Foto van die SG? Ik heb er ook één namelijk. Een zwarte SG Special.quote:Op woensdag 1 november 2006 14:22 schreef aatendeman het volgende:
ik zal me even voorstellen, ben dus aatendeman, een fervent gitaarnet.nl/forum bezoeker (HET gitaristenforum trouwens) enne ik ben na 2 jaar weer begonnen de draad op te pakken. heb veel gear gehad, maar bezit op dit moment een epiphone SG en een klein crate versterkertje. over een tijd komt er dus een nieuwe (marshall jcm combo i guess)
OP zoeken, nieuwe tab openen, TT bedenken, zooi plakken, link van vorig deeltje vergeten, terug naar andere tab, kopiëren, plakken enzo....quote:
Ja is die fijner dan die LP ja?quote:Op woensdag 1 november 2006 16:04 schreef Desensitized het volgende:
[..]
Foto van die SG? Ik heb er ook één namelijk. Een zwarte SG Special.
Fijner dan mijn Epiphone Les Paul...
Ieder z'n ding he...quote:Op woensdag 1 november 2006 16:19 schreef Desensitized het volgende:
Ik kan het niet doen, moeten jullie Brian even lief aankijken.
En ja, de SG is fijner. Actie is lager [door de stand van de hals], speelt beter zittend doordat de kabel er op de voorkant in gaat en hij klinkt lekker anders, beter.
ja hoor es! dan krijg je langzame usericons!quote:Op woensdag 1 november 2006 16:24 schreef Maaark het volgende:
[..]
Ieder z'n ding he...Daarom is het leuk om materiaal te ruilen, etc.
Ik vond het in ieder geval niks, maar voor metal is 'ie zeker wel geschikt.
EDIT: waarom worden trouwens de usericons in de OP op Brian's webserver gezet en pakt ie niet gewoon de links van die dingen? dan zou 't ook veranderen als je een andere online zette onder dezelfde naam...
Vet!! Hoe en wat en waarmee en waarom enzo, vertel, vertel!!quote:Op woensdag 1 november 2006 16:28 schreef ibaneX het volgende:
Hmff, ik ben nu bezig met het ontwerpen voor een buizen pre-amp met een 12AX7 er indus als extra effectje
Nog niet, en wil ik ook wel eens weten. Zowiezo je eigen gitaren en amp/effecten.quote:Op woensdag 1 november 2006 16:29 schreef Dribbel_ het volgende:
Maar wie hier heeft er ervaring met live optredens, en wat neem je dan aan eigen spullen mee ?
Ik heb een Whammy, en het is zeker een tof apparaat. Luister maar naar Tom Morello (RATM, Audioslave), die gebruikt hem wel veel. Het is vooral geinig voor octaafsprongen, vind ik, traploos omhoog gillen. Soms gebruik ik ook de octaver erbij voor een octaaf onder wat je speelt, voor sommige riffjes beukt dat wel. Ook handig als je bassist niet in de buurt is. Verder is het vooral leuk speelgoed. En alleen geschikt voor losse noten, eigenlijk.quote:Op woensdag 1 november 2006 16:28 schreef ibaneX het volgende:
Hmff, ik ben nu bezig met het ontwerpen voor een buizen pre-amp met een 12AX7 er indus als extra effectje
Oja heefd iemand hier ervaring met de Digitech- Whammy. Het lijkt mij een cool effect maar 3 minuten vind ik te kort om er over te kunnen oordeln![]()
Bdw. Ik wil wel in de OP![]()
Ligt eraan. Bij contests of dingen waar meer bands spelen, staat er vaak een backline, en neem ik alleen gitaar + effecten en snoeren mee. Spelen we zelf, dan gaat ook de eigen versterker mee. Die wordt dan over de PA uitversterkt via een mic voor één van de speakers.quote:Op woensdag 1 november 2006 16:29 schreef Dribbel_ het volgende:
Maar wie hier heeft er ervaring met live optredens, en wat neem je dan aan eigen spullen mee ?
En de PA is die wel aanwezig dan vaak ?quote:Op woensdag 1 november 2006 16:50 schreef Svyatagor het volgende:
Ligt eraan. Bij contests of dingen waar meer bands spelen, staat er vaak een backline, en neem ik alleen gitaar + effecten en snoeren mee. Spelen we zelf, dan gaat ook de eigen versterker mee. Die wordt dan over de PA uitversterkt via een mic voor één van de speakers.
Laatst ook een keer gespeeld met mijn Pod rechtstreeks in de PA, en dat gaat ook goed, zolang je een goed monitorgeluid hebt, want je hebt dus geen amp meer die achter je staat te brullen.
Is een nette wond, is nog wel te maken...quote:Op woensdag 1 november 2006 16:52 schreef Desensitized het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
Drummers![]()
Hmja, dat ligt er aan. De meeste podia die vaak bandjes hebben spelen, hebben hun eigen PA. Doe je aan een talentenjacht mee, of een festivalletje oid, dan is dat allemaal geregeld. Maar ga je bv in een kroeg of ander soort zaaltje spelen, dan moet je het soms zelf organiseren. Veel van die showcoverbruiloftsband hebben zelf de hele rimram, maar daar heb je flink wat mensen voor nodig om op te bouwen en te helpen sjouwen.quote:Op woensdag 1 november 2006 16:52 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
En de PA is die wel aanwezig dan vaak ?
Ehrm ja, gewoon een klasse A trapje:quote:Op woensdag 1 november 2006 16:29 schreef Desensitized het volgende:
[..]
Vet!! Hoe en wat en waarmee en waarom enzo, vertel, vertel!!
Hmm gaafquote:Op woensdag 1 november 2006 16:50 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Ik heb een Whammy, en het is zeker een tof apparaat. Luister maar naar Tom Morello (RATM, Audioslave), die gebruikt hem wel veel. Het is vooral geinig voor octaafsprongen, vind ik, traploos omhoog gillen. Soms gebruik ik ook de octaver erbij voor een octaaf onder wat je speelt, voor sommige riffjes beukt dat wel. Ook handig als je bassist niet in de buurt is. Verder is het vooral leuk speelgoed. En alleen geschikt voor losse noten, eigenlijk.
[..]
Cool man. Kan/wil je mij het schema dan ook eens sturen??quote:Op woensdag 1 november 2006 17:02 schreef ibaneX het volgende:
[..]
Ehrm ja, gewoon een klasse A trapje:
1e helfd van de buis word gebruikt als voorversterker dan komt de gain potmeter en tonenrgeling (als ik dat nodig vind) dan komt de 2e helfd van de buis en die overstuur ik dus voor een crunchy geluid, Is niet te gebruiken met batterijenen die kan ik dus opnemen in mijn effecten kring(etje) of voor de opnames direct de mixer in.
[..]
Een eigen gitaarzaak beginnen heb je toch niet per definitie een opleiding voor nodig?quote:Op woensdag 1 november 2006 17:17 schreef Desensitized het volgende:
Ik slechts MBO electronica, maar ga zeker de audio kant op. Ben er nu ook al veel mee bezig. Versterker/gitaar/effect reparatie enzo.
Ga eind januari een half jaar stage lopen bij een audio bedrijf in Denemarken. Daarna ben ik afgestudeerd [als het meezit] en wil ik in een gitaarzaak werken [liefst eigen opzetten].
Daar komt best wel wat bij kijken.. je hebt het niet nodig maar ik doe nu ook een detailhandel opleiding..quote:Op woensdag 1 november 2006 17:18 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Een eigen gitaarzaak beginnen heb je toch niet per definitie een opleiding voor nodig?
De meeste dingen zijn zaken waar je met gezond verstand uitkomt!
Gaan jullie allemaal gitaarwinkels beginnen?quote:Op woensdag 1 november 2006 17:23 schreef Timmeeehh het volgende:
[..]
Daar komt best wel wat bij kijken.. je hebt het niet nodig maar ik doe nu ook een detailhandel opleiding..
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Sure 'nuff 'n Yes I Do
http://hasthelargehadroncolliderdestroyedtheworldyet.com/
FOK!kers maken muziek.
quote:Op woensdag 1 november 2006 17:25 schreef TeleluvR het volgende:Inderdaad. Maar dromen magSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
I will not mention Dean in this topic.
I will not mention Dean in this topic.
I Will not mention Dean in this topic.
....
quote:Op woensdag 1 november 2006 17:25 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Gaan jullie allemaal gitaarwinkels beginnen?
Ik heb er wel eens aan gedacht, ik heb wel het zakeninstinct en mijn broer de technische expertise. Maar de vraag blijft of je ervan rond kunt komen... Marges zijn volgens mij wel klein! Dan moet je het echt van je service hebben en daar hebben mensen steeds minder behoefte aan!Bovendien is het moeilijk om te winnen van supermarkten als Feedback en Rock Palace, waar veel gear voor weinig wordt verkocht. Om nog maar te zwijgen over megawinkels als Musik-Produktiv en Thomann (gelukkig voor de kleine man vliegt er zo nu en dan nog wel 'ns eentje in de fikSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.)
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
Bedankt voor je antwoordquote:Op woensdag 1 november 2006 16:59 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Hmja, dat ligt er aan. De meeste podia die vaak bandjes hebben spelen, hebben hun eigen PA. Doe je aan een talentenjacht mee, of een festivalletje oid, dan is dat allemaal geregeld. Maar ga je bv in een kroeg of ander soort zaaltje spelen, dan moet je het soms zelf organiseren. Veel van die showcoverbruiloftsband hebben zelf de hele rimram, maar daar heb je flink wat mensen voor nodig om op te bouwen en te helpen sjouwen.
Soms kun je met de kroegbaas (oid) afspreken dat hij een PA regelt, dan huurt 'ie dat ergens + een mannetje die het allemaal aansluit en bedient.
Je kunt het ook helemaal zelf doen, en je eigen shit huren (+ evt. een mannetje), maar dat is een hoop gedoe. Speel je in een kleiner zaaltje, dan heb je vaak genoeg aan een zangversterker (+ boxen en monitors) met een paar kanalen. Meestal versterk je dan de zang, bas en toetsen (indien aanwezig) uit via die versterker, en gebruiken de gitaristen gewoon alleen hun eigen gitaarversterker. Je kunt evt ook nog een mic in de basdrum leggen, of boven de bekkens hangen, net wat je wil. Het is wel lastiger om op die manier een goed geluid te krijgen, omdat je niet een volledige mix hebt.
quote:Op woensdag 1 november 2006 17:30 schreef TeleluvR het volgende:
Qua hoeveelheid gitaren kunnen we wel een muziekwinkel beginnen... (40+)![]()
Afscheid nemen is moeilijk...quote:
Gitaar kopen??quote:Op woensdag 1 november 2006 17:42 schreef -Menn0- het volgende:
3 Gitaren (1 electrisch, 1 western, 1 spanjaard) en 1 Bass
quote:
Die slagplaat en 3e humbucker is téquote:Op woensdag 1 november 2006 17:45 schreef ibaneX het volgende:
Wat vinden jullie hier van?
[afbeelding]
ik wel mooi vindezelf gemaakt via zo'n flash ding op een site.
Hier:
1 gitaar , 1 bas
en de 2e gitaar komt deze week
Ik wil nog een unkelelle en een semi-acoustich
Ja of je koopt een nieuwe gitaarquote:Op woensdag 1 november 2006 16:56 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Is een nette wond, is nog wel te maken...
Vrouwenquote:Op woensdag 1 november 2006 18:01 schreef Bizznitch het volgende:
[..]
Ja of je koopt een nieuwe gitaar
Hij ziet er niet uit.
Dude je verzamelt kastanjesquote:
quote:
quote:Op woensdag 1 november 2006 18:03 schreef Bizznitch het volgende:
[..]
Dude je verzamelt kastanjes. waarom
!?
Je gitaar is erg dood.
Als een vrouw hem fixt niet neequote:Op woensdag 1 november 2006 18:04 schreef Bizznitch het volgende:
[..]! krijgen we dát als je hem nu gaat fixen krijg je er nooit meer zo'n mooi geluid uit ben ik van overtuigd
.
Herfstboeketje/schaaltje/dinges voor moeders.quote:Op woensdag 1 november 2006 18:03 schreef Bizznitch het volgende:
[..]
Dude je verzamelt kastanjes. waarom
!?
Je gitaar is erg dood.
Wátquote:
Stikquote:Op woensdag 1 november 2006 18:05 schreef VaderJacob het volgende:
[..]
Als een vrouw hem fixt niet nee!
Dat je die kastanjes zag liggenquote:Op woensdag 1 november 2006 18:07 schreef Bizznitch het volgende:
[..]
Wát!?
[..]
Stik! het is gewoon zo
.
http://www.nymphusa.com/kisekae/kisekaeE1.aspquote:Op woensdag 1 november 2006 17:49 schreef Desensitized het volgende:
Stoer ding, maar jammer van die middelste humbucker, die moet er uit
Welke site?
Oh creatiefquote:Op woensdag 1 november 2006 18:06 schreef Desensitized het volgende:
[..]
Herfstboeketje/schaaltje/dinges.
Inderdaad erg dood, en zoek ook een nieuwe, maar waarom niet mooi?![]()
Het is ook zo dat vrouwen niet kunnen autorijdenquote:Op woensdag 1 november 2006 18:07 schreef Bizznitch het volgende:
[..]
Wát!?
[..]
Stik! het is gewoon zo
.
quote:Op woensdag 1 november 2006 18:05 schreef VaderJacob het volgende:
[..]
Als een vrouw hem fixt niet nee!
JA ALS JE OVER MIJN REACTIE HEEN LEESTquote:Op dinsdag 31 oktober 2006 22:06 schreef Svyatagor het volgende:
Aangezien niemand John Mayer en zijn gitaarwerk interessant lijkt te vinden, hier een goed verhaal van zijn hand over tone. En gaat dat luisteren, verdomme!![]()
[..]
[afbeelding]
Ik dacht dat het reflectie was...quote:Op woensdag 1 november 2006 19:06 schreef Jorikjet het volgende:
super zonde van die lampjes in die maya les paul
quote:Op woensdag 1 november 2006 19:36 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
is dat een ibanez SA-nogwat? die zijn best mooi eigenlijk
![]()
Feauteau?quote:Op woensdag 1 november 2006 18:54 schreef Timmeeehh het volgende:
[..]
best mooi ding. Ruilen voor mijn ibanez?
ik heb er 3 waarvan 1 mijn oude en inmiddels compleet afgeragde beginners gitaar is die ik niet meer gebruik. ...quote:Op woensdag 1 november 2006 19:46 schreef Bizznitch het volgende:
Jezus wat heeft iedereen veel gitaren btw!
Ik heb er maar 2.
ik ook maar 3quote:Op woensdag 1 november 2006 19:46 schreef Bizznitch het volgende:
Jezus wat heeft iedereen veel gitaren btw!
Ik heb er maar 2.
Neeee... Ik kan niet... Had er graag heen gewild!quote:Op woensdag 1 november 2006 18:56 schreef -Beer- het volgende:
Gaat er iemand naar het Speedfest in Eindhoven 2 december?
Ja maar jij kan dan nog zeggen dat je een dure hebtquote:
Ik wil meerquote:Op woensdag 1 november 2006 19:53 schreef VaderJacob het volgende:
[..]
Ja maar jij kan dan nog zeggen dat je een dure hebt![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |