abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_44033783
quote:
Op donderdag 30 november 2006 19:49 schreef sitting_elfling het volgende:
in hoeverre relateer je de dollar aan het instorten van de amerikaanse economie? Die inwezen al ingestort is?
Zo ingestort is hij nog niet hoor. Teruggang is geen recessie natuurlijk.
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
pi_44034085
quote:
Op donderdag 30 november 2006 19:49 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

in hoeverre relateer je de dollar aan het instorten van de amerikaanse economie? Die inwezen al ingestort is?
Moeilijke vraag, maar het ergste is nog niet achter de rug voor de yanks
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_44034336
quote:
Op donderdag 30 november 2006 20:01 schreef elcastel het volgende:

[..]

Zo ingestort is hij nog niet hoor. Teruggang is geen recessie natuurlijk.
wanneer heb je officeel een 'teruggang' dan ? Of een 'recessie' ?
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_44034364
Recessie als de economie 2 kwartalen op rij kleiner wordt
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_44034408
quote:
Op donderdag 30 november 2006 19:59 schreef elcastel het volgende:

[..]

Instorten niet nee, maar Amerika zet zichzelf wel flink in de verkoop momenteel, hebben ze zelf nog wel dollars eigenlijk ? Maardit zat er natuurlijk al tijden aan te komen, eveneens de reden dat ik zowel Ahold als Aegon als ING eruit heb gegooid hier (welliswaar wat vroeg), dit werkt allemaal door.
al lang ? Of nog maar net ? Ik bedoel het gaat al tijden 'niet' zo lekker met usa
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
  donderdag 30 november 2006 @ 21:01:37 #56
138668 SjonLok
Veel voor weinig
pi_44036016

Economie India groeit 9,2 procent
30 Nov 06

De economie van India is in de periode van juli tot en met september op jaarbasis met 9,2 procent gegroeid.

In het eerste kwartaal van het begrotingsjaar liet de Indiase economie een groei zien van 8,9 procent.

De industrie in India groeide in het tweede kwartaal met 11,9 procent.

De dienstensector, waar onder meer de communicatiebranche onder valt, deed het nog iets beter met 13,9 procent.

In de landbouw bedroeg de groei 1,7 procent.

India is de op drie na grootste economie van Azië en heeft na China het hoogste groeicijfer ter wereld. Het land telt 1,1 miljard inwoners. Het bruto nationaal product had volgens de Wereldbank vorig jaar een omvang van 785,5 miljard dollar.

In het vorige begrotingsjaar bedroeg de groei 8,4 procent. Analisten verwachten dat het lopende kwartaal een groei zal laten zien van tussen de 8 en 8,7 procent.

Het forse groeicijfer zou de centrale bank ertoe kunnen aanzetten de rente verder zal verhogen. In oktober waarschuwde de bank voor oververhitting en werd het belangrijkste rentetarief verhoogd met een kwart procentpunt naar 7,25 procent. Op die manier moet de inflatie binnen de perken worden gehouden.

donderdag 30 november 2006 @ 21:11:56 #57
138668 SjonLok
Veel voor weinig
pi_44036403

Goede vooruitzichten voor China in 2007
30 nov 06
Stocks in China should outperform the Asia-Pacific region for a second straight year in 2007 because of economic growth there and the strengthening Chinese currency, according to JPMorgan Chase.

Property stocks are likely to lead gains.

The Hang Seng China Enterprises index, a measure of H-shares, or the stocks of companies incorporated in mainland China, but listed in Hong Kong, has jumped 60 percent this year.

The Morgan Stanley Capital International China index, a broader measure of 82 stocks that includes H- shares, has climbed 56 percent this year, almost six times the 10 percent gain in the MSCI Asia-Pacific index.

JPMorgan expects the Hang Seng China Enterprises index to climb to 9,000 by the end of next year, up 7.1 percent from the close Wednesday, and the MSCI China index to hit 50, up 11 percent from 44.93 Wednesday.

The Chinese economy, which overtook Britain as the world's fourth largest last year, expanded by 10.4 percent in the third quarter after growing 11.3 percent in the previous three months.

Property prices have more than doubled since 2000. Real-estate purchases rose 24.1 percent to 1.46 trillion yuan in the first 10 months of the year, according to government figures.

pi_44039575
quote:
Op donderdag 30 november 2006 21:01 schreef SjonLok het volgende:

Economie India groeit 9,2 procent
30 Nov 06

De economie van India is in de periode van juli tot en met september op jaarbasis met 9,2 procent gegroeid.

In het eerste kwartaal van het begrotingsjaar liet de Indiase economie een groei zien van 8,9 procent.

De industrie in India groeide in het tweede kwartaal met 11,9 procent.

De dienstensector, waar onder meer de communicatiebranche onder valt, deed het nog iets beter met 13,9 procent.

In de landbouw bedroeg de groei 1,7 procent.

India is de op drie na grootste economie van Azië en heeft na China het hoogste groeicijfer ter wereld. Het land telt 1,1 miljard inwoners. Het bruto nationaal product had volgens de Wereldbank vorig jaar een omvang van 785,5 miljard dollar.

In het vorige begrotingsjaar bedroeg de groei 8,4 procent. Analisten verwachten dat het lopende kwartaal een groei zal laten zien van tussen de 8 en 8,7 procent.

Het forse groeicijfer zou de centrale bank ertoe kunnen aanzetten de rente verder zal verhogen. In oktober waarschuwde de bank voor oververhitting en werd het belangrijkste rentetarief verhoogd met een kwart procentpunt naar 7,25 procent. Op die manier moet de inflatie binnen de perken worden gehouden.

Argentijnse groeicijfers
pi_44039625
Japan, Mofrika en de VS zijn nog groter dan China?
  donderdag 30 november 2006 @ 22:29:19 #60
138668 SjonLok
Veel voor weinig
pi_44039760
quote:
Op donderdag 30 november 2006 22:26 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Japan, Mofrika en de VS zijn nog groter dan China?
Ja, in deze volgorde:

1. VS
2. Japan
3. Duitsland
4. China blijkbaar.
  donderdag 30 november 2006 @ 22:38:13 #61
138668 SjonLok
Veel voor weinig
pi_44040130
Ik kan overigens niet zo snel een lijst vinden. Bovendien is de volgorde nogal afhankelijk van de manier waarop gemeten wordt:
quote:
It is the world's third largest economy in USD exchange-rate terms, the fifth largest by purchasing power parity (PPP)
  donderdag 30 november 2006 @ 22:56:29 #62
138668 SjonLok
Veel voor weinig
pi_44040905

List by the International Monetary Fund
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Rank   Country           GDP (PPP) $m
----   -------           ------------
—      World              61,027,505
—      European Union     12,427,413
1      United States      12,277,583
2      China               9,412,361
3      Japan               3,910,728
4      India               3,633,441
5      Germany             2,521,699
6      United Kingdom      1,832,792

List by the World Bank
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
—      World              61,006,604
—      European Union     12,626,921
1      United States      12,409,465
2      China               8,572,666
3      Japan               3,943,754
4      India               3,815,553
5      Germany             2,417,537
6      United Kingdom      1,926,809

List by the CIA World Factbook

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
—      World              60,630,000
1      United States      12,310,000
—      European Union     12,180,000
2      China               8,883,000
3      Japan               4,025,000
4      India               3,666,000
5      Germany             2,480,000
6      United Kingdom      1,818,000

pi_44041390
Als China 2/3 van de EU economie is, zal het ook wel groter zijn dan Duitsland
  donderdag 30 november 2006 @ 23:12:08 #64
138668 SjonLok
Veel voor weinig
pi_44041468
quote:
Op donderdag 30 november 2006 23:10 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Als China 2/3 van de EU economie is, zal het ook wel groter zijn dan Duitsland
Volgens de drie lijsten wel ja.
pi_44041760
Als je per capita bekijkt is het ook weer anders.
pi_44073195
quote:
Op donderdag 30 november 2006 19:43 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Morgen 1,35
Kut, zat er 1,67 cent naast
pi_44074452
Zo, ik ga me eerste eens op aandelen richten. Ga de opties de komende tijd even niet naar kijken. Heb nu een partijtje Spyker aandelen gekocht.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_44076738
quote:
Op zaterdag 2 december 2006 10:46 schreef Jaguarized het volgende:
Zo, ik ga me eerste eens op aandelen richten. Ga de opties de komende tijd even niet naar kijken. Heb nu een partijtje Spyker aandelen gekocht.
op basis waarvan?
pi_44076820
Voorliefde voor auto's, Spyker, verwachte stijging van het aandeel. Ik verwacht dat het aandeel stijgt als de SUV er komt en als het goed gaat in de F1.
pi_44077133
quote:
Op zaterdag 2 december 2006 12:46 schreef Jaguarized het volgende:
Voorliefde voor auto's, Spyker, verwachte stijging van het aandeel. Ik verwacht dat het aandeel stijgt als de SUV er komt en als het goed gaat in de F1.
Hoe groot schat je de kans in dat spyker het goed doet in de F1? En draait spyker uberhaupt wel winst per jaar ?
pi_44077307
quote:
Op zaterdag 2 december 2006 13:00 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Hoe groot schat je de kans in dat spyker het goed doet in de F1? En draait spyker uberhaupt wel winst per jaar ?
Ik heb geen idee hoe groot. Dat zie ik vanzelf wel. Van 2005 weet ik dat er een stijging is van 93% aan orders, de productie met 55% is gestegen, verkopen stegen van 3,7 naar 5,8 miljoen euro en het aandeel verdubbelde in een jaar tijd.
pi_44080531
quote:
Op donderdag 30 november 2006 20:13 schreef sitting_elfling het volgende:
wanneer heb je officeel een 'teruggang' dan ? Of een 'recessie' ?
Teruggang was ook niet het ideale woord. Ik bedoelde teruggang in de groei, dus minder stijging, maar wel groei. Recessie is al de economie krimpt.
quote:
Op donderdag 30 november 2006 20:14 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Recessie als de economie 2 kwartalen op rij kleiner wordt
En dit was ik straalvergeten, maar dit is een feit.
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
pi_44080758
quote:
Op donderdag 30 november 2006 20:15 schreef sitting_elfling het volgende:
al lang ? Of nog maar net ? Ik bedoel het gaat al tijden 'niet' zo lekker met usa
In Augustus en September. Ergens in april/mei (kan ook eerder zijn, geen zin om te zoeken) stond de AEX op +/- 450, daarna liep het terug, toen heb ik besloten dat als het nog een keer terugkomt, ik verkooppunten ga uitzetten. Het kwam terug en ik heb alles kunnen verkopen op de punten die ik had uitgezet voor mezelf.

De reden dat ik uitstap is omdat ik de VS momenteel een macro economisch wrak vind. Achteraf had het later gekund, dan had ik nog enkele duizenden euro"s meer verdiend (Ahold bijvoorbeeld heb ik verkocht op 7,40), maar ik zag de beurs steeds meer als drijfzand. Slecht nieuws en dan toch stijgen ... tja, ik weet dat dat gebeurt, maar niet met mijn geld.

Ik had zelf de eerste winstnemingen verwacht rond de periode dat ik zelf ook uitstapte, of een stabilisatie en dan heb ik er ook weinig meer te zoeken. Nadat ik mijn portefeuille heb opgeschoont is het slechte nieuws zich op gaan stapelen en gingen de beurzen nķg hoger. Dat is aan de ene (geld beluste) kant erg spijtig en even slikken, aan de andere kant heb ik al aardig wat keren gehad dat het de andere kant op ging, ik heb gekozen voor zekerheid. Ik vind geld verdienen erg leuk, maar gokken doe ik niet met dit soort bedragen.

In mijn ogen is beleggen (in VS gerelateerde fondsen) nu meer gokken dan wijsheid en dat is eigenlijk nog niet veranderd bij me. Ik wacht - ondanks dat men de waardering netjes vind - even op betere tijden. Als de KW-verhouding nu netjes is, dan is die straks super, althans zo zie ik het.

-edit- en nu vertel ik het nooit mee, want ik bedenk me net dat ik dit al drie keer ofzo heb verteld.
. / .
  zaterdag 2 december 2006 @ 16:08:20 #74
138668 SjonLok
Veel voor weinig
pi_44081116
Ik las vandaag in NRC een interessant verhaal over Japan. Dit land komt uit een moeilijke periode van lage groei en recessies. Je hoort af en toe verhalen dat Japan een land is om in te investeren, omdat het uit een diep dal is geklommen. Dat niet in alle opzichten het lek boven is, is te lezen in het artikel waaruit ik hieronder een aantal stukjes plaats:
quote:
Japan beleeft de langste hoogconjunctuur sinds de Tweede Wereldoorlog. Eén maand langer dan de befaamde Izanagi-boom uit de vorige eeuw. Maar de verschillen zijn reusachtig. Toen was Japan jong en krachtig, nu is het op leeftijd.
quote:
Op 22 november werd het officieel. Het Japanse kabinet verklaarde in zijn maandelijkse economische rapport dat de huidige conjuncturele bloei de langste is sinds de Tweede Wereldoorlog. Met een lengte van 58 maanden overtreft zij zelfs de Izanagiboom van november 1965 tot juli 1970, een groeispurt die zo krachtig was dat zij geëerd werd met de naam van de shintogod die de aarde heeft geschapen.
quote:
Na jaren van trage groei, onderbroken door hevige recessies, lijkt Japan eindelijk veel van de problemen van zich te hebben afgeschud, problemen die het gevolg waren van de dramatische ineenstorting van de aandelenkoersen en de vastgoedprijzen in 1990.
quote:
"De bedrijfswinsten zijn heel snel gegroeid. Er is veel geinvesteerd in onderzoek en ontwikkeling en de vernieuwing van machines en apparatuur. In fundamentele zin is de economie gezond."
quote:
Maar voordat de euforie om zich heen grijpt, is het de moeite waard om de jongste expansie te vergelijken met de Izanagi-boom, die zij in lengte heeft overtroffen.

Het meest in het oog springende verschil tussen [de Izanagi-boom] en nu is het tempo van de expansie.

De gemiddelde reële groei tijdens de Izanagiboom bedroeg jaarlijks 11,5 procent.
Daarentegen bedraagt de reële groei deze keer gemiddeld maar 2,4 procent per jaar.

De onlangs bekendgemaakte cijfers over het derde kwartaal laten zien dat de economie vrolijk verder groeit in het respectabele tempo van 2 procent per jaar.

Omdat het huidige herstel gepaard is gegaan met deflatie, zijn de nominale groeicijfers nog lager. In nominale termen heeft de economie nauwelijks vooruitgang geboekt: maar 5 procent groei sinds 2002, ofwel minder dan 1 procent per jaar.
quote:
Paul Sheard, topeconoom bij de zakenbank Lehman Brothers, wijst erop dat de omvang van de Japanse economie in nominale termen nog steeds 0,6 procent kleiner is dan in het vierde kwartaal van 1997.

In dezelfde periode is de zogenaamd trage eurozone met 41,5 procent gegroeid en de Amerikaanse economie zelfs met 55,8 procent.
quote:
De schuldenberg van de overheid is ongeveer 180 procent van het bruto binnenlands product, de hoogste van de hele ontwikkelde wereld. Die is opgebouwd toen Japan probeerde de economie uit de recessie te stimuleren. Zelfs in de huidige fase van het herstel overtreffen de overheidsuitgaven nog steeds de belastinginkomsten, hetgeen de staat noopt voor iedere 10 yen aan uitgaven zo’n 4 yen te lenen.
quote:
Naarmate de vergrijzing toeneemt, zullen de uitgaven voor de sociale zekerheid stijgen. De regering zet stappen om mensen ertoe aan te zetten later met pensioen te gaan en om meer vrouwen op de arbeidsmarkt te brengen. Zij tempert tevens de verwachtingen van wat de staat kan bieden.
quote:
"als we de Verenigde Staten en Japan vergelijken, is ons inkomensniveau lager, maar ons groeitempo ook."
Bron: NRC Handelsblad.
Quotes ingekort en enigszins aangepast door mij voor de leesbaarheid op het forum
  zaterdag 2 december 2006 @ 16:38:37 #75
138668 SjonLok
Veel voor weinig
pi_44081648
quote:
Op donderdag 30 november 2006 19:40 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

We zijn onderweg

Dollar
De Dollar wordt minder waard, ten opzichte van de Euro. Dat betekent echter niet zonder meer dat dat komt omdat de VS slecht presteert.
Ik denk dat het komt omdat Europa het goed doet.

Laten we eens naar de Euro-Dollar koers kijken van de afgeopen 120 dagen:

Op deze afbeelding is duidelijk te zien dat de dollar minder waard wordt ten opzichte van de Euro.

Maar laten we nu ook eens kijken naar de Euro-Yuan (China) koers kijken van de afgeopen 120 dagen:

En laten we nu ook eens kijken naar de Euro-Yen (Japan) koers kijken van de afgeopen 120 dagen:

Zowel de Dollar, als de Yuan als de Yen is minder waard geworden t.o.v. de Euro. Het ligt dus in ieder geval niet aan de Dollar. Het is de Euro die het juist erg goed doet, en niet een dollar die zwak is.

Dat wordt bevestigd als we bijvoorbeeld kijken naar de koers van de Dollar tegen de Yen:

Op deze afbeelding is te zien dat een Dollar nu ongeveer evenveel Yen waard is als 120 dagen geleden. Er is dus geen sprake van een wegzakkende Dollar.
  zaterdag 2 december 2006 @ 17:16:11 #76
66113 digitaLL
Dammit guess what
pi_44082457
quote:
Op zaterdag 2 december 2006 16:48 schreef SjonLok het volgende:

De Dollar wordt minder waard, ten opzichte van de Euro. Dat betekent echter niet zonder meer dat dat komt omdat de VS slecht presteert.
Ik denk dat het komt omdat Europa het goed doet.

Laten we eens naar de Euro-Dollar koers kijken van de afgeopen 120 dagen:

[afbeelding]

Op deze afbeelding is duidelijk te zien dat de dollar minder waard wordt ten opzichte van de Euro.

Maar laten we nu ook eens kijken naar de Euro-Yuan (China) koers kijken van de afgeopen 120 dagen:

[afbeelding]
Beide grafieken lijken op elkaar.
Nogal wiedes als de $ en Yuan gekoppeld zijn.
quote:

En laten we nu ook eens kijken naar de Euro-Yen (Japan) koers kijken van de afgeopen 120 dagen:

[afbeelding]

Dat wordt bevestigd als we bijvoorbeeld kijken naar de koers van de Dollar tegen de Yen:

[afbeelding]

Op deze afbeelding is te zien dat een Dollar nu ongeveer evenveel Yen waard is als 120 dagen geleden. Er is dus geen sprake van een wegzakkende Dollar.
Geloof je het zelf, Japan exporteert veel naar de VS en heeft sterke banden met de VS, bovendien heeft ook Japan . een torenhoge staatsschuld. Een oplopende rente slaat meteen enorme gaten in de staatsbegroting. De BOJ heeft niet echt de optie de rente te verhogen teneinde de Jen op te waarderen.
De ¤ is een zwakke munt, hij lijkt sterk maar dat is tov een nog zwakkere $.
Waarom denk je dat goud zo duur is en het pond sterling ?
It is important to distinguish between a stupid person and a shit head. A stupid person simply can't process the information , a shit head is intelligent but his mind is full of garbage.
pi_44089996
quote:
Op zaterdag 2 december 2006 17:16 schreef digitaLL het volgende:

[..]

Beide grafieken lijken op elkaar.
Nogal wiedes als de $ en Yuan gekoppeld zijn.

[..]

Geloof je het zelf, Japan exporteert veel naar de VS en heeft sterke banden met de VS, bovendien heeft ook Japan . een torenhoge staatsschuld. Een oplopende rente slaat meteen enorme gaten in de staatsbegroting. De BOJ heeft niet echt de optie de rente te verhogen teneinde de Jen op te waarderen.
De ¤ is een zwakke munt, hij lijkt sterk maar dat is tov een nog zwakkere $.
Waarom denk je dat goud zo duur is en het pond sterling ?
Heb je misschien bronnen wat het percentage export van japan naar usa is ? En de verhouding van staatschuld / economie van japan t.o.v amerika ?
pi_44090050
quote:
Op zaterdag 2 december 2006 15:48 schreef elcastel het volgende:

[..]

In Augustus en September. Ergens in april/mei (kan ook eerder zijn, geen zin om te zoeken) stond de AEX op +/- 450, daarna liep het terug, toen heb ik besloten dat als het nog een keer terugkomt, ik verkooppunten ga uitzetten. Het kwam terug en ik heb alles kunnen verkopen op de punten die ik had uitgezet voor mezelf.

De reden dat ik uitstap is omdat ik de VS momenteel een macro economisch wrak vind. Achteraf had het later gekund, dan had ik nog enkele duizenden euro"s meer verdiend (Ahold bijvoorbeeld heb ik verkocht op 7,40), maar ik zag de beurs steeds meer als drijfzand. Slecht nieuws en dan toch stijgen ... tja, ik weet dat dat gebeurt, maar niet met mijn geld.

Ik had zelf de eerste winstnemingen verwacht rond de periode dat ik zelf ook uitstapte, of een stabilisatie en dan heb ik er ook weinig meer te zoeken. Nadat ik mijn portefeuille heb opgeschoont is het slechte nieuws zich op gaan stapelen en gingen de beurzen nķg hoger. Dat is aan de ene (geld beluste) kant erg spijtig en even slikken, aan de andere kant heb ik al aardig wat keren gehad dat het de andere kant op ging, ik heb gekozen voor zekerheid. Ik vind geld verdienen erg leuk, maar gokken doe ik niet met dit soort bedragen.

In mijn ogen is beleggen (in VS gerelateerde fondsen) nu meer gokken dan wijsheid en dat is eigenlijk nog niet veranderd bij me. Ik wacht - ondanks dat men de waardering netjes vind - even op betere tijden. Als de KW-verhouding nu netjes is, dan is die straks super, althans zo zie ik het.

-edit- en nu vertel ik het nooit mee, want ik bedenk me net dat ik dit al drie keer ofzo heb verteld.
. / .
Dude dankje! Ik vind het altijd wel interessant om de beweegredenen van anderen te lezen. De hoe/wat/waarom redenen van beleggen! En ik zal je niet nog een keer lastig vallen
  zondag 3 december 2006 @ 00:51:02 #79
66113 digitaLL
Dammit guess what
pi_44094103
quote:
Op zaterdag 2 december 2006 21:52 schreef sitting_elfling het volgende:
Heb je misschien bronnen wat het percentage export van japan naar usa is ? En de verhouding van staatschuld / economie van japan t.o.v amerika ?
quote:
Japan
Public debt:
158% of GDP (2005 est. )
Exports - partners US 22.9% China 13.4%, South Korea 7.8%, Taiwan 7.3%, Hong Kong 6.1% (2005)
Exports:
$550.5 billion f.o.b. (2005 est.)
quote:
USA
Public debt:
64.7% of GDP (2005 est.)
Exports - partners:
Canada 23.4%, Mexico 13.3%, Japan 6.1%, China 4.6%, UK 4.3% (2005)
Exports:
$927.5 billion f.o.b. (2005 est.)
Bron CIA WFB
It is important to distinguish between a stupid person and a shit head. A stupid person simply can't process the information , a shit head is intelligent but his mind is full of garbage.
pi_44097399
quote:
Op zondag 3 december 2006 00:51 schreef digitaLL het volgende:

[..]

[..]

[..]

Bron CIA WFB
dankje, japan is in die zin wel beetje afhankelijk van japan, maar de rest waar ze naar exporteren is naar azie, het 'groeiende' gedeelte dus. Maar in die zin heb je wel gelijk
pi_44105276
Wie doet er eigenlijk ook aan turbo's ?
Ik zelf zit nu in
Brent Crude Oil Future Turbo Long 57,31 en heb daar nu een rendementje van 15% ( dat valt uiteraard nog wel mee ) mee bereikt in een paar dagen tijd. Gewoon wat spelen met turbo's, komende week weer zo'n belangrjik overleg over de olie. Zijn jullie ook vooral actief met turbo's ? Of alleen aandelen ?
Iemand tips of toppertjes over turbo's ?
pi_44105386
Hoe werkt dat?
pi_44106452
quote:
Op zondag 3 december 2006 15:50 schreef Jaguarized het volgende:
Hoe werkt dat?
Je hebt waarschijnlijk nog geen winst gemaakt met spyker ?

http://www.abnamro.nl/nl/(...)erivaten/turbos.html
pi_44106762
Nee nog niet.
pi_44106851
quote:
Op zondag 3 december 2006 16:31 schreef Jaguarized het volgende:
Nee nog niet.
sja tis een vrij stil aandeel, en heeft niet veel gedaan afgelopen maand.
Ik wens je succes! Toen ik begon met aandelen begon ik trouwens met goedkopere aandelen.
  zondag 3 december 2006 @ 21:35:35 #86
57047 macondo
Macondo weet wel beter, heus
pi_44115091
quote:
Op zondag 3 december 2006 16:35 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

sja tis een vrij stil aandeel, en heeft niet veel gedaan afgelopen maand.
Ik wens je succes! Toen ik begon met aandelen begon ik trouwens met goedkopere aandelen.
Goedkopere aandelen? En waarom koop je nu dure aandelen dan?

Waarschijnlijk heb je het over het absolute niveau van de aandelenkoers. Dat zegt natuurlijk helemaal niets. Het gaat er om wat een bedrijf als geheel waard is. Of ze het opknippen in een 1000 aandelen van 5 euro of 100 aandelen van 50 euro maakt natuurlijk geen drol uit. Maar jij kocht blijkbaar liever tien van die kleintjes in plaats van een grote.
Overal verstand van.
pi_44115245
Ik heb "grotere" gekocht omdat ik vond dat het niet hard genoeg zou gaan als een aandeel 1% zou stijgen bij een waarde van 8 euro ofzo.
  zondag 3 december 2006 @ 21:44:25 #88
57047 macondo
pi_44115416
quote:
Op zondag 3 december 2006 21:40 schreef Jaguarized het volgende:
Ik heb "grotere" gekocht omdat ik vond dat het niet hard genoeg zou gaan als een aandeel 1% zou stijgen bij een waarde van 8 euro ofzo.
Dat is natuurlijk ook lariekoek. Aandelen die één procent stijgen, gaan allemaal even hard. Namelijk één procent.
Overal verstand van.
pi_44115782
quote:
Op zondag 3 december 2006 21:44 schreef macondo het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk ook lariekoek. Aandelen die één procent stijgen, gaan allemaal even hard. Namelijk één procent.
Ja dûh, zo snap ik er nog wel eentje. Een aantal van 20 euro dat 1% stijgt, stijgt 0,20 euro en dat "klinkt" een stuk lekkerder dan 0,08...
  zondag 3 december 2006 @ 22:28:41 #90
57047 macondo
pi_44117223
quote:
Op zondag 3 december 2006 21:52 schreef Jaguarized het volgende:

[..]

Ja dûh, zo snap ik er nog wel eentje. Een aantal van 20 euro dat 1% stijgt, stijgt 0,20 euro en dat "klinkt" een stuk lekkerder dan 0,08...
Nou, een wereld van verschil.
Overal verstand van.
pi_44117350
Vind ik wel.
  zondag 3 december 2006 @ 22:48:11 #92
138668 SjonLok
Veel voor weinig
pi_44117962
quote:
Op zondag 3 december 2006 22:31 schreef Jaguarized het volgende:
Vind ik wel.
Als ik ook nog even een duit in het zakje mag doen:

- Koop geen aandelen omdat je het bedrijf wel leuk vindt. Je kan Ajax wel een leuke voetbalclub vinden, maar het aandeel Ajax daar moet je met een grote boog omheen lopen.
- Koop geen aandelen omdat je de prijs wel goed vind. Zoals eerder al is opgemerkt maakt het niks uit of een aandeel 10 euro kost of 1000,-. Of bijvoorbeeld de koers/winst verhouding naar je zin is, is veel belangrijker.
-Koop geen aandeel omdat het in een jaar tijd 100% is gestegen. Koop een aandeel omdat je denkt dat het in de toekomst gaat stijgen. En het stijgt in de toekomst misschien omdat het bedrijf goed is, niet omdat het bedrijf vorig jaar goed was. Dit jaar is er misschien een beter bedrijf.
pi_44118558
quote:
Op zondag 3 december 2006 21:35 schreef macondo het volgende:

[..]

Goedkopere aandelen? En waarom koop je nu dure aandelen dan?

Waarschijnlijk heb je het over het absolute niveau van de aandelenkoers. Dat zegt natuurlijk helemaal niets. Het gaat er om wat een bedrijf als geheel waard is. Of ze het opknippen in een 1000 aandelen van 5 euro of 100 aandelen van 50 euro maakt natuurlijk geen drol uit. Maar jij kocht blijkbaar liever tien van die kleintjes in plaats van een grote.
Ik ben nog niet heel lang actief op deze markt maar inderdaad goedkopere aandelen omdat ik niet zo heel veel te makken had maar inderdaad ik had liever een paar duizend kleintjes dan een paar honder grote
Is toen ook wel goed uitgevallen, daarna ging de beurs beetje naar beneden. En sindsdien ben ik vooral bezig met turbo's, gaat mij toch wel wat sneller dan aandelen. Sneller hogere rendementen. Maar dat kan ook aan mij liggen
pi_44118602
quote:
Op zondag 3 december 2006 22:48 schreef SjonLok het volgende:

[..]

Als ik ook nog even een duit in het zakje mag doen:

- Koop geen aandelen omdat je het bedrijf wel leuk vindt. Je kan Ajax wel een leuke voetbalclub vinden, maar het aandeel Ajax daar moet je met een grote boog omheen lopen.
- Koop geen aandelen omdat je de prijs wel goed vind. Zoals eerder al is opgemerkt maakt het niks uit of een aandeel 10 euro kost of 1000,-. Of bijvoorbeeld de koers/winst verhouding naar je zin is, is veel belangrijker.
-Koop geen aandeel omdat het in een jaar tijd 100% is gestegen. Koop een aandeel omdat je denkt dat het in de toekomst gaat stijgen. En het stijgt in de toekomst misschien omdat het bedrijf goed is, niet omdat het bedrijf vorig jaar goed was. Dit jaar is er misschien een beter bedrijf.
oftewel vooral wat je zelf denkt dat goed is. Vandaar al die verschillende meningen over alles. Anders was iedereen al lang miljonair geweest
  maandag 4 december 2006 @ 10:05:21 #95
57047 macondo
pi_44124822
quote:
Op zondag 3 december 2006 23:06 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

oftewel vooral wat je zelf denkt dat goed is. Vandaar al die verschillende meningen over alles. Anders was iedereen al lang miljonair geweest
Zolang je de meningen en feiten maar uit elkaar haalt.
Overal verstand van.
  maandag 4 december 2006 @ 13:20:26 #96
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_44129634
Het enige voordele wat ik vangoedkopere aandelen kan bedenken is dat ze lekker op en neer kunnen gaan (penny stock). Sommige fondsen zijn best de moeite, maar je bent al snel overgeleverd aan willekeurigheid, er wordt een hoop gespeeld met dit soort aandelen. Kortom je kunt er snel mee winnen en snel mee verliezen.

Voor de rest dacht ik vroeger ook meer richting goedkope aandelen, maar per slado schiet je er weinig mee op, de grootste en betrouwbaarste winsten bereik je gewoon met een goed bedrijf en niet met een goeie koers. Je moet je winstpercentage dan ook berekenen over je uitstaande kapitaal (wat macondo zegt dus).
pi_44157641
Woah, het bedrijf waar ik voor werk (Seagull) wordt waarschijnlijk overgenomen. Aandelen in een half uurtje van 2.20 naar 4.47
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_44158948
Welke aandelen hebben jullie? Ikzelf doe er niet aan, maar ben wel geīnteresseerd in andermans beweegredenen. Het is best lastig voor een beginner om kennis te nemen van de aandelenwereld.
pi_44159450
quote:
Op dinsdag 5 december 2006 11:23 schreef Knipoogje het volgende:
Woah, het bedrijf waar ik voor werk (Seagull) wordt waarschijnlijk overgenomen. Aandelen in een half uurtje van 2.20 naar 4.47
lol inderdaad wtf
Laatste 4,19
Laatste volume 180
Tijd 12:38
+/- 1,96 87,89%
Volume 858.608
nooit geen oog voor dat aandeel gehad.

er is een bod op gedaan van 4.68 euro, maar waarom zou je zoveel bieden voor een bedrijf dat s'ochtens op 2.20 euro.
pi_44163411
quote:
Op dinsdag 5 december 2006 12:39 schreef sitting_elfling het volgende:
er is een bod op gedaan van 4.68 euro, maar waarom zou je zoveel bieden voor een bedrijf dat s'ochtens op 2.20 euro.
Omdat onze aandeelhouders anders nee zeggen waarschijnlijk.
beter een knipoog dan een blauw oog
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')