Leuk topic dawg
![]()
Ik ga het straks even verder goed doorlezen. Mn concentratievermogen is niet helemaal top de afgelopen dagen.
![]()
Mijn eerste reactie op de TT: Ja dûh.
![]()
Maar wat interessant is dat 2 mensen dezelfde dingen kunnen meemaken en daar toch heel verschillend uit kunnen komen. In eerste instantie zullen ze allebei wel last hebben van bijvoorbeeld zelfmedelijden, maar de een blijft daar in hangen terwijl de ander het kan omzetten in iets positiefs.
Karakter, opvoeding, vrienden e.d. komen daarbij kijken. Maar daar hebben jullie het ongetwijfeld al over gehad in dit topic.
Persoonlijk.
Ik heb een aantal dingen meegemaakt die heel erg veel impact op me hebben gehad, dat ik de laatste 3 jaar met gezondheidsproblemen zit heeft me in eerste instantie dan ook alleen maar verder naar beneden geholpen.
Door die dingen in het verleden en de gezondheidsproblemen werd ik heel erg verlegen, stil, introvert, onzeker, panisch, destructief, depressief.
Ruim anderhalf jaar geleden was ik op mn slechts geloof ik. Toen kwam er iemand in m'n leven waardoor ik heel stiekem een klein beetje anders tegen 'het leven' aan ging kijken. Hoewel dat tussen hem en mij allesbehalve goed is afgelopen, zie ik hem nog steeds als een keerpunt in m'n leven.
Ik ontmoette een aantal andere mensen, vriendschappelijk, die me ook erg hebben geholpen. Ik ging er eerder vanuit dat mensen je toch alleen maar laten vallen en je alles zelf moet doen. Maar dat bleek ineens ook weer anders te kunnen.
Ik begon mezelf te pushen om dingen te doen die ik niet meer durfde, dingen onder te zien, mezelf confronteren. Wat uit praktische dingen bestond als een presentatie houden/ een debat voeren voor de klas, maar ook uit die paar mensen ècht toelaten in mn leven. Ze laten delen in mijn 'geheimen'.
Langzaam maar zeker word ik zekerder van mezelf. Ik kies nu vaker voor mezelf, kom meer voor mezelf op, stel geen onmogelijk hoge eisen aan mezelf. Het is een langzaam proces, dat zeker, maar dat kan ook niet anders denk ik. Anders zou je niet op constructieve wijze dingen kunnen veranderen.
Om een lang verhaal kort te maken:
Grote negatieve gebeurtenissen in het verleden hebben in eerste instantie een negatieve inslag op je leven, maar kunnen net zo goed om worden gezet in positieve.
weuw, lange serieuze post van mij
![]()
!