De oude bon heb ik niet meer en op de nieuwe bon kan ik niks vinden van dat dit een 2de bon is omdat de andere bon fout is.quote:Op zaterdag 4 november 2006 01:09 schreef sjimz het volgende:
Als hun het gewoon abusievelijk vermelden dat bon 1 verkeerd is uitgeschreven en daarom bon 2 is uitgeschreven aan de binnekant van het muldertje dan heb jij dikke pech
Je maakt om precies te zijn 0% kans..quote:Op zaterdag 4 november 2006 01:27 schreef Razorback het volgende:
[..]
De oude bon heb ik niet meer en op de nieuwe bon kan ik niks vinden van dat dit een 2de bon is omdat de andere bon fout is.
Dus dan maak ik een klein kansje als ik het goed begrijp?
Aardig van je dat je je eigen taalfouten alvast bold hebt gemaaktquote:Op zaterdag 4 november 2006 01:48 schreef IBAZ het volgende:
Omdat hun een fout hebben gemaakt
Maar omdat hun hem dus hebben geweizigd
hoe laat de bon is ingevoert in de computer
probeer maar is aan te tonen dat je met helm heb gereden.
gewoon dokken
Je vergeet dat me vader nog iets na moet checkenquote:Op zaterdag 4 november 2006 01:48 schreef IBAZ het volgende:
Omdat hun een fout hebben gemaakt
Maar omdat hun hem dus hebben geweizigd
hoe laat de bon is ingevoert in de computer
probeer maar is aan te tonen dat je met helm heb gereden.
gewoon dokken
Met de foute bon moest ie ook dokken.quote:Op zaterdag 4 november 2006 10:23 schreef Megumi het volgende:
TS is eerlijk. Heeft een foute bon. Laat dat goed maken en moet nu dokken.
Wat totaal niet relevant is want al was het een foute bon dan kon deze zonder medeweten van TS veranderd worden.quote:Op zaterdag 4 november 2006 10:23 schreef Megumi het volgende:
TS is eerlijk. Heeft een foute bon. Laat dat goed maken en moet nu dokken.
Ik geloof nou niet dat ze hem zomaar kunnen veranderen.quote:Op zaterdag 4 november 2006 14:58 schreef sjimz het volgende:
[..]
Wat totaal niet relevant is want al was het een foute bon dan kon deze zonder medeweten van TS veranderd worden.
Punt is dat TS gewoon geen poot heeft om op te staan.
Dat wordt gewoon betalen.
De binnenkant van jouw gele briefje is anders dan de binnenkant van het witte briefje waarop het wordt geschreven. Daar kan je abusievelijk vermelden dat de voorzijde verkeerd is ingevuld en dan verbeter je hemquote:Op zaterdag 4 november 2006 15:17 schreef Razorback het volgende:
[..]
Ik geloof nou niet dat ze hem zomaar kunnen veranderen.
Je hebt toch altijd dat gele blaadje die als copy dient van het origineel?
Dan kunnen ze het origineel toch niet zomaar veranderen in iets anders.
En als ze het wel doen kan je dat gele blaadje laten zien waar iets anders op staat.
quote:Op zaterdag 4 november 2006 15:19 schreef sjimz het volgende:
[..]
De binnenkant van jouw gele briefje is anders dan de binnenkant van het witte briefje waarop het wordt geschreven. Daar kan je abusievelijk vermelden dat de voorzijde verkeerd is ingevuld en dan verbeter je hem
En geloof me ik weet het beter dan dat jij het weet
Ik ben namelijk agent
Zal wel meevallen in 99% van de gevallen vliegt de helm van je hoofd af voor het op de straat komen.quote:Op zaterdag 4 november 2006 08:39 schreef TR08 het volgende:
Ach..weet je? Je wist dat je fout zat, betaal gewoon die bon. De boete is vast niet zo hoog dat je een redelijk uurloon haalt met alle tijd die je moet stoppen in een bezwaarprocedure.
PS: Je weet dat een helm die je zonder bandje draagt een grote kans maakt om je nek te breken bij een val? Ze willen wel eens achterover slaan bij het op de straat komen en de achterkant van de onderrand slaat dan in je nek.
Geen idee in hoeveel % van de gevallen dat gebeurt ik weet alleen dat mijn moeder soms zulke patienten had toen ze nog in het ziekenhuis werkte. Ik meld het ook alleen omdat het als je toch je helm op doet het maar een kleine moeite is om dat stomme bandje vast te doenquote:Op zaterdag 4 november 2006 20:31 schreef BadEend19 het volgende:
[..]
Zal wel meevallen in 99% van de gevallen vliegt de helm van je hoofd af voor het op de straat komen.
Dat ook nog, wees er maar trots op.quote:
Ja ja ja ga er zelf maar eens werken en oordeel dan nog eens zou ik zeggen. Grote criminelen worden er ook genoeg gepakt en kleine vergrijpen komen ook zat mensen mee weg. Of wil jij zeggen dat je keurig voor elke keer door rood lopen een boete betaald hebt?quote:Op zondag 5 november 2006 12:34 schreef klipper het volgende:
[..]
Dat ook nog, wees er maar trots op.
Kleine vergrijpen zien ze, maar criminelen laten ze lopen of ze sluiten de verkeerde op.
Identificatieplicht JA, maar niet in de gevangenis![]()
In ieder geval weer een bewijs dat de politie niet over humor beschiktquote:Op zondag 5 november 2006 13:02 schreef TR08 het volgende:
[..]
Ja ja ja ga er zelf maar eens werken en oordeel dan nog eens zou ik zeggen. Grote criminelen worden er ook genoeg gepakt en kleine vergrijpen komen ook zat mensen mee weg. Of wil jij zeggen dat je keurig voor elke keer door rood lopen een boete betaald hebt?
quote:Op zondag 5 november 2006 12:34 schreef klipper het volgende:
[..]
Dat ook nog, wees er maar trots op.
Kleine vergrijpen zien ze, maar criminelen laten ze lopen of ze sluiten de verkeerde op.
Identificatieplicht JA, maar niet in de gevangenis![]()
Nou ik zit anders niet bij de politie hoorquote:Op zondag 5 november 2006 13:11 schreef klipper het volgende:
[..]
In ieder geval weer een bewijs dat de politie niet over humor beschikt![]()
Heel braaf, erg mooiquote:Sorry hoor, maar ik loop nooit door rood.
Ik kom liever een paar minuten later aan dan nooit.
Aangezien mijn kinderen van mij niet door rood mogen lopen of fietsen, moet ik zelf wel het goede voorbeeld geven.
En gelukkig doen mijn kinderen dat niet.
En hoe vaak reed je te hard dat je GEEN boete betaald hebt? Ik mag aannemen dat je niet 100% van de gevallen gepakt bent namelijkquote:In het verleden reed ik wel vaak te hard, maar daar heb ik dan ook meer dan genoeg bekeuringen voor betaald.
Je moet een helm ophebben en de kinband moet je ook vastzetten.quote:Op zaterdag 4 november 2006 00:38 schreef Razorback het volgende:
Thuis google ik wat rond op zoek naar een boete voor het niet dragen van een kinband en zie op de site van het OM daar niks over staan dus ik kijk nog eens naar de boete en ik zie heel licht geschreven: Bestuurder van een bromfiets zonder helm maar dus helemaal niks over dat kinbandje.
Ik ben dus maar terug gereden en gezocht naar de man die mijn boete zo heel mooi heeft opgeschreven en hem duidelijk gemaakt dat ik met helm reed maar zonder kinbandje.
Meneer de agent wou met zijn mooie pen wel even kinbandje erbij schrijven waarop ik zeg doe dat maar niet want dan denken jullie straks nog dat ik dat erbij heb geschreven en dan kan ik er ook niks meer mee.
Er staan nog wat uitzonderingen bij, zoals dat je op een snorfiets geen helm hoeft te dragen.quote:De bestuurder en de passagiers van bromfietsen, motorfietsen en driewielige motorvoertuigen moeten een goed passende helm dragen, die door middel van een sluiting op deugdelijke wijze op het hoofd is bevestigd en die is voorzien van een goedkeuringsmerk als bedoeld in artikel 22, vierde lid, van de wet.
Nu niet gaan mekkeren, alleen van de grotere misdrijven word zeer veel opgelost, diefstal of vandalisme heeft vrijwel geen prioriteit, terwijl mensen zich daar meer aan ergeren dan bijvoorbeeld oversteken terwijl het licht op rood staat.quote:Op zondag 5 november 2006 14:13 schreef TR08 het volgende:
Wel leuk altijd als mensen ontzettend jammeren dat ze voor ieder kutvergrijpje gepakt worden terwijl als je goed nadenkt de pakkans bij het gros van je overtredingen echt bijna nul is.
-Door rood licht lopen/fietsen
-Fietsen zonder licht
-Fietsen zonder remmen
-Te hard rijden (hoe vaak word je nou echt gepakt per overtreding?)
-Fietsen waar je moet lopen
-Tegen eenrichtingsverkeer in fietsen
-Met opgevoerde brommer rijden
Allemaal dingen die mensen echt honderden/duizenden keren doen voor ze er ook maar 1 bon krijgen.
Wat een onzin zeg.quote:Op zondag 5 november 2006 14:41 schreef TR08 het volgende:
Lieve klipper, wat wil je nu van me? Ach weet je ik geef je gewoon gelijkAlsjeblieft
Ik wist ook dat je erop in zou gaan, vandaar dat ik het postte, maar dat was dus meer om jouw uit je tent te lokken wat dus ook gelukt is.quote:
Hehe zak hooiquote:Op zondag 5 november 2006 17:42 schreef klipper het volgende:
[..]
Ik wist ook dat je erop in zou gaan, vandaar dat ik het postte, maar dat was dus meer om jouw uit je tent te lokken wat dus ook gelukt is.
Hier ben ik het wel mee eens ergens. Aan de andere kant heb ik in Australie gezien dat iedereen zich prima aan de limieten houdt en er gewoon iets onder rijdt. Het gevolg is dat daar de limieten in het algemeen ook een stukje hoger zijn voor gelijke situaties in de stad. Gewoon omdat men daar veel relaxter rijdtquote:Maar even zonder gekheid op een stokje, boetes mogen van mij best hoger worden alleen dan zullen mensen rustiger worden.
Daarbij vind ik wel dat bv snelheidsovertredingen tot 5 km best lager bestraft mogen worden, omdat ik er daarbij vanuit gaat dat er geen kwade opzet in het spel is.
Nou een flitspaal kost al een ton of zo? En ze worden zeer regelmatig gesloopt. Snelheids meet apparatuur in die surveillance wagens is ook schreeuwend duur en er zit ook steeds een mannetje bij dat 50 euri/uur kost. Dan heb je nog administratieve lasten voor het sturen van de post en het behandelen van bezwaarschriften. Een paar honderd miljoen lijkt veel maar voor ons hele land is dat zo opgemaakt.quote:-knip-
Kijk echter eens hier: http://www.cijfers.net/gassuh.html
De verkeersboetes in Nederland brachten in 2002 een totaal op van 403 miljoen euro.
En al die apparatuur is echt zo duur niet hoor per jaar.
Mja ik weet niet zo goed wat ik hierover moet zeggen. Gaten in de begroting dichten over de rug van overtreders vind ik eigenlijk redelijk ok.quote:De boetes zijn ook niet bedoeld om de politie te betalen, dat gebeurt namelijk al van ons belastinggeld.
Het is wel bedoeld om de gaten in de begroting te dichten, en als ze de opbrengst nu eens gebruikten om ons landje veiliger te maken, dan hebben de mensen het er graag voor over, sterker ik zou express eens wat te hard rijden dan![]()
quote:Op zondag 5 november 2006 17:49 schreef TR08 het volgende:
[..]
Hehe zak hooi![]()
[..]
Hier ben ik het wel mee eens ergens. Aan de andere kant heb ik in Australie gezien dat iedereen zich prima aan de limieten houdt en er gewoon iets onder rijdt. Het gevolg is dat daar de limieten in het algemeen ook een stukje hoger zijn voor gelijke situaties in de stad. Gewoon omdat men daar veel relaxter rijdt
[..]
Nou een flitspaal kost al een halve ton of zo? En ze worden zeer regelmatig gesloopt. Snelheids meet apparatuur in die surveillance wagens is ook schreeuwend duur en er zit ook steeds een mannetje bij dat 50 euri/uur kost. Dan heb je nog administratieve lasten voor het sturen van de post en het behandelen van bezwaarschriften. Een paar honderd miljoen lijkt veel maar voor ons hele land is dat zo opgemaakt.
Verder had ik laatst een boete van 26 euri of zo voor 56 rijden waar 50 mocht (mijn eerste bon) nou zelfs als ik dat ding direct zonder mokken betaal lijkt het me knap als de staat daar 5 euro aan weet te verdienen.
Apparatuur met goede sensoren erin en radar/laser apparatuur is echt schreeuwend duur. Ik werk voor mijn afstuderen ook met een laser die je als je hem ziet staan in schat op tienduizend euro oid. Maar zo'n apparaat kost gewoon een half mijoen euro om aan te schaffen. Met die snelheids meet apparatuur zou het me niet verbazen als een beetje korps vele tonnen aan die spullen moet hebben voor de dagelijkse handhaving.
[..]
Mja ik weet niet zo goed wat ik hierover moet zeggen. Gaten in de begroting dichten over de rug van overtreders vind ik eigenlijk redelijk ok.
Nakijken of checken?quote:Op zaterdag 4 november 2006 11:29 schreef Gia het volgende:
[..]
Je vergeet dat me vader nog iets na moet checken
Ik heb geen probleem tegen het betalen van de boete maar als er een kans ik dat ik er onder uit kom ga ik daar voor.quote:Op woensdag 8 november 2006 23:27 schreef o-fiel het volgende:
[..]
Nakijken of checken?
En oja, betaal gewoon je boete en miep niet zo. Wees blij dat je er op gewezen wordt en dat je het niet pas in het ziekenhuis na een ongeluk krijgt te horen..."had je je bandje maar vast moeten doen, dan had je je nek niet gebroken"
Ik heb het je blijkbaar nog niet duidelijk genoeg gemaaktquote:Op woensdag 8 november 2006 23:42 schreef Razorback het volgende:
[..]
Ik heb geen probleem tegen het betalen van de boete maar als er een kans ik dat ik er onder uit kom ga ik daar voor.
Mensen lopen allemaal te zeuren dat ik maar moet betalen, natuurlijk zal ik betalen maar als er een kans is om er onder uit te komen grijp ik die.quote:Op woensdag 8 november 2006 23:45 schreef sjimz het volgende:
[..]
Ik heb het je blijkbaar nog niet duidelijk genoeg gemaakt
Je zal het niet winnenBespaar je zelf nu eens de moeite
Ben je nu al door de keuring heen?quote:Op donderdag 9 november 2006 17:03 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Er is geen kans dat je onder die boete uit kan komen![]()
Morgen Deel B in Apeldoornquote:Op donderdag 9 november 2006 17:04 schreef sjimz het volgende:
[..]
Ben je nu al door de keuring heen?
Succesquote:Op donderdag 9 november 2006 17:10 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Morgen Deel B in Apeldoorn![]()
quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |