Mjah dan ben je wel even bezig met borenquote:Op maandag 6 november 2006 15:39 schreef Gurb het volgende:
Leuk idee idd om je ouders te verrassen, alleen misschien een tip voor de volgende keer:
Je kunt beter met een grote betonboor het stuk muur wat je weg wilt hebben kapot boren (soort van gatenkaas van maken) en dan met een beitel en moker de muur wegbikken, dat scheelt een hele hoop stof
nog ruim 2 weken, gaat helemaal goed komen!quote:Op maandag 6 november 2006 15:54 schreef Rowanski het volgende:
Leuk cadeautje ! Hopelijk krijgen jullie het af, voordat je ouders terugkomen ....![]()
En het hele huis weer schoonquote:Op maandag 6 november 2006 15:54 schreef Rowanski het volgende:
Leuk cadeautje ! Hopelijk krijgen jullie het af, voordat je ouders terugkomen ....![]()
sterker nog, wat als ze samen zitten te tobben hoe ze gana vertellen dat ze dat grote scherm willen inruilen voor een klein crt gevalletje....quote:Op maandag 6 november 2006 16:20 schreef BertV het volgende:
...en als ze de plek niet goed vinden?
tvp
Word idd zwevendquote:Op maandag 6 november 2006 16:05 schreef sanger het volgende:
Leuke verassing hoor
Die kast ziet er ook wel leuk uit! Wordt die zwevend?
Mn ouders hadden al plannen om zon scherm op te hangen, we hebben ze subtiel uitgehoordquote:Op maandag 6 november 2006 16:20 schreef BertV het volgende:
...en als ze de plek niet goed vinden?
tvp
Ben een keer met mn moeder gaan kijken bijw at winkels toen ze plannen hadden om zon scherm te kopen, toen heeft ze dit scherm aangewezen als degene die zij wou (ze zouden hem in december kopen van de bonus)quote:Op maandag 6 november 2006 16:23 schreef Gompy58 het volgende:
[..]
sterker nog, wat als ze samen zitten te tobben hoe ze gana vertellen dat ze dat grote scherm willen inruilen voor een klein crt gevalletje....![]()
Achja slijptol hebben we liggen en hebben slechte ervaringen met sleufvreesmachine'squote:Op maandag 6 november 2006 16:35 schreef WcB0rSt3l het volgende:
Je hebt ook gewoon van die sleufmaak machines te huur voor een daggie ben je zo klaar weinig stof etc.
Daar iis het nu te laat voor.quote:Op maandag 6 november 2006 16:44 schreef Repeat het volgende:
Lijkt me sterk dat je die grote frees sleuf weer mooi kunt dichtplamuren, dat blijf je altijd zien.
Ik had er gewoon een kabelgootje op geplakt, kan ook hartstikke mooi en dan hoef je ook niet in een ander zn huis te gaan zitten slopen zonder dat ze er iets van weten...
Is te doen hoor.. bouwlamp erop en met de hand afschuren.. echter moet je muur dan wel in zijn geheel overschilderen. Ik heb toen dimmers op deze manier in mijn huiskamer gemaakt.. was totaal niets van te zien.quote:Op maandag 6 november 2006 16:44 schreef Repeat het volgende:
Lijkt me sterk dat je die grote frees sleuf weer mooi kunt dichtplamuren, dat blijf je altijd zien.
Ik had er gewoon een kabelgootje op geplakt, kan ook hartstikke mooi en dan hoef je ook niet in een ander zn huis te gaan zitten slopen zonder dat ze er iets van weten...
Wat dacht je van scart, audio en spanning?quote:Op maandag 6 november 2006 16:57 schreef RemcoDelft het volgende:
Die kabelgoot ziet er echt GIGANTISCH uit... mijn vraag: waarom?!
(ik kan het niet laten om me voor te stellen hoe je ouders zouden reageren, als ze onverwachts eerder terug naar huis moeten en hun huis zo aantreffen)
Met een knappe spaan of afreilat is dat zo weggewerkt. Zie je nooit meer terug!quote:Op maandag 6 november 2006 16:44 schreef Repeat het volgende:
Dan heb je aan 3 cm toch genoeg? Dit ziet er uit als 10 cm breed...quote:Op maandag 6 november 2006 17:52 schreef sanger het volgende:
[..]
Wat dacht je van scart, audio en spanning?
Alle kabels samen. en beter wat over dan teveel.quote:Op maandag 6 november 2006 18:48 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Dan heb je aan 3 cm toch genoeg? Dit ziet er uit als 10 cm breed...
of mams zegt "hmmm mooi maar liever aan die andere muur"quote:Op maandag 6 november 2006 18:54 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Alle kabels samen. en beter wat over dan teveel.
Het is jammer als je straks er iets meer op aan wil sluiten je stekker er niet doorpast![]()
Ik zag van de week in een ander topic zo'n sleuf en die hadden er van die wasdroger-afzuig-buis in gezet. Die zijn rechthoekig en waren perfect voor dit doel. Beter te veel dan te weinig ruimte, als je toch bezig bent...quote:Op maandag 6 november 2006 18:48 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Dan heb je aan 3 cm toch genoeg? Dit ziet er uit als 10 cm breed...
zo`n groot gat heb je dus echt wel nodig als je alles aan wil sluiten wat er aan te sluiten valt aan zo`n schermquote:
quote:Op maandag 6 november 2006 18:54 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Alle kabels samen. en beter wat over dan teveel.
Het is jammer als je straks er iets meer op aan wil sluiten je stekker er niet doorpast![]()
Dan wens ik je veel plezier bij het uitzoeken van een nieuwe stofzuiger.quote:Op maandag 6 november 2006 19:27 schreef _Arthur het volgende:
Prima sleuf. Netjes recht aan alle kanten.
Maar de volgende keer even een stofzuiger bij de slijptol houden, dat scheelt zeker 80% stof.
Achja, is het huis van je ouwelui ook gelijk mooi gepoetst als ze terug komen
AUB uitkijken met stof Je krijgt overal krassen op. Beter is met compressor eerst het overgrote deel de kamer uitblazen.quote:Op maandag 6 november 2006 19:48 schreef Gompy58 het volgende:
[..]
Dan wens ik je veel plezier bij het uitzoeken van een nieuwe stofzuiger.
Slijpstof is funest voor zo'n beetje alle stofzuigers. Enige goede manier om stof echt te beperken is water. Dat zijn van die slijpers , compleet afgezegt waar een waterflow loopt.
heb hier tijden sde verbouwing met slijpwerk 3 stofzuigers naar de eeuwige jachtvelden gebracht, vroegtijdig.
Ach, genoeg oude stofzuigers die na veel 'stof' zuigen nog steeds goed werken.quote:Op maandag 6 november 2006 19:48 schreef Gompy58 het volgende:
Dan wens ik je veel plezier bij het uitzoeken van een nieuwe stofzuiger.
3 stuks?! Onze oude heeft al 3 verbouwingen overleefd. Toen pas issie naar de eeuwige stofzuiger-hemel gegaan.quote:Slijpstof is funest voor zo'n beetje alle stofzuigers. Enige goede manier om stof echt te beperken is water. Dat zijn van die slijpers , compleet afgezegt waar een waterflow loopt.
heb hier tijdens de verbouwing met slijpwerk 3 stofzuigers naar de eeuwige jachtvelden gebracht, vroegtijdig.
Miele?quote:Op maandag 6 november 2006 20:52 schreef _Arthur het volgende:
[..]
Ach, genoeg oude stofzuigers die na veel 'stof' zuigen nog steeds goed werken.
[..]
3 stuks?! Onze oude heeft al 3 verbouwingen overleefd. Toen pas issie naar de eeuwige stofzuiger-hemel gegaan.
En stof, beton, afval, hout whatever heeft ie gezogen als de beste!![]()
Moet je zo een kabelgoot maar net mooi vinden. Mooi strak afgewerkt in het stucwerk is toch vele malen mooierquote:Op maandag 6 november 2006 19:17 schreef JoPiDo het volgende:
ja maar, wtf
koop een mooie kabelgoot bij de gamma, ipv je volledige huis te slopen
quote:Op dinsdag 7 november 2006 07:51 schreef Marsepein het volgende:
Even over tvp's.
Probeer de TS een hard onder de riem te steken, hem te supporten in moeilijke stoftijden. Maar ajb geen losse tvp's. Daarvoor bestaat een prima functie: De bookmarkfunctie: [afbeelding] Ik heb de echt losse tvp's verwijderd.
Ik kan niet wachten op de foto's, en ach stof. Het voordeel van schoonmaken van stoffige ruimtes, je ziet waar je was gebleven
quote:
of andere dingenquote:Op dinsdag 7 november 2006 09:22 schreef sanger het volgende:
[..]
[..]
@TS, ben het helemaal met je eens dat je kiest om het zo af te werken!
En stof is ook wel leuk, dan kun je je boodschappenlijstje erin schrijven.
The Klus God has spoken?quote:Op dinsdag 7 november 2006 14:52 schreef MMach het volgende:
Mensen die voor een kabelgoot zouden kiezen:![]()
Serieus, je kan toch niet menen dat je zo'n plastic balkgeval met veel randen en sleuven erin langs je muur, netter vindt dan een mooi afgestucte en weggewerkte leiding.
Heer TS, goede aanpak
En mooi cadeau natuurlijk, dat spreekt
Personelijk vind ik zo'n oplossing ook veel mooier hoor dan 4 van die plakgootjes van ¤ 2,10 op de muur geplakt.quote:
Ondanks het mn eerste topic in dit subforum isquote:Op dinsdag 7 november 2006 19:03 schreef sanger het volgende:
Eindelijk wat echte K&W' ers die weten wat afwerken is!
Ik heb zelf F&F nat proberen te schuren wat geen succes was. Ik zou het droog doen, en met de hand. Dat wordt mooi strak en geeft niet zo gek veel stof.quote:Op dinsdag 7 november 2006 19:14 schreef Mute_Me het volgende:
[..]
Ondanks het mn eerste topic in dit subforum is
Net de goot vastgezet met wat slagpluggen, en daarna afgesmeerd met de eerste laag fix&finish.
Morgen 2e laag en dan kan het schuren beginnen.
Iemand een idee of een muur ook nat te schuren is i.v.b. met het stof? want mn zus en ik gaan vanavond schoonmaken![]()
Zeker!quote:Op dinsdag 7 november 2006 18:15 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Personelijk vind ik zo'n oplossing ook veel mooier hoor dan 4 van die plakgootjes van ¤ 2,10 op de muur geplakt.
Het scherm heeft een hoop gekost en daar hoort ook deze afwerking bij !![]()
Zeg,met deze uitspraak doe je een hoop K&W-ers flink te kort hoorquote:Op dinsdag 7 november 2006 19:03 schreef sanger het volgende:
Eindelijk wat echte K&W' ers die weten wat afwerken is!
Ik denk dat mijn opmerking ietwat verkeerd begrepen wordt!quote:Op dinsdag 7 november 2006 23:21 schreef Marsepein het volgende:
[..]
Zeg,met deze uitspraak doe je een hoop K&W-ers flink te kort hoor![]()
Hehehe, zo kan je het inderdaad ook lezen. En inderdaad de mensen die je opnoemt (En nog veel meer hier op het K&W subforum) en de TS pakken het goed aan.quote:Op woensdag 8 november 2006 08:06 schreef sanger het volgende:
[..]
Ik denk dat mijn opmerking ietwat verkeerd begrepen wordt!
Ik bedoelde de reacties van Vonkenboer, Mmach en alle anderen die aangeven dat je zoiets moet wegwerken in de muur en niet met een kabelgootje!
Het is een compliment aan diegene die voor IN de muur kiezen, en een beetje afvallen naar diegene die een kabelgootje aanraden.
zie ook de edit
die is voor in de stats!quote:Op woensdag 8 november 2006 08:15 schreef Marsepein het volgende:
Dus ook een [afbeelding] voor de topicstarter!
Inderdaad pakt het grootste gedeelte het goed aan. De namen zijn ook zomaar voorbeelden. Ook omdat hun de posts direct boven mij hadden.quote:Op woensdag 8 november 2006 08:15 schreef Marsepein het volgende:
[..]
Hehehe, zo kan je het inderdaad ook lezen. En inderdaad de mensen die je opnoemt (En nog veel meer hier op het K&W subforum) en de TS pakken het goed aan.
Hebben ze die tekening geaccepteerd? Ik hoop niet dat jij professioneel tekent, ik snap er werkelijk geen hout van, en ik heb toch wat ervaring in tekeningen lezen.quote:Op dinsdag 7 november 2006 23:43 schreef Mute_Me het volgende:
Werktekeningen net even snel gemaakt, morgen willen we de platen laten zagen
[afbeelding]
bouw een pvc-buis, die dik genoeg is voor de stekkers ed. in de sleuf, kan je altijd alles makkelijk wegstoppen en bijwerken. enige nadeel is dat je onderaan wel een uitgang moet voorzien...die je dan weer moet verstoppen achter een kast.quote:Op woensdag 8 november 2006 10:06 schreef RobbieT het volgende:
Mooi project dit!
Even een vraagje he..
Aangezien wij nu het hele huis aan het verbouwen zijn (Komt nog een topic over) zit ik er ook over te denken om sleuven in de muur te frezen. Zit echter met een maar.
Hoe doe ik het als ik nog een keer een kabel eruit wil halen of een kabel wil toevoegen? Dan kan ik er niet meer zo makkelijk bij toch? Hoe doen jullie dit?
(Of zie ik nu gewoon iets over het hoofd?)
De uitgang kun je ook iets in de muur laten vallen en dan strak eroverheen behangen. Met sommige soorten behang wordt het zo strak dat je het niet terugvindt.quote:Op woensdag 8 november 2006 10:14 schreef mrPanerai het volgende:
[..]
bouw een pvc-buis, die dik genoeg is voor de stekkers ed. in de sleuf, kan je altijd alles makkelijk wegstoppen en bijwerken. enige nadeel is dat je onderaan wel een uitgang moet voorzien...die je dan weer moet verstoppen achter een kast.
Die tekening zit idd vol met foutenquote:Op woensdag 8 november 2006 09:36 schreef spk2go het volgende:
[..]
Hebben ze die tekening geaccepteerd? Ik hoop niet dat jij professioneel tekent, ik snap er werkelijk geen hout van, en ik heb toch wat ervaring in tekeningen lezen.
bijvoorbeeld:je nummering klopt van geen kant, er staat 2x een 3 in, en geen 6 De rechteronderhoek is niet ingevuld, je maattoleranties kloppen niet, sowieso is die onderhoek niet geldig in NL. Ik heb geen flauw benul welk onderdeel waar moet komen, zo is de bovenplaat ook onderplaat? Pas je namen even aan. De maten op zich zijn ook niet je van het, en het materiaal staat er ook niet bij.
Les 1 in tekenen: degene die het uitvoert moet alles uit de tekening kunnen halen, jij moet er niets bij hoeven te zeggen.
Voor de rest complimenten voor het project, het zal er zo ik het nu zie er goed uit komen te zien! Maar pas alsjeblieft die tekening aan.![]()
De cai en stroom komt van links via de plint. In de muur zit al een CAI doos waar we een kabel inprikken.quote:Op woensdag 8 november 2006 13:46 schreef Mappy het volgende:
Komt die kast ook voor de wandcontactdozen en CAI-aansluiting? Of komt er in de onderkant nog een gat om die kabels de rest van het huis door te krijgen?
ik dus ookquote:Op zondag 12 november 2006 14:22 schreef Brighteyes het volgende:
Ziet er goed uit!
Ik ben benieuwd naar het eindresultaat!
quote:
quote:Op zondag 12 november 2006 18:44 schreef Duderinnetje het volgende:
Die kast! Die wil ik ook! Hoe lang is deze TS?
Waarom die gaatjes erin? O voor de kabeltjes zeker![]()
quote:Op zondag 12 november 2006 14:18 schreef Mute_Me het volgende:
gaatjes boren met de speedboor voor een beetje koele lucht achter de versterker etc..
Hij hangt 32cm van de vloer, dit omdat het deurtje naar beneden moet kunnen klappen.quote:Op zondag 12 november 2006 22:28 schreef sanger het volgende:
Kast is mooi geworden hoorik vind hem alleen wat hoog hangen, of lijkt dat zo?
Aardig ingeschat, de muur zat even tegen, maar was hooguit een uur meer werk.quote:Op dinsdag 14 november 2006 07:53 schreef Marsepein het volgende:
Als je nu terugkijkt, is het dan tegengevallen of had dit zo aardig ingeschat.
vind het dan weer jammer dat die in zn geheel open moetquote:Op dinsdag 14 november 2006 08:30 schreef jack4ya het volgende:
Waarom geen zwaardere scharnieren gebruikt, dan blijft het gewoon open staan. Ik heb ook een kastje gemaakt met drie vakken. (3 jaar geleden al weer) 160x50x15 geloof ik.
Kijk hier maar eens http://www.gelepeper.nl/verzamelbak/DSC00133.JPG (image niet invoegen, heb nog niet verkleind) en http://www.gelepeper.nl/verzamelbak/DSC00131.JPG
Dan hoef je ook niet de hoogte van je kast gelijk te houden aan de hoogte vanaf de vloer, omdat het deurtje moet kunnen hangen.
Enig argument kan het aanzicht van de scharnieren zijn, maar 3 lange piano scharnieren zijn net zo lelijk/mooi vind ik.
Bijkomend voordeel, ik heb nu een blinde sluiting, zonder greepjes. Gewoon mooi strak afgewerkt.
(ps we draaien de tv dagelijk dus voor ons niet vast aan de muur, maar op een kastje met wielen)
In zijn geheel open is geen probleem, omdat het zo klein is, vaak staat de x-box (en destijds nog video) en dvd speler voor extra geluid aan, dus dan zouden toch al 2 deurtjes openmoeten. Bovendien om eerlijk te zijn, oogt het nu heftiger (misschien ook door gekleurde binnenkant) op de foto dan in realiteit.quote:Op dinsdag 14 november 2006 10:17 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
vind het dan weer jammer dat die in zn geheel open moet
oplossing met schuifdeurtjes oid had ook gekunt
(mits je de kabels op 1 centraal punt je kast in / uit jaagt)
Doen ze dat bij de Gamma od? Verstek zagen van planken/mdf?quote:Op dinsdag 14 november 2006 12:57 schreef jack4ya het volgende:
Overigens die 45 graden hoek, zaag je die zelf? Of heb je die bij een bouwmarkt oid gelijk laten zagen.
Dat doe ik meestal, scheelt gelijk dat je dan geen lappen van 244x122 in je autootje hoeft te proppen.
Ik vind het soms erg lastig om tot op de milimeter in verstek te zagen vooral omdat je bij de geringste afwijking al kieren krijgt. Ook al heb ik een cirkelzaag.
Ik had trouwens beter een cirkelzaag op geleider kunnen kopen... maar dat terzijde.
Krijgen we nog een af foto bij daglicht?![]()
Daar misschien niet, maar bij de Doeland hier wel.quote:Op dinsdag 14 november 2006 13:14 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Doen ze dat bij de Gamma od? Verstek zagen van planken/mdf?
Als je van plan ben om hetzelfde kastje te maken zou ik het middelste deurtje 4mm kleiner maken. dat was ik nl vergeten...quote:Op dinsdag 14 november 2006 10:42 schreef Rekkie het volgende:
Mooi project hoor.
Moet dit maar eens in de gaten houden.
Het kastje vind ik wel erg mooi en ik ga het ontwerp denk ik maar "pikken"
Hout is gezaagd bij de bouwhof in zoetermeer, hier hebben ze altijd 2 mensen op een complete zaagafdeling staan. Die gasten weten wat ze doen en hebben verstand van hout. Bij de gamma oid zou ik niet zo snel mn hout laten zagen.quote:Op dinsdag 14 november 2006 12:57 schreef jack4ya het volgende:
Overigens die 45 graden hoek, zaag je die zelf? Of heb je die bij een bouwmarkt oid gelijk laten zagen.
Dat doe ik meestal, scheelt gelijk dat je dan geen lappen van 244x122 in je autootje hoeft te proppen.
Ik vind het soms erg lastig om tot op de milimeter in verstek te zagen vooral omdat je bij de geringste afwijking al kieren krijgt. Ook al heb ik een cirkelzaag.
Ik had trouwens beter een cirkelzaag op geleider kunnen kopen... maar dat terzijde.
Krijgen we nog een af foto bij daglicht?![]()
succes ermee, en ik we zijn benieuwd naar de foto'squote:Op donderdag 16 november 2006 02:47 schreef Mute_Me het volgende:
als ik het niet vergeet moet dat lukken![]()
Vandaag alles opgehangen en getest. zitten nog wat "foutjes" in de manier waarop het aangesloten is. Morgen ff kijken wat het nou precies is en dan opruimen, afmaken en een mooie foto hier plaatsen.
Hier sluit ik me bij aanquote:Op dinsdag 21 november 2006 08:47 schreef Brighteyes het volgende:
Echt supermooi geworden!
Ik ben benieuwd naar de reactie van je ouders!
Is maar net waar je van houdtquote:Op dinsdag 21 november 2006 09:31 schreef gebruikersnaam het volgende:
ziet er strak uit, en jullie heebn prima werk geleverd.
alleen die klok en die lamp
dat is wel waar, maar die tv en dat kastje staan heel mooi strak bij elkaar, en die klok neemt dat efect een beetje weg.quote:Op dinsdag 21 november 2006 09:34 schreef Mute_Me het volgende:
[..]
Is maar net waar je van houdt![]()
Mn moeder houdt van modern, retro en gewoon gare spullen door elkaar. Net als ik![]()
Google rekent omquote:Op dinsdag 21 november 2006 11:53 schreef Rekkie het volgende:
40" dat is toch iets van 96 cm??
Nou kiek eens an.... maar 5 cm er naastquote:
Erg strak gemaaktquote:Op dinsdag 21 november 2006 02:28 schreef Mute_Me het volgende:
En de laatste foto's!!
Net genomen speciaal voor jullie
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Als je goed kijkt zie je dat de deurtjes niet helemaal goed hangen, dit moeten we nog maar een keertje fixen.
Zelf erg tevreden, op de deurtjes na is alles netjes.
Project is me niet meegevallen maar ook niet tegen.. je moet dan ook nooit iets onderschatten
het is 2.30, tijd om naar bed te gaan. mn ouders landen over 6.5 uur op schiphol![]()
Pappa komt de voordeur binnen. Mamma is blij de kids weer te zien. Onder haar arm een grote doos. Pappa heeft een grote koker.quote:Op woensdag 22 november 2006 17:06 schreef Schum1 het volgende:
"De ouders kwamen, net terug van vakantie, zelf met een tft binnen stappen"
neuh een projector vinden ze niks, we hebben we wat gevraagd enzo voordat we tot dit plan kwamenquote:Op woensdag 22 november 2006 17:46 schreef UnderConstruction het volgende:
[..]
Pappa komt de voordeur binnen. Mamma is blij de kids weer te zien. Onder haar arm een grote doos. Pappa heeft een grote koker.
Mamma: "ja jongens we hebben het wel eens over een tft gehad, maar dat vinden papa en ik echt niks. We hebben een projector gekocht. Goed he! Dit vonden we wel tof toen we het zagen"
...
pwnd!![]()
quote:Op donderdag 23 november 2006 20:22 schreef crohntje het volgende:
Komen ze nog terug of zijn ze gebleven???![]()
quote:Op dinsdag 21 november 2006 12:24 schreef Mute_Me het volgende:
Nou ze vinden het helemaal gaaf, ze waren er stil van
![]()
Zal ze dit nog wel ff laten lezen een keer
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |