abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_42636715
De disclaimer:
Wat is de (oorspronkelijke) bedoeling van dit topic?

Omdat ik overal verspreid over het forum berichten vind over terugplooien ( ! ), slaapgebrek, ontzwangeren en nog veel meer besloot ik het maar een beetje in 1 topic te verzamelen.
Als je zwanger bent kun je al je zorgen en kwaaltjes kwijt in het Z&G topic, je leuke verhalen over de baby in het babytopic, maar echt een topic voor ontzwangerende dames en moeders is er nog niet.
Vandaar deze dus, een spotlichtje op de moeders, een topic om even lekker ervaringen uit te wisselen over alles wat er met je gebeurd als je eenmaal moeder bent.

We willen graag dat jullie het "hoe gaat het met de moeders" topic weer gebruiken waar het voor bedoeld was nl hoe voel je je als moeder en hoe regel je alle dingen.
Niet een klaagbankje voor alle ziek en zeer.
(we vertrouwen hierbij op het zelfregulerend vermogen van iedereen, en als het nodig is wordt er verwezen naar Klaagbaak of R&P)
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ik sloot hem
Laatste post:
quote:
Op vrijdag 13 oktober 2006 11:34 schreef linda856763 het volgende:
Succes met de rijles PV! Het is zo fijn als je kunt autorijden.... (ik was redelijk laat met rijbewijs halen, en heb het uiteindelijk gehaald tijdens een burnout periode. Geen goed plan, bij elke 'lastige' les zat ik thuis te janken naderhand . Maar ik heb het gehaald ) - en je bent stoer dat je een kind ter wereld hebt gebracht, en hóe, dat maakt daarbij niet uit!

Ik moet zelf ook nog even aan een schema wennen hoor! Na de eerste ochtendvoeding slaap ik nog even verder, zo rond 10 uur rol ik uit mijn bed. PC aan, even mail checken, even Fok! bekijken, even dit en even dat, en vóór ik het weet komt Eva weer, en dan heb ik nog niet gedoucht en ontbeten . Goed voornemen: vanaf morgen: eerst de dingen die moeten gebeuren, voor ik achter de pc 'mag'. En nu maar een brunch

[ Bericht 27% gewijzigd door Lois op 13-10-2006 20:43:50 (disclaimer ingevoegd) ]
Eva
  vrijdag 13 oktober 2006 @ 11:43:26 #2
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_42636925
Lastig he Linda, dat wennen aan het ritme van je kind.
Heb er ook last van.

Voel me nu weer wat minder, vriendje had personeel geregeld voor vanavond zodat de dag voor mij niet zolang zou zijn (tot 21:00 werkt hij). Echter is iemand ziek en nu ben ik de hele dag alleen en kan hij ook niet thuis komen eten. En meestal ga ik rond half 10 naar bed, dan zie ik hem niet eens.
Morgen ben ik ook alleen, zondag de hele dag bezoek. Maar eens proberen of ik daar iets van kan verzetten...
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_42637384
Ja, dat is ook lastig. Ik had het gisteren ook, mijn man had een bedrijfsfeestje, dus ik was van 7 tot 22 alleen. Op zich ging het goed, maar je vrijheid om iets te doen ben je wel volledig kwijt, dat is wennen. En toen hij de laatste nachtvoeding deed, en een beetje chagrijnig was omdat iets niet helemaal ging zoals hij wilde, ben ik wel even uitgevallen - ik zat er tenslotte de hele dag mee dat dingen niet op mijn manier, maar op Eva's manier gaan . alles is ook al weer goed gemaakt hoor
Morgen komt schoonmoeder, en dan gaan man en ik even samen de stad in . Zal wel weer wennen zijn, want niemand kent ons Evaatje zoals ik wij, maar ook fijn om even samen te kunnen zijn.

Sterkte vandaag PM-girl, neem ook lekker tijd voor jezelf, en dat bezoek kan later ook nog wel eens, als je er genoeg van hebt!
Eva
  vrijdag 13 oktober 2006 @ 12:32:36 #4
24188 Belana
kloon van belana
pi_42638285
meiden, het is zo wennen om mama te zijn, er is ineens iemand die je tijd en aandacht opeist en dat is gewoon best wennen en lastig soms. momenten voor jezelf inplannen zijn belangrijk
het went wel hoor, maar ik doe altijd nog bewust "belana-tijd" inplannen want dat heb ik nodig
stormy waters...
sailin'
pi_42638576
Yep, gelukkig worden de o-shit-waar-zijn-we-aan-begonnen-momenten in grote maten overtroffen door een 'verliefdheidsgevoel'; als je zo'n hulpeloos wezentje in je armen hebt, en ze ruikt lekker, en ze stuiplacht wat, en ze kijkt met die grote ogen naar Joost-mag-weten-wat, of ze grijpt onbewust je hand vast en wil niet meer loslaten...

Gisteren heb ik ook heerlijk een uurtje op de bank gelegen - fijn muziekje aan, beetje doezelen, beetje lezen. Ben ook weer in een boek begonnen, voor het eerst sinds anderhalve maand (ik kon me tijdens het verlof niet concentreren) en woensdag ben ik alleen de stad in geweest, o.a. schoenen gekocht. . We vinden de balans wel...
Eva
pi_42638592
ParadijsVogeltje, ik herken je verhaal wel over de bevalling. Ik heb ook nog steeds een soort 'falen' gevoel (keizersnee uiteindelijk na 2 dagen tobben). Dutchie zegt altijd ( ) : je bevalling is maar een klein onderdeel van alles, je kan nog zoveel meer doen in je hele leven voor je kind. Dat opende mijn ogen wel toen ze dat een keer tegen mij zei. Desalniettemin steekt het nog wel eens, die hele bevalling.
Variety is the spice of life
  vrijdag 13 oktober 2006 @ 13:18:21 #7
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_42639578
Nebelung wat ben ik blij dat ik iets voor je heb kunnen doen. Het is toch nooit zeker of iets wat voor mij werkt ook voor een ander werkt. Gelukkig is dat in jouw geval dit keer wel zo geweest. Vind ik fijn.
Als je niet lacht, ben je dood.
  vrijdag 13 oktober 2006 @ 14:35:34 #8
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_42641908
Zo, deze moeder is net voor het eerst met de auto weggeweest. Even naar het centrum, om bij vriendje te lunchen! (als mohammed niet naar de berg komt, ofzoiets!)
Dat heeft me goed gedaan! met een beetje geluk kunnen we morgen middag samen even echt een rondje centrum doen, de eerste keer pronken wil ik samen doen!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_42647998
PM, lekker rustig aan doen hoor! En die visite kan ook later wel!
Fijn dat je ff lekker weggeweest bent!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_42652077
quote:
Op vrijdag 13 oktober 2006 07:16 schreef chacama het volgende:
Ingrid wat heerlijk. Hou het positieve gevoel maar lekker lang vast.
Ik doe mn best!
Vandaag met de ha gebeld. Hogere dosering ad voor een maand gekregen. Ik dacht dezelfde, maar op de doosjes staat wat anders. Op de oude Amitriptyline, als het goed is, Laroxyl en op de nieuwe staat Tryptizol.
  Jubileum moderator vrijdag 13 oktober 2006 @ 20:45:14 #11
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_42653337
Dat zullen toch wel dezelfde zijn denk je ook niet Ingrid? Anders had de apotheek vast wel aan de bel getrokken hoor, hoewel je natuurlijk het ook zelf kunt navragen bij de apotheek.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_42653565
quote:
Op vrijdag 13 oktober 2006 20:45 schreef Lois het volgende:
Dat zullen toch wel dezelfde zijn denk je ook niet Ingrid? Anders had de apotheek vast wel aan de bel getrokken hoor, hoewel je natuurlijk het ook zelf kunt navragen bij de apotheek.
Ja, moet toch wel. Ze vroeg wel of het klopt dat de dosering is verhoogd.
Maar kan het nu toch niet meer navragen, ze zijn nu gesloten.

De doosjes zijn wel anders, maar het zal wel de stofnaam zijn ofzo.
pi_42665624
Bleh we worden hier in de familie even weer lekker met de neus op de feiten gedrukt. De kleine meid van mijn nichtje die is nu iets meer dan een week oud en ligt nu ook al ongeveer zolang in het ziekenhuis. Ze blijkt gewoon hartstikke ziek te zijn Ze krijgen als het goed is vandaag alle uitslagen binnen dus ik hoop zo dat het "maar" een virus is.
Door dit alles ben ik zoooo blij dat met Mika alles goed is. Ziek worden kan zo gebeuren, daar denk je eigenlijk helemaal niet bij na. Een tweede Ik moet daar nu wel heel goed over nadenken. Wie zegt dat het dan net zo goed gaat als met de eerste? Ik vind het gewoon een heel eng idee dat je je kind zo kwijt kan zijn.
Ik kan me niet voorstellen hoe me nichtje zich nou zal voelen. Je bent net bevallen na een geweldige zwangerschap. Bevalling is super gegaan, lig je een paar dagen later in het ziekenhuis omdat je kind niet adem kan halen. En je kunt helemaal niks doen. Naar een schermpje kijken hoe ze slaapt of hoe ze moeite moet doen om adem te krijgen Weg roze wolk, weg kraamweek. Heb het zo met hun te doen.
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
pi_42667794
He Nicole, wat naar...
Ik heb de laatste tijd ook wel dat ik me ineens bedenk hoe makkelijk en snel het allemaal afgelopen kan zijn als er iets met Ronja zou gebeuren. Ze zijn nog zo kwetsbaar op die leeftijd, een keer laten vallen en het zou bij wijze van spreken helemaal over kunnen zijn. Weg, mijn kleine meisje.
Het heeft geen zin om bij dat soort dingen stil te staan, ik weet het, maar soms gaan die gedachten gewoon en dan kan ik er heel bang en verdrietig van worden.
  † In Memoriam † zaterdag 14 oktober 2006 @ 12:30:48 #15
81992 Githa
pi_42667892
En dat gaat niet over
De angst voor het laten vallen bijv. dat wordt wel minder, maar dat maakt wel weer plaats voor nieuwe dingen.
Van de glijbaan afvallen, operaties in mijn geval
pi_42679791
Ingrid; de werkzame stof in tryptizol is amitriptyline.

Nicole, dat zijn echt de vervelende dingen ja.
wat naar voor je nichtje zeg, en haar dochtertje pff moelijk lijkt me dat.

dat blijft volgens mij zolang je leeft, dat je bang bent dat je kind iets overkomt.
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_42682104
quote:
Op zaterdag 14 oktober 2006 20:51 schreef pinquit het volgende:
Ingrid; de werkzame stof in tryptizol is amitriptyline.

Nicole, dat zijn echt de vervelende dingen ja.
wat naar voor je nichtje zeg, en haar dochtertje pff moelijk lijkt me dat.

dat blijft volgens mij zolang je leeft, dat je bang bent dat je kind iets overkomt.
Tnx! Djeez had het toevallig net op google gevonden! Volgens mn schoonstiefmoe is het een zwaar middel. Volgens mij niet. Iig heeft de ha gezegd dat ik met een licht middel zou beginnen. Dus daar ga ik maar vanuit.

Nicole wat naar! Sterkte!

Ik droom de laatste tijd vaak dat Kim iets overkomt. En mn naasten. Waarschijnlijk bijwerking van de medicijnen. Hopelijk is dat snel over!
  † In Memoriam † zaterdag 14 oktober 2006 @ 22:17:26 #18
81992 Githa
pi_42682174
Ingrid, nu je dat zegt van dat dromen kan dat best eens kloppen, ik heb ook een tijdje terug AD gekregen en had ook de meest afschuwlijke dromen Ik heb er eigenlijk nooit bij stil gestaan.
pi_42682207
quote:
Op zaterdag 14 oktober 2006 22:17 schreef Githa het volgende:
Ingrid, nu je dat zegt van dat dromen kan dat best eens kloppen, ik heb ook een tijdje terug AD gekregen en had ook de meest afschuwlijke dromen Ik heb er eigenlijk nooit bij stil gestaan.
bij de bijwerkingen staan dat je heel angstig kan werden. Normaal droom ik nooit zo. Is ook eik een nachtmerrie.
  † In Memoriam † zaterdag 14 oktober 2006 @ 22:19:45 #20
81992 Githa
pi_42682225
Je kunt het iig plaatsen dan
pi_42682436
quote:
Op zaterdag 14 oktober 2006 22:19 schreef Githa het volgende:
Je kunt het iig plaatsen dan
Yep. Maar leuk is anders.
pi_42683029
-edit

[ Bericht 60% gewijzigd door Paradijsvogeltje op 16-10-2006 14:50:42 ]
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
pi_42683372
Sugar en Ingrid allebei sterkte
  zondag 15 oktober 2006 @ 06:33:30 #24
24188 Belana
kloon van belana
pi_42691328
nou maak je me nieuwsgierig PV? maar het zal wel niet zo leuk zijn geweest dan? en als je dan besluit om het niet te zeggen, zou ik het wel leuk gevonden hebben als je je hele post ge-edit had, want nu heb ik alsnog iets van: wat is er dan?

[ Bericht 47% gewijzigd door Belana op 15-10-2006 14:55:56 ]
stormy waters...
sailin'
  zondag 15 oktober 2006 @ 13:56:02 #25
108648 cattie
lieve moeder
pi_42696346
Sugar en Ingrid strekte!
Dutchie, hoe is het met jou? En je lijf? Heeft de fysiotherapeut nog kunnen helpen?
Belana, heel veel plezier/succes/sterkte morgen met je eerste dag werken. Hopelijk mis je Ezra (en Liam) niet te erg en heb je het goed naar je zin!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')