abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_43445325
quote:
Op zaterdag 11 november 2006 01:02 schreef -Mo- het volgende:
Of er een depressief einde in zit.
emo?
pi_43445439
In willekeurige volgorde: Acteerwerk, verhaal (mag van mij best wat ingewikkelder zijn, onverwachte plottwists zijn altijd welkom), sfeer, filmstijl (als je daar naar kijkt is bijvoorbeeld Natural Born Killers zoo veel meer dan een 'actiefilm'), muziek.
Vanalles dus eigenlijk, er is niet iets specifieks wat voor mij een film maakt of breekt. Als ik zou moeten kiezen: acteerwerk. Slecht geacteer maakt voor mij een film in elk geval een stuk minder aantrekkelijk.
Lies lies lies lies lies lies lies!
Surprise surprise!
  zaterdag 11 november 2006 @ 01:37:05 #53
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_43445444
quote:
Op vrijdag 10 november 2006 21:48 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik let altijd op de verisimilitude.
Leg uit?
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_43445448
Kleurstellingen... Als kleuren in de film precies weergeven hoe het personage zich voelt e.d.
Films zoals Hero, house of flying daggers, save the green planet, spring, summer, fall, winter and spring etc etc
pi_43445461
quote:
Op zaterdag 11 november 2006 01:37 schreef Falco het volgende:

[..]

Leg uit?
Authenticiteit... Realisme e.d.
pi_43445507
quote:
Op zaterdag 11 november 2006 01:37 schreef Blaatski het volgende:
Kleurstellingen... Als kleuren in de film precies weergeven hoe het personage zich voelt e.d.
Films zoals Hero, house of flying daggers, save the green planet, spring, summer, fall, winter and spring etc etc
Ik wilde vragen om voorbeelden, maar ik zie dat je die al hebt toegevoegd.
Jammer dat ik er geen van heb gezien
Lies lies lies lies lies lies lies!
Surprise surprise!
pi_43445557
quote:
Op zaterdag 11 november 2006 01:42 schreef Sidis het volgende:

[..]

Ik wilde vragen om voorbeelden, maar ik zie dat je die al hebt toegevoegd.
Jammer dat ik er geen van heb gezien
Hero:

http://www.apple.com/trailers/miramax/hero/
pi_43445824
quote:
Op zaterdag 11 november 2006 01:38 schreef Blaatski het volgende:

[..]

Authenticiteit... Realisme e.d.
Inderdaad, google op dat woord en je weet het. Luilak .
  zaterdag 11 november 2006 @ 05:48:32 #59
94218 Zeitgeist
Es lebe die Freiheit!
pi_43447199
quote:
Op zaterdag 11 november 2006 01:27 schreef slindenau het volgende:

[..]

emo?
Beetje kort door de bocht. Wie zegt dat films altijd een happy end moeten hebben. Een film met een depri eind(mits goed gedaan) is vaak beter dan een vergelijkbare film met happy end. Blijft je langer bij enzo.
The Light Is Leaving Us All
pi_43447479
---
pi_43447482
quote:
Dus dan vind je Good Night, and Good Luck. geen goede film?
  zaterdag 11 november 2006 @ 10:19:35 #62
154399 Frederiqueske
Freekske RULES :D
pi_43448088
quote:
Op zaterdag 11 november 2006 08:36 schreef Morrigun99 het volgende:

[..]

Dus dan vind je Good Night, and Good Luck. geen goede film?
Goeie film
Crikey! / I LOVE Koala's and Wombats :))
No money?? then no honey :P
pi_43449786
quote:
Op zaterdag 11 november 2006 05:48 schreef Zeitgeist het volgende:

[..]

Beetje kort door de bocht. Wie zegt dat films altijd een happy end moeten hebben. Een film met een depri eind(mits goed gedaan) is vaak beter dan een vergelijkbare film met happy end. Blijft je langer bij enzo.
Misschien wel ja, maar prefereer jij altijd een depri eind? Want daar word je uiteindelijk toch zelf ook een beetje depri van lijkt me?

Een film met een happy end kan net zo goed klasse zijn hoor, en ook bijblijven hangen.
pi_43451218
Hoe ik op imdb.com punten geef:

Heb ik van de film genoten -> 8
Zitten er kleine foutjes in, zaken waar ik me aan stoor, iets dat beter kan -> 7
Speciale scènes, goede muziek, origineel verhaal, unieke uitwerking -> 9
Werkelijk fantastisch goed, meesterwerk, klassieker -> 10

Kon de film me maar half boeien -> 6
Slecht camerawerk, flauwe moppen, slechte acteurs -> 5
Speciale scènes, goede muziek, origineel verhaal, unieke uitwerking -> 7

Kon de film mij totaal niet boeien -> 4
Slechte acteurs, slecht camerawerk, foute muziekkeuze -> 3
Deed men moeite, is het een mooi verhaal -> 5

Rotzooi -> 2
Kon ik de film niet eens uitkijken -> 1
88mph
pi_43451590
Zoiets hanteer ik ook wel een beetje, maar ik geef nooit exteem lage cijfers. Tot nu toe gaat mijn vote history (200+ items) van 5 tot 10.
  donderdag 29 maart 2007 @ 17:33:51 #66
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_47799007
10 --> Wauw
9 --> Erg goed
8 --> Best goed
7 --> Wel oke
6 --> Gaat wel
5 --> Gaat niet
4 --> Niet oke
3 --> Best slecht
2 --> Erg slecht
1 --> Ieeks !
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  donderdag 29 maart 2007 @ 17:50:24 #67
10863 AgeEll
Caaartman, what a lovely voice
pi_47799561
ligt erg aan het genre. hou ook wel van films die zo slecht dat ze weer goed worden.
bloodsport - commando
pi_47799753
quote:
Dus een mega-kut film met mooie kleuren vindt jij nog steeds top
Lurf is the message and the message is Lurf
pi_47799786
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 17:33 schreef Falco het volgende:
10 --> Wauw
9 --> Erg goed
8 --> Best goed
7 --> Wel oke
6 --> Gaat wel
5 --> Gaat niet
4 --> Niet oke
3 --> Best slecht
2 --> Erg slecht
1 --> Ieeks !
GOei kick Falco, maar wat moeten we hiermee
Lurf is the message and the message is Lurf
  donderdag 29 maart 2007 @ 18:37:35 #70
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_47801028
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 17:57 schreef lurf_doctor het volgende:

[..]

GOei kick Falco, maar wat moeten we hiermee
Ja iets of niet iets. Ik had de behoefte om een topic te kicken.
  donderdag 29 maart 2007 @ 18:38:58 #71
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_47801068
Overigens geldt voor cijfer 4 toch ook vaak 'best slecht'. Die omschrijvingen van 2 tot 4 zijn bij nader inzien niet helemaal correct.
  dinsdag 3 april 2007 @ 17:14:57 #72
41006 Flitspaal
De achtervolger
pi_47970185
quote:
Op maandag 6 november 2006 18:44 schreef SaintOfKillers het volgende:
Wel word ik steeds minder tolerant voor zogeheten moeilijke of diepe films van het genre Fellini/Bergman/etc.... Vroeger liet ik die liggen tot ik min of meer in the mood was voor dat soort films, maar uiteindelijk is dat ook idioot, ze moeten maar films maken waar ik op elk moment naar kan kijken (Uiteraard liggen die regisseurs niet wakker van mijn mening, maar dit terzijde, bij Fellini zou het me uberhaupt al verbazen dat hij sowieso nog wakker ligt, maar dit nog meer terzijde).
Dit is natuurlijk onzinnig. Je hebt dat ook met muziek. De ene muziek sluit beter aan bij de ene gemoedstoestand en de andere muziek bij een andere gemoedstoestand. Zelfs voedsel heeft die aansluiting. Waarom een audiovisueel gebeuren als film dat niet zou hebben? Volgens mij alleen als je de film zo aanzet als een radio tijdens werk in een fabriek of een pizzapunt die je snel even op een station naar binnen drukt.
quote:
Het is vreemd, bij muziek word ik steeds ruimdenkender, bij films wordt het enger ("Zo praten mensen toch niet, ga weg met die steriele emoties voor contactgestoorden" zijn dingen die dan door mijn hoofd gaan ).
Precies die laatste zin had ik ontzettend sterk in mijn hoofd tijdens Babel. In de scene waar Brad en Cate van de scenarioschrijver mochten uitleggen wat hun beginsituatie in de film was.
  dinsdag 3 april 2007 @ 17:22:08 #73
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_47970487
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 17:14 schreef Flitspaal het volgende:

[..]

Dit is natuurlijk onzinnig. Je hebt dat ook met muziek. De ene muziek sluit beter aan bij de ene gemoedstoestand en de andere muziek bij een andere gemoedstoestand. Zelfs voedsel heeft die aansluiting. Waarom een audiovisueel gebeuren als film dat niet zou hebben? Volgens mij alleen als je de film zo aanzet als een radio tijdens werk in een fabriek of een pizzapunt die je snel even op een station naar binnen drukt.
Ik heb de neiging om films die ik al 5 keer heb opzij geschoven onder het motto "Ach, nee, .... pfff, nu niet." dan maar definitief opzij te laten liggen. Ik zie het nut er niet meer van in om mezelf anderhalf uur te dwingen om te blijven kijken, alleen maar om te kunnen zeggen dat ik 'm heb gezien.

Bij Bergman is dat iets gebeterd, na Tystnaden en Persona had ik er toen even genoeg van, wat daarna kwam (na een lange pauze) viel al terug mee. Maar van Fellini hoef ik eigenlijk niets meer te zien.
quote:
Precies die laatste zin had ik ontzettend sterk in mijn hoofd tijdens Babel. In de scene waar Brad en Cate van de scenarioschrijver mochten uitleggen wat hun beginsituatie in de film was.
Dat had ik ook, het bleef erg duidelijk dat iemand aan de touwtjes zat te trekken om het verhaal in mekaar te wringen, maar blijkbaar mag je dat alleen Crash verwijten en niet Babel.

[ Bericht 13% gewijzigd door SaintOfKillers op 03-04-2007 17:28:53 ]
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  dinsdag 3 april 2007 @ 23:58:40 #74
27648 Weakling
available in strong mint
pi_47988701
Alle films die me iets doen vind ik goed, zelfs als ze mateloos irriteren. Slechte films vind ik juist de films die compleet middelmatig zijn. Films waarbij ik geen "wauw" en geen "blergh" bij voel, maar een flauwe "mwah". Cijfers geen ik liever niet, maar als ik het dan toch in het schoolse 1 t/m 10 moet vatten, dan is zowel een film die een 1 als een film die een 10 krijgt een goede film en zijn voor mij de 5jes en 6jes slechte films.

Film is een kunstvorm en net als bij andere kunst is het niet alleen maar bedoelt om leuk te vinden, maar is het ook prima als je er kwaad van wordt of er van walgt. Niet dat ik die films bewust zal opzoeken, maar als ik ze zie, vind ik het geen tijdverspilling. Dit in tegenstelling tot middelmatige films waar ik verder niks mee kan. Tis moeilijk echt goed uit te leggen.

In ieder geval is het voor mij niet per definitie zo dat er actie in moet zitten of juist geen actie, een goed verhaal of juist geen verhaal, verrassende plotwendingen of juist geen ... kortom: alle soorten films maken een kans bij mij en als ze maar niet middelmatig zijn, dan vind ik het goed dat ik ze gezien heb.
There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')