Dat heb ik nooit beweerd , er is immers nog genoeg onafhankelijke journalistiek daar waar mogelijk . In het Midden Oosten is het haast onmogelijk onafhankelijk te zijn als journalist ,daar zit je vast aan perscentra waar je berichtgeving als eerste naar toe moet.quote:Op maandag 6 november 2006 21:55 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
De media was toch niet te vertrouwen?
Daar gaat het hier juist niet over , het gaat over meningen en argumenten rond 9/11quote:Op maandag 6 november 2006 22:44 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Hou toch eens op met die rookgordijnen... Het gaat over wel of niet een complot rond 9/11.
Ok, Freedomhouse.com vind ik ook wel een behoorlijk betrouwbare bron.quote:Op dinsdag 7 november 2006 14:43 schreef atmosphere1 het volgende:
[..]
Dat heb ik nooit beweerd , er is immers nog genoeg onafhankelijke journalistiek daar waar mogelijk . In het Midden Oosten is het haast onmogelijk onafhankelijk te zijn als journalist ,daar zit je vast aan perscentra waar je berichtgeving als eerste naar toe moet.
De VS is onder Bush jr vele plaatsen gezakt op de wereld ranglijst van landen met de meeste persvrijheid . Dit is onder andere veroorzaakt door het feit dat neoconservatieven enkele grote tv station hebben opgekocht . Ook liepen en lopen er een hoop rechtzaken tegen journalisten welke bepaalde info niet openbaar mochten maken .
Ik haal dit van Freedomhouse.com , een bron die ik niet op partijdigheid kan betrappen . Door de manier waarop zij onderzoeken vormen zij een zeer betrouwbare bron .
Het gaat om de persvrijheid van voor 9/11 2001 :quote:Op dinsdag 7 november 2006 15:29 schreef gorgg het volgende:
[..]
Ok, Freedomhouse.com vind ik ook wel een behoorlijk betrouwbare bron.
Maar wat ik daar zie is toch iets heel anders dan wat jij beschrijft. De VS krijgt slechte punten door zaken als Plame ed. En terecht imo. Maar toch staan ze nog ongeveer op dezelfde plaats als waar ze vroeger stonden. Ze staan boven een heel deel westerse landen btw. (Canada, UK, Australië, Japan, Oostenrijk, Frankrijk, Spanje en Italië (duhuh)). FreedomHouse heeft een behoorlijk positief verdict over de persvrijheid in de VS.
2006
2002
http://www.freedomhouse.o(...)ical/DDSAmericas.xlsquote:Op dinsdag 7 november 2006 17:34 schreef atmosphere1 het volgende:
[..]
Het gaat om de persvrijheid van voor 9/11 2001 :
Dit vind je ook op diezelfde site :
The Bush administration came under fire when it was revealed that several political commentators had received grants from agencies of the federal government. In one case, Armstrong Williams, a conservative columnist and television commentator, received over $200,000 from the Department of Education to promote the administration's educational policies. The administration was also criticized for providing prepackaged television spots that promoted its policies. The production of the television segments made it appear that an independent news reporter was covering a story about a particular program when in fact the "reporter" was hired by the government. A number of television stations throughout the country aired these segments, usually without informing viewers that the material had been provided by the government. Although the use of government-generated television segments originated during previous presidential administrations, the Bush administration is believed to have made more extensive use of the practice.
En de mening is bij veel mensen dat het een complot is, maar die komen niet met overtuigende argumenten....quote:Op dinsdag 7 november 2006 14:54 schreef atmosphere1 het volgende:
[..]
Daar gaat het hier juist niet over , het gaat over meningen en argumenten rond 9/11
Dergelijke onderzoeken zullen nooit compleet onafhankelijk zijn. Dat wil nog niet zeggen dat het onderzoek niet deugd.quote:Op dinsdag 7 november 2006 12:43 schreef NorthernStar het volgende:
Klopt al die dingen zijn al bekend. Ook zijn het allemaal dingen die niet door de 9/11 Commission behandeld, onderzocht of zelfs maar genoemd zijn. Terwijl dit de pretentie en doelstelling had een volledig onderzoek te zijn. In de eerste minuten krijg je bovendien te horen wie leiding gaf aan de commissie. Kijk eens naar wat voor figuur dat is en dan nog eens naar de bewering dat dit een onafhankelijk onderzoek was.
WTC7 is tenminste iets wat uitgebreid onderzocht is. Door verschillende mensen. Dus daar kun je makkelijk het tegenover het ander zetten.quote:En dan kies je iets waarvan je weet dat we het nooit in meerderheid over eens zullen worden.
Nu gaat het dus over de onderzoeken, en niet over 9/11 zelf....quote:A. Is het belang van een onafhankelijk onderzoek, dat beschikking heeft over de relevante informatie (dus ook alles wat classified is) crusiaal om tot waarheidsvinding te komen?
B. Kunnen we het eens worden dat er nooit zo'n onderzoek is geweest?
2 argumenten: middelen en motieven, die zijn voor mij overtuigend genoeg om 'n complot zeer waarschijnlijk te vinden. Veel waarschijnlijker dan dat Bin Laden (alleen) erachter zit.quote:Op dinsdag 7 november 2006 18:51 schreef calvobbes het volgende:
En de mening is bij veel mensen dat het een complot is, maar die komen niet met overtuigende argumenten....
Ja, ik zou het bijna verdacht vinden.quote:It now seems as though America is using the pretext of WTC attacks in order to fulfill its economic aims
http://www.crescentlife.c(...)hanistan_and_oil.htm
http://www.halliburtonwatch.org/quote:AFGHAN PUPPET GOVERNMENT LED BY FORMER OIL COMPANY ADVISOR
The leader of the new US-controlled interim government in Afghanistan, Hamid Karzai, was a key collaborator in the conspiracy to construct the major gas and oil pipe-line in the region, which was the hidden agenda of the US-led invasion. Mr Karzai was involved with the American oil company that planned to build the pipeline through Afghanistan, and now he holds the highest job in the country.
"The interim chief, Hamid Karzai has been an advisor to UNOCAL. He has been involved in negotiations of UNOCAL with Taliban."
http://www.thedebate.org/thedebate/afghanistan.asp
quote:This report reveals how an oil policy with origins in the US State Department is on course to be adopted in Iraq, soon after the December elections, with no public debate and at enormous potential cost. The policy allocates the majority[1] of Iraq's oilfields -- accounting for at least 64% of the country's oil reserves -- for development by multinational oil companies.
Iraqi public opinion is strongly opposed to handing control over oil development to foreign companies. But with the active involvement of the US and British governments a group of powerful Iraqi politicians and technocrats is pushing for a system of long term contracts with foreign oil companies which will be beyond the reach of Iraqi courts, public scrutiny or democratic control.
http://www.zmag.org/content/showarticle.cfm?ItemID=9198
Ja lol, maar ik heb je al zo lang meegemaakt in de 9/11 discussie om te kunnen zeggen dat die 2 argumenten van jouw gebaseerd zijn op aannames, slechte kennis van zaken en een nog bedroevendere gebrek aan logisch inzicht. Daarnaast vind ik dat je kijk op de realiteit verre van gezond is, maar dat heb ik je al eerder gezegd.quote:Op dinsdag 7 november 2006 19:37 schreef Resonancer het volgende:
[..]
2 argumenten: middelen en motieven,
quote:Op dinsdag 7 november 2006 20:19 schreef haaahaha het volgende:
[..]
Ja lol, maar ik heb je al zo lang meegemaakt in de 9/11 discussie om te kunnen zeggen dat die 2 argumenten van jouw gebaseerd zijn op aannames, slechte kennis van zaken en een nog bedroevendere gebrek aan logisch inzicht. Daarnaast vind ik dat je kijk op de realiteit verre van gezond is, maar dat heb ik je al eerder gezegd.
En hoe zou het komen dat veel mensen die mening hebben dan ?quote:Op dinsdag 7 november 2006 18:51 schreef calvobbes het volgende:
[..]
En de mening is bij veel mensen dat het een complot is, maar die komen niet met overtuigende argumenten....
Weer gebrul langs de zijlijn, lekker makkelijk .quote:Op dinsdag 7 november 2006 20:19 schreef haaahaha het volgende:
[..]
Ja lol, maar ik heb je al zo lang meegemaakt in de 9/11 discussie om te kunnen zeggen dat die 2 argumenten van jouw gebaseerd zijn op aannames, slechte kennis van zaken en een nog bedroevendere gebrek aan logisch inzicht. Daarnaast vind ik dat je kijk op de realiteit verre van gezond is, maar dat heb ik je al eerder gezegd.
Waarschijnlijk omdat een paar vragen niet helemaal goed zijn beantwoord en een aantal mensen al sowieso hun bedenkingen hebben over alles wat Bush en co zeggen.quote:Op dinsdag 7 november 2006 21:03 schreef atmosphere1 het volgende:
En hoe zou het komen dat veel mensen die mening hebben dan ?
En hoe zou dat dan komen ?quote:Op dinsdag 7 november 2006 21:09 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Waarschijnlijk omdat een paar vragen niet helemaal goed zijn beantwoord en een aantal mensen al sowieso hun bedenkingen hebben over alles wat Bush en co zeggen.
Omdat tegenwoordig iedereen denkt overal verstand van te moeten hebben en iedereen elkaar napapagaait. Daarom zijn filmpjes als loose change zo wervend gemaakt, het gaat ze niet zozeer om de inhoudelijke boodschap, die is toch zo lek als een mandje, het gaat om mensen om te krijgen en tegen bush en de us overheid op te zetten. Zo ook figuren als pietje77 die zo hard mogelijk proberen te schreeuwen dat de us overheid verkeerd is en dat 9/11 door de us overheid opgezet is terwijl z'n argumentatie zo lek als een mandje is.quote:Op dinsdag 7 november 2006 21:03 schreef atmosphere1 het volgende:
En hoe zou het komen dat veel mensen die mening hebben dan ?
Dit komt van tijd tot tijd voorbij.quote:Op dinsdag 7 november 2006 20:06 schreef Resonancer het volgende:
Nog wat linkjes over voorkennis:
Coleen Rowley's Memo to FBI Director Robert Mueller
http://www.apfn.org/APFN/WTC_whistleblower1.htm
http://www.apfn.org/apfn/WTC_whistleblower.htm
http://www.time.com/time/covers/1101020603/memo.html
Wat is er dan allemaal mis met dat onderzoek?quote:Op dinsdag 7 november 2006 23:05 schreef pietje77 het volgende:
Het 9-11 "onderzoek" is een IQ tartend gedrocht naar mijn mening of zeg maar zo lek als een vergiet.
Dat lijkt me toch het belangrijkste lek van allen.
Nou, in de normale wereld word er eerst bewijs gepresenteerd voordat je landen binnen gaat vallen...quote:
http://www.mindfully.org/(...)y-Griffin30mar06.htm Zo, kun je de Myths waar je nog in "gelooft" rustig per alinea even nakijkenquote:I have pointed out, is that it cannot be rationally defended, and the official story has never been publicly defended against informed criticism by any member of NIST, the 9/11 Commission, or the Bush administration
Zo kan iedereen die zich er in verdiept heeft letterlijk uren doorgaan met al het non-onderzoek ( lees; witwas onderzoek) aan te tonenquote:"Even the most junior investigator would immediately know that the name and photo ID of Atta in 2000 is precisely the kind of tactical intelligence the FBI has many times employed to prevent attacks and arrest terrorists. Yet the 9/11 Commission inexplicably concluded that it "was not historically significant." This astounding conclusion--in combination with the failure to investigate Able Danger and incorporate it into its findings--raises serious challenges to the commission's credibility and, if the facts prove out, might just render the commission historically insignificant itself. … No wonder the 9/11 families were outraged by these revelations and called for a "new" commission to investigate."
Ik denk dat dat een probleem zou worden omdat we allen een eigen kijk hebben op wat nou "echte bronnen" zijn, het officiele rapport is overigens inderdaad zo lek als een mandje, degenen die het moesten onderzoeken, buiten het feit dat ze erg close met de republikeinen zijn, kregen bijna geen bewijsmateriaal voor ogen en hadden veel te weinig geld voorhanden, ze kregen namelijk niet de hoeveelheid die hun toegezegd werd.quote:Op dinsdag 7 november 2006 23:11 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Wat is er dan allemaal mis met dat onderzoek?
En probeer eens een keer om NIET dat www.patriotsquestion911.com te noemen, maar echt duidelijk aan te geven wat er nou allemaal mis is.
Het liefst ook nog met echte bronnen ipv Youtube docu's van 2 uur.
Kom eens met duidelijk punten aan die niet kloppen aan dat onderzoek!
Of vraag ik nu teveel van je?
Verschillende media die onafhankelijk hetzelfde verhaal vertellen. Wetenschappelijk onderbouwde conlcusies.quote:Op dinsdag 7 november 2006 23:41 schreef TaLoN.NL het volgende:
Ik denk dat dat een probleem zou worden omdat we allen een eigen kijk hebben op wat nou "echte bronnen" zijn
Oke, het onderzoek is niet zo grondig als gewenst. Dat geloof ik best. Maar zijn er ook echte fouten conclusies uit dat onderzoek getrokken?quote:het officiele rapport is overigens inderdaad zo lek als een mandje, degenen die het moesten onderzoeken, buiten het feit dat ze erg close met de republikeinen zijn, kregen bijna geen bewijsmateriaal voor ogen en hadden veel te weinig geld voorhanden, ze kregen namelijk niet de hoeveelheid die hun toegezegd werd.
Goh. Voor het eerste een soort van duidelijk antwoord!quote:Op dinsdag 7 november 2006 23:38 schreef pietje77 het volgende:
[..]
Nou, in de normale wereld word er eerst bewijs gepresenteerd voordat je landen binnen gaat vallen...
![]()
of de constitutie opheft en martelen legaal en iedereen rechtenloos maakt........
Aangezien niemand voor al die onmenselijke, onconstitutionele ook maar een druppel bewijs heeft geleverd..... en aangezien jij niks gelezen hebt, dus ook eigenlijk geen fatsoenlijk oordeel kan vormen, is het eigenlijk weer verspeelde moeite, maar vooruit maar weer....
Ik vind deze opbouw wel goed voor de 9-11 "gelovers":
Myth Number 1: Our political and military leaders simply would not do such a thing.
Myth Number 2: Our political and military leaders would have had no motive for orchestrating the 9/11 attacks.
Myth Number 3: Such a big operation, involving so many people, could not have been kept a secret, because someone involved in it would have talked by now.
Myth Number 4: The 9/11 Commission, which has endorsed the official account, was an independent, impartial commission and hence can be believed.
Myth Number 5: The Bush administration provided proof that the attacks were carried out by al-Qaeda terrorists under the direction of Osama bin Laden.
Myth Number 6: The 9/11 attacks came as a surprise to the Bush administration.
Myth Number 7: US officials have explained why the hijacked airliners were not intercepted.
Myth Number 8: Official Reports have explained why the Twin Towers and Building 7 of the World Trade Center collapsed.
Myth Number 9: There is no doubt that Flight 77, under the control of al-Qaeda hijacker Hani Hanjour, struck the Pentagon.
[..]
http://www.mindfully.org/(...)y-Griffin30mar06.htm Zo, kun je de Myths waar je nog in "gelooft" rustig per alinea even nakijken
Ook een leuke:
Louis Freeh – Director of the FBI, 1993-2001. Former U.S. District Court Judge for the Southern District of New York, appointed by President George H.W. Bush. Former Deputy United States Attorney in New York. Former FBI agent. Former officer in the United States Army JAG Corps Reserve.
[..]
Zo kan iedereen die zich er in verdiept heeft letterlijk uren doorgaan met al het non-onderzoek ( lees; witwas onderzoek) aan te tonen![]()
edit: a.u.b. wel even de uitleg van de Professor zelf lezen he! voordat je er meteen je fantasie weer op loslaat.
Editor's note: Despite the many public statements by 9/11 Commissioners and staff members acknowledging they were repeatedly lied to, not a single person has ever been charged, tried, or even reprimanded for lying to the 9/11 Commission.quote:Essay 9/30/06: "A mixture of shock, anger, and sadness overcame me when I read about revelations in Bob Woodward’s new book about a special surprise visit that George Tenet and his counterterrorism chief Cofer Black made to Condi Rice, also on July 10, 2001 ...
If true, it is shocking that the administration failed to heed such an overwhelming alert from the two officials in the best position to know. Many, many questions need to be asked and answered about this revelation — questions that the 9/11 Commission would have asked, had the Commission been told about this significant meeting. Suspiciously, the Commissioners and the staff investigating the administration’s actions prior to 9/11 were never informed of the meeting.
The Commission interviewed Condoleezza Rice privately and during public testimony; it interviewed George Tenet three times privately and during public testimony; and Cofer Black was also interviewed privately and publicly. All of them were obligated to tell the truth. Apparently, none of them described this meeting, the purpose of which clearly was central to the Commission’s investigation. Moreover, document requests to both the White House and to the CIA should have revealed the fact that this meeting took place. Now, more than two years after the release of the Commission’s report, we learn of this meeting from Bob Woodward.
Was it covered up? It is hard to come to a different conclusion. ... At a minimum, the withholding of information about this meeting is an outrage. Very possibly, someone committed a crime. And worst of all, they failed to stop the plot."
John J. Farmer, Jr., Senior Counsel, 9/11 Commission - Former Attorney General of the State of New Jersey. Former Chief Counsel to former New Jersey Governor Christine Todd Whitman. Former Commissioner of the State Commission of Investigations. Former Assistant U.S. Attorney for the District of New Jersey.quote:"None of this was shared with us in hours of private interviews, including interviews under oath; nor do we have any paper on this," said Timothy Roemer, a Democratic member of the commission and a former congressman from Indiana. "I'm deeply disturbed by this. I'm furious."
www.patriotsquestion911.com is ook al aan het uitbreidenquote:I was shocked at how different the truth was from the way it was described," John Farmer, a former New Jersey attorney general who led the staff inquiry into events on Sept. 11, said in a recent interview. "The tapes told a radically different story from what had been told to us and the public for two years. ... This is not spin. This is not true."
en waarom willen ze dat dan ?quote:Op dinsdag 7 november 2006 21:34 schreef haaahaha het volgende:
[..]
het gaat ze niet zozeer om de inhoudelijke boodschap, die is toch zo lek als een mandje, het gaat om mensen om te krijgen en tegen bush en de us overheid op te zetten.
Bedankt voor de links. Bij mijn analyses (voor zover je het analyses kan noemen) ben ik uitgegaan van het het 9/11 commission report (official government edition). Die extra staff statements zitten daar niet bij. Deze zien er op het eerste gezicht redelijk gedetailleerd uit en vormen elk eigenlijk een compleet eigen rapport. Ik wil de onderstaande documenten nog doornemen, maar ik heb hier voorlopig nog geen tijd voor.quote:Op dinsdag 7 november 2006 13:54 schreef gorgg het volgende:
OYM vroeg een tijdje geleden waarom er niet grondig onderzocht was waarom de kapers door de luchthavenscreening geraakten. (of iets dergelijks)
Dit is een document dat hierover behoorlijk veel gegevens bevat en ook een gedetailleerde tijdlijn over de kapers van de dag zelf bevat. Het werd in september 2005 vrijgegeven (na het commission report dus):
http://www.archives.gov/l(...)-report-sept2005.pdf (6 mb)
Zie? Het typische complotgelover-denken. Enkel en alleen de us overheid is de badguy. Alleen de us overheid doet dingen die niet mag en is verkeerd bezig in de wereld. Andere landen zijn slachtoffer van de daden en grillen van de us overheid. Dit typische denken laat eenzijdigheid zien, en vormt de basis voor alle complotten. Het laat geen goede kijk op de werkelijkheid zien, er wordt enkel en alleen gefocused op de us overheid met altijd in achterhoofd dat deze overheid fout is. Sneu denken noem ik dat.quote:Op dinsdag 7 november 2006 23:38 schreef pietje77 het volgende:
[..]
Nou, in de normale wereld word er eerst bewijs gepresenteerd voordat je landen binnen gaat vallen...
![]()
of de constitutie opheft en martelen legaal en iedereen rechtenloos maakt........
Aangezien niemand voor al die onmenselijke, onconstitutionele ook maar een druppel bewijs heeft geleverd..... en aangezien jij niks gelezen hebt, dus ook eigenlijk geen fatsoenlijk oordeel kan vormen, is het eigenlijk weer verspeelde moeite, maar vooruit maar weer....
Omdat ze hun frustraties uit het gewone leven kwijt moeten. Vaak proef ik een soort van niet goed kunnen functioneren in de maatschappij bij complotgelovers. Mensen die gebeurtenissen vanaf een bepaald standpunt bekijken die niet helemaal gezond is. Vandaaruit worden hele frustraties in de complotten gegooid. Goed voorbeeld is de reactie van bush in de klas. Die reactie wordt zo opgeblazen dat dit voorval alleen al voor veel complotgelovers als HET bewijs dient. Sneu.quote:Op woensdag 8 november 2006 00:48 schreef atmosphere1 het volgende:
[..]
en waarom willen ze dat dan ?
quote:Op woensdag 8 november 2006 07:55 schreef haaahaha het volgende:
[..]
Omdat ze hun frustraties uit het gewone leven kwijt moeten.
Schrijf ik straks wat over, nu ff me kraakpand uit om methadon en heroine te halen want de uitkering is binnen, n paar autoradio's jatten, die snol van n zus aftuigen omdat ze weer niet genoeg verdiend had op de wallen... Drukke dag.quote:Vaak proef ik een soort van niet goed kunnen functioneren in de maatschappij bij complotgelovers.
Zijn gedrag is i.d.d. n goed v.b. om aan te tonen dat zijn uitspraken niet kloppen en hij zijn taak niet uitvoerde.quote:
Goed voorbeeld is de reactie van bush in de klas. Die reactie wordt zo opgeblazen dat dit voorval alleen al voor veel complotgelovers als HET bewijs dient. Sneu.
Ga alsjeblieft zo door, dan hoeven anderen je niet belachelijk te maken.quote:Op woensdag 8 november 2006 09:52 schreef haaahaha het volgende:
uhhuh, en alle al queda strijders zijn lieverds. Complotgelovers zijn al queda-knuffelaars. Ze zijn ALTIJD anti-us overheid, ongeacht de situatie.
Mijn pogingen in een ander topic om dit te verhelderen:quote:Op dinsdag 7 november 2006 18:51 schreef calvobbes het volgende:
[..]
uhm, men wil toch echt World Domination, meer actueler, ook Space domination.quote:Op woensdag 8 november 2006 12:27 schreef haaahaha het volgende:
Niet de gebeurtenissen opzich zijn basis om tot conclusie 'world domination' te komen, nee, er wordt uitgegaan van 'world domination' en vandaaruit worden gebeurtissen bekeken en oorzaken/motieven/drijvende krachten ingevuld.
Jij misrepresenteerd wat ik schrijf en verdraaid het zodat jij je standaard riedeltje weer af kan draaien. Verder neem ik jouw mening niet serieus omdat jij totaal geen idee hebt waar ik het over heb. Jij grijpt mijn stukje over de new world order aan om de rest te ridiculiseren zonder kennis van zaken te hoeven hebben.quote:Op woensdag 8 november 2006 12:27 schreef haaahaha het volgende:
Schitterend hoor, dat wordl domination, maar de invulling daarvan, de bouwblokken om tot die eind-label 'world domination' te komen kloppen van geen kant. In ieder geval niet bij 9/11. Ook hier weer, er wordt andersom geredeneerd. Niet de gebeurtenissen opzich zijn basis om tot conclusie 'world domination' te komen, nee, er wordt uitgegaan van 'world domination' en vandaaruit worden gebeurtissen bekeken en oorzaken/motieven/drijvende krachten ingevuld.
Er wordt dus wat mij betreft door complotgelovers verkeerd om geredeneerd, met altijd de basis gedachte/insteek, world domination/us overheid liegt.
En elke keer zie je bij de 9/11 discussie, de beweringen kunnen niet hard gemaakt worden. Simpelweg omdat het een theorie is, een theorie die enkel in de hoofden van enkelen bestaat en via schreeuwerige wervende boodschappen verspreid wordt.
quote:Op woensdag 8 november 2006 12:49 schreef OpenYourMind het volgende:
Ik zie 9/11 in princiepe los van de plannen voor een new world order.
We gaan inderdaad uit van worlddomination !!quote:Op woensdag 8 november 2006 12:27 schreef haaahaha het volgende:
Schitterend hoor, dat wordl domination, maar de invulling daarvan, de bouwblokken om tot die eind-label 'world domination' te komen kloppen van geen kant. In ieder geval niet bij 9/11. Ook hier weer, er wordt andersom geredeneerd. Niet de gebeurtenissen opzich zijn basis om tot conclusie 'world domination' te komen, nee, er wordt uitgegaan van 'world domination' en vandaaruit worden gebeurtissen bekeken en oorzaken/motieven/drijvende krachten ingevuld.
Ontken jij maar lekker dat ze liegen hoor:quote:Op woensdag 8 november 2006 12:27 schreef haaahaha het volgende:
Er wordt dus wat mij betreft door complotgelovers verkeerd om geredeneerd, met altijd de basis gedachte/insteek, world domination/us overheid liegt.
De basis is voor mij i.d.d. dat het leugenaars zijn, die geen middel ongebruikt laten om hun doelstellingen te realiseren.quote:“I saw the Iraqi soldiers come into the hospital with guns, and go into the room where 15 babies were in incubators. They took the babies out of the incubators, took the incubators, and left the babies on the cold floor to die.”
No congressperson, no journalist took the trouble to probe the identity of “Nayirah,” who was said to be an escapee from Kuwait but was later revealed to be the daughter of the Kuwaiti ambassador in Washington. With consummate skill, the story had been manufactured out of whole cloth and the 15 year-old coached by the PR firm Hill & Knowlton, which has a rich history of being “imbedded” in Republican administrations. Similar unsubstantiated yarns made their debut several weeks later at the UN, where a team of seven “witnesses,” also coached by Hill & Knowlton, testified about atrocities in Iraq. (It was later learned that the seven had used false names.) And in an unprecedented move, the UN Security Council allowed the US to show a video created by Hill & Knowlton.
On September 11, 1990, President George H. W. Bush, addressing a joint session of Congress, claimed “120,000 Iraqi troops with 850 tanks have poured into Kuwait and moved south to threaten Saudi Arabia.” But an enterprising journalist, Jean Heller, reported in the St. Petersburg Times on January 6, 1991 (a bare ten days before the Gulf War began) that commercial satellite photos taken on September 11, the day the president spoke, showed no sign of a massive buildup of Iraqi forces in Kuwait. When the Pentagon was asked to provide evidence to support the president’s claim, it refused to do so—and continues to refuse to this day.
http://www.commondreams.org/views03/0425-11.htm
Precies, dat zeg ik. Lekker paranoia overal iets achter zoeken, helemaal des complotgelovers.quote:Op woensdag 8 november 2006 17:23 schreef atmosphere1 het volgende:
Je zou bijna gaan denken dat hij hier commentaar plaats in opdracht van .....
Michael Ruppert gebruiken als bron voor wat technisch wel en niet mogelijk is met gebuwen en vliegtuigen?.... Ik kan me niet herinneren dat Ruppert ook maar 1 woord heeft geschreven over dat technische aspect van 9/11. Als je deze presentatie van hem eens bekijkt legt hij ook nog voor je uit waarom hij zich daar niet mee bezighoud. Zeg eens..wie zijn dat allemaal die die Ruppert als bron voor technische zaken gebruiken?quote:Op woensdag 8 november 2006 18:56 schreef Cyclonis het volgende:
Ik snap niet echt dat er nog steeds zoveel mensen zijn die in die complottheorieen geloven.
Wat ik nog minder snap is dat er mensen zijn die zich afvragen waarom de intellectuelen zich niet bezighouden met hoe 9/11 is gebeurd.
Wat mij ook opvalt is dat de aanhangers van deze theorieen meer beginnen te redeneren als gelovigen in plaats van als rationele wezens.
Geen enkele van die complottheorieen zou het ook maar 1 minuut uithouden als het wordt gepresenteerd aan een wetenschappelijk team die de argumenten op correctheid gaat beoordelen. Ook als je de zogenaamde 'bewijzen' zou presenteren aan een jury zou het volgens mij al snel afgewezen worden als circumstancial evidence (mijn gebied is de wetenschap dus laatstgenoemde zou ik niet met zekerheid kunnen zeggen)
Dat mensen Loose Change en Michael Ruppert als sources gebruiken voor wat technisch wel en niet mogelijk is met vliegtuigen en gebouwen slaat mij ook. Het klinkt misschien erg interessant dat Michael Ruppert een FBI narcotics agent is geweest, maar dat zegt helemaal niks over zijn kennis over zijn kennis over gebouwen en vliegtuigen.
[.......]
Ik zei het al eerder, iedereen denkt tegenwoordig overal verstand van te moeten hebben. Vooral de complotgelovers, die denken ov-er-al verstand van te hebben. Voor hun is er maar 1 waarheid, de us overheid liegt en bedriegt, en elke gebeurtenis wordt in dat straatje gepraat.quote:Op woensdag 8 november 2006 18:56 schreef Cyclonis het volgende:
1) Wie ben jij en waarom denk je dat je hier wat van afweet?
- Ik ben een afstuderende student aan de faculteit lucht&ruimtevaart TUDelft.
Duidelijke post met 'n duidelijke mening, zal me beperken tot i.m.o technische vragen.quote:Op woensdag 8 november 2006 18:56 schreef Cyclonis het volgende:
als iemand vragen heeft, hou het liever bij technische vragen. ik ga het liefst niet in op speculatieve vragen die nergens naar toe leiden.
En dit?quote:The amount of energy required to expand the North Tower's dust cloud was many times the entire potential energy of the tower's elevated mass due to gravity. The over 10-fold disparity between the most conservative estimate and the gravitational energy is not easily dismissed as reflecting uncertainties in quantitative assessments.
The official explanation that the Twin Tower collapses were gravity-driven events appears insufficient to account for the documented energy flows.
http://911research.wtc7.net/papers/dustvolume/volumev3_1.html
quote:In 1989 - there were plans to erect scaffolding and disassemble the WTC towers and rebuild them. Cost projection was around $5.6 billion. One of the architects shows up to work one day and the MIB's were there - had confiscated all of the plans, specs, details, etc for WTC. They even confiscated their office cubicles and had tape on the floor outlining where they went.
Reason - the exterior cast aluminum WTC panels had been directly connected to the steel superstructure of the building, thus causing galvanic corrosion. In short, the "life cycle" of the WTC was not 200 - 300 years, more like 30 years or so.
http://www.graphics.glass(...)apbox/WTC-scrap.html
Zoals al eerder gepost, nergens blijkt dat al het beton tot een dergelijk kleine deeltjesgrote werd verpulverd.quote:Op woensdag 8 november 2006 19:30 schreef Resonancer het volgende:
[..]
Duidelijke post met 'n duidelijke mening, zal me beperken tot i.m.o technische vragen.
Heb je er 'n verklaring voor waarom:
Er 'n flits te zien was voor impact van de vliegtuigen,
het zo lang heet bleef NA de instorting?
Wat vind je hier van?
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |