Da's wel erg makkelijk.quote:
Lees mijn post eens een keerquote:Op zondag 5 november 2006 18:58 schreef SCH het volgende:
[..]
Keuren we de doodstraf in de VS dan ook goed? Bron?
Dat is in feite eenzelfde uitleg.quote:De EU is zonder uitzondering tegen de doodstraf en ook dit geval mag die niet worden uitgevoerd.
Het is de meest beschaafde manier. Je moet als overheid niet zelf de dingen doen die je je burgers verbiedt; moorden is daar 1 van. Tenminste, in een geciviliseerd land.quote:Op zondag 5 november 2006 18:57 schreef Fir3fly het volgende:
Doodstraf barbaars? Natuurlijk, iemand zijn leven lang in een cel is beschaafd.....
Jij mag stemmen in 50 kiesdistricten ofzo?quote:Op zondag 5 november 2006 19:00 schreef Genverbrander het volgende:
[..]
Da's wel erg makkelijk.Als ik verhuis wordt Nederland in 1 keer 200% rechtser, dat moeten we niet hebben.
nee ik ben bezig met mezelf een machtig persoon maken.quote:Op zondag 5 november 2006 19:01 schreef X. het volgende:
[..]
Jij mag stemmen in 50 kiesdistricten ofzo?
Juist wel.quote:Op zondag 5 november 2006 19:00 schreef Genverbrander het volgende:
[..]
Da's wel erg makkelijk.Als ik verhuis wordt Nederland in 1 keer 200% rechtser, dat moeten we niet hebben.
Ach, in België mag je ook iemand vermoorden uit wraak.quote:Op zondag 5 november 2006 19:00 schreef gelly het volgende:
[..]
Het is de meest beschaafde manier. Je moet als overheid niet zelf de dingen doen die je je burgers verbiedt; moorden is daar 1 van. Tenminste, in een geciviliseerd land.
Hij impliceert dat de doodstraf voor Saddam goed te keuren is omdat dat de zwaarste straf is. Als hij daadwerkelijk vindt dat de doodstraf ook voor Saddam verwerpelijk is had hij wel andere woorden gebruikt, zoals die van de premier van Spanje.quote:Op zondag 5 november 2006 19:00 schreef X. het volgende:
[..]
Dus dat Balkenende dit vonnis 'terecht' vindt, zegt niet meteen dat hij voor de doodstraf is.
Zodra doorsnee burgers een oordeel mogen vellen is de rechtsstaat verloren.quote:Op zondag 5 november 2006 19:02 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Ach, in België mag je ook iemand vermoorden uit wraak.
quote:De enige politicus die zich duidelijk voor de doodstraf uitsprak was VVD-Tweede Kamerlid Hans van Baalen. Het is "de enig juiste straf voor iemand die zoveel doden op zijn geweten heeft". Hij is principieel tegen de doodstraf, maar "in uitzonderingssituaties kom je er niet onderuit. Daarom begrijp ik dit vonnis heel goed", zei hij.
Nee hoor, wij interpreteren zijn woorden. Dat is heel iets anders.quote:Op zondag 5 november 2006 19:03 schreef gelly het volgende:
[..]
Hij impliceert dat de doodstraf voor Saddam goed te keuren is omdat dat de zwaarste straf is.
Dit soort zinnen hoor je te weinig.quote:Op zondag 5 november 2006 17:09 schreef BlaineDeMono het volgende:
Maar dan nog vind ik Balkje een hypocriete fascistische kut-gristen!![]()
Daar zal iedereen het over eens zijn, lijkt mequote:Op zondag 5 november 2006 19:05 schreef gelly het volgende:
[..]
Zodra doorsnee burgers een oordeel mogen vellen is de rechtsstaat verloren.
Dat is ook niet zo moeilijkquote:Op zondag 5 november 2006 18:59 schreef SCH het volgende:
De meeste andere Europese landen reageren veel verstandiger.
En daarom ben ik ook blij dat wij geen jury-systeem in Nederland hebben.quote:Op zondag 5 november 2006 19:05 schreef gelly het volgende:
[..]
Zodra doorsnee burgers een oordeel mogen vellen is de rechtsstaat verloren.
Waarschijnlijk omdat de onderbouwing daarvoor in 99,9% v/d gevallen ontbreekt.quote:Op zondag 5 november 2006 19:07 schreef Genverbrander het volgende:
Dit soort zinnen hoor je te weinig.
Ow, dat vind je wel normaal?quote:Op zondag 5 november 2006 19:07 schreef Genverbrander het volgende:
[..]
Dit soort zinnen hoor je te weinig.
het is niet alleen normaal, het is de waarheid.quote:Op zondag 5 november 2006 19:09 schreef X. het volgende:
[..]
Ow, dat vind je wel normaal?
PvdA'ers zijn ook allemaal hetzelfde
Ik zie graag je onderbouwing waarin je bewijst dat Balkenende een fascist is. Vooral de volgende kenmerken van een fascist (of het fascisme) zie ik je graag toelichten en in verband brengen met Balkenende:quote:Op zondag 5 november 2006 19:33 schreef Genverbrander het volgende:
het is niet alleen normaal, het is de waarheid.
Ja doei, doe het zelf.quote:Op zondag 5 november 2006 19:44 schreef FJD het volgende:
[..]
Ik zie graag je onderbouwing waarin je bewijst dat Balkenende een fascist is. Vooral de volgende kenmerken van een fascist (of het fascisme) zie ik je graag toelichten en in verband brengen met Balkenende:Het fascisme vereerde machtsvertoon en het gebruik van geweld, in zoverre dat was gericht op de omverwerping van de bestaande maatschappelijke orde. Het fascisme kende een autoritaire structuur met aan het hoofd daarvan een leider aan wie charismatische eigenschappen werden toegeschreven. Het fascisme streefde naar de instelling van een politieke dictatuur. Het fascisme streefde naar de volledige controle over het maatschappelijk leven en de sociale en culturele organisaties. Het fascisme was extreem nationalistisch.
Zeg dan meteen dat niemand je serieus moet nemen.quote:Op zondag 5 november 2006 19:33 schreef Genverbrander het volgende:
[..]
het is niet alleen normaal, het is de waarheid.
Hier: http://nl.wikipedia.org/wiki/Fascismequote:Op zondag 5 november 2006 19:47 schreef Genverbrander het volgende:
[..]
Ja doei, doe het zelf.Ik heb ooit eens een artikel geschreven over fascisme, en de definitie is helaas niet zo eenduidig als jij het wil doen voorkomen. Uiteraard is Balkenende geen fascist pur sang, maar er zijn wel wat trekjes in terug te vinden.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |