Met?quote:Op woensdag 27 december 2006 10:35 schreef SjonLok het volgende:
Leuk, zo'n eindejaarssprint. Vooral als je portefeuille 19% meer waard wordt in december.
Ik ben zelf erg fan van China. Ik denk dat China de komende paar jaar, wat zeg ik, de komende paar decennia flink zal blijven groeien. Met een economische groei van 10% per jaar laat het andere landen ver achter zich. India blijft nog enigzins in de buurt met 9%. Nederland heeft een economische groei van 3 a 4%.quote:Op woensdag 27 december 2006 19:47 schreef SnuggLe het volgende:
- ING
- Robeco China fund (dit jaar 55% rendement..maar in het verlden behaalde resultaten....etc etc)
- Crucell
Ik heb een jaar terug een verslag van 100+ pagina's geschreven over dit bedrijf. Grootste probleem is dat het een bijeengeraapt pakket van bedrijven is (er is wel over nagedacht maar tik bij een beetje zoekmachine aalberts & overname in en je snapt m'n punt).quote:Op woensdag 27 december 2006 22:31 schreef LimboWes het volgende:
Hoe denken jullie over aandelen nemen in Aalberts Industries??
Consumentenuitgaven zijn,naast de winsten van bedrijven, wel een belangrijk onderdeel van de economie van een land. Zonder stuwende kracht van consumentenuitgaven stokt de economische groei van een land, kijk maar naar Japan.quote:Op woensdag 27 december 2006 23:57 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Is kerstmis uitgaven een goede indicatie van een de economie van een land?
Behalve dat de winsten niet alleen afhangen van binnenlandse bestedingen. Maar ik ben het met je eens dat er een correlatie is.quote:Op donderdag 28 december 2006 00:45 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Je kan het zo zien
Veel consumentenvetrouwen = veel kerstuitgaven
Weinig consumentenvertrouwen = minder kerstuitgaven = minder consuementenuitgaven = minder winsten = recessie
Iemand anders......?quote:Op woensdag 27 december 2006 19:47 schreef SnuggLe het volgende:
Vraagje. Ik ben zelf 'beginnend belegger'. Dit is mijn geringe en kleine portefeuille:
- 30 % Akzo Nobel
- 30 % Robeco
- 20 % Robeco Asia Pacific
- 20 % Emerging Markets
De aan-/verkoopkosten zijn al zo hoog dat met deze kleine bedragen waar ik mee speel je toch minstens 5% rendement wilt/moet hebben om wat over te houden volgensmij. Afgelopen jaar op papier met een portefeuille ING, CSM, Ahold, VNU, TNT en Philips wat geprobeerd en daarmee vanaf maart/april 16% rendement behaald.
Nu wil ik per 1/1/2007 mijn portefeuille aanvullen met nog een partij, die qua prijs op de helft zit van mijn portefeuille nu. Ik heb de opties teruggebracht tot 3 mogelijkheden :
- ING
- Robeco China fund (dit jaar 55% rendement..maar in het verlden behaalde resultaten....etc etc)
- Crucell
Kan hele verhalen hier neerzetten waarom ik voor de een of de ander zou moeten kiezen, maar ik kom er zelf niet helemaal uit. Voorkeur gaat uit naar eerstgenoemde and so on. Iemand van jullie ideeen/tips als dit de keuzemogelijkheden zouden zijn?
Consumentenvertrouwen zegt niets in economisch opzicht. Onderzoek heeft uitgewezen dat er geen verband is tussen consumentenvertrouwen en de economie / beurskoersen later. Het enige verband dat gevonden is, is de ontwikkeling van de beurs tot dan toe - consumentenvertrouwen reageert dus achteraf.quote:Op donderdag 28 december 2006 00:45 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Je kan het zo zien
Veel consumentenvetrouwen = veel kerstuitgaven
Weinig consumentenvertrouwen = minder kerstuitgaven = minder consuementenuitgaven = minder winsten = recessie
5% winst om quite te spelen, dat is wel heel extreem. Dan zijn de bedragen die je investeert echt te klein vrees ik. Misschien dat beleggingsfondsen (bv Robeco) waar je goedkoop in en uit kan stappen een betere oplossing voor je kan zijn.quote:Op woensdag 27 december 2006 19:47 schreef SnuggLe het volgende:
Vraagje. Ik ben zelf 'beginnend belegger'. Dit is mijn geringe en kleine portefeuille:
- 30 % Akzo Nobel
- 30 % Robeco
- 20 % Robeco Asia Pacific
- 20 % Emerging Markets
De aan-/verkoopkosten zijn al zo hoog dat met deze kleine bedragen waar ik mee speel je toch minstens 5% rendement wilt/moet hebben om wat over te houden volgensmij. Afgelopen jaar op papier met een portefeuille ING, CSM, Ahold, VNU, TNT en Philips wat geprobeerd en daarmee vanaf maart/april 16% rendement behaald.
Nu wil ik per 1/1/2007 mijn portefeuille aanvullen met nog een partij, die qua prijs op de helft zit van mijn portefeuille nu. Ik heb de opties teruggebracht tot 3 mogelijkheden :
- ING
- Crucell
Kan hele verhalen hier neerzetten waarom ik voor de een of de ander zou moeten kiezen, maar ik kom er zelf niet helemaal uit. Voorkeur gaat uit naar eerstgenoemde and so on. Iemand van jullie ideeen/tips als dit de keuzemogelijkheden zouden zijn?
Naar dat fonds zit ik al maanden te kijken en elke keer bang dat ik hem op het moment van correctie koop.quote:Op woensdag 27 december 2006 20:10 schreef SjonLok het volgende:
[..]
Ik ben zelf erg fan van China. Ik denk dat China de komende paar jaar, wat zeg ik, de komende paar decennia flink zal blijven groeien. Met een economische groei van 10% per jaar laat het andere landen ver achter zich. India blijft nog enigzins in de buurt met 9%. Nederland heeft een economische groei van 3 a 4%.
Ik heb zelf Interffekt China Warrants.
Als je toch in China wil beleggen, koop dan gewoon een indextracker op China. Scheelt enorm in de beheerskosten en je hebt geen gedoe met de warrants. Ik vertrouw een beleggingsfonds in warrants op een emerging market voor geen cent.quote:Op donderdag 28 december 2006 11:46 schreef Lassekjus het volgende:
[..]
Naar dat fonds zit ik al maanden te kijken en elke keer bang dat ik hem op het moment van correctie koop.
Maar het gaat maar door met dat fonds. Volgens mij het best presterende fonds van afgelopen jaar.
Heb een jaar lang het japan property secure fonds gehad, haalde ook 20% op jaarbasis.
Ben nu weer op zoek naar iets nieuws. Misschien dat de Japanse small caps dit jaar gaan herstellen.
Vooruit dan...! Als je weinig geld hebt om te beleggen (< 1000 Euro), dan raad ik idd. aan om beleggingsfondsen te kopen.quote:
- De wereldwijde correctie is in mei/juni van dit jaar geweest. Daarna heb ik dit fonds gekocht. Het kan zijn dat er een nieuwe correctie aankomt, maar dat geld dan waarschijnlijk wederom voor elke beurs.quote:Op donderdag 28 december 2006 11:46 schreef Lassekjus het volgende:
Naar dat fonds zit ik al maanden te kijken en elke keer bang dat ik hem op het moment van correctie koop.
Zit te denken om hier wat in te stoppen...quote:Het fonds belegt in een beperkt aantal middelgrote ondernemingen die overwegend in Nederland zijn gevestigd. Deze beursgenoteerde ondernemingen kenmerken zich doordat ze - om uiteenlopende redenen - een te lage waardering kennen. De fondsmanager bemoeit zich actief met de gang van zaken binnen deze ondernemingen om zo de onderwaardering om te buigen in een waarde die op grond van het bedrijfsresultaat mag worden verwacht.
Het Delta Deelnemingen Fonds (DDF) is het best presterende fonds in de categorie "Aandelen Nederland".
Kosten van beheer: 0,3125%
http://www.deltadeelnemingenfonds.nl/
Dalen naar 300quote:Op dinsdag 2 januari 2007 17:07 schreef ryan_atwood het volgende:
AEX doorbreekt de magische 500-puntengrens.
Wat zal de AEX in 2007 te wachten staan?
deltadeelnemingenfonds heeft in de afgelopen jaar goeie rendementen behaald zo goed zelfs dat de ing het product in zijn derdenfondsen heeft opgenomenquote:Op zaterdag 30 december 2006 21:31 schreef SnuggLe het volgende:
Ook...gaat me er ook vooral om wat mensen er van denken/weten/etc.
[..]
Zit te denken om hier wat in te stoppen...
Prestaties: http://www.deltadeelnemingenfonds.nl/prestaties.html
Klopt ja.. ook gezien.quote:Op donderdag 4 januari 2007 22:52 schreef 3st het volgende:
[..]
deltadeelnemingenfonds heeft in de afgelopen jaar goeie rendementen behaald zo goed zelfs dat de ing het product in zijn derdenfondsen heeft opgenomen
De Somalische regering heeft meegewerkt hoor, no warquote:Op dinsdag 9 januari 2007 19:44 schreef Otto215 het volgende:
binnen een paar dagen van plan Shell kopen
Ik ookquote:Op dinsdag 9 januari 2007 19:44 schreef Otto215 het volgende:
Eergister LogicaCMG gekocht binnen een paar dagen van plan Shell kopen, maar zal de olieprijs nog verder zakken?
Dat lijkt me bijzonder sterk. Je hebt het vast over de 45-55 callspread.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 19:59 schreef _Henry_ het volgende:
Vandaag callspread AKZO opgezet.
Call dec09 45 kopen
Call dec09 50 verkopen
kosten: 4,50 euro
maximale opbrengst: 10 euro
maximale winst: 5,50 euro
Ha, dat bedoel ik jaquote:Op dinsdag 9 januari 2007 20:22 schreef macondo het volgende:
[..]
Dat lijkt me bijzonder sterk. Je hebt het vast over de 45-55 callspread.
Bron: BETTEN BEURSMEDIA NEWSquote:De olieprijs in New York daalt met USD 0,25 naar USD 55,84. Het warme winterweer in de VS, waardoor er minder stookolie wordt verbruikt, drukt nog altijd de prijzen. Sinds eind 2006 is de prijs voor een vat ruwe Texaanse olie met zo'n 11% gedaald.
Aandelen van olieconcerns vangen de hardste klappen op. Binnen de Dow Jones, die twaalf stijgers en achttien dalers telt, raakt Exxon Mobil 0,4% kwijt. Ook sectorgenoten Chevron (-0,7%), en ConocoPhilips (-2,2%) verliezen terrein.
Ik ben minderjarigquote:Op dinsdag 9 januari 2007 21:04 schreef _Henry_ het volgende:
Waarom koop je geen turbo's op de olie?
Ik bedoel, als je visie een stijgende oliprijs is dan is het kopen van RDS nou niet direct de beste optie.
Als je echter ook voor het bedrijf zelf gaat....
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |