abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 1 november 2006 @ 14:08:19 #1
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_43136123
Opvolger van Hoe gaat het met de moeders? Deel 28

De disclaimer:
Wat is de (oorspronkelijke) bedoeling van dit topic?

Omdat ik overal verspreid over het forum berichten vind over terugplooien ( ! ), slaapgebrek, ontzwangeren en nog veel meer besloot ik het maar een beetje in 1 topic te verzamelen.
Als je zwanger bent kun je al je zorgen en kwaaltjes kwijt in het Z&G topic, je leuke verhalen over de baby in het babytopic, maar echt een topic voor ontzwangerende dames en moeders is er nog niet.
Vandaar deze dus, een spotlichtje op de moeders, een topic om even lekker ervaringen uit te wisselen over alles wat er met je gebeurd als je eenmaal moeder bent.

We willen graag dat jullie het "hoe gaat het met de moeders" topic weer gebruiken waar het voor bedoeld was nl hoe voel je je als moeder en hoe regel je alle dingen.
Niet een klaagbankje voor alle ziek en zeer.
(we vertrouwen hierbij op het zelfregulerend vermogen van iedereen, en als het nodig is wordt er verwezen naar Klaagbaak of R&P)
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Dit was mijn laatste post:
quote:
Githa, dank je dat je het allemaal nog even wilt uitleggen aan mij/ons. Wat gaat de tijd dan snel (gelukkig) dat hij maandag aan de beurt is. Hij is nu al weer wat ouder, dus ben benieuwd hoe hij het nu ervaart. Volgens mij gaat ie jullie gewoon versteld doen staan. Het is zo'n bikkeltje.
Ik wens jullie alle kracht toe voor de komende tijd en hoop van harte dat deze operatie succesvol is en vooral ook de laatste!
Ik ga voor jullie en een kaarsje branden maandag.
Als je niet lacht, ben je dood.
pi_43150703
Hier gaat het redelijk. Ben vaak moe, slaap slecht. Komt ws mede door medicijnen.
Ben wel ietsjes vrolijker. En heb de intake bij maatschappelijk werk gehad.
Ze denkt dat het deels hormonaal is. Volgende week weer een gesprek, dan krijg ik te horen of ze kunnen helpen.
  † In Memoriam † woensdag 1 november 2006 @ 20:46:33 #3
81992 Githa
pi_43150813
Dank je wel Dutchie
De laatste gaat het niet worden, maar hopelijk wel een met een beter resultaat als de vorige keer.
pi_43150990
Sterkte ermee Ingrid, dat slecht slapen en moe zijn herken ik.
Spannend, maar wel een goed gevoel erbij gehad Ingrid?

Ik had door de anti-deprčsiva's aldoor dorst en was uber emotioneel
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
Blonde haren,blauwogen zomaar uit een sprookjesboek gevlogen...
pi_43151025
Fijn dat het in ieder geval allemaal op de rails gezet is Ingrid

Zo blij als ik was om te stoppen met werken, zo sip voel ik me nu.
Niet om het stoppen, ik vind het juist heerlijk om niet meer daar naar toe te hoeven en om er helemaal te zijn voor Ronja.
Maar om de een of andere reden voel ik me zo falen nu. Waarom weet ik niet. Elke keer als het er over gaat hoe duur iets wel niet is, dan voel ik me zo schuldig omdat ik gestopt ben met werken en we het daardoor best een stukje krapper zullen krijgen.Ik voel me een profiteur die lekker thuis zit terwijl haar man werkt. Terwijl ik het hartstikke druk heb met Ronja en eigenlijk practisch niets voor me zelf kan doen.
Het zal de vermoeidheid gecombineerd met het slechter wordende weer wel zijn, ik weet het niet.
Ik ben op dit moment vooral alleen maar mama. Vioel me niet aantrekkelijk, niet uitgerust en niet on top of things. Ik zorg de hele dag maar wie zorgt er voo rmij? En dat is onzin want mijn vriend zorgt voor mijl. Heel goed. Financieel en practisch. maar toch voelt het eenzaam...
pi_43162455
Jij hebt het toch ook hardstikke druk thuis? Lijkt me wel fijn voor je man ook als jij meer doet.
Er zijn ook andere manieren toch om onder de mensen te komen? Hier heb je ouderkamers waar moeders (nooit vaders) met baby's en jonge kinderen heen gaan voor contact. Sommigen zijn er zelfs vrijwilliger. En wie weet ga je over een tijdje toch werken?

Ik baal zo van mezelf en de hormonen. Ik wilde een afspraak bij de dokter voor mogelijke spruw en de assistente (???) heeft me weer weten af te schepen. Als ik nu kritiek heb, of ergens tegen in, kan ik dat niet meer op een handige manier. Dus doe ik het zo min mogelijk om problemen te vermijden in de hoop dat de hormonen weggaan. 'Vroeger' vond ik het zelfs leuk om te discussieren tijdens cursussen en rollenspelen enzo. Nu heb ik alleen uitersten, of niks zeggen, op het verschrikkelijk onhandig aanpakken.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  † In Memoriam † donderdag 2 november 2006 @ 09:04:41 #7
81992 Githa
pi_43162912
YPPY, dat gaat over hoor niet vergeten dat je nog 9 maanden hebt om al die hormonen enzo kwijt te raken.
Waarom vraag je niet gewoon een afspraak bij de huisarts en zeg je niet tegen de assistent waar het overgaat. In principeis het niet aan hun om te beoordelen of je wel of niet een afspraak nodig hebt.
Hier ook zo'n assistent hoor en tegenwoordig zeg ik gewoon dat ik een afspraak wil en de reden wel met de arts bespreek.
  donderdag 2 november 2006 @ 09:10:54 #8
103793 kozakken
Living the life
pi_43162994
Owlet, natuurlijk voelt het als falen. Want het 'ideaalplaatje' zoals je dat mss voor ogen had voordat Ronja geboren was is nu heel anders. Dus geen perfecte moeder die met gemak alle 100.000 ballen tegelijkertijd in de lucht weet te houden. Maar de realiteit is, dat geen enkele moeder dat kan. (Of ik ben ze gewoonweg nog niet tegengekomen) In ieder geval niet meer op de manier zoals t was toen Ronja (of Jonne en Romme) nog niet geboren was. De energie die je hebt moet nu over nog meer dingen uitgespreid worden.
Kiezen voor de beste optie voor JOUzelf is de beste keuze die je kunt maken. Er is toch ook maar een weg, en dat is jullie eigen weg!
(Wel -libelletipmodus- mss verstandig om eens goed met je lief te bespreken hoe jullie omgaan met de emotionele kant rondom de financien. Dus ook met uitgaven die je eens voor jezelf wilt doen! -/libelletipmodus-)

Mss zijn er wel heel andere mogelijkheden om je horizon op dit moment te verbreden. Zodat je meer bent dan 'mama van'. En mss is het gewoon nu de periode van Ronja en is het al gemakkelijker wanneer je dat gewoonweg maar accepteert. (Heb je nu de tijd om die echte leuke baan te zoeken wanneer je dat zou willen)

Leuk he Yppy, die stomme hormonen Hier ook iemand die niet kan wachten totdat ze mijn lijf uit zijn. (Nou ja, de extra hoeveelheid dan )
Goed idee van Githa trouwens. Gewoon niet zeggen hoe of wat.
pi_43165834
Met deze mama gaat het eigenlijk helemaal super. Was het niet weg kunnen een beetje zat (geen rijbewijs) maar vanmiddag kan ik mijn nieuwe fietskar ophalen Kan ik eindlijk ook eens lekker naar mijn moeder op de fiets, of gewoon bij anderen op bezoek. Heb er nu al zin in En morgen gaan we naar de jonge gezinnenbeurs, daar heb ik ook helemaal zin in
Vind het zelfs niet erg dat het van dat donkere weer is terwijl ik normaal helemaal in een depressie schiet als het een dag regent, maar nu we Mika hebben maakt het me allemaal niks meer uit. Denkd at de hormonen hier juist goed werk leveren
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
pi_43166043
Owlet

Ik herken het wel een beetje, vooral qua geld. Heb ongeveer 20 jaar zelf geld in het laadje gebracht en af en toe overvalt het me ineens nu: oh jees, ik heb geen eigen geld meer. Wat totale onzin is, ten eerste hebben we altijd gespaard en ten tweede ging alles al jaren op de grote hoop. Maar toch durfde ik ineens van de week zomaar niet een truitje (van 15 euro nota bene) te kopen. Sneu he

Is vrijwilligerswerk waar je met Ronja naar toe kan niet iets voor jou of ben je er nog niet aan toe? Ik deed dat gelukkig al jaren en nu gaat dat moeiteloos door, dus ik ben wat dat betreft niet in een gat gevallen. Sterkte hoor en je komt er vast wél uit, dat weet ik zeker.

Oh en je doet iets heel belangrijks he, bij je dochter zijn
Variety is the spice of life
pi_43167014
Hier nog zo'n mama die het moeilijk vind om het geld van haar man uit te geven... Heb het gevoel dat ik hem om toestemming moet vragen ofzo. idd eerdaags maar eens over praten.
Ikhad gisteren een sollicitatie en ben er nu wel achter datik toch niet terug wil in de kinderopvang, het idee dat ik daar weerzou werken roept al een berg stress op. Ik ga dus op zoek naar een simpel baantje bij de hema oid, Ook maar weer eens bij een uitzendbureau langs.

Owlet, ik ben het met Nebelung eens, je doet iets heel belangrijks je bent er helemaal voor Ronja!
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  † In Memoriam † donderdag 2 november 2006 @ 12:39:10 #12
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_43167500
Inkomen is niet gelijk aan familiebudget. Uitgeven (als in verantwoord uitgeven, boodschappen doen, verzekeringen betalen) en budgetbeheer zijn er ook een belangrijk onderdeel van. Onderschat dat (en jezelf) niet he!
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
  † In Memoriam † donderdag 2 november 2006 @ 12:40:57 #13
81992 Githa
pi_43167541
Wel fijn dat je daar zo achter bent gekomen Jelief, is die sollicitatie niet helemaal voor niks geweest, naar jezelf luisteren is gewoon erg belangrijk.
pi_43167612
idd Githa, ik heb nogal de neiging om aan mijzelf voorbij te gaan...
Wat ik nu wel heel moeilijk vind is de balans tussen zorgen voor Emma en zorgen voor mijzelf... Maar na een jaar gaat het al best aardig. (had ik al gezegd dat mijn meisje een geweldig leuke dreumes is en dat ik heel blij ben dat IK haar MAMA ben?!)
ow en Githa er gaat bijna geen week voorbij dat ik niet glimlach als Emma de slaapzak van Jordy aan heeft
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  donderdag 2 november 2006 @ 14:05:53 #15
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_43170192
Vergeet niet de huisvrouwen-korting aan te vragen
  † In Memoriam † donderdag 2 november 2006 @ 14:18:19 #16
81992 Githa
pi_43170636
Jelief, die glimlach zal vast niet door de slaapzak vanJordy komen, maar door het mooie kindje dat erin zit
pi_43172556
Ik heb geen tijd om een uitgebreide post te schrijven maar jullie opbeurende woorden doen me heel erg veel goed.
  donderdag 2 november 2006 @ 16:55:38 #18
103793 kozakken
Living the life
pi_43175802
Moonah, hoe gaat het met jou en met Thies?
  donderdag 2 november 2006 @ 17:05:00 #19
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_43176142
Owlet, kan het zo goed voorstellen je gevoel, maar je hebt voor jezelf en je dochter gekozen, heel goed!!

Linda 87nog iets, hoe is het met jou? Al even niet gezien op Fok?
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_43176241
Kom ik net thuis ligt er een pakketje van de hm in de bus. Dus ik open hem en blijken er 3 zwangerschapshirtjes in te zitten die ik gelijk bestelt heb toen ik een positieve test had. Was de bestelling helemaal vergeten.
  † In Memoriam † donderdag 2 november 2006 @ 17:15:18 #21
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_43176455
Faja
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
  donderdag 2 november 2006 @ 17:15:54 #22
103793 kozakken
Living the life
pi_43176475
Oh faja....

Jaaa, aan Linda en Eva moest ik ook al denken. (Maar wilde niet meteen zo dwingend een heel rijtje bijna 'ter verantwoording' roepen. Meer gewoon willen weten enzo... )
pi_43176858
ik had er ook heel veel moeite mee, om heel de dag thuis te zitten. Bij mij was het meer zoiets van ik wil meer als alleen maar mama zijn. Nu ik om de 2 weken vrijwilligers werk doe, en met een vriendin regelmatig leuke dingen doe met de kids valt het me helemaal mee. En schuldgevoel heb ik ook niet meer, als mannetje thuis komt, staat zijn bordje eten klaar, is het huis aan kant, en in het weekend hoeft ie alleen maar te strijken en te klussen. En financieel tja, is ietsjes minder, maar dat spaen we ook weer uit door geen opvang te hoeven regelen/betalen.
Liefde is het enige dat zich vermenigvuldigt als je het deelt!
Trotse mama van Michelle en Dennis
pi_43184205
quote:
Op woensdag 1 november 2006 20:50 schreef Bar_en_Mar het volgende:
Sterkte ermee Ingrid, dat slecht slapen en moe zijn herken ik.
Spannend, maar wel een goed gevoel erbij gehad Ingrid?

Ik had door de anti-deprčsiva's aldoor dorst en was uber emotioneel
Ik heb er wel een goed gevoel bij.
Nu je het zegt, heb ik de laatste tijd wel meer dorst, misschien lig het daar aan.

Ik werk zelf niet en ken het gevoel ook, dat je niet makkelijk iets voor jezelf koopt.
Ik krijg wel de heffingskorting van zo'n 170,- per maand.
Daarvan koop ik dan iets voor mezelf. Al is het nu meer om de tandartsrekening van te betalen.
  vrijdag 3 november 2006 @ 09:17:23 #25
94046 PM-girl
pi_43196885
quote:
Op donderdag 2 november 2006 20:50 schreef Ingrid19 het volgende:

Ik krijg wel de heffingskorting van zo'n 170,- per maand.
Daarvan koop ik dan iets voor mezelf. Al is het nu meer om de tandartsrekening van te betalen.
Ik ken het niet. Is dat een soort toelage die je krijgt als je als moeder niet buitenshuis werkt?
*
  vrijdag 3 november 2006 @ 09:34:25 #26
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_43197148
quote:
Op vrijdag 3 november 2006 09:17 schreef PM-girl het volgende:

[..]

Ik ken het niet. Is dat een soort toelage die je krijgt als je als moeder niet buitenshuis werkt?
. Dat is de heffingskorting voor de niet-werkende partner. Kan je bij de belastingdienst aanvragen.
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
  vrijdag 3 november 2006 @ 09:36:11 #27
94046 PM-girl
pi_43197186
quote:
Op vrijdag 3 november 2006 09:34 schreef m@x het volgende:

[..]

. Dat is de heffingskorting voor de niet-werkende partner. Kan je bij de belastingdienst aanvragen.
Dus de werkende partner vraagt het aan voor de niet werkende partner? Kan dus ook zo zijn dat de moeder hem aanvraagt voor de vader? (hypothetische vraag)
*
  vrijdag 3 november 2006 @ 10:13:07 #28
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_43197870
Volgens mij kan je het gewoon zelf aanvragen en het is niet geslachtsgebonden.
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
pi_43198611
als je samen aangifte doet kun je kiezen bij wie 't op de rekening gestort moet worden.
  vrijdag 3 november 2006 @ 11:03:10 #30
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_43199079
Hier gaat het wel weer beter van de week uitslag besproken van het psychologisch onderzoek wat ik 3 maandjes tergu gehad heb.
Alhoewel ik schrok van het etiketje, geeft het me wel rust heel maf.
Op naar het volgende process en dat zal best heftig worden maar ik heb wel vertrouwen

Sterkte voor allen die het nodig hebben!
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_43206719
PM, ik heb het zelf aangevraagd. Is toch wel lekker 170,- erbij.
Wie weet of er kinderkorting bij in zit?
pi_43206747
Evenstar, ik heb blijkbaar iets gemist. Maar sterkte ermee.
pi_43207957
quote:
Op donderdag 2 november 2006 17:05 schreef PM-girl het volgende:
Owlet, kan het zo goed voorstellen je gevoel, maar je hebt voor jezelf en je dochter gekozen, heel goed!!

Linda 87nog iets, hoe is het met jou? Al even niet gezien op Fok?
Hoi

PC was kapot (nadat Fok al eruit lag) - tjonge, ik had gewoon ontwenningsverschijnselen, maar heb wel twee boeken uit kunnen lezen

Ik heb bijgelezen, maar kon niet alles onthouden, maar wil iedereen die het nodig heeft, een knuffel geven.

En Owlet, good for you! Ik merk juist dat ik weer ontzettend de kriebels krijg om aan het werk te 'mogen'. Komt ook omdat ik met mijn team op stap ben geweest (kookuitje, ik mocht kwartels onthoofden en uitschrapen ) en mijn baas heb gesproken. Mijn vervanger laat nogal veel liggen, dus ik kan mijn lol op in januari.
En omdat Eva en ik zo in een ritme komen, heb ik tussen de voedingen door aldoor veel tijd, en ik verveel me soms wat... Gelukkig mag ik weer, en heb ik een heel betrouwbare opvang thuis - manlief! Hij zal dan van 'mijn' geld moeten leven, maar ik denk dat hij dat geen probleem vind.
Eva
  vrijdag 3 november 2006 @ 16:13:48 #34
61800 Rottdog
pi_43207967
quote:
Op vrijdag 3 november 2006 09:36 schreef PM-girl het volgende:
Dus de werkende partner vraagt het aan voor de niet werkende partner? Kan dus ook zo zijn dat de moeder hem aanvraagt voor de vader? (hypothetische vraag)
Heb het een tijdje geleden aangevraagtvoor mijn vriend, ik had wel een inkomen en hij toendertijd niet.

Ingrid daar zit geen kinderkorting in.
  vrijdag 3 november 2006 @ 16:30:23 #35
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_43208429
quote:
Op vrijdag 3 november 2006 15:33 schreef Ingrid19 het volgende:
Evenstar, ik heb blijkbaar iets gemist. Maar sterkte ermee.
niks gemist hoor
maar thanx
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_43213724
quote:
Op vrijdag 3 november 2006 16:13 schreef Rottdog het volgende:

[..]

Heb het een tijdje geleden aangevraagtvoor mijn vriend, ik had wel een inkomen en hij toendertijd niet.

Ingrid daar zit geen kinderkorting in.
Ok. Dan ga ik de kinderkorting aanvragen. Enig idee wie van ons het aan moet vragen?

Hier een hele moeie mama.
Kim heeft bijna de hele nacht gespookt. Ze was echt niet lekker. Het was geen aandacht trekken. Zelfs bij ons in de armen en later in bed werd ze niet rustig. Rond 5.30 voelde ze heel warm aan, ze kreeg iets koorts.Zetpil erin en dat werkte na een uur.

Dus ben nu erg moe. En Djeez ook. En Kim ook, die wil niet pitten.
pi_43215147
evenstar! sterkte ermee meid.
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  vrijdag 3 november 2006 @ 20:43:27 #38
108648 cattie
lieve moeder
pi_43215172
Deze moeder is ook (door de combi werken met Ive die afgelopen nacht 6x wakker werd) heel moe en gaat dus nu naar bedje toe!
  vrijdag 3 november 2006 @ 21:59:59 #39
103793 kozakken
Living the life
pi_43217150
Eigenlijk weet ik niet zo goed hoe het nu met mezelf gaat. Een beetje 'niets' is mss wel het beste antwoord. Het gaat niet slecht, maar ook niet super goed. Fysiek natuurlijk die snert-rug die me opbreekt. Maar goed, dat is lichamelijk en ook nog aan te pakken. (Zodra ik weer zonder al te veel pijn op een fiets kan zitten en fatsoenlijk op de loopband kan lopen ipv te strompelen )
Maar m'n hoofd... Ik weet eigenlijk niet hoe ik me voel. Ik mis alle energie die ik zo graag bij mezelf zie. Ik heb best wel plannen, maar ik wordt al moe als ik er aan denk om er iets van te moeten uitvoeren. Ik ben best vrolijk, maar tegelijkertijd ook zo vaak gewoon niet. Ik geniet van mijn kinderen, maar tegelijkertijd kan ik soms gewoon huilen om niets. Me naar voelen en dan weer 'gewoon'
Ik trek me weer een beetje terug uit de wereld en doe dan maar net alsof dat 'per ongeluk' was. Geen energie om enthousiast te doen aan de telefoon met mijn vrienden maar ook wanneer ik het wel doe het fijn en leuk vinden.
Maar toch gaat het ook weer goed. Morgen met kozakkenman 'uit' en dat vind ik ook heel leuk.

Dat ontzwangeren vind ik maar niets..

[ Bericht 24% gewijzigd door kozakken op 03-11-2006 22:49:32 (veeeeel te lange klaagzang) ]
  vrijdag 3 november 2006 @ 23:26:13 #40
61800 Rottdog
pi_43220347
Mixed emotions zo dubbel Kozakken

Ingrid gewoon bij je belasting aangifte.
  zaterdag 4 november 2006 @ 09:57:56 #41
94046 PM-girl
pi_43226967
Lekker geslapen, alle vermoeide moeders?

Evenstar, duidelijkheid is fijn, maar kan idd ook confronterend zijn. Hopelijk kun je er wel mee verder.

Kozakken, het duurt ook lang he, ontzwangeren. Geniet maar mooi van je avondje uit vandaag! En klagen mag best, daar is dit topic toch ook voor?

Ik ben blij, want het vloeien lijkt eindelijk over te zijn!
*
pi_43227037
Kozakken, het zijn ook rotdingen die hormonsters Ik hoop dat ze snel uit je leven verdwijnen en je je weer een beetje kan voelen zoals je zou willen
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  zaterdag 4 november 2006 @ 13:51:23 #43
24188 Belana
kloon van belana
pi_43231576
kozakken het komt weer goed hoor
Ik heb er niet zo'n last van gelukkig. Ben alleen heeeeeeeeeeeeel moe
stormy waters...
sailin'
  zaterdag 4 november 2006 @ 15:31:40 #44
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_43233698
Hoe bevalt het werken nu Belana? Ben je al een beetje bij?
Ik merk dat ik nu pas na anderhalve maand echt kan zeggen dat ik alles weer op de rit heb. Weet waar wat ik moet doen, hoe ik het moet doen en wie ik daarvoor nodig heb.
Het is wel hectisch vind ik. Maar daar hou ik juist wel van.
pi_43233787
Kozakken

Ik ben mijn laatste hechting kwijt . Niet dat ik er veel last van had, maar het staat zo stom, zo'n touwtje . Ik kan eigenlijk niet anders zeggen dan dat het hier goed gaat. Qua energie ben ik weer op niveau volgens mij, slapen gaat ook best aardig - het helpt dat ik 's morgens nog even kan blijven liggen. Alleen het afvallen gaat nog niet geweldig, dus ik ben begonnen met Sonja Bakker - een beetje aangepast omdat het wel heel weinig is wat je mag eten . Iedereen zegt wel: heb maar geduld, je bent nog kraamvrouw, maar ik heb geen geduld , ik wil niet allemaal nieuwe kleding moeten kopen voor als ik weer aan het werk ga (de zakelijke outfits...) en ik heb gewoon een stok achter de deur nodig om niet te snoepen. Tot nu toe gaat het best aardig.

en ik hebben wel af en toe wat irritaties. Moe, alle veranderingen, mijn gevoel dat ik mijn vrijheid kwijt ben. Voorbeeld: Gisteren belde hij dat hij dinsdagmiddag vrij neemt om naar een vriend te gaan. Dat schoot mij in het verkeerde keelgat omdat hij het meedeelde, maar niet overlegd had. Eigenlijk maakte het voor mij niets uit, want als hij niet daarheen zou gaan, zou hij werken, en zou ik nog thuis 'vast' zitten. En hij verontwaardigd, want ik hoef maar te kikken, en dan neemt hij vrij zodat ik eropuit kan. Later bedacht ik dat dat juist is wat me dwars zit: ik moet er om vragen, ik kan niet meer spontaan besluiten weg te gaan. Dat vind ik dus erg wennen, ondanks dat Eva lief is.
Eva
  zaterdag 4 november 2006 @ 15:38:06 #46
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_43233873
Linda, vaak denken wij als vrouwen dat onze mannen onze gedachten kunnen lezen. Dan hebben wij van allerlei scenario's in ons hoofd en gaan we er vanuit dat hij die ook heeft. En dan zijn we verontwaardigd als hij dat niet heeft.
Soms moeten we idd niet zoveel denken, maar ook eens hardop uitspreken. Een beetje het 'mannen komen van Mars en vrouwen van Venus'verhaal.
  zaterdag 4 november 2006 @ 15:41:38 #47
24188 Belana
kloon van belana
pi_43233964
dutch, met werken gaat het prima eigenlijk. Ik heb dan ook helemaal geen last van het ontzwangeren. Ik was vrijwel meteen mezelf weer, zowel kwa geest als kwa lijf. De combinatie werken en 2 kinderen was even wennen, maar we zitten wel in een lekker ritme nu Ik ben alleen echt heel moe momenteel, maar morgen morgen mag ik uitslapen
stormy waters...
sailin'
  zaterdag 4 november 2006 @ 15:44:15 #48
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_43234026
Hoest met de Floradix, op?

O uitslapen, heerlijk! Het mannetje is dit weekend op 'mannenweekend', da's tenminste iemand in van dit echtpaar wat kan uitslapen. Nu ik nog.
Geniet ervan!
  zaterdag 4 november 2006 @ 16:10:55 #49
24188 Belana
kloon van belana
pi_43234680
ik ben echt moe van te weinig slaap dutch, 6 uurtjes zijn niet genoeg voor mij
stormy waters...
sailin'
  zaterdag 4 november 2006 @ 23:15:02 #50
103793 kozakken
Living the life
pi_43247307
Slaap, zou dat soms zijn wat ik mis Nee, flauw want het valt eigenlijk best mee. Romme slaapt meestal van 23.00 tot een uur of zes. Dus dat gaat wel goed.
Dank voor al jullie lieve woorden.

-Zich een lekker uitrekt- vandaag was goed. Veeeel te veel geld uitgegeven aan leuke dingen voor de jongens enzo (heeel nuttig hoor, echt! ) Maar goed vooral vanwege het feit dat kozakkenman en ik lekker met elkaar waren. Gewoon vrijheid en tijd voor elkaar. Dat was heel goed en heeft de batterij ook wel weer wat opgeladen.

Bedacht me vanmorgen in bed dat er nog wel iets is wat een aantal gevoelens verklaard. Ik heb nog steeds een rechterbeen wat gedeeltelijk gevoelloos is. Cadeautje van de ischias.
Ik denk toch dat ik onbewust dacht dat dat meteen na de bevalling wel weer over zou zijn. Maar dat is niet het geval. Dus begin ik me te realiseren dat dit wel eens iets blijvends zou kunnen zijn. En dat vind ik wat lastig te verteren. Maar goed, het belemmert me niet echt in mijn functioneren. Het voelt alleen nog steeds zo vreemd enzo en met stevige schoenen voelt het 'bijna pijnlijk'. (Geen echte pijn, maar naar gevoel van druk ofzo)

Maar goed, vandaag was fijn. Morgen is een nieuwe dag en deze week begin ik ook weer als werkende vrouw mijn plekje te her-verkrijgen. Raar en spannend, maar ook wel weer fijn. 'k ben net een van mijn eigen kinderen: behoefte aan regelmaat en duidelijkheid
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')