abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_78561899
Ik heb net Watchmen uit. M'n eerste graphic novel.

Nu zit ik te denken over een volgende. Misschien V for Vendetta?

Wat raden jullie aan?
"Everything we are, we are when we're alone."
  zondag 28 februari 2010 @ 20:04:41 #277
187674 Sigmund666
Do not feed the Residents
pi_78563548
Alan Moore is een geboren verteller en graphic novel god. From Hell is tof, net als idd V for Vendetta. Ook GN's als Maus of Dark Knight Returns zijn zeer te pruimen.
U heeft de issues, ik heb de tissues.
Your shit's weak! My shit will fuck you up son! YEAH BUDDY!
pi_78565318
V for Vendetta lijkt me qua thema nu het interessantste. Ik heb de film helaas wel al gezien, maar de GN gaat waarschijnlijk veel dieper (heb er iets over gehoord in een documentaire).

Heeft er iemand hier The Mindscape of Alan Moore gezien? Ik was er aan begonnen, maar toen het over Watchmen begon, heb ik 'm stopgezet voor eventuele spoilers.
Lijkt me wel erg interessant verder, het is een boeiende man.
pi_78565602
V for Vendetta is idd wel goed. Dark Knight Returns vindt ik eigenlijk niet zo super bijzonder, ook al is i=hij voor de geschiedenis van de GN en het karakter van Batman wel weer heel belangrijk. De beste Batman GN vindt ik eigenlijk The Long Halloween en die is ook redelijk zelfstandig te lezen.
pi_78565689
quote:
Op zondag 28 februari 2010 20:04 schreef Sigmund666 het volgende:
Alan Moore is een geboren verteller en graphic novel god. From Hell is tof, net als idd V for Vendetta. Ook GN's als Maus of Dark Knight Returns zijn zeer te pruimen.
Onlangs voor mijn studie (geschiedenis) een essay mogen schrijven over Maus in het kader van Holocaust-represenaties in modernistische en postmodernistische traditie. Ik heb de graphic novel toen ook weer in een ruk uitgelezen. Ontzettend sterk en indrukwekkend. Bijzonder hoe Spiegelman met het 'strip-medium' zo'n belangrijk verhaal weet te vertellen. Klassieker-status-waardig!
pi_79173005
Heb inmiddels al redelijk wat gespaard van de periode Identity Crisis tot Infinite Crisis en 52 (DC comics) en aangezien deze zomer de paperback van Final Crisis uitkomt wil ik langzaam de paperbacks voor die periode gaan verzamelen, maar kan niet echt een goede reading guide vinden zoals www.crisis2crisis.com

Vraag me trouwens sowieso af of hier genoeg DC fans te vinden zijn die meer lezen dan alleen Batman.
  Admin maandag 29 maart 2010 @ 16:27:23 #282
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_79710987
Ik lees DC. Momenteel wat minder omdat er op Curaçao bijna niks aan comics te krijgen is, maar als ik in NL ben ga ik sowieso via de lokale comicboer een abonnement op wat titels nemen. Ik probeer dan een beetje de hoofdmoten te volgen, dus Superman en gerelateerde titels, Green Lantern (+ Corps) en Batman (+ tijdelijke titels, zoals the Return of Bruce Wayne).

Sowieso is er in 2009 een hoop gebeurd waarvan ik deze zomer hoop de TPB's op te pikken om lekker bij te lezen. Wat Superman/New Krypton gebeuren, Blackest Night en dergelijke. En ik wil alle crises nog; so far heb ik Crisis on Infinite Earths en Final Crisis gelezen (en Identity Crisis, maar die telt niet zo sterk mee vind ik), en van daar tussenin een hoop losse rommel zonder veel samenhang. Volgens mij moet ik Zero Hour en Infinite Crisis en 52 nog hebben, en dan heb ik volgens mij wel een goed beeld.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 29 maart 2010 @ 16:38:56 #283
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_79711516
quote:
Op zondag 28 februari 2010 20:46 schreef Young_David het volgende:De beste Batman GN vindt ik eigenlijk The Long Halloween en die is ook redelijk zelfstandig te lezen.
dat is gewoon een 12-delige serie. Niks "graphic novelligs" aan. Waarom durven mensen het niet gewoon een comicbook te noemen? Is dat te min? Graphic novel staat natuurlijk duurder, maar het is, hoe je het ook wendt of keert, gewoon een comic. Zelfs Watchmen, dat maakt namelijk uitermate goed gebruik van dat het 12 losse delen waren.
Nothing lasts forever but the certainty of change
pi_79712710
De termen worden redelijk veel door elkaar gebruikt en het is ook moeilijk daar een definitie van te geven. Zoals je zelf al aangeeft is zelfs Watchmen gewoon een limited comic series, terwijl dat over het algemeen wel een GN genoemd wordt.

Boeit het zo erg? Wat is de definitie die jij er aan geeft?
  Admin maandag 29 maart 2010 @ 17:19:58 #285
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_79713276
Als ik GN zeg, of hoor, dan bedoel ik daarmee / hoor ik daarin een comic in boekvorm (paperback of hardcover) dat een redelijk op zich staand verhaal bevat. Hoe op-zich-staander, hoe beter. Dus echt een 'boek' op zich.

Maar ik noem Watchmen net zo makkelijk een comic als een graphic novel.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 maandag 26 april 2010 @ 14:29:07 #286
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_80727622
Ik ben nu bezig met het Civil War epos.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  Moderator woensdag 28 april 2010 @ 14:18:09 #287
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_80804237
quote:
Alan Moore & Mitch Jenkins
Unearthing Box Set (Lex Records)
LEX090BOX

Ltd Edition box set only available as a pre-order here - this is temporarily at a lower price. Click here for contents list

Unearthing is an audio and visual project uniting legendary comic book writer Alan Moore, award-winning photographer Mitch Jenkins and a cast of high-calibre musicians. A bewitching story written and narrated by Moore set against a epic score from musicians including Adam Drukker & Andy Broder (aka. Crook&Flail) Mike Patton, Stuart Braithwaite, Zach Hill and Justin Broadrick.

Alan Moore is best known for his groundbreaking graphic novels The Watchmen, V For Vendetta, From Hell and The League of Extraordinary Gentlemen. These, along with work for 2000 AD and DC Comics, have established him as one of the most influential and important writers in the history of comics. His output has sold in the millions, lead to numerous awards and been adapted for feature films – Moore has even made a cameo appearance in The Simpsons.

The musical score for Unearthing is produced by Crook&Flail, a partnership between Andrew Broder and Adam Drucker. Broder is the multi-instrumentalist behind the band Fog whilst Drucker’s adventures under his Doseone solo guise – and within cLOUDDEAD, Themselves and Subtle – have seen him explore spoken word and the outer reaches of rap. Together the pair have enlisted an impressive array of talented collaborators, including; Stuart Braithwaite of Scottish post-rockers Mogwai, drummer Zach Hill from acclaimed experimental band Hella, the trailblazing and prolific Justin Broadrick of Napalm Death, Godflesh and Jesu and pioneering alt-rock hero and Faith No More frontman Mike Patton.

https://lexrecords.com/shop/pages/view.php?stockcode=LEX090BOX

2 x. 180g vinyl LP audiobook with soundtrack
1 x. 180g vinyl - soundtrack instrumental
1 x. deluxe photo print portrait of Alan Moore by Mitch Jenkins
1 x. Dot-matrix printed transcript of Unearthing
1 x. Unearthing poster by Mitch Jenkins
CD1. audiobook with soundtrack
CD2. soundtrack instrumental
quote:
Talking to Pitchfork last year, Doseone told us a bit about the project: "Mitch did all the photos, and so it will be more like a giant coffee table book than anything else. But the writing itself is extremely dense. It's a prose-based novel, and it's too confusing for me to try and correctly encapsulate. But it is about, uh, a co-worker of Alan's and somehow seemingly about Alan himself. And it's about the comic industry, the world of magic, the world we live in, the world we don't live in."
wat zeggen jullie hier van ik ben nogal een mike patton fan en zit er over na te denken om dit te kopen. Maar ik ik weet niets van die alan moore (behalve dat ik de film van V for Vendetta wel tof vond) Staat deze man gerant voor goede dingen of zou dit zomaar een ontzettende sof kunnen zijn?

[ Bericht 5% gewijzigd door Bosbeetle op 28-04-2010 14:33:54 ]
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Admin woensdag 28 april 2010 @ 14:38:01 #288
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_80804989
Gerant?

Alan Moore is onder andere bekend van V, maar ook van Watchmen, From Hell en een hele rits andere dingen:
http://en.wikipedia.org/wiki/Alan_Moore_bibliography

Over het algemeen mag je van hem wel wat kwaliteit verwachten.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  Moderator woensdag 28 april 2010 @ 14:41:24 #289
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_80805124
garant sorry

hmm ik zit nu te twijfelen ¤75 is best wel veel maarja dan krijg je wel 2 LPs en 2 CDs en het is ook wel een keer wat anders.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  woensdag 28 april 2010 @ 14:42:52 #290
187674 Sigmund666
pi_80805172
quote:
Op maandag 26 april 2010 14:29 schreef Netsplitter het volgende:
Ik ben nu bezig met het Civil War epos.
Civil War. Zoveel bazige en toffe gebeurtenissen!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 28 april 2010 @ 14:52:54 #291
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_80805520
quote:
Op woensdag 28 april 2010 14:42 schreef Sigmund666 het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Siege is trouwens ook wel tof, met o.a. een neerstortend Asgard. (buiten spoilers, zodat men misschien nieuwsgierig wordt )
Nothing lasts forever but the certainty of change
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 woensdag 28 april 2010 @ 14:59:48 #292
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_80805776
quote:
Op woensdag 28 april 2010 14:42 schreef Sigmund666 het volgende:

[..]

SPOILER
Ik begin nu echt een hartgrondige hekel te ontwikkelen tegen Iron Man.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  woensdag 28 april 2010 @ 15:27:03 #293
187674 Sigmund666
pi_80806783
quote:
Op woensdag 28 april 2010 14:52 schreef Tokus het volgende:

[..]
SPOILER
Siege is trouwens ook wel tof, met o.a. een neerstortend Asgard. (buiten spoilers, zodat men misschien nieuwsgierig wordt )
Idd. Zo radicaal en opeens. Maar ook wel weer leuk om dingen zich opnieuw te zien ontwikkelen
SPOILER
pi_80849697
In de nieuwsbrief van Filosofie Magazine las ik het volgende:
quote:
Na het enorme succes van Logicomix, over leven en werk van Bertrand Russell, verschijnt in mei een graphic novel over Nietzsche. De bekende Franse filosoof Michel Onfray schreef het scenario, striptekenaar Maximilien Le Roy gaf Nietzsches levensverhaal vorm.
Zijn er mensen hier die Logicomix hebben gelezen?

Ik ben alleszins geïnteresseerd in beide.
pi_80850042
Of misschien Uncle Petros and Goldbach's Conjecture.
  zondag 2 mei 2010 @ 13:40:20 #296
3140 PhalanX
Technarchy
pi_80929745
R.I.P.
SPOILER
Ik moet zeggen dat ik het een beetje heel erg gehad heb met Marvel.

Tis de afgelopen jaren een beetje heel erg zielloos.
Aaah the beauty of digital reproduction.
Is it alive, or is it Phalanx?
--- Cameron Hodge ---
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 zondag 2 mei 2010 @ 14:30:31 #297
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_80931418
quote:
Op zondag 2 mei 2010 13:40 schreef PhalanX het volgende:
R.I.P.
SPOILER
Ik moet zeggen dat ik het een beetje heel erg gehad heb met Marvel.

Tis de afgelopen jaren een beetje heel erg zielloos.
Heb je de Marvel Events gelezen?
Ik zou die niet echt zielloos willen noemen.
  zondag 2 mei 2010 @ 15:44:22 #298
3140 PhalanX
Technarchy
pi_80934228
ik noem ze juist wel zielloos... ze draaien op uitgekauwde formules.

Zelfs de jaren negentig waren niet zo erg dat er constant een soort van groot-schalige crossover bezig.

Tussen NecroshaX en Second Coming heeft amper een maand gezeten.
--- Cameron Hodge ---
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 zondag 2 mei 2010 @ 15:46:40 #299
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_80934318
quote:
Op zondag 2 mei 2010 15:44 schreef PhalanX het volgende:
ik noem ze juist wel zielloos... ze draaien op uitgekauwde formules.

Zelfs de jaren negentig waren niet zo erg dat er constant een soort van groot-schalige crossover bezig.

Tussen NecroshaX en Second Coming heeft amper een maand gezeten.
Mwah.
Er zaten aardig wat crossovers bij oa Spider-Man en z'n verschillende versies.
Die liepen ook door in de X-Men en verschillende versies van die.
  zondag 2 mei 2010 @ 15:51:16 #300
3140 PhalanX
Technarchy
pi_80934499
maar de mini crossovers waren in de jaren negentig meestal verbannen naar een klein hoekje, en had je alleen de jaarlijkse crossover waar je je druk om moest maken... en zelfs die jaarlijkse crossovers vielen nog mee.

Nu noemen ze het heel braaf "events" en krijgen we het ene event meteen na het andere, en moet de hele lijn erbij betrokken worden.
--- Cameron Hodge ---
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')