Voor echt bouwtips hoefde je idd niet te kijken. 't Was bijna leedvermaak soms, zoals met andere emo-tv.quote:
Het waren duidelijk twee vrouwenquote:Op woensdag 26 september 2007 12:07 schreef Orval het volgende:
beetje gejat van een engels programma.
en gister....3 maanden bezig met twee man en dan ¤11.000 als overwaarde
Ik vond het ook nogal tegenvaller, helemaal als je kijkt naar de koopprijs van het huis.quote:Op woensdag 26 september 2007 12:07 schreef Orval het volgende:
en gister....3 maanden bezig met twee man en dan ¤11.000 als overwaarde..........(als het ze al lukt om het voor het taxatiebedrag te verkopen)...........2 man, 3 maanden is een half jaar werk.....komt neer op een jaarsalaris van ¤22.000 voor lange weken, veel stress en een bak onzekerheid..........vind ik geen leuke overwaarde, is een lachertje.
Over smaak valt te twisten......quote:en over het huis zelf.......volgehangen met flatscreens en dan een houtpatroonzeiltje in de slaapkamer....triest
klopt helemaal.......alleen......als ik een huis zou kopen heb ik liever een mooie vloer en een lelijke tv als ik kom kijken dan een mooie tv en een lelijke vloer......de tv gaat namelijk mee met de vorrige "bewoners" en de vloer blijft achter. Ik vind het een verkeerde keuze om dan veel geld uit te geven aan de tv.........ik zou het als toekomstige koper liever anderom zien.quote:Over smaak valt te twisten......
Ik bedoelde meer dat die twee vrouwen het misschien WEL mooi vindenquote:Op donderdag 27 september 2007 10:50 schreef Orval het volgende:
[..]
klopt helemaal.......alleen......als ik een huis zou kopen heb ik liever een mooie vloer en een lelijke tv als ik kom kijken dan een mooie tv en een lelijke vloer......de tv gaat namelijk mee met de vorrige "bewoners" en de vloer blijft achter. Ik vind het een verkeerde keuze om dan veel geld uit te geven aan de tv.........ik zou het als toekomstige koper liever anderom zien.
maar mischien dat potentiele huizenkopers daar niet doorheen prikken......dat het huis wordt verkocht op het leuke gordijntje in de keuken ofzo.......![]()
quote:Ik bedoelde meer dat die twee vrouwen het misschien WEL mooi vinden
Ja maar je moet goed begrijpen dat dit soort programma's expres een negatieve invalshoek (tegenvallers) hebben. Dat is namelijk leuk om naar te kijken. Deze tegenvallers zijn meestal helemaal niet zo'n erge tegenvallers, maar door de manier van presenteren en de voice over etc, lijkt het allemaal dramatisch. Aan het einde komt alles goed.quote:Op donderdag 27 september 2007 12:59 schreef michiel5 het volgende:
Verder wel leuk om af en toe te zien, vooral als ze onverwachte grote tegenvallers tegenkomen. Heerlijk ook hoe de voice-over altijd alles beter weet
Ja maar door die uitbouw was de garage waardeloos geworden want er kan geen auto meer over het pad. Verder was de garage niet zoveel soeps: gewoon zo'n metalen prefab box.quote:Best raar trouwens dat ze op zo'n huis (350k+ euro en een hoekhuis in de randstad) zo weinig overwaarde krijgen, terwijl er toch een uitbouw op de begane grond is gemaakt en op de zolder twee dakkapellen waren geplaatst.... zoveel waren ze toch niet over hun budget heen?
quote:Op donderdag 27 september 2007 11:52 schreef Orval het volgende:
[..]
tja......gister een latertje....zit er niet zo scherp bij vandaag
Inderdaad. Een rotte vloerbalk bv komt heel regelmatig voor maar in het programma komt het haast over als iets wat onoverkomelijk is.quote:Op donderdag 27 september 2007 13:11 schreef josvr het volgende:
[..]
Ja maar je moet goed begrijpen dat dit soort programma's expres een negatieve invalshoek (tegenvallers) hebben. Dat is namelijk leuk om naar te kijken. Deze tegenvallers zijn meestal helemaal niet zo'n erge tegenvallers, maar door de manier van presenteren en de voice over etc, lijkt het allemaal dramatisch. Aan het einde komt alles goed.
Klopt, maar daar maken ze geen geheim van. Toen de onderwerpen op waren deden ze er gewoon afleveringen uit de UK doorheen.quote:Op woensdag 26 september 2007 12:07 schreef Orval het volgende:
die was idd geniaal.....en nog met winst verkocht ookquote:Op donderdag 27 september 2007 14:49 schreef heijx het volgende:
[..]
Klopt, maar daar maken ze geen geheim van. Toen de onderwerpen op waren deden ze er gewoon afleveringen uit de UK doorheen.
De mooiste was die met twee meiden die een enorm en duur Art Deco huis kopen, het prachtig (dat moet gezegd) uitbreiden met een dakkamer en ik weet niet wat...... en er dan met voor duizenden ponden aan paars plastic kroonluchters en Indiaase WC-muurtegeltjes een boudoir van maken.![]()
![]()
![]()
Haha, dat was inderdaad een geniale afleveringquote:Op donderdag 27 september 2007 14:49 schreef heijx het volgende:
[..]
Klopt, maar daar maken ze geen geheim van. Toen de onderwerpen op waren deden ze er gewoon afleveringen uit de UK doorheen.
De mooiste was die met twee meiden die een enorm en duur Art Deco huis kopen, het prachtig (dat moet gezegd) uitbreiden met een dakkamer en ik weet niet wat...... en er dan met voor duizenden ponden aan paars plastic kroonluchters en Indiaase WC-muurtegeltjes een boudoir van maken.![]()
![]()
![]()
Lol, dat was precies wat ik ook dacht. Maar blijkbaar was ze toch knap genoeg om twee hanzen en nog iemand tussendoor (vader van het kind) te verslijten. Licht dit programma rare relaties die gaan klussen eruit ofzo?quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 22:23 schreef lady-wrb het volgende:
wat had die vrouw een afschuwelijk hinnik-lachje en het was gewoon een irritant wijf
Ja maar die US programma's zijn allemaal zo overdreven. "AMAZING". "WOW", etc. etc. en dat dan een uur lang. Ook die bouwvakkers komen allemaal zo super amicaal over. Het lijkt wel of al die bouwvakkers acteurs zijn. "Really GREAT", "Amazing", "Super"....quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 22:29 schreef winterapfel het volgende:
ik kijk persoonlijk veel liever naar het engelse programma waarin nieuwe (enigszins experimentele huizen) worden gebouwd, waarin Kevin McCloud de presentatie doet
Dit programma speelt zich af in 12 weken (soms wat uitloop maar er wordt altijd de suggestie gewekt dat het niet zo lang is). Heb jij ook de indruk dat hier niks van klopt?quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 22:16 schreef quo_ het volgende:
Alleen diegenen die echt wel eens wat zelf doen kunnen zien dat er maaaanden werk in zit.
Het is geloof ik al eerder gemeld: Dit programma is hoofdzakelijk bedoeld als Emo-TV, niet om de technische details van bouwkundige oplossingen te belichten.quote:Op woensdag 3 oktober 2007 08:41 schreef boofer het volgende:
[..]
Lol, dat was precies wat ik ook dacht. Maar blijkbaar was ze toch knap genoeg om twee hanzen en nog iemand tussendoor (vader van het kind) te verslijten. Licht dit programma rare relaties die gaan klussen eruit ofzo?
Ik denk dat hier wel markt voor is, woonprogramma's zijn populair en klusprogramma's zijn populair. Als je wat nuttige adviezen (bouwkundig, stylist, architect ofzo) in zo'n programma stopt dan blijft het hoofdzakelijk emo tv maar dan heb je er ook nog een beetje wat aan. Nu geeft die Bob Sikkes ook wel een paar tips en meningen maar die zijn van het niveau dat iedereen zelf ook wel kan bedenken (b.v. van een paar afleveringen terug: dat je niet kunt verwachten dat vrienden zich net zoveel voor jouw verbouwing inzetten als jij zelf of jij zou willen).quote:Op woensdag 3 oktober 2007 09:50 schreef heijx het volgende:
Het is geloof ik al eerder gemeld: Dit programma is hoofdzakelijk bedoeld als Emo-TV, niet om de technische details van bouwkundige oplossingen te belichten.versus
in John de Mol termen zeg maar.
De uitzending van gisteren was trouwens goed voor bijna 1 miljoen kijkers. Is toch best goed.quote:Op woensdag 3 oktober 2007 09:50 schreef heijx het volgende:
[..]
Het is geloof ik al eerder gemeld: Dit programma is hoofdzakelijk bedoeld als Emo-TV, niet om de technische details van bouwkundige oplossingen te belichten.versus
in John de Mol termen zeg maar.
Volgens mij kruising Juliana van Stolberglaan/Laan van Nieuw Oost-Indie. (dus bij ons om de hoek)quote:Op woensdag 3 oktober 2007 12:04 schreef Charisma het volgende:
waar stond dit huis van gisteren ? In Den Haag toch?
inderdaad fietste net langs , is ook bij mij om de hoekquote:Op woensdag 3 oktober 2007 15:50 schreef CollinDH het volgende:
[..]
Volgens mij kruising Juliana van Stolberglaan/Laan van Nieuw Oost-Indie. (dus bij ons om de hoek)
Er staat nu een ander pand uit het zelfde rijtje te koop.
Ik heb net de eerste keer gekeken (laatste 20 minuten) maar het is toch behoorlijk Brits, hoor.quote:Op woensdag 3 oktober 2007 09:44 schreef josvr het volgende:
[..]
Ja maar die US programma's zijn allemaal zo overdreven. "AMAZING". "WOW", etc. etc. en dat dan een uur lang. Ook die bouwvakkers komen allemaal zo super amicaal over. Het lijkt wel of al die bouwvakkers acteurs zijn. "Really GREAT", "Amazing", "Super"....
quote:Op woensdag 3 oktober 2007 22:47 schreef heijx het volgende:
[..]
Ik heb net de eerste keer gekeken (laatste 20 minuten) maar het is toch behoorlijk Brits, hoor.
Schitterend huis trouwens, ik ben benieuwd hoe het er uit ziet wanneer het af is...
denk dat je in de war bent met extreme makeover home edition....waarin een zielig gezin wordt gezocht en er dan door een kleine honderd man een houtenschuur van een vierkante kilometere wordt neergezet.quote:Op woensdag 3 oktober 2007 09:44 schreef josvr het volgende:
[..]
Ja maar die US programma's zijn allemaal zo overdreven. "AMAZING". "WOW", etc. etc. en dat dan een uur lang. Ook die bouwvakkers komen allemaal zo super amicaal over. Het lijkt wel of al die bouwvakkers acteurs zijn. "Really GREAT", "Amazing", "Super"....
Klinkt interessant:quote:Op donderdag 4 oktober 2007 11:20 schreef Orval het volgende:
dat britse programma moet je echt eens ziien, dat is best mooi opgenomen, en heeft vaak ook bijzondere huizen of bouwmethoden....zo war er een keer een man die een schriftelijke cursus milieuvriendelijk bouwen had gevolgd en toen een heel huis uit stro en leem had gemaakt........achteraf een geniaal huis geworden......
Dat is inderdaad een uitstekend programma! Helaas naar een rottig tijdstip verschoven..quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 22:29 schreef winterapfel het volgende:
ik kijk persoonlijk veel liever naar het engelse programma waarin nieuwe (enigszins experimentele huizen) worden gebouwd, waarin Kevin McCloud de presentatie doet
[afbeelding]
Woensdagavond (denk rond half 9) op SBS6. Iets met droomhuis in de titel geloof ik. Prachtige huizen die daar gebouwd worden!quote:Op donderdag 4 oktober 2007 12:03 schreef josvr het volgende:
[..]
Klinkt interessant:Hoe heet dit programma? NL naam + Engelse naam Welke zender zend dit uit?
quote:In een van de best bekeken en meest gewaardeerde woonprogramma’s van Groot-Brittannië, De Grote Verbouwing, volgt architect Kevin McCloud mensen bij de totstandkoming van bijzondere en ambitieuze woningen. Van computervisualisatie tot oplevering, alle aspecten van het ongewone bouwproject worden door McCloud op professionele wijze belicht.
Architect Kevin McCloud is de presentator van De Grote Verbouwing, het uiterst succesvolle woonprogramma dat in Groot-Brittannië al sinds 1999 wordt uitgezonden.
McCloud doet elke aflevering verslag van een bijzonder architectonisch bouwproject. Aan het begin van de aflevering maakt hij kennis met de mensen achter het ambitieuze project. Vervolgens worden de bouwplannen aan de hand van computervisualisatie doorgenomen. Als het project al een tijdje gaande is, doet McCloud verslag van de vorderingen. Ook belicht hij de tegenslagen die in veel gevallen aan de orde komen, zoals budgettekorten en foutieve planning. Maar als McCloud het eindresultaat kan bewonderen, blijkt vaak dat het allemaal de moeite waard is geweest.
ik ben het helemaaal met je eens ! ik kijk dit programma ook iedere week.. en ik kon die vrouw na 5 min al niet meer uitstaanquote:Op dinsdag 2 oktober 2007 22:23 schreef lady-wrb het volgende:
wat had die vrouw een afschuwelijk hinnik-lachje en het was gewoon een irritant wijf
wat een achterlijke doos was dat zeg:
haha het viel mij inderdaad ook op dat ze dr haar anders had zitten.quote:Op donderdag 4 oktober 2007 13:30 schreef Linda_is_lief het volgende:
[..]
ik ben het helemaaal met je eens ! ik kijk dit programma ook iedere week.. en ik kon die vrouw na 5 min al niet meer uitstaanheb je trouwens ook gezien dat ze in het begin van de aflevering lang haar had, en bij de oplevering was het super kort.. hmmzz
( vrouwen he die letten overal op
)
Echt een top programma!! Vroeger was het altijd op zondagmiddag om 6 uur. Was een betere tijd. Deze projecten worden ook echt soms wel over 2 jaar gefilmd. Iemand de afleveringen gezien over die architect wiens droom een kasteel was?quote:Op donderdag 4 oktober 2007 12:06 schreef Cheiron het volgende:
Dat is inderdaad een uitstekend programma! Helaas naar een rottig tijdstip verschoven..
Woensdagavond (denk rond half 9) op SBS6. Iets met droomhuis in de titel geloof ik. Prachtige huizen die daar gebouwd worden!
ja die heb ik ook gezien!quote:Op donderdag 4 oktober 2007 16:13 schreef MissX het volgende:
[..]
Echt een top programma!! Vroeger was het altijd op zondagmiddag om 6 uur. Was een betere tijd. Deze projecten worden ook echt soms wel over 2 jaar gefilmd. Iemand de afleveringen gezien over die architect wiens droom een kasteel was?
Die was echt geniaal, man had gewoon een oud kasteel gekocht. Wat eigenlijk niet meer overeind stond en alleen maar een hoop stenen was. En het uiteindelijk helemaal nagebouwd in de vroegere kasteelstijl, incl de oude stenen. Was echt zoo fantastische mooi geworden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |