De beschuldigde werkt dan ook totaal niet mee. Bij een normale misdaad kun je een huiszoekingsbevel uitvoeren, maar de Turken laten geen enkele wetenschappers of geschiedkundigen toe die in de betreffende gebieden onderzoek willen gaan doen. Westerse bezoekers die in het verleden zijn gaan spitten in het verleden, of bijvoorbeeld met apparatuur zijn gaan zoeken naar massagraven zijn opgepakt, vastgehouden, en vervolgens het land uitgezet.quote:Op woensdag 1 november 2006 09:23 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Dat beweer ik ook niet. Bij mij geldt nog altijd dat iemand onschuldig is totdat het tegendeel is bewezen. Zolang die stappen niet doorlopen zijn, is voor mij niemand schuldig.
Het mag duidelijk zijn dat die stappen niet zijn genomen. Wat is jouw drijfveer om die vermeende genocide dan wel te erkennen?
Waar haal je deze non-informatie toch vandaanquote:Op woensdag 1 november 2006 16:50 schreef maartena het volgende:
[..]
De beschuldigde werkt dan ook totaal niet mee. Bij een normale misdaad kun je een huiszoekingsbevel uitvoeren, maar de Turken laten geen enkele wetenschappers of geschiedkundigen toe die in de betreffende gebieden onderzoek willen gaan doen. Westerse bezoekers die in het verleden zijn gaan spitten in het verleden, of bijvoorbeeld met apparatuur zijn gaan zoeken naar massagraven zijn opgepakt, vastgehouden, en vervolgens het land uitgezet.
Dat noemen we in Nederland "in de doofpot stoppen".
De Armenen zijn natuurlijk net zo slecht, die willen de genocide erger maken dan dat ze werkelijk geweest is.... De Armenen zeggen 1,5 miljoen, de Turken zeggen "hooguit enkele duizenden politieke opstandelingen", en de waarheid ligt waarschijnlijk in het midden. Feit is dat zowel de Turken en de Armenen weigeren mee te werken.quote:Op woensdag 1 november 2006 16:54 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Waar haal je deze non-informatie toch vandaanOf wist je niet dat het de armenen zijn die ieder onderzoek afwijzen en het via de politiek erkend willen krijgen? Dat is voor hun immers een realistischer traject dan het op feiten te winnen.
Wat vind jij van Pechtold? Onder Lousewies was dit niet gebeurd.quote:Op woensdag 1 november 2006 18:52 schreef maartena het volgende:
-knip-
Ja, er is sprake van genocide geweest. Nee, daar hoeft zich niemand vandaag de dag nog schuldig over te voelen. Het zal waarschijnlijk nog even duren voordat de Turkse gemeenschap deze zwarte bladzijde uit haar geschiedenis volledig zal erkennen. Maar kun je nu dan verwachten dat iedere Turk direct toegeeft aan de roep om erkenning, en daarmee een belangrijk deel van zijn of haar 'Turks zijn' opgeeft? Dat is iets wat we ons natuurlijk allemaal kunnen afvragen.quote:Already in the 1890s massacres had erupted with the connivance of the authorities and had resulted in the killing of hundreds of thosands of Armenians. While horrific and tragic, these were still largely traditional forms of violance, much like pogroms against Jews in the Russian Empire, though on a vastly greater scale.
(...)
The beginnings [of the First World War] were not auspicious, with some disastrous military encounters. Increasingly, the rulers began searching for internal enemies - in total war, internal security was as vital as the army's defenses. Armenians, with cross-border ties to conationals in the Russian Empire, quickly became a target. More important - and as with so many other cases of genocide in the twentieth century - war provided the Young Turks with the opportunity to refashion drastically the very character of the population. The emergency circumstances of wartime and the heightened fears all meant that the rulers felt liberated to carry out extreme measures that they would not dare venture in peacetime. War provided the cover, but war also provided the great opportunity. If it all worked out, the Young Turks would rule a vastly expanded territory that would be purged of its 'alien' populations, the Armanians chief among them.
(...)
Probably around a million Armeninans were killed, a devastatingly larrge proportion of the population. [...] There was most definitely an overall structure to the events. From the extensive reports, Lepsius concluded, correctly, that '[t]he deportations were ordered and carried out by the central government in Constantinople. Such extensive measures covering such a vast area cannot have had any kind of accidental and uncontrollable origins.'
The Young Turk rulers had indeed ordered the deportations and had them organized by the Interior and War Ministeries, which they commanded directly.
(...)
According to Morgenthau, minister of war Enver Pasha reacted with indignation when Morgenthau tactfully suggested that the violance against Armenians had not been ordered by the government, and that its subordinates had taken matters into their own hands. 'We have this country absolutely under control,' Enver told him. 'I have no desire to shift the blame on to our underlings and I am entirely willing to accept the responsibility myself for everything that has taken place. The Cabinet itself has ordered the deportations.'
To be sure, higher officials did not control every aspect of the events. Commanders and officials on the ground had a great deal of leewat in the implementation of orders. In the chaos that typically accompanies the extreme events of mass deportations and mass killings, all sorts of people - local residents, criminal bands, tribal groups - joined in to rob and beat those identified as 'alien' elements and to steal their belongings and property. In the vast majority of towns and villages, officials mad no effort to control the crowds. In this manner, the Young Turks fostered a broad-scale mobilization of segments of the Turkish population. They made genocide a popular event, though certainly some Turks protected their Armeninan neighbors, and many of those wo survived the desert crossing found refuge among other Muslims.
quote:Op woensdag 1 november 2006 20:06 schreef Baffelkas het volgende:
...
Ja, er is sprake van genocide geweest....
Heb je daar ook een ISBN van? Op bol.com staat-ie nergens vermeld.quote:Op woensdag 1 november 2006 20:06 schreef Baffelkas het volgende:
A Century of Genocide: Utopias of Race and Nation, van Eric D. Weitz (Princeton 2003) 4-6.
0-691-00913-9quote:Op woensdag 1 november 2006 23:08 schreef Finder_elf_towns het volgende:
[..]
Heb je daar ook een ISBN van? Op bol.com staat-ie nergens vermeld.
Nou, schreeuwen tegen Wilders, wat een nuance.quote:Op woensdag 1 november 2006 23:04 schreef Baffelkas het volgende:
Beetje goedkope reactie.
Bovenstaande post van mij was bedoeld om te laten zien dat ieder verhaal nuances kent. En dat is waarom D66 mij altijd wel aanspreekt: garant staan voor nuance, in het verder toch wel schreeuwerige politieke gebeuren.
Schreeuwen tegen Wilders?quote:Op woensdag 1 november 2006 23:52 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Nou, schreeuwen tegen Wilders, wat een nuance.
Door bijvoorbeeld een reactie te geven op mijn post. Waarom moet bij Nederlandse verkiezingen door Turken met een Nederlands paspoort de Armeense kwestie een belangrijk punt zijn voor de partij keuze? Je kiest geen Turks parlement hier, je kiest voor de toekomst van Nederland.quote:Op woensdag 1 november 2006 22:54 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Bedankt voor je mening. Terug naar het onderwerp.
Eigenlijk wil ik Van Mierlo weer terug!quote:Op woensdag 1 november 2006 19:22 schreef PJORourke het volgende:
Wat vind jij van Pechtold? Onder Lousewies was dit niet gebeurd.
Dan zeg ik gewoon "heel vervelend, sorry ervoor maar ik kan er zelf helaas niets aan doen."quote:Op woensdag 1 november 2006 09:30 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Dus als ik jou aan je kop blijf zeuren dat jij mijn grootouders hebt vermoord, dan ga jij je verontschuldigen?![]()
Het is niet mijn gewoonte om mijzelf te verontschuldigen voor iets wat ik niet heb gedaan. Het lijkt mij eerder dat de andere kant zich mag verontschuldigen voor de ongegronde beschuldigingen.
Blijkbaar stellen ze vrijheid van meningsuiting boven al het andere. Maak je geen illusies met betrekking tot de stemmotieven van mensen in het algemeen. Het is niet alsof mensen op PvdA, VVD, 1NL, Wilders, enz stemmen omdat hij partijprogramma nu zo denderend is. Nee, ze hebben een algemeen beeld van die partij, icm de lijsttrekker, en daar stemmen ze op. Respectievelijk stemmen ze op 'voor de gemiddelde man', 'voor de rijkere' en 2 maal 'tegen moslims/niet-westerse allochtonen'quote:Op donderdag 2 november 2006 01:32 schreef maartena het volgende:
Turken in Nederland moeten stemmen voor standpunten met betrekking tot de Nederlandse politiek. Nu lijkt het alsof de Armeense kwestie de enige reden is om voor D'66 te stemmen. Ik kan me niet voorstellen dat er zoveel Turken zijn die het complete partijprogramma van D'66 gewoon negeren alleen om dit punt.
Blijkbaar had ik er bij moeten vermelden dat het om een valse beschuldiging zou gaan. En nee, de nazi's hebben het gedaan en Amerika heeft slechte dingen gedaan, dus de Turken zullen het ook gedaan hebben, gaat niet opquote:Op donderdag 2 november 2006 02:39 schreef OFfSprngr het volgende:
[..]
Dan zeg ik gewoon "heel vervelend, sorry ervoor maar ik kan er zelf helaas niets aan doen."
Vindt je het dan ook een slechte zaak dat Duitsland zn excuses heeft aangeboden voor het Nazi regime wat ze niet zelf hebben veroorzaakt of de slavernij in Amerika?
Dr zijn een miljoen mensen dood en nu lopen wij te bitchen alleen over sorry? reality check aub.
Blijkbaar is er voor Turken maar één belang en dat is Turkije. Daarom denk ik dat heel veel Turken een dubbel paspoort hebben. Zoals Krimzi zelf al aangeeft, wij kunnen de motieven van de Turken niet begrijpen, het is een andere wereld. Een wereld van nationalisme, excessieve nadruk op eer en ontkenning, Turkije hoort niet bij Europa.quote:Op donderdag 2 november 2006 01:32 schreef maartena het volgende:
Door bijvoorbeeld een reactie te geven op mijn post. Waarom moet bij Nederlandse verkiezingen door Turken met een Nederlands paspoort de Armeense kwestie een belangrijk punt zijn voor de partij keuze? Je kiest geen Turks parlement hier, je kiest voor de toekomst van Nederland.
De Nederlandse politiek en/of economie zal geen haarbreed anders zijn met of zonder een erkenning van de Armeense genocide. Wel kan de Nederlandse politiek en economie door het beleid van partijen. Nu vind ik het helemaal niet zo erg dat Turken op een goede partij als D'66 stemmen, maar de reden die erachter zit is gewoon erg dom. De Turken stemmen alleen op D'66 omdat de andere partijen e.e.a. met de Armeense genocide hebben gedaan.
Turken in Nederland moeten stemmen voor standpunten met betrekking tot de Nederlandse politiek. Nu lijkt het alsof de Armeense kwestie de enige reden is om voor D'66 te stemmen. Ik kan me niet voorstellen dat er zoveel Turken zijn die het complete partijprogramma van D'66 gewoon negeren alleen om dit punt.
Hee psst, je bent niet meer in Turkije hoor. Daar is kritiek op Turkije strafbaar maar hier niet hoor, of ben je bang dat je wordt omgelegd door je gemeenschapgenoten?quote:Op woensdag 1 november 2006 16:48 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Dat weet ik niet. Net zoals velen niet 100% weten of het wel heeft plaatsgevonden. Voor mij is iemand dan ook enkel onschuldig totdat het tegendeel is bewezen en niet andersom. En de halsstarrige houding van de armenen om onafhankelijk onderzoek tegen te houden doet hun standpunten geen goed.
Die 'bewijzen' waar jij het over hebt kunnen geen van allen bewijzen dat het om een genocide ging. Er zijn wel wat regels aan een genocide gebonden. Niet iedere gebeurtenis waar veel doden zijn gevallen, is een genocide.
Het heeft geen zin om deze discussie hier te voeren. Deze kun je beter in de reeds bestaande topic voeren. Hier zijn ook al deze punten meerdere keren benoemd.
quote:Op donderdag 2 november 2006 08:22 schreef DenniZZ het volgende:
[..]
Hee psst, je bent niet meer in Turkije hoor. Daar is kritiek op Turkije strafbaar maar hier niet hoor, of ben je bang dat je wordt omgelegd door je gemeenschapgenoten?
misschien toch eens wat vaker buiten komen?quote:[b]Op dinsdag 31 oktober 2006 16:06 schreef Corelli het volgende:
(150 000 / 12 000 000) * 150 = 1.87500
1 zetel zit er toch wel in. D66 is zo van de ondergang gered, dat is jammer. Echter het is slechts uitstel van executie want ze gaan nu de komende 4 jaar door het leven als de turkenpartij. In elke praatshow zullen ze zo worden ingeleid.![]()
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |