ik informeer niet naar maar 1 van de mogelijkheden.quote:Op zondag 5 november 2006 14:11 schreef Alicey het volgende:
[..]
Ik zeg ook niet dat het bij elkaar verzint (Mocht je op mijn reactie doelen). Wel dat er veel mogelijkheden zijn en dat het de vraag is hoe zinvol het is om nu op 1 van die mogelijkheden te fixeren.. Al kan ik wel begrijpen dat het doodeng is...
komt een beetje door de toon hier en daar, mirage....quote:Op zondag 5 november 2006 14:10 schreef Mirage het volgende:
Zoals ik al zei.. ik heb het niet zelf opgezocht duh !
Daarnaast is het niet de bedoeling dat dit toppic specifiek over mij en wat ik mankeer te hebben.
Het is bedoeld om het onderwerp bespreekbaar te maken en mensen ervaringen te delen.
Voor mij interessant omdat het juist niet onwaarschijnlijk is dat ik het heb (en hoezo terminaalIk ga er van uit dat de meeste soorten kanker tegenwoordig niet meer uitzichtloos zijn. Des te meer interesse in hoe en wat de trajecten zijn die mensen af hebben gelegd).
Voor anderen dit topic omdat ze het zelf misschien niet willen starten.
Zoals hier ook weer te zien is lijtk het praten over kanker nog steeds niet "normaal".
Zoiets moet imo gewoon bespreekbaar zijn.
Kom zeg.
quote:ik ga er niet van uit tot ik daadwerkelijk te horen heb gekregen (en gezien heb) dat het zo is en ze mij een traject voorgesteld hebben.
quote:maar ik wil graag weten waar ik tegen moet vechten...en of er te vechten valt.... ?
je loopt , of lijkt wat op de feiten vooruit te lopen enigzins, en je relativeert met overigens onzin argumenten, alsof je wil horen dat een gezonde levensstijl niets zegt, over kankergevoelig.quote:De laatste dagen kijk ik steeds meer om mij heen en ik zie zoveel mensen die een erg ongezonde levensstijl hebben... het lijkt een fabeltje te zijn dat roken, drinken etc het risico op kanker en andere aandoeningen vergroot.
Het is meer de teleurstelling die daar doorklonk.quote:Op zondag 5 november 2006 14:16 schreef milagro het volgende:
[..]
komt een beetje door de toon hier en daar, mirage....
[..]
[..]
[..]
je loopt , of lijkt wat op de feiten vooruit te lopen enigzins, en je relativeert met overigens onzin argumenten, alsof je wil horen dat een gezonde levensstijl niets zegt, over kankergevoelig.
en dat doet het ook niet persé , maar het zegt dan dus ook op álle fronten niets.
ik wens je morgen een rationeelrustige dag toe met fijne resultaten.quote:Op zondag 5 november 2006 14:19 schreef Mirage het volgende:
[..]
Het is meer de teleurstelling die daar doorklonk.
Ik heb mijzelf altijd voorgehouden dat mensen met een gezonde levenstijl niet zo snel iets in die geest zouden kunnen mankeren.
De laatste jaren heb ik bruut geleerd dat dat niet zo hoeft te zijn.
Het argument dat ik mijzelf ( en internist) voorhield " maar ik leef niet ongezond" valt dus ook weg.
Achter dat argument verschuilde ik mij als ik zei " gaat vanzelf over"
een bepaalde levensstijl is wel degelijk van invloed op de kansen, dat jij toevallig ongezonde mensen kent die nog leven met 90 jaar, zegt niets over de invloed van roken/drinken/snuiven whatever.quote:Op zondag 5 november 2006 14:19 schreef Mirage het volgende:
[..]
Het is meer de teleurstelling die daar doorklonk.
Ik heb mijzelf altijd voorgehouden dat mensen met een gezonde levenstijl niet zo snel iets in die geest zouden kunnen mankeren.
De laatste jaren heb ik bruut geleerd dat dat niet zo hoeft te zijn.
Het argument dat ik mijzelf ( en internist) voorhield " maar ik leef niet ongezond" valt dus ook weg.
Achter dat argument verschuilde ik mij als ik zei " gaat vanzelf over"
Dank je wel !quote:Op zondag 5 november 2006 14:23 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ik wens je morgen een rationeelrustige dag toe met fijne resultaten.
Mijn gewicht is in ieder geval 12 kilo naar beneden gegaan in korte tijd, daarna was mijn weegschaal kapot maar merkte ik aan kleding dat het nog verder zakte.quote:Op zondag 5 november 2006 14:41 schreef ellos het volgende:
is je gewicht overigens constant, of schommelt het?
staan ??quote:Op zondag 5 november 2006 14:45 schreef milagro het volgende:
klopt, mirage, maar zolang er geen diagnose is, zou ik nog even wachten met je op maagkanker te focussen.
zo vaak komt het niet voor tenslotte tegenwoordig.
dat onderzoek morgen is vervelend, niet pijnlijk, maar gewoon niet prettig, maar zo voorbij, en zoals je al zegt, slikken slikken slikken.
ogen dicht, niet gluren dus naar de apparaten, en je zult zien dat het meevalt.
ik heb zelf een hele nare 1e ervaring gehad, maar die arts zat ws een week voor zijn pensioen en het boeide allemaal niet zo.
daardoor was ik intens bang voor de tweede keer, maar zoals het daar ging, echt, zo een opluchting, en ik weet pas sinds die keer, dat dat dus de standaard methode is, dat je mag liggen , en niet moeten blijven staan zoals ik moest bij die idioot.
dus echt, het is niet een leuk onderzoek, want ongemakkelijk, maar niet pijnlijk, en het is zo over.
je moet ook liggen, hoor, maak je geen zorgen, op je zij en dan gewoon met de genade meewerken.quote:Op zondag 5 november 2006 14:49 schreef Mirage het volgende:
[..]
staan ??
Wat een idioot
Ik heb idd ook begrepen dat in ieder ziekenhuis je op je linkerzij moet gaan liggen (ivm de opening van je maag en het beneden houden van de inhoud), je een goedje moet drinken om de maaginhoud bij elkaar te houden, je een spray in je keel krijgt om het kokhalzen enigzins tegen te gaan (dit wordt soms geloof ik wel achterwege gelaten) en heeeeeeel soms kan je een roesje krijgen (maar die wil ik niet.. dus daar vraag ik ook niet naar)
Kan je trouwens als je dat zou willen wel meekijken op een monitor ?
Of ben je te veel het kokhalzen aan het onderdrukken dat je dat neit eens zou kunnen/willen ?
en het onderzoek van achteren ?
lijkt me logisch dat je dan niet helder bent, toch?quote:Op zondag 5 november 2006 15:07 schreef Mirage het volgende:![]()
![]()
je laatste stuk !
Wat pijn betreft.
Het wisselt op het moment erg.
Er zijn constant een paar plekken die erg pijnlijk zijn, maar dragelijk.
En andere momenten (wisselt per 1,5 a 2 dagen zo'n beetje) dan kan ik amper rechtop lopen van de pijn.
(zowel in rug als buik trouwens)
Op die dagen ben ik ook niet helder.
(reactie/zelfbescherming tegen de pijn ?)
Je moet dan echt contact met mij maken wil ik je zin van voor tot achter begrijpen.
quote:Op zondag 5 november 2006 15:45 schreef Repeat het volgende:
alsof kanker de enige ziekte van het spijsverteringsstelsel is
Nou het alternatief was overlijden, door het gezwel in haar slokdarm was het niet mogelijk meer om ook maar iets van vocht of voedsel naar binnen te krijgen, ze kreeg dan ook een speciaal soort sonde. Ze geeft geen les meer ze is nog steeds erg vermoeid en door het dieet kan ze gewoon weinig energierijk voedsel naar binnen krijgen. Ik hoop voor jou dat dit het niet is en ik hoop voor je dat je er weer helemaal bovenop komt, sterkte.quote:Op zondag 5 november 2006 12:18 schreef Mirage het volgende:
[..]
En ze geeft ook weer les ?
Ik denk ook wel dat er heel veel vervangen kan worden zoalang er geen uitzaaiingen zijn.
Pittig hoor.
Heeft ze ook verteld wat haar beweegredenen waren voor het kiezen voor de operatie ?
Wat was het alternatief en de bijbehorende diagnose ?
Nou als dat zou kunnenquote:Op zondag 5 november 2006 22:57 schreef crohntje het volgende:
Volgens mij heb jij REFLUXZIEKTE...ik hoop het in ieder geval voor je. Wedden dat ze morgen niets vinden??? Hoogstens wat kleine zweertjes...![]()
lekker vroeg, joh, da's fijnquote:Op zondag 5 november 2006 22:59 schreef Mirage het volgende:
[..]
Nou als dat zou kunnen![]()
ik teken ervoor
8.45 ben ik aan de beurt.
Dat wilde ik ook nog even zeggenquote:Op maandag 6 november 2006 08:32 schreef Brighteyes het volgende:
Sterkte zometeen Mirage!
een gastroscopie is een endoscopie hoorquote:Op maandag 6 november 2006 11:49 schreef milagro het volgende:
Soms doen ze een gastroscopie en endoscopie achter elkaar, ms was dat in 1e instantie ook bij jou de planning, en is dat met de nieuwe afspraak niet goed doorgegeven.
Gelukkig voor jou dat je idd eerst 2 of 3 dagen moet vasten, want anders had je dat ook nog eens gehad
ja klopt, endoscopie van de darmen had ik moeten zeggen.quote:Op maandag 6 november 2006 12:19 schreef Repeat het volgende:
[..]
een gastroscopie is een endoscopie hoor
Nou dan heb ik die naam ook, haha. Ik heb twee keer een gastroscopie gehad. De tweede keer beviel me een stuk beter dan de eerste keer. In het tweede ziekenhuis kon ik namelijk een "roesje" krijgen. Je voelt je wat slaperig maar blijft wel bij bewustzijn. Je kokhalst dan evengoed de hele tijd maar het interesseert je op de andere manier geen biet, je hebt er gewoon veel minder last van. De nare ervaringen zoals jij die beschrijft had ik dus alleen de eerste keer zonder roesje.quote:Op maandag 6 november 2006 11:36 schreef Mirage het volgende:
volgens mij krijg ik nu een aantekening "vervelende kokhalzende patient" oid in mijn dossier
Klopt, kun je nagaan hoe je tekeer gaat zonder die spray! Ik wil het van mezelf ook liever niet weten! Die slang is niet meer dan 12 mm in doorsnee maar het voelt als een forse tuinslang. Wat ik erg vind is dat mondstukje dat je inkrijgt (zodat je de slang niet kapot kunt bijten). Je voelt je daardoor zo machteloos, ze kunnen wel alles door dat gat naar binnen werken.quote:werd er wat spray in mijn keel gespoten. (terwijl ik dus aan het kokhalzen was nog van het zuur)
Of die spray op de goede plek is terecht gekomen ? Geen idee.. mijn tong was verdoofd maar de slang voelde ik later echt wel in mijn keel en het kokhalzen ging dus vrolijk verder.
Mij moesten ze ook tegenhouden om niet het een en andere overhoop te schoppen (die keer zonder roesje dan he).quote:Het was best een gevecht (ook met de zuster dus).
Dat blijven kokhalzen had ik dus ook (echt, iedere 4/5 seconden). Sommige mensen kunnen er veel beter tegen dan anderen. Ik ben er eentje die bij het tandenpoetsen al op moet letten dat het niet "misgaat". Mensen die van degenslikken hun beroep hebben gemaakt kunnen er bijvoorbeeld gewoon beter tegen. Het went bij mij ook niet. Ik heb al vele onderzoeken gehad (slokdarmmetingen, zuurgraadmetingen, dunnedarmonderzoek waarvoor een slangetje door je neus nodig is.....).quote:Het onderzoek duurde langer dan ik gedacht had en er zijn wel wat kleine plekjes beschadigd doordat ik neit echt rustig bleef en bleef kokhalzen.
Voor een colonoscopie (dikke darm endoscopie) moet je absoluut een dieet met laxeermiddelen volgen. De darm moet goed leeg en redelijk schoon zijn. Dat kan dus niet zomaar even. Zo'n colonoscopie heb ik als een stuk minder erg ervaren als die gastroscopie, het is alleen wat pijnlijk als ze die bochten door moeten werken (bij mij gingen ze tot aan de ingang van de dunne darm). Ze geven daar denk ik standaard een roesje bij (tenminste waar ik het heb laten doen) of je moet het per se niet willen (als je zelf naar huis wil rijden ofzo). Dat roesje is blijkbaar echt nodig voor de darmkrampen die je dan wat krijgt. Puur voor de pijn dus en niet zo voor een "hele nare ervaring". Ze pompen namelijk lucht naarbinnen en dan gaat zo'n vrouwke met het volle gewicht op je buik drukkenquote:.... nu ik vanmorgen in het ziekenhuis kwam kreeg ik te horen dat ik die tweede niet nu kreeg omdat je daar een dieet 2 dagen voor zou moeten volgen en ik had geen flauw idee waar ze het over had. We hebben het dus gelaten voor wat het is.
helemaal waar !quote:Op woensdag 8 november 2006 09:06 schreef Brighteyes het volgende:
Vandaag de uitslag toch? Ik ben benieuwd en duim voor goed nieuws.
Sowieso zou het wel fijn zijn als er iets uit zou komen, dat je weet wat je hebt ipv maar steeds iets anders te moeten onderzoeken.
Precies !quote:Op woensdag 8 november 2006 16:02 schreef mirelia het volgende:
Weet je al iets Mirage??
Ik hoop voor je dat het meevalt
Ik ben zelf net genezen van kanker (38jr) en ik hoop zo voor je dat dit het niet is bij jou
Wat ik overigens vreemd vind op Fok! is dat kanker bijna taboe is als ziekte om over te praten
Terwijl een hele hoop mensen het wel als scheldwoord of krachtterm gebruiken
Maar zodra iemand denkt of bang is dat hij/zij kanker te hebben ben je ineens een hypochonder
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |