abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_43317211
Zodra je de grens over gaat en in Belgie rijdt, begint het gedonder.

Gaten in de wegen, levensgevaarlijke kruispunten/knooppunten, vooral in de buurt van Luik.
Om nog maar te zwijgen over de automobilisten... Richting aangeven naar rechts en plots 3 rijbanen oversteken naar links om daar op de vluchtstrook stil te staan, precies als ik wil gaan inhalen.

Klacht: het is niet veilig op de Belgische wegen
Op zaterdag 15 augustus 2009 23:05 schreef eer-ik het volgende:
Ik vind je sig nogal denigrerend.
  dinsdag 7 november 2006 @ 09:37:29 #2
128976 dubidub
Fritür ist krieg!
pi_43317284
* dubidub volledig eens is

Daar fietsen is echt levensgevaarlijk
pi_43317294
Haha ja ik ken het, ik kom uit het noorden en rijdt dus ook altijd over luik naar het zuiden, meestal om de drukte van de randstad te omzeilen maar het is idd dikke ellende daar ja maar niks is zo erg als Italië. Dar kwamen we een gelijkvloerse kruising tegen op de snelweg, je mocht daar gewoon 120 rijden maar er kon wel verkeer van beide kanten komn Toen had ik eigelijk alles al wel gezien. Levensgevaarlijke mafkezen in die zuid europese landen.
Doe vandaag niet wat morgen kan!
Wat nou werken??? Niet zo vloeken waar ik bij ben!!
  dinsdag 7 november 2006 @ 09:40:40 #4
135789 Damzkieee
Ontzettende natnek
pi_43317338
Die gaten in de weg vooral
The Killers Heracles Almelo Real Madrid
29.10 Novastar HMH
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 dinsdag 7 november 2006 @ 09:42:39 #5
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_43317378
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 09:32 schreef OA het volgende:

Gaten in de wegen, levensgevaarlijke kruispunten/knooppunten, vooral in de buurt van Luik.
Om nog maar te zwijgen over de automobilisten... Richting aangeven naar rechts en plots 3 rijbanen oversteken naar links om daar op de vluchtstrook stil te staan, precies als ik wil gaan inhalen.
Zie het verschil met de nl snelwegen niet zo...
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_43317467
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 09:42 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Zie het verschil met de nl snelwegen niet zo...
Niet? Dan moet je denk ik een brilletje kopen want ik zie en voel wel degelijk verschil. Maar goed, als je ook ziet hoe die Belgiërs erover heen crossen is het ook niet zo gek... of het komt juist daardoor dat ze zo rijden. Denken ze dat ze offroad rijden
De laatste tijd zit ons dochtertje in de nee-fase. Ze wil niet meer hebben dat ik haar naar bed breng. Twintig jaar terug was dat nooit een probleem.
pi_43317541
blijf dan in NL
Welkom op FOK!
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 dinsdag 7 november 2006 @ 10:32:22 #8
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_43318253
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 09:49 schreef BobbyB het volgende:

[..]

Niet? Dan moet je denk ik een brilletje kopen want ik zie en voel wel degelijk verschil. Maar goed, als je ook ziet hoe die Belgiërs erover heen crossen is het ook niet zo gek... of het komt juist daardoor dat ze zo rijden. Denken ze dat ze offroad rijden
De kwaliteit is bedroevend idd, maar de beschrijving over hoe ze rijden komt bijna overeen met de rijstijl van een hoop nl'ers...
Dat bedoelde ik.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_43318307
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 10:32 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

De kwaliteit is bedroevend idd, maar de beschrijving over hoe ze rijden komt bijna overeen met de rijstijl van een hoop nl'ers...
Dat bedoelde ik.
Ah op die manier In dat geval heb je wel gelijk.
De laatste tijd zit ons dochtertje in de nee-fase. Ze wil niet meer hebben dat ik haar naar bed breng. Twintig jaar terug was dat nooit een probleem.
  dinsdag 7 november 2006 @ 10:38:28 #10
156145 Lucifer_Doosje
Licht ontvlambaar
pi_43318385
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 09:53 schreef Zosk het volgende:
blijf dan in NL
Helaas ligt Belgie net ff in de weg als je naar bijv Frankrijk toe moet
Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
lucifer FTW!!!!
pi_43318388
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 09:38 schreef Steffy het volgende:
.. maar niks is zo erg als Italië. Dar kwamen we een gelijkvloerse kruising tegen op de snelweg, je mocht daar gewoon 120 rijden maar er kon wel verkeer van beide kanten komn
Precies zoiets heb je in de buurt van Luik ook. Het is dan geen kruising, maar de verbindingsweg van de ene snelweg komt haaks uit op de andere snelweg. Na een scherpe bocht staan er nog wel haaientanden op de weg geschilderd..
Op zaterdag 15 augustus 2009 23:05 schreef eer-ik het volgende:
Ik vind je sig nogal denigrerend.
pi_43318455
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 10:38 schreef Lucifer_Doosje het volgende:

[..]

Helaas ligt Belgie net ff in de weg als je naar bijv Frankrijk toe moet
Via Duitsland en Luxemburg kom je er prima.

België
pi_43318480
Wat ik ook erg leuk vind in Belgie, is de borden met afslagen en afstanden

Rij je op de ring Antwerpen.

Waar is afslag berchem nou
Daar moet ik eraf
Heb ik hem nou gemist
Het staat ook niet aangegeven
Even een vrachtwagen inhalen, er staat nog niets aangegeven, dus het zal wel even kunnen
He een afslag, er staat een bord naast: "Afslag Berchem".
Shit, ik kan nog niet naar rechts
En dat was afslag Berchem
Nu moet ik weer ergens gaan
pi_43318799
Dat accent
  dinsdag 7 november 2006 @ 12:19:00 #15
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_43320944
Belgie
Dat accent

De wegen
De huizen

Leuk landje, maar inderdaad: zodra je de eerste paar kilometers over de grens bent begint de pauperbende....

Misschien doen ze het wel speciaal voor ons, zodat we in Belgie geleidelijk kunnen wennen aan de aftandse teringzooi die je in Frankrijk te wachten staat...

Frankrijk
Haters everywhere but I don't really care.
  dinsdag 7 november 2006 @ 12:21:57 #16
40093 Rock-shocker
No Charms Allowed
pi_43321015
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 12:19 schreef matthijst het volgende:
Belgie
Dat accent

De wegen
De huizen

Leuk landje, maar inderdaad: zodra je de eerste paar kilometers over de grens bent begint de pauperbende....

Misschien doen ze het wel speciaal voor ons, zodat we in Belgie geleidelijk kunnen wennen aan de aftandse teringzooi die je in Frankrijk te wachten staat...

Frankrijk
Inderdaad.

Antwerpen
Frankrijk
Als je niets te zeggen hebt, kan je maar beter je bek houden | Records | Last FM | PSN: Private_Jarhead | WOOHOO, DRESS BLUES WITH A SWORD!
pi_43321042
ff een vraagje aan de belgen hier:

afgelopen zomer zag ik heel veel billboards langs de weg met daarop reclames die moeten voorkomen dat belgen hun auto langs de snelweg zetten.
nu is mijn vraag, waarom zetten zoveel belgen hun auto langs de snelweg?
pi_43321971
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 12:21 schreef Rock-shocker het volgende:

[..]

Inderdaad.

Antwerpen
Frankrijk
Antwerpen is ook een hele mooie stad, net als Brussel, maar die wegen
pi_43322423
"Maaam, wanneer zijn we in belgië?"

*hobbel* *hobbel* *hobbel*

"Laat maar, ik merk het al "
the blues or not the blues
pi_43322750
Ja belgje, zeg dat eens
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
pi_43325711
!!!!!!!!!!!!!!
Er loopt een Belg op straat, ziet ie zo 20 meter verderop een bananenschil liggen, zegt ie zo van OJEE DAAR GA IK WEER HAHAHAHAH LOLOLOL!!!!!1 ;d;d:D: !!!!1111einszweiquatrostagione

België
(Y)
  dinsdag 7 november 2006 @ 15:32:53 #22
126305 ThinkTank
account opgedoekt
pi_43326290
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 12:22 schreef jimjim1983 het volgende:

afgelopen zomer zag ik heel veel billboards langs de weg met daarop reclames die moeten voorkomen dat belgen hun auto langs de snelweg zetten.
quote:
Als een Belg te zat wordt om nog verder te rijden stopt hij langs de snelweg, neemt de rest van het bier uit de auto en gaat liften. De eerste dorstige passant pikt em wel op.
Te veel onzin gepost. Tijd voor een schone lei.
pi_43327080
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 15:32 schreef ThinkTank het volgende:

Als een Belg te zat wordt om nog verder te rijden stopt hij langs de snelweg, neemt de rest van het bier uit de auto en gaat liften. De eerste dorstige passant pikt em wel op.
Stapt dan überhaupt niet in de auto

Wát een mongolen zijn het toch
(Y)
  dinsdag 7 november 2006 @ 16:23:20 #24
134240 Cryonic
ijskoud het lekkerste
pi_43327647
Ze gaan in Belgie nu ook eindelijk invoeren dat iedereen van rechts voorrang heeft. Nu is dat nml niet zo; als iemand afremt of stopt is diegene zijn voorrang kwijt.
Ik woon tussen 3 ziekenhuizen in dus ik zal vast wel een toename van het aantal ambulances horen

Ow en AZERTY is behoorlijk irritant.

Maar verder is t bier goed
pi_43327686
als iemand tot stilstand is gekomen is hij/zij de voorrang van rechts kwijt, volgens mij als je afremt heb je die wel nog steeds.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_43327748
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 16:23 schreef Cryonic het volgende:
Ze gaan in Belgie nu ook eindelijk invoeren dat iedereen van rechts voorrang heeft. Nu is dat nml niet zo; als iemand afremt of stopt is diegene zijn voorrang kwijt.
Ik woon tussen 3 ziekenhuizen in dus ik zal vast wel een toename van het aantal ambulances horen

Ow en AZERTY is behoorlijk irritant.

Maar verder is t bier goed
AZERTY is zeker iirritant .
Man, ik heb een flink aantal keren in brussel gewerkt, maar ik kon er maar niet aan wennen
  dinsdag 7 november 2006 @ 16:29:02 #27
134240 Cryonic
ijskoud het lekkerste
pi_43327822
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 16:24 schreef DarkElf het volgende:
als iemand tot stilstand is gekomen is hij/zij de voorrang van rechts kwijt, volgens mij als je afremt heb je die wel nog steeds.
Zo gaat het dus niet in de praktijk hier in Antwerpen. Als ze zien dat je een beetje rustig afremt gooien ze em ervoor.

Maar ze remmen wel voor fietsers en laten je dan wel voor
  dinsdag 7 november 2006 @ 16:29:55 #28
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_43327849
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 12:19 schreef matthijst het volgende:

Ik heb precies omgekeerde ervaring, op de terugweg van vakantie genoten van het keurige Frankrijk om opeens te schrikken als ik me bemerk in Wallonië te zijn. Brokkelwegen, slechte bewijzering, ratjetoe aan bewouwing en al die viaducten, bruggen enzo zien er altijd zo smerig uit daar!
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_43327913
België is op het gebied van verkeer en infrastructuur gewoon een derde-wereldland. Maar kennelijk willen ze zelf niet liever, ook
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_43328245
De weg is wel goed verlicht. Volgens mij kun je dat nog zien van de maan.
pi_43328301
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 16:43 schreef Boschkabouter het volgende:
België heeft het beste verlichte wegennet ter wereld!
Helaas zijn we er tegenwoordig achtergekomen dat dit het aantal ongelukken niet reduceert, integendeel zelfs.
  dinsdag 7 november 2006 @ 17:03:18 #32
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_43328929
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 16:43 schreef Boschkabouter het volgende:
Ik heb ooit vernomen dat in de tijd dat de afstand tussen de verkeerslichten werd bepaald, de minister van Verkeer goed bevriend was met de eigenaar van de lantaarnpalenhandel.
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_43329049
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 15:32 schreef ThinkTank het volgende:

[..]

[..]

ik wil het niet eens lezen
pi_43330307
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 17:06 schreef jimjim1983 het volgende:

[..]

ik wil het niet eens lezen
Ik had het al gequote
(Y)
pi_43330393
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 17:41 schreef chiren het volgende:

[..]

Ik had het al gequote
pi_43331425
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 10:41 schreef Robar het volgende:
Wat ik ook erg leuk vind in Belgie, is de borden met afslagen en afstanden
...
He een afslag, er staat een bord naast: "Afslag Berchem".
Vreselijk is dat idd, die 'Hier had u rechtsaf gemoeten'-borden
pi_43352068
quote:

Waalse wegen bedoel je, Vlaanderen aub niet vergelijken met het ver achterstaande Wallonië
pi_43353046
quote:
Op woensdag 8 november 2006 10:45 schreef Emu het volgende:

[..]

Waalse wegen bedoel je, Vlaanderen aub niet vergelijken met het ver achterstaande Wallonië
Nou rondom Antwerpen is het nou ook niet wat je zegt een mooie verzorgde weg
Buy it, use it, break it, fix it,
Trash it, change it, mail - upgrade it,
Charge it, point it, zoom it, press it,
Snap it, work it, quick - erase it,
pi_43353247
Als ik als Belg, de staat van het wegdek moet opofferen om veel betere en goedkope sociale zekerheid te hebben, dan doe ik dat graag hoor
  woensdag 8 november 2006 @ 12:18:39 #40
65351 B_BOY
De kater komt later.
pi_43354467
quote:

daartom moet je ook in belgie met het ov gaan.
- kost geen zak
- dus de auto laten staan is rendabel
- ze komen wel op tijd
- alle stations worden in zijn belgisch omgeroepen
- als je geen kaartje hebt gekocht kun je die altijd nog in de rtein kopen dus geen boetes
Remlof is een Spellings Nsb'er
pi_43356264
quote:
Op woensdag 8 november 2006 12:18 schreef B_BOY het volgende:

[..]

daartom moet je ook in belgie met het ov gaan.
- kost geen zak
- dus de auto laten staan is rendabel
- ze komen wel op tijd
- alle stations worden in zijn belgisch omgeroepen
- als je geen kaartje hebt gekocht kun je die altijd nog in de rtein kopen dus geen boetes
De trein in België op tijd?

Ik dacht het niet hoor, op redelijk wat lijnen is dat gewoon een RAMP.

PS Een dagelijkse treingebruiker, helaas.
pi_43400659
quote:

Omdat we dan nog van die leuke borden zouden zien uiteraard

Geen flauw idee eigenlijk

Wat de wegen betreft, hebben jullie wel gelijk hoor. Onlangs was er bij nog een collega die een lekke band had door een put in de weg. Soms is het echt verschrikkelijk en erger ik me er ook aan. Maar hoe dat in Nederland zit? Daar heb ik dan weer geen idee van

Waar ik me wel aan erger van de Nederlanders is het feit dat jullie blijkbaar dag in dag uit 24/24 met jullie lichten aanrijden. Echt waar het intrigeert mij, maar why? In godsnaam... Why?
pi_43400730
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 18:16 schreef Symer het volgende:

[..]

Vreselijk is dat idd, die 'Hier had u rechtsaf gemoeten'-borden
Frankrijk is hierin toch nog een pak erger hoor volgens mij Eigenlijk nog nooit een afrit gemist in België op die manier
pi_43400850
quote:
Op donderdag 9 november 2006 17:14 schreef leonieke het volgende:

[..]

Waar ik me wel aan erger van de Nederlanders is het feit dat jullie blijkbaar dag in dag uit 24/24 met jullie lichten aanrijden. Echt waar het intrigeert mij, maar why? In godsnaam... Why?
kan je dat niet zelf verzinnen?

je bent gewoon beter zichtbaar dan, simpel.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_43400902
quote:
Op donderdag 9 november 2006 17:20 schreef DarkElf het volgende:

[..]

kan je dat niet zelf verzinnen?

je bent gewoon beter zichtbaar dan, simpel.
Overdag?
Sorry, maar ik zie ook perfect alle auto's die zonder lichten rijden hoor
Op de middag, als alles duidelijk zichtbaar is, moet je volgens mij echt niet met lichten gaan rijden. Ik vind het dan vooral gewoon heel irritant...
pi_43400965
quote:
Op donderdag 9 november 2006 17:22 schreef leonieke het volgende:

[..]

Overdag?
Op de middag, als alles duidelijk zichtbaar is, moet je volgens mij echt niet met lichten gaan rijden. Ik vind het dan vooral gewoon heel irritant...
ik snap daar ook niets van.
pi_43400968
quote:

pi_43400991
quote:
Op donderdag 9 november 2006 17:22 schreef leonieke het volgende:

[..]

Overdag?
volgens mij is allang gebleken uit onderzoek dat je ook overdag beter gezien wordt door mensen.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_43401060
quote:
Op donderdag 9 november 2006 17:25 schreef DarkElf het volgende:

[..]

volgens mij is allang gebleken uit onderzoek dat je ook overdag beter gezien wordt door mensen.
als je je auto knalgeel verft dan wordt je ook beter gezien. is nog geen reden om het te doen.
pi_43401095
quote:
Op donderdag 9 november 2006 17:26 schreef jimjim1983 het volgende:

[..]

als je je auto knalgeel verft dan wordt je ook beter gezien. is nog geen reden om het te doen.
klopt, het is een eigen keus.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_43401171
quote:
Op donderdag 9 november 2006 17:25 schreef DarkElf het volgende:

[..]

Klopt. Al helemaal bij opkomende of ondergaande zon, als die zon net zo lekker in je zijspiegels schijnt dan kun je anderen ook veel beter zien als ze lichten aan hebben.

Er zijn overigens ook plannen bij de overheid geweest om het verplicht te maken.

Maar goed, je zou ook kunnen vragen: waarom zou je het niet doen?
pi_43401215
quote:
Op donderdag 9 november 2006 17:29 schreef BobbyB het volgende:

[..]

Klopt. Al helemaal bij opkomende of ondergaande zon, als die zon net zo lekker in je zijspiegels schijnt dan kun je anderen ook veel beter zien als ze lichten aan hebben.

Er zijn overigens ook plannen bij de overheid geweest om het verplicht te maken.

Maar goed, je zou ook kunnen vragen: waarom zou je het niet doen?
idd, omdat iemand zich eraan kan ergeren? ik vind het belangrijker dat mensen je goed zien. (ergeren is ook opermerken )
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_43401228
quote:
Op donderdag 9 november 2006 17:26 schreef jimjim1983 het volgende:

[..]

Tja, alleen doe je gemakkelijker je lichten aan dan dat je je auto geel verft, he? Wat een onzin opmerking
pi_43401263
quote:
Op donderdag 9 november 2006 17:30 schreef DarkElf het volgende:

[..]

idd, omdat iemand zich eraan kan ergeren? ik vind het belangrijker dat mensen je goed zien. (ergeren is ook opermerken )
Dat is wel waar...
En oh ja, kunnen we nog even lachen in de auto met die gekke hollanders
pi_43401289
quote:
Op donderdag 9 november 2006 17:31 schreef leonieke het volgende:

[..]

Dat is wel waar...
En oh ja, kunnen we nog even lachen in de auto met die gekke hollanders
ach ondertussen gebeuren de meest enge ongelukken voorl in belgie

lees hln.be er elk weekend maar op na
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_43401340
quote:
Op donderdag 9 november 2006 17:30 schreef DarkElf het volgende:

[..]

Dan mogen ze mij wel eens vertellen hoe je je kan ergeren aan de lampen. Het is al licht buiten dus je kan niet echt verblind worden door de lampen.

Als je met mistlampen aan gaat rijden is het wat anders, maar ik kan me echt niet ergeren aan de verlichting van auto's overdag. Ik vind dat altijd veel prettiger. Daarbij wordt het dan ook een gewoonte en vergeet je het 's avonds niet, want ik zie nog genoeg van die lamlullen die het weten te presteren om zonder lichten aan te rijden in het donker.
pi_43401376
quote:
Op donderdag 9 november 2006 17:32 schreef DarkElf het volgende:

[..]

ach ondertussen gebeuren de meest enge ongelukken voorl in belgie

lees hln.be er elk weekend maar op na
hln.be ... daar zeg je ook iets

Maar de meeste weekendongevallen gebeuren voornamelijk 's avonds, 's nachts of in de vroege ochtend. En dan rijden wij ook wel met licht op
pi_43401616
quote:
Op donderdag 9 november 2006 17:30 schreef BobbyB het volgende:

[..]

Tja, alleen doe je gemakkelijker je lichten aan dan dat je je auto geel verft, he? Wat een onzin opmerking
ja snap ik maar dan nog is het onzinnig want ze zien je beter ja, maar het is niet zo dat ze je anders niet of nauwelijks zien.
pi_43401964
quote:
Op donderdag 9 november 2006 17:41 schreef jimjim1983 het volgende:

[..]

ja snap ik maar dan nog is het onzinnig want ze zien je beter ja, maar het is niet zo dat ze je anders niet of nauwelijks zien.
Nee dat is waar, maar goed als ik moet kiezen tussen iemand kunnen zien en iemand beter kunnen zien zou ik het wel weten. Vooral, zoals ik al eerder zei, bij laaghangende zon.
pi_43403169
quote:
Op donderdag 9 november 2006 17:53 schreef BobbyB het volgende:

[..]

Nee dat is waar, maar goed als ik moet kiezen tussen iemand kunnen zien en iemand beter kunnen zien zou ik het wel weten. Vooral, zoals ik al eerder zei, bij laaghangende zon.
eens
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  donderdag 9 november 2006 @ 18:34:12 #61
159576 BttD
Beroepsblaataap
pi_43403338
Luik is ook een viese kut stad
Internetjosti!
pi_53268926
Belgie..
pi_53268993
quote: