1 a 2 uur terug rij ik naar huis en word aangehouden door de politie.
Meneer maakt een babbetje met mij en ziet ondertussen dat mijn kinbandje van mijn helm niet vast zit en vertelt mij dat dat een boete word.
Dat is natuurlijk stom van mij en heb er verder ook geen problemen mee, had ik hem maar vast moeten zetten.
Ik moest door rijden naar het politiebureau want er was een scootercontrole gaande, dus ik doe dat netjes en de scooter is verder netjes in orde.
De bon wordt uitgeschreven van het kinbandje en ik mag nog een verklaring afleggen.
Ik neem de bon in ontvangst en rij weer naar huis.
Thuis google ik wat rond op zoek naar een boete voor het niet dragen van een kinband en zie op de site van het
OM daar niks over staan dus ik kijk nog eens naar de boete en ik zie heel licht geschreven:
Bestuurder van een bromfiets zonder helm maar dus helemaal niks over dat kinbandje.
Ik ben dus maar terug gereden en gezocht naar de man die mijn boete zo heel mooi heeft opgeschreven en hem duidelijk gemaakt dat ik met helm reed maar zonder kinbandje.
Meneer de agent wou met zijn mooie pen wel even kinbandje erbij schrijven waarop ik zeg doe dat maar niet want dan denken jullie straks nog dat ik dat erbij heb geschreven en dan kan ik er ook niks meer mee.
Meneer de agent wist het goed gemaakt en draaide voor mij een nieuwe bon uit en voor ik het wist was hij verdwenen in de grote bus een nieuwe bon aan het uitschrijven.
Na een tijdje kwam hij terug met een nieuw papiertje en ik heb hem duidelijk gecontroleert en nu staat er heel licht geschreven:
Bestuurder rijden zonder goed bevestigde helm (kinband).
Prima, precies zoals ik wou maar nu zegt me vader tegen me dat ik niet zo slim ben geweest.
Omdat hun een fout hebben gemaakt in het uitschrijven van de bon hoef ik hem eigenlijk niet te betalen maar omdat ik een nieuwe heb laten maken moet ik hem wel betalen.
Nu zal me pa nog gaan proberen dmv een brief kijken of ik hem niet hoef te betalen maar nu is de vraag maak ik nog enige kans?
Het maakt me verder niet uit of ik hem wel of niet moet betalen maar het is natuurlijk wel zonde van het geld.