emo?quote:Op zaterdag 11 november 2006 01:02 schreef -Mo- het volgende:
Of er een depressief einde in zit.
Leg uit?quote:Op vrijdag 10 november 2006 21:48 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik let altijd op de verisimilitude.
Ik wilde vragen om voorbeelden, maar ik zie dat je die al hebt toegevoegd.quote:Op zaterdag 11 november 2006 01:37 schreef Blaatski het volgende:
Kleurstellingen... Als kleuren in de film precies weergeven hoe het personage zich voelt e.d.
Films zoals Hero, house of flying daggers, save the green planet, spring, summer, fall, winter and spring etc etc
Hero:quote:Op zaterdag 11 november 2006 01:42 schreef Sidis het volgende:
[..]
Ik wilde vragen om voorbeelden, maar ik zie dat je die al hebt toegevoegd.
Jammer dat ik er geen van heb gezien
Inderdaad, google op dat woord en je weet het. Luilakquote:Op zaterdag 11 november 2006 01:38 schreef Blaatski het volgende:
[..]
Authenticiteit... Realisme e.d.
Beetje kort door de bocht. Wie zegt dat films altijd een happy end moeten hebben. Een film met een depri eind(mits goed gedaan) is vaak beter dan een vergelijkbare film met happy end. Blijft je langer bij enzo.quote:
Dus dan vind je Good Night, and Good Luck. geen goede film?quote:Op zaterdag 11 november 2006 01:37 schreef Blaatski het volgende:
Kleurstellingen... Als kleuren in de film precies weergeven hoe het personage zich voelt e.d.
Films zoals Hero, house of flying daggers, save the green planet, spring, summer, fall, winter and spring etc etc
Goeie filmquote:Op zaterdag 11 november 2006 08:36 schreef Morrigun99 het volgende:
[..]
Dus dan vind je Good Night, and Good Luck. geen goede film?
Misschien wel ja, maar prefereer jij altijd een depri eind? Want daar word je uiteindelijk toch zelf ook een beetje depri van lijkt me?quote:Op zaterdag 11 november 2006 05:48 schreef Zeitgeist het volgende:
[..]
Beetje kort door de bocht. Wie zegt dat films altijd een happy end moeten hebben. Een film met een depri eind(mits goed gedaan) is vaak beter dan een vergelijkbare film met happy end. Blijft je langer bij enzo.
Dus een mega-kut film met mooie kleuren vindt jij nog steeds topquote:Op zaterdag 11 november 2006 01:37 schreef Blaatski het volgende:
Kleurstellingen... Als kleuren in de film precies weergeven hoe het personage zich voelt e.d.
Films zoals Hero, house of flying daggers, save the green planet, spring, summer, fall, winter and spring etc etc
GOei kick Falco, maar wat moeten we hiermeequote:Op donderdag 29 maart 2007 17:33 schreef Falco het volgende:
10 --> Wauw
9 --> Erg goed
8 --> Best goed
7 --> Wel oke
6 --> Gaat wel
5 --> Gaat niet
4 --> Niet oke
3 --> Best slecht
2 --> Erg slecht
1 --> Ieeks!
Ja iets of niet iets. Ik had de behoefte om een topic te kicken.quote:Op donderdag 29 maart 2007 17:57 schreef lurf_doctor het volgende:
[..]
GOei kick Falco, maar wat moeten we hiermee![]()
Dit is natuurlijk onzinnig. Je hebt dat ook met muziek. De ene muziek sluit beter aan bij de ene gemoedstoestand en de andere muziek bij een andere gemoedstoestand. Zelfs voedsel heeft die aansluiting. Waarom een audiovisueel gebeuren als film dat niet zou hebben? Volgens mij alleen als je de film zo aanzet als een radio tijdens werk in een fabriek of een pizzapunt die je snel even op een station naar binnen drukt.quote:Op maandag 6 november 2006 18:44 schreef SaintOfKillers het volgende:
Wel word ik steeds minder tolerant voor zogeheten moeilijke of diepe films van het genre Fellini/Bergman/etc.... Vroeger liet ik die liggen tot ik min of meer in the mood was voor dat soort films, maar uiteindelijk is dat ook idioot, ze moeten maar films maken waar ik op elk moment naar kan kijken (Uiteraard liggen die regisseurs niet wakker van mijn mening, maar dit terzijde, bij Fellini zou het me uberhaupt al verbazen dat hij sowieso nog wakker ligt, maar dit nog meer terzijde).
Precies die laatste zin had ik ontzettend sterk in mijn hoofd tijdens Babel. In de scene waar Brad en Cate van de scenarioschrijver mochten uitleggen wat hun beginsituatie in de film was.quote:Het is vreemd, bij muziek word ik steeds ruimdenkender, bij films wordt het enger ("Zo praten mensen toch niet, ga weg met die steriele emoties voor contactgestoorden" zijn dingen die dan door mijn hoofd gaan).
Ik heb de neiging om films die ik al 5 keer heb opzij geschoven onder het motto "Ach, nee, .... pfff, nu niet." dan maar definitief opzij te laten liggen. Ik zie het nut er niet meer van in om mezelf anderhalf uur te dwingen om te blijven kijken, alleen maar om te kunnen zeggen dat ik 'm heb gezien.quote:Op dinsdag 3 april 2007 17:14 schreef Flitspaal het volgende:
[..]
Dit is natuurlijk onzinnig. Je hebt dat ook met muziek. De ene muziek sluit beter aan bij de ene gemoedstoestand en de andere muziek bij een andere gemoedstoestand. Zelfs voedsel heeft die aansluiting. Waarom een audiovisueel gebeuren als film dat niet zou hebben? Volgens mij alleen als je de film zo aanzet als een radio tijdens werk in een fabriek of een pizzapunt die je snel even op een station naar binnen drukt.
Dat had ik ook, het bleef erg duidelijk dat iemand aan de touwtjes zat te trekken om het verhaal in mekaar te wringen, maar blijkbaar mag je dat alleen Crash verwijten en niet Babel.quote:Precies die laatste zin had ik ontzettend sterk in mijn hoofd tijdens Babel. In de scene waar Brad en Cate van de scenarioschrijver mochten uitleggen wat hun beginsituatie in de film was.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |