik niet in waarom een schilder of stucadoor ofzo niet even daar kan plassen.
Eens met jouquote:Op donderdag 25 oktober 2007 17:14 schreef FoXje het volgende:
Als het toilet beschikbaar is dan zie ik niet in waarom een schilder of stucadoor ofzo niet even daar kan plassen.
Muur erin, muur eruit, en dan zeiken op de buurman.quote:Op donderdag 11 februari 2010 12:48 schreef Jape het volgende:
Goeie kick, was weer een mooie aflevering gisteren. Hadden ze lekker gepland allemaal, die mensen!
Vandaar ook de:quote:Op donderdag 11 februari 2010 16:22 schreef Haaibaaike het volgende:
Dat hebben ze toch niet meer goede band met de buren.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |