De feiten (begrotingstekort/overschot naar % BBP):quote:Bovendien moeten we de staatsschuld aflossen. Daaraan betalen we op dit moment per Nederlander per jaar 700 euro alleen al aan rente over de staatsschuld. Over het weggooien van geld gesproken...
Nee dat heeft het niet, zoals je daar al is uitgelegt. Overigens begrijp ik je insteek van de op niet helemaal, ga je er soms vanuit dat de overheid volledig de economie bepaalt?quote:Op maandag 6 november 2006 10:26 schreef pberends het volgende:
Oh wacht, zou het hiermee te maken hebben? Hypotheekrenteaftrek tikkende financiële tijdbom.
Onder Balkenende is dat bedrag dus ongeveer 150 euro verhoogd naar 700 euro. Aangezien de staatsschuld in totaal ongeveer 40 miljard euro is toegenomen onder Balkenende. Over het weggooien van geld gesproken...quote:Bovendien moeten we de staatsschuld aflossen. Daaraan betalen we op dit moment per Nederlander per jaar 700 euro alleen al aan rente over de staatsschuld. Over het weggooien van geld gesproken...
CDA moet geen leugens vertellen dat ze kampioen zijn op dit gebied. Ja, in termen van schuld.quote:Op maandag 6 november 2006 10:28 schreef Chewie het volgende:
[..]
Nee dat heeft het niet, zoals je daar al is uitgelegt. Overigens begrijp ik je insteek van de op niet helemaal, ga je er soms vanuit dat de overheid volledig de economie bepaalt?
Het gaat over het betalen van rente, dus moet je eerst 7% van 40 miljard pakken voordat je het deelt door 16 miljoen.quote:Op maandag 6 november 2006 10:28 schreef pberends het volgende:
[..]
Onder Balkenende is dat bedrag dus ongeveer 150 euro verhoogd naar 700 euro. Aangezien de staatsschuld in totaal ongeveer 40 miljard euro is toegenomen onder Balkenende. Over het weggooien van geld gesproken...
Ja, dat heb ik gedaan, maar dan met 6%.quote:Op maandag 6 november 2006 10:30 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Het gaat over het betalen van rente, dus moet je eerst 7% van 40 miljard pakken voordat je het deelt door 16 miljoen.
Correctie: het bedrag is met ongeveer 170 euro verhoogd. Mijn excuus.quote:Op maandag 6 november 2006 10:30 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Het gaat over het betalen van rente, dus moet je eerst 7% van 40 miljard pakken voordat je het deelt door 16 miljoen.
Dat zeg ik. Dat rentebedrag onder Balkenende is dus verhoogd van 530 naar 700 euro per Nederlander. En Mirjam Sterk maar liegen en bedriegen. Dat mag niet van God. Hypocriet mens.quote:Op maandag 6 november 2006 10:30 schreef Sidekick het volgende:
[..]
edit: oh wacht, je hebt het over een verhoging van 150 euro, niet over 150 euro als beginpunt
Tja dan kun je je afvragen welk kabinet sinds wo2 dit wel is geweest, ik zie er dan geen 1.quote:Op maandag 6 november 2006 10:31 schreef du_ke het volgende:
Tja finacieel is dit kabinet niet zo handig. Maar dat is oud nieuws natuurlijk.
Dat klopt, maar dan moeten CDA en VVD hun mondjes houden wat betreft "solide financiën" en gewoon niet liegen.quote:Op maandag 6 november 2006 10:35 schreef Chewie het volgende:
[..]
Tja dan kun je je afvragen welk kabinet sinds wo2 dit wel is geweest, ik zie er dan geen 1.
Ligt eraan waarop.quote:Op maandag 6 november 2006 10:35 schreef Tikorev het volgende:
Was jij niet altijd zo fel tegen bezuinigen?
Hoelang loop je nu al te discusieren over politiekquote:Op maandag 6 november 2006 10:36 schreef pberends het volgende:
[..]
Dat klopt, maar dan moeten CDA en VVD hun mondjes houden wat betreft "solide financiën" en gewoon niet liegen.
Dat klopt ook wel weer natuurlijk.quote:Op maandag 6 november 2006 10:35 schreef Chewie het volgende:
[..]
Tja dan kun je je afvragen welk kabinet sinds wo2 dit wel is geweest, ik zie er dan geen 1.
Lubbers-III heeft de grondvesten gelegd voor een sluitende begroting n de negentiger jaren en zelfs het aflossen van de staatsschuld, onder meer omdat ze de AOW aanpakten durven. (wat beide partijen toen wel 35 zetels kostte)quote:Op maandag 6 november 2006 10:35 schreef Chewie het volgende:
[..]
Oh, dus van jou kan er in het vervolg altijd net zo lang bezuinigd worden totdat het begrotingstekort nul is zonder dat je begint te zeuren over 'investeren in de economie voor groei', de 'economie kapot bezuinigen', enz?quote:
Ik snap niet wat jij niet snapt aan de tekst van Mirjam Sterk.quote:Op maandag 6 november 2006 10:39 schreef Chewie het volgende:
[..]
Hoelang loop je nu al te discusieren over politiek![]()
Je snapt toch ook wel dat als een politicus "solide" bedoelt (in financieel opzicht) dat het tekort binnen de 3% blijft, dit geldt overigens voor links en rechts vandaar dat Wouter Bos maar weinig aan te merken heeft op de financien.
Daar is anders al mee begonnen ten tijde van Lubbers I en II( en een tekort van bijna 4% onder Lubbers III zou ik geen sluitende begroting willen noemen). Alleen die hadden nog iets meer last van de economie en kun je wat betreft hervormingen dan ook goed vergelijken met Balkenende, meer op de lange termijn gericht dan op de korte.quote:Op maandag 6 november 2006 10:40 schreef KroJo het volgende:
[..]
Lubbers-III heeft de grondvesten gelegd voor een sluitende begroting n de negentiger jaren en zelfs het aflossen van de staatsschuld, onder meer omdat ze de AOW aanpakten durven. (wat beide partijen toen wel 35 zetels kostte)
Minister Kok was tijdens dat kabinet een van de strengste ministers van Financieen ooit, zelfs Zalm komt daar niet in de buurt.
Ik snap die tekst prima, ik begrijp alleen niks van jouw argumenten.quote:Op maandag 6 november 2006 10:49 schreef pberends het volgende:
[..]
Ik snap niet wat jij niet snapt aan de tekst van Mirjam Sterk.
Nou een begrotingstekort heeft meestal een stijgende staatsschuld tot gevolg. Er is dus wel en duidelijk verband.quote:Op maandag 6 november 2006 10:55 schreef Underdoggy het volgende:
Wel extreem grappig om het begrotingstekort en de staatschuld 1 op 1 te vergelijken.
Lubbers I was een saneringskabinet dat de tijdens Van Agt opgelopen Budgets (waardoor Andriessen als minister van Financieen uit protest terugtrad) weer inperkte..quote:Op maandag 6 november 2006 10:52 schreef Chewie het volgende:
[..]
Daar is anders al mee begonnen ten tijde van Lubbers I en II( en een tekort van bijna 4% onder Lubbers III zou ik geen sluitende begroting willen noemen). Alleen die hadden nog iets meer last van de economie en kun je wat betreft hervormingen dan ook goed vergelijken met Balkenende, meer op de lange termijn gericht dan op de korte.
Daar komt het inderdaad wel op neer. Het is in dit soort gevallen van groot belang om draagvlak te verwerven onder de bevolking en dat gaat een stuk makkelijker als je de PvdA (en dus min of meer ook direct het FNV) achter je hebt staan.quote:Op maandag 6 november 2006 11:06 schreef KroJo het volgende:
[..]
Werkelijke Ingrepen in de sociale zekerheid doen terwijl de PVDA in de oppositie zit is voor de meeste kabinetten gewoonweg zelfmoord; daarvoor is juist een brede coalitie nodig.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |