abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_43222516
1 a 2 uur terug rij ik naar huis en word aangehouden door de politie.
Meneer maakt een babbetje met mij en ziet ondertussen dat mijn kinbandje van mijn helm niet vast zit en vertelt mij dat dat een boete word.
Dat is natuurlijk stom van mij en heb er verder ook geen problemen mee, had ik hem maar vast moeten zetten.

Ik moest door rijden naar het politiebureau want er was een scootercontrole gaande, dus ik doe dat netjes en de scooter is verder netjes in orde.
De bon wordt uitgeschreven van het kinbandje en ik mag nog een verklaring afleggen.
Ik neem de bon in ontvangst en rij weer naar huis.

Thuis google ik wat rond op zoek naar een boete voor het niet dragen van een kinband en zie op de site van het OM daar niks over staan dus ik kijk nog eens naar de boete en ik zie heel licht geschreven: Bestuurder van een bromfiets zonder helm maar dus helemaal niks over dat kinbandje.

Ik ben dus maar terug gereden en gezocht naar de man die mijn boete zo heel mooi heeft opgeschreven en hem duidelijk gemaakt dat ik met helm reed maar zonder kinbandje.
Meneer de agent wou met zijn mooie pen wel even kinbandje erbij schrijven waarop ik zeg doe dat maar niet want dan denken jullie straks nog dat ik dat erbij heb geschreven en dan kan ik er ook niks meer mee.

Meneer de agent wist het goed gemaakt en draaide voor mij een nieuwe bon uit en voor ik het wist was hij verdwenen in de grote bus een nieuwe bon aan het uitschrijven.
Na een tijdje kwam hij terug met een nieuw papiertje en ik heb hem duidelijk gecontroleert en nu staat er heel licht geschreven: Bestuurder rijden zonder goed bevestigde helm (kinband).

Prima, precies zoals ik wou maar nu zegt me vader tegen me dat ik niet zo slim ben geweest.
Omdat hun een fout hebben gemaakt in het uitschrijven van de bon hoef ik hem eigenlijk niet te betalen maar omdat ik een nieuwe heb laten maken moet ik hem wel betalen.

Nu zal me pa nog gaan proberen dmv een brief kijken of ik hem niet hoef te betalen maar nu is de vraag maak ik nog enige kans?
Het maakt me verder niet uit of ik hem wel of niet moet betalen maar het is natuurlijk wel zonde van het geld.
pi_43222599
Het is het zelfde feit OF je het kinbandje niet om hebt of de helm niet op hebt je krijgt dezelfde bekeuring
Dus je maakt in beide gevallen geen nkele kans met je bezwaarschrift!
pi_43223130
Als op de eerste bon staat dat ik zonder helm reed terwijl ik wel een helm ophad dan hebben hun dat verkeerd opgeschreven.
En omdat hun een fout hebben gemaakt zegt me vader dat ik hem niet hoef te betalen alleen probeer maar is aan te tonen dat je met helm heb gereden.

Nu heb ik dus een nieuwe bon gekregen waarop staat dat ik zonder kinbandje reed.
Maar omdat hun hem dus hebben geweizigd is er dan een kans dat ik hem niet hoef te betalen.

De nieuwe bon is ook uitgeschreven op de tijd dat de eerste bon is uitgeschreven maar tussen de eerste en de 2 de bon zit zeker 1 uur tijdverschil,
Misschien dat ze dan kunnen na checken hoe laat de bon is ingevoert in de computer en dat ze dan een fout in de tijd zien waarop ik weer een kans maak.
pi_43223167
Als hun het gewoon abusievelijk vermelden dat bon 1 verkeerd is uitgeschreven en daarom bon 2 is uitgeschreven aan de binnekant van het muldertje dan heb jij dikke pech
pi_43223540
quote:
Op zaterdag 4 november 2006 01:09 schreef sjimz het volgende:
Als hun het gewoon abusievelijk vermelden dat bon 1 verkeerd is uitgeschreven en daarom bon 2 is uitgeschreven aan de binnekant van het muldertje dan heb jij dikke pech
De oude bon heb ik niet meer en op de nieuwe bon kan ik niks vinden van dat dit een 2de bon is omdat de andere bon fout is.
Dus dan maak ik een klein kansje als ik het goed begrijp?
pi_43223927
Omdat hun een fout hebben gemaakt
Maar omdat hun hem dus hebben geweizigd
hoe laat de bon is ingevoert in de computer
probeer maar is aan te tonen dat je met helm heb gereden.

gewoon dokken
pi_43225919
Zonder kinbandje rijden word door de wetgever gezien als rijden zonder helm, dit is ook logisch! (omdat de helm bij een ongeval afvalt en dus geen nut heeft)
  zaterdag 4 november 2006 @ 04:42:56 #8
78918 SeLang
Black swans matter
pi_43225935
volgens mij moet je nu twee bonnen betalen
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  zaterdag 4 november 2006 @ 08:39:19 #9
14320 TR08
Verschijnt direct onder je ...
pi_43226491
Ach..weet je? Je wist dat je fout zat, betaal gewoon die bon. De boete is vast niet zo hoog dat je een redelijk uurloon haalt met alle tijd die je moet stoppen in een bezwaarprocedure.

PS: Je weet dat een helm die je zonder bandje draagt een grote kans maakt om je nek te breken bij een val? Ze willen wel eens achterover slaan bij het op de straat komen en de achterkant van de onderrand slaat dan in je nek.
pi_43226906
quote:
Op zaterdag 4 november 2006 01:27 schreef Razorback het volgende:

[..]

De oude bon heb ik niet meer en op de nieuwe bon kan ik niks vinden van dat dit een 2de bon is omdat de andere bon fout is.
Dus dan maak ik een klein kansje als ik het goed begrijp?
Je maakt om precies te zijn 0% kans..
Jij ziet de binnenkant van het muldertje niet zoals agenten hem zien..
Daar kan een agent aanvullende opmerkingen maken voordat hij naar het rico wordt gestuurd
  zaterdag 4 november 2006 @ 10:23:45 #11
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_43227240
TS is eerlijk. Heeft een foute bon. Laat dat goed maken en moet nu dokken.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_43227270
quote:
Op zaterdag 4 november 2006 01:48 schreef IBAZ het volgende:

gewoon dokken
Aardig van je dat je je eigen taalfouten alvast bold hebt gemaakt
  zaterdag 4 november 2006 @ 11:29:19 #13
3542 Gia
User under construction
pi_43228254
quote:
Op zaterdag 4 november 2006 01:48 schreef IBAZ het volgende:

gewoon dokken
Je vergeet dat me vader nog iets na moet checken
pi_43230611
en dan hebben we het niet eens over het babbetje
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 4 november 2006 @ 13:21:18 #15
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_43230880
quote:
Op zaterdag 4 november 2006 10:23 schreef Megumi het volgende:
Met de foute bon moest ie ook dokken.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_43232973
quote:
Op zaterdag 4 november 2006 10:23 schreef Megumi het volgende:
Wat totaal niet relevant is want al was het een foute bon dan kon deze zonder medeweten van TS veranderd worden.
Punt is dat TS gewoon geen poot heeft om op te staan.
Dat wordt gewoon betalen.
pi_43233381
quote:
Op zaterdag 4 november 2006 14:58 schreef sjimz het volgende:

[..]

Wat totaal niet relevant is want al was het een foute bon dan kon deze zonder medeweten van TS veranderd worden.
Punt is dat TS gewoon geen poot heeft om op te staan.
Dat wordt gewoon betalen.
Ik geloof nou niet dat ze hem zomaar kunnen veranderen.
Je hebt toch altijd dat gele blaadje die als copy dient van het origineel?

Dan kunnen ze het origineel toch niet zomaar veranderen in iets anders.
En als ze het wel doen kan je dat gele blaadje laten zien waar iets anders op staat.
pi_43233435
quote:
Op zaterdag 4 november 2006 15:17 schreef Razorback het volgende:

[..]

Ik geloof nou niet dat ze hem zomaar kunnen veranderen.
Je hebt toch altijd dat gele blaadje die als copy dient van het origineel?

Dan kunnen ze het origineel toch niet zomaar veranderen in iets anders.
En als ze het wel doen kan je dat gele blaadje laten zien waar iets anders op staat.
De binnenkant van jouw gele briefje is anders dan de binnenkant van het witte briefje waarop het wordt geschreven. Daar kan je abusievelijk vermelden dat de voorzijde verkeerd is ingevuld en dan verbeter je hem
En geloof me ik weet het beter dan dat jij het weet
Ik ben namelijk agent
pi_43235818
quote:
Op zaterdag 4 november 2006 15:19 schreef sjimz het volgende:

[..]

De binnenkant van jouw gele briefje is anders dan de binnenkant van het witte briefje waarop het wordt geschreven. Daar kan je abusievelijk vermelden dat de voorzijde verkeerd is ingevuld en dan verbeter je hem
En geloof me ik weet het beter dan dat jij het weet
Ik ben namelijk agent
pi_43235875
pi_43242492
quote:
Op zaterdag 4 november 2006 08:39 schreef TR08 het volgende:
Ach..weet je? Je wist dat je fout zat, betaal gewoon die bon. De boete is vast niet zo hoog dat je een redelijk uurloon haalt met alle tijd die je moet stoppen in een bezwaarprocedure.

PS: Je weet dat een helm die je zonder bandje draagt een grote kans maakt om je nek te breken bij een val? Ze willen wel eens achterover slaan bij het op de straat komen en de achterkant van de onderrand slaat dan in je nek.
Zal wel meevallen in 99% van de gevallen vliegt de helm van je hoofd af voor het op de straat komen.
  PR/Manusje van alles zaterdag 4 november 2006 @ 22:51:09 #22
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_43246729
Het is ook alleen maar een "bewijs" dat je bekeurd bent. Voor het fietsen zonder het voeren van geldige verlichting word tegenwoordig niet eens meer een geel bonnetje mee gegeven. Het staat mooi op het notitiblokje van de agent.

Als er aan "het gele" papiertje echt belangerijk zou zijn dan zou het ook niet onder een ruitenwisser gestopt worden
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  zondag 5 november 2006 @ 09:19:59 #23
14320 TR08
pi_43252986
quote:
Op zaterdag 4 november 2006 20:31 schreef BadEend19 het volgende:

[..]

Zal wel meevallen in 99% van de gevallen vliegt de helm van je hoofd af voor het op de straat komen.
Geen idee in hoeveel % van de gevallen dat gebeurt ik weet alleen dat mijn moeder soms zulke patienten had toen ze nog in het ziekenhuis werkte. Ik meld het ook alleen omdat het als je toch je helm op doet het maar een kleine moeite is om dat stomme bandje vast te doen
pi_43256002
quote:
Op zaterdag 4 november 2006 15:19 schreef sjimz het volgende:

[..]

Ik ben namelijk agent
Dat ook nog, wees er maar trots op.
Kleine vergrijpen zien ze, maar criminelen laten ze lopen of ze sluiten de verkeerde op.
Identificatieplicht JA, maar niet in de gevangenis
  zondag 5 november 2006 @ 13:02:11 #25
14320 TR08
pi_43256590
quote:
Op zondag 5 november 2006 12:34 schreef klipper het volgende:

[..]

Kleine vergrijpen zien ze, maar criminelen laten ze lopen of ze sluiten de verkeerde op.
Ja ja ja ga er zelf maar eens werken en oordeel dan nog eens zou ik zeggen. Grote criminelen worden er ook genoeg gepakt en kleine vergrijpen komen ook zat mensen mee weg. Of wil jij zeggen dat je keurig voor elke keer door rood lopen een boete betaald hebt?
pi_43256776
quote:
Op zondag 5 november 2006 13:02 schreef TR08 het volgende:

[..]

Ja ja ja ga er zelf maar eens werken en oordeel dan nog eens zou ik zeggen. Grote criminelen worden er ook genoeg gepakt en kleine vergrijpen komen ook zat mensen mee weg. Of wil jij zeggen dat je keurig voor elke keer door rood lopen een boete betaald hebt?
In ieder geval weer een bewijs dat de politie niet over humor beschikt

Sorry hoor, maar ik loop nooit door rood.
Ik kom liever een paar minuten later aan dan nooit.
Aangezien mijn kinderen van mij niet door rood mogen lopen of fietsen, moet ik zelf wel het goede voorbeeld geven.
En gelukkig doen mijn kinderen dat niet.
In het verleden reed ik wel vaak te hard, maar daar heb ik dan ook meer dan genoeg bekeuringen voor betaald.
Maar zoals altijd als je eenmaal kinderen krijgt, verlies je ook je wilde haren.
De laatste bekeuring die ik kreeg was voor parkeren met een niet geldige parkeerkaart, en daar zal ik nog wel over in discussie gaan, omdat op de parkeerkaart niet aangegeven is wanneer deze verloopt.
Parkeerkaart betreft een kraskaart zonder einddatum, waarop je de dag, (maandag, enz) dagnummer (1,2,3,enz) maand ( januari,enz) en tijdvak ( tot 13:00, van 12:00 tot 18:00 of 17:00 tot einde parkeertijd) moet invullen.
pi_43256835
quote:
Op zondag 5 november 2006 12:34 schreef klipper het volgende:

[..]

zondag 5 november 2006 @ 13:52:11 #28
14320 TR08
pi_43257872
quote:
Op zondag 5 november 2006 13:11 schreef klipper het volgende:

[..]

In ieder geval weer een bewijs dat de politie niet over humor beschikt
Nou ik zit anders niet bij de politie hoor
quote:
Sorry hoor, maar ik loop nooit door rood.
Ik kom liever een paar minuten later aan dan nooit.
Aangezien mijn kinderen van mij niet door rood mogen lopen of fietsen, moet ik zelf wel het goede voorbeeld geven.
En gelukkig doen mijn kinderen dat niet.
Heel braaf, erg mooi
quote:
In het verleden reed ik wel vaak te hard, maar daar heb ik dan ook meer dan genoeg bekeuringen voor betaald.
En hoe vaak reed je te hard dat je GEEN boete betaald hebt? Ik mag aannemen dat je niet 100% van de gevallen gepakt bent namelijk Het door rood lopen was uiteraard ook gewoon *een* voorbeeld van een overtreding die ik mensen ontzettend vaak zie maken en die nog nooit in mijn bijzijn beboet is.

Mijn punt is uiteindelijk dat de politie kleine vergrijpen ook heel vaak niet ziet, in tegenstelling tot waar iedereen over begint te janken als ze een snelheids boete of iets uit dezelfde categorie krijgen. Maar dat snapte jij natuurlijk al lang
pi_43257995
Ach ik mats vaak genoeg mensen
  zondag 5 november 2006 @ 14:13:22 #30
14320 TR08
pi_43258455
Wel leuk altijd als mensen ontzettend jammeren dat ze voor ieder kutvergrijpje gepakt worden terwijl als je goed nadenkt de pakkans bij het gros van je overtredingen echt bijna nul is.
-Door rood licht lopen/fietsen
-Fietsen zonder licht
-Fietsen zonder remmen
-Te hard rijden (hoe vaak word je nou echt gepakt per overtreding?)
-Fietsen waar je moet lopen
-Tegen eenrichtingsverkeer in fietsen
-Met opgevoerde brommer rijden
Allemaal dingen die mensen echt honderden/duizenden keren doen voor ze er ook maar 1 bon krijgen.
pi_43258877
quote:
Op zaterdag 4 november 2006 00:38 schreef Razorback het volgende:

Thuis google ik wat rond op zoek naar een boete voor het niet dragen van een kinband en zie op de site van het OM daar niks over staan dus ik kijk nog eens naar de boete en ik zie heel licht geschreven: Bestuurder van een bromfiets zonder helm maar dus helemaal niks over dat kinbandje.

Ik ben dus maar terug gereden en gezocht naar de man die mijn boete zo heel mooi heeft opgeschreven en hem duidelijk gemaakt dat ik met helm reed maar zonder kinbandje.
Meneer de agent wou met zijn mooie pen wel even kinbandje erbij schrijven waarop ik zeg doe dat maar niet want dan denken jullie straks nog dat ik dat erbij heb geschreven en dan kan ik er ook niks meer mee.
Je moet een helm ophebben en de kinband moet je ook vastzetten.

In artikel 60 van het Reglement verkeersregels en verkeerstekens 1990 (RVV 1990) staat het als volgt omschreven:
quote:
De bestuurder en de passagiers van bromfietsen, motorfietsen en driewielige motorvoertuigen moeten een goed passende helm dragen, die door middel van een sluiting op deugdelijke wijze op het hoofd is bevestigd en die is voorzien van een goedkeuringsmerk als bedoeld in artikel 22, vierde lid, van de wet.
Er staan nog wat uitzonderingen bij, zoals dat je op een snorfiets geen helm hoeft te dragen.

En betalen moet je toch wel.
pi_43259045
quote:
Op zondag 5 november 2006 14:13 schreef TR08 het volgende:
Wel leuk altijd als mensen ontzettend jammeren dat ze voor ieder kutvergrijpje gepakt worden terwijl als je goed nadenkt de pakkans bij het gros van je overtredingen echt bijna nul is.
-Door rood licht lopen/fietsen
-Fietsen zonder licht
-Fietsen zonder remmen
-Te hard rijden (hoe vaak word je nou echt gepakt per overtreding?)
-Fietsen waar je moet lopen
-Tegen eenrichtingsverkeer in fietsen
-Met opgevoerde brommer rijden
Allemaal dingen die mensen echt honderden/duizenden keren doen voor ze er ook maar 1 bon krijgen.
Nu niet gaan mekkeren, alleen van de grotere misdrijven word zeer veel opgelost, diefstal of vandalisme heeft vrijwel geen prioriteit, terwijl mensen zich daar meer aan ergeren dan bijvoorbeeld oversteken terwijl het licht op rood staat.

Van deze site: http://www.nieuws.nl/2083(...)jven_sterk_afgenomen
Aantal opgeloste misdrijven sterk afgenomen
Uitgegeven op vrijdag 07 april 2006 om 22:13:26

(Novum) - De kans dat criminaliteit na aangifte wordt opgelost is gedaald van 34 procent in 1980 tot 21 procent in 2004. In 2000 werd vijftien procent opgehelderd. Het aantal misdrijven waarvan aangifte is gedaan, is sinds 1980 bijna verdubbeld. Dit blijkt vrijdag uit onderzoek van het Sociaal en Cultureel Planbureau (SCP).

Geweldsmisdrijven worden 'relatief vaak' opgehelderd. Voor alle strafbare feiten geldt dat de afgelopen 25 jaar steeds minder zaken voor de strafrechter worden gebracht. Dit aantal zou de laatste jaren wel weer iets toenemen. De hoeveelheid strafbare feiten is sinds 1980 nauwelijks gestegen. Het aantal delicten steeg van vier miljoen in 1980 naar 4,6 miljoen in 2004, maar dit wordt volgens het SCP gecompenseerd door de toename van de bevolking.

Ongeveer 3,4 miljoen Nederlanders werden in 2004 slachtoffer van 4,6 miljoen delicten. Van deze delicten zijn er volgens het onderzoek 1,6 miljoen bij de politie gemeld. Uiteindelijk is 1,3 miljoen keer aangifte gedaan.

Van alle aangiften in 2004 werden uiteindelijk ruim honderdduizend gevallen door het Openbaar Ministerie behandeld. Een derde werd geseponeerd of afgedaan met een boete of taakstraf. Bij de overige zaken die moesten voorkomen werd uiteindelijk in 54 duizend gevallen een straf opgelegd.

Vernieling kwam volgens het onderzoek met 1,8 miljoen delicten het meeste voor, gevolgd door diefstal met 1,7 miljoen gevallen. Geweldsdelicten werden in 2004 één miljoen keer gepleegd en seksuele delicten 140 duizend keer. Volgens het SCP is de aandacht voor de slachtoffers vooral de laatste tien jaar toegenomen. In 2004 deden bijna honderdduizend mensen een beroep op slachtofferhulp.

De SCP-publicaties 'Slachtoffers van criminaliteit' en 'Voorzieningen voor slachtoffers van misdrijven' zijn vrijdag aangeboden aan minister van Justitie Piet Hein Donner (CDA).
  zondag 5 november 2006 @ 14:41:48 #33
14320 TR08
pi_43259217
Lieve klipper, wat wil je nu van me? Ach weet je ik geef je gewoon gelijk Alsjeblieft
pi_43259616
quote:
Op zondag 5 november 2006 14:41 schreef TR08 het volgende:
Lieve klipper, wat wil je nu van me? Ach weet je ik geef je gewoon gelijk Alsjeblieft
Wat een onzin zeg.

Feit is gewoon dat er met de kleine "kutvergrijpen" zoals jij het zegt door het rijk veel meer verdiend word dan met het oppakken van de echte criminelen.
Er word met veel bombarie geroepen dat het een vrij land is, maar ondertussen komt er steeds meer camera-toezicht en word er op snelwegen steeds vaker trajectcontrole ingezet.
De identificatieplicht is er gekomen, maar om het gevoel van vrijheid te houden hebben ze niet de draagplicht ervan ingevoerd, alsof het een van het ander gescheiden zou kunnen zijn.
Wat dat betreft heeft 9-11 niet veel goeds voor de wereld opgeleverd, hooguit dat europa en de rest van de wereld langzaam aan veranderd in 1 grote politiestaat, wat danst naar de pijpen van amerika.
  zondag 5 november 2006 @ 17:20:33 #35
14320 TR08
pi_43264385
Kijk, vroeger ging ik daar tegenin (nu soms nog wel ) met het verhaal dat we ruim duizend verkeersdoden hebben per jaar (was het 1500?) en vast nog veel meer gewonden, mensen die psychisch in de kreukels liggen, blikschades, enzovoorts. Ik vind de last die dat op de maatschappij legt eigenlijk best groot in verhouding met die van inbraken en geweldsdelicten.
Als dat in te perken is met strenge handhaving dan is dat wat mij betreft prima. Dat degene die schuldig is flink moet dokken is ook prima. Dat de staat er lekker aan bij verdient? Top! (Hoewel: Het personeel en de apparatuur voor de handhaving is nou ook niet bepaald goedkoop, ik betwijfel dat er netto erg veel geld voor binnen komt).
Feit blijft wel dat je niet hoeft te dokken als je niet schuldig bent. Verder is een deel van de belasting van ons politie apparaat ook te danken aan mensen die te pas en te onpas bezwaar maken tegen en zeiken over boetes die ze gewoon horen te betalen. Maar ondertussen wel zeiken dat meneer agent "boeven moet gaan vangen" jaja.

Maar jij mag daar uiteraard heel anders over denken

mijn god ik ga er nog op in ook
pi_43265093
quote:
Op zondag 5 november 2006 17:20 schreef TR08 het volgende:

mijn god ik ga er nog op in ook
Ik wist ook dat je erop in zou gaan, vandaar dat ik het postte, maar dat was dus meer om jouw uit je tent te lokken wat dus ook gelukt is.

Maar even zonder gekheid op een stokje, boetes mogen van mij best hoger worden alleen dan zullen mensen rustiger worden.
Daarbij vind ik wel dat bv snelheidsovertredingen tot 5 km best lager bestraft mogen worden, omdat ik er daarbij vanuit gaat dat er geen kwade opzet in het spel is.
Bij een overtreding van 15 km of meer is er natuurlijk gewoon pure opzet in het spel.
Maar ook dat is aan de andere kant wel weer afhankelijk van tijdstip, plaats en drukte.
niet dat ze niet bestraft moeten worden, maar dat de boete meer afhankelijk is van snelheid, plaats, tijdstip en drukte ter plaatse.
Zo mag een boete op een rijksweg overdag op een druk moment best twee keer zo hoog zijn als s'nachts terwijl het muisstil is.

Kijk echter eens hier: http://www.cijfers.net/gassuh.html
De verkeersboetes in Nederland brachten in 2002 een totaal op van 403 miljoen euro.
En al die apparatuur is echt zo duur niet hoor per jaar.
De boetes zijn ook niet bedoeld om de politie te betalen, dat gebeurt namelijk al van ons belastinggeld.
Het is wel bedoeld om de gaten in de begroting te dichten, en als ze de opbrengst nu eens gebruikten om ons landje veiliger te maken, dan hebben de mensen het er graag voor over, sterker ik zou express eens wat te hard rijden dan
  zondag 5 november 2006 @ 17:49:18 #37
14320 TR08
pi_43265284
quote:
Op zondag 5 november 2006 17:42 schreef klipper het volgende:

[..]

Ik wist ook dat je erop in zou gaan, vandaar dat ik het postte, maar dat was dus meer om jouw uit je tent te lokken wat dus ook gelukt is.
Hehe zak hooi
quote:
Maar even zonder gekheid op een stokje, boetes mogen van mij best hoger worden alleen dan zullen mensen rustiger worden.
Daarbij vind ik wel dat bv snelheidsovertredingen tot 5 km best lager bestraft mogen worden, omdat ik er daarbij vanuit gaat dat er geen kwade opzet in het spel is.
Hier ben ik het wel mee eens ergens. Aan de andere kant heb ik in Australie gezien dat iedereen zich prima aan de limieten houdt en er gewoon iets onder rijdt. Het gevolg is dat daar de limieten in het algemeen ook een stukje hoger zijn voor gelijke situaties in de stad. Gewoon omdat men daar veel relaxter rijdt
quote:
-knip-

Kijk echter eens hier: http://www.cijfers.net/gassuh.html
De verkeersboetes in Nederland brachten in 2002 een totaal op van 403 miljoen euro.
En al die apparatuur is echt zo duur niet hoor per jaar.
Nou een flitspaal kost al een ton of zo? En ze worden zeer regelmatig gesloopt. Snelheids meet apparatuur in die surveillance wagens is ook schreeuwend duur en er zit ook steeds een mannetje bij dat 50 euri/uur kost. Dan heb je nog administratieve lasten voor het sturen van de post en het behandelen van bezwaarschriften. Een paar honderd miljoen lijkt veel maar voor ons hele land is dat zo opgemaakt.
Verder had ik laatst een boete van 26 euri of zo voor 56 rijden waar 50 mocht (mijn eerste bon ) nou zelfs als ik dat ding direct zonder mokken betaal lijkt het me knap als de staat daar 5 euro aan weet te verdienen.

Apparatuur met goede sensoren erin en radar/laser apparatuur is echt schreeuwend duur. Ik werk voor mijn afstuderen ook met een laser die je als je hem ziet staan in schat op tienduizend euro oid. Maar zo'n apparaat kost gewoon een half mijoen euro om aan te schaffen. Met die snelheids meet apparatuur zou het me niet verbazen als een beetje korps vele tonnen aan die spullen moet hebben voor de dagelijkse handhaving.
quote:
De boetes zijn ook niet bedoeld om de politie te betalen, dat gebeurt namelijk al van ons belastinggeld.
Het is wel bedoeld om de gaten in de begroting te dichten, en als ze de opbrengst nu eens gebruikten om ons landje veiliger te maken, dan hebben de mensen het er graag voor over, sterker ik zou express eens wat te hard rijden dan
Mja ik weet niet zo goed wat ik hierover moet zeggen. Gaten in de begroting dichten over de rug van overtreders vind ik eigenlijk redelijk ok.
pi_43265808
quote:
Op zondag 5 november 2006 17:49 schreef TR08 het volgende:

[..]

Hehe zak hooi
[..]

Hier ben ik het wel mee eens ergens. Aan de andere kant heb ik in Australie gezien dat iedereen zich prima aan de limieten houdt en er gewoon iets onder rijdt. Het gevolg is dat daar de limieten in het algemeen ook een stukje hoger zijn voor gelijke situaties in de stad. Gewoon omdat men daar veel relaxter rijdt
[..]

Nou een flitspaal kost al een halve ton of zo? En ze worden zeer regelmatig gesloopt. Snelheids meet apparatuur in die surveillance wagens is ook schreeuwend duur en er zit ook steeds een mannetje bij dat 50 euri/uur kost. Dan heb je nog administratieve lasten voor het sturen van de post en het behandelen van bezwaarschriften. Een paar honderd miljoen lijkt veel maar voor ons hele land is dat zo opgemaakt.
Verder had ik laatst een boete van 26 euri of zo voor 56 rijden waar 50 mocht (mijn eerste bon ) nou zelfs als ik dat ding direct zonder mokken betaal lijkt het me knap als de staat daar 5 euro aan weet te verdienen.

Apparatuur met goede sensoren erin en radar/laser apparatuur is echt schreeuwend duur. Ik werk voor mijn afstuderen ook met een laser die je als je hem ziet staan in schat op tienduizend euro oid. Maar zo'n apparaat kost gewoon een half mijoen euro om aan te schaffen. Met die snelheids meet apparatuur zou het me niet verbazen als een beetje korps vele tonnen aan die spullen moet hebben voor de dagelijkse handhaving.
[..]

Mja ik weet niet zo goed wat ik hierover moet zeggen. Gaten in de begroting dichten over de rug van overtreders vind ik eigenlijk redelijk ok.
pi_43265888
oja zo'n bon heb ik ook wel eens gehad E40,= dacht ik
Do what you love, love what you do!
pi_43379385
Dat bandje moet zelfs ook nog eens heel goed vastzitten Dus niet te los Werd er een keer op aangesproken, het dingetje zat te los
pi_43380016
quote:
Op zaterdag 4 november 2006 11:29 schreef Gia het volgende:

[..]

Je vergeet dat me vader nog iets na moet checken
Nakijken of checken?

En oja, betaal gewoon je boete en miep niet zo. Wees blij dat je er op gewezen wordt en dat je het niet pas in het ziekenhuis na een ongeluk krijgt te horen..."had je je bandje maar vast moeten doen, dan had je je nek niet gebroken"
pi_43380550
quote:
Op woensdag 8 november 2006 23:27 schreef o-fiel het volgende:

[..]

Nakijken of checken?

En oja, betaal gewoon je boete en miep niet zo. Wees blij dat je er op gewezen wordt en dat je het niet pas in het ziekenhuis na een ongeluk krijgt te horen..."had je je bandje maar vast moeten doen, dan had je je nek niet gebroken"
Ik heb geen probleem tegen het betalen van de boete maar als er een kans ik dat ik er onder uit kom ga ik daar voor.
pi_43380667
quote:
Op woensdag 8 november 2006 23:42 schreef Razorback het volgende:

[..]

Ik heb geen probleem tegen het betalen van de boete maar als er een kans ik dat ik er onder uit kom ga ik daar voor.
Ik heb het je blijkbaar nog niet duidelijk genoeg gemaakt
Je zal het niet winnen Bespaar je zelf nu eens de moeite
pi_43380726
quote:
Op woensdag 8 november 2006 23:45 schreef sjimz het volgende:

[..]

Ik heb het je blijkbaar nog niet duidelijk genoeg gemaakt
Je zal het niet winnen Bespaar je zelf nu eens de moeite
Mensen lopen allemaal te zeuren dat ik maar moet betalen, natuurlijk zal ik betalen maar als er een kans is om er onder uit te komen grijp ik die.

Hoezo moet je voor alles betalen om het te leren.

En ja, ik weet ondertussen dat ik er niet onder uit kom en ja, ik betaal dus begin er niet over
  PR/Manusje van alles donderdag 9 november 2006 @ 17:03:33 #45
Toezicht is gezond!
pi_43400303
Er is geen kans dat je onder die boete uit kan komen
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
pi_43400337
quote:
Op donderdag 9 november 2006 17:03 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Er is geen kans dat je onder die boete uit kan komen
Ben je nu al door de keuring heen?
  PR/Manusje van alles donderdag 9 november 2006 @ 17:10:34 #47
Toezicht is gezond!
pi_43400545
quote:
Op donderdag 9 november 2006 17:04 schreef sjimz het volgende:

[..]

Ben je nu al door de keuring heen?
Morgen Deel B in Apeldoorn
pi_43400573
quote:
Op donderdag 9 november 2006 17:10 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]

Morgen Deel B in Apeldoorn
Succes
  PR/Manusje van alles donderdag 9 november 2006 @ 17:13:04 #49
Toezicht is gezond!
pi_43400622
quote:
Op donderdag 9 november 2006 17:11 schreef sjimz het volgende:

[..]

Succes
Danku
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')