Ik weet het nog niet.quote:Op zondag 5 november 2006 10:21 schreef zoalshetis het volgende:
denk je vanwege je symptomen dat je kanker hebt? of heeft de huisarts hier aanleding toe gegeven? heb je het via internet? bekenden/familie?
ik zou niet meteen van het ergste uitgaan. en heel veel succes morgen.
Ik heb het op stress proberen te gooien, op ontstekingen, maagzweren....quote:Op zondag 5 november 2006 10:25 schreef Brighteyes het volgende:
Jeetje Mirage.Je klachten klinken niet misselijk.
Ik vroeg me idd ook af waarom je zelf denkt dat het kanker is. Kunnen die klachten niet ook op iets anders duiden?
Idd zeg, sjezus.quote:
zo heet dat gewoon.quote:
quote:Op zondag 5 november 2006 10:31 schreef Mirage het volgende:
Ik heb het op stress proberen te gooien, op ontstekingen, maagzweren....
maar blijkbaar past dit pakket daar niet allemaal bij.
De laatste tijd het ik het ook erg rustig aan proberen te doen, toch voel ik mij niet opknappen of minder vermoeid worden.
En dat klopt ook niet.
Je loopt jezelf bang te maken met een zelfanalyse die gebaseerd is op stront. Je bent geen arts en daar is een hele goeie reden voor. Ik snap dat je bang bent maar om jezelf bij voorbaat kanker aan te praten is bespottelijk en respectloos voor de mensen die het hebben. Met dit topic lijkt het net of je aandacht nodig hebt. Dat is niet echt bevorderlijk voor sympathie.quote:Op zondag 5 november 2006 10:33 schreef Mirage het volgende:
[..]
zo heet dat gewoon.
Moet je het beestje anders noemen dan dat het is ?
De ziekte waar dit topic over gaat is kanker en de plaats is het spijsverteringskanaal.
wie ben jij om je met haar te bemoeien? zij kiest deze weg ook en daar heb je niks over te zeggen, misschien kan je beter weggaan uit dit topic?quote:Op zondag 5 november 2006 10:41 schreef Oosthoek het volgende:
[..]
Je loopt jezelf bang te maken met een zelfanalyse die gebaseerd is op stront. Je bent geen arts en daar is een hele goeie reden voor. Ik snap dat je bang bent maar om jezelf bij voorbaat kanker aan te praten is bespottelijk en respectloos voor de mensen die het hebben. Met dit topic lijkt het net of je aandacht nodig hebt. Dat is niet echt bevorderlijk voor sympathie.
Ok, prachtig, dat heb je dan nu gezegd.quote:Op zondag 5 november 2006 10:41 schreef Oosthoek het volgende:
[..]
Je loopt jezelf bang te maken met een zelfanalyse die gebaseerd is op stront. Je bent geen arts en daar is een hele goeie reden voor. Ik snap dat je bang bent maar om jezelf bij voorbaat kanker aan te praten is bespottelijk en respectloos voor de mensen die het hebben. Met dit topic lijkt het net of je aandacht nodig hebt. Dat is niet echt bevorderlijk voor sympathie.
Ja hallo, dan had ze dit topic niet moeten openen.quote:Op zondag 5 november 2006 10:42 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
wie ben jij om je met haar te bemoeien?
Lijkt me nogal een kromme redenering als je het op een openbaar forum zet waar iedereen zn zegje mag doen. Voor de mijne: zie boven.quote:zij kiest deze weg ook en daar heb je niks over te zeggen
Oh, je mening geven als er om gevraagd wordt mag niet hier nee....quote:misschien kan je beter weggaan uit dit topic?
Er is een verschil tussen je mening geven en iemand respectloos behandelen, zelfs jij moet dat snappenquote:
ik geloof dat je het niet helemaal snapt.quote:Op zondag 5 november 2006 10:45 schreef Oosthoek het volgende:
[..]
Ja hallo, dan had ze dit topic niet moeten openen.
[..]
Lijkt me nogal een kromme redenering als je het op een openbaar forum zet waar iedereen zn zegje mag doen. Voor de mijne: zie boven.
[..]
Oh, je mening geven als er om gevraagd wordt mag niet hier nee....
Maar wanneer je er een enorme waslijst van maakt zie je ook dat er een verschuiving plaatsvindt. Risico vergroting kan je alleen op grote getallen toepassen.quote:Op zondag 5 november 2006 10:46 schreef Mirage het volgende:
[...]
hier kan ik een enorme waslijjst van maken.. maar het idee is duidelijk.
Dat denk ik niet...quote:Op zondag 5 november 2006 10:40 schreef clowncloon het volgende:
Volgens mij ben je, net als mij, een hypochonder...ik denk zelf ook al snel dat het het ergste is wat ik me kan voorstellen.
dan wee tji het beter dan de internist ?quote:Wat ik weet is dat een gezwel waar dan ook niet ALLE klachten die je hierboven beschrijft kan veroorzaken.
Ik eet regelmatig.quote:slikklachten (zogenaamde globusgevoel)
Heb ik ook, is erfelijk en niks om je zorgen over te maken!
eten dat niet goed wil zakken
Kan aan je dieet liggen of je moet beter kauwen, eet jij niet te snel (ik wel namelijk en dan gaat het vastzitten).
een soort "jeuk" vlak onder mijn linker rib dat inmiddels uitgespreid is naar meer naar rechts (het lijkt mijn maag te zijn)
maagpijn
last van zuur
Allemaal klachten die te maken hebben met maagzuur, dat jeuk wordt heartburn genoemd en toen ik het had dacht ik dat een hartafwijking had ofzo...er is een goed spulletje op de markt dat je bij de apotheek kan nemen (ik gebruik Antagel van Sandoz).
constipatie
Heeft ook weer met je dieet te maken, als je je eten niet goed kauwt dan wordt het ook moeilijker verteerd en krijg je verstoppingen, probeer anders een yakult te nemen of vergelijkbaar product.
erg donkere ontlasting met slijm en soms bloed
Donkere ontlasting komt vaak doordat er nog veel voedingstoffen inzitten of dat je dingen hebt gegeten die het kleuren zoals drop. Bloed is wel vaag maar HOEFT niet meteen het ergste te betekenen!
buikkramepen (dikke darm ?)
Spastische darm? Komt weer van je dieet.
en een heel pijnlijke plek vlak boven mijn schaambeen richting linkerheup
Dit kan echt van alles zijn! Ontsteking? Lastige spier? Een broertje die is ingegroeid tijdens in de baarmoeder maar nooit is opgemerkt?
Vraag: eet je regelmatig? Gezond? Ontbijt je en wat? Eet je vet?
Wat ben jij een verdrietig stuk vreten.quote:Op zondag 5 november 2006 10:41 schreef Oosthoek het volgende:
[..]
Nee, maar omdat ik ook erg veel zwart voor mijn ogen was en niet fit werd ondanks rusten eet ik sinds een paar dagen wel appelstroop (ijzer).quote:Op zondag 5 november 2006 10:56 schreef milagro het volgende:
slik je ijzertabletten, mirage?
als je veel ijzer slikt, krijg je donkere ontlasting namelijk.quote:Op zondag 5 november 2006 11:02 schreef Mirage het volgende:
[..]
Nee, maar omdat ik ook erg veel zwart voor mijn ogen was en niet fit werd ondanks rusten eet ik sinds een paar dagen wel appelstroop (ijzer).
De klachten zoals hierboven beschrvne zijn echter al sinds maanden
Dit is zeker ook een mogelijk waar ik mij bewust van ben.quote:Op zondag 5 november 2006 11:09 schreef milagro het volgende:
[..]
als je veel ijzer slikt, krijg je donkere ontlasting namelijk.
slijm icm die lage buikpijn zou kunnen wijzen op colitis ulcerosa, evenals dus bloedverlies.
globusgevoel icm zuur......ik krijg altijd moeite met slikken, pijn ook, bij appelmoes.
het gevoel alsof je een brok in de keel hebt.
het zou dus kunnen zijn ms dat je dat gevoel hebt omdat je zuur oprispt.
ik heb ziekte van Crohn, in feite ook een ziekte vh spijsverteringskanaal, en ook daar komen klachten voor die buiten de dunne en dikke darm liggen, dus behalve buikpijn en bloedverlies bij de ontlasting, kunnen er ook klachten vd slokdarm, zelfs de mond, zich voordoen, of huidklachten.
de klachten die jij omschrijft komen bij nog meer aandoeningen voor.
*en dit was mijn opstel*quote:Op zondag 5 november 2006 11:39 schreef ioor het volgende:
Slokdarmkanker is een zeer progressieve vorm van kanker. Een docent heeft het ook gehad en haar hele slokdarm moest verwijderd worden met kans van overleven 30 %. Toch heeft ze het gehaald en is haar maag nu direct verbonden met haar mond, hierdoor heeft ze een zeer streng dieet en mag bijna alleen vloeibare dingen eten. Dat is mijn ervaring.
quote:Op zondag 5 november 2006 12:20 schreef milagro het volgende:
het is niet erfelijk, hoor.
de aanleg is erfelijk hooguit.
de vraag nav dit stel ik even in het ziekte van Crohn topic.quote:obstipatie komt ook voor bij Crohn
doordat je darmwand ontstoken is en weer geneest en weer ontsteekt en weer geneest etc en dat op dezelfde plekken, wordt de doorgang smaller.
nou, er is een verschil tussen erfelijk zijn, en vaak voorkomen binnen de familie, dat wilde ik maar zeggen.quote:Op zondag 5 november 2006 12:24 schreef Mirage het volgende:
[..]
Je begrijpt natuurlijk wel dat ik niet bedoel dat je geboren wordt met de ziekte can Crohn.
[..]
de vraag nav dit stel ik even in het ziekte van Crohn topic.
Jup en dat is ook al vastgesteld.quote:Op zondag 5 november 2006 13:44 schreef Vivi het volgende:
Ik heb ook al die klachten maar die zijn gerelateerd aan mijn zwangerschap (althans, daar ga ik maar even vanuit).
Misschien een domme vraag maar weet je zeker dat er bloed in je ontlasting zit en dat het niet komt door aambeien????
Zoals ik al zei... ik loop hier al wat langer mee en ik wordt al binnenste buiten gekeerd.quote:En ik zou als ik jou was idd niet n.a.v. internet oid zelf "diagnoses" gaan stellen...
Ik denk dat dat ook wel te maken heeft met 'waarschijnlijkheden'. Het is niet zo heel waarschijnlijk dat je op jouw leeftijd kanker zou hebben terwijl bijv. Crohn gezien de familiegeschiedenis wel nog een optie zou zijn.quote:Op zondag 5 november 2006 13:48 schreef Mirage het volgende:
[..]
Jup en dat is ook al vastgesteld.
[..]
Zoals ik al zei... ik loop hier al wat langer mee en ik wordt al binnenste buiten gekeerd.
(huisarts, KNO arts, en nu al een tijdje de internist.)
Het is niet zo dat ik deze aandoeningen " zelf bedenk".
Er zijn gewoon wat zaken uitgesloten (schijnt de werkwijze tegenwoordig te zijn ? ...eerst waarschijnlijke zaken uitsluiten.. dan pas het dure onderzoeken traject in).
Ja, ik ken ook heel veel ongezonde mensen die nog leven. Ongezonde mensen die dood zijn ken ik minder snel, om de simpele reden dat ze dood zijn, maar misschien zijn er veel meer van.quote:Op zondag 5 november 2006 10:46 schreef Mirage het volgende:
De laatste dagen kijk ik steeds meer om mij heen en ik zie zoveel mensen die een erg ongezonde levensstijl hebben... het lijkt een fabeltje te zijn dat roken, drinken etc het risico op kanker en andere aandoeningen vergroot.
Mijn buurman zuipt 1 liter jenever per dag,
een andere buurman zuipt de hele dag bier en rookt daarnaast onafgebroken.
Allebei zijn al de dubbele leeftijd dan wat ik ben.
Een andere man die ik ken is al 71 jaar en heeft heel zijn leven in ongezonde omgevingen gewerkt.
Niets aan het handje, hij vertrekt binnenkort naar de zon om daar verder oud te worden.
Mijn schoonmoeder, drinkt geen druppel.... is recent gestorven aan nota bene leverkanker.
Mijn vader, rookt niet, drinkt niet veel is amper 50 sporte zelfs nog en krijgt spontaan een hersenbloeding.
De man van een vriendin van mij krijgt opeens een hartinfact.... hardstikke jong en een gezonde levenshouding.
hier kan ik een enorme waslijjst van maken.. maar het idee is duidelijk.
Ik geloof er niet meer in.
als je bloedbezinking niet in orde is, kan dat betekenen dat je een verkoudheid onder de leden hebt, maar ook dat je kanker hebt "dus we gaan eens even verder kijken, jongedame"quote:Op zondag 5 november 2006 14:07 schreef Brighteyes het volgende:
Volgens mij is het niet zo dat Mirage dit zelf bij elkaar verzonnen heeft, als ik het goed begrepen heb is het toch een optie die je internist inmiddels in zijn/haar mond genomen heeft?
Ik zeg ook niet dat het bij elkaar verzint (Mocht je op mijn reactie doelen). Wel dat er veel mogelijkheden zijn en dat het de vraag is hoe zinvol het is om nu op 1 van die mogelijkheden te fixeren.. Al is het wel doodeng.quote:Op zondag 5 november 2006 14:07 schreef Brighteyes het volgende:
Volgens mij is het niet zo dat Mirage dit zelf bij elkaar verzonnen heeft, als ik het goed begrepen heb is het toch een optie die je internist inmiddels in zijn/haar mond genomen heeft?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |