Creature | zaterdag 4 november 2006 @ 00:18 |
SketchUp is een computerprogramma waarmee men in 3D kan tekenen. Het is ontworpen voor architecten, burgerlijk ingenieurs, spelontwikkelaars, e.d. Het werd ontwikkeld door @Last Software dat gesitueerd is in Boulder, Colorado. Dit 3D-programma wordt voorgesteld als gemakkelijk te gebruiken met een simpele interface. SketchUp kwam voor het eerst op de markt in 2001. De huidige versie is SketchUp 5. Er bestaan 2 varianten van het programma. Namelijk SketchUp 5 en SketchUp Pro 5. SketchUp Pro 5 bevat meer functies dan SketchUp 5, maar de Pro-variant is niet gratis. Op 14 maart 2006 heeft Google @Last Software overgenomen. Google SketchUp is de afgeslankte versie van het ontwerpprogramma SketchUp. Het is mogelijk om met behulp van Sketchup gebouwen te tekenen en deze gebouwen te tonen in Google Earth als driedimensionale objecten. Het programma bevat o.a. een heliodon (schaduwsimulator). Het programma is HIER te downloaden. Modellen downloaden kan via deze link: 3D Warehouse ---------------------------------------------- Deel 1: Dump hier je Google SketchUp kunstwerken! ---------------------------------------------- De laatste creaties uit het vorige topic: caspervc: ![]() Creature: ![]() MoChe: ![]() ![]() Xbox_360: ![]() [ Bericht 51% gewijzigd door Fred op 04-11-2006 01:41:52 (Link naar vorig topic toegevoegd) ] | |
Creature | zaterdag 4 november 2006 @ 00:42 |
Alvast een voorproefje van mn kamer... heb alleen geen zin om alle spullen die erin staan nog na te bouwen ![]() ![]() | |
Creature | zaterdag 4 november 2006 @ 00:43 |
Trouwens... Xbox_360... Beter dat je nu ook anti-alias heb! ![]() | |
Xbox_360 | zaterdag 4 november 2006 @ 00:45 |
Heuy bedankt ![]() ![]() ![]() ![]() | |
MoChe | zaterdag 4 november 2006 @ 04:16 |
quote:das potverdeaurrie een mooi bed! hoe doe je dat nou? | |
TheEgoHasLanded | zaterdag 4 november 2006 @ 09:13 |
quote:Ik heb ook even gekeken, en ik heb nu ook 4x AA... ![]() (had ik blijkbaar al die tijd al, maar omdat Xbox_360 dezelfde videokaart heeft, heb ik niet eens de moeite genomen dit te controleren ![]() | |
Xbox_360 | zaterdag 4 november 2006 @ 10:27 |
quote:lol ![]() | |
DennisMoore | zaterdag 4 november 2006 @ 11:23 |
![]() | |
icecreamfarmer_NL | zaterdag 4 november 2006 @ 12:24 |
quote:heb jij toevallig een kv21fx30 tv van sony ![]() ![]() | |
Creature | zaterdag 4 november 2006 @ 12:51 |
quote:Nope... een JVC. Deze heb ik snel nagebouwd. Hij lijkt er ook niet echt op. Kan best dat ie nu op een sony lijkt ja ![]() | |
Sehnsucht | zaterdag 4 november 2006 @ 17:50 |
2de creatie: usb stick: (klik voor groter) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() 3de creatie (probeersel): een bushok ![]() ![]() [ Bericht 10% gewijzigd door Sehnsucht op 04-11-2006 18:56:49 ] | |
Creature | zaterdag 4 november 2006 @ 22:26 |
quote:Netjes ![]() Ik heb ff wat met kleuren zitten rotzooien ![]() ![]() | |
Sehnsucht | zaterdag 4 november 2006 @ 22:30 |
quote:hier nog eentje: fictieve speakers: ![]() ![]() | |
Xbox_360 | zaterdag 4 november 2006 @ 23:03 |
quote:Mooi werk, zeker als het pas je 3e/4e kunstwerk is ![]() | |
Sehnsucht | zondag 5 november 2006 @ 08:35 |
quote:ik vond de texture bij "concrete" en daar "concrete-rough" en de texture heel donker gemaakt ![]() | |
ThijsThijs | zondag 5 november 2006 @ 16:53 |
Zijn hier nog goede tuts voor? | |
icecreamfarmer_NL | zondag 5 november 2006 @ 17:18 |
quote:yep op de site van sketch up zelf | |
ThijsThijs | zondag 5 november 2006 @ 17:40 |
kan ik dat meetlint ook in centimeters instellen? | |
icecreamfarmer_NL | zondag 5 november 2006 @ 18:01 |
quote:yep en meters en milimeters mijlen wat jij wilt. | |
ThijsThijs | zondag 5 november 2006 @ 18:39 |
Oke bedankt, ennuh kan misschein mij ook nog even vertellen hoe ik op een blok overal even grote hoeken maak? | |
dop | zondag 5 november 2006 @ 18:49 |
quote:lijn beginnen in de richting die je wilt en vervolgens de juiste lengte op je toetsenbord tikken lees ook even het vorige topic door daar is deze vraag, en nog veel andere tips ook aan bod geweest | |
Xbox_360 | zondag 5 november 2006 @ 23:30 |
Ik heb er weer één. Mischien wel m'n mooiste tot nu toe. M'n Sony 20 gb harddisk mp3-speler. Hij staat al in het 3D Warehouse Dit is de directe link: http://sketchup.google.co(...)9e99d311c97820da2859 Hier nog wat screenies ![]() ![]() Nog wat losse details: Walkman-logo: Hold knop: Bekijk em maar in SketchUp zelf, zie je nog veel meer details ![]() | |
Creature | zondag 5 november 2006 @ 23:48 |
quote:Erg netjes!!! ![]() | |
Xbox_360 | maandag 6 november 2006 @ 08:27 |
quote:Thanks, heb hier nog een detail screenshot: ![]() | |
ThijsThijs | maandag 6 november 2006 @ 16:23 |
Hoe krijg ik deze hoeken echt rond? | |
DennisMoore | maandag 6 november 2006 @ 16:26 |
Met wederom de Follow-tool. ![]() Daarmee 'frees' je als het ware een mooi randje eraf, met een bepaald profiel/radius. | |
ThijsThijs | maandag 6 november 2006 @ 16:28 |
zou je dit kunnen vertellen aan de hand van wat foto's want het lukt me echt niet hoor? | |
icecreamfarmer_NL | maandag 6 november 2006 @ 16:31 |
quote:smooth edges | |
ThijsThijs | maandag 6 november 2006 @ 16:36 |
waar staat dat? | |
Xbox_360 | maandag 6 november 2006 @ 16:46 |
![]() | |
icecreamfarmer_NL | maandag 6 november 2006 @ 17:06 |
quote:de hoek selecteren en dan rechtermuisknop | |
icecreamfarmer_NL | maandag 6 november 2006 @ 17:07 |
quote:viel mij ook op ja ![]() | |
Xbox_360 | maandag 6 november 2006 @ 17:23 |
Nu is ie gothic ![]() | |
ThijsThijs | maandag 6 november 2006 @ 17:55 |
Waar lees ik dat dan? | |
icecreamfarmer_NL | maandag 6 november 2006 @ 18:28 |
quote:soften kiezen | |
ThijsThijs | dinsdag 7 november 2006 @ 13:38 |
Ja dan verdwijnt dat lijntje, maar hoe krijg ik een mooie rond hoek>? | |
Creature | dinsdag 7 november 2006 @ 14:15 |
quote:Zo: ![]() Klik om te vergroten ![]() | |
Creature | dinsdag 7 november 2006 @ 21:45 |
Ik kap 'r mee.... Hij begint een beetje te ingewikkeld te worden ![]() ![]() | |
Xbox_360 | woensdag 8 november 2006 @ 14:30 |
quote:Niet opgeven, hij is net zo mooi aan het worde ![]() | |
Xbox_360 | zaterdag 11 november 2006 @ 20:11 |
Ik heb geen ideeën meer ![]() ![]() | |
linuxje | zaterdag 11 november 2006 @ 21:34 |
maak de amsterdam arena! inclusief grassprietjes en 50.000 stoeltjes ![]() | |
Xbox_360 | zaterdag 11 november 2006 @ 21:46 |
quote: Het eerste grasprietje is een begin ![]() | |
Perriwinkle | zaterdag 11 november 2006 @ 22:03 |
Lachuh dan, ga het ook eens proberen ![]() | |
leroytje | zaterdag 11 november 2006 @ 22:33 |
kan iemand voor mij een Formule1 wagen creeren? Ik weet dat et erg veel werk is, maar ik ben benieuwd wie et kan ![]() Een ferrari graag | |
Perriwinkle | zaterdag 11 november 2006 @ 23:13 |
quote:en dan? haha ![]() | |
Creature | zaterdag 11 november 2006 @ 23:44 |
Nou... vooruit dan maar ![]() ![]() | |
Xbox_360 | zondag 12 november 2006 @ 00:33 |
quote:Ik zal het proberen, is alleen nogal lastig omdat ik niet alle preciese afmetingen weet ![]() ![]() | |
dop | maandag 13 november 2006 @ 07:44 |
voor een F1 wagen kun je ook eeven in het 3d warehouse snuffelen [ Bericht 13% gewijzigd door dop op 13-11-2006 10:43:31 ] | |
dop | maandag 13 november 2006 @ 07:52 |
![]() | |
MoChe | maandag 13 november 2006 @ 09:22 |
quote:damn zelf gemaakt? ![]() | |
dop | maandag 13 november 2006 @ 10:43 |
quote:nope uit het 3d warehouse gejat | |
MoChe | maandag 13 november 2006 @ 12:09 |
quote:ik denk al ![]() dit is wat ik totnutoe nog heb... ![]() | |
ThijsThijs | maandag 13 november 2006 @ 20:44 |
Vet gedaaaaaaan ![]() | |
MoChe | dinsdag 14 november 2006 @ 22:32 |
HIer nog een paar feauteaus van een formule1wagen projectje waar ik nog mee bezig ben ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Xbox_360 | woensdag 15 november 2006 @ 20:39 |
KNEXXXXXXXXXXX ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() [ Bericht 25% gewijzigd door Xbox_360 op 15-11-2006 21:44:17 ] | |
Creature | maandag 20 november 2006 @ 14:55 |
M'n vakantiehuisje nagebouwd ![]() ![]() | |
linuxje | maandag 20 november 2006 @ 16:05 |
quote:zeer netjes | |
Xbox_360 | maandag 20 november 2006 @ 21:51 |
quote:Netjes man ![]() ![]() | |
Creature | dinsdag 21 november 2006 @ 00:42 |
quote:Ja... ben van plan em van binnen helemaal in te richten. Updates volgen dus ![]() | |
Xbox_360 | maandag 27 november 2006 @ 23:30 |
Kunst? ![]() | |
GasTurbine | woensdag 29 november 2006 @ 00:13 |
![]() | |
GasTurbine | woensdag 29 november 2006 @ 01:08 |
Ik ben met een stad bezig, morgen de screens ![]() En nee ik heb idd geen leven | |
GasTurbine | woensdag 29 november 2006 @ 01:09 |
En ik ben 2 dagen bezig ![]() | |
Creature | woensdag 29 november 2006 @ 15:14 |
quote:Ben benieuwd! ![]() | |
GasTurbine | woensdag 29 november 2006 @ 19:43 |
Er is iets fout gegaan en de laatste save is tenniet gedaan ![]() | |
mien-moeke | woensdag 29 november 2006 @ 19:50 |
tvp want mooi! | |
GasTurbine | woensdag 29 november 2006 @ 20:32 |
![]() Het stadje ![]() De eerste huisjes die ik heb gemaakt ![]() ![]() Overzicht van alles, nog lang niet af.. ![]() Huisje, heeft zonnepanelen ![]() | |
Xbox_360 | woensdag 29 november 2006 @ 21:46 |
quote:Ook al niks beters te doen? ![]() | |
GasTurbine | woensdag 29 november 2006 @ 21:50 |
je moet toch wat doen ![]() | |
Xbox_360 | woensdag 29 november 2006 @ 22:19 |
Ik ben nu bezig met de Sony Ericsson K750i ![]() | |
C10H14N2 | woensdag 29 november 2006 @ 22:53 |
Merk is iig mooi gedaan XBOX. Je "kunst" vond ik wat minder ![]() en @ GasTurbine: Vet man, hoe groot gaat die stad worden? En hoe gedetailleerd ga je het maken? Heb zelf een tijdje terug ook wel wat geprobeerd maar ben er toen mee opgehouden omdat ik geen mooie rondingen kon maken. (Of kan je het woord "rondingen" echt alleen zeggen in combinatie met het woord "vrouw"??) Anyway, tvptje dus. | |
GasTurbine | woensdag 29 november 2006 @ 23:18 |
Wat bedoel je precies met rondingen? ![]() en btw, had nog een scheepje (+bijbehoorende haven) en op de achtergrond, een paar gebouwtjes gemaakt: ![]() | |
Xbox_360 | donderdag 30 november 2006 @ 20:40 |
Ik ben nu bezig met het toetsenbord van de k750i. Valt niet mee ![]() ![]() quote:Nou, zoiets: | |
C10H14N2 | donderdag 30 november 2006 @ 23:12 |
quote:Inderdaad, al begin ik volgens mij de follow-me tool te begrijpen. Mooi dingetje op de 5 trouwens, sowieso mooi toetsenbordje. | |
Xbox_360 | vrijdag 1 december 2006 @ 11:42 |
quote:Thanks ![]() ![]() | |
ROG | woensdag 6 december 2006 @ 13:16 |
![]() Of iemand dit even in Sketchup tot leven zou kunnen wekken.. ![]() Meer maten heb ik niet, gokwerk mag! Plafonhoogte is 4 meter. Ramen zijn ca. 3½. Mocht er iemand heel handig zijn.. Alvast zéér bedankt! ![]() | |
adrivantilburg | woensdag 6 december 2006 @ 13:21 |
quote:Lijpo... ![]() | |
Firenzo | woensdag 6 december 2006 @ 14:41 |
wat is nou beter? de google sketchup, of die van @lastsoftware? | |
icecreamfarmer_NL | woensdag 6 december 2006 @ 15:41 |
quote:@last als je profi bezig bent want dan kun je ook importeren en exp[orteren naar autocad | |
C10H14N2 | woensdag 6 december 2006 @ 17:58 |
quote:Dit even snel in elkaar gegooid. Zoals je ziet zijn er geen ramen/deuren/details. Maargoed, misschien kan je er wat mee. Was leuk om te doen in ieder geval ![]() Plaatjes: 1 2 3 4 | |
ROG | woensdag 6 december 2006 @ 18:16 |
quote:Héél gaaf! Super bedankt! ![]() Zelf kwam ik niet veel verder dan prutswerk, top van je. ![]() | |
DennisMoore | woensdag 6 december 2006 @ 18:19 |
Werken vanuit zo'n plattegrond is wel prettig. Alle lijntjes overtrekken en dan ineens de muren omhoog-pullen. ![]() | |
C10H14N2 | woensdag 6 december 2006 @ 18:29 |
quote:Idd ja, misschien had ik het plattegrondje eronder weg moeten halen zodat het leek alsof het from scratch was? Neuj grapje, was alsnog wel wat werk hoor. En geen probleem ROG, heb ik eindelijk ook eens een keer wat afgemaakt waar ik aan begin ![]() | |
Xbox_360 | donderdag 14 december 2006 @ 19:16 |
Heeft iemand enig idee hoe je de "achtergrond" kan veranderen? ![]() Zoiets als dit: Ook schijn je lijntjes een andere kleur kunnen geven, iemand enig idee hoe ![]() | |
Tichelaar | zaterdag 16 december 2006 @ 04:32 |
quote:De achtergrond (en dieverse andere dingen) kun je andere kleur geven bij Window > Model Info. Window > Display Settings is ook wel handig. | |
Xbox_360 | zaterdag 16 december 2006 @ 16:51 |
quote:Thanks ![]() ![]() | |
Eraser127 | zondag 17 december 2006 @ 19:47 |
Ff vraagje, heb een template in millimeters en één in centimeters, maar als daar mee ga werken en ik een op het oog klein vlak maak, zit ik al over de xxxx mm of xxxxxxxxx,x cm. Klopt dit wel? en zo niet, hoe krijg ik een goede (metrische) verhouding om zo m'n camera na te maken. | |
C10H14N2 | maandag 18 december 2006 @ 16:17 |
Als je een vlak maakt daarna gewoon je maten intypen, dus zo: -Sleep een vlak- -10cm;10cm- -Enter- Of bedoelde je dat niet? | |
Devrim_ | maandag 18 december 2006 @ 16:21 |
Hm..ik ga dit ook eens proberen..wat ik me afvraag..Meten jullie alles op zodat het een beetje realistisch is? Of zeggen jullie..mwah..x cm is wel genoeg? ![]() | |
Eraser127 | woensdag 20 december 2006 @ 19:24 |
quote:ja, maar als ik dat dus doe in m'n template met bv. cm dan lijkt het vlak zo klein. dan moet ik behoorlijk inzoomen. Misschien hoort dat wel zo hoor, maar het lijkt een beetje apart. | |
PatjeDoN | woensdag 20 december 2006 @ 19:29 |
![]() Schaamteloze TVP | |
Xbox_360 | woensdag 20 december 2006 @ 19:38 |
quote:Gewoon inzoomen gast ![]() quote:Je bent niet de enige ![]() | |
PatjeDoN | woensdag 20 december 2006 @ 19:47 |
quote:Nu is ie tof :p Anyway, maybe dat ik het ook even ga proberen. Is het net zoiets als Photoshop? En is het makkelijk te leren? | |
dop | woensdag 20 december 2006 @ 19:49 |
quote:het is makkelijker als photoshop, met een beetje creativitijd kom je een heel eind | |
Xbox_360 | woensdag 20 december 2006 @ 19:59 |
quote:Het is een 3D-teken programma, geen photoshopprogramma ![]() Zoiets dus: ![]() | |
PatjeDoN | woensdag 20 december 2006 @ 20:01 |
Ziet er erg tof uit. Als mijn vader thuis is, hem even lief aan kijken om te installeren, sinds ik een gedeelde PC heb, en mijn ouders de administration rights hebben weggenomen. (zij wouden IE, ik Mozilla. Zij wouden WMP, ik WinAmp. etc. etc.) | |
Xbox_360 | woensdag 20 december 2006 @ 20:18 |
quote:Jou ouders zijn lame ![]() Wel even op het plaatje klikken om te vergroten, anders zie je er nog niks van ![]() | |
Tichelaar | donderdag 21 december 2006 @ 02:45 |
quote:Die follow me tool gaat bij mij vaak niet doen wat ik wil. quote:Hoe kwam ik op dieverse i.p.v. diverse? ![]() | |
Eraser127 | donderdag 21 december 2006 @ 14:49 |
-lama [ Bericht 68% gewijzigd door Eraser127 op 21-12-2006 15:33:53 ] | |
matjas | donderdag 21 december 2006 @ 19:45 |
nog mee bezig:![]() ![]() ![]() | |
Xbox_360 | maandag 25 december 2006 @ 20:54 |
Ik ben begonnen een legoproject ![]() ![]() moet het uiteindelijk worden. Het schiet alleen nog niet echt op. Losse onderdelen maken kost me meer tijd dan ik had verwacht. Dit heb ik tot nu toe: Het plaatje is klikbaar ![]() | |
C10H14N2 | dinsdag 26 december 2006 @ 16:52 |
quote:De tering! Dat moet een hoop tijd kosten en hebben gekost! ![]() Volgens mij heb je op die.... shit naam kwijt, daar waar je gratis dingen van kunt downloaden, wel kant en klare legostukjes. Dat zal wel helpen denk ik. Iig veel succes ermee! ![]() | |
icecreamfarmer_NL | dinsdag 26 december 2006 @ 17:09 |
quote:he die heb ik ook ![]() Maar dat is wel sterves veel werk. ![]() | |
Xbox_360 | dinsdag 26 december 2006 @ 23:05 |
quote:Thanks ![]() ![]() ![]() ![]() Update: | |
Xbox_360 | woensdag 27 december 2006 @ 18:43 |
Één of andere vieze tyfuslijer heeft mijn bureaustoel onder zijn naam in het 3D-warehouse gezet ![]() ![]() ![]() Mijn link: http://sketchup.google.co(...)619f174b6156db666192 Zijn link: http://sketchup.google.co(...)09858d775f6f7c8f1b0d En hij kan niet eens fatsoenlijk Engels. Dood aan dit soort teringlijers ![]() [ Bericht 2% gewijzigd door Xbox_360 op 27-12-2006 18:53:40 ] | |
SuperRembo | woensdag 27 december 2006 @ 21:11 |
Ontwerp in SketchUp (+/- 1 uur)![]() Fysieke uitvoering (+/- 100 uur) ![]() | |
Creature | woensdag 27 december 2006 @ 21:13 |
quote:Ik heb ff een "policy violation" gemeld. ![]() | |
Xbox_360 | woensdag 27 december 2006 @ 21:39 |
quote:Had ik ook al gedaan ![]() ![]() quote:Fijn he, dat je snel resultaat ziet in sketchup ![]() | |
SHERMAN | woensdag 27 december 2006 @ 22:37 |
Toch maar even het topic in de gaten houden. ![]() | |
Xbox_360 | woensdag 27 december 2006 @ 23:57 |
Google Help heeft gereageerd:quote: ![]() ![]() ![]() | |
Xbox_360 | donderdag 28 december 2006 @ 01:50 |
Laatste update voor vandaag: *klik!* nu ga ik naar bed ![]() | |
Xbox_360 | vrijdag 5 januari 2007 @ 17:49 |
Subtiele kick ![]() | |
dop | vrijdag 5 januari 2007 @ 19:34 |
quote:We kunnen jou kwaliteit en creativiteit toch niet halen ![]() | |
Xbox_360 | vrijdag 5 januari 2007 @ 22:08 |
quote:Uuh thanks ![]() ![]() ![]() ![]() | |
mikezwet | zaterdag 6 januari 2007 @ 11:32 |
Ik heb tekeningen gemaakt van onze nieuw te realiseren aanbouw. Dit als springplank voor de architect. De architecten die we de tekeningen hebben laten zien waren onder de indruk. Wat ze zelf maken is natuurlijk niet meer dan een paar lijntjes ![]() ![]() ![]() [ Bericht 8% gewijzigd door mikezwet op 06-01-2007 12:30:04 ] | |
Xbox_360 | zaterdag 6 januari 2007 @ 12:55 |
quote:Ziet er netjes uit ![]() ![]() | |
icecreamfarmer_NL | zaterdag 6 januari 2007 @ 13:38 |
quote:Ik zal jouw vertellen dat dat paar lijntjes vies tegenvalt voor een goede autocad tekening ben je veel langer bezig dan in sketch up. | |
Kriebbel | zondag 7 januari 2007 @ 15:50 |
TVPtje! ![]() | |
dekkered | zondag 7 januari 2007 @ 22:24 |
quote:probeer het maar is met autocad dan ben je ook een tijdje bezig hor | |
mikezwet | zondag 7 januari 2007 @ 22:28 |
quote:Ik geloof wel dat moeilijk is maar ik vind z'n sketchup tekening veel meer zeggen dan een plat aanzicht dat een archtect inlevert bij een bouwdienst van de gemeente. Als je iemand je bouwtekening laat zien denk diegene, owja het zal wel maar als je met 3d ingekleurde tekening aankomt zien ze wat het word ![]() | |
Xbox_360 | zondag 7 januari 2007 @ 22:29 |
quote:Dat zegt ie toch? ![]() | |
Yildiz | zondag 7 januari 2007 @ 22:34 |
quote:Dat zijn de leuke dingen. quote: ![]() ![]() Ja, AutoCAD duurt wel wat langer, maar die moeten het ook erg precies doen. Ziet er leuk uit dat SketchUp, zal het eens bekijken. Nu bezig met downloaden. [ Bericht 19% gewijzigd door Yildiz op 07-01-2007 22:39:34 ] | |
dekkered | zondag 7 januari 2007 @ 23:05 |
quote:maar dat kan ook met autocad hor | |
Yildiz | zondag 7 januari 2007 @ 23:06 |
quote:Autocad is niet echt voor 3D bedoeld. | |
dekkered | zondag 7 januari 2007 @ 23:21 |
quote:maar het kan wel | |
Xbox_360 | zondag 7 januari 2007 @ 23:46 |
Wat zijn eigenlijk de voordelen van AutoCad vergeleken met SketchUp? | |
Xbox_360 | maandag 8 januari 2007 @ 00:47 |
Laatste update ![]() | |
Kriebbel | maandag 8 januari 2007 @ 08:19 |
quote:Zulke sketchup tekeningen kun je bijvoorbeeld bij welstand (beoordeling op vorm) gebruiken bij de gemeente, echter bij het indienen van een bouwaanvraag moeten er zó veel extra dingen op tekening staan dat sketchup lang niet voldoende is, en autocad de oplossing is (kan zijn) | |
Yildiz | maandag 8 januari 2007 @ 08:26 |
quote:AutoCAD is heel oud. Je kan er idd 3D mee tekenen maar het is niks. Inventor is geen schets programma zoals het sketch up wel is (gok ik). Voordeel van inventor is dat het goed met de industrie werkt en er grafisch okay uit ziet. Je kunt er werktekeningen snel uit halen, bestanden omzetten naar bestanden voor freesmachines, etc. Een schets kun je echter, als ik de previews zo ziet, aardig snel opzetten. Ik twijfel hoe complex je iets kan maken. Het komt erop neer dat het heel exact is (autocad, inventor whatever). In Autocad kun je ook erg ver inzoomen zodat je altijd 1:1 tekend. Of je nu een horloge of een olietanker maakt. Net zoals inventor of elk professioneel 3D tekenprogramma. Daarnaast heb je eigenlijk ook nog 3Dmax, dat is meer voor grafische shit. Maar dat is allemaal offtopic ![]() Daarnaast kunnen al de 3D programmas ook behoorlijk veel. Krachten en spanningen doorrekenen, stroomlijning simuleren, dat soort dingen. Daarom vond ik het ook leuk dat iemand met een sketch up wat had voorbereid, en later echt had nagemaakt. Dat toont aan dat het wel wat kan. Ohja, nou, ik ben lui, google; ![]() Ik heb nu een erg drukke week, maar ik zal er volgende week eens naar kijken. Of tussendoor, voor ontspanning. [ Bericht 6% gewijzigd door Yildiz op 08-01-2007 08:33:22 ] | |
Badabingea | maandag 8 januari 2007 @ 12:13 |
tvp ![]() | |
mikezwet | maandag 8 januari 2007 @ 14:44 |
Hoe stel je eigenlijk een lucht (wolken en blauw) in zoals hier | |
Kriebbel | maandag 8 januari 2007 @ 15:25 |
Ik vermoed dat die met behulp van photoshop gemaakt is | |
Xbox_360 | maandag 8 januari 2007 @ 15:38 |
quote:Ik denk ook dat het gefotoshopt is. Je kan wel de kleuren veranderen via Window - Model Info - Colors Maar wolkjes instellen kan volgens mij niet ![]() | |
icecreamfarmer_NL | maandag 8 januari 2007 @ 16:15 |
quote:je hebt verschillende programma`s, van de Tu/e heb ik ook Autodesk Architectural Desktop 2005 gekregen en sketch up maat wat autocad fijn maakt is de precisie en het is de standaard dus je kunt het in veel programma`s importeren bv sketch up. Verder gebruik ik sketch up alleen voor maquette vervanging en om te kijken of de verhoudingen enigzins kloppen. Voor presentaties is het te slecht (dwz de textures zijn niet goed) en dat behandel ik dan ook met photoshop of ik gebruik maxwell renderer Ik kan wel eens wat autocad tekeningen posten | |
Xbox_360 | maandag 8 januari 2007 @ 16:48 |
quote:Offtopic ![]() ![]() | |
icecreamfarmer_NL | maandag 8 januari 2007 @ 18:24 |
quote:is meer voor de mensen die niet bekend zijn met autodesk producten ![]() | |
Xbox_360 | maandag 8 januari 2007 @ 19:31 |
quote:Ik ben er ook niet echt bekend mee ![]() | |
icecreamfarmer_NL | maandag 8 januari 2007 @ 20:28 |
quote:nu voor jouw en anderen een autocad post. Het mooie van autocad zijn de lijndiktes het pokke van pdf is is dat die ze weer vernaggeld ![]() ik zal morgen meer voorbeelden posten. Het eerste is een uiterst simpel hutje waar het om de bouwfysica en bouwtechniek gaat dus geen architectonisch hoogstandje detailleren en het ziet er makkelijker uit dan het is ![]() | |
Xbox_360 | maandag 8 januari 2007 @ 20:50 |
quote:Het ziet er niet echt ingewikkeld uit, maar ik snap wel dat het beter geschikt is voor presentaties en precisiewerk dan SketchUp. | |
icecreamfarmer_NL | maandag 8 januari 2007 @ 20:57 |
quote:en toch is het veel werk vooral ook om het in het begin onder de knie te krijgen en alles kloppend te krijgen want je moet ook voldoen aan tekenafspraken. | |
Xbox_360 | maandag 8 januari 2007 @ 21:00 |
quote:Hadde ze het programma niet wat simpeler kunnen maken dan? | |
icecreamfarmer_NL | maandag 8 januari 2007 @ 21:06 |
quote:het werkt niet vanzelfsprekend als je het eenmaal gewend bent dan maakt het weinig uit. | |
Xbox_360 | maandag 8 januari 2007 @ 21:09 |
quote:Tja, ach, ik hou het nog ff lekker bij SketchUp, ook aangezien het gratis is ![]() | |
icecreamfarmer_NL | maandag 8 januari 2007 @ 21:10 |
quote:nee een autocad licentie kost een paar ¤1000 ![]() ![]() de sketch up licentie kost trouwens ook ¤500 per jaar | |
Xbox_360 | maandag 8 januari 2007 @ 21:19 |
quote:SketchUp pro bedoel je ![]() | |
Kriebbel | maandag 8 januari 2007 @ 21:37 |
quote:pssst.. doe wat aan je arceringen ![]() sorry voor offtopic ![]() | |
Xbox_360 | maandag 8 januari 2007 @ 21:38 |
quote:Boeie ![]() | |
icecreamfarmer_NL | dinsdag 9 januari 2007 @ 11:55 |
quote:dat is pdf die vernaggeld alles. arceringen waren volgens de tekenconventies die gegeven waren | |
Xbox_360 | dinsdag 9 januari 2007 @ 21:16 |
Het heeft geregend ![]() | |
Creature | woensdag 10 januari 2007 @ 00:17 |
quote:Leuk gedaan! ![]() Heb ik trouwens ook al wat mee zitten testen ![]() ![]() | |
Kriebbel | woensdag 10 januari 2007 @ 08:03 |
Sketchup 6 Pro is uit ![]() | |
icecreamfarmer_NL | woensdag 10 januari 2007 @ 13:07 |
quote:hoe heb jij die spiegeling gekregen ![]() Verder wat zijn de vernieuwingen in 6 ![]() | |
Badabingea | woensdag 10 januari 2007 @ 13:55 |
Vandaag met de nieuwe 6 gewerkt. Wel wennen ja ![]() | |
Kriebbel | woensdag 10 januari 2007 @ 14:10 |
quote:Ik vermoed een export naar een of ander programma (maxwell?) | |
Creature | woensdag 10 januari 2007 @ 15:18 |
quote:Nope... een "vloer" gemaakt wat 30% transparant is. Vervolgens een kopie van het logo gemaakt, in spiegelbeeld gezet en er onder geplaatst. ![]() | |
Kriebbel | woensdag 10 januari 2007 @ 15:25 |
Kijk dat kan ook ![]() Enneh, hoe spiegel je in sketchup? | |
icecreamfarmer_NL | woensdag 10 januari 2007 @ 16:36 |
quote:wat is er anders aan dan:? is het de moeite waard of niet | |
RobbieT | woensdag 10 januari 2007 @ 17:17 |
quote:Van de website: Text and Dimension tool improvements We've made the text and dimension tools more versatile by supporting font sizes that remain fixed relative to a model. This makes it much easier to create CAD style annotation in Google SketchUp as dimensions and text can be sized proportionally to part of your model. We've also improved the quality on screen, in images and in printing. Speed Google SketchUp is now faster. See more of your model during view changes thanks to the way Google SketchUp can intelligently drop out rendering options as is needed while changing your view. Force Inference directions Now its easy to tell Google SketchUp exactly which direction you want using the arrow keys. Left = green, Up & down = Blue and, Right = Red. We've also added toggle functionality so you don't have to hold the keys down. Better modifier keys We've made using the modifier keys less confusing. Now its possible to create a copy at anytime during a move, rotate or push pull operation. Or if you accidentally made a copy you can switch back to normal tool operation. In the move tool its possible to switch between normal, copy and auto-folding at any time. Intersect We've made the intersect feature more robust. We've also added two new ways to intersect: Intersect Selected Only and Intersect with Context. Intersect Selected Only does just that. It performs an intersection between only the selected items and will ignore items that are not select. Intersect with context works while you are editing components and groups. It is a way to ignore items outside of the current context during intersect operations. Combined with paste in place and boolean modeling is easier than ever in Google SketchUp. Paste in Place Paste In Place is an improvement to the copy, cut and paste functions. Now the precise location is remembered for quick placement of a pasted selections. Its great for moving geometry in and out of components or groups without having to reposition your selection. Two point perspective Now you can set any view in Google SketchUp to be a two point perspective rendering. Quickly and easily recreate this classic style used by draftsmen and illustrators. The result is a simplified perspective image where all vertical lines in the model appear vertical on your screen, and in prints and image exports. | |
Xbox_360 | woensdag 10 januari 2007 @ 17:43 |
quote:Creature is back ![]() ![]() | |
Xbox_360 | woensdag 10 januari 2007 @ 17:46 |
quote:Selecteer het object dat je wilt spiegelen --> Rechtermuisknop --> Flip along --> (kies een as) moet je alleen ff uitvogele over welke as je em wilt uuh.. flippen ![]() ![]() | |
Xbox_360 | woensdag 10 januari 2007 @ 20:50 |
Google SketchUp 6 is fijner ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Ik kan m'n legoproject alleen nog steeds niet in het 3D Warehouse zetten ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Creature | donderdag 11 januari 2007 @ 00:53 |
quote:Thnx! ![]() Afgelopen tijd druk gehad, dus geen SketchUp... Nu heb ik weer ff wat meer tijd. ![]() Trouwens best kick die "fog-functie" in SK6! Zie hier: ![]() | |
dekkered | donderdag 11 januari 2007 @ 00:54 |
quote:best netjes alleen lijkt het net op het einde of het in 1 keer alles weg is | |
Tichelaar | donderdag 11 januari 2007 @ 03:30 |
quote:Dat lijkt niet alleen zo, dat is waarschijnlijk ook zo ![]() SU6 herkent trouwens enkele bestanden gemaakt met SU5 niet meer. ![]() | |
Kriebbel | donderdag 11 januari 2007 @ 08:28 |
quote:Dat kan in SU 5 ook wel ![]() | |
icecreamfarmer_NL | donderdag 11 januari 2007 @ 12:42 |
quote:die zat ook al in 5 ![]() | |
Xbox_360 | donderdag 11 januari 2007 @ 13:28 |
quote:Nooit kunnnen vinden ![]() | |
icecreamfarmer_NL | donderdag 11 januari 2007 @ 13:30 |
quote:hij zat ook redelijk verstopt maar op de sketch up site staat hoe het moet | |
Xbox_360 | donderdag 11 januari 2007 @ 18:45 |
quote:Mooie brug, niet zelf gemaakt of wel ![]() | |
Creature | donderdag 11 januari 2007 @ 21:15 |
quote:Nee.. Niet zelf gemaakt. Uit de 3d warehouse ![]() | |
tnimble | donderdag 11 januari 2007 @ 23:53 |
Een pre-viz krabbeltje in Sketchup door mij om wat inzicht in de ruimte van de kast te krijgen. Het project staat in K&W![]() ![]() | |
Xbox_360 | vrijdag 12 januari 2007 @ 00:08 |
quote:Wat een details ![]() ![]() | |
angel008 | vrijdag 12 januari 2007 @ 09:37 |
zou ik hier ook een verzoekje mogen plaatsen ? ik ben namelijk op zoek naar een beweegbare stand waarop een lcd tv komt te hangen en ergens in het midden ook nog een soort plateu komt te staan waarop de pc komt te staan waar dus de pc komt te staan om de lcd tv aan te sturen. ik heb wel enkele voorbeelden waar een evt geintereseerde zich kan aan werpen.. ![]() ![]() en betreffende pc ![]() ![]() mijn idee is dus dat de pc ergens in het midden komt te hangen en dat de kabels dmv de holle buis naar de lcd lopen en de stroom kabel door de pc naar beneden loopt en bij de voet uit komt (om hier dan een stekkerblok te hebben om de tv en pc stroom te geven en vanuit daar 1 kabel naar het stopcontact gaat. probleem is het idee zelf heb ik wel maar een sketchup artist ben ik niet (ben nu een poging aan het wagen maar ik ben niet zo'n artiest in dit soort dingen.. | |
Kriebbel | vrijdag 12 januari 2007 @ 10:26 |
Maar wat moet er in sketchup gemaakt worden dan? | |
angel008 | vrijdag 12 januari 2007 @ 10:48 |
quote:een model stand maar dan met een plateu in het midden welke ik naar onze lasser kan sturen en dat hij dit dan voor ons kan realiseren (de stand hierboven heeft nml een holle buis waar de kabels inkunnen maar geen gat in het midden en ook geen optie tot plateu..) en ik zou dit graag in 3d kunnen presenteren (we moeten nml 3 van dit soort systemen laten maken) net een poging gedaan tot maken ervan met sketchup maar dat was op zn zachts gezegd een drama.. edit : krijg net te horen dat er toch liever een verstelbaar systeem moet komen dus de ronde buis moet vervangen worden voor een rechthoekige welke uit 2 delen bestaat (waarvan er ergens boven bv een knop moet komen zitten waarmee de hoogte versteld kan worden (losdraaien verstellen vastdraaien) dit systeem moet dus wel boven de plek komen waar de pc hangt vanwege de kabels die in de goot moet lopen (en dat gat mag dus niet dichtvallen) word ik all vervelend ![]() [ Bericht 14% gewijzigd door angel008 op 12-01-2007 11:27:01 ] | |
tnimble | vrijdag 12 januari 2007 @ 12:18 |
quote:Thanks. Detail zit er zeker in, maar dat vid ik juist wel de uitdaging in Sketchup. Vooral omdat het pakket wat moeilijk gaat lopen doen als je iets van enkele mm wil tekenen. Veel al groot tekeken en terug scalen. ![]() ![]() | |
Xbox_360 | vrijdag 12 januari 2007 @ 12:47 |
quote:I'll see what I can do ![]() quote:Laat eens zien ![]() quote:Ik snap je systeem nog niet helemaal ![]() Zoiets? Of bedoel je niet met een pin? | |
Xbox_360 | vrijdag 12 januari 2007 @ 12:50 |
quote:Daarom werk ik alleen in meters ![]() | |
angel008 | vrijdag 12 januari 2007 @ 12:53 |
quote:een pin hoeft niet per se een soort van schroefmechanisme wat de 2 delen klemt is ook voldoende (all is jou oplossing wel steviger. (hier word dus een soort van buisje met draaischroef opgezet welke dus de binnenste buis klemt. dit moet dus wel aan de achterkant van de stand komen omdat aan de voorkant in beide buizen een soort van gleuf moet komen om de kabels door te laten gaan (vga en stroom voor de pc) ziet er verder heel goed uit !! laptop staat nu in een meeting waar ik mee bezig was met sketchup ik zal het posten zodra ik hem weer terug heb.. over de onderkant dit moet natuurlijk zo stevig mogelijk zijn zoals het op de foto is mag maar als je zelf een creatief idee hebt mag dit ook natuurlijk. (als het maar redelijk makkelijk te maken is) edit : je mag me evt ook wel toevoegen op msn dan wil het het een en ander wel uitlegen of verduidelijken ![]() [ Bericht 8% gewijzigd door angel008 op 12-01-2007 12:59:39 ] | |
Xbox_360 | vrijdag 12 januari 2007 @ 13:00 |
quote:Zijn schroeven die een buis klemmen wel stevig genoeg dan? LCD-tv's zijn niet echt lichtgewichten.. quote:Thanks ![]() ![]() | |
angel008 | vrijdag 12 januari 2007 @ 13:08 |
quote:daar twijfel ik atm ook over vandaar dat ik ook jou systeem beter vind. we hebben nml van oude buro stoelen nog de draaiknoppen over. kan hier wel een pin an maken dus geen probleem ![]() | |
Xbox_360 | vrijdag 12 januari 2007 @ 13:18 |
quote:Zal eens zien wat ik kan doen ![]() ![]() ![]() Verder nog een update van het lego-project: | |
_GdR_ | vrijdag 12 januari 2007 @ 13:35 |
hou maak je een 'bal'? met die cirkel kan je alleen push/pull doen. maar niks om m echt rond te maken. toch? | |
Kriebbel | vrijdag 12 januari 2007 @ 13:37 |
Google warehouse, of Deze tutorial | |
Harmen1984 | vrijdag 12 januari 2007 @ 13:44 |
quote: ![]() | |
_GdR_ | vrijdag 12 januari 2007 @ 13:47 |
quote:thnx! ![]() | |
_GdR_ | vrijdag 12 januari 2007 @ 14:03 |
heeft iemand goede texures voor me? ![]() ![]() | |
angel008 | vrijdag 12 januari 2007 @ 14:05 |
omg... ![]() | |
fallrite | vrijdag 12 januari 2007 @ 14:11 |
haha ![]() | |
Eltonno | vrijdag 12 januari 2007 @ 15:05 |
Even een WIP ![]() Mijn LP speler, moet nog veel aan gebeuren en ik denk dat in de arm nog heul veul tijd gaat zitten... Teven TVP | |
dynamiet | vrijdag 12 januari 2007 @ 19:07 |
quote:sketchup is helemaal niet geschikt voor wat jij er mee wilt, hiervoor kan je beter 3d cad programa's gebruiken. die hebben ook de de functie om er een technische 2d tekening van te maken. | |
Xbox_360 | vrijdag 12 januari 2007 @ 19:56 |
quote:Lees nog eens goed ![]() Dump hier je Google SketchUp kunstwerken! #2 | |
Xbox_360 | vrijdag 12 januari 2007 @ 19:57 |
quote:Thanks ![]() | |
Eltonno | vrijdag 12 januari 2007 @ 21:06 |
Zo, tijdens darten even doorgegaan... Maar tering wat worden hier mooie dingen gemaakt.. Xbox_360, damn NICE! ![]() Maargoed, dit is mijn eerste project en ben er wel tevreden mee... ![]() En de arm iets dichterbij... ![]() Nu nog voor alles textures vinden, alles netjes afwerken... Pff. nog genoeg te doen.. | |
Xbox_360 | vrijdag 12 januari 2007 @ 21:27 |
quote:Thanks ![]() Die arm van die platenspeler is goed gelukt, het geheel trouwens ook, zeker als het je eerste project is. En je hebt de Follow-me tool al gebruikt (zo te zien) bij uuh, dat ding waar je de plaat oplegt ![]() Ik zou voor mooier beeld nog de anti-alias aanzetten. Ga naar Window --> Preferences --> OpenGL: Zorg dat het bovenste en onderste hokje staan aangevinkt, maar de middelste niet. Als het goed is krijg je dan dit te zien: Dan kies je net als op de afbeelding de onderste (met anti-alias op 4x) en druk op OK. Als het goed is heb je nu veel strakkere en mooiere lijnen (minder rafelig) Succes ermee ![]() De "fijne kneepjes" van SketchUp krijg je overigens later onder de knie. | |
_GdR_ | zaterdag 13 januari 2007 @ 00:50 |
quote:vind je t nie mooi dan? mn eerste kunstwerk! ![]() | |
Xbox_360 | zaterdag 13 januari 2007 @ 01:28 |
quote:Het is een goed begin, maar het mist nog de expressie en stijl van de alternatieve kunststroming. Wat meer gebruik van felle kleuren zou geen kwaad kunnen. Uw kunstwerk is mischien iets te gewaagd voor de gemiddelde bezoeker van deze kunstgallerij. Wat lul ik, het ziet er niet uit ![]() ![]() | |
Badabingea | zaterdag 13 januari 2007 @ 08:42 |
Ik heb een vraag. Waar kun je mooie textures vinden? ![]() | |
Xbox_360 | zaterdag 13 januari 2007 @ 10:44 |
quote:Ga naar Tools --> Paint bucket (sneltoets = B): Of bedoel je of je andere textures kan downloaden? | |
_GdR_ | zaterdag 13 januari 2007 @ 15:42 |
quote: ![]() nja ik heb tenminste iemand laten lachen. ![]() | |
Xbox_360 | zaterdag 13 januari 2007 @ 16:32 |
quote:Ooit.. zul je een geslachtsdeel tot in elk detail in 3D kunnen maken ![]() Woow, pagina 5 alweer ![]() | |
Creature | donderdag 18 januari 2007 @ 16:27 |
Ik heb m'n pakje kauwgom omgezet naar 3d studio max formaat... 't ziet er best goed uit ![]() ![]() | |
Xbox_360 | donderdag 18 januari 2007 @ 16:34 |
quote:Hoe doe je dat?! ![]() | |
Creature | donderdag 18 januari 2007 @ 17:26 |
quote:Met SketchUp Pro exporteren naar een *.3ds bestand, die vervolgens importeren in 3D Studio Max. En heb er om het wat mooier te maken nog een paar spots (lichten) bij gezet. ![]() | |
Xbox_360 | donderdag 18 januari 2007 @ 17:33 |
quote:Kut, ik heb geen Pro ![]() | |
icecreamfarmer_NL | donderdag 18 januari 2007 @ 17:40 |
quote:nananana ![]() | |
Kriebbel | donderdag 18 januari 2007 @ 20:00 |
Nieuw project (W.I.P.)![]() Het namaken van mijn geluidsapparatuur thuis ![]() ![]() [ Bericht 4% gewijzigd door Kriebbel op 19-01-2007 10:59:15 ] | |
Creature | vrijdag 19 januari 2007 @ 19:00 |
Zo... dat 3D Studio Max begin ik inmiddels ook een beetje door te krijgen. Nu een animatie van gemaakt ![]() ![]() Hier de Hi-Res Quicktime te vinden: http://www.megaupload.com/?d=VHN5D4A1 | |
Xbox_360 | vrijdag 19 januari 2007 @ 19:08 |
quote:Het wordt tijd voor de pro-versie ![]() | |
Creature | vrijdag 19 januari 2007 @ 19:10 |
quote:*kuch*usenet*kuch* | |
Xbox_360 | vrijdag 19 januari 2007 @ 19:25 |
quote:Nooit van gehoord ![]() ![]() | |
Tichelaar | zaterdag 20 januari 2007 @ 03:14 |
quote:http://en.wikipedia.org/wiki/NNTP http://en.wikipedia.org/wiki/Usenet ![]() | |
Xbox_360 | zaterdag 20 januari 2007 @ 10:44 |
Heb een free trial van zowel SketchUp Pro als 3Ds Max. Dit is het resultaat van importeren, zonder enige bewerking. Want ik snap eerlijk gezegd geen fuck van 3Ds Max ![]() *klik!* Snap alleen nog niet waarrom dat "smoothe" van ronde dingen verdwijnt. Zoals bij die twee pijpen, je ziet de vlakjes waaruit die ronde dingen bestaan gewoon, dat was niet de bedoeling ![]() | |
icecreamfarmer_NL | zaterdag 20 januari 2007 @ 14:16 |
quote:tu ik kan kijken of ik hem kan hosten voor een hele korte tijd. | |
Badabingea | zaterdag 20 januari 2007 @ 14:55 |
quote:Mooi gedaan. ![]() | |
Kriebbel | zaterdag 20 januari 2007 @ 15:48 |
quote:Je kunt toch gewoon de Pro versie downloaden? ![]() Mail me anders maar even, help ik wel even ![]() | |
s1mon | zaterdag 20 januari 2007 @ 16:30 |
Mijn eerste creatie met sketchup, m'n Zune:![]() Hij is wat dikker in het echt, en lang niet alle details zitten erin (zoals de rond verlaagde d-pad in het midden, ik zou niet weten hoe je dat moet doen) maar voor een eerste keer ben ik er blij mee ![]() | |
jimjim1983 | zaterdag 20 januari 2007 @ 16:31 |
vet! tvp ![]() | |
s1mon | zaterdag 20 januari 2007 @ 16:40 |
En mijn 2e creatie, een CD hoesje, met minder ronde vormen maar met veel meer details die hier lang niet allemaal in zitten:![]() Hij is ook nog niet af, vooral de doorzichtige buitenkant is nog helemaal niet mooi, maar het was ook maar een probeelsel ![]() Sketchup is verslavend! Edit: Ik ben even wat dingen aan het proberen, en heb nu een vraag. Ik ben een boot aan het maken, en heb daarbij, voor de kiel, gebogen vlakken. Hoe maak ik daar echte vakken van, dus zodat ik ze een kleurtje kan geven? Hier een screen: ![]() [ Bericht 29% gewijzigd door s1mon op 20-01-2007 17:29:19 (Update) ] | |
Xbox_360 | zondag 21 januari 2007 @ 00:44 |
quote:Die boot wordt nog lastig denk ik ![]() ![]() | |
Xbox_360 | zondag 21 januari 2007 @ 23:02 |
I ![]() ![]() ![]() ![]() Zoals je ziet kun je nu lichten maken en hoeveelheid reflectie van oppervlakte kiezen. Bij de spiegel kun je de muur-textuur er half doorheen zien. Dat komt omdat één zeide van de rechthoek (zegmaar de achterkant) de textuur van de muur heeft. Wel jammer dat het renderen vrij lang duurt ![]() ![]() Via deze website kun je em downloaden. Dit is de officiele site (vanuit daar werd ik ook doorgelinkt): http://www.suplugins.com/help.php#Getting%20Started Hier staat ook de handleiding op trouwens. | |
icecreamfarmer_NL | maandag 22 januari 2007 @ 11:31 |
quote:mm dat is toch wel de moeite want dat lukte eerder niet | |
Xbox_360 | maandag 22 januari 2007 @ 11:41 |
quote:Ik heb alweer wat nieuws geprobeerd: ![]() Vraag me niet wat het is ![]() ![]() | |
Badabingea | maandag 22 januari 2007 @ 11:42 |
Het ziet er wel tof uit. | |
s1mon | maandag 22 januari 2007 @ 13:09 |
quote:Ik hebt het eens geprobeerd, maar het is me tot nu toe niet gelukt. Ik heb hem wel in het 3D Warehouse gezet, hier. ![]() | |
Xbox_360 | maandag 22 januari 2007 @ 13:21 |
quote:Ok, heb em gedownload ![]() ![]() Heb vanochtend nog één project gerenderd. Dit duurde dik een half uur ![]() ![]() Je kan er dus wel sfeervolle plaatjes mee maken ![]() [ Bericht 2% gewijzigd door Xbox_360 op 23-01-2007 07:47:10 ] | |
s1mon | dinsdag 23 januari 2007 @ 11:34 |
Dat studio gedoe had ik ookal gezien, zijn inderdaad ontzettend mooie resultaten mee te krijgen, maar ik hou het voorlopig nog even op de gewone sketchup, eerst dat maar eens doorkrijgen ![]() Ben bezig met een nieuw projectje, een brug: ![]() Beetje de Golden Gate brug nageaapt, en voor de rest details zelf verzonnen. De brug is al zo goed als af, dus ik ben nu bezig dingen er rondom te maken, zoals het stoplicht.. Fog is wel een leuk effect bij zulk soort bouwsels ![]() | |
Xbox_360 | dinsdag 23 januari 2007 @ 12:51 |
quote:Die mist geeft het wel sfeer. Zelf zou ik als ik jou was alleen de textures wat minder grof maken, maarja, dat is mijn mening ![]() | |
s1mon | dinsdag 23 januari 2007 @ 13:08 |
quote:Ik sta altijd open voor meningen en kritiek ![]() ![]() Edit: Nog een vraagje: Ik heb er een huis bijgetekend. Achteraf blijkt het alleen niet echt op de goede schaal te zijn.. Of ik moet 4 meter hoge stoplichten hebben. Is er een manier om een object ofzo te vergroten? [ Bericht 14% gewijzigd door s1mon op 23-01-2007 13:28:47 ] | |
Xbox_360 | dinsdag 23 januari 2007 @ 13:20 |
quote:nee ik bedoel de textuur van het asfalt. Minder fijn bedoelde ik eigenlijk ![]() Je klikt op het vlak van de textuur die je minder grof wilt maken Dan doe je rechtermuisknop (hou je muispeil op het vlak) --> Texture --> position. Als het goed is zie je nu dit soort pinnetjes: Als de pinnetjes niet gekleurd zijn, klik je met rechtermuisknop en vink je fixed pins aan. Door het groene pinnetje te slepen (erop klikken en ingedrukt te houden, kun je de textures groffer of fijner maken. Ook kun je de texture draaien met het groene pinnetje. Experimenteer er maar eens mee zou ik zeggen ![]() | |
C10H14N2 | dinsdag 23 januari 2007 @ 14:32 |
quote:Zeer mooi ![]() | |
Xbox_360 | dinsdag 23 januari 2007 @ 14:49 |
quote:Dat had ik eerst ook, maar ik weet al waaraan dat ligt. Ga naar View - Face style en kies dan monochrome. Als je dan in de kamer kijkt zie je waarschijnlijk blauwachtige vlakken. Daar ligt het probleem dus, elk vlak heeft van zichzelf een blauwachtige en een witte kant. Je kan deze vlakken het beste allebei wit maken (voor wit licht) en je moet er voor zorgen dat de 'witte' kant van het vlak aan de binnenkant van de ruimte zit. Als het vlak niet goed staat, klik je: rechtermuisknop op het vlak en klik je op: Reverse faces. Verder laat ik meestal geen muren open staan, ook niet achter de camera. Snapévous? ![]() Edit: sla wel op voordat je gaat renderen. Soms sluit het hele programma af als je tijdens het renderen op Stop drukt. | |
C10H14N2 | dinsdag 23 januari 2007 @ 15:13 |
quote:Ik geloof dat ik het snap ja. Net een "buiten"-render gedaan en die was wel aardig gelukt. Duurt alleen wel ZEER lang zeg, maarja beter iets dan niets ![]() ![]() Bedankt voor de tip van het eerst opslaan, ben daar te vaak slordig mee ![]() | |
Xbox_360 | dinsdag 23 januari 2007 @ 15:17 |
quote:Het is inderdaad erg sloom.. Ik heb de instellingen nu rond de 13% staan (kwaliteit en anti-alias) en dat is hoog genoeg. Maar het blijft ontiegelijk sloom ![]() ![]() | |
icecreamfarmer_NL | dinsdag 23 januari 2007 @ 15:27 |
quote:ja dat kon iik jullie oook wel vertellen renderen is een zeer cpu intensief process | |
Xbox_360 | dinsdag 23 januari 2007 @ 15:29 |
quote:Ja klopt, maar volgens mij moet het wel sneller kunnen. | |
icecreamfarmer_NL | dinsdag 23 januari 2007 @ 15:50 |
quote:ja een snellere cpu kopen of een profi videokaart ![]() | |
Xbox_360 | dinsdag 23 januari 2007 @ 16:04 |
quote:Podium is nu al zo'n 2 uur aan het renderen ![]() ![]() | |
Xbox_360 | dinsdag 23 januari 2007 @ 16:32 |
2 uur wachten waard? ![]() ![]() | |
icecreamfarmer_NL | dinsdag 23 januari 2007 @ 16:44 |
quote:ja dat chroom wat wil je anders elke foton moet bereknd worden en bounced over 4+ vlakken | |
s1mon | dinsdag 23 januari 2007 @ 16:51 |
Weet iemand hoe ik dit huisje kan vergroten, naar 1,5 keer zo groot ofzo? | |
leroytje | dinsdag 23 januari 2007 @ 16:53 |
Zow daarnet ook maar een begonnen met Sketch Up, ik heb al 1 tutorial gekeken (De simpelste). ik heb vanaf donderdag 2weken niks te doen, dus ik ga er ook maar mee aan de slag. ik ga er vanuit dat ik hier met vragen uiteraard terecht kan ![]() Massie, leroytje ![]() | |
Xbox_360 | dinsdag 23 januari 2007 @ 17:09 |
quote:Selecteer het huis --> Druk op S of ga naar Tools - Scale. Kies dan de juiste punt uit, klik er één keer op en rek het geheel vast uit in de juiste richting. Voer 1,5 in voor 1,5 keer zo groot. Druk op Enter.. é viola ![]() | |
s1mon | dinsdag 23 januari 2007 @ 18:25 |
quote:Bedankt voor de tip, het klopt nu beter ![]() | |
Xbox_360 | dinsdag 23 januari 2007 @ 18:46 |
quote:Heb je SketchUp 6 of 5? 6 is namelijk aanzienlijk sneller ![]() | |
Kriebbel | dinsdag 23 januari 2007 @ 19:00 |
quote:Veel in verschillende lagen werken helpt ook wel, kun je bepaalde dingen makkelijker evensnel uitzetten ![]() | |
s1mon | dinsdag 23 januari 2007 @ 21:10 |
Ik heb sketchup 6, de nieuwste ![]() Dat lagen gedoe klinkt wel handig, zal ik eens naar gaan kijken. | |
Xbox_360 | woensdag 24 januari 2007 @ 14:09 |
Hmm.. ben al best ver ![]() Zonder edges: Met edges: | |
Kriebbel | woensdag 24 januari 2007 @ 14:36 |
Briljant, dat ding heb ik thuis ook staan ![]() Alleen de 'klauwen' lijken me wat fors? | |
Xbox_360 | woensdag 24 januari 2007 @ 14:48 |
quote:Tja, in het echt is ie ook groot ![]() ![]() | |
Kriebbel | woensdag 24 januari 2007 @ 14:53 |
wtf? 57 MB? hoewerk jij? wel in lagen toch hoop ik? | |
Xbox_360 | woensdag 24 januari 2007 @ 14:56 |
quote:In groepen ![]() | |
Kriebbel | woensdag 24 januari 2007 @ 14:58 |
ja dan kan ik het begrijpen dat het 57MB is ![]() | |
Xbox_360 | woensdag 24 januari 2007 @ 14:59 |
Hoe werk je precies in lagen dan? En scheelt het zodanig veel dat ik van 57 mb, 20 mb kan maken? ![]() | |
Kriebbel | woensdag 24 januari 2007 @ 15:40 |
In mijn beleving (wat ik me meen te herinneren ![]() In lagen moet je eigenlijk vanaf het begin af aan aanhouden. Je opent je lagen toolbar, maakt een nieuwe laag aan, maakt deze laag de 'huidige tekenlaag' (klik op het rondje ervoor) Nu teken je in deze laag ( voor jou bijvoorbeeld laag wielen) daar teken je de wielen in, en zo doe je dat voor alles, de grijpers weer op een andere laag, de cabine etc etc Deze laag kun je ook een kleurtje geven ( = de kleur die je uiteindelijk graag wilt hebben) Om deze kleuren te zien moet je in je lagen venster 'color by layer' aanzetten. Hoop het een beetje duidelijk gemaakt te hebben? zit nu op m'n werk, kan dus niet super uitgebreid doen ![]() Ander voordeel van veel met lagen werken is dat je makkelijk en snel dingen uit kunt zetten, wat je tekenwerk erg ten goede kan komen ![]() | |
Xbox_360 | woensdag 24 januari 2007 @ 15:58 |
Dus voor layers is het eigenlijk al te laat ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Kriebbel | woensdag 24 januari 2007 @ 15:59 |
Rapidshare? oid? Ik wil anders wel es voor je kijken of ik 'm op kan delen in layers ![]() | |
leroytje | woensdag 24 januari 2007 @ 16:09 |
Kan ik de maten ergens in het NL zetten??, want in de tutorial wordt alleen gezegd in inches, maar das niet echt fijn Gewoon in cm of mm dus? | |
Xbox_360 | woensdag 24 januari 2007 @ 16:12 |
quote:Window - Model Info - Units Dan kies je decimal ipv. Archtectal. Nu kun je ook voor mm, cm of m kiesen. | |
Xbox_360 | woensdag 24 januari 2007 @ 16:20 |
http://putstuff.putfile.com/ Ben nu aan het oploaden, dump hier straks de link wel. ![]() | |
Kriebbel | woensdag 24 januari 2007 @ 16:24 |
download 'm straks gelijk als ik thuis ben ![]() | |
Xbox_360 | woensdag 24 januari 2007 @ 16:44 |
http://putstuff.putfile.com/40681/638781/3 Dan ff telkens op Next page drukken. Uiteindelijk staat er: DOWNLOAD LEGOPROJECT.skp of zoiets ![]() | |
Kriebbel | woensdag 24 januari 2007 @ 19:13 |
Ziet er goed uit! Vraag me alleen af waarom je zoveel scenes hebt? Oh en als je problemen ermee krijgt (langzamer etc) moet je even de layer manager openen, en dan dat knopje "color by layer" aanklikken, werkt sneller ![]() Maar voor de rest super! Ben zelf momenteel ook opzoek naar een nieuwe uitdaging, nog een goed idee? ![]() | |
Asskicker14 | woensdag 24 januari 2007 @ 19:29 |
Waarom ben ik pas nu achter dit geweldig doch zo toegankelijke programma gekomen...ik kan niet wachten om hiermee aan de slag te gaan. ![]() ![]() | |
Xbox_360 | woensdag 24 januari 2007 @ 19:34 |
quote:Ghehe tanks ![]() ![]() ![]() ![]() EDIT: als ik 'color by layer' uitzet is m'n hele wage roze ![]() | |
crossover | woensdag 24 januari 2007 @ 23:13 |
Hey Xbox, ben jij bekend met lowlands? Het lijkt me wel gaaf om alle tenten van lowlands na te bouwen en in Google Earth te zetten ![]() Heb jij toevallig tijd over? ![]() Je kan het ondertussen al best goed zie ik! Wat voor videokaart heb je? | |
Xbox_360 | donderdag 25 januari 2007 @ 00:28 |
quote:Nog nooit op lowlands geweest ![]() ![]() ![]() ![]() | |
ReisT | donderdag 25 januari 2007 @ 02:49 |
SketchUp, daar heb ik eens een keer een Utrechtse stadsbus mee in elkaar gezet:![]() ![]() | |
Kriebbel | donderdag 25 januari 2007 @ 08:03 |
quote:Klopt ![]() maar het werkt wel sneller (hier althans ![]() | |
Xbox_360 | donderdag 25 januari 2007 @ 11:52 |
quote:Overvecht to the bone ![]() | |
Xbox_360 | donderdag 25 januari 2007 @ 12:15 |
quote:Mwa, hier niet echt ![]() ![]() Dit is de geresizede foto (mischien iets voor de OP van deel 3 ![]() ![]() Dit is de grotere versie van het screenshot: http://xs511.xs.to/xs511/07044/Legoproject12.PNG Ik zit nu aan ongeveer 62 mb. Ik zet em weer ff op Putstuff en dan post ik zometeen de link wel ff ![]() | |
Xbox_360 | donderdag 25 januari 2007 @ 13:11 |
Als je het Legoproject in SketchUp wil zien: Hier kun je em downloaden ![]() | |
C10H14N2 | donderdag 25 januari 2007 @ 13:59 |
quote:Te mooi ![]() ![]() ![]() | |
Tommeh | donderdag 25 januari 2007 @ 14:01 |
Ik volg dit topic al een tijdje en er zijn echt mooie dingen gemaakt. Nou wil ik ook mijn pogingen gaan wagen om mn auto te maken in het programma zodat ik de toekomstige verbouwing erin kan proberen. Iemand richtlijnen over hoe ik een buitenkant van een auto kan gaan beginnen te maken? ( misschien iets te hoog gegrepen maar dit is uiteindelijk de bedoeling ![]() | |
Asskicker14 | donderdag 25 januari 2007 @ 15:11 |
quote:Verdomme...daar moet HEEL wat werk in hebben gezeten. Wat ik mij nou afvraag...hoelang heb je daar nou werkelijk aan gewerkt? Dit lijkt me niet iets wat je zomaar tussendoor maakt. ![]() | |
Kriebbel | donderdag 25 januari 2007 @ 15:27 |
quote:Wel/geen ervaring met sketchup? als je geen ervaring hebt, begin met rechte dingen (rond is wat moeilijker in Sketchup) ![]() | |
Xbox_360 | donderdag 25 januari 2007 @ 16:47 |
Thanks voor de complimenten ![]() ![]() ![]() Wat betreft auto's in SketchUp: Dat is nogal lastig, rondingen in SketchUp maken is mischien wel het lastigste van SketchUp. Je zou in ieder geval even in het 3D Warehouse kunnen kijken of jou auto al gemaakt is. | |
Tommeh | donderdag 25 januari 2007 @ 17:01 |
De auto is gemaakt maar om een een of andere reden niet echt editable. Dank voor de tips en hints in ieder geval! Ik ben allereerst maar begonnen met het programma een beetje te leren kennen ![]() ![]() Work in Progress, net begonnen ![]() | |
Xbox_360 | donderdag 25 januari 2007 @ 17:06 |
quote:Mischien zit de auto in een groep. Krijg je een soort kubus van blauwe lijnen (of een andere kleur) te zien als je op de auto klikt? Als dat zo is, moet je gewoon rechtermuisknop - Edit Group kiezen. Als je helemaal niet wilt dat die in een groep staat doe je rechtermuisknop - Explode. Nadeel is dat SketchUp wel eens vastloopt als je voor Explode kiest ![]() | |
Tommeh | donderdag 25 januari 2007 @ 17:12 |
quote:Dat is het geval inderdaad. Zal later wel eens daarnaar gaan kijken, eerst maar wat basis ![]() | |
Xbox_360 | donderdag 25 januari 2007 @ 17:29 |
OP is al bijna klaar ![]() ![]() | |
icecreamfarmer_NL | donderdag 25 januari 2007 @ 17:44 |
hoe maak je ronde hoeken in rechthoeken. Ik wil namelijk afgeronde hoeken hebben op mijn rechthoek. verder werkt dat porium niet ik krijg steeds zwarte vlakken | |
Xbox_360 | donderdag 25 januari 2007 @ 18:50 |
quote: ![]() ![]() Wanneer krijg je bij Podium trouwens zwarte vlakken ![]() | |
icecreamfarmer_NL | donderdag 25 januari 2007 @ 19:38 |
quote:ah ik had het al geprobeerd met arc maar dat wrkte niet maar ik zie nu dat ik al die lijntjes weg moet doen. verder in podia moest ik invert faces doen daarna werkte het wel. alleen hoe krijg jij die metaal glans ![]() | |
Xbox_360 | donderdag 25 januari 2007 @ 20:12 |
quote:Je kleurt het object waar je de metaalglans op wilt met deze kleur: Dan zet je bij dat object 'reflection' op 100% Met die combinatie krijg je zo'n soort metaalglans: ![]() | |
Tommeh | donderdag 25 januari 2007 @ 20:28 |
Net weer even verder gegaan met mn ding, maar waarom is de rechtse nou blauwpaarsig?![]() | |
Xbox_360 | donderdag 25 januari 2007 @ 20:30 |
quote:één kant van elk oppervlakte is blauwpaars en de ander wit. Hier zie je later niks meer van als je alles éénmaal hebt ingekleurd. Niks van aantrekken dus ![]() | |
Xbox_360 | donderdag 25 januari 2007 @ 20:53 |
De OP voor deel 3 ligt al klaar trouwens ![]() | |
Tommeh | donderdag 25 januari 2007 @ 21:31 |
Dan moeten we wat deze pagina ff vullen ![]() | |
Xbox_360 | donderdag 25 januari 2007 @ 21:35 |
quote:Bedoel je gewoon een ledje of moet het ook echt dat lichteffect hebben? | |
Tommeh | donderdag 25 januari 2007 @ 21:40 |
Opzich gewoon een ledje wat groen is. | |
Xbox_360 | donderdag 25 januari 2007 @ 21:45 |
![]() ![]() | |
Tommeh | donderdag 25 januari 2007 @ 21:55 |
Nou gewoon een klein bolletje voldoet. Standby lampje zeg maar. | |
Xbox_360 | donderdag 25 januari 2007 @ 22:02 |
Hmm.. zo dan? | |
skiczukie | donderdag 25 januari 2007 @ 22:03 |
Keigeile kunstwerken hier zeg! ![]() | |
Tommeh | donderdag 25 januari 2007 @ 22:04 |
quote:Ja zo ongeveer idd. | |
Xbox_360 | donderdag 25 januari 2007 @ 22:06 |
quote:Wil je ook nog weten hoe je dat moet maken of zijn instructies niet nodig? ![]() | |
Tommeh | donderdag 25 januari 2007 @ 22:12 |
quote:Nou dat zou toch wel handig zijn ![]() | |
Xbox_360 | donderdag 25 januari 2007 @ 22:32 |
Je trekt eerst een lijn over de groene of rode as (een horizontale lijn dus). Voer een lengte in (bijvoorbeeld 4 mm ofzo) endruk op enter. Je kan het beste een rond getal kiezen. Of de maten kloppen of niet maakt niet zo heel veel uit, je kunt nog altijd resizen. Trek nu een lijn vanuit het midden van de horizontale lijn naar boven. Deze lijn moet qua lengte de helft zijn van de horizontale lijn. Dan trek je een boog van de twee uiteinden van de horizontale lijn naar het eindpunt van de verticale lijn. Als het goed is heb je nu dit: Dan teken je dit er ongeveer bij: Dan trek je een horizontale cirkel vanuit het onerste middelpunt tot het uiteinde. Wis de ene helft van het rechtopstaande figuur en wis alle onnodige lijnen. Als het goed is heb je nu dit: Selecteer de follow-me tool en klik op het rechtsopstaande oppervlakte. Dan ga je met de muis langs de cirkel en zie je min of meer je ledje al verschijnen. Dan ga je de hele cirkel rond en klik je nog een keer. Kleur em in, é voila ![]() | |
Tommeh | donderdag 25 januari 2007 @ 22:51 |
Nee hij volgt hem helemaal niet. Ik kende het principe wel een beetje alleen het werkt niet! | |
Xbox_360 | donderdag 25 januari 2007 @ 22:52 |
VOL! Hier verder: SketchUp topic #3!! |