abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_43166154

Bron: HP/De Tijd

Een duidelijk voorbeeld dat links zeer goed vertegenwoordigd is in de media. Het grote aantal PvdA-columnisten valt op. De kans op eenzijdige columns wordt wel groot op die manier.
Dat is nodeloos kwetsend, stigmatiserend, tendentieus en ongefundeerd!
pi_43166252
Waar zijn Ephimenco, De Winter, Wynia, Cliteur, etc.?

Zo kan ik ook 'onderzoeken'.
pi_43166309
quote:
Op donderdag 2 november 2006 11:48 schreef Kozzmic het volgende:

Het gaat over columnisten die lid zijn van een partij.
pi_43166362
quote:
Op donderdag 2 november 2006 11:48 schreef Kozzmic het volgende:

Geen lid van een partij? Daarnaast schrijft bijvoorbeeld Cliteur sowieso geen wekelijkse of maandelijkse column.
pi_43166412
quote:
Op donderdag 2 november 2006 11:53 schreef nikk het volgende:

[..]

Geen lid van een partij? Daarnaast schrijft bijvoorbeeld Cliteur sowieso geen wekelijkse of maandelijkse column.
Dan is de uitspraak "Een duidelijk voorbeeld dat links zeer goed vertegenwoordigd is in de media. Het grote aantal PvdA-columnisten valt op. De kans op eenzijdige columns wordt wel groot op die manier" natuurlijk nutteloos. Een linkse of rechtse mening blijft een linkse of rechtse mening, of men nou officiëel lid is van een partij of niet.
kern·ge·leer·de (de ~ (m.))
1 kernfysicus
pi_43166429
Pamela Hemelrijk? Rob Hoogland? Afshin Ellian? Theodor Holman? Ebru Umar? Bob Smalhout?
pi_43166510
quote:
Op donderdag 2 november 2006 11:53 schreef nikk het volgende:

[..]

Marcel van Dam zegt geen lid meer te zijn van de PvdA. Bart Tromp komt twee keer op het lijstje voor. Derk Sauer was dertig jaar geleden betrokken bij de SP, maar is tegenwoordig multimiljonair in Rusland. En zijn zijn columns eigenlijk politiek getint? Een paar keer wordt zelfs al gesteld 'waarschijnlijk' lid. Ik heb niet zo'n zicht op partijlidmaatschappen en ik ken genoemde personen niet allemaal, maar ik denk dat er sowieso nog wel wat meer op af te dingen valt.
pi_43166580
quote:
Op donderdag 2 november 2006 11:58 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

Bart Tromp komt twee keer op het lijstje voor.
Maar wordt voor het totaaloverzicht wel maar één keer geteld. Misleidend is het wel, ja. DIt onderzoek kan wel in dezelfde prullenbak gegooid worden waar het "Kijk eens hoe links de NOS is, ze besteden aandacht aan corruptie"-onderzoek ligt.
1 kernfysicus
  donderdag 2 november 2006 @ 12:01:15 #9
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_43166585
Jongens, wees nou niet zo flauw, en huil gewoon met TS mee dat die vervelende columnisten allemaal zo links zijn en dat Echt Rechts niet aan de bak komt, en dat dat niet eerluhk is....
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
pi_43166599
quote:
Op donderdag 2 november 2006 11:58 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

Marcel van Dam zegt geen lid meer te zijn van de PvdA. Bart Tromp komt twee keer op het lijstje voor. Derk Sauer was dertig jaar geleden betrokken bij de SP, maar is tegenwoordig multimiljonair in Rusland. En zijn zijn columns eigenlijk politiek getint? Een paar keer wordt zelfs al gesteld 'waarschijnlijk' lid. Ik heb niet zo'n zicht op partijlidmaatschappen en ik ken genoemde personen niet allemaal, maar ik denk dat er sowieso nog wel wat meer op af te dingen valt.
Maar je weet toch dat dit in het nieuwe dogmatisch tijdschrift voor rechts nederland staat. En alles wat daarin staat is de waarheid.
  donderdag 2 november 2006 @ 12:02:26 #11
145708 4gent_Orang3
alle vrouwen zijn bi
pi_43166613
Logisch, deze mensen hopen met hun columns meer anderen over te halen een coalitie over links te krijgen lijkt me. Linkse columnisten hebben meer werk te verzetten omdat ze minder tevreden zijn over de stand van zaken
  donderdag 2 november 2006 @ 12:02:51 #12
21551 tvlxd
kerngeleerde
pi_43166622
quote:
Op donderdag 2 november 2006 11:56 schreef Kozzmic het volgende:
Pamela Hemelrijk? Rob Hoogland? Afshin Ellian? Theodor Holman? Ebru Umar? Bob Smalhout?
Rob Hoogland? Sja, de hele Telegraaf wordt niet eens meegerekend in dit -mag ik toch wel zeggen- flutonderzoek.

-edit-

Isa, ik zag Rob Hoogland niet eens staan in het rijtje, .

[ Bericht 16% gewijzigd door tvlxd op 02-11-2006 14:02:26 ]
1 kernfysicus
  donderdag 2 november 2006 @ 12:05:43 #13
27166 mr.vulcano
Op naar de top!
pi_43166696
quote:
Op donderdag 2 november 2006 11:56 schreef Kozzmic het volgende:
Prima, jouw kritische kijk op dit overzicht. Ik ken het gehele artikel van HP/De tijd niet. Maar ik neem aan dat ze bepaalde criteria hebben gebruikt om een lijst op te stellen. Het eerste creterium is dat een columnist lid moet zijn (gweeest?) van een politieke partij. Ook zijn volgens mij de gratis kranten niet meegenomen in de peilingen of zijn daar geen columnisten lid van een partij? En bij de telegraaf zijn ook geen columnisten lid van een partij? Kortom het roept veel vragen op, die waarschijnlijk in het artikel zelf worden beantwoord.
pi_43166714
quote:
Op donderdag 2 november 2006 12:02 schreef tvlxd het volgende:

[..]

Rob Hoogland? Sja, de hele Telegraaf wordt niet eens meegerekend in dit -mag ik toch wel zeggen- flutonderzoek.
In dit onderzoek zijn alleen opiniemakers meegenomen die LID zijn van een politieke partij!
pi_43166737
quote:
Op donderdag 2 november 2006 12:01 schreef tvlxd het volgende:

[..]

Maar wordt voor het totaaloverzicht wel maar één keer geteld. Misleidend is het wel, ja.
Nee, want 'onlangs noodgedwongen gestopt' wordt niet meegerekend.

Trouwens, ik lees zelf dagelijks het AD, en Vincent Bijlo schrijft nauwelijks over de politiek. In tegenstelling tot Jerry Goossens die hem om de dag afwisselt.
pi_43166739
Ik mis de Telegraaf in het overzicht, minimaal 5 'rechtse' columnisten van Elsevier, een paar van het Financieel Dagblad, NRC, Trouw en de colmnisten van de regionale dagbladen zoals De Gelderlander.,Turbantia enz.

Typische rechtse 'slachtoffferjournalistiek' dus, om hun eigen achterban bewust dom te houden, wat ze overigens prima lukt
pi_43166752
Tsja, zo kan ik ook wat onderzoeken. Hier kom je zelfs in het middelbaar onderwijs niet mee weg.
  donderdag 2 november 2006 @ 12:08:41 #18
21551 tvlxd
kerngeleerde
pi_43166758
quote:
Op donderdag 2 november 2006 12:06 schreef more het volgende:

[..]

In dit onderzoek zijn alleen opiniemakers meegenomen die LID zijn van een politieke partij!
Ja, dat is ondertussen bekend en, wat ik dus al zei, omdat ik al wist dat het alleen om leden ging, het is daardoor misleidend en je kunt er geen conclusies uit trekken betreffende de links- of rechtsheid van de columnisten in de media.
1 kernfysicus
pi_43166776
quote:
Op donderdag 2 november 2006 12:08 schreef NLweltmeister het volgende:
Ik mis de Telegraaf in het overzicht, minimaal 5 'rechtse' columnisten van Elsevier, een paar van het Financieel Dagblad, NRC, Trouw en de colmnisten van de regionale dagbladen zoals De Gelderlander.,Turbantia enz.

Typische rechtse 'slachtoffferjournalistiek' dus, om hun eigen achterban bewust dom te houden, wat ze overigens prima lukt
Geen lid van een politieke partij!
quote:
Arrogante zak.
  donderdag 2 november 2006 @ 12:09:51 #20
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_43166789
quote:
Op donderdag 2 november 2006 12:05 schreef mr.vulcano het volgende:

Kortom het roept veel vragen op, die waarschijnlijk in het artikel zelf worden beantwoord.
Zjeeeezus, wat een kritiekloze slappe-hap instelling hebben we opeens zeg. Moet ik onthouden voor als ik weer eens op m'n linkse soapbox sta.
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
  donderdag 2 november 2006 @ 12:09:56 #21
21551 tvlxd
kerngeleerde
pi_43166795
quote:
Op donderdag 2 november 2006 12:07 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

Nee, want 'onlangs noodgedwongen gestopt' wordt niet meegerekend.
O ja, de VVD zou er dan drie moeten hebben. Dat maakt dit flutonderzoek nog, uhm, flutter.
1 kernfysicus
  donderdag 2 november 2006 @ 12:11:35 #22
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_43166832
quote:
Op donderdag 2 november 2006 12:09 schreef tvlxd het volgende:

[..]

O ja, de VVD zou er dan drie moeten hebben. Dat maakt dit flutonderzoek nog, uhm, flutter.
Wow!
pi_43166834
quote:
Op donderdag 2 november 2006 12:09 schreef more het volgende:

[..]

Geen lid van een politiek partij!
niet dat we weten, bovenstaande personen in dat overzicht schrijven tenminste met open vizier.
Ik lees HP/De tijd niet zo vaak, maar hebben die zelf ook geen columnisten?
  donderdag 2 november 2006 @ 12:11:42 #24
27166 mr.vulcano
Op naar de top!
pi_43166835
quote:
Op donderdag 2 november 2006 12:01 schreef gronk het volgende:
Jongens, wees nou niet zo flauw, en huil gewoon met TS mee dat die vervelende columnisten allemaal zo links zijn en dat Echt Rechts niet aan de bak komt, en dat dat niet eerluhk is....
Ten eerste huil ik niet om deze uitslag. Ik ben namelijk prima instaat om mijzelf van informatie te voorzien uit de diverse bronnen.
Ten tweede geef ik aan dat links goed vertegenwoordigd is bij de columnisten. De diverse kanttekeningen die genoemd worden, moet je dus meenemen. Maar dan nog valt het hoge aantal PvdA columnisten op. En dan is de kans op eenzijdige columns groot. Ik geef daar verder geen waarde-oordeel over.
Hopelijk ben jij ook in staat om een inhoudelijke discussie te voeren. Succes!
pi_43166884
quote:
Op donderdag 2 november 2006 12:05 schreef mr.vulcano het volgende:

[..]

Prima, jouw kritische kijk op dit overzicht. Ik ken het gehele artikel van HP/De tijd niet. Maar ik neem aan dat ze bepaalde criteria hebben gebruikt om een lijst op te stellen. Het eerste creterium is dat een columnist lid moet zijn (gweeest?) van een politieke partij. Ook zijn volgens mij de gratis kranten niet meegenomen in de peilingen of zijn daar geen columnisten lid van een partij? En bij de telegraaf zijn ook geen columnisten lid van een partij? Kortom het roept veel vragen op, die waarschijnlijk in het artikel zelf worden beantwoord.
Ik denk dat het gewoon een flutonderzoek is. Goedkoop scoren. Opvallend is dat behalve De Telegraaf ook HP/de Tijd niet genoemd wordt. En bij Elsevier alleen de 'linkse' Bart Tromp. Syp Wynia is toch VVD-lid? En hoe staat het met CDA'er Hans Hillen, werkt die nog voor Elsevier? En waar schrijven alle genoemde personen over, over de politiek of over andere zaken?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')