Er moet minstens 1 dooie vallen, wat geschiet en ontploffingen en een beetje sexquote:Op maandag 6 november 2006 17:25 schreef Falco het volgende:
Wat maakt een film voor jou nou zo goed of juist weer slecht?
Ja, hij had 'm na een uur afgezet, is toen nog even de laatste vijf minuten gaan kijken en zei in z'n review dat 'ie het verhaal onduidelijk vond. Of iets dergelijks. En vindt het vervolgens vreemd dat daar verontwaardigd op gereageerd wordt.quote:Op maandag 6 november 2006 17:32 schreef Cheiron het volgende:
Ts vond Oldboy toch een baggerfilm?
Nee hoor, dat weer niet. Als er geen sprake is van een verhaal (of als het onduidelijk is), dan kan ik er alsnog van genieten, maar dat verschilt per film denk ik. Het belangrijkste criterium wat dan een rol speelt is, is dan wel de sfeer denk ik... Oldboy vond ik idd geen reet aan en is ook één van de zeer weinige films die ik voortijdig heb uitgezet, maar Zerkalo vond ik bijvoorbeeld wel weer oke.quote:Op maandag 6 november 2006 17:38 schreef Sokolsky het volgende:
Falco: En hoe beoordeel je dan films zonder verhaal? Zijn dat sowieso slechte films?
Van Dale zegt idd dat het 'de' plot isquote:Op maandag 6 november 2006 17:52 schreef JelleS het volgende:
owja Falco, gewoon zomaar een opmerking, het is 'de' plot.
quote:Op maandag 6 november 2006 17:27 schreef Mainport het volgende:
Alleen als Chuck er in zit.
[afbeelding]
Helemaal mee eens. Wat ik daar nog aan wil toevoegen (een nogal open deur eigenlijk) is dat ik uiteindelijk wel meer en langer kan genieten van films die me gewoon pakken, vooral de sfeer (beelden en muziek) is daarvoor bepalend, en kwalitatief (vanuit een zo objectief mogelijk standpunt) goed zijn (zodat je er echt met een bepaald ontzag naar kan kijken) dan gewoon leuke films waar ik ook goed een anderhalf uur mee kan vullen zonder dat het feitelijk veel voorstelt.quote:Op maandag 6 november 2006 19:09 schreef BlaatschaaP het volgende:
Woah. Dat verschilt per genre. En dat hangt ook ontzettend van m'n instelling af. Als ik een B-horrofilm op zet reken ik niet op een pakkend verhaal, scherpe dialoog en uitstekende acteerprestaties maar vermaak ik me juist door het gebrek daaraan. Is de film daarom minder dan Citizen Kane? Nah. Ik beoordeel films op twee manieren: Vermakelijkheid en kunstigheid. Ik kan een film kijken omdat ik zin heb van m'n stoel afgeblazen te worden door een geweldige kunstvorm. Dan let ik voornamelijk op acteerprestaties, cinematografie, muziek en verhaal. Zo bekijk ik de meeste films. Aan komedies, (overdadige) drama's en horrorfilms stel ik echter andere eisen. Die moeten of over the top zijn en daarbij hecht ik meer waarde aan originaliteit.
Met dat laatste ben ik het ook erg mee eens. Ik ben vrij tolerant in het accepteren van onwaarschijnlijke dingen, die plaats vinden in een film. Daarvoor kijk je onder meer een film: gebeurtenissen zien, die in het dagelijks leven vrijwel nooit voorkomen.quote:Op woensdag 8 november 2006 01:31 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Ik denk dat ik het nog het meeste met JelleS eens moet zijn. Het gevoel is het belangrijkste.
Over de geloofwaardigheid van wat we zien, wat ook is genoemd, kan ik me veel minder zorgen maken. Ik vind The Blues Brothers een fantastische film en dat die auto een salto kan maken, past helemaal in de stijl van de film. Het hoeft dus niet allemaal maar "echt te kunnen".
quote:Op maandag 6 november 2006 17:48 schreef Gewoonik het volgende:
Gewoon: wel kut/niet kut
verkapt kijk-eens-wat-voor-een-mooi-woordje-ik-heb-geleerd-vandaag-post.quote:Op vrijdag 10 november 2006 21:48 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik let altijd op de verisimilitude.
Dus sci-fi valt bij jou al gelijk afquote:Op vrijdag 10 november 2006 21:48 schreef DancingPhoebe het volgende:
emo?quote:Op zaterdag 11 november 2006 01:02 schreef -Mo- het volgende:
Of er een depressief einde in zit.
Leg uit?quote:Op vrijdag 10 november 2006 21:48 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik wilde vragen om voorbeelden, maar ik zie dat je die al hebt toegevoegd.quote:Op zaterdag 11 november 2006 01:37 schreef Blaatski het volgende:
Kleurstellingen... Als kleuren in de film precies weergeven hoe het personage zich voelt e.d.
Films zoals Hero, house of flying daggers, save the green planet, spring, summer, fall, winter and spring etc etc
Hero:quote:Op zaterdag 11 november 2006 01:42 schreef Sidis het volgende:
[..]
Ik wilde vragen om voorbeelden, maar ik zie dat je die al hebt toegevoegd.
Jammer dat ik er geen van heb gezien
Inderdaad, google op dat woord en je weet het. Luilakquote:Op zaterdag 11 november 2006 01:38 schreef Blaatski het volgende:
[..]
Authenticiteit... Realisme e.d.
Beetje kort door de bocht. Wie zegt dat films altijd een happy end moeten hebben. Een film met een depri eind(mits goed gedaan) is vaak beter dan een vergelijkbare film met happy end. Blijft je langer bij enzo.quote:
Dus dan vind je Good Night, and Good Luck. geen goede film?quote:Op zaterdag 11 november 2006 01:37 schreef Blaatski het volgende:
Kleurstellingen... Als kleuren in de film precies weergeven hoe het personage zich voelt e.d.
Films zoals Hero, house of flying daggers, save the green planet, spring, summer, fall, winter and spring etc etc
Goeie filmquote:Op zaterdag 11 november 2006 08:36 schreef Morrigun99 het volgende:
[..]
Dus dan vind je Good Night, and Good Luck. geen goede film?
Misschien wel ja, maar prefereer jij altijd een depri eind? Want daar word je uiteindelijk toch zelf ook een beetje depri van lijkt me?quote:Op zaterdag 11 november 2006 05:48 schreef Zeitgeist het volgende:
[..]
Beetje kort door de bocht. Wie zegt dat films altijd een happy end moeten hebben. Een film met een depri eind(mits goed gedaan) is vaak beter dan een vergelijkbare film met happy end. Blijft je langer bij enzo.
Dus een mega-kut film met mooie kleuren vindt jij nog steeds topquote:Op zaterdag 11 november 2006 01:37 schreef Blaatski het volgende:
GOei kick Falco, maar wat moeten we hiermeequote:Op donderdag 29 maart 2007 17:33 schreef Falco het volgende:
10 --> Wauw
9 --> Erg goed
8 --> Best goed
7 --> Wel oke
6 --> Gaat wel
5 --> Gaat niet
4 --> Niet oke
3 --> Best slecht
2 --> Erg slecht
1 --> Ieeks!
Ja iets of niet iets. Ik had de behoefte om een topic te kicken.quote:Op donderdag 29 maart 2007 17:57 schreef lurf_doctor het volgende:
[..]
GOei kick Falco, maar wat moeten we hiermee![]()
Dit is natuurlijk onzinnig. Je hebt dat ook met muziek. De ene muziek sluit beter aan bij de ene gemoedstoestand en de andere muziek bij een andere gemoedstoestand. Zelfs voedsel heeft die aansluiting. Waarom een audiovisueel gebeuren als film dat niet zou hebben? Volgens mij alleen als je de film zo aanzet als een radio tijdens werk in een fabriek of een pizzapunt die je snel even op een station naar binnen drukt.quote:Op maandag 6 november 2006 18:44 schreef SaintOfKillers het volgende:
Wel word ik steeds minder tolerant voor zogeheten moeilijke of diepe films van het genre Fellini/Bergman/etc.... Vroeger liet ik die liggen tot ik min of meer in the mood was voor dat soort films, maar uiteindelijk is dat ook idioot, ze moeten maar films maken waar ik op elk moment naar kan kijken (Uiteraard liggen die regisseurs niet wakker van mijn mening, maar dit terzijde, bij Fellini zou het me uberhaupt al verbazen dat hij sowieso nog wakker ligt, maar dit nog meer terzijde).
Precies die laatste zin had ik ontzettend sterk in mijn hoofd tijdens Babel. In de scene waar Brad en Cate van de scenarioschrijver mochten uitleggen wat hun beginsituatie in de film was.quote:Het is vreemd, bij muziek word ik steeds ruimdenkender, bij films wordt het enger ("Zo praten mensen toch niet, ga weg met die steriele emoties voor contactgestoorden" zijn dingen die dan door mijn hoofd gaan).
Ik heb de neiging om films die ik al 5 keer heb opzij geschoven onder het motto "Ach, nee, .... pfff, nu niet." dan maar definitief opzij te laten liggen. Ik zie het nut er niet meer van in om mezelf anderhalf uur te dwingen om te blijven kijken, alleen maar om te kunnen zeggen dat ik 'm heb gezien.quote:Op dinsdag 3 april 2007 17:14 schreef Flitspaal het volgende:
[..]
Dit is natuurlijk onzinnig. Je hebt dat ook met muziek. De ene muziek sluit beter aan bij de ene gemoedstoestand en de andere muziek bij een andere gemoedstoestand. Zelfs voedsel heeft die aansluiting. Waarom een audiovisueel gebeuren als film dat niet zou hebben? Volgens mij alleen als je de film zo aanzet als een radio tijdens werk in een fabriek of een pizzapunt die je snel even op een station naar binnen drukt.
Dat had ik ook, het bleef erg duidelijk dat iemand aan de touwtjes zat te trekken om het verhaal in mekaar te wringen, maar blijkbaar mag je dat alleen Crash verwijten en niet Babel.quote:Precies die laatste zin had ik ontzettend sterk in mijn hoofd tijdens Babel. In de scene waar Brad en Cate van de scenarioschrijver mochten uitleggen wat hun beginsituatie in de film was.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |