abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_43340424
Hoi,

Er loopt een nieuw programma op RTL4 op de dinsdagavond 21:30. In dit programma kopen stellen een bouwval, en knappen dit op, en kijken hoeveel overwaarde ze hiermee kunnen maken.

In de eerste aflevering koopt een niet zo snugger stel ('Ik heb dit soort projecten nog nooit gedaan'), een huis voor 170.000 in Voorburg en met een budget van 25.000 knappen ze deze op.

In 42(!) dagen moeten dit stel zonder ervaring en met 25.000 zelf de electra vernieuwen, een nieuwe badkamer, slaapkamers etc. maken. Nieuwe keuken, etc. etc.

Wie heeft de eerste aflevering gezien, en wat is jouw mening hierover?

Ow ik zit nu te kijken (weet niet hoe het afloopt), maar er zit ook een bouwkundige in het programma die nu alles zit 'af te kraken'. Ons ervaren stel is namelijk de electra aan het vernieuwen, en volgens de bouwkundige gaat dit niet goed.

Wat denk jij van dit programma?

EDIT: Ik zit nog steeds te kijken. Moeten dit soort mensen niet tegen zichzelf beschermd worden?

Groetjes!

[ Bericht 5% gewijzigd door josvr op 07-11-2006 22:03:00 ]
  woensdag 8 november 2006 @ 10:12:41 #2
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_43351391
Heb het niet gezien helaas. Zag wel een voorstukje en denl dat het voor K&W'ers best een interessant programma kan zijn.

Eens kijken of ik hem via internet kan bekijken.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_43357680
heb het gezien, was verbaast over het uiteindelijke resultaat, dat had ik, gelet op hun kennis en kunde, niet verwacht. Wat me wel erg verbaasde was de opmerking over de gipsplaten in de badkamer. De man vertelde dat de materialen in 15 jaar erg zijn veranderd, maar vlgs mij is het al tijden zo dat je voor de badkamer de groene platen nodig hebt.
Al met al een programma, welke door de duur, leuk is om te kijken. Het is geen eindeloze reeks, per aflevering 1 bouwval.
pi_43360151
heb ik helaas gemist, ik zal volgende week es kijken (als ik eraan denk)
pi_43360403
Ik heb het programma ook gezien, en vond er weinig aan.

de mensen vond ik niet echt heel intelligent die het deden, die bouwkundige gaf heel vluchtig zijn mening over dingen, de deadline was gesteld door RTL4, zodat er drie makelaars konden taxeren, en je zag heel weinig het daadwerkelijke klussen in beeld, alleen maar een beetje emo-TV

verder was het eindresulaat wel aardig, maar ook dat was maar weinig in beeld, en ze hadden 39.000 euro uitgegeven, en hij werd getaxeerd op 46.000 euro duurder als wat ze gekocht hadden, dus ze hadden voo 7000 euro zichtzelf 7 weken gesloopt
pi_43363165
Op zich wel leuk programma. Het is idd alleen meer een emotie verhaal met het klussen als pakpapier. Het klussen op zich en vooral waarom ze wat op welke manier doen, DAT laten ze amper zien.

Het resultaat zag er prima uit, zeker vergeleken met hoe ze begonnen. Je hebt echter geen idee of het een klus is die na een half jaar van ellende uit elkaar dondert...

maar goed, ws is het H'sums idee meer tranen dan blaren.
ik heb ze wel op een rijtje, maar ze werken partime...
pi_43551573
ik ga maar es kijken vanavond, ik heb toch niks beters te doen

Edit: Nou dit was echt 3x niks, idd alleen een beetje emo-tv

[ Bericht 21% gewijzigd door Kwelit op 14-11-2006 22:46:48 ]
pi_43562244
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 18:52 schreef Kwelit het volgende:
[..] alleen een beetje emo-tv
Voor echt bouwtips hoefde je idd niet te kijken. 't Was bijna leedvermaak soms, zoals met andere emo-tv.
Ik zat me meer op te winden over dat stel, dan over die verbouwing
pi_43563983
Die kerel die kwaad werd over d evlekken in de houten vloer op de badkamer?

Ik zou pissig op haar worden. Ze liep er de hele dag ron dom te zanniken over vuile kopjes en dan ziet ze dat weer niet?

Wat een muts. Overigens, wat waren ze moe, krege hetidee dat ze gewoon ovral mensne voor haddne ingehuurd en alleen zelf wat schilder werk hadden gedaan.
ik heb ze wel op een rijtje, maar ze werken partime...
  woensdag 15 november 2006 @ 11:47:14 #10
90648 zeeuwse
Mostly harmless
pi_43572577
veel ge-o.h., weinig klussen.
het ene moment zitten ze nog tot hun kruin in de rotzooi, en wordt er dramatisch zich afgevraagd of ze het wel halen, het andere moment is alles klaar, inclusief badkamervloer.
Gevalletje geen zendtijd meer voor nog meer drama.
So Long and Thanks for All the Fish
pi_53481935
Gisteren was het weer op TV Ik vind het wel leuk. Bob Sikkes zeikt de bouwval altijd erg goed af
dsfsdfsdfds
pi_53482149
Was gisteren best aardig. Petje af voor die dames! "Lichte" budget overschrijding, maar mooi resultaar. En nog een leuke overwaarde ook.
Cos I got too much life
Running through my veins
Going to waste
  woensdag 26 september 2007 @ 12:07:59 #13
178940 Orval
.....ik word oud....
pi_53483403
beetje gejat van een engels programma.

en gister....3 maanden bezig met twee man en dan ¤11.000 als overwaarde..........(als het ze al lukt om het voor het taxatiebedrag te verkopen)...........2 man, 3 maanden is een half jaar werk.....komt neer op een jaarsalaris van ¤22.000 voor lange weken, veel stress en een bak onzekerheid..........vind ik geen leuke overwaarde, is een lachertje.

en over het huis zelf.......volgehangen met flatscreens en dan een houtpatroonzeiltje in de slaapkamer....triest
Narcisme, een gezond zelfbeeld!
  woensdag 26 september 2007 @ 21:33:00 #14
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_53498443
Ik vond het gisteren ook wat tegenvallen qua overwaarde idd.
pi_53506575
quote:
Op woensdag 26 september 2007 12:07 schreef Orval het volgende:

en gister....3 maanden bezig met twee man en dan ¤11.000 als overwaarde
Het waren duidelijk twee vrouwen
Het programma lijkt inderdaad erg veel op de engelse variant, maar dan wat meer uitgekleed zodat je juist nog minder van de hele verbouwing ziet, wat ik normaal juist het leukste vind aan dit soort programma's.

Best raar trouwens dat ze op zo'n huis (350k+ euro en een hoekhuis in de randstad) zo weinig overwaarde krijgen, terwijl er toch een uitbouw op de begane grond is gemaakt en op de zolder twee dakkapellen waren geplaatst.... zoveel waren ze toch niet over hun budget heen?
  donderdag 27 september 2007 @ 08:33:45 #16
65960 sanger
pi_53506660
quote:

en gister....3 maanden bezig met twee man en dan ¤11.000 als overwaarde..........(als het ze al lukt om het voor het taxatiebedrag te verkopen)...........2 man, 3 maanden is een half jaar werk.....komt neer op een jaarsalaris van ¤22.000 voor lange weken, veel stress en een bak onzekerheid..........vind ik geen leuke overwaarde, is een lachertje.
Ik vond het ook nogal tegenvaller, helemaal als je kijkt naar de koopprijs van het huis.
quote:
en over het huis zelf.......volgehangen met flatscreens en dan een houtpatroonzeiltje in de slaapkamer....triest
Over smaak valt te twisten......
  donderdag 27 september 2007 @ 10:50:51 #17
178940 Orval
.....ik word oud....
pi_53509402
quote:
Over smaak valt te twisten......
klopt helemaal.......alleen......als ik een huis zou kopen heb ik liever een mooie vloer en een lelijke tv als ik kom kijken dan een mooie tv en een lelijke vloer......de tv gaat namelijk mee met de vorrige "bewoners" en de vloer blijft achter. Ik vind het een verkeerde keuze om dan veel geld uit te geven aan de tv.........ik zou het als toekomstige koper liever anderom zien.

maar mischien dat potentiele huizenkopers daar niet doorheen prikken......dat het huis wordt verkocht op het leuke gordijntje in de keuken ofzo.......
  donderdag 27 september 2007 @ 11:00:56 #18
65960 sanger
pi_53509680
quote:
Op donderdag 27 september 2007 10:50 schreef Orval het volgende:

[..]

klopt helemaal.......alleen......als ik een huis zou kopen heb ik liever een mooie vloer en een lelijke tv als ik kom kijken dan een mooie tv en een lelijke vloer......de tv gaat namelijk mee met de vorrige "bewoners" en de vloer blijft achter. Ik vind het een verkeerde keuze om dan veel geld uit te geven aan de tv.........ik zou het als toekomstige koper liever anderom zien.

maar mischien dat potentiele huizenkopers daar niet doorheen prikken......dat het huis wordt verkocht op het leuke gordijntje in de keuken ofzo.......
Ik bedoelde meer dat die twee vrouwen het misschien WEL mooi vinden
  donderdag 27 september 2007 @ 11:52:29 #19
178940 Orval
.....ik word oud....
pi_53511137
quote:
Ik bedoelde meer dat die twee vrouwen het misschien WEL mooi vinden
tja......gister een latertje....zit er niet zo scherp bij vandaag
pi_53513059
Is toch gewoon een kopie van een engels programma?

Verder wel leuk om af en toe te zien, vooral als ze onverwachte grote tegenvallers tegenkomen. Heerlijk ook hoe de voice-over altijd alles beter weet
The sky has changed.... Can you smell the sun?!
pi_53513455
quote:
Op donderdag 27 september 2007 12:59 schreef michiel5 het volgende:
Verder wel leuk om af en toe te zien, vooral als ze onverwachte grote tegenvallers tegenkomen. Heerlijk ook hoe de voice-over altijd alles beter weet
Ja maar je moet goed begrijpen dat dit soort programma's expres een negatieve invalshoek (tegenvallers) hebben. Dat is namelijk leuk om naar te kijken. Deze tegenvallers zijn meestal helemaal niet zo'n erge tegenvallers, maar door de manier van presenteren en de voice over etc, lijkt het allemaal dramatisch. Aan het einde komt alles goed.
pi_53513745
quote:
Best raar trouwens dat ze op zo'n huis (350k+ euro en een hoekhuis in de randstad) zo weinig overwaarde krijgen, terwijl er toch een uitbouw op de begane grond is gemaakt en op de zolder twee dakkapellen waren geplaatst.... zoveel waren ze toch niet over hun budget heen?
Ja maar door die uitbouw was de garage waardeloos geworden want er kan geen auto meer over het pad. Verder was de garage niet zoveel soeps: gewoon zo'n metalen prefab box.

Hierdoor is dus zeg 30-40K waarde vernietigd.

Verder speelt het afwerkniveau mee. Zo op TV ziet het er leuk uit maar misschien valt het best tegen, b.v. werkblad van de keuken. Maakt nogal wat uit of dat zo'n laminaat blad is of stenenblad etc.

Ik vind die after-shots er altijd enorm goed uitzien doorgaans. Maar ik denk dat dit een kwestie van slim filmen, en lelijke details zoals verfzakkers, slecht dekkende verf, etc. etc. zie je vaak van veraf niet dus ook niet als dat gefilmd wordt.
  donderdag 27 september 2007 @ 14:37:04 #23
65960 sanger
pi_53515985
quote:
Op donderdag 27 september 2007 11:52 schreef Orval het volgende:

[..]

tja......gister een latertje....zit er niet zo scherp bij vandaag
  donderdag 27 september 2007 @ 14:38:57 #24
65960 sanger
pi_53516045
quote:
Op donderdag 27 september 2007 13:11 schreef josvr het volgende:

[..]

Ja maar je moet goed begrijpen dat dit soort programma's expres een negatieve invalshoek (tegenvallers) hebben. Dat is namelijk leuk om naar te kijken. Deze tegenvallers zijn meestal helemaal niet zo'n erge tegenvallers, maar door de manier van presenteren en de voice over etc, lijkt het allemaal dramatisch. Aan het einde komt alles goed.
Inderdaad. Een rotte vloerbalk bv komt heel regelmatig voor maar in het programma komt het haast over als iets wat onoverkomelijk is.

Overigens: de mooiste tot nu toe was in Medemblik. Vorige week, of 2 weken geleden.
pi_53516353
quote:
Klopt, maar daar maken ze geen geheim van. Toen de onderwerpen op waren deden ze er gewoon afleveringen uit de UK doorheen.
De mooiste was die met twee meiden die een enorm en duur Art Deco huis kopen, het prachtig (dat moet gezegd) uitbreiden met een dakkamer en ik weet niet wat...... en er dan met voor duizenden ponden aan paars plastic kroonluchters en Indiaase WC-muurtegeltjes een boudoir van maken.
Security isn't a dirty word, Blackadder!
Crevice is... but security isn't.
  donderdag 27 september 2007 @ 15:01:37 #26
178940 Orval
.....ik word oud....
pi_53516755
quote:
Op donderdag 27 september 2007 14:49 schreef heijx het volgende:

[..]

Klopt, maar daar maken ze geen geheim van. Toen de onderwerpen op waren deden ze er gewoon afleveringen uit de UK doorheen.
De mooiste was die met twee meiden die een enorm en duur Art Deco huis kopen, het prachtig (dat moet gezegd) uitbreiden met een dakkamer en ik weet niet wat...... en er dan met voor duizenden ponden aan paars plastic kroonluchters en Indiaase WC-muurtegeltjes een boudoir van maken.
die was idd geniaal.....en nog met winst verkocht ook
pi_53516762
quote:
Op donderdag 27 september 2007 14:49 schreef heijx het volgende:

[..]

Haha, dat was inderdaad een geniale aflevering

Gingen voor het eerst een huisje verbouwen en starten gelijk met een pand van een half miljoen pond!!
The sky has changed.... Can you smell the sun?!
pi_53652656
En vandaag weer een aflevering. Ze waren ontevreden met de meerwaarde van 21000 euro.

Wat mij eigenlijk nog opvalt is dat er uberhaupt nog meerwaarde wordt gemaakt. Tegenwoordig willen eigenaren van uitgewoonde woningen de hoofdprijs en er zijn altijd wel gekken die dat willen betalen.

Wat mij altijd opvalt in dit programma is dat er geen geld wordt besteed aan sommige structurele verbeteringen zoals dubbelglas of isolatie.

Zo'n huis ziet er dan wel fraai uit op TV, maar heeft wel enkel glas, slecht geissoleerd etc.
pi_53653947
In dit soort programma´s wordt de meeste aandacht besteed aan futiliteiten, het echte werk zie je doorgaans niet.
Vanavond even met een schuin oog meegekeken, en ja hoor....
Even eenmuurtje er uit slaan. Het denkwerk, het uitmeten, het inzagen en het moeizame begin op hoogte van dit soort breekwerk zie je niks van. Pas als er relaxed op werkhoogte gemept kan worden gaat de camera aan.
En ook verbazingwekken dat je op het ene moment een tot op de kale bakstenen gestript huis ziet, begeleid met heel veel gezever over een keuken terwijl het een paar minuten later al helemaal af en ingericht is.
Alleen diegenen die echt wel eens wat zelf doen kunnen zien dat er maaaanden werk in zit.
-
  † In Memoriam † dinsdag 2 oktober 2007 @ 22:23:03 #30
37843 lady-wrb
kortaf
pi_53654180
ik heb de aflevering van vanavond maar heel even aangekeken.
wat had die vrouw een afschuwelijk hinnik-lachje en het was gewoon een irritant wijf
en ik heb het bij de taxatie weer opgepakt.
oke, het huis was wel aardig geworden maar jeeeeeemig, wat een achterlijke doos was dat zeg :
pi_53654457
ik kijk persoonlijk veel liever naar het engelse programma waarin nieuwe (enigszins experimentele huizen) worden gebouwd, waarin Kevin McCloud de presentatie doet
  woensdag 3 oktober 2007 @ 08:41:23 #32
189530 boofer
rechtse SP-er
pi_53660451
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 22:23 schreef lady-wrb het volgende:
wat had die vrouw een afschuwelijk hinnik-lachje en het was gewoon een irritant wijf
Lol, dat was precies wat ik ook dacht. Maar blijkbaar was ze toch knap genoeg om twee hanzen en nog iemand tussendoor (vader van het kind) te verslijten. Licht dit programma rare relaties die gaan klussen eruit ofzo?

Meest briljante van de verbouwing vond ik nog wel de badkamer met doorzichtige lichtkoepel met uitzicht op de slaapkamers van de bovenburen.... en van de bovenburen recht in de douchacabine
pi_53661583
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 22:29 schreef winterapfel het volgende:
ik kijk persoonlijk veel liever naar het engelse programma waarin nieuwe (enigszins experimentele huizen) worden gebouwd, waarin Kevin McCloud de presentatie doet
Ja maar die US programma's zijn allemaal zo overdreven. "AMAZING". "WOW", etc. etc. en dat dan een uur lang. Ook die bouwvakkers komen allemaal zo super amicaal over. Het lijkt wel of al die bouwvakkers acteurs zijn. "Really GREAT", "Amazing", "Super"....
pi_53661672
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 22:16 schreef quo_ het volgende:
Alleen diegenen die echt wel eens wat zelf doen kunnen zien dat er maaaanden werk in zit.
Dit programma speelt zich af in 12 weken (soms wat uitloop maar er wordt altijd de suggestie gewekt dat het niet zo lang is). Heb jij ook de indruk dat hier niks van klopt?

Ook zijn ze in de ene shot nog aan het schilderen, en in het volgende shot is het hele huis ingericht, inclusief alle verlichting, etc. etc. Maar doorgaans duurt het binnenschilderwerk wel even en doe je dat niet in 1 dagje (vooral als je amateur bent, je ziet ze in de serie maar weinig schuren en ik heb nog nooit afplakplakband gezien, en vooral het schuren en afplakken (van glas!!) kost een hoop tijd als je dat netjes wil doen). . En met alles finishen zoals lampen ophangen, vloeren leggen, plinten aanbrengen, etc. etc. ben je ook wel even bezig.
  woensdag 3 oktober 2007 @ 09:50:00 #35
5673 heijx
Qui que boue
pi_53661716
quote:
Op woensdag 3 oktober 2007 08:41 schreef boofer het volgende:

[..]

Lol, dat was precies wat ik ook dacht. Maar blijkbaar was ze toch knap genoeg om twee hanzen en nog iemand tussendoor (vader van het kind) te verslijten. Licht dit programma rare relaties die gaan klussen eruit ofzo?
Het is geloof ik al eerder gemeld: Dit programma is hoofdzakelijk bedoeld als Emo-TV, niet om de technische details van bouwkundige oplossingen te belichten. versus in John de Mol termen zeg maar.
pi_53661795
quote:
Op woensdag 3 oktober 2007 09:50 schreef heijx het volgende:

Het is geloof ik al eerder gemeld: Dit programma is hoofdzakelijk bedoeld als Emo-TV, niet om de technische details van bouwkundige oplossingen te belichten. versus in John de Mol termen zeg maar.
Ik denk dat hier wel markt voor is, woonprogramma's zijn populair en klusprogramma's zijn populair. Als je wat nuttige adviezen (bouwkundig, stylist, architect ofzo) in zo'n programma stopt dan blijft het hoofdzakelijk emo tv maar dan heb je er ook nog een beetje wat aan. Nu geeft die Bob Sikkes ook wel een paar tips en meningen maar die zijn van het niveau dat iedereen zelf ook wel kan bedenken (b.v. van een paar afleveringen terug: dat je niet kunt verwachten dat vrienden zich net zoveel voor jouw verbouwing inzetten als jij zelf of jij zou willen).
pi_53661859
quote:
Op woensdag 3 oktober 2007 09:50 schreef heijx het volgende:

[..]

De uitzending van gisteren was trouwens goed voor bijna 1 miljoen kijkers. Is toch best goed.
pi_53664845
ik kijk het altijd ! helaas komt het nu al om 2030uur ( dan ben ik nog aan het sporten) maar ik pik mestaal het einde dan npog mee
waar stond dit huis van gisteren ? In Den Haag toch? weet iemand welek straat dat was ? kwam me zo bekend voor namelijk
pi_53669826
quote:
Op woensdag 3 oktober 2007 12:04 schreef Charisma het volgende:
waar stond dit huis van gisteren ? In Den Haag toch?
Volgens mij kruising Juliana van Stolberglaan/Laan van Nieuw Oost-Indie. (dus bij ons om de hoek)
Er staat nu een ander pand uit het zelfde rijtje te koop.
Hoge bomen zijn ook klein begonnen
pi_53671793
quote:
Op woensdag 3 oktober 2007 15:50 schreef CollinDH het volgende:

[..]

Volgens mij kruising Juliana van Stolberglaan/Laan van Nieuw Oost-Indie. (dus bij ons om de hoek)
Er staat nu een ander pand uit het zelfde rijtje te koop.
inderdaad fietste net langs , is ook bij mij om de hoek
  woensdag 3 oktober 2007 @ 22:47:40 #41
5673 heijx
Qui que boue
pi_53680697
quote:
Op woensdag 3 oktober 2007 09:44 schreef josvr het volgende:

[..]

Ja maar die US programma's zijn allemaal zo overdreven. "AMAZING". "WOW", etc. etc. en dat dan een uur lang. Ook die bouwvakkers komen allemaal zo super amicaal over. Het lijkt wel of al die bouwvakkers acteurs zijn. "Really GREAT", "Amazing", "Super"....
Ik heb net de eerste keer gekeken (laatste 20 minuten) maar het is toch behoorlijk Brits, hoor.
Schitterend huis trouwens, ik ben benieuwd hoe het er uit ziet wanneer het af is...
pi_53685176
quote:
Op woensdag 3 oktober 2007 22:47 schreef heijx het volgende:

[..]

Ik heb net de eerste keer gekeken (laatste 20 minuten) maar het is toch behoorlijk Brits, hoor.
Schitterend huis trouwens, ik ben benieuwd hoe het er uit ziet wanneer het af is...
gaaf dingetje he! Jammer dat ze op het einde trouwens niet lieten zien welk uitzicht de buren nu hadden op de "bunker" kant van het huis!
  donderdag 4 oktober 2007 @ 11:20:06 #43
178940 Orval
.....ik word oud....
pi_53688386
quote:
Op woensdag 3 oktober 2007 09:44 schreef josvr het volgende:

[..]

denk dat je in de war bent met extreme makeover home edition....waarin een zielig gezin wordt gezocht en er dan door een kleine honderd man een houtenschuur van een vierkante kilometere wordt neergezet.

(wat die mensen vervolgens niet kunnen onderhouden want ze hadden al geen cent te makke)

dat britse programma moet je echt eens ziien, dat is best mooi opgenomen, en heeft vaak ook bijzondere huizen of bouwmethoden....zo war er een keer een man die een schriftelijke cursus milieuvriendelijk bouwen had gevolgd en toen een heel huis uit stro en leem had gemaakt........achteraf een geniaal huis geworden......
pi_53689465
quote:
Op donderdag 4 oktober 2007 11:20 schreef Orval het volgende:
dat britse programma moet je echt eens ziien, dat is best mooi opgenomen, en heeft vaak ook bijzondere huizen of bouwmethoden....zo war er een keer een man die een schriftelijke cursus milieuvriendelijk bouwen had gevolgd en toen een heel huis uit stro en leem had gemaakt........achteraf een geniaal huis geworden......
Klinkt interessant:

• Hoe heet dit programma? NL naam + Engelse naam
  • Welke zender zend dit uit?
  • pi_53689538
    quote:
    Op dinsdag 2 oktober 2007 22:29 schreef winterapfel het volgende:
    [afbeelding]
    Dat is inderdaad een uitstekend programma! Helaas naar een rottig tijdstip verschoven..
    quote:
    Op donderdag 4 oktober 2007 12:03 schreef josvr het volgende:

[..]

Klinkt interessant:

• Hoe heet dit programma? NL naam + Engelse naam
  • Welke zender zend dit uit?
  • Woensdagavond (denk rond half 9) op SBS6. Iets met droomhuis in de titel geloof ik. Prachtige huizen die daar gebouwd worden!
    Too lazy to be an evil genius..
    PSN ID: Cheironnl
      donderdag 4 oktober 2007 @ 12:42:34 #46
    5673 heijx
    Qui que boue
    pi_53690318
    Woensdag 21:30 SBS6
    quote:
    In een van de best bekeken en meest gewaardeerde woonprogramma’s van Groot-Brittannië, De Grote Verbouwing, volgt architect Kevin McCloud mensen bij de totstandkoming van bijzondere en ambitieuze woningen. Van computervisualisatie tot oplevering, alle aspecten van het ongewone bouwproject worden door McCloud op professionele wijze belicht.

Architect Kevin McCloud is de presentator van De Grote Verbouwing, het uiterst succesvolle woonprogramma dat in Groot-Brittannië al sinds 1999 wordt uitgezonden.

McCloud doet elke aflevering verslag van een bijzonder architectonisch bouwproject. Aan het begin van de aflevering maakt hij kennis met de mensen achter het ambitieuze project. Vervolgens worden de bouwplannen aan de hand van computervisualisatie doorgenomen. Als het project al een tijdje gaande is, doet McCloud verslag van de vorderingen. Ook belicht hij de tegenslagen die in veel gevallen aan de orde komen, zoals budgettekorten en foutieve planning. Maar als McCloud het eindresultaat kan bewonderen, blijkt vaak dat het allemaal de moeite waard is geweest.
    pi_53691425
    quote:
    Op dinsdag 2 oktober 2007 22:23 schreef lady-wrb het volgende:
    wat een achterlijke doos was dat zeg :
    ik ben het helemaaal met je eens ! ik kijk dit programma ook iedere week.. en ik kon die vrouw na 5 min al niet meer uitstaan heb je trouwens ook gezien dat ze in het begin van de aflevering lang haar had, en bij de oplevering was het super kort.. hmmzz ( vrouwen he die letten overal op )
    Corsa Tuning Club
      † In Memoriam † donderdag 4 oktober 2007 @ 16:04:16 #48
    37843 lady-wrb
    kortaf
    pi_53694929
    quote:
    Op donderdag 4 oktober 2007 13:30 schreef Linda_is_lief het volgende:

[..]

ik ben het helemaaal met je eens ! ik kijk dit programma ook iedere week.. en ik kon die vrouw na 5 min al niet meer uitstaan heb je trouwens ook gezien dat ze in het begin van de aflevering lang haar had, en bij de oplevering was het super kort.. hmmzz ( vrouwen he die letten overal op )
    haha het viel mij inderdaad ook op dat ze dr haar anders had zitten.
    (zal idd wel een vrouwentrekje zijn )
    pi_53695124
    quote:
    Op donderdag 4 oktober 2007 12:06 schreef Cheiron het volgende:

Dat is inderdaad een uitstekend programma! Helaas naar een rottig tijdstip verschoven..

Woensdagavond (denk rond half 9) op SBS6. Iets met droomhuis in de titel geloof ik. Prachtige huizen die daar gebouwd worden!
    Echt een top programma!! Vroeger was het altijd op zondagmiddag om 6 uur. Was een betere tijd. Deze projecten worden ook echt soms wel over 2 jaar gefilmd. Iemand de afleveringen gezien over die architect wiens droom een kasteel was?
    Die was echt geniaal, man had gewoon een oud kasteel gekocht. Wat eigenlijk niet meer overeind stond en alleen maar een hoop stenen was. En het uiteindelijk helemaal nagebouwd in de vroegere kasteelstijl, incl de oude stenen. Was echt zoo fantastische mooi geworden.
      † In Memoriam † donderdag 4 oktober 2007 @ 16:19:24 #50
    37843 lady-wrb
    kortaf
    pi_53695259
    quote:
    Op donderdag 4 oktober 2007 16:13 schreef MissX het volgende:

[..]

Echt een top programma!! Vroeger was het altijd op zondagmiddag om 6 uur. Was een betere tijd. Deze projecten worden ook echt soms wel over 2 jaar gefilmd. Iemand de afleveringen gezien over die architect wiens droom een kasteel was?
    Die was echt geniaal, man had gewoon een oud kasteel gekocht. Wat eigenlijk niet meer overeind stond en alleen maar een hoop stenen was. En het uiteindelijk helemaal nagebouwd in de vroegere kasteelstijl, incl de oude stenen. Was echt zoo fantastische mooi geworden.
    ja die heb ik ook gezien!
    was echt gaaf

maar dat engelse programma kan je toch niet vergelijken met het nederlandse? het is toch zo dat bij de nederlandse versie de kopers het huis opknappen en ook gaan bewonen, terwijl in de engelse versie het huis eigenlijk altijd verkocht gaat worden omdat men zo nodig projectontwikkelaartje wil spelen?
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')