Dezelfde oorlog waar de PvdA politieke steun aan gaf?quote:Op zaterdag 4 november 2006 09:58 schreef Genverbrander het volgende:
Oh ja en wat ik goed vond waren die harde sneren naar Balkenende door Bos over het homohuwelijk in Indonesië en "Met Bush de oorlog inhuppelen"![]()
![]()
![]()

Hij had het hier over het bezoek aan Bush zelf, niet over het feit dat ze de oorlog zijn begonnen. Dat is inderdaad het probleem van de PvdA, ze kunnen niet teveel hakken over Irak omdat ze zelf voor waren.quote:Op zaterdag 4 november 2006 10:21 schreef nikk het volgende:
[..]
Dezelfde oorlog waar de PvdA politieke steun aan gaf?

Als je werknemer bent wil je natuurlijk eenvoudig ontslagen kunnen wordenquote:Op vrijdag 3 november 2006 23:18 schreef Martijn_fijn het volgende:
[..]
Als jij straks tien jaar gewerkt hebt, denk je wel anders.

Welke inhoud? Het was voornamelijk óf kritiek op Balkenende óf een Miss World verhaal (dat lulverhaal over die wijkenquote:Op zaterdag 4 november 2006 09:50 schreef G.Fawkes het volgende:
[..]
Je onderschrift spreekt boekdelen vind je niet?
Ik vond Bos ook inhoudelijk sterker (superieur, om het maar even zo te zeggen). Hij had goede standpunten met daarbij goede argumenten op deze te verdedigen. En heeft Balkenende (minimaal 2 maal) goed in de hoek gezet

Dan slaat die opmerking toch gewoon helemaal nergens op?quote:Op zaterdag 4 november 2006 10:22 schreef Genverbrander het volgende:
[..]
Hij had het hier over het bezoek aan Bush zelf, niet over het feit dat ze de oorlog zijn begonnen. Dat is inderdaad het probleem van de PvdA, ze kunnen niet teveel hakken over Irak omdat ze zelf voor waren.
Daarom was ik ook aangenaam verrast door deze opmerking.

SERIEUS????quote:Op zaterdag 4 november 2006 10:27 schreef Jurgen21 het volgende:
En de Telegraaf (verreweg de grootste krant op zaterdag) kopt vanmorgen:
"Balkenende heeft X-factor"
"Het lijkt er op dat Bos niet gelooft wat hij zelf zegt"
![]()

Ja ik vond Henk Jan ook goed voor de dag komen.quote:Op vrijdag 3 november 2006 22:50 schreef Areyoutalkingtome het volgende:
ik vind HJSmits erg goed overkomen, wat nou idolsgezeur

Geniale zet van het huisorgaan van de zittende coalitie. Die krant wordt op zaterdag door twee miljoen mensen gelezenquote:Op zaterdag 4 november 2006 10:28 schreef Genverbrander het volgende:
[..]
SERIEUS????
Dit is toch ongelofelijk.![]()

Ze quoten Henk Jan Smitsquote:Op zaterdag 4 november 2006 10:28 schreef Genverbrander het volgende:
[..]
SERIEUS????
Dit is toch ongelofelijk.![]()

quote:Op zaterdag 4 november 2006 10:27 schreef Jurgen21 het volgende:
En de Telegraaf (verreweg de grootste krant pulp op zaterdag) kopt vanmorgen:
![]()

Lijkt mij sterk dat mensen zich laten beinvloeden in hun kiesgedrag door hetgeen wat Henk Jan Smits zegt.quote:Op zaterdag 4 november 2006 10:34 schreef Genverbrander het volgende:
Met zo'n medialandschap is het haast onmogelijk de verkiezingen te winnen.

Ik vrees van wel ja.quote:Op zaterdag 4 november 2006 10:35 schreef Urquhart het volgende:
[..]
Lijkt mij sterk dat mensen zich laten beinvloeden in hun kiesgedrag door hetgeen wat Henk Jan Smits zegt.

quote:Op zaterdag 4 november 2006 10:24 schreef nikk het volgende:
[..]
Welke inhoud? Het was voornamelijk óf kritiek op Balkenende óf een Miss World verhaal (dat lulverhaal over die wijken). Bos heeft zo goed als niets vertelt over de plannen van de PvdA.

Hoezo lach jij hierom? Trots als het CDA zo de verkiezingen wint? Met smerige spelletjes via de media?quote:Op zaterdag 4 november 2006 10:29 schreef Jurgen21 het volgende:
[..]
Geniale zet van het huisorgaan van de zittende coalitie. Die krant wordt op zaterdag door twee miljoen mensen gelezen![]()

Op een punt had ie op zich gelijk, het steeds tussendoor kleppen van Bos als Balkie aan het woord was. Passie vind ik prima, heeft Bos ook, maar niet zo. Dat steeds tussendoor kleppen zou je kunnen uitleggen als 'niet zelfverzekerd' maar daar heb ik niet voor doorgeleerd dus daar brand ik mij niet aan.quote:Op zaterdag 4 november 2006 10:29 schreef Haaibaaike het volgende:
[..]
Ja ik vond Henk Jan ook goed voor de dag komen.
Hoe hij over Bos en Balkenende vertelde eerlijk toch ?

"Hypotheekrenteaftrek voor de 5% hoogste inkomens verlagen naar 40%." Het is 42%, maar dit terzijde. Dit was het enige punt waarbij Bos daadwerkelijk de PvdA plannen noemde. Bij al je overige punten bleef het bij een simpele Miss World verhaal of bestond zijn hele betoog uit kritiek op Balkenende.quote:Op zaterdag 4 november 2006 10:38 schreef Roeni3 het volgende:
[..]Meer geld voor onderwijs. Gratis kinderopvang voor enkele dagen per week, met een eigen aandeel van de ouders. Hypotheekrenteaftrek voor de 5% hoogste inkomens verlagen naar 40%. Huurbeleid veranderen. Geen voedselbanken meer. Meer geld voor de zorg. 
Nu jij weer.

Of je zou het kunnen zien als in willen grijpen als Balkenende weer iets verteld waarvan Bos weet dat het onzin is. Zo kwam het bij mij over...quote:Op zaterdag 4 november 2006 10:41 schreef vw_caddy het volgende:
[..]
Op een punt had ie op zich gelijk, het steeds tussendoor kleppen van Bos als Balkie aan het woord was. Passie vind ik prima, heeft Bos ook, maar niet zo. Dat steeds tussendoor kleppen zou je kunnen uitleggen als 'niet zelfverzekerd' maar daar heb ik niet voor doorgeleerd dus daar brand ik mij niet aan.![]()

Oh, sorry, 42%, je hebt m'n hele verhaal nu inderdaad compleet ontkracht.quote:Op zaterdag 4 november 2006 10:42 schreef nikk het volgende:
[..]
"Hypotheekrenteaftrek voor de 5% hoogste inkomens verlagen naar 40%." Het is 42%, maar dit terzijde. Dit was het enige punt waarbij Bos daadwerkelijk de PvdA plannen noemde.

Ach, een simpele ziel zal waarschijnlijk genoeg hebben aan hetgeen dat Bos gisteravond vertelde.quote:Op zaterdag 4 november 2006 10:45 schreef Roeni3 het volgende:
[..]
Oh, sorry, 42%, je hebt m'n hele verhaal nu inderdaad compleet ontkracht.

Hopen dat ie dat later goed onderdrukt als ie eventueel MP wordt....quote:Op zaterdag 4 november 2006 10:43 schreef G.Fawkes het volgende:
[..]
Of je zou het kunnen zien als in willen grijpen als Balkenende weer iets verteld waarvan Bos weet dat het onzin is. Zo kwam het bij mij over...

Jammer, je begint nu op de man te spelen. Je hebt jezelf zojuist buitenspel gezet als normale discussiepartner.quote:Op zaterdag 4 november 2006 10:47 schreef nikk het volgende:
[..]
Ach, een simpele ziel zal waarschijnlijk genoeg hebben aan hetgeen dat Bos gisteravond vertelde.

Hou toch op. Je noemt een paar punten die als thema naar voren kwamen in het debat. Als je werkelijk van mening bent dat Bos daar de PvdA plannen naar voren schoof heb je echt naar een ander debat gekeken. Zijn verhaal over de wijken was exemplarisch voor het hele debat. Apart van de HRA bleef het bij óf kritiek op Balkenende óf een Miss World verhaal.quote:Op zaterdag 4 november 2006 10:50 schreef Roeni3 het volgende:
[..]
Jammer, je begint nu op de man te spelen. Je hebt jezelf zojuist buitenspel gezet als normale discussiepartner.

Ik ben gek op polarisatiequote:Op zaterdag 4 november 2006 10:38 schreef Genverbrander het volgende:
[..]
Hoezo lach jij hierom? Trots als het CDA zo de verkiezingen wint? Met smerige spelletjes via de media?
Ik dacht dat het om de politieke inhoud ging. Nederland gaat idd steeds meer op Amerika lijken. Hard liberaal rechts beleid, twee presidentskandidaten en Fox-achtige media.![]()

Er komen nog andere debatten aan. Het wordt pas interessant als Bos en Marijnissen tegenover elkaar komen te staan in één zo'n debat.quote:Op zaterdag 4 november 2006 10:57 schreef SCH het volgende:
De grootste winst voor Bos is als hij wat SP-ers aan het wankelen krijgt.
Dat is wat ik als GroenLinks kiezer hoop. Dat de SP gewoon op 12 zetels komt en de andere zetels naar de PvdA gaan, waardoor links vrij groot blijft en de PvdA de grootste wordt.

Zeker weten - kijken of Bos de SP-leider kritisch durft te benaderen.quote:Op zaterdag 4 november 2006 11:00 schreef nikk het volgende:
[..]
Er komen nog andere debatten aan. Het wordt pas interessant als Bos en Marijnissen tegenover elkaar komen te staan in één zo'n debat.

quote:Op zaterdag 4 november 2006 10:38 schreef Roeni3 het volgende:
[..]Geen voedselbanken Otto, Neckermann, Tell Sell, Lenen.nl meer. 

Het is moeilijk discussie voeren met iemand die inhoudelijke punten niet als inhoudelijke punten wilt zien.quote:Op zaterdag 4 november 2006 10:55 schreef nikk het volgende:
[..]
Hou toch op. Je noemt een paar punten die als thema naar voren kwamen in het debat. Als je werkelijk van mening bent dat Bos daar de PvdA plannen naar voren schoof heb je echt naar een ander debat gekeken. Zijn verhaal over de wijken was exemplarisch voor het hele debat. Apart van de HRA bleef het bij óf kritiek op Balkenende óf een Miss World verhaal.

Zonder stropdas lijkt het allemaal wat losser, prins Claus had er ook een hekel aan. Het maakt ze ook net even wat minder afstandelijk. Zou Balkenende ook eens moeten doen. Die pipo van Elsevier houdt 'm natuurlijk liever om, die ziet zichzelf het liefst zo ver mogelijk verwijderd van het klootjesvolk.quote:

Welke inhoudelijke punten? Wat is er nou concreet gezegd over de wijken bijvoorbeeld? En het huurbeleid? Verder dan kritiek op het huidige beleid kwam het niet. En dat de zorg beter moet, tja, probeer daar maar eens een tegenstander in te vinden. Etc.quote:Op zaterdag 4 november 2006 11:04 schreef Roeni3 het volgende:
[..]
Het is moeilijk discussie voeren met iemand die inhoudelijke punten niet als inhoudelijke punten wilt zien.

Volgens de peiling Bos.quote:Op zaterdag 4 november 2006 11:03 schreef JAM het volgende:
Ik heb het niet gezien. Wie heeft er gewonnen?

Volgens 1342 mensen van de 1,5 miljoen kijkers was het net Bos.quote:Op zaterdag 4 november 2006 11:03 schreef JAM het volgende:
Ik heb het niet gezien. Wie heeft er gewonnen?

Ik vind persoonlijk Balkende een betere uitstralling hebben dan Bos ook in dat debat.quote:Op zaterdag 4 november 2006 10:27 schreef Jurgen21 het volgende:
En de Telegraaf (verreweg de grootste krant op zaterdag) kopt vanmorgen:
![]()

Dat vind ik knap. WIl je vertellen waarom je dat vindt? Want dat gevoel heb ik totaal niet eigenlijk...quote:Op zaterdag 4 november 2006 11:14 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Ik vind persoonlijk Balkende een betere uitstralling hebben dan Bos ook in dat debat.![]()

Ja ja, we trappen de mensen die het al moeilijk hebben nog verder de grond in.quote:Op zaterdag 4 november 2006 11:01 schreef nlboy het volgende:
Geen voedselbanken Otto, Neckermann, Tell Sell, Lenen.nl meer.

Uhm, volgens mij hebben jullie dezelfde mening hoor.quote:Op zaterdag 4 november 2006 11:23 schreef Colnago het volgende:
[..]
Ja ja, we trappen de mensen die het al moeilijk hebben nog verder de grond in.
Vertel er ook even bij dat er ook mensen zijn die maanden geen uitkering krijgen na ontslag (bijv. bij ABN-AMRO die ondanks 1,14 miljard winst toch nog goedkopere werknemers in India zoekt).
Vertel er ook even bij dat vele mensen nu herkeurd zijn bij de WAO ingreep terwijl die mensen geen werk kunnen krijgen, maar ze zijn nu wel op bijstandsniveau.
Is de aanpak van de WAO menselijk (en eerlijk)?

Waarschijnlijk vond hij Balkenende nog een goede uitstraling hebben in het Margarita-debat, toen hij gesouffleerd werd door Donner omdat onze grote Leider niets begreep van het staatsrecht.quote:Op zaterdag 4 november 2006 11:16 schreef G.Fawkes het volgende:
[..]
Dat vind ik knap. WIl je vertellen waarom je dat vindt? Want dat gevoel heb ik totaal niet eigenlijk...

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |