onzinquote:Op dinsdag 31 oktober 2006 21:51 schreef marleenhoofd- het volgende:blaat
en wat vinden jullie daar nou van?
Geloof me, dat kunnen ze al. En ze hebben je al in je bikini in de tuin zien liggen. Alleen google earth kan dat niet, zo dat je nog enigszins denkt "privacy" te hebben.quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 21:51 schreef marleenhoofd- het volgende:
Verder maak ik me ook veel zorgen over de toekomst, de techniek blijft zich ontwikkelen en het zou mij niet verbazen als binnen 10 jaar google earth life en veel scherper was.. Dan kan de hele wereld ook nog kijken wat je aan t doen bent, als je in je bikini in de tuin ligt te zonnen!
We hebben zeker niets te verbergen? Nou ik wel, en google earth bedreigt mij in mijn privacy.
Tja dan zul je de foto's eerst moeten posten.quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 22:01 schreef marleenhoofd- het volgende:
post ik het speciaal buiten onzin in de hoop dat er mensen op de inhoud ingaan..
Het gaat om het principe, je hebt niets te verbergen dus iedereen mag t zien? Uit mijn verhaaltje halen sommige mensen trouwens volgens mij dat ik in mijn bikini op de foto sta, maar dat is niet t geval.. maar het is in principe mogelijk en dat vind ik stom.. en die rode vlek in de tuin is een autoquote:Op dinsdag 31 oktober 2006 22:08 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Tja dan zul je de foto's eerst moeten posten.
Wat heb je te verbergen dat je niet door medeburgers gevolgt wilt worden? Kijk dat je die angst hebt voor bijv. overheden kan ik mij voorstellen...
Mss kick tru?
Ik denk dat je principieel gelijk hebt. Maar het is zinloos om je daar zo over op te winden.quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 22:01 schreef marleenhoofd- het volgende:
post ik het speciaal buiten onzin in de hoop dat er mensen op de inhoud ingaan..
Punt is dat je niet eens de keuze hebt om je eigendommen te publiceren, het wordt voor je gedaan, verplicht sta jij met je complete tuin op internet.quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 22:13 schreef A321456 het volgende:
Boeie, je wordt of wereldberoemd, of niet ontdekt, of niemand geeft er aandacht aan.
Wat maakt het nou uit dat er een foto van jou op Internet staat, schaam je je ergens voor?
Groetjes
Weet RDW dat jij een auto in de tuin hebt staan?quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 22:13 schreef marleenhoofd- het volgende:
en die rode vlek in de tuin is een auto
ok, momenteel gebeurt er niets ernstigs met t materiaal dus lijkt t zinloos.. maar denk eens aan de toekomst! Als een foute regering als de regering Bush bijvoorbeeld mensen ermee gaat bespieden.. Big brother is watching us all en ik vind het zeer zorgwekkend omdat deze ontwikkeling echt rampen in de hand kan werken!quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 22:15 schreef beerten het volgende:
[..]
Ik denk dat je principieel gelijk hebt. Maar het is zinloos om je daar zo over op te winden.
Maar heel iets anders: als er foto's zijn zonder bikini, geef me dan de coorinaten door.
JAquote:Op dinsdag 31 oktober 2006 21:53 schreef Ranja_Ranja het volgende:
Moet je hier serieus op reageren?
Is inderdaad geen fijn idee, nee.quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 22:21 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
JA
ik vind het ook geen fijn idee, wordt er paranoia van gewoon zeg
ja of dat ze toen die gozer aan zijn piemel zogen bvquote:Op dinsdag 31 oktober 2006 22:26 schreef jaoka het volgende:
[..]
Is inderdaad geen fijn idee, nee.
Kijk die jongens reageren nu allemaal zo flauw omdat ze door jouw post <bikini> associeren met <google earth>, maar wanneer ze op hun werk geconfronteerd worden met hun dronkenschap dat weekend/ homoseksuele relatie met een sugar daddy/ dat ze nog altijd bij hun moeder wonen, piepen ze wel anders hoor![]()
ja ja wacht maar!!!!!!!quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 23:03 schreef gekjongk het volgende:
Ja google earth is zo scherp, als jij naakt in je tuin lag dan was je schaamhaar nog te tellen...
Gewoon je poes goed scheren.quote:Op woensdag 1 november 2006 00:55 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
ja ja wacht maar!!!!!!!
de tijd komt dat ze jouw dochter der schaamhaar kunnen tellen!!!!
*profetischkijktnu*
quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 22:21 schreef marleenhoofd- het volgende:
[..]
ok, momenteel gebeurt er niets ernstigs met t materiaal dus lijkt t zinloos.. maar denk eens aan de toekomst! Als een foute regering als de regering Bush bijvoorbeeld mensen ermee gaat bespieden.. Big brother is watching us all en ik vind het zeer zorgwekkend omdat deze ontwikkeling echt rampen in de hand kan werken!
Agorafobiequote:Op dinsdag 31 oktober 2006 21:51 schreef marleenhoofd- het volgende:
denk je echt dat de overheide het toe zal laten dat je live met satalieten als bv terrorist je doel kan bekijken en hoe de bewaking op dat moment is ?quote:Op woensdag 1 november 2006 01:07 schreef Apekoek het volgende:
Ergens heeft ze wel een punt. Over 10 jaar is de technologie dus danig ontwikkeld dat je overal live op de wereld kan kijken wat er op dat moment gebeurd in hoge detail. Maar ik denk voor dat dat moment komt een halt komt. je zou dan bijvoorbeeld live wedstrijden kunnen kijken waar je normaal voor moet betalen etc.
Ik denk dat je niet goed bij je hoofd bent.quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 21:51 schreef marleenhoofd- het volgende:
Lekker boeiend, op het strand ziet half Nederland er zo uit.quote:Wat als ik op de dag van de foto's in mijn bikini in de tuin had liggen zonnen, dan had ik zo op het internet gestaan en de hele wereld had het kunnen, zien.
Mensen die zich zorgen maken over de toekomst door de techniek.quote:Verder maak ik me ook veel zorgen over de toekomst, de techniek blijft zich ontwikkelen
Het is live, niet lifequote:en het zou mij niet verbazen als binnen 10 jaar google earth life en veel scherper was
Gut gut, wat erg. Als in jebikini in de tuin liggen je privacy is dan heb je gewoon een saai leven... is dat alles wat je te verbergen hebt?quote:We hebben zeker niets te verbergen? Nou ik wel, en google earth bedreigt mij in mijn privacy.
Geen tieten op zandvoort te zien , mij een beetje valse hoop gevenquote:Op woensdag 1 november 2006 02:31 schreef Soho het volgende:
[..]
Lekker boeiend, op het strand ziet half Nederland er zo uit.
[..]
Geen tieten, wel genoeg rode bikini's!quote:Op woensdag 1 november 2006 02:39 schreef Beckham het volgende:
[..]
Geen tieten op zandvoort te zien , mij een beetje valse hoop geven
Wat geméén van jou,quote:Op woensdag 1 november 2006 02:42 schreef Soho het volgende:
Wat er op google schijnbaar uitziet als een rode auto.
ben het volstrekt met je eens. privacy is een groot goed. het is nu al vrij herkenbaar aan het worden. je kunt op sommige foto's mensen herkennen als je ze irl kent, bv aan de kleding. ik denk dat theoretisch gezien er nu al mensen in de problemen kunnen komen in bepaalde gevallen. wat nou als je net bij toeval op die dag, je man van huis, met de buurman in de tuin liep te flikflooien. je man kijkt op google earth, en wat ziet hij daar in de tuin. 2 vlekjes. de 1 ben jij duidelijk, en de ander, goh die kleuren, is dat niet de buurman die daar jou haast naakte lichaam staat te masserenquote:Op dinsdag 31 oktober 2006 21:51 schreef marleenhoofd- het volgende:
Het klinkt ver gezocht, maar ik voel me er serieus door bedreigd..
Ik weet dat de fotos van de aarde er ook al waren voordat google earth er was, en vroeger werden er ook al luchtfotos gemaakt, maar het is in mijn idee nog nooit zo toegankelijk geweest!
Wat als ik op de dag van de foto's in mijn bikini in de tuin had liggen zonnen, dan had ik zo op het internet gestaan en de hele wereld had het kunnen, zien. Niemand heeft mij om toestemming gevraagd om die fotos met de hele wereld te delen of uberhaupt is er geen toestemming gemaakt om die foto's te maken, en nu kan de hele wereld zien dat er een rode vlek in onze tuin staat ..
Misschien wil ik wel niet dat iedereen weet dat er een rode vlek in onze tuin stond die dag, wat geeft google earth het recht dit te fotograferen en het met de hele wereld te delen? Google earth heeft dan misschien die fotos niet gemaakt, maar deze zorgt er wel voor dat heel veel mensen ze kunnen zien.. Al vraag ik me ook af of die foto's uberhaupt wel gemaakt zouden moeten mogen worden..
Verder maak ik me ook veel zorgen over de toekomst, de techniek blijft zich ontwikkelen en het zou mij niet verbazen als binnen 10 jaar google earth life en veel scherper was.. Dan kan de hele wereld ook nog kijken wat je aan t doen bent, als je in je bikini in de tuin ligt te zonnen!
We hebben zeker niets te verbergen? Nou ik wel, en google earth bedreigt mij in mijn privacy.
Zó had ik het nog niet bekeken inderdaad!quote:Op woensdag 1 november 2006 03:08 schreef Aarde het volgende:
ben het volstrekt met je eens. privacy is een groot goed. het is nu al vrij herkenbaar aan het worden. je kunt op sommige foto's mensen herkennen als je ze irl kent, bv aan de kleding. ik denk dat theoretisch gezien er nu al mensen in de problemen kunnen komen in bepaalde gevallen. wat nou als je net bij toeval op die dag, je man van huis, met de buurman in de tuin liep te flikflooien. je man kijkt op google earth, en wat ziet hij daar in de tuin. 2 vlekjes. de 1 ben jij duidelijk, en de ander, goh die kleuren, is dat niet de buurman die daar jou haast naakte lichaam staat te masseren![]()
hoe actueler en gedetailleerder het wordt, hoe groter de inbreuk.
bij de gedetailleerde foto's kun je best mensen herkennen aan een combinatie van vlekgrootte kleur en locatie, absoluut.quote:Op woensdag 1 november 2006 03:22 schreef Soho het volgende:
Oke, dus jij ziet jezelf duidelijk als vlekje?
Dan moet ik maar eens werken aan mijn 'vlekgrootte',quote:Op woensdag 1 november 2006 03:49 schreef Aarde het volgende:
[..]
bij de gedetailleerde foto's kun je best mensen herkennen aan een combinatie van vlekgrootte kleur en locatie, absoluut.
.
quote:Op woensdag 1 november 2006 04:11 schreef bolivian het volgende:
[..]
Dan moet ik maar eens werken aan mijn 'vlekgrootte', [afbeelding].
Jammer dat het net niet iets scherper is.quote:Op woensdag 1 november 2006 06:33 schreef Aarde het volgende:
[..]
[afbeelding]
stel
dat is je balkon
stel
je ziet nog een vlek die tussen haar benen staat![]()
stel
je weet dat je vrouw die dag thuis was
wat zou jouw conclusie zijn![]()
Als ze je nou vooraf konden vertellen wanneer de plaatjes worden geschoten, dan was ik op het juiste tijdstip al masturberend het dak op geklommen.quote:Op woensdag 1 november 2006 09:12 schreef zoalshetis het volgende:
ik zou het wel cool vinden om zichtbaar in mijn tuin te zitten.
afgezien wat je er verder mee doet, ik zou het idd wel leuk vinden als ze zouden aangeven wanneer ze de foto's zouden maken. goed ideequote:Op woensdag 1 november 2006 09:16 schreef Ringo het volgende:
[..]
Als ze je nou vooraf konden vertellen wanneer de plaatjes worden geschoten, dan was ik op het juiste tijdstip al masturberend het dak op geklommen.
ik eigenlijk ook wel..quote:Op woensdag 1 november 2006 09:12 schreef zoalshetis het volgende:
ik zou het wel cool vinden om zichtbaar in mijn tuin te zitten.
4 mensen gevondenquote:Op woensdag 1 november 2006 09:28 schreef redboyonline het volgende:
bezorgt om privacy? maar je zet wel je email adres en je naam voor heel fok om te lezen.
en reken maar dat je ouders in het telefoonboek staan
dus wat zit je nou te zeveren?
zie google earth maar als een telefoonboek
voor iedereen toegankelijk.
informatie werkt in beide richtingen in uw voordeel maar ook uw nadeel.
als jij daar niet mee kan leven dan stel ik voor dat je je opsluit op uw kamer en nooit meer buitenkomt.
ja hoor dat willen we best zien.quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 21:52 schreef Daantke het volgende:
[..]
onzin
wie zegt trouwens dat wij jou willen zien zonnen![]()
ik zag dat ik die dag gewoon thuis wasquote:
moeten ze wel effe iets aan de resolutie doen, zoals dat nu is zien we je 'sympaticus' nietquote:Op woensdag 1 november 2006 09:16 schreef Ringo het volgende:
[..]
Als ze je nou vooraf konden vertellen wanneer de plaatjes worden geschoten, dan was ik op het juiste tijdstip al masturberend het dak op geklommen.
mompelt ook iets over het milieu...quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 22:19 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Weet RDW dat jij een auto in de tuin hebt staan?
De vraag is of het zo zou moeten werken, qua privacy.quote:Op woensdag 1 november 2006 12:12 schreef uncle_sjohie het volgende:
Als ik het goed heb, kan je bij google earth aangeven dat je er een probleem mee hebt, en dan vervagen ze dat stukje luchtfoto, net als met defensie locaties enzo..
Maar goed, iemand kan het bedrijf dat die luchtfoto's heeft gemaakt ook speciaal op verzoek laten vliegen, dan is de kwaliteit nog weer wat beter, en daar kan je verder niet zoveel aan doen.
nu heb je me wel benieuwd gemaakt naar de playboy mansion.quote:Op woensdag 1 november 2006 12:43 schreef Youssef het volgende:
Ondanks dat marleenhoofd een domme slet is (in het rijtje van zhe-devill en consorten) heeft ze wel gelijk. Nu heeft het plebs er niet zo gauw last van, maar bedenk idd dat het allemaal nog scherper kan en je steeds meer gecontroleerd kan worden. Zo kunnen we allemaal meekijken in de openluchtzwembaden van de Sultan van Brunei![]()
[afbeelding]
Wie zegt dat ik de hele wereld mee wil laten kijken in mijn paleis? Ophoeren.
En was er niet laatst ook een rel met ambtenaren die satellietfoto's gebruikten of zouden gaan gebruiken om te controleren op bouwvergunningen?
Yildiz topic![]()
Dat ik gegevens op fok verspreid, beslis ik zelf. Ik ga er een bepaald risico mee aan, dat klopt. Echter over de foto's van google earth heb ik niets te zeggen en hebben ze mij ook zeker niets gevraagd. De foto's zijn voor iedereen beschikbaar en daar is zeker niet bij om mijn toestemming gevraagd.. Als beelden recenter en scherper worden kan iedereen de dingen weten 'die niet iedereen hoeft te weten' als ze buiten afspelen. Ik gaf hierbij t voorbeeld van in je bikini in de tuin, maar er zijn natuurlijk tal van andere dingen. Dat mensen een naam en adres weten zegt niets over die dingen die mensen liever voor zichzelf houden..quote:Op woensdag 1 november 2006 09:28 schreef redboyonline het volgende:
bezorgt om privacy? maar je zet wel je email adres en je naam voor heel fok om te lezen.
en reken maar dat je ouders in het telefoonboek staan
dus wat zit je nou te zeveren?
zie google earth maar als een telefoonboek
voor iedereen toegankelijk.
informatie werkt in beide richtingen in uw voordeel maar ook uw nadeel.
als jij daar niet mee kan leven dan stel ik voor dat je je opsluit op uw kamer en nooit meer buitenkomt.
ja en wat antwoord je dan over het telefoonboek?quote:Op woensdag 1 november 2006 13:56 schreef marleenhoofd- het volgende:
[..]
Dat ik gegevens op fok verspreid, beslis ik zelf. Ik ga er een bepaald risico mee aan, dat klopt. Echter over de foto's van google earth heb ik niets te zeggen en hebben ze mij ook zeker niets gevraagd. De foto's zijn voor iedereen beschikbaar en daar is zeker niet bij om mijn toestemming gevraagd.. Als beelden recenter en scherper worden kan iedereen de dingen weten 'die niet iedereen hoeft te weten' als ze buiten afspelen. Ik gaf hierbij t voorbeeld van in je bikini in de tuin, maar er zijn natuurlijk tal van andere dingen. Dat mensen een naam en adres weten zegt niets over die dingen die mensen liever voor zichzelf houden..
Alles wat je in je tuin doet is ook prive, en alles wat je in een steegje doet ook op zekere hoogte.. Je neemt dan namelijk wel het risico dat iemand het steegje inloopt, maar tegenwoordig dus ook dat de hele wereld meekijkt.. Je kunt bij het telefoonboek aangeven dat je er niet in wilt staan, dat schijnt bij GE ook te kunnen, las ik hierboven ergens en dat vind ik een goede zaak.. Daarbij kan er bij een verdere ontwikkeling van GE veel intiemere informatie verkregen worden dan die jij uit het telefoonboek kunt halen, dit draagt niet bij aan het principe, maar wel aan de angst voor GE.quote:Op woensdag 1 november 2006 14:04 schreef redboyonline het volgende:
[..]
ja en wat antwoord je dan over het telefoonboek?
ze hebben je ook niet gevraagd of je in het telefoonboek wil staan of niet.
als ik morgen naar het gemeentehuis ga en ik geef jou naam en ik vraag wat je adres is gaan ze me dat ook gewoon geven hoor.
alles wat je in je huis doet is privé
alles wat erbuiten is niet.
Echter deze foto wordt niet op straat genomen, maar ook op priveterrein en dat is een groot verschil.. Natuurlijk is de klacht niet persoonlijk, er staat niets op GE, wat mij hindert, echter het idee erachter hindert mij wel.. Het zou dan ook geen klacht van alleen mij moeten zijn, maar een klacht van alle mensenquote:Op woensdag 1 november 2006 14:07 schreef mgerben het volgende:
Sorry Marleen, je klacht blijft onzin.
Vooral omdat je het op individuen betrekt.
Google Earth maakt geen informatie openbaar die niet al openbaar was.
Als er iemand écht in jou geïnteresseerd was konden ze veel meer details ophalen door even bij jou langs te gaan.
Jouw protest doet me denken aan dat grapje van die kerel die zei dat hij in de krant had gestaan.
Echt waar? Jij? In de krant?
- Ja, want er stond dat er 100000 mensen vertraging hadden opgelopen met de trein, en daar was ik er ééntje van.
Het valt dus wel een beetje heel veel in de categorie: Ik maak op straat een foto en ik ga niet iedereen die er op staat om toestemming vragen. En terecht: Al die mensen op die foto zijn nog steeds even anoniem als daarvoor.
we maken een dealquote:Op woensdag 1 november 2006 14:11 schreef marleenhoofd- het volgende:
[..]
Alles wat je in je tuin doet is ook prive, en alles wat je in een steegje doet ook op zekere hoogte.. Je neemt dan namelijk wel het risico dat iemand het steegje inloopt, maar tegenwoordig dus ook dat de hele wereld meekijkt.. Je kunt bij het telefoonboek aangeven dat je er niet in wilt staan, dat schijnt bij GE ook te kunnen, las ik hierboven ergens en dat vind ik een goede zaak.. Daarbij kan er bij een verdere ontwikkeling van GE veel intiemere informatie verkregen worden dan die jij uit het telefoonboek kunt halen, dit draagt niet bij aan het principe, maar wel aan de angst voor GE.
als ik met een luchtballon over je tuin vlieg en ik trek een foto van jou in je bikini kan je nog niks zeggenquote:Op woensdag 1 november 2006 14:14 schreef marleenhoofd- het volgende:
[..]
Echter deze foto wordt niet op straat genomen, maar ook op priveterrein en dat is een groot verschil.. Natuurlijk is de klacht niet persoonlijk, er staat niets op GE, wat mij hindert, echter het idee erachter hindert mij wel.. Het zou dan ook geen klacht van alleen mij moeten zijn, maar een klacht van alle mensen
Onzin dus. Dat gaat je echt niet lukken, of je moet afgestudeerd en praktiserend deurwaarder zijn.quote:Op woensdag 1 november 2006 14:04 schreef redboyonline het volgende:
[..]
ja en wat antwoord je dan over het telefoonboek?
ze hebben je ook niet gevraagd of je in het telefoonboek wil staan of niet.
als ik morgen naar het gemeentehuis ga en ik geef jou naam en ik vraag wat je adres is gaan ze me dat ook gewoon geven hoor.
Maar je maakt (mitz ze niet zwaait) wél een foto van iemand in de privesfeer.quote:Op woensdag 1 november 2006 14:20 schreef redboyonline het volgende:
[..]
als ik met een luchtballon over je tuin vlieg en ik trek een foto van jou in je bikini kan je nog niks zeggen
ik STA niet op privé terrein en de lucht is van iedereen.
sterker nog ik denk dat je zelfs nog zou zwaaien" KIJK een luchtballon *zwaai zwaai* "
geloof mij er zijn diensten waar je die informatie kan opvragen zelfs belastingsbrieven.quote:Op woensdag 1 november 2006 14:26 schreef FUFR het volgende:
[..]
Onzin dus. Dat gaat je echt niet lukken, of je moet afgestudeerd en praktiserend deurwaarder zijn.
Telefoonboek?
Bij aanvragen van je aansluiting staat daar een checkboxje, daar heb ik NEE ingevuld..
Ik sta er dus ook niet in.
als iemand in de tuin zit, dan kunnen andere mensen (welke bv weten waar de persoon woont) afleiden wie er in de tuin zit. het lijkt me duidelijk dat niet alles dat in alle tuinen gebeurd bedoeld is om zo in het publieke domein te belanden. op grond hiervan is google earth dus in een heel grijs gebied bezig, zo niet zwart.quote:Portretten zonder opdracht
Portretten kunnen ook worden gemaakt zonder opdracht. Een fotograaf kan b.v. in een winkelstraat foto's maken van het winkelend publiek, of foto's maken bij een rechtszaak of voetbalwedstrijd. In deze gevallen geldt een andere regel. Publicatie mag, tenzij dit een redelijk belang van de geportretteerde schendt.
De wet zegt (artikel 21):
[Bij een portret zonder opdracht] is openbaarmaking daarvan door dengene, wien het auteursrecht daarop toekomt, niet geoorloofd, voor zoover een redelijk belang van den geportretteerde of, na zijn overlijden, van een zijner nabestaanden zich tegen de openbaarmaking verzet.
De vraag wat nu zo'n "redelijk belang" is, is in de jurisprudentie beantwoord. De belangrijkste belangen zijn het financieel belang en het privacybelang. Ongewenste publicatie van portretten met naakt of erotiek zijn bijvoorbeeld vrijwel altijd tegen het redelijk belang van de geportretteerde.
Da's dus precies wat mij weer hindert. Klachten vanwege een idee.quote:Op woensdag 1 november 2006 14:14 schreef marleenhoofd- het volgende:
[..] echter het idee erachter hindert mij wel..
voorheen kon mijn buurfvrouw niet zien wat ik op een tijdstip x in de tuin dee. en het gaat d'r ook geen ruk aan.quote:Op woensdag 1 november 2006 14:38 schreef mgerben het volgende:
[..]
Da's dus precies wat mij weer hindert. Klachten vanwege een idee.
Een pacifistische feministische vriendin van mij zei eens:"Ik zou willen dat er ook dienstplicht voor vrouwen was. Dan kon ik tenminste weigeren".
Dat gaat dus nergens meer over.
Evenzo vind ik de protesten van landen als India en Thailand knap triest. Die klagen dus ook over Google Earth omdat de landsveiligheid in gevaar is.
Het probleem is echter niet dat GE die foto's maakt. Die foto's bestaan al lang en met nog veel meer detail dan in GE.
Alleen: Vanwege GE worden de mensen (en landen) ineens wakker en beseffen ze dat die foto's er zijn.
Zoals al eerder gezegd: Wie dat soort foto's of info écht wil hebben kan dat gewoon krijgen. GE maakt je alleen wakker. Dus: Don't blame the messenger, geef niet de schuld aan de boodschapper.
Jouw achtertuintje was al veel eerder en in veel hoger detail gefotografeerd. GE zorgt er alleen maar voor dat jij erover nadenkt.
ja en jij kan nu dat buurmeisje gaan checken dat je altijd leuk vond? so what?quote:Op woensdag 1 november 2006 15:00 schreef Aarde het volgende:
[..]
voorheen kon mijn buurfvrouw niet zien wat ik op een tijdstip x in de tuin dee. en het gaat d'r ook geen ruk aan.
mijn buurvrouw vindt het vast interessanter om in mijn tuin te kijken dan de fbi. ook heb ik eerder last van wat mijn buurvrouw in mijn achtertuin ziet dan wat de fbi in mijn achtertuin ziet.
het feit dat de foto's er al waren doet niet terzake. het gaat erom dat deze nu voor iedereen beschikbaar zijn en op een eenvoudige wijze onsloten kunnen worden.![]()
mijn achtertuin is geen publiek terreinquote:Op woensdag 1 november 2006 15:12 schreef redboyonline het volgende:
als iemand in jouw vuilniszak wil zitten zoeken dan mag dat ook zolang het op publiek terrein staat.
dat is aan mij om te beslissen.quote:als jij naakt in de tuin wil liggen dan kan je evengoed naar een nudistenstrand
mijn punt heb ik al meerdere keren neergezet. lees ff terug wil jequote:dus wat is je punt? dat de rest van de wereld ziet wat je zowieso al ging tonen?
Dat je denkt dat mensen zo ontzettend geïntresseerd in je zijn om te kijken wat je in je tuin doet en laat is sowieso een ziek idee.quote:Op woensdag 1 november 2006 15:00 schreef Aarde het volgende:
[..]
voorheen kon mijn buurfvrouw niet zien wat ik op een tijdstip x in de tuin dee. en het gaat d'r ook geen ruk aan.
mijn buurvrouw vindt het vast interessanter om in mijn tuin te kijken dan de fbi. ook heb ik eerder last van wat mijn buurvrouw in mijn achtertuin ziet dan wat de fbi in mijn achtertuin ziet.
het feit dat de foto's er al waren doet niet terzake. het gaat erom dat deze nu voor iedereen beschikbaar zijn en op een eenvoudige wijze onsloten kunnen worden.![]()
dat is jouw mening.quote:Op woensdag 1 november 2006 15:19 schreef Agorias het volgende:
[..]
Dat je denkt dat mensen zo ontzettend geïntresseerd in je zijn om te kijken wat je in je tuin doet en laat is sowieso een ziek idee.
heb je geen inhoudelijke argumenten ofzo?quote:Op woensdag 1 november 2006 15:20 schreef Agorias het volgende:
Nou stel dat je naakt in je tuin ligt. Lekker boeiend, je gaat je toch niet druk maken omdat mensen jou vaag naakt zien liggen?
scherp +3quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 21:56 schreef SterkStaaltje het volgende:
Haal dat schijn maar weg.
als je naakt in de tuin ligt heb je toch altijd de kans dat iemand je zietquote:Op woensdag 1 november 2006 15:20 schreef Agorias het volgende:
Nou stel dat je naakt in je tuin ligt. Lekker boeiend, je gaat je toch niet druk maken omdat mensen jou vaag naakt zien liggen?
1 verschil kan zijn dat als je met google earth naakt in de tuin ligt, een vriend / kennis zo vriendelijk is om dit ff door te mailen naar zijn funlijstje. los daarvan is de vrouw die naakt op d'r balkon ligt ook in half nederland bekend inmiddels dankzij google earth. haar kenissen hebben er vast kennis van genomen inmiddels. misschien vindt ze het wel leuk, misschien ook niet. iig is het de privacy die op deze wijze niet gewaarborgd wordt. dat sommigen hier niets om privacy geven is hun keuze. niet de mijne.quote:Op woensdag 1 november 2006 15:22 schreef vamos1 het volgende:
[..]
als je naakt in de tuin ligt heb je toch altijd de kans dat iemand je ziethetzelfde als met google earth (alleen is die kans in vergelijking wel heeeeeeeeeeeeeeeeel)
en als jij een van je vrienden/kenissen naakt in de tuin vond zou je net hetzelfde doen en in je 'funlist' zetten.quote:Op woensdag 1 november 2006 15:25 schreef Aarde het volgende:
[..]
1 verschil kan zijn dat als je met google earth naakt in de tuin ligt, een vriend / kennis zo vriendelijk is om dit ff door te mailen naar zijn funlijstje. los daarvan is de vrouw die naakt op d'r balkon ligt ook in half nederland bekend inmiddels dankzij google earth. haar kenissen hebben er vast kennis van genomen inmiddels. misschien vindt ze het wel leuk, misschien ook niet. iig is het de privacy die op deze wijze niet gewaarborgd wordt. dat sommigen hier niets om privacy geven is hun keuze. niet de mijne.![]()
het is maar een voorbeeld in reactie op jouw eerdere sfeerpost. wat jij vindt over humor heeft niks te maken met het topic. het gaat om de privacyschending door google earthquote:Op woensdag 1 november 2006 15:31 schreef redboyonline het volgende:
[..]
en als jij een van je vrienden/kenissen naakt in de tuin vond zou je net hetzelfde doen en in je 'funlist' zetten.
Humor= situatie of uitspraak die vrolijke verbazing en gelach opwekt ( ten koste van andere)
ja m'n dag zou nogal somber zijn als ik niet met Aarde kan lachenquote:Op woensdag 1 november 2006 15:35 schreef Aarde het volgende:
[..]
het is maar een voorbeeld in reactie op jouw eerdere sfeerpost. wat jij vindt over humor heeft niks te maken met het topic. het gaat om de privacyschending door google earthwel grappig al die non-argumenten en gevoelsreacties die je hier neerzet. is dat jouw gevoel voor humor?
FOK!on
dat is weer zo'n gevoelsargument van jou. veel plezier met jouw meningen. ik hoop dat je er blij mee bent.quote:Op woensdag 1 november 2006 15:43 schreef redboyonline het volgende:
[..]
ja m'n dag zou nogal somber zijn als ik niet met Aarde kan lachen![]()
nee als je effe logisch nadenkt dan weet je dat dit onzin is en al zeker om te zeggen dat je je bedreigt voelt.
quote:Op woensdag 1 november 2006 15:49 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik ga een handeltje in tentzeil beginnen denk ik
denk dat een muggennet al voldoende zou moeten zijnquote:Op woensdag 1 november 2006 18:50 schreef Waterwereld het volgende:
[..]
![]()
Dan wel die waar je nog wel bruin van kunt worden uiteraard
Ik kan me er wel in vinden, dat je het niet prettig vindt dat de halve wereld je kan zien liggen zonnen. Je zult maar net in je neus aan het peuteren zijn![]()
Dus bij een dame in bikini met een rode vlek... denk jij aan een parasol, of de auto van de buurman...maar dan wel heel erg vreemd geparkeerd? Wat creatief.quote:Op woensdag 1 november 2006 12:38 schreef mgerben het volgende:
Niemand kan iets met de 'rode vlek' in haar tuin, want niemand weet wat het is. Het kan wel een parasol zijn, of een auto van de buurman (toen Marleen op vakantie was).
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |