ik vind het niet zo'n spectaculaire verbouwing.quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 21:16 schreef josvr het volgende:
Trouwens: de kijker mist weer een hoop. Het storten van een betonvloer bestaat uit een slurf waaruit beton komt (de isolatie en bewapening ligt al in ieder huis!!).
Hebben zij wel een funderingsberekening laten maken? Beton weegt wel wat meer dan houten balken.
Trouwens, zo'n uitbouw met zadeldak haalt de charme van zo'n puntdak weg. Zo'n puntdak met grote overstek gecombineerd met een vierkant huis, heeft toch een beetje een notariswoning uitstraling. Met zo'n zadeldak als uitbouw haal je toch een gedeelte van de charme weg.
Een vraagprijs willen van 420.000 euro voor een kleine 3-kamer woning... Beetje naief van ze of niet?quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 20:46 schreef josvr het volgende:
[..]
Ja het is 260.000 euro voor 70 m2 (zeggen ze), maar de eerste verdieping is een punt dak (pyramidedak) en 7m tuin.
MAAR, dit is WEL de VELUWE (Oterlo) EN VRIJSTAAND, dus dat scheelt. Oterlo = nationaal park om de hoek.
Alles leek ook best soepel te gaan eigenlijk, afgezien van het huwelijksaanzoek was het niet zo'n opvallende aflevering.quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 21:21 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
ik vind het niet zo'n spectaculaire verbouwing.
dat stel met die litouwse zwager, dat was veeeeeel leuker om te zien.
dit is net eigen huis en tuin: een droge opsomming van feiten met weinig inhoudelijks
quote:Op woensdag 24 oktober 2007 00:58 schreef Marsepein het volgende:
Ik vond het allemaal erg neutraal en standaard![]()
En het kan wel in Otterlo staan, 420.000 EURO verwachten voor een 3 kamer woning.... Dat koopt toch echt niemand? Hoeveel m2 grond zat er eigenlijk bij?
Ik heb een paar klusacties van die jongen gezien. Het schuren van wat balken boven. 'Alles klaar en gedaan?', 'Ja, alles gedaan', 'Hier ook?', 'Nee, daar moet nog', 'En hier dan?', 'Nee, ook nog even doen', 'En dit balkje?', ' Ohhh, vergeten', 'Ja dat dacht ik wel!'
En dan de buitengevel in de voorstrijk zetten. Zien dat het niet klaar is en dan nog een tip moeten krijgen dat echt alles in de voorstrijk moet
Wij kijken vooral voor Bob. Ouwe meuk, ouwe zooi, enz.quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 23:17 schreef Jape het volgende:
[..]
Alles leek ook best soepel te gaan eigenlijk, afgezien van het huwelijksaanzoek was het niet zo'n opvallende
Moest wel lachen om de opmerking van Bob Sikkes dat het boven net een seniorenflat was
Inderdaad aankoop 260K + KK (25K? of is 260K inclusief?) + 112K verbouwen = kleine 4 ton voor een gast van 26 die net zijn eigen bedrijf is begonnen en een studentje en die telt niet mee voor hypo-verschaffer. Lijkt me een beetje onrealistisch. Ondernemers krijgen alleen ene hypotheek na overleg van 3 jaar financiele details en dan krijgen ze nog een conservatieve hypotheek.quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 23:17 schreef Jape het volgende:
[..]
Wel leuk dat de mensen +/- even oud waren als mijn vrienin en ik, maar welke starters wonen er nou in een huis van 370.000 euro? Of dat eigen bedrijfje van die jongen loopt heel goed, of papa en mama hebben bijgesproken, lijkt me zo.
Weer iemand die een mening heeft maar nooit kijkt....quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 21:21 schreef lady-wrb het volgende:
dit is net eigen huis en tuin: een droge opsomming van feiten met weinig inhoudelijks
net op internet even gekeken...rare lui ja.quote:Op woensdag 24 oktober 2007 09:51 schreef FoXje het volgende:
Het waren iid behoorlijke kakkers, en niet erg sympathiek!
Verwacht jij een programma van 4 uur ofzo?quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 21:16 schreef josvr het volgende:
Trouwens: de kijker mist weer een hoop. Het storten van een betonvloer bestaat uit een slurf waaruit beton komt (de isolatie en bewapening ligt al in ieder huis!!).
Hebben zij wel een funderingsberekening laten maken? Beton weegt wel wat meer dan houten balken.
Trouwens, zo'n uitbouw met zadeldak haalt de charme van zo'n puntdak weg. Zo'n puntdak met grote overstek gecombineerd met een vierkant huis, heeft toch een beetje een notariswoning uitstraling. Met zo'n zadeldak als uitbouw haal je toch een gedeelte van de charme weg.
371.000 staat hier ergens in het topic.quote:Op woensdag 24 oktober 2007 11:21 schreef Scorpie het volgende:
Hoeveel was nou uiteindelijk de taxatiewaarde?
idd, ik zou daar 't eindresultaat nog wel eens willen zienquote:Op dinsdag 23 oktober 2007 21:21 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
ik vind het niet zo'n spectaculaire verbouwing.
dat stel met die litouwse zwager, dat was veeeeeel leuker om te zien.
quote:Op woensdag 24 oktober 2007 10:20 schreef bbtb77 het volgende:
[..]
Weer iemand die een mening heeft maar nooit kijkt....
Bekende voice -overquote:Op donderdag 27 september 2007 12:59 schreef michiel5 het volgende:
Is toch gewoon een kopie van een engels programma?
Verder wel leuk om af en toe te zien, vooral als ze onverwachte grote tegenvallers tegenkomen. Heerlijk ook hoe de voice-over altijd alles beter weet
Klopt 371.000, notabene ze waren teleurgesteld ookquote:Op woensdag 24 oktober 2007 11:23 schreef bleiblei het volgende:
[..]
371.000 staat hier ergens in het topic.
En dan ook niet door hebben dat ze dan net ff een tandje minder hard werken dan wanneer je het in de gaten houdt en vooral normaal doetquote:Op donderdag 25 oktober 2007 09:37 schreef Petra76 het volgende:
Ik vond die twee kakkers te triest voor woorden. En die bouwvakkers maar werken, terwijl de opdrachtgevers gewoon dagen niet komen kijken naar de vorderingen...ja alleen om vanuit de auto een fotootje te nemen van het huis.
Die bouwvakker zei al dat ze niet veel belangstelling hebben, ik vind dat erg onbeschoft van hunquote:Op donderdag 25 oktober 2007 09:37 schreef Petra76 het volgende:
Ik vond die twee kakkers te triest voor woorden. En die bouwvakkers maar werken, terwijl de opdrachtgevers gewoon dagen niet komen kijken naar de vorderingen...ja alleen om vanuit de auto een fotootje te nemen van het huis.
En dan die belachelijke vraagprijsWaar halen ze uberhaupt het geld vandaan vroeg ik me af. Zij studeert nog en hij heeft pas een eigen bedrijfje opgericht. Daar moeten wel rijke ouders achter zitten.
Vooral die jongen was echt een zak, ik snap niet dat zij nog met zo'n eikel wil trouwen. Ze mag niet eens commentaar op hem leveren; hij riep tot twee keer toe voor de camera dat ze d'r bek moest houden![]()
Nou ja, het gaat vooral om het werk dat ze doen, ik snap niet waarom ze daar geen interesse in hadden. Ruim zelf even op i.p.v. dat die lui op jouw kosten doen in een lager tempo dan dat je het zelf kan. Ik heb zelf nooit zoveel met bouwvakkers 'verwennen', ik heb daar serieus op een ander forum eens een draadje over gezien, hoe zorg je ervoor dat ze zich vrolijk voelen qua eten en drinken. Nou, niet, eten en zo zorgen ze zelf maar voor, ik zou pannenbier brengen en verder moeten ze zich toch zelf redden, maar dat je er vooral op vertrouwt dat die mensen even hard werken als jij er niet bent, dat snap ik niet.quote:Op donderdag 25 oktober 2007 10:41 schreef Haaibaaike het volgende:
[..]
Die bouwvakker zei al dat ze niet veel belangstelling hebben, ik vind dat erg onbeschoft van hunGeen koffie met broodjes kwam ze brengen
Goed, ze worden wel voor betaald, maar ik vond dat ze wel belangstelling moesten tonen naar die harde werkers
![]()
mijnquote:Op donderdag 25 oktober 2007 10:47 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Nou ja, het gaat vooral om het werk dat ze doen, ik snap niet waarom ze daar geen interesse in hadden. Ruim zelf even op i.p.v. dat die lui op jouw kosten doen in een lager tempo dan dat je het zelf kan. Ik heb zelf nooit zoveel met bouwvakkers 'verwennen', ik heb daar serieus op een ander forum eens een draadje over gezien, hoe zorg je ervoor dat ze zich vrolijk voelen qua eten en drinken. Nou, niet, eten en zo zorgen ze zelf maar voor, ik zou pannenbier brengen en verder moeten ze zich toch zelf redden, maar dat je er vooral op vertrouwt dat die mensen even hard werken als jij er niet bent, dat snap ik niet.
Die fragmenten werden ook nog even herhaald bij De Wereld Draait Doorquote:Op donderdag 25 oktober 2007 09:37 schreef Petra76 het volgende:
Vooral die jongen was echt een zak, ik snap niet dat zij nog met zo'n eikel wil trouwen. Ze mag niet eens commentaar op hem leveren; hij riep tot twee keer toe voor de camera dat ze d'r bek moest houden![]()
quote:Op donderdag 25 oktober 2007 13:45 schreef Jape het volgende:
[..]
Die fragmenten werden ook nog even herhaald bij De Wereld Draait Door
Reactie: "Wat een zak!!"![]()
'Gewone' mensen kunnen het werk beter waarderen denk ik. Ik ben zelf een simpele ventquote:Op donderdag 25 oktober 2007 13:01 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
en het gekke is: hoe poeniger de klant, hoe erger de omstandigheden.
Dan waren ze helemaal niet klaar met het huis..terwijl het nu ook niet helemaal af is.quote:Op donderdag 25 oktober 2007 10:47 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Nou ja, het gaat vooral om het werk dat ze doen, ik snap niet waarom ze daar geen interesse in hadden. Ruim zelf even op i.p.v. dat die lui op jouw kosten doen in een lager tempo dan dat je het zelf kan. Ik heb zelf nooit zoveel met bouwvakkers 'verwennen', ik heb daar serieus op een ander forum eens een draadje over gezien, hoe zorg je ervoor dat ze zich vrolijk voelen qua eten en drinken. Nou, niet, eten en zo zorgen ze zelf maar voor, ik zou pannenbier brengen en verder moeten ze zich toch zelf redden, maar dat je er vooral op vertrouwt dat die mensen even hard werken als jij er niet bent, dat snap ik niet.
Je laat de bouwvakkers niet werken zonder koffie en wat te eten.quote:Op donderdag 25 oktober 2007 11:04 schreef FoXje het volgende:
Zo werkt het niet met bouwvakkers. Zorg voor koffie en broodjes en alles gebeurt ineens een stuk netter. Niet moeilijk over doen, gewoon accepteren, iedereen blij.
Tuurlijk, dat lijkt me logisch. Maar het moet geen gewoonte zijn dat je mensen moet verwennen, opdat ze normaal hun werk doen. En dat wordt soms wel gesuggereerd (niet door jou dus he, absoluut niet). Ik ben wel benieuwd waar je dan moet plassen volgens die mensen? Een schilder zal toch niet bij elk klusje zo'n dixie meenemen, lijkt me.quote:Op donderdag 25 oktober 2007 13:01 schreef lady-wrb het volgende:
en je hoeft ze niet te verwennen met broodjes enzo, maar gewoon al normaal een praatje maken, interesse tonen en ja, wat extra drinken op een gruwelijk hete dag of iets extra warms als het koud is, kan hij best waarderen.
Koffie kan ik op zich inkomen, waarom een bouwvakker niet voor zijn eigen eten kan zorgen is me een raadsel en daar zou ik beslist geen gewoonte van maken.quote:Op donderdag 25 oktober 2007 15:53 schreef Haaibaaike het volgende:
Je laat de bouwvakkers niet werken zonder koffie en wat te eten.
Wel erg hoor ..Dat is hier bij ons wel koffie zit er wel in.Vind ik heel normaal.
waar ze moeten plassen? in de tuin,tegen de muur, of als ze in de buurt van de werkplaats aan het werk zijn, gaan ze daar.quote:Op donderdag 25 oktober 2007 16:09 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Tuurlijk, dat lijkt me logisch. Maar het moet geen gewoonte zijn dat je mensen moet verwennen, opdat ze normaal hun werk doen. En dat wordt soms wel gesuggereerd (niet door jou dus he, absoluut niet). Ik ben wel benieuwd waar je dan moet plassen volgens die mensen? Een schilder zal toch niet bij elk klusje zo'n dixie meenemen, lijkt me.
[..]
Koffie kan ik op zich inkomen, waarom een bouwvakker niet voor zijn eigen eten kan zorgen is me een raadsel en daar zou ik beslist geen gewoonte van maken.
zo denk jij erover, maar neem nou van mij aan dat er mensen zijn die :quote:Op donderdag 25 oktober 2007 17:14 schreef FoXje het volgende:
Als het toilet beschikbaar is dan zie ik niet in waarom een schilder of stucadoor ofzo niet even daar kan plassen.
Eens met jouquote:Op donderdag 25 oktober 2007 17:14 schreef FoXje het volgende:
Als het toilet beschikbaar is dan zie ik niet in waarom een schilder of stucadoor ofzo niet even daar kan plassen.
Muur erin, muur eruit, en dan zeiken op de buurman.quote:Op donderdag 11 februari 2010 12:48 schreef Jape het volgende:
Goeie kick, was weer een mooie aflevering gisteren. Hadden ze lekker gepland allemaal, die mensen!
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |